T-Online .... inkább T-Offline

Fórumok

T-Online .... inkább T-Offline

Hozzászólások

[quote:07e51ed1f9="cheeky"][quote:07e51ed1f9="tibyke"]hat nekem sem mari neni meselte a sarki nonstop-ban ;)

t

Az Datanet volt, és Budaörs, és tegnapelőtt, vagy mikor... Egyébként stimmt.
A mai t-offline esetében egyelőre a DoS tartja magát.

ezt mondom en is,

t

A telefonban csak annyit mondtak, hogy "szerveroldali lállás van, egy órán belül helyreáll minden." Nem is számítottam többre. De azért volt egy órás pihenőm :?

Hát nem tom melyik szerverről lehet szó, de az én szervereim nem álltak le.
És sajna nem volt pihenés az 1óra...

:roll:

Elvileg ugyebár van egy eszköz, aminek az a feladata, hogyha A nem megy (gondolom BGP-vel csekkolja) irány B felé. És ha ez az eszköz azt mondja, hogy se A, se B? akkor riasztás.

Tény, hogy nem sok infót adtak ki - egyrészt a laikusnak elég annyi, hogy "bocs, elromlott valami, kicseréltük, már jó", másrészt nem biztos hogy jó dolog, ha pár autodidakta rendszermérnök egyéni javaslataival megbombázná a céget. Erre van pár fizetett ember.

[quote:d750a3d3d2="tibyke"][quote:d750a3d3d2="cheeky"][quote:d750a3d3d2="tibyke"]hat nekem sem mari neni meselte a sarki nonstop-ban ;)

t

Az Datanet volt, és Budaörs, és tegnapelőtt, vagy mikor... Egyébként stimmt.
A mai t-offline esetében egyelőre a DoS tartja magát.

ezt mondom en is,

t

Az, hogy mit mond az index egy dolog. :)
A hivatalos álláspont, hogy egy hálózati eszköz mondta fel a szolgálatot és mindezt úgy tette, hogy magával húzta a hálózat nagy részét.

Én örülök neki, hogy újra megy. :)

[quote:47dbeb44aa="bra"]
A hivatalos álláspont, hogy egy hálózati eszköz mondta fel a szolgálatot és mindezt úgy tette, hogy magával húzta a hálózat nagy részét.

Ez - ugye jólértem - azt jelenti, hogy beismerték, hogy szarul lett megtervezve a hálózati infrastruktúrájuk? :lol:
Elgondolkodtató. Ideje lesz pénzt adni a mérnököknek is, hogy újratervezzék az egész infrastruktúrát, mert nem jó ez így hogy annyit kérnek a hoszingért, amennyit és ráadásul egy összetákolt hálóra bizonygaják a marketingeseik, hogy rendundáns meg 99.9999%-os rendelkezésreállás.

Valaki világosítson meg, ha rosszul látom (mert ez a 2 v. 3. leállás az Axel-parkban, 2 honapon belül)

[quote:bb0bf8915a="tolmi"]ráadásul egy összetákolt hálóra bizonygaják a marketingeseik, hogy rendundáns meg 99.9999%-os rendelkezésreállás.

Valaki világosítson meg, ha rosszul látom (mert ez a 2 v. 3. leállás az Axel-parkban, 2 honapon belül)

szamoljunk:
nem tudom pontosan hany percet allt a halo, de tegyuk fel , hogy 1 orat:
(1-1/(365*24))*100=99.988
ez igy bizony sovany 3 kilences rendelkezesreallas a gyakorlatban...
akinek a szerzodese ennel ersosebb garanciat tartalmazott pereljen iziben:)

[quote:5f16300ff5="anr"][quote:5f16300ff5="tolmi"]ráadásul egy összetákolt hálóra bizonygaják a marketingeseik, hogy rendundáns meg 99.9999%-os rendelkezésreállás.

Valaki világosítson meg, ha rosszul látom (mert ez a 2 v. 3. leállás az Axel-parkban, 2 honapon belül)

szamoljunk:
nem tudom pontosan hany percet allt a halo, de tegyuk fel , hogy 1 orat:
(1-1/(365*24))*100=99.988
ez igy bizony sovany 3 kilences rendelkezesreallas a gyakorlatban...
akinek a szerzodese ennel ersosebb garanciat tartalmazott pereljen iziben:)

Iziben nem lehet perelni, mert először békés uton kell megpróbálni. :)

[quote:3165001c48="8192Joco"]Építő ipari munkások elnyírták a fő optikai kábelt és a kijavitásig az informatikusok az ideiglenes gerincre átálítoták az adatforgalmat. Valami 70 vezeték ér szakadásról beszélnek a verebek.

a szezon meg a f@szom tipikus esete

[quote:2d7f889d4c="cheeky"][quote:2d7f889d4c="tibyke"]hat nekem sem mari neni meselte a sarki nonstop-ban ;)

t

Az Datanet volt, és Budaörs, és tegnapelőtt, vagy mikor... Egyébként stimmt.
A mai t-offline esetében egyelőre a DoS tartja magát.

igen ezert van a bixes diagramon majnem 2Gb/s es csokkenes

egyeretelmu dos tevekenyseg

[quote:fac068f7af="drastik"]igen ezert van a bixes diagramon majnem 2Gb/s es csokkenes

egyeretelmu dos tevekenyseg

inverz dos, forgalmat szipkaz el

[quote:b7f40beb10="snq-"]
inverz dos, forgalmat szipkaz el

az olyan lehet, mint a fekete fenyu zseblampa. :)

csupan ledoglott egy switch az axeleronal, ennyit az indexes osszeskuves elmeletrol...

Problem Description
Magyar Telekom felé menõ forgalommal probléma van

Affected
*-bõl a Magyar telekom irányába menõ forgalom (peeringen sem megy,
nem csak a BIXen keresztül)

Actions
BIX hibabejelentõnek jelentettük, azt a választ kaptuk, hogy a T-Online
tájékoztatta õket, hogy problémájuk van, dolgoznak rakta. Bõvebb
információjuk nekik sincs.

[quote:bc4327c9eb="gyko"]csupan ledoglott egy switch az axeleronal, ennyit az indexes osszeskuves elmeletrol...

A gondot a következő dolog okozta:
K. Józsi bácsi - a T-Onlány portása, takarítója és hálózat karbantartója - egy jófajta, tegnapi asszonyállat által főzött, és meg nem mikrózott csílisbabtól egy igazi balkán-hasmenést kapott. És itt kezdődtek a gondok! Ha-ha-jajj, úgy ám! Mert Józsi bátyánk felel a hálózati kapcsolók rendszeres megolajozásáért, plusz naponta kétszer 17 lapát szenet is be kell szórnia a T-Casan -ba. És mivel ő szegény ez idő alatt fosott, mint a szívbajos kambodzsai vadászgörény, aki rálépett a taposóaknára, lefulladt a gépezet.
Kb 1 órát vajúdott szegény ember a T-Kert végibe állított szabadesésű gondűző kamrában. De aztán kijött, és egy vödör vízzel eloltotta a besült és lángolófélben lévő komoly berendezést.
Józsi bácsi elnézést kér mindenkitöl.
Ha kinézel az ablakon, és elnézel az Adatpark irányába, hatalmas lángoszlopokkal ki van írva, hogy: "Elnézést az eddigi kellemetlenségekért!"

[quote:c2dfdcaeb7="anr"]
szamoljunk:
nem tudom pontosan hany percet allt a halo, de tegyuk fel , hogy 1 orat:
(1-1/(365*24))*100=99.988
ez igy bizony sovany 3 kilences rendelkezesreallas a gyakorlatban...
akinek a szerzodese ennel ersosebb garanciat tartalmazott pereljen iziben:)

Eloszor is amit en lattam az igazabol 99.99% volt. Ha jol emlekszem. :) Masreszt a HUP-ot és az egyik teszt szerverunket tobb mint egy oráig nem láttam. Ráadásul nem ez az első ebben az évben. szoval.... :lol:

Masreszt az általános haragom oka mindössze annyi, hogy szeretném, ha rendesen felépített hálóval + eszközstruktúrával dolgoznának, mert ilyen esetben max a hosting díj arányos részét térítik vissza, nekünk azonban a kiesés jóval nagyobb anyagi kárt okoz, mint 30 Ft.- Na ez a baaaaaj...

Persze ma már asszem lehet biztosítást is kötni hálókiesésre, de azért ezt ne má'...
Fizessék meg a hozzáértő embereket és alakítsák át az infrastruktúrájukat. És egy ideig vegyék le az ISO-9001 minősítés-igazolást, mert közük nincs hozzá, ha ilyen megtörténehett.

/A visszavonás jogát fenntartom, mert kiderülhet még hogy nem is a switch és a tervezés hibája, ám NAGYON valószínű, hogy de/

[quote:2e94793891="tolmi"][quote:2e94793891="bra"]
A hivatalos álláspont, hogy egy hálózati eszköz mondta fel a szolgálatot és mindezt úgy tette, hogy magával húzta a hálózat nagy részét.

Ez - ugye jólértem - azt jelenti, hogy beismerték, hogy szarul lett megtervezve a hálózati infrastruktúrájuk? :lol:
Elgondolkodtató. Ideje lesz pénzt adni a mérnököknek is, hogy újratervezzék az egész infrastruktúrát, mert nem jó ez így hogy annyit kérnek a hoszingért, amennyit és ráadásul egy összetákolt hálóra bizonygaják a marketingeseik, hogy rendundáns meg 99.9999%-os rendelkezésreállás.

Valaki világosítson meg, ha rosszul látom (mert ez a 2 v. 3. leállás az Axel-parkban, 2 honapon belül)

Nem, ezzel beismerték, hogy egy hálózati eszköz szarul működött és ez borította a teljes hálózatot.
Viszonylag nehéz pártíz Gbps-es packet floodot elviselni, még egy jól megtervezett hálózattal is. Úgy tűnik itt ez történt.

Amennyire én ismerem a hálózatot nem mondanám, hogy összetákolt lenne. De a birtokomban lévő információk alapján azt sem tudom megítélni, hogy miért vannak vele mostanában problémák. Gondolom sokáig nem tartható ez így, tehát változás lesz.

Szerintem az ilyen leállásokból nem az derül ki, hogy egyből temetni kéne a t-online-t (hmm, micsoda szó lett ez így). Bocsánat, de nem hiszem, hogy ilyen szinten futtatnák magukat egy "összetákolt" hálózattal. Hiba mindenhol előfordulhat, bár néha bosszantó ez tény. Az viszont jó, hogy változást hoz, mert szeretném azt hinni, hogy a változás fejlődéssel is jár.

Azért szerintem nem volt egy egyszerű eset. Minket felhívott az interware, hogy minden oké-e, helyreállt-e minden. Ami viszont nem tetszik, hogy a T-cég honlapjain még egy deka hír sincs a leállásról, az index már 10:37-kor, az origo meg csak 13:24 számolt be róla. Hmmm....

Gondolom az Origo azért csúszott, mert Ők is leálltak. :roll:

Gondolom az Origo azért csúszott, mert Ők is leálltak

Az biztos. De akkor a leállás sem 1óra 20 perc volt.

[quote:c832db7ad0="bra"]
Nem, ezzel beismerték, hogy egy hálózati eszköz szarul működött és ez borította a teljes hálózatot.
Viszonylag nehéz pártíz Gbps-es packet floodot elviselni, még egy jól megtervezett hálózattal is. Úgy tűnik itt ez történt.

Amennyire én ismerem a hálózatot nem mondanám, hogy összetákolt lenne. De a birtokomban lévő információk alapján azt sem tudom megítélni, hogy miért vannak vele mostanában problémák. Gondolom sokáig nem tartható ez így, tehát változás lesz.

IMHO egy akármekkora packet flood-ot ha nem is lehet tökéletesen kiszűrni, de védekezni lehet ellene. Azért gyanús ez nekem. Ha valóban pár tíz gigás pflood lett volna, akkor már a gerinchálón levő _összes_ peer megérezte volna a dolgot. Nem is beszélve arról, hogy a BIX-es staton is látszana egy peak. Másrészt meg vannak technikák, hogy ne lehessen ilyen méretű támadást intézni. Arról meg ne is ejtsünk szót, hogy egy aktív eszköz összeesik egy burst miatt, legyen az akármekkora. Az okay, hogy lelassul, DOS-t produkál, de amint megszűnt a burst, majdnem azonnal vissza kellene álljon normális állapotba.
No meg magyarázza el nekem vki, hogy mi tart 1 óra 20 percet átállni a redundáns router/switch-beállításban a backup-ra? Az én eszközeimnek ehhez 5-10 millisecre van szükségük. :lol:

És tény, hogy nem ismerem behatóan a hálójukat - ahhoz ott kellene dolgozni. Én csak a csilivilit láttam, abból meg nem lehet következtetni semmire; sajnos. De szerintem az (tudom, tudom ez vadkelet) manapság már nem megengedhető, hogy ne egy robusztus, jól megtervezett és nem szétspórolt hálózattal rendelkezzen egy _ekkora_ ISP. Ennyi.

Kiváncsi lennék egy belsős munkatárs véleményére is...
Még az sem lehetetlen, hogy egyetlen eszköz egyetlen mikrokondija azt mondta: "Bahh", és ez okozott ilyen bibit. Bár ha redundáns, meg 99,99% ... bár szerintem ezek marketing szövegek csak....

Ma délelőtt fél tízkor meghibásodott egy hálózati eszköz a T-Online Magyarország szerverközpontjában. Bár az internetszolgáltató hálózata minden elemében kettős -- azaz leállás esetén egy másik eszköz biztosítja az elérést --, most egy elosztóberendezés hibája az egész rendszert működésképtelenné tette

forrás: hwsw.hu

[quote:18ca2d8b2e="bandy"]Kiváncsi lennék egy belsős munkatárs véleményére is...
Még az sem lehetetlen, hogy egyetlen eszköz egyetlen mikrokondija azt mondta: "Bahh", és ez okozott ilyen bibit. Bár ha redundáns, meg 99,99% ... bár szerintem ezek marketing szövegek csak....

Belső munkatársat kirúgnak meg nyakába akasztanak pár millás pert ha közzétesz bármit is. Én is ezt tenném T-Csoport helyében. Szóval marad a hivatalos közlemény meg a találgatás...

[quote:1a77b0b341="anr"]

Persze ma már asszem lehet biztosítást is kötni hálókiesésre, de azért ezt ne má'...
Fizessék meg a hozzáértő embereket és alakítsák át az infrastruktúrájukat. És egy ideig vegyék le az ISO-9001 minősítés-igazolást, mert közük nincs hozzá, ha ilyen megtörténehett.

/A visszavonás jogát fenntartom, mert kiderülhet még hogy nem is a switch és a tervezés hibája, ám NAGYON valószínű, hogy de/

Az ISO 9001 az azt jelöli 2001 ben kiadot minöségi tanusítvány ami 2 évig érvényes. ( lejárt)

Kiváncsi lennék egy belsős munkatárs véleményére is...

1000% hogy olvassa a HUP-ot "belsos" ember is. 2000%, hogy nem fogja itt kiteregetni a szennyest.
egy 5x9-esnek hirdetett halozatot egyetlen eszkoz elszallasa _NEM_ erinthet. meg a cserenek is be kene fernie nehany percbe, mert addig a backup egyedul mukodik, es az veszelyes.
itt vagy tobb eszkoz egyideju meghibasodasa/szandekos akadalyozasa tortent, vagy csupa hazugsag amit a T-bizbasz allit a sajat halozatarol.

[quote:fa0f39e5a1="8192Joco"]
Az ISO 9001 az azt jelöli 2001 ben kiadot minöségi tanusítvány ami 2 évig érvényes. ( lejárt)

Ahham. Nem tudtam, hogy 2 évig érvényes csak. Csak arról tudtam hogy nagyjából mi ez. Annó meg kellett volna ismerkedni vele cégnél, de hát lusta az ember fia, ugye.... :D

A lényeg müködik a rendszer és támogatják a HUP-ot.

Már nem is osszák mert a TŰV van helyette.

[quote:a2e508c13f="8192Joco"]A lényeg müködik a rendszer és támogatják a HUP-ot.

Jah. Tök jó fejek, pusztán nekünk nem ingyen adják a szolgáltatást. Sajnálom, de nekem ez az elsődleges, nem pedig a HUP. De azért magánemberként örülök a HUP-nak és hajrá! :)

Noha maga az internetes hálózat működött, mivel azonban a T-Online Magyarország-ügyfelek csatlakozásáért szintén egy, az Adatparkban működő szerver a felelős, ezért a jelzett időpontban az internetszolgáltató ügyfelei nem tudtak a világhálóra csatlakozni.

Az internetes hálózatba nem tartozik bele az auth szerver?

[quote:08cdfa2385="tolmi"][quote:08cdfa2385="8192Joco"]A lényeg müködik a rendszer és támogatják a HUP-ot.

Jah. Tök jó fejek, pusztán nekünk nem ingyen adják a szolgáltatást. Sajnálom, de nekem ez az elsődleges, nem pedig a HUP. De azért magánemberként örülök a HUP-nak és hajrá! :)

Nekem meg a HUP a fontosab mint a te céged. Azért örűlök , hogy a te céged is működik. :)

[quote:713fd54716="tolmi"][quote:713fd54716="bra"]
Nem, ezzel beismerték, hogy egy hálózati eszköz szarul működött és ez borította a teljes hálózatot.
Viszonylag nehéz pártíz Gbps-es packet floodot elviselni, még egy jól megtervezett hálózattal is. Úgy tűnik itt ez történt.

Amennyire én ismerem a hálózatot nem mondanám, hogy összetákolt lenne. De a birtokomban lévő információk alapján azt sem tudom megítélni, hogy miért vannak vele mostanában problémák. Gondolom sokáig nem tartható ez így, tehát változás lesz.

IMHO egy akármekkora packet flood-ot ha nem is lehet tökéletesen kiszűrni, de védekezni lehet ellene. Azért gyanús ez nekem. Ha valóban pár tíz gigás pflood lett volna, akkor már a gerinchálón levő _összes_ peer megérezte volna a dolgot. Nem is beszélve arról, hogy a BIX-es staton is látszana egy peak. Másrészt meg vannak technikák, hogy ne lehessen ilyen méretű támadást intézni. Arról meg ne is ejtsünk szót, hogy egy aktív eszköz összeesik egy burst miatt, legyen az akármekkora. Az okay, hogy lelassul, DOS-t produkál, de amint megszűnt a burst, majdnem azonnal vissza kellene álljon normális állapotba.
No meg magyarázza el nekem vki, hogy mi tart 1 óra 20 percet átállni a redundáns router/switch-beállításban a backup-ra? Az én eszközeimnek ehhez 5-10 millisecre van szükségük. :lol:

És tény, hogy nem ismerem behatóan a hálójukat - ahhoz ott kellene dolgozni. Én csak a csilivilit láttam, abból meg nem lehet következtetni semmire; sajnos. De szerintem az (tudom, tudom ez vadkelet) manapság már nem megengedhető, hogy ne egy robusztus, jól megtervezett és nem szétspórolt hálózattal rendelkezzen egy _ekkora_ ISP. Ennyi.

Nem ismerem pontosan a részleteket, de látszik, hogy te is nagyon képben vagy, ha a T-Online core routerének csomaggenerátorrá válásának nyomait a BIX statisztikákon keresed. :)

Ebből a hibából pedig olyan következtetéseket levonni, hogy "szétspórolt" a hálózat nem biztos, hogy lehet. Szerintem örülnél, ha a nyugdíjas éveidig életjáradékként megkapnád azt az összeget, amit ezek az eszközök képviselnek. :)

[quote:254ce05cf6="8192Joco"]A lényeg müködik a rendszer és támogatják a HUP-ot.

Ha már itt tartunk, akkor az FSN-t. :)

[quote:85ee6b7dc6="bandy"]

Noha maga az internetes hálózat működött, mivel azonban a T-Online Magyarország-ügyfelek csatlakozásáért szintén egy, az Adatparkban működő szerver a felelős, ezért a jelzett időpontban az internetszolgáltató ügyfelei nem tudtak a világhálóra csatlakozni.

Az internetes hálózatba nem tartozik bele az auth szerver?

A T-Online DSL-es ügyfeleinek a T-Com adja a hálózatot, így ha elérhetetlen az Adatpark, azok még tudnak netezni.

Gyakorlatilag a legtöbb szolgáltatóval ellentétben nem tunnelezik be az ISP-hez a forgalmat, hanem ők terminálják. Ennek ésszerű okai vannak: az ügyfelek száma és az általuk generált forgalom.

Csinálj egy traceroute-ot.

[quote:db3e7329ef="bra"]
Nem ismerem pontosan a részleteket, de látszik, hogy te is nagyon képben vagy, ha a T-Online core routerének csomaggenerátorrá válásának nyomait a BIX statisztikákon keresed. :)

Ebből a hibából pedig olyan következtetéseket levonni, hogy "szétspórolt" a hálózat nem biztos, hogy lehet. Szerintem örülnél, ha a nyugdíjas éveidig életjáradékként megkapnád azt az összeget, amit ezek az eszközök képviselnek. :)

?

Tényleg nem lehetek képben, mert nem értem, miféle csomaggenerátor-routerről beszélsz :D A BIX-stat csak arra vonatkozott, hogy ez nem egy giga-mega flood volt. Szóval mit is tudsz, amit mi nem? ;)

Valóban örülnék az életjáradéknak, mint szerintem itt mindenki. :) Pusztán találgatok én is, mint szerintem mindenki az adatparkon kívül. De az eddigi adatok alapján (lehet tévesen, de ezt fenntartom ;) ) elég érdekes a hiba és következményei. Lehet nem vagyok képben és nekem hülyeséget tanítottak éveken keresztül. Meglehet. De én inkább arra szavazok, hogy te más infok tudatában vagy mint én és ezért könnyen félreérthetővé válik sok mondatom és téves következtetéseket vonok le :D

Nekem is volt gondom hálózatépítéssel. Sőt DoS-t is sikerült kikényszeríteni az egyik firewallból egyeseknek, és mégis percek alatt helyreállt a rend, amint a támadás végetért - magától. Felhívtak hogy mi volt és hogy mostmár minden rendben(3 perc kiesés). Pedig nem Ciszkó cuccok voltak, meg millás eszközök. És mégis jobban működik az általam (mégcsak nem is végzett mérnök) által összeállított low-cost megoldás, mint a hiperszuper Adatpark hihg-end eszközökkel felszerelt hálója. Doh.

[quote:1e49ebfb86="tolmi"][quote:1e49ebfb86="bra"]
Nem ismerem pontosan a részleteket, de látszik, hogy te is nagyon képben vagy, ha a T-Online core routerének csomaggenerátorrá válásának nyomait a BIX statisztikákon keresed. :)

Ebből a hibából pedig olyan következtetéseket levonni, hogy "szétspórolt" a hálózat nem biztos, hogy lehet. Szerintem örülnél, ha a nyugdíjas éveidig életjáradékként megkapnád azt az összeget, amit ezek az eszközök képviselnek. :)

?

Tényleg nem lehetek képben, mert nem értem, miféle csomaggenerátor-routerről beszélsz :D A BIX-stat csak arra vonatkozott, hogy ez nem egy giga-mega flood volt. Szóval mit is tudsz, amit mi nem? ;)

Valóban örülnék az életjáradéknak, mint szerintem itt mindenki. :) Pusztán találgatok én is, mint szerintem mindenki az adatparkon kívül. De az eddigi adatok alapján (lehet tévesen, de ezt fenntartom ;) ) elég érdekes a hiba és következményei. Lehet nem vagyok képben és nekem hülyeséget tanítottak éveken keresztül. Meglehet. De én inkább arra szavazok, hogy te más infok tudatában vagy mint én és ezért könnyen félreérthetővé válik sok mondatom és téves következtetéseket vonok le :D

Nekem is volt gondom hálózatépítéssel. Sőt DoS-t is sikerült kikényszeríteni az egyik firewallból egyeseknek, és mégis percek alatt helyreállt a rend, amint a támadás végetért - magától. Felhívtak hogy mi volt és hogy mostmár minden rendben(3 perc kiesés). Pedig nem Ciszkó cuccok voltak, meg millás eszközök. És mégis jobban működik az általam (mégcsak nem is végzett mérnök) által összeállított low-cost megoldás, mint a hiperszuper Adatpark hihg-end eszközökkel felszerelt hálója. Doh.

Például azt, hogy a T-Com=!T-Online? :)
Hol is látod te a T-Online BIX statisztikáit?

Pontos információkkal én sem rendelkezem, így nem fogom tudni megmondani neked a tutit. :)

Az utolsó bekezdésre nem tudok mást mondani, mint hogy jelentkezz a T-Online-hoz hálózati mérnöknek. Biztos sokra értékelnék a tapasztalatod és a mostani rendszer kidobása, majd egy általad összeállított low cost megoldásra való mirálás jelentősen növelné a megbízhatóságot. :)

Nem azt mondom, hogy nem lehetne jobban csinálni, mert ez biztosan nem igaz. Csak valahogy nem látom az összefüggést egy low cost megoldás meg a többször 10 Gbites, mindenféle extra három és négybetűs mozaikszavakat használó hálózat között.

Tudod, a faék nagyon egyszerű és ritkán romlik el, de azzal meg nem lehet 400 embert átvinni az óceán fölött. Másra valók.

Nekem megjött a T-Online hírlevele a leállással kapcsolatban. Íme:

Tisztelt Ügyfelünk!

2005. szeptember 22.-én egy hálózati eszköz hibája miatt mintegy egy órára leállt a
T-Online Magyarország szerverközpontja, az Adatpark. A rendszer egy óra múlva
helyreállt és azóta is hibátlanul működik.

9.30-kor állt le egy hálózati eszköz a T-Online Magyarország szerverközpontjában.
Noha hálózatunk minden elemében kettős - azaz leállás esetén egy másik eszköz
biztosítja az elérést - most egy elosztó berendezés hibája 10.30-ig az egész
rendszert működésképtelenné tette. A leállás miatt az Adatparkban üzemelő szerverek
az internetezők számára elérhetetlenné váltak. A T-Online Magyarország azon
ügyfelei, akik a leállás előtt már csatlakoztak az internetre, tovább szörfölhettek,
mivel a leállás nem érintette őket.
A társaság ügyfeleinek az Adatparkban üzemeltetett eszközei mintegy egy órára
elérhetetlenek voltak.
Az Adatpark eszközeiben sérülés nem történt, ügyfeleinknek nyújtott szolgáltatásaink
ismét teljes körben rendelkezésre állnak.

A fenti problémák miatti szolgáltatás kiesésért ezúton szíves elnézésüket kérjük,
valamint értesítjük, hogy méltányosságból a következő havi számlájából 1 napi díjat
jóváírunk.

Üdvözlettel:

Záprel Zsolt
Marketing vezérigazgató helyettes
T-Online Magyarország Rt.

És még egy napi díjat jóvá is írnak :)

Laci

[quote:7058e8e55d="T-Online marketing fonok"]
[...]
Noha hálózatunk minden elemében kettős - azaz leállás esetén egy másik eszköz
biztosítja az elérést - most egy elosztó berendezés hibája 10.30-ig az egész
rendszert működésképtelenné tette.

logikai kovetkeztetes:
az eloszto berendezesek (switch?, router?) mindenek felett allnak, nem tartoznak bele a minden elembe.

nekem ez bizony mernoki tervezesi hiba marketinges elmismasolasanak hangzik. es _eddig_ _biztosan_ nem volt igaz, hogy "minden elemeben kettos".

[quote:a49f3e6048="bra"]
Például azt, hogy a T-Com=!T-Online? :)

Ez most hogy jön ide? Adatpark powered by T-Online. T-Csoport azért ettől fuggetlenül elég összefüggő valami. NEMÉRTEM?! Plíz okíts, hogy hogyan is kapcsolódik ide a T-Online != T-Com equation!!!! :lol:
[quote:a49f3e6048="bra"]
Hol is látod te a T-Online BIX statisztikáit?

http://www.bix.hu/index.php3?lang=en&page=graph&swid=bix-matav-c6509&portid=2_2
de most vmiért nem látszik semmi :(

[quote:a49f3e6048="bra"]
Pontos információkkal én sem rendelkezem, így nem fogom tudni megmondani neked a tutit. :)

Az utolsó bekezdésre nem tudok mást mondani, mint hogy jelentkezz a T-Online-hoz hálózati mérnöknek. Biztos sokra értékelnék a tapasztalatod és a mostani rendszer kidobása, majd egy általad összeállított low cost megoldásra való mirálás jelentősen növelné a megbízhatóságot. :)

Na azt hiszem ez az a pont, ahol már biztos lehetek benne, hogy félreértesz. Előszöris nem vállalnék el egy ilyen felelősséget, mert nem érzem magam elég tapasztaltnak egy ilyen nagyvolumenű projekthez. Ezért fizetek nekik, hogy ők fizessenek olyan képzett + tapasztalt embereknek, hogy ők oldják meg a feladatot. De nem szeretném, ha a pénzünket olyanoknak osztanák szét, akik nem képesek elvégezni a munkát, vagy igen silányul(ergo nem mérik fel magukat).
Másodszor pedig nem hiszem hogy ide low-cost megoldás kell. Ide igenis kellenek a drága eszközök, de mit sem érnek ha nincs aki használni tudná őket és élni a lehetőségeikkel. A low-cost megoldás meg kényszer volt a megrendelő számára. Azt szerettem volna érzékeltetni vele, hogy nem a drága aktív eszközök teszik megbízhatóvá a hálózatot, de lényeges mértékben hozzájárulhatnak ahhoz. A low-cost megoldás kockázataival a megrendelő tisztában volt és eddig a megoldás amit szállítottam, tartja magát az előrejelzéseimhez, amit inkább tartok szerencsémnek, mint szaktudásom gyümölcsének, ugyanis azóta sokat tanultam az élettől ;)

[quote:a49f3e6048="bra"]
Nem azt mondom, hogy nem lehetne jobban csinálni, mert ez biztosan nem igaz. Csak valahogy nem látom az összefüggést egy low cost megoldás meg a többször 10 Gbites, mindenféle extra három és négybetűs mozaikszavakat használó hálózat között.

Engem nem érdekelnek a 3-4 betűs rövidítések. Engem az eredmény érdekel. :)
Komolyabbra fordítva a szót, nem kell senkinek ez a Vakulj Paraszt System (TM) dolog ahhoz hogy megértse: nem a technika teszi megbízhatóvá a rendszert, hanem az ember aki megtervezi, összeállítja és üzemelteti. De ha nem megy neki.... ;)

[quote:a49f3e6048="bra"]
Tudod, a faék nagyon egyszerű és ritkán romlik el, de azzal meg nem lehet 400 embert átvinni az óceán fölött. Másra valók.

Ez nagy bölcsesség. De én kiegészíteném :D "...vagy legalábbis sokat kell dolgoznod rajta, hogy sikerüljön ;)"

[quote:708ec4c936="tolmi"]
Ez nagy bölcsesség. De én kiegészíteném :D "...vagy legalábbis sokat kell dolgoznod rajta, hogy sikerüljön ;)"

Csakany tanar ur elektronika orairol:
tetszolegesen megbizhatatlan elemekbol tetszolegesen megbizhato rendszer epitheto.
csak megfelelo szamu elem, es tervezes kerdese.

[quote:dafa629dc9="bra"] meg a többször 10 Gbites

3 hete kapott ajánlatot cégünk T-Online ADSL-re. A technikai feltételek közt az alábbi sávszélességek szerepeltek:
1,7 Gbit/s hazai
155 Mbit/s német
155 Mbit/s amerikai
8 Mbit/s osztrák.
Mit ne mondjak, meglepődtem. :(
Persze az is lehet, hogy elgépelték...

[quote:4ddd515df7="blau"][off]anr: O_O szinten elte fiz?[/off]

regen volt az mar:)
Egyik fuleden be a masik fuleden ki, megis a fejedben marad. Mi az? :lol:

[quote:77726a69fc="anr"][quote:77726a69fc="blau"][off]anr: O_O szinten elte fiz?[/off]

regen volt az mar:)
Egyik fuleden be a masik fuleden ki. Mi az? :lol:

es megis a fejedben marad! :D egyebkent ha jol tudom iden nyugdijba ment.

[quote:f057fd079f="blau"]
es megis a fejedben marad! :D egyebkent ha jol tudom iden nyugdijba ment.

es tenyleg ott maradt:)

[quote:6e0905ae47="bra"][quote:6e0905ae47="8192Joco"]A lényeg müködik a rendszer és támogatják a HUP-ot.

Ha már itt tartunk, akkor az FSN-t. :)

Ezen a portálon logok :)

Szal a (MARKETING!! Igazgato altal irt) levelböl levonnak egy ket dolgot, remelem jol.

Egy multifallback rendszer ugy müködik hogy vannak több vonalak dbonkent 10GB.
Az eloszto ezeket a vonalakat összefogva mindgi csak egy vonal haznalatat engedi.
Ha ez igy van akkor megvan a SPOF mert ha EZ az eloszto romlik el akkor löttek mindennek.

De valahogy en se tudom elkepzenli, hogy a többmillas eszközökben erre van lehetöseg. tehat tuti nem hasonloan epül fel mint amit gondoltam.

Viszont a jelenseg megis erre a magyarazatra mutat a legjobban.

Amugy a grafikon manianak eleget teve:
http://www.bix.hu/index.php3?lang=en&page=graph&swid=1&portid=node-total

Ha a mai napi vagy a heti grafikont nezed a kiese a 8GB savmagasagban latszik szepen... pedig ez az aggregalt savszelessege a BIXnek es ezen is meglatszott... jah es az elözö 3 napra meg a datanet kiesesere tippelek... szoval foghijjas...

[quote:73b81e45ee="anr"][quote:73b81e45ee="T-Online marketing fonok"]
[...]
Noha hálózatunk minden elemében kettős - azaz leállás esetén egy másik eszköz
biztosítja az elérést - most egy elosztó berendezés hibája 10.30-ig az egész
rendszert működésképtelenné tette.

logikai kovetkeztetes:
az eloszto berendezesek (switch?, router?) mindenek felett allnak, nem tartoznak bele a minden elembe.

nekem ez bizony mernoki tervezesi hiba marketinges elmismasolasanak hangzik. es _eddig_ _biztosan_ nem volt igaz, hogy "minden elemeben kettos".

Pont rólad nem feltételezném, hogy nem tudsz elképzelni egy olyan eseményt, amely egy "minden elemében kettős" hálózatot meg tud borítani.

Egyet írtam (x*10 Gbps forgalomgenerátor, sajnos ilyet már én is láttam), de nyilván van több is, nem értek a hálózatokhoz (spanning tree, loop, emiatt szétesik a routing, stb).

Arról írnak, hogy egy eszköz hibája, amiből érdekes módon mindenki arra asszociál, hogy az adott doboz fogta magát és egy mukk nélkül meghalt.
Ez a legegyszerűbb eset, amelyben a tartalék azonnal át tudja venni a helyét.
De mi van akkor, ha nem meghalt, hanem megbolondult? Behirdette BGP-n a teljes internetet, elkezdett összevissza csomagokat küldözgetni, amit a többit eszköz visszaküldött, stb.

Pontosat én sem tudok, csak találgatok, ahogy ti is. De én valahogy el tudom képzelni azt is, hogy annak ellenére, hogy tényleg teljesen redundáns a hálózat, egy rosszul működő router összedöntheti az egészet.

Lehetetlen? Szerintem koránt sem az.

[quote:6339cd3a09="tolmi"][quote:6339cd3a09="bra"]
Például azt, hogy a T-Com=!T-Online? :)

Ez most hogy jön ide? Adatpark powered by T-Online. T-Csoport azért ettől fuggetlenül elég összefüggő valami. NEMÉRTEM?! Plíz okíts, hogy hogyan is kapcsolódik ide a T-Online != T-Com equation!!!! :lol:
[quote:6339cd3a09="bra"]
Hol is látod te a T-Online BIX statisztikáit?

http://www.bix.hu/index.php3?lang=en&page=graph&swid=bix-matav-c6509&portid=2_2
de most vmiért nem látszik semmi :(

Na és szerinted miért nem? :)

A DoS-os témához visszatérve, ne felejtsük el, hogy ha a "támadás" külföldi uplinkről érkezik vagy oda indul, akkor a forgalomtöbblet/kiesés miért is látszana meg a BIX-en?
Jelen esetben a BIX-en csak a kiesés látszott, ha találgatásnál tartunk, akkor pl. az ADSL-es userek kisését okozhatta, hogy a megnövekedett forgalom túlterhelte a BRAS-okat, ezek a routerek már nem bírták kiszolgálni az újonnan felépülni akaró sessionöket, csak a meglévőket (egy ideig). Egy 100-200 megás uplink is képes lerohasztani egy Cisco BRAS-t, ha megfelelően pici és sok csomagot ugrasztanak neki...

[quote:27918cb8ee="bra"]
Pont rólad nem feltételezném, hogy nem tudsz elképzelni egy olyan eseményt, amely egy "minden elemében kettős" hálózatot meg tud borítani.

De mi van akkor, ha nem meghalt, hanem megbolondult? Behirdette BGP-n a teljes internetet, elkezdett összevissza csomagokat küldözgetni, amit a többit eszköz visszaküldött, stb.

:)
latam mar hibas mukodesu eszkozt. de egy ekkora rendszernel mar kell lennie rendszer iranyito teremnek, aminek a falan minden lenyeges aktiv eszkoz informacioi (megfelelo szinnel) kiirodnak. es a rendszeriranyitok pillantasra latjak hol a gond, es atkapcsolnak.
lattam kepeket ilyen rendszeriranyito szobakrol, kezelhetove teszi a dolgot oriasi halozatoknal is.

persze csak akkor van ra szukseg, ha olyan extrem hiba van, amire a rendszertervezok nem gondoltak/nem erte meg megcsinalni a korrekt automatikus megoldast.
Mert amire megeri megcsinalni, arra sokkal jobb ha a szamitogep csinalja nem az ember:)

Ami elfogadhatatlan egy ekkora cegnel, mint a T-Online, hogy 1 oraig all a cucc _akarmilyen_ ok miatt. A DirectNIC a Katarina hurrikan alatt is szolgaltatott New Oreansban.:)
Pedig ott sok minden elpukkant.

[quote:f6848de593="anr"] A DirectNIC a Katarina hurrikan alatt is szolgaltatott New Oreansban.:)
Pedig ott sok minden elpukkant.

Ezt kéne egy picinykét tanulmányozni. Bár az áramszolgáltatás is megszűnt ha jól tudom, így nem igazán értem, mivel lapátolták az elektronokat...

[quote:1fd7297414="norcrys"][quote:1fd7297414="anr"] A DirectNIC a Katarina hurrikan alatt is szolgaltatott New Oreansban.:)
Pedig ott sok minden elpukkant.

Ezt kéne egy picinykét tanulmányozni. Bár az áramszolgáltatás is megszűnt ha jól tudom, így nem igazán értem, mivel lapátolták az elektronokat...

Dizel generator ;-)

[quote:d81388970c="petres"][quote:d81388970c="norcrys"][quote:d81388970c="anr"] A DirectNIC a Katarina hurrikan alatt is szolgaltatott New Oreansban.:)
Pedig ott sok minden elpukkant.

Ezt kéne egy picinykét tanulmányozni. Bár az áramszolgáltatás is megszűnt ha jól tudom, így nem igazán értem, mivel lapátolták az elektronokat...

Dizel generator ;-)

Ja és 4-5 napra elég cuccuk volt elrakva? Egyáltalán mekkora cuccot kellett tápolni és kinek szolgáltattak? Az mondjuk okés, hogy ha a linkeket fenntartották és csak a létfontosságú cuccokat tápolták, az elképzelhető. Amcsiban sok elborult dolgot találhatnánk asszem.

Mondjuk ez angol asszem: http://www.thebunker.net/our-facilities/data.htm viszont hasonló tuti van amcsiban. Meg is van: http://www.ultrasecurehosting.com/hosting_facility.htm

Gondolom nem 12 órás áthidalásra vannak berendezkedve. :)

hi!
olvasva a hozzaszolasokat egy dolog nekem is itt van a fejemben , hogy a 21. szazadban hogyan letezhet ilyen hogy t-online. akinel a 6 honap alatt 20 eFt volt az internet koltsegem a havi 12 eFt helyett. ja es miert mert ilyen volt az internet eleresem . a hol volt hol nincs efektus .
most felhivtak ezernyi kamu dumaval es hat talan par napig mukodni fog.

sajnalom hogy ha nem ide illo a kis hozzaszolasom, de igaz.

fel ev keves volt nekik, hogy 4 modemmel meg 12 kiszallassal ne tudjanak netet csinalni.
es bocs fix netet csinalni, mert net az neha van csak az 512kbit sem igen tudjak folyamatossan tartani.
arrol mar nem is beszelnek , hogy a le es feltoltes uti egymast .
ami ha jol tudom meg rendben is van kabel netnel, csak nem kene eszleljem .:(

az elmult fel ev tapasztalata.

zsomi

[quote:4a72eb7b8e="andrej_"]
Ja és 4-5 napra elég cuccuk volt elrakva? Egyáltalán mekkora cuccot kellett tápolni és kinek szolgáltattak? Az mondjuk okés, hogy ha a linkeket fenntartották és csak a létfontosságú cuccokat tápolták, az elképzelhető.

mivel tudtak, hogy jon a hurrikan beraktaroztak mindent arra is felkeszultek, hogy a technikai szemelyzet+a fonokseg+1-2 tulajdonos is benn alszik az irodaban! 4 nap utan sirtak a blogban, hogy fogytan a nafta, es 100 kilometeren belul nincs nyitva benzinkut. kuldtek nekik jotekonyan:)

http://mgno.com
vegigblogoltak a Katrina-t, kozben fotoztak nehay ezer kepet. (pl: a dizelgeneratorrol is van kep:)

Ja egyebkent a DirectNIC egy domain regisztrator. 1.1 mill. domain van naluk regisztralva, es a "master" gepterem van New Orleansban.

Gondolom most ezt nézik.

http://www.icicom.hu/origo/muhold/filmezo.html

Azt készűlnek rá.

Mondjuk azért ez nem kis teljesítmény, de reklámfogásnak sem rossz 8)

[quote:6eebab7bc7="8192Joco"]Gondolom most ezt nézik.

http://www.icicom.hu/origo/muhold/filmezo.html

Azt készűlnek rá.

inkabb ezt:
http://www.nhc.noaa.gov/
nezik:)
a homepagen ( http://mgno.com/ ) van kep a blogolos urgerol olvasd el mi van a polojara irva:)

[quote:411fa16e5f="athila"]A DoS-os témához visszatérve, ne felejtsük el, hogy ha a "támadás" külföldi uplinkről érkezik vagy oda indul, akkor a forgalomtöbblet/kiesés miért is látszana meg a BIX-en?
Jelen esetben a BIX-en csak a kiesés látszott, ha találgatásnál tartunk, akkor pl. az ADSL-es userek kisését okozhatta, hogy a megnövekedett forgalom túlterhelte a BRAS-okat, ezek a routerek már nem bírták kiszolgálni az újonnan felépülni akaró sessionöket, csak a meglévőket (egy ideig). Egy 100-200 megás uplink is képes lerohasztani egy Cisco BRAS-t, ha megfelelően pici és sok csomagot ugrasztanak neki...

Csak az indexen találgattak támadásról, senki más nem erősítette ezt meg.

[quote:c5e5b3667d="anr"][quote:c5e5b3667d="bra"]
Pont rólad nem feltételezném, hogy nem tudsz elképzelni egy olyan eseményt, amely egy "minden elemében kettős" hálózatot meg tud borítani.

De mi van akkor, ha nem meghalt, hanem megbolondult? Behirdette BGP-n a teljes internetet, elkezdett összevissza csomagokat küldözgetni, amit a többit eszköz visszaküldött, stb.

:)
latam mar hibas mukodesu eszkozt. de egy ekkora rendszernel mar kell lennie rendszer iranyito teremnek, aminek a falan minden lenyeges aktiv eszkoz informacioi (megfelelo szinnel) kiirodnak. es a rendszeriranyitok pillantasra latjak hol a gond, es atkapcsolnak.
lattam kepeket ilyen rendszeriranyito szobakrol, kezelhetove teszi a dolgot oriasi halozatoknal is.

persze csak akkor van ra szukseg, ha olyan extrem hiba van, amire a rendszertervezok nem gondoltak/nem erte meg megcsinalni a korrekt automatikus megoldast.
Mert amire megeri megcsinalni, arra sokkal jobb ha a szamitogep csinalja nem az ember:)

Ami elfogadhatatlan egy ekkora cegnel, mint a T-Online, hogy 1 oraig all a cucc _akarmilyen_ ok miatt. A DirectNIC a Katarina hurrikan alatt is szolgaltatott New Oreansban.:)
Pedig ott sok minden elpukkant.

Ebben egyetértünk. 1 órát nem szabadott volna állnia. Amit én mondtam az csupán az, hogy technikailag fennáll a lehetősége annak, amit hivatalosan kiadott a cég.

Az meg más kérdés, hogy egy kellően bonyolult hálózatnál, ha valami annyira agyonfloodolja a hálózatot, hogy minden eszköz elérhetetlenné válik hogy találod meg gyorsan a hibát. :)
Persze egyszerű az újraindítom mindet, de ha 100 eszköznél kellene ezt eljátszani már lehet, hogy más a helyzet.

[quote:dbfb783c25="lbodnar"]hi!
olvasva a hozzaszolasokat egy dolog nekem is itt van a fejemben , hogy a 21. szazadban hogyan letezhet ilyen hogy t-online. akinel a 6 honap alatt 20 eFt volt az internet koltsegem a havi 12 eFt helyett. ja es miert mert ilyen volt az internet eleresem . a hol volt hol nincs efektus .
most felhivtak ezernyi kamu dumaval es hat talan par napig mukodni fog.

sajnalom hogy ha nem ide illo a kis hozzaszolasom, de igaz.

fel ev keves volt nekik, hogy 4 modemmel meg 12 kiszallassal ne tudjanak netet csinalni.
es bocs fix netet csinalni, mert net az neha van csak az 512kbit sem igen tudjak folyamatossan tartani.
arrol mar nem is beszelnek , hogy a le es feltoltes uti egymast .
ami ha jol tudom meg rendben is van kabel netnel, csak nem kene eszleljem .:(

az elmult fel ev tapasztalata.

zsomi

Teljesen igazad van, de ehhez mi köze a T-Online-nak? A DSL hálózat a T-Comé és ő is helyezi neked üzembe. Ha ők rosszul dolgoznak, sajnos bármelyik szolgáltatótól veheted a DSL-t, ugyanolyan szar lesz. :(

[quote:919003835a="lbodnar"]
arrol mar nem is beszelnek , hogy a le es feltoltes uti egymast .

Ez ugyan OT, de beleszólok: ez se nem az ISP, se nem a telekom hibája, a csomagütemezőt tessék beállítani, hogy kifele prioritást adjon az ACK-oknak.

bra:
probalod beallitani, hogy a T-COM rossz, a T-Online jo. de nem veletlenul lett atnevezve egy rakat magyar ceg T-bizbasz-ra.
azert, hogy az ugyfelekben (pl: bennunk) vilagossa valjon, hoygy egyforma jo (rossz?) szolgatatast kap, ha barmelyik T-hez fordul.
akarki hibazot is az egesz T-bagazs viszi el a balhet. az ugyfelek agyaban a marketingesek celjanak megfeleloen oszefolynak a T-k dolgai. csak a belsok szamara elesek a hatarok, hogy hova is tartoznak, miert is felelnek.

mas:
egy bonyolult hiba megtalalasa akkor kerul sok idobe, ha az informaciot akkor kezdik el a rendszergazdak osszevadaszgatni kulonbozo logokbol.
egy nagy halozatnal elengedhetetlen a normalis rendszeriranyito terem (pl: NASA Houston:-)), ahol minden lenyeges dolog _rogton_ a kijelzodik a falon.
egy ekkora ceg nem engedheti meg maganak, hogy kritikus esetben keresni keljen az informaciokat.
olvastam egy cikket egy kozepes ausztral internetszolgatatorol, ott Linux/BSD-kel van megoldva a rnedszeriranyito kozpont. az igazan lenyeges hibakat felolvassa(!) a gep angolul (apt-get install speech-dispatcher).
nehogymar az ugyfel szoljon be, hogy nem mukodik.

[quote:9a8e57bc94="bra"]
Na és szerinted miért nem? :)

Mert egy backup link? :D De okits ki hogy miért felesleges a BIX statisztikáin keresni egy esetleges flood jeleit. Megöl a kíváncsiság.....
(Másrészt kicsit utánaolvasva kiderül hogy T-Com BIX node-járól jön a T-Online main uplinkje, ahogy volt ez Axelero és Matav között anno is. Ez nem változott. És akkor máris relevánssá válna ez a grafikon:
http://www.bix.hu/index.php3?lang=en&page=graph&swid=bix-iszt-c6509-main&portid=gech_2
De különösebben nem fontos mindez, pusztán nem tudom hova rakni a tudást amit át akarsz adni...)

Peace ;)

[quote:2de4b515d7="anr"]bra:
probalod beallitani, hogy a T-COM rossz, a T-Online jo. de nem veletlenul lett atnevezve egy rakat magyar ceg T-bizbasz-ra.
azert, hogy az ugyfelekben (pl: bennunk) vilagossa valjon, hoygy egyforma jo (rossz?) szolgatatast kap, ha barmelyik T-hez fordul.

Ez lehetséges hogy így van, nem is vitatkozok vele, de számomra azért külön válik a dolog, mert:

Nállunk az egész cég T-mobile egy az egyben, és nagyon magas szintű szolgáltatást kapunk - sohasem voltak fennatkadásaink, mára rengeteg a kedvezményünk, stb. stb. nem reklámozok.

Ezzel szemben:

Kezdetben pont az előbbi ok miatt a T-online-hoz (akkor még axelero) fordultunk Internet ügyben, és hát mit ne mondjak vannak kivetni valók. (Forgalom ingadozás, ár növekedés, stb - már egy páran felsorolták.)

Lehet hogy szándékosan egységes T-akármi a cégnév (és Ők akarják így), de szerintem nem lehet egy kalap alá venni Őket!

[quote:f02990eaf3="anr"]bra:
probalod beallitani, hogy a T-COM rossz, a T-Online jo. de nem veletlenul lett atnevezve egy rakat magyar ceg T-bizbasz-ra.
azert, hogy az ugyfelekben (pl: bennunk) vilagossa valjon, hoygy egyforma jo (rossz?) szolgatatast kap, ha barmelyik T-hez fordul.
akarki hibazot is az egesz T-bagazs viszi el a balhet. az ugyfelek agyaban a marketingesek celjanak megfeleloen oszefolynak a T-k dolgai. csak a belsok szamara elesek a hatarok, hogy hova is tartoznak, miert is felelnek.

mas:
egy bonyolult hiba megtalalasa akkor kerul sok idobe, ha az informaciot akkor kezdik el a rendszergazdak osszevadaszgatni kulonbozo logokbol.
egy nagy halozatnal elengedhetetlen a normalis rendszeriranyito terem (pl: NASA Houston:-)), ahol minden lenyeges dolog _rogton_ a kijelzodik a falon.
egy ekkora ceg nem engedheti meg maganak, hogy kritikus esetben keresni keljen az informaciokat.
olvastam egy cikket egy kozepes ausztral internetszolgatatorol, ott Linux/BSD-kel van megoldva a rnedszeriranyito kozpont. az igazan lenyeges hibakat felolvassa(!) a gep angolul (apt-get install speech-dispatcher).
nehogymar az ugyfel szoljon be, hogy nem mukodik.

Nem hiszem, hogy a T-Com rossz, a T-Online pedig jó és teljesen igazat adok neked abban, hogy egyenszilárdságúnak kellene lennie a szolgáltatásnak, ha már T*-nak hívják őket.
Csak rámutattam, hogy a T-Online-nak semmi köze hozzá, ennyi erővel az Interware-től is vehetne ADSL-t és alaptalanul szidhatná őket, ha a T-Com szerelte fel hanyagul neki a végpontot.

Azon mondjuk elgondolkodom, hogy ha tényleg valami komoly flood van, ami a menedzsment hálózatot is lelöki, vajon ér-e valamit, ha nagy, színes kijelzőkön látod az eszközök logjait, amit mondjuk két perce nem kapsz egyiktől sem. :)

Nyomj rá egy PC-re pár Mpps-es floodot és nézd meg, hogy mennyi ideje lesz az IRQ-k lekezelése mellett. :)

Nem akarok menteni senkit, csak pont a szakmai emberek szájából rossz hallani, hogy ennyire kevernek dolgokat. Ez kb. ugyanolyan, mint a megrögzött MS-utálat, anélkül, hogy akár csak egy MS terméket is ismerne az illető.

Eszerint egy ilyen cég várja meg, amíg az ügyfél beszól, mert néha semmilyen lehetősége sincs, hogy ellenőrizze, minden rendben van-e?
Szerintem ez azért érdekes vélemény.

Most nemrég több mint 1 órán át állt az Adatpark, és T-seknek internet gondjaik voltak.

Már csak kiváncsiságból tud valaki infót mi történt???

[quote:18d1a657bd="tolmi"][quote:18d1a657bd="bra"]
Na és szerinted miért nem? :)

Mert egy backup link? :D De okits ki hogy miért felesleges a BIX statisztikáin keresni egy esetleges flood jeleit. Megöl a kíváncsiság.....
(Másrészt kicsit utánaolvasva kiderül hogy T-Com BIX node-járól jön a T-Online main uplinkje, ahogy volt ez Axelero és Matav között anno is. Ez nem változott. És akkor máris relevánssá válna ez a grafikon:
http://www.bix.hu/index.php3?lang=en&page=graph&swid=bix-iszt-c6509-main&portid=gech_2
De különösebben nem fontos mindez, pusztán nem tudom hova rakni a tudást amit át akarsz adni...)

Peace ;)

Semmi, arra próbáltam rámutatni, hogy ha megzakkan egy szolgáltató hálózatában egy router, azt (a forgalom eltűnésén kívül) nem biztos, hogy észre fogod venni egy BIX statisztikán.

http://www.adatpark.hu/szerverhely.html

Itt viszonylag korrektül meg van fogalmazva:
Belföldi sávszélesség 2x10Gbps a Matáv IP gerinchálózata felé (ebbe beleértendő a BIX kapcsolat is, amit a T-Com valamilyen módon biztosít, ez lehet a saját BIX node-ja felé, vagy bármerre és benne van a T-Comos mindenféle peering más szolgáltatókkal)
Külföldi sávszélesség 1,8Gbps, amely a következő módon oszlik meg a Matáv IP gerinchálózatán keresztül: (azaz a T-Online-nak nincs direkt, kézzel megfogható nemzetközi kapcsolata, hanem azt a fenti 2x10 Gbps-es T-Com IP gerinc felé menő csövén kapja).

[quote:3e42b0aa03="tibyke"]windows!!
ize...
DOS!

t

Elég fura lenne, mert a routereken nem látszott forgalom...

[quote:d8852d04e4="Faceless"][quote:d8852d04e4="anr"]bra:
probalod beallitani, hogy a T-COM rossz, a T-Online jo. de nem veletlenul lett atnevezve egy rakat magyar ceg T-bizbasz-ra.
azert, hogy az ugyfelekben (pl: bennunk) vilagossa valjon, hoygy egyforma jo (rossz?) szolgatatast kap, ha barmelyik T-hez fordul.

Ez lehetséges hogy így van, nem is vitatkozok vele, de számomra azért külön válik a dolog, mert:

Nállunk az egész cég T-mobile egy az egyben, és nagyon magas szintű szolgáltatást kapunk - sohasem voltak fennatkadásaink, mára rengeteg a kedvezményünk, stb. stb. nem reklámozok.

Ezzel szemben:

Kezdetben pont az előbbi ok miatt a T-online-hoz (akkor még axelero) fordultunk Internet ügyben, és hát mit ne mondjak vannak kivetni valók. (Forgalom ingadozás, ár növekedés, stb - már egy páran felsorolták.)

Lehet hogy szándékosan egységes T-akármi a cégnév (és Ők akarják így), de szerintem nem lehet egy kalap alá venni Őket!

Pont ezt mondom én is. Ne abból ítéld meg a T-Mobile szolgáltatását, hogy a T-Com, vagy a T-Online, vagy bármi más hogy működik, mert egyik nem következik a másikból.
Ez ugyanolyan durva hiba, mint a DSL szolgáltatás rossz minőségét mondjuk az xyz cégre fogni, holott nem ő, hanem az alaphálózati szolgáltató hibázik, vagy ugyanez fordítva, ha az ISP a trágya és az alaphálózat jó és azt szidod.

[quote:f94be16e90="norcrys"]Eszerint egy ilyen cég várja meg, amíg az ügyfél beszól, mert néha semmilyen lehetősége sincs, hogy ellenőrizze, minden rendben van-e?
Szerintem ez azért érdekes vélemény.

Ez mire is válasz? :)
Óriási baki volt ez a leállás, ezt szerintem senki nem vitatja.

Építő ipari munkások elnyírták a fő optikai kábelt és a kijavitásig az informatikusok az ideiglenes gerincre átálítoták az adatforgalmat. Valami 70 vezeték ér szakadásról beszélnek a verebek.

[quote:89d53cff87="8192Joco"]Építő ipari munkások elnyírták a fő optikai kábelt és a kijavitásig az informatikusok az ideiglenes gerincre átálítoták az adatforgalmat. Valami 70 vezeték ér szakadásról beszélnek a verebek.

Ez a Datanetes prob, nem?! az meg máskor volt... :(

[quote:5a42fb9711="8192Joco"]Építő ipari munkások elnyírták a fő optikai kábelt és a kijavitásig az informatikusok az ideiglenes gerincre átálítoták az adatforgalmat. Valami 70 vezeték ér szakadásról beszélnek a verebek.

Én a CISCO routerek megtámadásáról hallottam (szintén verebek csiripelték alapon).

[quote:6242b01e8f="bra"]
Ez ugyanolyan durva hiba, mint a DSL szolgáltatás rossz minőségét mondjuk az xyz cégre fogni, holott nem ő, hanem az alaphálózati szolgáltató hibázik, vagy ugyanez fordítva, ha az ISP a trágya és az alaphálózat jó és azt szidod.

Ebben nem ertek veled egyet. Ha a T-COM hibazik, es emiatt a T-Online nem tud szolgaltatni, akkor a T-online is hibazott: akkor amikor leszerzodott a T-COM-al! A T-online iger/hitet el mindenfele megbizhatosagot. tartsa be.

Be kell tartani a "szolgalati utat". az ugyfel azt szidja akivel szerzodese van. ez a konkret peldaban a T-Online. az hogy a T-Online hoygan oldja meg a problemat az az o belso ugye. nyugodtan megtehetne, hogy nem a T-COM-ra tamaszkodik minden esetben, hanem pl: az UPC-ra, vagy a GTS-re. az ugyfel szempontjabol ez lenyegtelen.

persze ha a hibat a T-COM okozta, akkor a lebaszas a szolgalati uton tovabbmegy. legvegen persze lejut a frissen felvett alkalmazottakig. oket lehet szidni barmiert:)

hat nekem sem mari neni meselte a sarki nonstop-ban ;)

t

:)

Azt elhiszem, csak elképzelni nehéz hogy nehogy egy subnetet de szinte egy komplex hálózatot, ami ráadásul különböző helyeken van valakik teljesen leállítsanak csak egy DoS.. vagy akár egy DDoS, úgy hogy a RouterGraphokon nemhogy forgalmi pluszz, hanem még minusz is megjelenjen....

Jah meg ugyemlékszem ezek valami új szintet építenek a meglévők fölé... lehet ott kábeleztek 1-2 dolgot félre

[quote:cc2dcb6688="tibyke"]hat nekem sem mari neni meselte a sarki nonstop-ban ;)

t

Az Datanet volt, és Budaörs, és tegnapelőtt, vagy mikor... Egyébként stimmt.
A mai t-offline esetében egyelőre a DoS tartja magát.

[quote:80239f200e="gna"]:)

Azt elhiszem, csak elképzelni nehéz hogy nehogy egy subnetet de szinte egy komplex hálózatot, ami ráadásul különböző helyeken van valakik teljesen leállítsanak csak egy DoS.. vagy akár egy DDoS, úgy hogy a RouterGraphokon nemhogy forgalmi pluszz, hanem még minusz is megjelenjen....

Jah meg ugyemlékszem ezek valami új szintet építenek a meglévők fölé... lehet ott kábeleztek 1-2 dolgot félre

Amennyiben a routert támadják DoS-szel, egy ismert Cisco hibára építve pl, ahhoz nem biztos, hogy nagy forgalom kell.

[quote:678bc751f0="anr"][quote:678bc751f0="bra"]
Ez ugyanolyan durva hiba, mint a DSL szolgáltatás rossz minőségét mondjuk az xyz cégre fogni, holott nem ő, hanem az alaphálózati szolgáltató hibázik, vagy ugyanez fordítva, ha az ISP a trágya és az alaphálózat jó és azt szidod.

Ebben nem ertek veled egyet. Ha a T-COM hibazik, es emiatt a T-Online nem tud szolgaltatni, akkor a T-online is hibazott: akkor amikor leszerzodott a T-COM-al! A T-online iger/hitet el mindenfele megbizhatosagot. tartsa be.

Be kell tartani a "szolgalati utat". az ugyfel azt szidja akivel szerzodese van. ez a konkret peldaban a T-Online. az hogy a T-Online hoygan oldja meg a problemat az az o belso ugye. nyugodtan megtehetne, hogy nem a T-COM-ra tamaszkodik minden esetben, hanem pl: az UPC-ra, vagy a GTS-re. az ugyfel szempontjabol ez lenyegtelen.

persze ha a hibat a T-COM okozta, akkor a lebaszas a szolgalati uton tovabbmegy. legvegen persze lejut a frissen felvett alkalmazottakig. oket lehet szidni barmiert:)

Persze, mint ügyfél ez az út, téged nem érdekel a téma.

Ugyanakkor ha a BMW-ben szar a Bosch alkatrész, akkor az autóőrültek.hu-n természetes, ha a szakmailag érzékeny emberek a Boscht szidják. Persze a BMW hibája, hogy ha ez tartósan ilyen, kiáll a Bosch mellett, de azt hiszem nem erről beszéltünk.

Én erre reagáltam:

fel ev keves volt nekik, hogy 4 modemmel meg 12 kiszallassal ne tudjanak netet csinalni.

és megjegyeztem, hogy legalább itt ne kenjük ezt akármelyik szolgáltatóra, mert jelenleg az ISP-k 99%-ának a T-Com adja a DSL-t és a szolgáltató zéró ráhatással van annak működésére.

De hisz "a Cisco routereiben nicsen is hiba" :D:D

Hát az adatpark oldalain még semmi állásfogalás