End of Service Life / End of Sale Cisco eszközök support-ja - Ki hogy oldja meg?

Sziasztok!

Engem az érdekelne - főleg a munkám miatt, hogy ki hogy oljda meg a régi, End of Service Life-os Cisco eszközök támogatását, mik a trendek?

Köszi!

Hozzászólások

Egyszerűen. Kuka vagy vissza a Cisco-nak valamilyen deal esetén jelképes beszámítással mert még vállalnak hw támogatást sok end of all cuccra egyedileg néhány nagyon nagy partnernek.

Amúgy ameddig működik, addig lehet hajnali de a cve infókat figyelni kell mert volt már csúnya bug jó sok.

Igen, pont erre gondoltam. Mi van, ha cserealkatrész be van készítve, vagy van HW-support, viszont valami bug miatt nem tudják elhárítani a hibát? Akkor az utolsó SW-Update segít? Ha az újra lesz installálva?

Mert elvileg ugye már nincsen semmilyen új SW-Update ezekre a termékerke..

Az End of Sale bejelentés után még 5 évig van hardver és operációs rendszer támogatás. Ebben benne van a hardver-csere és a bugok kijavítása is, persze csak ha megkötötték rá a támogatási szerződést. Ha lejárt az 5 év, akkor (esetleg beszámítással) új terméket kell venni, vagy vállalni a kockázatot. Stabil környezetben, ha nem akar az ember új dolgokat konfigurálni, a régi hardver általában még sokáig elketyeg úgy, ahogy van.

Értem, akkor az End of Sale után jön 5 évvel a Last Day of Support (LDoS)? Tehát ha folyamatosan fut a support és meg lesz hosszabbítva, 5 évig segítenek az EoS után..

Ha nem kritikus, be lehet vállalni, főleg egy kedvező árú HW-supporttal.

Azért kérdeztem egyébként, mert mi sok régi szervert és tárolót támogatunk gyártótól függetlnül és ma szóba jött néhány EoS Cisco eszköz is egy megbeszélésen. Eddig csak LDoS eszközökre adtunk ilyen HW-támogatást, EoS-re viszont csak gyártói support-tal.. a kockázat miatt.

Nézd meg az alábbi linket és ott sok minden kiderül:
https://www.cisco.com/c/en/us/products/eos-eol-policy.html

Hardware csere élő support szerződés esetén még biztosított 5 évig a End-of-Sale napjától, de szoftver tekintetében nem mindig és minden esetben van meg az 5 év.

Van olyan ügyfelünk, aki EoS/EoL eszközre köt support szerződést, akkor veszünk pár ugyanilyen terméket használtan és azzal fedjük le a szerződést.
Ezzel persze csak időt lehet nyerni, de igazán jó megoldás csak akkor lesz, ha támogatott termékre cseréli le az Eos/EoL eszközeit, amire fel is szoktuk hívni a figyelmet.

--------------------------------
...úgyis jönnek...

Köszönöm a link-et.

Akkor bizonyos esetekben átmeneti megoldásnak jó lehet egy ilyen alternatív HW-support, akár már LDoS előtt is - régi eszközökhöz való cserealkatrészek pl. nálunk is vannak bőven raktáron.

Ha persze van lehetőség az eszközök lecserélésére, mi is azt javasoljuk, de sok helyen várni kell még pár hónapot / évet...

Ha a szoftveres támogatás befejeződött, akkor így jártunk. Vagy van valamilyen ismert workaround, vagy muszáj lesz áldozni az újra. Lehet próbálkozni a firmware újrahúzásával, de többnyire nem olyanok a problémák, amiket ez megoldana.
Általában egyébként odafigyelünk, hogy mikor van vége a supportnak és veszünk újat, ha tudunk. Aztán szívunk az új cuccokkal jó nagyot. :)

"Lehet próbálkozni a firmware újrahúzásával, de többnyire nem olyanok a problémák, amiket ez megoldana."

A CVE-k gázak igazán, ott hiába húzod újra a legfrissebb verziót.

Nem szoktam ilyen mélyen hálózati biztonsággal foglalkozni, mik a legtipikusabb Cisco-s sérülékenységek, mondjuk nem management hálózatból?

Azokból szoktam jóáron bevásárolni, aztán jóideig minden cucc adott marad. Eddig még nem sikerült olyanba futnom, amire szükségem volt, de nem volt az elérhető fw-ben, vagy bugos volt a feature.

--
openSUSE 42.2 x86_64