"Vastag kerekű bringa: 10-ből 9-et ellopnak Hollandiában"

Fórumok

Hollandia a bringanagyhatalmak közé tartozik, hozzátartozik az országimázshoz, az összképet azonban elrontotta a vastag kerekű elektromos bicajok lopásának elképesztően rossz statisztikája.

Hollandia legnagyobb kerékpáros-szövetsége (ANWB) a jövőben nem köt biztosítást a vastag kerekű elektromos kerékpárokra – adta hírül az Electrek hírportál. A magyarázat az, hogy ezeket a bringákat szinte biztosan ellopják. A számok nyelvén szólva az ANWB adatai szerint Amszterdamban az ilyen kerékpárok 90 százalékát elkötik a tolvajok.

Link: https://totalcar.hu/magazin/hirek/2023/08/23/hollandia-bringalopas-bizt…

Hozzászólások

Először azt hittem, hogy összekeverte az újságíró a 8. kerületet Hollandiával, de elolvastam újra és ... Amszterdam volt mégis ...

trey @ gépház

És te miért feltételezed ezt?

Nem feltételezek, csak kérdeztem, mert kijelentőben írta, hogy ennyi tolvaj van , és kíváncsi voltam honnan az infó, mert a cikkből semmi nem derül ki ezügyben.

A rendőrség miért nem csinál semmit?

Szintén miből gondolod, hogy nem csinál semmit ? 

A külföldi cikkben írta, hogy a rendőrség nem is nagyon tud mit tenni, mivel a bicajok nem azonosíthatóak be mint egy autó.

Fedora 42, Thinkpad x280

Már a bicikli ellopásáért is megbasznak

Először is rá kell bizonyítani, hogy az a bicikli lopott. Az autónál erre vannak hivatalos szerverk módszerek, törvények.

Bicajra max tettenérésről tudok, vagy valami forró nyom, de 2 hét után mi alapján bizonyítja rám bárki is hogy loptam, főleg ha ezt azt átalakítok rajta ?

Fedora 42, Thinkpad x280

Hollandia legnagyobb kerékpáros-szövetsége (ANWB) a jövőben nem köt biztosítást a vastag kerekű elektromos kerékpárokra

Mert ez nem azt mutatja, hogy egyszeri esetről van szó, ami megbotránkoztatja a közvéleményt, majd miután elfogják őket, minden visszatér a kerékvágásba. Ez egy olyan problémának tűnik, ami széles körben jelen van Hollandiában, csak nem beszélnek róla. Ugyanilyen probléma Hollandiában a keménydrog probléma, de arról sem nagyon hallunk ...

trey @ gépház

Ez a 90 százalék meglepett, de egyébként az alap holland bringáknál a lopási arány szintén magas. Azt hallottam, hogy Hollandiában az emberek 20-30 vagy mittudoménhány százaléka nem a saját biciklijével megy haza, és ezek jó része ennek nincs is tudatában :)

Szóval kicsit más a bringalopás megítélése, ami persze nem feltétlenül jó. Holland nagyvárosban nem jártam, Belgiumban igen (az se nagyváros), és bizony ott az állomáson hatalmas bringaparkoló van, szerintem több ezer bicikli parkol ott (napi ingázás vagy bármi más miatt). Azt nem tudom, ezek közül mennyi van lezárva, a többség nincs. Tucatbringák, nagyjából a 'nem kár értük' kategória, ha valaki nem találja a sajátját - akár azért, mert más ellopta, akár azért, mert elfelejtette, hol tette le, elviszi másét. Aztán megy a láncreakció. Ez nem feltétlenül jó, aki ilyen körforgásban nem akar részt venni, használjon lakatot.

Kelet-európai bevándorlók bűnbandája lehet a felelős. :)

:)

Akkor ez trend egyúttal azt is jelenti h normál bringák kevésbé vannak/lesznek célkeresztben! 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Látjátok feleim?! A hanyatló nyugat! Bezzeg Viktor országában biztonságban van az elektromos kerékpár! Itt nem lopnak típus alapján autót, sőt katalizátort sem! oh wait...

1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @

Offtopic, de mire jó a vastag kerék? Terepen értem, de egy olyan városban, ami kerékpárra van eleve optimalizálva?