Mi van, ha kulso savban levo kamion kitakarta a tablat?

Megtortent eset: ideiglenes tablak szinte mindig, de gyakran a permanens tablak is, csak siman a kulso sav mellett, kb. 2m magassagban vannak. Manapsag, amikor a kulso sav (vagy akar rogton 2 kulsobb sav is) gyakran csak kamionbol all, ezeket nem lehet latni.

Ilyenkor mi van? Lehetosegem sincs betartani a szabalyt. De utolag, hetekkel kesobb, ki emlekszik mar?

Mit lehet tenni?

Hozzászólások

Autópálya? A permanens táblák a bal oldalon is ott szoktak lenni, talán még az ideiglenesek is, erre nem emlékszem, de még olyan nem volt, hogy bármi miatt ne vettem volna észre egy korlátozást.

Mit lehet tenni? Szerintem semmit. Lehet küzdeni a közútkezelővel, hogy bizonyítsák, mindkét oldalon ott volt a tábla. De ez veszett ügynek tűnik.

Te meg haladsz a középsőben, de egy kisteher melletted a bal szélső sávban kitakarja a bal oldali (megismételt) táblát? Elég életszerű :)

szerk.: na jó, pont egy ilyet találtam :D de itt is ott van két oldalon a tábla, kicsi az esélye, hogy mindegyik takarva van.

https://www.google.com/maps/@50.9046496,7.1300407,3a,75y,300.66h,82.44t…

Egyébként mi volt a pontos forgalmi helyzet/büntetés, ami miatt indítottad a topikot?

Egyesek szerint figyelni kell. Szerintem meg rá kell nézni az autó dashboard-jára :D

trey @ gépház

Errol a gyartok is tudnak? Csak mert az uj autok "figyelendo dashboardjan" van, hogy a 2 evvel azelott kitett 30-as tabla jelenik, ami par hetig volt ervenyes epitkezes miatt.

Elmeletileg nincs kulonbseg elmelet es gyakorlat kozott. Gyakorlatilag van.

Valahogy az jutott eszembe, amikor egy ugyveddel beszelgettem, es az ugyved meglepodott, hogy az allampolgar, aki miatt a problema van, torvenyt szegett. Egyszeruen nem ertette, hogy az hogyan lehetseges, hogy a torvenyt megszegik. Ugyvedkent. Es emiatt borult az egesz addig felepitett gondolatmenete...

Az, hogy az autógyártók ezt nem ismerik vagy nem veszik át az egy dolog. Ha jól tudom, még mindig erősen le vannak maradva ilyen téren. De pl. www.utinform.hu - n elég sok infó fent van a jelenlegi és a tervezett korlátozásokról, valamilyen adatbázisban biztosan benne van a hozzájuk tartozó sebességkorlátozás is, ha van.

Waze pl. egész jól tudja az ilyen változásokat követni, pl. tudja, ha egy sebességkorlátozásnak időbeli hatálya van, illetve azt is tudta legutóbb, mikor ez a kiegészítő hatály megszűnt és csak a korlátozás maradt. 

"Az, hogy az autógyártók ezt nem ismerik vagy nem veszik át az egy dolog. [...] valamilyen adatbázisban biztosan benne van [...] Waze [...] egész jól tudja"

Aztakurva.

Eloszor is: a Waze kozossegi alapu. Az van benne, amit a userek bejelentenek meg kitorolnek a social platformjabol, hogy "mar nincs ott"

Masodszor: nyitot amugy olvastad, meg a szal nyitojat? Meg annak kontextusaban azokat az arnyalatokat, amikre valaszoltal? Teljesen eltevedtel, ez mar reg nem egy maybe thread, itt mar a pontositas pontositasan vitatkoztunk reg, hogy mennyire megbizhatoak ezek a feature-ok, amik szerinted jol kene vegulis, hogy mukodjenek. Nem semmi egy szovegertes es kontextus ertelmesesenek teljes hianya.

Az is tök mindegy, hogy mit tud(na) az autógyártó. Itthon az számít, ami a közútkezelő adatbázisában van. Ha ott az szerepel, hogy 30-as tábla van kint, akkor annyival kell menni, még ha a táblát teljesen ki is takarja egy fa. Annyival jobb ez a helyzet, hogy ezt le lehet fotózni. A kamionkitakarást meg csak akkor, ha van dashcam-ed és még nem törölted le az anyagot és visszamész ellenőrizni, hogy hol is volt a gikszer.

Az út karbantartása úgy hogy a jelzések láthatóak legyenek az a közútkezelő feladata. Ha fa vagy tereptárgy takarja ki a táblát akkor megúszhatod a büntetést, mert a közútkezelő nem teljesítette a feladatát. Ha kamion takarja ki akkor nincs megúszás, még akkor sem ha bizonyítani tudod hogy valóban kitakarta, merthogy ez nem az közútkezelő hibája.

Jogilag ez nem allja meg a helyet, mert mas szemely/szervezet szabalytalansaga okan nem tudtad betartani a szabalyokat.

Dashcam video birosag elott valszeg megallna. A gond az, hogy ez iszonyat macera, de amig paran nem emelik fel ellene a hatsojukat, es nem rancigaljak birosag ele a nemes szerveket, addig nem is fog ez a hozzaallas valtozni.

Az útinformon egy csomó minden nincs fent. Például egy veszprémi Jókai úton ideiglenes sávlezárás sem, ami egy komplex épületfelújítás miatt van, ott ideigneles jelzőlámpa van, ami az egy sávon szabályozza a kétirányú forgalmat, természetesen ez nem szerepel az útinformon, mert nem NIF által kezelt úton van, hanem helyileg kezelt közúton.

En is lecsereltem a gyari audiot, mert ciki volt a 2006-os fordban.

De ahogy a hasznaltauto hirdeteseket nezem, nem sokan vagnak bele. Pedig meg forrasztani se kell. csak venni csatlakozo-adaptert keszen es osszedugni.

Navira a mobil a legjobb imho a mai napig. Azt nem ubereli semmi, hogy ingyen friss, eros hardver + szoftver van rajta. (ingyen = akkor is meglenne, ha nem lenne auto)

attol fugg! probaltam mar egy alkalommal, csereautoban. nem voltam elragadtatva tole, tobb okbol sem:

- a kapcsolodas nem volt teljesen megbizhato (bar ez valszeg nem gond, ha rendszeresen csinalja az ember, megtanulja a nyavalyait)

- szinten valszeg kezdeti benazas, de baromira nem egyertelmu, hogy mikor melyik hang (navi, hivas, sms, egyeb notification) megy ki a telefonon, melyik az auto hangrendszereben, es melyiket hogyan nemitom le, amikor alszik a baba

- nem volt tisztesseges mobil-tarto, ahova be tudom rakni tolteni, amig racsatlakozik android auto-ra (ez valszeg az auto hibaja volt, es persze szinten orvosolhato, ha rendszeresen hasznalja az ember)

- es a legdurvabb: elhelyezkedes. kb. ott van, ahol a mostani autoradiom. ami a legremisztobb hely, mert ahhoz, hogy ranezzek, teljesen le kell vennem a szemem az utrol. Az en gps tartom a bal oldalon vagy kozepen, a szelvedore van rakva, kvazi a kormany mellett van balra vagy jobbra kozvetlenul. ez meg ahhoz kepest meg jobbra es lefele. Hiaba nagyobb a kepernyo, egyszeruen rossz helyen van.
Persze ez megint autofuggo.

 

Az android auto amugy jo cucc, de sajnos az autogyartok iszonyuan el tudjak baltazni a UX-et. :(

- a kapcsolodas nem volt teljesen megbizhato (bar ez valszeg nem gond, ha rendszeresen csinalja az ember, megtanulja a nyavalyait)

Ez sajna elég széleskörű panasz, itt is volt topic. Általában a kábelre mutogatnak, én nem vagyok ebben teljesen biztos, vagy legalábbis nem csak ez. Amíg dugdostam, addig ingerküszöb felett dobta el a kapcsolatot, aztán mikor megjött az aawireless, és betettem, utána valóban nem volt para pár hónapig, most már néha (sokkal ritkábban) megint van (pedig az ugye fixen bedugva csücsül a dobozban). Viszont a néha jelentékeny része egy két hely párszáz méteres körzetében történik. Összevetve ezt azzal, hogy korábban volt olyan, hogy konkrét cold restartig nem tudott visszacsatlakozni, szóval valami szoftveres basz is van szerintem. Ezzel együtt ha elterjed a wireless, jobb lesz sokkal szerintem

- szinten valszeg kezdeti benazas, de baromira nem egyertelmu, hogy mikor melyik hang (navi, hivas, sms, egyeb notification) megy ki a telefonon, melyik az auto hangrendszereben, es melyiket hogyan nemitom le, amikor alszik a baba

Ezzel nekem nem volt bajom, ki minden a kocsin jön (talán kivéve, ha kéred a telefonon direkt). Amit észrevettem, hogy a hangvezérlés a telefon mikrofont használja, kretén.

- nem volt tisztesseges mobil-tarto, ahova be tudom rakni tolteni, amig racsatlakozik android auto-ra (ez valszeg az auto hibaja volt, es persze szinten orvosolhato, ha rendszeresen hasznalja az ember)

Ez nyilván autó baj, de ditto a mazda nagyon kevés belső ux hülyesége közül ez az egyik, jó volna egy dedikált hely, mert így vagy a pohártartóban vagy a váltó előtti boxban lakik (egyéb kacatokkal, mint pl kulcs, 100 forintos faszom, ami azért suboptimal. Viszont plusz töltős usb port van, szóval azt lehet.

- es a legdurvabb: elhelyezkedes. kb. ott van, ahol a mostani autoradiom. ami a legremisztobb hely, mert ahhoz, hogy ranezzek, teljesen le kell vennem a szemem az utrol. 

Ez nekem pl jó helyen van, nincs vele igazából para, bár valóban kiesik egy kicsit, nekem nem jobban, mint mikor azt csináltam, amit te. Ami nyilván így kéne legyen kb mindenhol, mert a beépített navi is azt használja. (meg egyébként nyilván van hangbemondás), viszont ami pl hiányzik a gyári navihoz képest, hogy az utóbbi tudja használni a HUDot, ami azért valóban jobb helyen van.

Amit még nem szeretek, az az, hogy a waze rohadtul nem találja el az automata night modeot, ami durván faszkorbács :( Hogy aztán az android auto, a waze, vagy a samu szarja, azt a jó ég tudja.

Illetve a wazenak van még pár szarja, pl az, hogy nem lehet a tekergetővel zoomolni, mint a gyári navit, az elég gyász.

Nem biztos, hogy a kábel a gond. Nekem a carplay teljesen problémamentes, pedig gyári kábelt még nem látott. Egy darabig egy random tesco-s kábellel használtam, most meg épp egy szövetharisnyás baseus kábel van rendszeresítve (de csak mert a tesco-s fehér volt és nem tetszett).

Igen, az agonizálás azon is szokott menni, hogy nem jó ám akármi dzsunka kábel, mer megsértődik az android is meg az ios is a filléres kínai foson. Gondolom arannyal futtatott, swarowski köves csati kell a lelküknek.

Viszont nekem a wireless adapter nem baszakszik, kb 2-3 hónapig egyáltalán nem dobott le egyszer se. Lehet beapplikálok vmi kábelt, és ráducktapelem a gecibe :D

Szoftver frissítés után kellett újra tanítani a carplay-t de azon kívül sose dobott le, se wireless, se wired módon. A kábel se gyári hanem Ikeás :)

Szerintem autója válogatja, hogy mennyire igényesen (zavarvédetten, előírás szerinti alkatrészekkel) építik meg a csatlakozást. Cserébe nyilván nem olcsó.

Gábriel Ákos

A 2006-os Honda Jazz-emnél ez azért kalandos lenne. Kellene bele szerezni keretet (nem annyira olcsó - 25-60 között láttam), amibe utána már tetszőleges DIN-es fejegységet be lehet rakni.  Úgyhogy inkább a meglévő CD slotjába rögzíthető telefontartót vettem. :-)

Az újabbakról nem tudok nyilatkozni, ezt a verziót 2008-ig gyártották. Itthoni üzembehelyezés, második tulaj vagyok, négy éve van nálam. A szokásos kopó-fogyó alkatrészeken túl egy-két apró probléma volt vele, de azok inkább az előző tulajt minősítik.

Az első: 15W40-nel hajtotta - elvileg a gépkönyv engedi -, nálam 0W20-at kap - szintén engedi a gépkönyv az európai modellekre -, igaz, így egy 10 ezres intervallum alatt kér kb. egy liter rátöltést.

A másik: hevesebb esőzés esetén néha beázott a pótkerék rekesze, de azt megoldotta egy kis átlátszó járműipari szilikon. Erről a "bonyolult" munkafolyamatról a Becsületesnepper is csinált videót. (Mondjuk az enyémben sosem volt ilyen sok víz, mint a videóban szereplő példányban.)

A harmadik: érintett volt a Takata légzsákos visszahívásban. Az előző tulaj nem csináltatta meg. Viszont a Honda még az autó 12 éves korában is - akkor került hozzám - ingyen cserélte mindkét légzsákot.

A gépkönyvében 4.7-et írnak országútra, 5.5-öt írnak vegyesre és 6.7-et városi fogyasztásra. Pusztán városban nem nagyon használom, de egy Szeged-Nyíregyháza (47-esen) vagy egy Szeged-Bp (a régi 5-ösön) nyáron klímával 4.5-4.8, télen 5.2-5.6, szóval kb. stimmel. Az E10 bevezetése óta a fogyasztása nem változott.

Ami nekem tetszik, hogy kívülről alig nagyobb a számok alapján mint egy korabeli Swift - talán 10 centivel hosszabb -, viszont a beltere baromi nagy.

A síkba hajtható ülések jól jönnek, ha költözni kell, vagy esetleg nagyobb valamit vinnél. (A Swifthez képest rövidebb a motortér.) Egy 26"-os bicajt berakok a lehajtott hátsó ülésre úgy, hogy a kereket nem kell kivenni, de még a bicajkormányt sem kell meglazítani. Illetve ha állóra állítod az ülést, akkor pedig magas dolgok is beférnek, például egy nagyobb szobanövény. Az ajtók a megszokottnál nagyobb szögben nyílnak, nagy a csomagtérajtó, könnyű bele pakolni.

Ami nem annyira szeretek: érezni a magyar utak csodálatos minőségét. A másik, hogy ha H4-et kell cserélni, akkor lényegesen macerásabb, mint mondjuk egy Swift esetén.

Hogy jó autó-e? Nem tudom, de nekem még nem okozott csalódást, nem hagyott ott sehol. Azt kaptam, amit a használttesztek alapján vártam.

Ahogy mondod, a 0w20-at nem minden járműbe ajánlják az autógyártók. Amennyire tudom, jellemzően az európai gyártók pont nem szokták ajánlani a 0w20-at. Gajdán Miklósnak van egy nagyon jó előadássorozata a Youtube-on az olajokról.

Teljesítményszintből meg ugye lehet magasabbat használni.

Szüleimnek van, szerintem az első verzió, benzin, azt hiszem 1.4-es. Megbízható, nagyobb baja nem volt soha, eltekintve egy kis felületi rozsdától a küszöbön (külön felár nélkül megcsinálta a karosszériás, amikor úgyis kellett rajta egy kicsit dolgozni, mert valaki nem látta, hogy már percek óta piros a lámpa és áll is ott valaki, és meglökte egy kicsit hátulról), és valami csapágytól a váltóban, ami búgott, kicserélték. A hajtogatható ülések zseniálisak, többet lehet belepakolni, mint az én Toyota Auris-omba, pedig az jóval nagyobb kocsi (igaz, kevesebbet, mint a Golf 3 Variant-ba, de annál meg sokkal kisebb). két dolog van, amit nem szeretek benne, hogy annyira túlszervózott, hogy teljesen olyan, mintha szimulátort vezetnél, a másik, hogy a klíma nem hűti le olyan nagyon a hátsó felét (szerintem nincs külön befújó a hátul ülőknek).

Nem tudom, nekem a szervója kifejezetten tetszik. :-)

A klíma valóban alig érezhető hátul, pláne, hogy az első ülések alatt sem tud járni a levegő. Oda száműzték az üzemanyagtartályt, ezért lehet hajtogatni viszont a hátsó üléseket.

Rozsda nálam is volt, a hátsó kerékjárati ívek első felén egy-egy kb. 200 forintos méretű rész. Be tudja gyűjteni a sarat oda és ha nem mosod ki, akkor úgy fog viselkedni, mint egy szivacs és szépen lassan elkezd rohadni. Nedves földút után érdemes kiöblíteni legalább azt a részt.

ez rendben van, de az OP kerdes az volt: "Mi van, ha kulso savban levo kamion kitakarta a tablat?"

Erre az a valaszod hogy ra kell nezni a dashboardra. De az emlitett esetben az pont semmit nem ad hozza a helyzethez, vagyis nem valaszolja meg a kerdest

"A szabályok nem ismerete (esetedben a táblák nem észrevétele) nem mentesítenek a következmények alól."

 

Legközelebb majd jobban figyelsz.

Hivatásos pitiáner - Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @

Akkor szerinted osszefuggo kamionsort elozni tilos?

Tilosnak nem tilos, viszont remélem érzed, hogy ezzel a kérdéssel meg is válaszoltad a saját kérdésed? Nem kötelez rá senki, hogy megelőzd a kamionokat, viszont ezzel a cselekedettel elvágod magad az információtól, amit a táblák szolgáltatnak. 1:1. Tudom, hogy szar, de jogalkotó szempontból ilyesmi a mögöttes tartalom.

Hivatásos pitiáner - Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @

Szerintem semmit, a jelzőtáblát a KRESZ szerint a bal oldalon vagy az úttest felett megismételhetik (10. par 3), senki és semmi nem kötelezi őket... és szvsz. le tudják vezetni a KRESZ-ből (és mint hatóság, "igazuk lesz"), hogy a szabály nem ismerete nem mentesít a felelősség alól (hiába nem láttad a táblát, még tartanod kellett volna, nekik nem kötelességük téged érdemben tájékoztatni, nem kötelező mindkét oldalra kitenniük...)

Szar a jogszabály, nincs jogállam, nem lehet igazad.

Csak pozitívan!

BlackY

"Gyakran hasznos ugyanis, ha számlálni tudjuk, hányszor futott le már egy végtelenciklus." (haroldking)

ha bizonyítani lehet, hogy nem látható, akkor talán lehet valamit kezdeni vele.

Ez maximum fedélzeti kamerával bizonyitható, dehogy a felvétel manipulálását hogyan lehet kivédeni..
Tehát elmegyek annyiszor a tábla előtt dashcam-al, hogy meglegyen a helyzet, amikor a felvételen nem látható a tábla.

pl. egy forgalmi sávnál ismételheti, kettőnél kötelező.

Vagy akár: Ideiglenes tábla kihelyezésénél is a kihelyező köteles fényképpel dokumentálni a táblák helyzetét, hogy ne azon az autóson legyen a bizonyítási kényszer (ráadásul akár több héttel később!), aki nem vette észre a táblát. A trafi képei mellé meg tegyék ki a korlátozó tábla képét, amelyen látszik, hogy látható volt a tábla abban a sávban, amin haladt.

BlackY

"Gyakran hasznos ugyanis, ha számlálni tudjuk, hányszor futott le már egy végtelenciklus." (haroldking)

Ideiglenes tábla kihelyezésénél is a kihelyező köteles fényképpel dokumentálni a táblák helyzetét,

Ez semmit nem old meg, a pillanatnyi forgalmi helyzet a probléma.

A trafi képei mellé meg tegyék ki a korlátozó tábla képét, amelyen látszik, hogy látható volt a tábla abban a sávban, amin haladt.

Első blikkre azt mondom, hogy mivel más a trafi és a vezető perspektivája, ez a gyakorlatban lehetetlen.

Egyébként jogalkalmazót írtam, te pedig olyan megoldásokat vázolsz fel, ami a jogalkotó hatásköre.

Egyébként jogalkalmazót írtam, te pedig olyan megoldásokat vázolsz fel, ami a jogalkotó hatásköre.

Jogos, félreolvastam, de én meg előtte azt írtam, hogy maga a szabály rossz.

a pillanatnyi forgalmi helyzet a probléma.

A pillanatnyi forgalmi helyzet meg rögzíthető a kamerán. De erre is van megoldás: a táblák érvényességi területét korlátozzák mondjuk 1 km-ben [vagy az adott szakaszon megengedett legnagyobb sebesség mellett három perc alatt megtehető út], utána legyen kötelező ismétlés (mert egyébként innentől kezdve jöhet az a kérdés, hogy ha én nem láttam a feloldó táblát, akkor forgalom szándékos akadályozása-e, hogy tartom az általam ismert sebességhatárt).

A gond az, hogy ez megint jogalkotói hatáskör, és amíg nincs szándék mögötte, maradni fog ez.

BlackY

"Gyakran hasznos ugyanis, ha számlálni tudjuk, hányszor futott le már egy végtelenciklus." (haroldking)

A pillanatnyi forgalmi helyzet meg rögzíthető a kamerán. 

Erről fent írtam, megbüntetnek jogosan, én pedig megvárom a forgalmi szituációt, amikor valóban nem látható a tábla, készitek felvételt, majd ezzel fellebezek. Rögzitő kamera nem lehet bizonyitó erejű.

 a táblák érvényességi területét korlátozzák mondjuk 1 km-ben [vagy az adott szakaszon megengedett legnagyobb sebesség mellett három perc alatt megtehető út], utána legyen kötelező ismétlés (

Ez már benne van a kreszben, 500 méter.
De ez sem segit azon, ha mondjuk az autópályán egy rövid szakaszon végeznek munkát és csökkentik a sebességet. (*)

*Magyarországon 50 méteres szakaszon végzett munkavégzés esetén is 20 km-es felvonulási területet foglalnak le.

Ez már benne van a kreszben, 500 méter.

Jó tudni (bár így úton-útfélen [pun intended] fel lehetne jelenteni a közlekedésfelügyeletet...)

Erről fent írtam, megbüntetnek jogosan, én pedig megvárom a forgalmi szituációt, amikor valóban nem látható a tábla, készitek felvételt, majd ezzel fellebezek.

Én meg végig azt mondom, hogy ne neked mint büntetettnek (!), hanem nekik mint büntetőnek legyen feladata igazolni, hogy a tábla kinn volt és abban a forgalmi helyzetben legalább egyik oldalon láthatónak kellett lennie. Te már nem is tudnád igazolni, mert több hét, mire egyszercsak jön a levél, hogy hoho (pont tegnap vettem át egy ilyet, tegnap előtti (23) a postai értesítő, 8-i gyorshajtás - már nehezen tudnék visszamenni és ugyanazokat az út, időjárás és látási viszonyokat előállítani, és két hét alatt simán odakerülhetett vagy eltűnhetett az a tábla)

BlackY

"Gyakran hasznos ugyanis, ha számlálni tudjuk, hányszor futott le már egy végtelenciklus." (haroldking)

Elbizonytalanitottál.
Van egy rendelet, ami a KRESZ táblák kihelyezését szabályozza, ebben biztos vagyok, mert ebben a témában pert nyertem a BRFK ellen 1x évvel ezelőtt.
Talán ebben van, de ez nem az autós viselkedését szabályozza.

Szerk:

13.4. A nagyobb hosszban fennálló megfordulási tilalom, a sebességkorlátozás, a legkisebb követési távolság és előzési tilalom jelzőtábláit

a) minden útkereszteződés után,

b) 1000 méternél hosszabb tilalom esetén, lakott területen kívül legalább 1000 méterenként meg kell ismételni.

E közúti jelzőtáblák hatályát a megfelelő jelzőtáblával fel kell oldani, ha a korlátozás szükségessége nem útkereszteződésben (útcsatlakozásban) szűnik meg.

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0400083.gkm

Na ezért kértem pontosítást... Ez ugyanis pont nem a 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet, amit röviden KRESz-nek hívunk :)

Az "a" azért, mert a kereszteződés feloldja - érthető. A "b" az érdekes - ha ezer méternél hosszabb, _és_ lakott területen kívül van _és_ nincs közben úttorkolat/kereszteződés, akkor 1000m-enként ki kell rakni a táblát.

A táblázást qrva egyszerűen: Ahol sok sáv van, és rendszeres a sűrű, tömött forgalom, ott a sávok fölötti kijelzőn/táblán. Igen, k. drága, mert "híd" kell az n sávos út fölé - viszont a közlekedés biztonságát jelentősen javítja.

Egyébként én nem táblaleolvasást tennék kötelezővé, hanem megfelelő jelfeladást/fogadást. Ezzel a változó korlátozások is simán kezelhetők, miközben a pálya fölötti kijelzőn megjelenő táblaképet vagy felismeri az AI, vagy nem...

"Inkább egy rendes nyilvános adatbázis kellene, ahova minden állandó és ideiglenes közúti jelzés bekerülne..." - És minden autóba kikapcsolhatatlan és az autóval használható úthálózat tekintetében 100% lefedettségű mobilnet, meg beleegyezés/beletörődés, hogy az autód minden mozgását központilag GPS alapján _is_ követi a "nagy tesó".
Ja, és persze ennek az adatbázisnak az adatait "röptében", menet közben kéne folyamatosan leszipkáznia minden autónak - meg egy forgalmi akadály miatt kirakott korlátozás is azonnal be a DB-be (útkezelő sárga lámpás autója kimegy egy "eseményhez"). Ezt egy mobil tábla+jeladó kombóval egyszerűbben meg lehetne oldani - de ugye ekkor a hatóság elveszítené a teljes kontroll lehetőségét az autósok felett...

Igen, ez egy megoldandó probléma lenne ebben az esetben - mint ahogy az is, hogy egy pontszerű feladás kevés, hiszen azt mindkét irány érzékel(het)i... És a két állapot (pl. 90/70) feladása sem elég pontszerűen, mert az előző állapot lehet "ismeretlen" a járműnél...

Szerkesztve: 2022. 05. 25., sze – 10:58

Kifizeted a büntetést...

Határállomás, jobb sávban végig kamionok (tehát az ottani táblát nem láttam), nézem hogy melyik kapuhoz kell majd beállnom (EU, nem-EU, ...), és látom, hogy radaroznak az egyik bezárt kapuból. megnéztem még egyszer a sebességet, nyugtáztam magamnak hogy jó vagyok, majd kiderült a fényképből, hogy szerintük meg nem. Lehet, hogy fel volt festve a sávra is, de nem vettem észre, beszívtam (szerintem bal oldalon nem volt tábla). Ebből is tanultam 30 ezerért. 

A 90-es évek közepén Veszprémben csináltam a B kategóriás forgalmi vizsgát és ott a vizsgabiztos elnavigált egy olyan helyre, ahol a faágak miatt nem lehetett látni a 30-as táblát.  Ott és akkor nem számított, hogy nem lehetett látni, a tábla ott volt.  Először próbáltam hivatalos úton megoldani a helyzetet, aztán vettem egy metszőollót, hogy mást már ne szívassanak meg ugyanott :D

Hivatkoztam rá, de a helyi sóhivatal (nem tudom már mi volt a nevük) nem így gondolta.  Mivel ez az előző évezredben történt, még papíron leveleztem velük, elő tudom túrni.

Rossz nyelvek szerint akkoriban megvolt a kvóta, hogy hány százalékot kell megszívatni.  Második alkalomra készülve többen bíztattak, hogy hajtsam a bankjegyet a személyibe, de átmentem anélkül.

A kamion a miénk, és el akarunk menni vele. 

Ha nem előzöl soha, nem takar ki előled senki semmit. :) 

El lehet menni bíróságra, és bizonygatni az igazadat.

Egy olyan országban ahol büntetésből meg átbaszásból élnek a legtöbben, ez veszett fejsze nyele.

Rendszeresen pályázok, és rádöbbentem hogy nem is emlékszem mikor láttam utoljára táblát. Talán mert nincs rá szükségem hogy nézzem ezeket, így leszoktam róla?

A kihajtót látom mert magasan van / GPS szól. Ha terelés lesz / valami rendkívüli történik akkor lelassul a forgalom előttem. Ha van egy 100-as tábla de mindenki ignorálja, akkor annak amúgy se sok értelme van. Mi egyébre van ott szükség?

(De értem OP felvetését.)

echo crash > /dev/kmem