Digi PPPoE belépési adatok

tudom-tudom kérdezzem a szolgáltatót, már írtam nekik de gondoltam itt hátha valaki előbb tud okosat mondani mint ők

 

Szóval az a bizonyos "szuper" digi huawei HG8145V5 eszközöm ami finoman szólva is egy hulladék,
szóval azt szeretném átállítani bridge módba és mögé pakolni egy openwrt alapú xiaomi router-t,

ehhez viszont a WAN-t át kell állítnai PPPoE módba amihez ugye felhasználónév és jelszó kell.

csakhogy valami okos okból kifolyólag ezt a digi szerződés nem tartalmazza, hurrá.

valakinek van tudomása róla hogy ezt esetleg a telefonos appban le lehet kérdezni vagy bárhol máshol megtalálni?

 

köszönöm

Hozzászólások

na ez a sztori is megér egy misét, ugyanis ennek a HG8145V5-nek van egy típushibája,
onnan tudom hogy típushiba hogy egyrészt külföldi fórumokon is volt már téma plusz nekem ez már a második eszközöm, az eredeti azonos típussal is ez volt a probléma, amikor a szaki kijött kb csak vállat vont 20 perc után hogy ez van...

szóval az eszköz admin felületébe kb 100 alkalomból 1x lehet belépni akkor is úgy ha a központban variálnak valamit... és ez az első újraindításig oldja meg... szóval nem tudok belépni digi-huawei admin felületére így nincs konfig sem...

tudom, ez akkora szar hogy én sem hittel el amikor tapasztaltam, erre a digi azzal jön hogy ha megy a net attól kezdve őt igazából nem érdekli mert csak ennyi a szolgáltatás része hogy van net...  mondjuk szüleimnél a szar routerre a telekom is kb ezt mondta szóval nem csak a digi szar...

lényeg, köszi az infót de sajnos nem tudok élni a lehetőséggel, azt még nem tudom a digi végül is ad e egy más típusú eszközt tekintve hogy a második sem működik.

a dobz alján levő cimkén login, password-dal nem m1 ?

... van az új helyen 1 másik dobozom, a WAN szálat nem piszkáltam, mert még nincs kiépített LAN-om, de telefonon a cimkés hozzáféréssel működik a net

dróton nem néztem, de bizos dob DHCP-t meg NDS-t a switches lábain is

uhhh ... akkor most csörgesd+ őket tel:1272 :):):) de kell valami ügyfélazonosító, doboz szériaszáma, majd elmondják ...

//átállitják bridge módba, nem m1 azonnalra, nálam az itthoninál másodikra sikerült is ... nem mindig szaki ül a mókológépnél :)//

a bridge módba állítás az nem nagy kunszt, az appból vagy a webes ügyfélkapun 2 kattintás meg kb 15 perc az átállás,

csak ugye azzal nem érek semmit a PPPoE nélkül mert addig lényegében nem kap netet a xiaomi hiába állítom át.

 

szerk. már elment az email, szerintem arra holnap délelőtt úgyis válaszolnak, remélhetőleg sikerül elküldeniük az adatokat is és nem megint az értetlen süketelés megy órákon át

a poén hogy az email válaszban is kb ez volt,

másszak be hozzájuk és majd kinyomtatják... tiszta 2010 ... mint ha egyébként egy rahedli azonosító (ügyfél, eszköz, email) alapján nem kiküldhetnék az email címemre ... ha már ugye "elfelejtették" átadni a bekötésnél...

de tényleg nevetséges hogy már az eeszt betegdokumentumot is megkapom egy jelszavazott PDF-ben ami tényleg érzékeny adat, de a PPPoE az tabu...

mondjuk egy rakás cég már évek óta azt csinálja hogy a szerződések és egyéb dokumentumok ügyfélkapun elérhetők, na ezt a digi részéről ugye nem sikerült megvalósítani

"másszak be hozzájuk és majd kinyomtatják... tiszta 2010 ... mint ha egyébként egy rahedli azonosító (ügyfél, eszköz, email) alapján nem kiküldhetnék az email címemre ... ha már ugye "elfelejtették" átadni a bekötésnél..." - szerintem meg teljesen természetes az, hogy a szolgáltatáshoz tartozó hozzáférési adatokat nem fogják kiküldeni sima e-mailben. Azt meg, hogy nem lett átadva, azt kétlem, mert nálam több példányos aláírt papír egyik példánya maradt itt, és azon van minden _is_...

A magyarorszaghu és kapcsolt részeit hagyjuk, egészen addig, amíg nem lesz kötelezően bekapcsolt 2FA rajta - persze ahhoz az összes, azt használó rendszernek (pl. e-közmű) képessé kell válni ennek a kezelésére...

A Digi-s ügyfélkapun a szerződések lényeges adatait látod - az, hogy a PPPoE user/jelszó páros ott nem érhető el, az fehér holló sűrűségben előforduló probléma.

ebben az a vicces hogy az "elmaradott vidéki" GigaNet mint városi kis-szolgáltató
2013 környékén szépen rendszerezett papírossal a kezünkbe adott mindent is, volt ez 10 éve ugye...

Itt most 25 perc alapdíjas zenehallgatás után kapcsolt a rendszer egy életunt flegma ügyintézőt
aki még teljes azonosítást követően is, csak és kizárólag szóban volt hajlandó kiadni az adatot...

(email kiküldés persze még így sem jöhetett szóba, nehogy már kizárjuk az elírás, félreértés lehetőségét)

Szóval kb 30 perc alatt sikerült hozzájutni a PPPoE adatokhoz TADAAA MEGOLDVA

de nem lettem elégedettebb a szolgáltatással, sőt... persze tudom-tudom, a konkurencia (telekom) sem jobb, és ők itt optikai kábelt sem adnak...

 

u.i.

ez egyébként az egész abból indult hogy egy egyszerű portnyitást szerettem volna,
de egyrészt az általuk adott szar eszköz admin felületébe az általuk felsorolt egyik módon sem lehet belépni,
másrészt mivel router módban zárt a port ezért legalább a PPPoE után is rohangálnom kell mert nélküle modem/bridge módban nem fog működni a xiaomi router...

szóval lényegében az egész abból indult ki hogy a vacak "legolcsóbbkínai" digi-huawei-HG8145V5 eszközüket meg tudjam kerülni

"2013 környékén szépen rendszerezett papírossal a kezünkbe adott mindent is, volt ez 10 éve ugye..." - Mint mondtam, a Digi is a kezedbe adott egy példányt a szerződésből, és azon rajta van. A másik példány maradt a szerelőnél, amin az aláírásoddal azt is jelezted, hogy az eredeti példányt átvetted...  De sebaj. Az a HGW egyébként alapesetben kifejezetten jó/korrekt eszköz, általános felhasználásra tökéletes - a befelé portnyitás nem tartozik ebbe a körbe(!) - alapesetben ugye egy optikai-rezes médiakonverter, amiben van egy VLAN_képes router/csomagszűrő tűzfal, egy külön VLAN (páros) a VoIP-nek, aminek a végén egy ATA csücsül, plusz IPTV-hez szükséges "tudása" (külön VLAN (páros), LAN oldalon külön porton), meg egy alap tudású WiFi AP.
Tény, hogy nekem is csak a médiakonverter+ATA funkció megy (mert analóg telefonvonallal együtt olcsóbb a hűségidős szolgáltatás...), de nem ez a jellemző működés.

Tavaly vettünk új házat, ahol átvettük a meglevő előfizetést, természetesen elfelejtettem megkérdezni, mi a felhasználónév és a jelszó. Az ügyfélszolgálat kinyomtatott egy papírt azonosítás után. 

Szerkesztve: 2023. 10. 24., k – 12:14

Ilyen nekem is volt, tényleg nem éri meg máshogy próbálkozni, mert 10 perc volt az egész: Az ügyfélszolgálat állítja a routert távolról bridge módba, és megmondják a felhasználó neved, és jelszavadat.

A digi azért még azok közé a cégek közé tartozik (tapasztalatom szerint), akik felveszik a telefont.

Az ügyfélszolgálat állítja a routert távolról bridge módba

Érdekes, mert én pár éve itt is és máshol is ugyanezt olvastam, aztán felhívtam ezügyben a magentát (Nálunk most ők szolgáltatnak.), és kiderült,
hogy én is meg tudom csinálni. (Bejelentkezek az eszközre, pass-thru mód bekapcs, meg talán újraindítás.) Szóval nem tudom, hogy ez mi alapján változik.

Nem kell felhívni az ügyfélszolgálatot, simán azon a felületen, ahol online fizetsz, át tudod magad állítani.

Ezen nincs Coax TV kimenet? 

Eleve úgy rendelted a szolgáltatást, hogy soha nem kell majd TV mellé? 

Vagy adtak TV-re egy külön egységet? 

Vagy már a DIGI is az iptv rémséget kezdi erőltetni? 

Ebbe ne légy biztos. 6 éve kötötték, kaptam egy külön dobozt erre a célra. Az optika abba megy bele, majd kis optikai szállal ennek a doboznak a másik csatija megy a modembe. A koax kiállás ezen a dobozkán van... Sz'al az utólag koaxosítás nem feltétlen jelent modem cserét.