Nagy savszélesség Több Adsl vonal egybekapcsolásával

 ( zoozo | 2005. augusztus 25., csütörtök - 12:17 )

Nagy savszélesség Több Adsl vonal egybekapcsolásával

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

[quote:d84c887b4d="Luckyboy"][quote:d84c887b4d="norcrys"]Sőt azt sem értem, miért fizetni két adsl-t, mikor egyen olcsóbb a kétszerezés...[/quote:d84c887b4d]
Gondolom mondjuk 2-3-4x 6mbit-et akar használni... :D[/quote:d84c887b4d]

dvd letöltő cég? Csak fel ne mondják a szerződést!

[quote:8d83799da7="Syrius"]Meg lehet oldani: blackPanther módra:

#!/bin/sh

IP_PPP0=`ifconfig ppp0 | grep inet | cut -d : -f 2 | cut -d \ -f 1`
IP_PPP1=`ifconfig ppp1 | grep inet | cut -d : -f 2 | cut -d \ -f 1`
PESO_PPP0=1
PESO_PPP1=1
LAN1=192.168.1.0/24
LAN2=10.0.0.0/16
GW_LAN1=192.168.1.1
IF_LAN=eth0

ip ru del from $IP_PPP0
ip ru add from $IP_PPP0 lookup ppp0
ip ro add $LAN1 via $GW_LAN1 table ppp0
ip ro add $LAN2 via $GW_LAN1 table ppp0
ip route add default via $IP_PPP0 table ppp0

ip ru del from $IP_PPP1
ip ru add from $IP_PPP1 lookup ppp1
ip ro add $LAN1 via $GW_LAN1 table ppp1
ip ro add $LAN2 via $GW_LAN1 table ppp1
ip route add default via $IP_PPP1 table ppp1

ip ro del default
ip route add default equalize nexthop via $IP_PPP0 dev ppp0 weight $PESO_PPP0 nexthop via $IP_PPP1 dev ppp1 weight $PESO_PPP1

[url]http://www.blackpanther.hu/modules/xoopsfaq/index.php?cat_id=9#q17[/url][/quote:8d83799da7]

Köszi, de szerintem ez nem azt csinálja amit szeretnék. Azaz, tegyük fel hogy van egy nagy file amit le akarok tölteni wgettel az így egyesített vonalon. Akkor csak az 1 ADSL sebességével fog töltődni. Igaz mellette tölthetek egy másikat is szintén 1ADSL-nyi sebességgel. És persze használhatok többszálú letöltést is, ha fenti a scripttel oldom meg dolgot.
Nekem viszont egy szálon kell a dupla ADSL sebesség. Így szerintem mindenképp kell a külső - ADSL-nél jóval nagyobb sebességű - server ahova befut az adatforgaom, az szétválaszja majd az otthoni gép újból összerakja. Vagy ISP támogatás kell, de az nincs.
Lehet én tudom rosszul, és elég ez a script külső server nélkül. Akkor please írd le röviden a működése elvét.

Tudom, hogy van ilyen csomag, de a havidíja jóval magasabb, mint 2 db. privát 3Mbit ADSL vonal plusz egy 10Mbites server hosztolásának a havi díja.

[quote:90250940a3="zoozo"]Az jó lenne, ha némi kommentel leírnád a beállításokat. Az éles példákból lehet a legtöbbet tanulni. 2.6.X kerneleknél már másképp kell beállítani?[/quote:90250940a3]

[quote:90250940a3="NW"]Okés, holnap összeszedem mit és hogy is kell ezt.[/quote:90250940a3]

Hi,

Na most értem megint ide. Tehát bonddevice.

/etc/init.d/bonddevices:
# Add ethernet device to bond devices
# /etc/init.d/bonddevices
case "$1" in
start)
echo -n "Start Bond devices: "
/usr/sbin/ifenslave bond0 eth0
/usr/sbin/ifenslave bond0 eth1
;;
stop)
echo -n "Stop Bond devices: "
/usr/sbin/ifenslave -d bond0 eth1
/usr/sbin/ifenslave -d bond0 eth0
;;
esac
exit 0

/etc/network/interfaces fájlba:

# Bonding interface configuration
auto bond0
iface bond0 inet static
address 10.2.2.7
netmask 255.255.255.224
network 10.2.2.0
broadcast 10.2.2.31
gateway 10.2.2.30
auto eth0
iface eth0 inet static
address 10.2.2.7
netmask 255.255.255.224
network 10.2.2.0
broadcast 10.2.2.31
auto eth1
iface eth1 inet static
address 10.2.2.7
netmask 255.255.255.224
network 10.2.2.0
broadcast 10.2.2.31

és végül a modules.conf-ba is kell ez:

### update-modules: start processing /etc/modutils/bond
# Bond ethernet device
alias bond0 bonding
options bond0 miimon=200 mode=1
# End of bond device setup
### update-modules: end processing /etc/modutils/bond

Mint az init.d/bonddevices-ben látszik kell az ifenslave, ami a debianban csomagban benne van, természetesen.

Asszem ennyi.

NW

Hali!
Probald ki ezt:
[code:1:fa91e02777]
#!/bin/bash
# interface-k IP-i
IF1=ppp0
IF2=ppp1
IF3=eth1

# ADSL sajat
IP1_NET=145.236.238.207
IP1=`/etc/init.d/ip_check.pl $IF1`
GW1=$IP1

# ADSL masik
IP2_NET=145.236.238.207
IP2=`/etc/init.d/ip_check.pl $IF2`
GW2=$IP2

# BELSO
IP3_NET=192.168.1.0
IP3=192.168.1.5
GW3=$IP3

RETVAL=0
start() {
# Start daemons.
echo -n $"Configuring the routing "
ip route add $IP1_NET dev $IF1 src $IP1 table T1
ip route add default via $GW1 table T1
ip route add $IP2_NET dev $IF2 src $IP2 table T2
ip route add default via $GW2 table T2
# ip route add $IP3_NET dev $IF3 src $IP3 table T3
# ip route add default via $GW3 table T3

ip route add $IP1_NET dev $IF1 src $IP1
ip route add $IP2_NET dev $IF2 src $IP2
# ip route add $IP3_NET dev $IF3 src $IP3

ip route del default
### >>>
# Mind3 kapcsolat használata:
ip route add default scope global nexthop via $GW1 dev $IF1 weight 1 nexthop via $GW2 dev $IF2 weight 1

# \ nexthop via $GW3 dev $IF3 weight 1

# INFO külön kapcsolat használata:
#ip route add default scope global nexthop via $GW1 dev $IF1 weight 2 nexthop via $GW3 dev $IF3 weight 1

# 2 kicsi ADSL:
#ip route add default scope global nexthop via $GW3 dev $IF3 weight 1 nexthop via $GW2 dev $IF2 weight 1

# ADSL 768/128:
#ip route add default via $GW1 dev $IF1
# ADSL 384/64:
#ip route add default via $GW2 dev $IF2
# ADSL 384/64 koll:
#ip route add default via $GW3 dev $IF3
### <<<
ip rule add from $IP1 table T1
ip rule add from $IP2 table T2
# ip rule add from $IP3 table T3

# SERVER tábla: (belső szerverek)
#ip rule add from 172.16.0.111/32 table SERVER
#ip rule add from 172.16.0.1/32 table SERVER
#ip route add default via $GW1 table SERVER

# INFÓ gépek: (1. Sulineten megy ki)
# ip rule add from 172.16.100.0/24 table INFO
#ip rule add from 172.16.0.0/24 table INFO # > ebből gubanc volt!
# ip rule add from 172.16.0.1/32 table INFO
# ip rule add from 172.16.0.2/32 table INFO
# ip rule add from 172.16.0.112/32 table INFO
# ip rule add from 172.16.0.111/32 table INFO
# ip rule add from 172.16.4.100/32 table INFO
# ip rule add from 172.16.6.100/32 table INFO
# ip rule add from 172.16.7.100/32 table INFO

#ip route add default via $GW2 table INFO
# ip route add default via $GW1 table INFO

echo
return $RETVAL
}
stop() {
# Stop daemons.
return $RETVAL
}

# See how we were called.
case "$1" in
start)
start
;;
stop)
stop
;;
*)
echo $"Usage: $0 {start|stop}"
exit 1
esac
exit $?
[/code:1:fa91e02777]

Nekem mukodott ugy, ahogy te leirtad, dupla sebeseggel. Ha jol emlexem ... reg volt mar :)
Probalkozz! Amugy jo olvasmany a lartc.org-on az Advanced Linux Routing And Traffic Controll Howto. Kicsit bonyi, de ossze lehet barkacsolni. Kernelbe is kel par dolog hozza.

[quote:d85b763cad="asd"]Nem biztos, hogy te ezt igazan akarod.
Fabol vaskarika.[/quote:d85b763cad]
Nem erted a lenyeget. Nem eleg egy korlatlan vonal, ketszeresen korlatlannak kell lennie, hatha az mar eleg korlatlan! :)

Basszus az a szomorú, hogy ilyen pluszforgalomgenerálós taknyolós módszerrel kell megoldani az internetelérést, mert Magyarországon nem lehet normális sebességű internetelérést kapni normális áron...

Hong Kong-ban 1G-s vonal veheto 5000 Ft/honak megfelelo osszegert...

Van nehany pici szolgaltato, aki biztosit Pesten 100M-as ethernetet. persze csak ott ahova mar eljutottak a kabelezessel;) Az valami 10eFt/ho korul van.

[quote:948f1afcd3="vinnui_"][quote:948f1afcd3="asd"]Nem biztos, hogy te ezt igazan akarod.
Fabol vaskarika.[/quote:948f1afcd3]
Nem erted a lenyeget. Nem eleg egy korlatlan vonal, ketszeresen korlatlannak kell lennie, hatha az mar eleg korlatlan! :)[/quote:948f1afcd3]
Hehe két T-onlineos vonallal már 300Gb havonta a "fair adaforgalom" az már biztosan elég lesz :D

Udv!

Nektek valami roundrobin csomag zuzo kellene, ami pl. egy csomagot az egyik linken küld, masik csomagot a masik linken, ennek persze feltétele, hogy az ellenállomáson is kell egy hasonlóan konfigolt gép.

Tudom ajánlani a FreeBSD NG_ONE2MANY man-ját ill. megoldását, nekem gyönyörűen müködik több gerinchálózaton is, egy baj van vele ha leszakad az egyik link, akkor megrohad úgy ahogy van, nem valalmi okos a fail-over része......

[quote:84cca2e3c2="macroharddoors"]Udv!

Nektek valami roundrobin csomag zuzo kellene, ami pl. egy csomagot az egyik linken küld, masik csomagot a masik linken, ennek persze feltétele, hogy az ellenállomáson is kell egy hasonlóan konfigolt gép.

Tudom ajánlani a FreeBSD NG_ONE2MANY man-ját ill. megoldását, nekem gyönyörűen müködik több gerinchálózaton is, egy baj van vele ha leszakad az egyik link, akkor megrohad úgy ahogy van, nem valalmi okos a fail-over része......[/quote:84cca2e3c2]

Van ilyen kép párba állitott gépes megoldás linuxra is? vagy ez csak FreeBSDvel megy (meg ciscoval) ?

Köszi th, a szép kommentezett scriptet.

[quote:af8ad62520="zoozo"]Meg lehet oldani linuxal a következőt?
Több Adsl vonalat összekapcsolni egy routernek használt PC-vel. A lakás oldalán a router PC-be több ethernet kártyán keresztül funak be az adsl vonalak, még a másik oldalon egy szerverhotelbe helyezett PC áll. A szerverhoteles PC és a lakásbeli router PC között VPN kapcsolatok Adsl vonalanként. A lakásbeli router PC-re kötött számítógépek egy nagy egyesített sávszélességű vonalat látnak.
Az összesített ár több Adsl + serverhosting, kedvezőbb mint más megoldás, ha működhet így.
Van valamilyen howto ilyen megoldásról?[/quote:af8ad62520]

Nézd meg a 2.4.2X kernelben a "Network device support" részben a "Bonding driver support" opciót. Mi arra használtuk, hogy egy gépbe tettünk 2 hálókártyát megy egy másikba is ugyanezt ha a két kártya 100megás akkor a két gép között 200 megával lehet másolni. Namost ha egy gépben van 3 hálókártya, akkor abból kettő kapcsolódik egy-egy adsl modemhez, a harmadik a belső hálóban egy switchbe. A két adsl kapcsolatnak lesz valamilyen 2 különböző ppp interface-e és lesz két eth interface-e. Ahhoz, hogy a belső hálóról kiláss, a NAT-ot be kell kapcsolnod valahogy igy:

-A POSTROUTING -o bond0 -j MASQUERADE

szándékosan írtam bele nem ppp0-át hanem bond0-át. A bond interfacet pedig úgy kell felhúznod, hogy az eth0-t és az eth1-et fogja össze és kap egy ip címet, ezt az ip címet látod az ifconfig kimenetében a bond0 interface-nél. Ha konkrétabban érdekel a dolog megadhatom a konkrét beállításokat. Sajnos fejből én sem tudom de meg tudom nézni valamelyik szerverünkön holnap. Annyi gond van ha jól emlékszem, hogy a 2.4.2X kernelben a bond device max 2 eth-t tud összekapcsolni.

Esetleg nézd meg ezt hátha világosabban látszik miről van szó:
[url]http://www.novell.com/coolsolutions/feature/15280.html[/url]

Ha a fenti url-en megnézed az ifconfig kimenetét mutató képet:
[url]http://www.novell.com/coolsolutions/img/10014_01.png[/url]

látható, hogy a bond0 RUNNING MASTER, az eth0 RUNNING SLAVE az eth1 meg RUNNING NOARP, ez nagyon fontos, hogy így legyen mert különben az arp táblák igencsak összekuszálódnak. A képen ugyanaz mindhárom IP címe de lehet mindhárom különböző.

Amit itt leírtam ebben a formában nem próbáltam még soha, mert nem láttam még egy helyen két bekötött adsl-t.

Sok Sikert

NW

[quote:fb1cc9fec4="norzwatta"] Ha konkrétabban érdekel a dolog megadhatom a konkrét beállításokat. Sajnos fejből én sem tudom de meg tudom nézni valamelyik szerverünkön holnap.

NW[/quote:fb1cc9fec4]
Az jó lenne, ha némi kommentel leírnád a beállításokat. Az éles példákból lehet a legtöbbet tanulni.
2.6.X kerneleknél már másképp kell beállítani?

[quote:7682c8adc6="zoozo"]Meg lehet oldani linuxal a következőt?
Több Adsl vonalat összekapcsolni egy routernek használt PC-vel. A lakás oldalán a router PC-be több ethernet kártyán keresztül funak be az adsl vonalak, még a másik oldalon egy szerverhotelbe helyezett PC áll. A szerverhoteles PC és a lakásbeli router PC között VPN kapcsolatok Adsl vonalanként. A lakásbeli router PC-re kötött számítógépek egy nagy egyesített sávszélességű vonalat látnak.
Az összesített ár több Adsl + serverhosting, kedvezőbb mint más megoldás, ha működhet így.
Van valamilyen howto ilyen megoldásról?[/quote:7682c8adc6]

Esetleg nem lehetne kábeltévés internet ha jól tudom ott nagyobb a feltöltési és a letöltési sebesség is mint az adsl esetében.

[quote:a75460d9cc="zoozo"][quote:a75460d9cc="norzwatta"] Ha konkrétabban érdekel a dolog megadhatom a konkrét beállításokat. Sajnos fejből én sem tudom de meg tudom nézni valamelyik szerverünkön holnap.

NW[/quote:a75460d9cc]
Az jó lenne, ha némi kommentel leírnád a beállításokat. Az éles példákból lehet a legtöbbet tanulni.
2.6.X kerneleknél már másképp kell beállítani?[/quote:a75460d9cc]

Okés, holnap összeszedem mit és hogy is kell ezt.

[quote:60e6869c7c="norzwatta"][quote:60e6869c7c="zoozo"]Meg lehet oldani linuxal a következőt?
Több Adsl vonalat összekapcsolni egy routernek használt PC-vel. A lakás oldalán a router PC-be több ethernet kártyán keresztül funak be az adsl vonalak, még a másik oldalon egy szerverhotelbe helyezett PC áll. A szerverhoteles PC és a lakásbeli router PC között VPN kapcsolatok Adsl vonalanként. A lakásbeli router PC-re kötött számítógépek egy nagy egyesített sávszélességű vonalat látnak.
Az összesített ár több Adsl + serverhosting, kedvezőbb mint más megoldás, ha működhet így.
Van valamilyen howto ilyen megoldásról?[/quote:60e6869c7c]

Esetleg nem lehetne kábeltévés internet ha jól tudom ott nagyobb a feltöltési és a letöltési sebesség is mint az adsl esetében.[/quote:60e6869c7c]

Ez igaz, viszont kemény adatforgalmi korlátok vannak, mindegy milyen sávszésességű csomagot választunk itt, hála a T-kábelnek.

[quote:af84afa084="anr"]Hong Kong-ban 1G-s vonal veheto 5000 Ft/honak megfelelo osszegert...

Van nehany pici szolgaltato, aki biztosit Pesten 100M-as ethernetet. persze csak ott ahova mar eljutottak a kabelezessel;) Az valami 10eFt/ho korul van.[/quote:af84afa084]
Már már túl szép, hogy igaz legyen. Melyik ez a szolgáltató? mi weblapja címe?
Nincsenek alacsony adatforgalmi korlátai? Ismerek pár tipikus lakótelepi netszolgáltatót. Nat-os net 100Mb limites havi csomagok. Igaz 10Mbites ethernet.

[quote:ab147cbe48="zoozo"][quote:ab147cbe48="anr"]Hong Kong-ban 1G-s vonal veheto 5000 Ft/honak megfelelo osszegert...

Van nehany pici szolgaltato, aki biztosit Pesten 100M-as ethernetet. persze csak ott ahova mar eljutottak a kabelezessel;) Az valami 10eFt/ho korul van.[/quote:ab147cbe48]
Már már túl szép, hogy igaz legyen. Melyik ez a szolgáltató? mi weblapja címe?
Nincsenek alacsony adatforgalmi korlátai? Ismerek pár tipikus lakótelepi netszolgáltatót. Nat-os net 100Mb limites havi csomagok. Igaz 10Mbites ethernet.[/quote:ab147cbe48]

tiger.hu :D

[quote:6a0e39fbbf="macroharddoors"]Udv!

Nektek valami roundrobin csomag zuzo kellene, ami pl. egy csomagot az egyik linken küld, masik csomagot a masik linken, ennek persze feltétele, hogy az ellenállomáson is kell egy hasonlóan konfigolt gép.

Tudom ajánlani a FreeBSD NG_ONE2MANY man-ját ill. megoldását, nekem gyönyörűen müködik több gerinchálózaton is, egy baj van vele ha leszakad az egyik link, akkor megrohad úgy ahogy van, nem valalmi okos a fail-over része......[/quote:6a0e39fbbf]

Ha haszálod élesben is, tudnál némi infot irni, nálad hogy lett beállítva? És esetleg az érintett configfilokat.
Érdekel a FreeBSD-s megoldás is részletesebben.
Köszi

[quote:a683b3b52c="Luckyboy"][quote:a683b3b52c="zoozo"][quote:a683b3b52c="anr"]Hong Kong-ban 1G-s vonal veheto 5000 Ft/honak megfelelo osszegert...

Van nehany pici szolgaltato, aki biztosit Pesten 100M-as ethernetet. persze csak ott ahova mar eljutottak a kabelezessel;) Az valami 10eFt/ho korul van.[/quote:a683b3b52c]
Már már túl szép, hogy igaz legyen. Melyik ez a szolgáltató? mi weblapja címe?
Nincsenek alacsony adatforgalmi korlátai? Ismerek pár tipikus lakótelepi netszolgáltatót. Nat-os net 100Mb limites havi csomagok. Igaz 10Mbites ethernet.[/quote:a683b3b52c]

tiger.hu :D[/quote:a683b3b52c]

nemtom, hogy ez a tiger tényleg tud-e gigabitet adni... a bixen semmi nyoma nincs. ha pedig már valaki ilyen nagyban nyomja, akkor illene közvetlen bix peeringel rendelkeznie.
persze ha valamely egyéb isptől vesz sávszélt akkor meg könnyen be lehet látni, hogy mit is jelent nálluk az 1gb.
sajnos ez a garantált sávszél perpillanat egyik nagy isptől sem elvárható itthon, nemhogy egy kis dzsunka, vagy garázs isptől.
egyébként respect to except. de ilyenről meg nem tudok

[quote:9dc4e43f26="mrbond"]nemtom, hogy ez a tiger tényleg tud-e gigabitet adni... a bixen semmi nyoma nincs. [/quote:9dc4e43f26]
A1 kerekedelmi és szolgáltató Kft-ként keresd. A tiger.hu csak "márkanév".

Meg lehet oldani linuxal a következőt?
Több Adsl vonalat összekapcsolni egy routernek használt PC-vel. A lakás oldalán a router PC-be több ethernet kártyán keresztül funak be az adsl vonalak, még a másik oldalon egy szerverhotelbe helyezett PC áll. A szerverhoteles PC és a lakásbeli router PC között VPN kapcsolatok Adsl vonalanként. A lakásbeli router PC-re kötött számítógépek egy nagy egyesített sávszélességű vonalat látnak.
Az összesített ár több Adsl + serverhosting, kedvezőbb mint más megoldás, ha működhet így.
Van valamilyen howto ilyen megoldásról?

[quote:5c306772cc="zoozo"][quote:5c306772cc="mrbond"]nemtom, hogy ez a tiger tényleg tud-e gigabitet adni... a bixen semmi nyoma nincs. [/quote:5c306772cc]
A1 kerekedelmi és szolgáltató Kft-ként keresd. A tiger.hu csak "márkanév".[/quote:5c306772cc]

Küldenél akkor egy linket a bix oldaláról, hogy hol is találom az A1 Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. statisztikáját. Köszi. Egyébként ha azt tudják teljesíteni, amit az oldalukon írtak, az nem is hangzik rosszul... :)

Laci

[quote:ff6c138c1c="Luckyboy"]Én csak azt nem értem hogy minek ehhez szerverhostingban egy gép. Hiába kapcsolod össze az adsl vonalakat, a userek nem fogják tudni azokat úgy használni mintha az egyetlen vonal lenne, vpn ide vagy oda. Ha összekapcsolsz mondjuk 2 darab 3mbit-es adsl-t, azon keresztül nem fogsz tudni letölteni 6mbit-el, hanem "csak" 2 szálon 3mbit-el. Hiába kötöd rá minden vonaladat szerintem egy vpn-re, a sávszélesség nem fog összeadódni, hanem párhuzamosan tudsz használni több vonalat egy időben.[/quote:ff6c138c1c]
Már miért ne tudnál letölteni. A legtökéletesebb megoldást multilink PPP-vel tudod elérni.

[quote:fbcc8a7764="macroharddoors"]Udv!

Nektek valami roundrobin csomag zuzo kellene, ami pl. egy csomagot az egyik linken küld, masik csomagot a masik linken, ennek persze feltétele, hogy az ellenállomáson is kell egy hasonlóan konfigolt gép.

Tudom ajánlani a FreeBSD NG_ONE2MANY man-ját ill. megoldását, nekem gyönyörűen müködik több gerinchálózaton is, egy baj van vele ha leszakad az egyik link, akkor megrohad úgy ahogy van, nem valalmi okos a fail-over része......[/quote:fbcc8a7764]
Gratulálok. Azért ugye elolvastad az első hozzászólást is? :)

üdv!

Szerintem érdemes megnézni, több szolgáltatónak pl externetnek
van ilyen összevont csomagja amihez egy routert addnak.
akkor nem kell vele görcsölni.
de láttam ilyen leírást ha megtalálom akkor megirom.

Üdv Robit

Nem biztos, hogy te ezt igazan akarod.
Fabol vaskarika.

Meg lehet oldani: blackPanther módra:

#!/bin/sh

IP_PPP0=`ifconfig ppp0 | grep inet | cut -d : -f 2 | cut -d \ -f 1`
IP_PPP1=`ifconfig ppp1 | grep inet | cut -d : -f 2 | cut -d \ -f 1`
PESO_PPP0=1
PESO_PPP1=1
LAN1=192.168.1.0/24
LAN2=10.0.0.0/16
GW_LAN1=192.168.1.1
IF_LAN=eth0

ip ru del from $IP_PPP0
ip ru add from $IP_PPP0 lookup ppp0
ip ro add $LAN1 via $GW_LAN1 table ppp0
ip ro add $LAN2 via $GW_LAN1 table ppp0
ip route add default via $IP_PPP0 table ppp0

ip ru del from $IP_PPP1
ip ru add from $IP_PPP1 lookup ppp1
ip ro add $LAN1 via $GW_LAN1 table ppp1
ip ro add $LAN2 via $GW_LAN1 table ppp1
ip route add default via $IP_PPP1 table ppp1

ip ro del default
ip route add default equalize nexthop via $IP_PPP0 dev ppp0 weight $PESO_PPP0 nexthop via $IP_PPP1 dev ppp1 weight $PESO_PPP1

[url]http://www.blackpanther.hu/modules/xoopsfaq/index.php?cat_id=9#q17[/url]

Én csak azt nem értem hogy minek ehhez szerverhostingban egy gép. Hiába kapcsolod össze az adsl vonalakat, a userek nem fogják tudni azokat úgy használni mintha az egyetlen vonal lenne, vpn ide vagy oda. Ha összekapcsolsz mondjuk 2 darab 3mbit-es adsl-t, azon keresztül nem fogsz tudni letölteni 6mbit-el, hanem "csak" 2 szálon 3mbit-el. Hiába kötöd rá minden vonaladat szerintem egy vpn-re, a sávszélesség nem fog összeadódni, hanem párhuzamosan tudsz használni több vonalat egy időben.

[quote:ab61a748a9="Luckyboy"]Én csak azt nem értem hogy minek ehhez szerverhostingban egy gép. Hiába kapcsolod össze az adsl vonalakat, a userek nem fogják tudni azokat úgy használni mintha az egyetlen vonal lenne, vpn ide vagy oda. Ha összekapcsolsz mondjuk 2 darab 3mbit-es adsl-t, azon keresztül nem fogsz tudni letölteni 6mbit-el, hanem "csak" 2 szálon 3mbit-el. Hiába kötöd rá minden vonaladat szerintem egy vpn-re, a sávszélesség nem fog összeadódni, hanem párhuzamosan tudsz használni több vonalat egy időben.[/quote:ab61a748a9]
Nem ez nem így van. Lehetséges, sőt a 90es években nagy divatja volt a USAben a duallineos modemeknek. Persze ott ingyen van a helyi hívás. Az ilyen dualmodemmel kapott ~112kbps ppp0 interfacen lehet tölteni egy filet egy szálon 112kbps al, (mínusz persze a telefonvonalak zajosságából adódó némi veszteség). Ugy tudom a 2 vonalas isdn is hasonló elven működik. MLPPP kölül kellene szétnézned.
Gondolom jó a fenti blackpanteres módszer is, valszeg előtte nem árt elindítani külön külön a két adsl vonalat :-)

[quote:7c4b69569b="prygme"][quote:7c4b69569b="Luckyboy"]Én csak azt nem értem hogy minek ehhez szerverhostingban egy gép. Hiába kapcsolod össze az adsl vonalakat, a userek nem fogják tudni azokat úgy használni mintha az egyetlen vonal lenne, vpn ide vagy oda. Ha összekapcsolsz mondjuk 2 darab 3mbit-es adsl-t, azon keresztül nem fogsz tudni letölteni 6mbit-el, hanem "csak" 2 szálon 3mbit-el. Hiába kötöd rá minden vonaladat szerintem egy vpn-re, a sávszélesség nem fog összeadódni, hanem párhuzamosan tudsz használni több vonalat egy időben.[/quote:7c4b69569b]
Nem ez nem így van. Lehetséges, sőt a 90es években nagy divatja volt a USAben a duallineos modemeknek. Persze ott ingyen van a helyi hívás. Az ilyen dualmodemmel kapott ~112kbps ppp0 interfacen lehet tölteni egy filet egy szálon 112kbps al, (mínusz persze a telefonvonalak zajosságából adódó némi veszteség). Ugy tudom a 2 vonalas isdn is hasonló elven működik. MLPPP kölül kellene szétnézned.
Gondolom jó a fenti blackpanteres módszer is, valszeg előtte nem árt elindítani külön külön a két adsl vonalat :-)[/quote:7c4b69569b]
Viszont az isdn-nél a 2 vonalhoz egyetlen login társul(t), adsl-nél viszont nem tudom mennyire megoldott, hogy 2 adsl vonal egy loginnal működjön. Meg hát ehhez akkor nem árthat szolgáltató oldali támogatás sem. Én abban gondolkodtam, hogy fogsz pl. egy T-s meg TVnet-es adsl-t, és azt "egyesíted", ott nem fogsz szerintem kapni 6mbit-et, csak 2x3-at. De végülis igazad van, elképzelhető isdn mintára egy hasonló adsl felállás...
Viszont azt még mindig nem értem, miért akar mindent átvezetni egy szerverhostingos pc-n. Max akkor van értelme ha több külső ip-jű adsl-e van, és csak 1 külső ip-t akar, vagy nem tudom...

Sőt azt sem értem, miért fizetni két adsl-t, mikor egyen olcsóbb a kétszerezés...

[quote:43dbcf522c="norcrys"]Sőt azt sem értem, miért fizetni két adsl-t, mikor egyen olcsóbb a kétszerezés...[/quote:43dbcf522c]
Gondolom mondjuk 2-3-4x 6mbit-et akar használni... :D