Sziasztok!
Először is bocsánat, ha rossz témába írok, viszonylag új vagyok errefelé.
Adott egy munkahely, ahol ~15 éve dolgozok. Fix munkahely, elfogadható fizetéssel, körülbelül ennyi a pozitívum.
Közelben adtak fel hirdetést egy pozícióra, ami leírás alapján megfelelne, közelebb lenne, kedvezőbb műszakmodellel, kicsit magasabb fizetéssel.
Ami a probléma, hogy nem igazán tudom eldönteni, hogy a váltást milyen sorrendben kellene elkezdeni?
Ha mostani helyemen felmondok, és az új nem jön össze, akkor két szék közül a pad alá, jelenleg ez nem jönne jól.
Ha új helyre jelentkezek, és esetleg sikerül, akkor a kérdés, hogy a felmondást el tudom-e intézni rövid időn belül.Ha nem, akkor az a kérdés, hogy a hirdetett pozíció egy hónap múlva is nyitott lesz-e.
A felmondást persze ki tudom erőszakolni, de csak olyan eszközökkel, amik az új helyen is lehet hogy rossz fényben tüntetne fel.
Aki volt már hasonló helyzetben, az hogy oldotta meg?
Előre is köszönöm a válaszokat!
- 21802 megtekintés
Hozzászólások
Jelentkezel, megmondod hogy mennyi a felmodasi idod es annyi. Ha tudnak ezzel egyutt elni, jo, ha nem, nem teged keresnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 Rám is simán vártak 1,5 hónapot, mert nem volt más lehetőség.
----------------------------------^v--------------------------------------
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rám egy helyen 12 napot sem várták, ledumáltuk, elutaztam, mire visszajöttem már mondták, ja bocs, valaki azonnal tudott kezdeni. Egy évig maradtam még a helyemen, egy évvel később pedig ugyanarra a pozícióra is jelentkezett a helyettem felvett srác, ahova engem vettek fel.
Utólag örültem is neki, hogy nem oda mentem ahonnan 1 év után szöknek az emberek.
Másik nagy tanulság pedig a szándéknyilatkozat volt. Saját kárán tanul az ember a legtöbbet :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem csak szándéknyilatkozat. Mi konkrét munkaszerződést írtunk alá a kitűzött dátummal, addig elő sem adtam az előző helyen, hogy felmondanék.
Sajnos ebben a "Jött és azonnal kezdett" dologban sok pozícióban van realitás. Nem jó két szék között a pad alá esni.
----------------------------------^v--------------------------------------
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Első munkahelyemről mentem (volna) a másodikra, élt bennem a remény, hogy amit megbeszélünk az úgy van :'(
Szerencsére vissza tudtam menni a régi helyemre (iskola) - még ki sem íratták a pozíciót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nemsokat er ha probaido elso napjan kirakhatnak... :(
--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elmész az új helyre beszélgetni.
Elmondod, hogy jelenleg dolgozol egy másik munkahelyen és 30 nap (vagy amennyit a szerződésed kiköt) a felmondási időd.
Ha kölcsönösen megfeleltek egymásnak és a cégnek ez elfogadható, akkor egy szándéknyilatkozatot kitöltésével biztosíthatnak téged arról, hogy melyik naptól fognak foglalkoztatni téged.
Érdemes más ajánlatokat is megnézni, mert esetleg lehet olyan helyzet, hogy mégsem tudnak alkalmazni.
(pl.: törvényi változás, ami miatt a cég működése ellehetetlenül)
--------------------------------
...úgyis jönnek...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm szépen!
Így leírva teljesen logikusnak tűnik, csak hajlamos vagyok túlagyalni a dolgokat. :)
Meg mint írtam, nem vagyok az a gyakran váltogatós fajta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kizárt, hogy a 30 napodnak örülni fognak, mi egyre gyakrabban látunk 60 napot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért egyre gyakoribb a 60 nap?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ezzel is próbálják ott tartani, illetve valszin a fő irány, hogy nehéz embert találni és ha van, akkor minimális idő legyen az átadáshoz. Ez persze kétoldalú, így munkáltatói felmondás esetén is +1 havi pénzt jelent.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem 3 honap :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szinten zenesz. :)
Bar kivancsi lennek, hogy valos helyzetben tenylegesen mennyi lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem volt egy 3 hónapos régebben. Ott - ha jól emlékszek - az utolsó 1-2 hét volt csak felmentés, addig fejlesztés, projektátadás és extra dokumentálás. (Ahogy az egyik kolléga mondta: "dumpold ki az összes céges cuccot a fejedből a céges wikibe".)
Ja és mondanom sem kell, hogy a másik cég megvárta ezt a 3 hónapot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem is, persze ez akkor derült ki amikor már a szerződést kellett aláírni, munkanélküliként meg nem nagyon ugrál az ember. (Az előző helyről részben emiatt jöttem el még próbaidő alatt, mert éreztem, h nem biztos hogy jó lesz, akkor viszont a 3 hónapos felmondási időt soknak tartottam volna)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem annyi hét, ahány évet ledolgoztam, de legalább 4. Illetve UK-ben ez volt a szerződésben, és most vettem észre, hogy Svájcban már fixen 1 hónap.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Törvény szerint max 30nap lehet.
Bár ha valaki aláírja a többet akkor meg ne sírjon.
pch
--
SB-soft online ügyviteli rendszer
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, hat hónapot alá lehet írni. Kevesebbet meg nem, szóval igazából min 30 nap. :)
(Illetve ha nem te mondasz fel, akkor növekszik 20 év alatt +60 napig)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Törvény szerint max 30nap lehet.
kérjük a jogszabályi hivatkozást
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kereken 30 nap, kivéve ha megállapodsz előre.
69. § (1) A felmondási idő harminc nap.
(3) A felek az (1)-(2) bekezdésben foglaltaknál hosszabb, legfeljebb hathavi felmondási időben is megállapodhatnak.
Ja, aki elfogadja, később ne sírjon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért ez nem csak a munkáltatót védi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért mondok fel, mert nem akarok itt dolgozni. Miben véd engem, hogy még 30 napra bele vagyok kényszerítve?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy mikor a nem te nem akarsz itt dolgozni, hanem megkérnek, hogy lépj, akkor van még egy havi fizetésed, és nem kell bevállalni az első lófaszt, ami aznap szembe jön?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A munkáltató általi rendes felmondásra más szabályok vonatkoznak. Az az eltöltött idővel hosszabbodik, 20 év munkaviszony után már 90 nap.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom. Konkrétan írtam is ebben a threadben feljebb ;)
A lényeg nem a mennyi nap (beleírhattam volna egy legalábbot), hanem hogy ez az intézmény mitől védi a munkavállalót
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, csak ez a szál nem egészen az. Itt elsősorban arról volt szó, hogy a dolgozó felmondása esetén lévő harminc nap mennyire védi a munkavállalót. A válasz az, hogy semennyire. A munkáltató felmondása egy másik szál, és igazából van némi aszimmetria, mert a dolgozó felmondása esetén a felmondási idő nem függ attól, hogy mennyi ideje van a dolgozó a cégnél, minden esetben 30 nap (hacsak nincs külön megállapodás), míg a munkáltató felmondása esetén ez jóval hosszabb is lehet.
Ezzel persze nincs baj, mivel a dolgozó általában kiszolgáltatottabb helyzetben van, teljesen jogos, hogy a MT-ben az ő védelme hangsúlyosabb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, az én olvasatomban ez az a szál :)
"Miben véd engem, hogy még 30 napra bele vagyok kényszerítve?"
Itt alapvetően az a kérdés, hogy miben védi őt a felmondási idő, ha a kolléga szerinte a harminc nap belekényszerítés, akkor a 30+ nap is az, gondolom. Szóval nem nagyon látom, hogy ebben a szálban arról lenne szó, hogy ha neked mondanak fel, akkor hosszabbodik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Alapvetően ugyanazt írjuk, az, hogy pontosan hol, miért, idevaló, stb. szerintem nem éri meg azt, hogy folytassuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már hogy ne védené. Így pontosan lehet tudni előre, hogy ha hó x-én felmondok, akkor következő hó x+1-ig munkaviszonyban leszek, hacsak nem ad olyan ajánlatot a munkáltató, ami ennél jobb, és itt a jobb nem feltétlen az, hogy elenged előbb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elvileg a munkáltató és a munkavállaló szerződést kötnek és a szerződés rendes felmondással történő megszüntetése esetén a törvénynek arra kellene megoldást találnia, hogy egyik fél se kerüljön emiatt lehetetlen helyzetbe. Attól függően, hogy a szerződés megszüntetését ki kezdeményezi, eltérőek a szabályok. A védelemre szoruló fél nyilván nem az, aki a szerződést meg akarja szüntetni, hanem a másik fél, tehát az, akinek felmondanak. A felmondási idő a munkáltató számára időt ad arra, hogy a távozó munkavállalót pótolja, a munkavállaló számára pedig a törvény anyagi ellenszolgáltatást és a munkavégzés alóli felmentést ír elő a munkáltató által történő rendes felmondás esetére (pl. azért hogy legyen ideje a munkavállalónak arra, hogy más munkahelyet találjon magának). Az aszimetria egyértelműen a munkavállalónak kedvező - és nyilván indokoltan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez mind így van, csak nem értem, miért nekem mondod?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom, lavina.
Néhányan elkezdték, és most már mi is azon gondolkodunk, hogy akkor 60 nappal vegyük fel az újakat :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezen kicsit csodálkozom. Az IT beosztások zöme bizalmi beosztás...itt ha valaki menni akar, nem szabad erőltetni a maradását, hacsak nem vágyjuk a haváriát...ráadásul akit nem engedünk, az úgy is dolgozik. A passzív és nemtörődöm kolléga a legdrágább, annál csak egy természeti csapás tud több kárt okozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Maradjon addig, amíg dokumentál + átadja a feladatait, utána minél hamarabb váljunk meg egymástól.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van. Adja át a dolgait és fizetjük is, de ne jöjjön be a felmondási idő alatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerződést lehet kötni. Az új helyen simán kérheted az új munkaszerződésedet és ha megállapodtatok, alá is írhatjátok úgy, hogy az új helyeden a munkaviszonyod attól a naptól van, amikortól ott akarsz dolgozni. Onnantól a te dolgod, hogy a régi helyen elengedjenek addig, ameddig az újon meg kell jelenned. Tehát a sorrend: először megkötöd az új munkaszerződésedet, utána megszünteted a régi munkaviszonyodat és az új munkaszerződés szerinti napon belépsz az új helyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm Mindenkinek!
Örülök, hogy egybehangzó vélemények érkeztek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Addig ne mondj fel, amíg nincs a másik ajánlat a kezedben.
Ajánlatra már perelhetsz, ha visszavonják :) (Másik topikban flémelhetünk is egyet erről a helyi önjelölt jogászokkal...)
Én mindig elmondom az elején, hogy 30 nap a felmondásom, ami az új szerződésem aláírási dátumától függően fog megkezdődni.
Így oda már másnap+30 nap-ot írnak várható kezdési dátumnak, amikor kinyomtatják nekem.
Ha pedig így nem kellesz, akkor mellőzd a helyet – minimális rugalmasságokra is képtelenek, későbbiekben nagyot szívhatsz mással.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek szerint surun valtasz. Van elonye?
____________________
echo crash > /dev/kmem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem van, tobb okbol is. Ha nem jo a munkahely, valami nem stimmel, es ugy nez ki, hogy ez nem fog megvaltozni, akkor kerdes nelkul fel kell mondani, nincs ertelme evekig szenvedni. Volt helyem, amit 4 honap, volt amit 8 honap utan hagytam ott. A legtobbet egy helyben 5 evig voltam. Az amugy egy nagyon jo hely volt, kicsit faj is erte a szivem, de menni kellett.
Ha a munkahely jo, de nem ad fejlodesi lehetoseget, akkor is le kell lepni, mert az ember ellustul, aztan leshet a munkaeropiacon az evekkel ezelotti elavult technikai tudasaval.
Arrol nem is beszelve, hogy sokszor egyszerubb egy uj helyen szerezni egy +20%-os fizetest, mint az elozon kapni ennyi emelest.
Ugyanez vonatkozik az eloleptetesre, nagyobb felelossegre.
A munkaadok nem szoktak igazan dijazni a lojalitast, sokkal tobbet tesz az ember a sajat karrierjeert ha mindig probal egy kicsit tovabb jutni, mint korabban volt.
Arrol nem is beszelve, hogy ha az ember sokaig van egy helyben, akkor nem latja, hogy mi tortenik a kulvilagban, nehez ujra es ujra lepest tartani.
Aztan persze ha talalsz olyan munkahelyet, ahol folyamatosan emelkedik a fizetesed, folyamatosan lepegetsz elore a rangletran, emellett tanulszhatsz, konferenciakra jarhatsz, folyamatosan uj technikakat sajatithatsz el, es te magad is megujulhatsz, nos akkor maradj ott nyugdijig, en is azt csinalnam.
De amugy erdemes mindig addig maradni egy helyen, ameddig te is, es a ceg is tudtok adni egymasnak. Ha mar rutinbol megy minden, nincs kihivas, akkor lepni kell.
(szerintem.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Néhány évtizede foglalkozom felvételekkel, interjúztatok, megállapodok, szerződéseket kötök az új belépőkkel és néha a távozókkal. A fentiek mellett vagy nagyon erősen kozmetikáznod kellene a CV-det, vagy nulla esélyed lenne, hogy nálunk felvegyenek bárminek. Nincs az a munkaerőhiány, ami mellett egy olyan munkavállalót, aki szorgos méhecske módjára virágról virágra száll, nálunk alkalmaznának. Nem éri meg az ilyen, és ez a CV-ből egyből látszik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig sajnos igaza van :( A cégek baromira nem értékelik a meglévő munkaerőt, és normális emelést csak váltással lehet szerezni, még akkor is, ha az ember inkább maradna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy nem is szeretne nálatok dolgozni :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te egy vagy a 32768 cégből Budapesten.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nezd, 19 eve dolgozok, ez ido alatt volt kilenc munkahelyem. Amik mukodtek, ott eltoltottem 3-5 ev kozott. Ahol viszont nem az volt a munka mint amire felvettek, nem azok voltak a korulmenyek, amikben megallapodtunk (mert zsebbe kezdtek volna fizetni amikor nem ugy ment a szeker, mint elotte vagy mert napi 2-3 orat kellett folyamatosan tulorazzak, vagy mert kiderult, hogy nem rendszermernokot kerestek hanem mindenest, vagy mert kollegakrol menetkozben kiderult, hogy nem csak erosen rasszistak, de ennek hangot is adnak stb.) onnan tovabbaltam nagyon gyorsan.
Ha nem hazudik a ceg az interjuztatas soran, es azt kapom, amiben megallapodtunk, akkor en se megyek el, hidd el. Ha viszont elmentem egy uj helyre, mert ideje volt, es latszott, hogy ott csak stresszes, es boldogtalan leszek, ott sosem eroszakoltam meg magam.
Ha egy munkahely tisztesseges volt, ott en is az voltam, ha egy honap felmondasi idom is volt, de futott egy haromhonapos projekt, akkor ugy mondtam fel, hogy azt meg befejezem, stb.
Ha nalatok barki ranezne a CV-mre, es be se hivna a munkahelyeim szama miatt, akkor nem is akarnek nalatok dolgozni, hidd el. Ha ugy adodna viszont, hogy interjuznank, akkor hidd el, meg tudnam indokolni, hogy honnan miert jottem el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Szard le a vaskalapos helyeket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálunk nem lenne rá alkalmad. Van elég más hely, ahol igen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A lentebb leírtak tekintetében nothing of value was lost
Lehet nektek érték, hogy a leendő kollégátok egy pöcegödörben is kibír 10 évet, de nálam nem ez pozitív tulajdonság.
Nézzük, eddig mit tudunk rólatok
- valószínűleg legacy stack
- silókban ülnek a kb. pótolhatatlan emberek
- azt várod el nulladik napon, hogy meg tudja mondani a munkavállaló, maradna-e 10 évet
Hát, izé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legtöbb magyar (kis)cég emiatt a mentalitás miatt megy tönkre :)
Örülök, hogy nektek működik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D Sebaj!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sose tudhatod előre, hogy ki miért váltott. Nézz körbe kicsit, kérdezz meg HR-eseket, hogy manapság mennyi időnként váltanak az emberek. A 2-3 éves váltások manapság már teljesen normálisakká váltak. 8-10 éves váltási periódus már elmúlt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha valaki 1-3-X honapos egyedi projecteket visz akkor nemgond ez a jobhopperkedes. De egy sajat progi vagy rendszernel mire teljesen megismeri a felepitest, az tobb honap akar fel ev is lehet. azert az eleg sok ahhoz hogy utana 2 ev mulva tovabballjon...
--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De egy sajat progi vagy rendszernel mire teljesen megismeri a felepitest, az tobb honap akar fel ev is lehet. azert az eleg sok ahhoz hogy utana 2 ev mulva tovabballjon…
Esetleg több év...rendszere válogatja. Szóval szerintem igaza is van a váltó kollégának, meg nem is. Igaza van, hogy pl. sosem fogsz kapni fizetésemelésben olyat egy helyben, mintha váltanál, azaz a cégek nem becsülik meg a meglévő tudást. Sőt! Sokszor a belépő új jobban jár, mint egy régen ott dolgozó és pislognak, amikor a tapasztalat válasza erre az, hogy sziasztok! Ezt végig kellett néznem már több helyen. Rém rossz, amikor a saját munkád kezd ellehetetlenülni, mert beindul a HR-es ámokfutás, hozzák a "nagy koponyákat" annyiért, hogy a régóta ott dolgozó kollégák, akikkel lehetett kooperálni, sorban elmennek és az újak annyit sem tudnak hozzászólni az általánosságokon túl, hogy kibírj velük egy 10 perces meetinget. Abban is igaza van, hogy a tudásod a cég infrastruktúrájához igazodik, azaz amit ott használsz, annak lehet, hogy a mestere leszel, de nem veszed észre, hogy kihaló dologban vagy ász.
Abban viszont nincs igaza szerintem, hogy ha egy helyet "belaktál", otthonosan mozogsz és sokmindent rutinból megoldasz, akkor már nincs kihívás. Mindig van. Inkább az lehet, hogy elunja az azonos környezetet.
Váltásra mindig készen kell állni, a szakmát figyelni kell, hogy mik a trendek és meg kell próbálni helyesen megítélni, mi a divathullám és mi az, ami a jövőben felértékelődik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kiegészítelek: nem mindig fogynak el a kihívások, ha sokáig maradsz egy helyen. :)
Amúgy semmit se szeretnék jobban, mint egy helyen eltölteni a nyugdíjig hátralevő harminc évemet, komolyan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az is nehéz a mai megtépázott gazdasági környezetben...és az sem biztos, hogy lesz nyugdíjad. De persze értelek, én is szeretem, ha nem ide-oda fúj a szél.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> de nem veszed észre, hogy kihaló dologban vagy ász.
Itt a dilemmam. Most jo minden, de nem tudom 5-10 ev mulva mihez kezdek azzal amit most csinalok. Nem vagyok job hopper alkat, azert vagyok itt regota mert jo majdnem minden, nagyon szeretem. Nem azert mert kenyelmes.
A masik, kozel 20 eve tolom az ipart (uzemeltetes), annyi mindenre is jo csoda megvalto technologiat (ertsd: trendy foskazalt) lattam es kezelgettem mar, annyi szutyokba nyultam, hogy nem tudom mire is akarnek valtani. Legacy vilagnak is megvan a maga elonye :)
____________________
echo crash > /dev/kmem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én szívem szerint erdésznek mennék, mert ott alig van számítógép és hülye mindenhez IS értő informatikus kolléga, főnök és egyéb ász. De ott éhen halnék. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Inkább a kullancsokba fogsz ott belehalni.
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha én kiégek, pék leszek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az nehéz szakma és korán kell kelni hozzá. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a romantikus elképzelésekben létező idealizált pék van még a valóságban?
Mikor auchan-ba és társaiba csak előszedik a fagyasztott kész alapanyagot, és betolják a kemencébe.
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bármennyire is meglepő, egyre gyakoribb.
Főleg Írországban, UK-ban, Franciaországban.
-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én egy méhész OKJ-re gondoltam, ha kiégnék. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én a nyugdíjas koromra célzom meg a méhészkedést :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem siess vele (hacsak nem idén mész nyugdíjba), mert 20-30 évet adnak még neki, és eltűnnek a méhek a földgolyóról
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nyugdíjnak mennyit? Vagy 100 év lesz a korhatár.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi lesz helyette? Vagy csak simán éhen döglünk?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még senki nem tudja. Éhen döglés nem lesz (legalábbis nem úgy ahogy ezt a fogalmat általában értjük Holodomor), szép lassú fogyás lesz folyamatosan növekvő csoport eldöntheti gyógyszer, fűtés, étel, a háromból melyiket) Ja és nem biztos, hogy ez már nem a jelen, vagy a Katások nyugdíja.
A nyugdíj rendszer születésekor karácsonyfa volt a korfa. Nézd meg a magyar korfá -t.
Van egy két olyan része amiről hiányos a párbeszéd, nem kevés gyerek rögtön nyugdíjasnak születik.
ui. korosztály függő is, 5-30-40 év távlatában ki tudja mit hoz a globális felmelegedés, lehet éhínséget.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lesz végre sok orbáni munkahely. Mehetsz kötelezően egy hónapot beporozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Haha, latom a mentalitasod kicsit el van faradva :)
Az elmult 5 evben a mostani az 5. munkahelyem (atlag 1 evente valtottam), tobb mint duplaztam a fizumat ezido alatt, es valahogy kerdes nelkul felvettek meg az 5.-hez is :)
Ha valakinek piackepes hianytudasa van akkor senki nem fog vele kukacoskodni, ez a nagykepu hozzaallas hogy "nincs az a munkaerohiany" azonnal osszedol mint a kartyavar amint egy nem atlagos 12 egy tucat rabszolga kell. Persze a szalag melletti melosokat lehet igy valogatni, de felsokategorias IT-sokat nem.
Arrol nem beszelve hogy igenis megeri a cegnek mert egy profi 12 honap alatt siman leszallitja azt amit a 10 evente 1x valto begyoposodott emberke 12 honap alatt fel meg meg se tudott erteni.
Szoval halistennek a vilag nagyon nem ugy mukodik ahogy te a magas lorol ezt most leirtad.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem 12 hónap alatt nemhogy a világot nem váltod meg, de örülsz ha már van a rendszernek olyan területe, aminek legalább részben te vagy a szakértője.
--
HUP Firefox extension | Hupper hibajelentés
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Altalaban nem olyan embereket vesznek fel egy teruletre aki semmit nem tud rola. Ergo a betanulas az adott hely sajatossagaiba legyen mondjuk 3 honap, onnantol van 9 honapod deliveryzni a cuccokat, az alatt meg eleg sokmindent le lehet tenni az asztalra.
Pl. ha valakit felvesznek egy Jenkins alapu CI/CD teamhez Devopsnaki akkor valoszinuleg nem eloszor fog eleteben pipeline-t meg groovy-t latni, ergo eleg hamar el tud helyezkedni a terben es hasznosakat commitolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy leszállít valamit valaki egy rendszerbe még nem jelenti azt, hogy szakértője is a rendszernek.
--
HUP Firefox extension | Hupper hibajelentés
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem csak PC alapú rendszerek vannak. Nagyobb cégeknél jellemzően midrange, mainframe core rendszer - ami maga is egy heterogén szoftverkörnyezet tud lenni - építik az üzletmenetet. Egy ilyen rendszernél néha éveknek is el kell telnie, mire azt mondom, hogy a kolléga havária esetén az éles rendszer környékére mehet és talán hozzá is nyúlhat. Évek! Nem hónapok. Persze ettől pl. onthatja a jó programokat magából ezek alatt az évek alatt, de a teljes komplex rendszerbe belenyúlni az nem egyenlő egy funkció megírásával. No, mindegy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne haragudj de ez a kijelentesed hogy "Evek!" szerintem netto bullshit.
Csak hogy ertsd hogy tudom mirol beszelek halkan megjegyzem hogy dolgoztam Magyarorszag egyik vezeto kereskedelmi bankjanal rendszergazda/teamlead beosztasban, a szamlavezeto rendszeren (igen azon a rendszeren ami nyilvantartja az ugyfelek penzet, tehat nem valami himihumi vacak alrendszeren), Itaniumos mainframe-n, HP-UX-al.
Nos innen tudom pontosan hogy ahol valaki evekig kell tanuljon hogy az eleshez engedjek ott a cegnel alapvetoen a fejuk bubjaig er a szar, barhogy is probaljatok megmagyarazni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rendben van. Én 1992 óta csinálom ezt, szintén kereskedelmi bankoknál. Háromnál. Igaz, nem rendszergazda vagyok! Biztos tévedek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha az onboarding/betanulás sokáig tart az tünet és kezelni kell.
Legyen minden csapattag számára elérhető rendszerdiagram, automatizált SOP, a monitoring adjon értelmes üzeneteket.
Elképzelhetetlennek tartok olyan forgatókönyvet hogy kritikus rendszerhiba esetén nincs dokumentáció és veterán kollégára kell hagyatkozni aki majd szuperhősként megmenti a céget.
Egy napon ez a kolléga valamilyen okból (esetleg nem önszántából) nem lesz majd ott.
-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sokáig az is elképzelhetetlen volt, hogy a tér hajlik. Azután valaki elképzelte és jé! Tényleg. Dokumentáció van, de lehetetlen a nagy és komplex rendszerekhez olyan részletességűt írni, amilyenről álmodsz. Arról most nem beszélek, hogy havária esetén ezt kiolvasni nincs idő. Annó az ibm 360 sorozatú gépekhez mikrofilmen adták a doksikat, több 1000 oldalon. Talán több 10000 oldalon. Egy nagyvállaltnál, ahol a napi változásokra reagálnak, nem írnak ilyet, nincs rá idő, lehetetlen. És kiolvasni is lehetetlen. Mindegy, nem ragozom, legyen igazad! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
JavaEE/alkalmazásszerver -> spring/cloud váltás után, mid levelként kezdve 12 hónap után már interjúztattam meg külföldi fejlesztőknek tartottam oktatásokat. Meg volt olyan is, hogy 12 hónap után alig tudtam valamit cloud szolgáltatók közötti váltás után. A különbség, hogy az első helyen használt tech bejött, és pet projecteket is átírtam rá, a másodikat meg egy használhatatlan foshalomnak tartottam, és alig vártam, hogy vége legyen a napnak. Szóval erősen ember és körülmény függő, hogy mire lesz használható 12 hónap alatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, ha valaki azt mondja, hogy 12 hónap alatt egy tetszőlegesen bonyolult rendszer egy komponensét sem lehet megérteni, akkor ott nagyon rossz az architektúra
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem egy kompnens megértéséről beszélek, hanem szakértői ismeretéről, ownershipről, amikor már közel annyira ismeri a rendszert, mintha az alapoktól kezdve ő építette volna. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem "a rendszert" megfelelő méret fölött senki nem ismeri úgy, mintha ő építette volna. Egy tetszőleges méretű komponenst viszont meg kellene ennyire érteni egy év alatt - ha nem, akkor szerintem az elsősorban az architektúra baja, és csak másodsorban a jobhopperkedésé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kíváncsi vagyok melyik cég ez, valahogy ilyet csak olyan helyekről hallottam eddig, ahova amúgy sem menne egy önszántából gyakran váltó, szerteágazó tudással na meg magas fizetési igénnyel rendelkező emberke.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olyan cégről van szó, ahol egyrészt elég jó a csapat (ki-ki a maga műfajában vérprofi és elég összetartanak), másrészt egymásra utaltak a kollégák (egy fő kiesése ugyan nem megoldhatatlan, de mindenképpen gondot okoz a csoport teljesítménye szempontjából), harmadrészt elég sok az olyan spéci tudás, amit csak itt lehet megszerezni és ehhez idő kell - továbbá alacsony a fluktuáció, mondjuk pénz miatt innen nem nagyon szoktak elmenni, de minden hónapban van 2-3 jelentkező, aki jönne. Most te jössz, sorold azokat a helyeket, ahol megéri nyilvánvaló jobhopperekkel szarakodni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"harmadrészt elég sok az olyan spéci tudás, amit csak itt lehet megszerezni"
Ez hátrány (nálam kizáró ok), nem előny.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"elég sok az olyan spéci tudás, amit csak itt lehet megszerezni és ehhez idő kell"
bullshit-->magyar fordítás:szóval valami legacy sz*rt kell életben tartani, vért izzadva :)
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hahaha +100, zsenialis a forditasod :)))
Arrol nem beszelve hogy az a legacy szar != piackepes tudas :))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk ez attol fugg. Azert mert par tulmozgasos emberkenek a bleeding-edge dolgok tetszenek, nem feltetlen kell abba az iranyba mennie a cegnek.
Masreszrol meg ha mindenhol a top dolgokat hasznalna mindenki, miert is akarnal valtani?
Harmadresz ujitas nev alatt annyi szar omlik a piacra, hogy senki sem kepes azt kovetni, ugye ezert vannak a szakertok, ok meg azok, akik igenis beleastak magukat egy teruletbe es biztonsaggal el tudjak donteni, hogy mit es hol erdemes hasznalni. Nem kell mindenre raeroltetni a vadiuj csillamponis kalapacsot.
Sokadreszt sok piac es ceg konzervativ. Erre vagy piaci es/vagy szabalyzasi okaik vannak, vagy csak nem akarjak megegetni magukat egy ujabb pre-beta fazisu marhasaggal, amikor akar par perc kieses is hatalmas kart tud okozni. Tesztelje ki mas a termeket.
Mitol legacy a szar? Megjelent belole a v1.0? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom felsorolni az összes helyet, linkedinen kint van minden munkahelyem, 1-3 éves időtávok, mégis naponta 2-3 megkeresés jön, több mint fele külföldről, köztük Spotify, Amazon, Google. A csak nálatok összeszedhető tudás az egyben csak nálatok használható tudást is jelent, így no offense, de tényleg nem is fog karrierépítő jobbhopper oda vágyni.
Ha emlékszel még a középiskolai töriórákra, a céhek is így működtek, inasként kitanulták az alapokat, majd vándorlegények lettek, akik folyamatosan tanulták új helyeken a szakmát, mielőtt letelepedtek és mesterré váltak. Ha neked nem kell a frissen megállapodó mester, mert jobhopperkedett, akkor vannak helyettük az örök inasok, akik persze elég idő után majd mesternek tűnnek, csak nem kell meglepődni, ha mindent szögnek néznek. Már ha van a cégnél aki ezt észrevegye.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tkp. igazad van. A raktárban egyszer felvettünk egy dolgozót pénteken, aki hétfőn már nem jelent meg melózni. Rátelefonáltunk, mi a baj? Ennyi idő elég volt? Azt mondta, igen, elege lett. Ő nem jön ide dolgozni, mert itt nem lehet lopni. Rájött, nem vágyik ilyen helyre. Jobhopperek kerüljenek - szívesen látjuk, aki hosszú távra tervez, gondolkodunk együtt vele, hogy maradjon is. (Most épp nincs felvétel, ne tülekedj.) ;^))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért akarod ennyire elhitetni magaddal, hogy nálad akarnánk dolgozni? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát nézd. Vagy engedtek lopni vagy olyan havi fixet kell adni, hogy ne akarjak lopni. Olyan nincs, hogy nem lopok, de a fizetésem is kevés. :) Jó fizetés mellett, aminek van perspektívája is, az ember nem akar lopni, inkább koncentrál a munkájára.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
del
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Beszép is lenne. A helyzet sajnos nem ilyen rózsás. Olyan nincs, hogy aki lop, azt ha megfizeted, hirtelen nem lop. Sajnos lop akkor is. Aki viszont nem lop, azok többnyire akkor sem lopnak, ha nem fizeted meg őket. A franc tudja, miért van így.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van jó cég, ismerek én is olyat, ahonnan nem akaródzik eljönni az embereknek, emiatt nagyon is ritkán hirdetnek melót. Tény, hogy kevés ilyen van.
Mivel a részleteket nem ismerjük a cégedről, lehet, hogy ilyen, lehet, hogy nem, lehet, hogy egy belterjes cégről van szó, ahol a megszerzett tudást csak ott lehet felhasználni és emiatt bizonyos szempontból zsákutca, illetve a méret is kérdéses, mert ha "egy fő kiesése (...) mindenképpen gondot okoz", akkor nem egy világcégre és jól szervezett folyamatokra gondolok. De persze ez csak találgatás, hiszen nem tudjuk a részleteket.
Az mindenesetre furcsa, hogy azt írod, hogy évtizedek óta HR-es területen vagy és mégsem találod itt a hangot a többiekkel, mert bicskanyitogató a stílusod. Ez nem személyeskedés szeretett volna lenni, csak egy ténymegállapítás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha valaminek az ismerete csak egy helyen beszerezhető, az egyúttal azt is jelenti, hogy senki más nem használja. Az általad jobhoppernek titulált emberek anyagilag és tudásban is fejlődésorientáltak. A legkevésbé vágynak máshol piacképtelen ismeretekre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze mindannyian bizonyos mértékű tisztelettel tekintjük az agglegényt, aki végigkefélte az utca elejét, közepét, a falu másik végéig plusz még fél Európát, de valójában a többség hosszú távon ott találja meg a számítását, ahol van olyan, ami máshol nincs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát igen, olcsóbbnak tűnik megvenni a tudást, mint kiképezni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 cégen belül nagyon nehéz pár % emelésnél többet kiharcolni azonos pozícióban.
Másrészt meg minden helyen meg lehet tanulni valamilyen új technológiát, ezzel is nő a tapasztalat.
Ha ügyesen vált az ember, 3-4 évente így lehet akár duplázni is pénzben.
Ma már a munkahelyi lojalitás szinte sehol nem létező fogalom sem a munkaadó sem a munkavállaló részéről.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, minden szavad szentigaz.
Cegen belul leszarjak hogy mennyi x skillt szedtel magadra onerobol, nem adnak erte tobb penzt.
En speciel 5 ev alatt tobb mint duplaztam.
A lojalitas meg a mai vilagban gyakorlatilag kihalt. A fonokod is csak egy alkalmazott, o is barmikor tovabball ha ugy alakul, ugyanez igaz a kollegaidra is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+100 néhány kiegészítéssel
Én nagyon régóta sportból is elmegyek interjúkra, jelentkezek állásokra. Így nem csak rutint szerez az ember, hanem fel tudja mérni valamennyire a saját értékét is. A rutinba sok tényező mellett beletartozik, hogy 1-1,5 óra alatt kiismerd a céget, a leendő főnöködet. Gyakran előfordult, hogy már az interjú 10. percében úgy döntöttem, hogy semmi esetre se akarok ennél a cégnél dolgozni. Ezért a továbbiakban olyan irányba vittem az interjút, hogy én se jussak az ő eszükbe. Tudom, gonosz vagyok. :)
Az emberi jellem egy nagyon furcsa tényező. Munkahelyen meg aztán főleg. A jó főnökökön rengeteg múlik. Mondjuk a 4 hónap, 8 hónap az elég rövidnek tűnik. Nekem a legrövidebb ilyen az 6 hónap volt. Itt már az interjú során fel kellett volna tűnnie a jövőbeli problémáknak, az ember nem lehet mindig kellően előrelátó.
Jó tanács: mindig figyeld meg alaposan a wc-t, ha lehetséges. Ha rumli van, kicsi, nincs kéztörlő, kézmosó, szűk stb., akkor villanjon fel a sárga lámpa. Nézz be a leendő helyedre is, ismerkedj meg valamennyire a leendő kollégákkal. Ha nem szimpatikus a hely, nem tetszik a környezet, akkor ne menj oda.
A fizetésemelés sajnos tény. Én minden váltásomnál tudtam növelni. Sajnos a cégeknél nem igazán van kultúrája a fizetésemelésnek, munkaszerződés közös megtárgyalásának. Legtöbbször jó esetben is az év elején az ember elé teszik az új verziót és "írd alá".
A másik tényező, hogy előfordulhatnak projektmunkák, az ember dolgozhat több munkakörben is egyszerre, amelyeket feltüntethet az önéletrajzában. Nincs ezzel semmi gond, simán el lehet magyarázni, hogy mondjuk egyiknél sima alkalmazott volt, a többit pedig vállalkozóként csinálta.
A fejlődés sok helyen hiányzik. 5-10-15 éve ugyanazt végzik, ugyanazokkal az eszközökkel, megújulásra képtelenek. Egy váltásnál meg koppan az illető, mert nem piacképes a tudása.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A nyolchónapos cégnél a kezdés után 20 perccel tudtam, hogy nem akarok ott maradni, a négyhónaposnál is két hét múlva tudtam, hogy nem olyan lovat kerestem, de az volt álmaim cége, kellett egy kis idő, hogy elfogadjam a dolgot. Nyílván mind a kétszer maradtam addig ameddig nem volt új munkaszerződésem, ami megfelelt.
Különben teljesen igazad van a kiegészítésekkel. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fejlődés sok helyen hiányzik. 5-10-15 éve ugyanazt végzik, ugyanazokkal az eszközökkel, megújulásra képtelenek.
Nem feltétlenül kell megújulni, ha az eszközkészlet jó. Nem véletlenül hal ki nehezen a COBOL nyelv. A mai java-s világban nem is hinnék el sokan, mennyi COBOL kód fut még és milyen jól meg lehet ebből élni, hiszen alig van COBOL-os ember, mert mindenki fut a trendek után. Szerintem egyébként nem a nyelv alkalmatlansága, hanem a trendek miatt a hozzáértők teljes eltűnése lesz az oka a COBOL kihalásának, de ez másik mese.
Egy váltásnál meg koppan az illető, mert nem piacképes a tudása.
Ez bizony így van. De ha 4-5 évente váltasz, akkor is igaz, csak talán a rutinos vándoroknak könnyebb az ilyesmi, mert megszokták, hogy éppen csak elkezdenek valamibe beletanulni, máris mással és mást kell csinálni. Ez egy érdekes kérdés szerintem!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem egyébként nem a nyelv alkalmatlansága, hanem a trendek miatt a hozzáértők teljes eltűnése lesz az oka a COBOL kihalásának, de ez másik mese.
Pontosan. Nade mit is hasznalnak azok, akiket mindenki kovet? Egyszeru:
- a legkulosabbat
- a leginkabb produktivat
- azt, amit ugy tunik, hogy mindenki hasznalni fog X ev mulva
Ergo, egy platform eleteben nem az a lenyeg, hogy mennyire produktiv, hanem az, hogy mennyire eladhato a fenti szempontok szerint azon kodercsoportnak, akik dontoseket hoznak/donteseket befolyasolnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> mindenki fut a trendek után
Jo, de meddig tudja ezt csinalni az ember?
____________________
echo crash > /dev/kmem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, csak sok interjún jártam :)
2008 óta 2x váltottam.
És igen, van előnye, a mostani helyen pl íratlan alaptörvény, hogy nincs emelés. Amire felvettek, annyit érsz.
E///-nél a barna nyelv segített volna, de ott más volt a gond...dolgoztam, amivel rontottam a léhűtők statisztikáját :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> a mostani helyen pl íratlan alaptörvény, hogy nincs emelés. Amire felvettek, annyit érsz.
Uncsi hely lehet, ha semmit nem lehet fejlődni. :)
Vagy mindenkit a teljesítőképességének csúcsán vettek fel, és innen már csak lefelé vezet az út.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ó, fejlődni lehet, csak nem emelnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az a hely, ahol egy idő után beindul a magyaros munkamorál: Fizetgetnek, dolgozgatunk...néha.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ajánlatra már perelhetsz, ha visszavonják" Ezt úgy nem kerülhetik el, hogy felvesznek, és az első nap még próbaidősként azonnal ki is rúgnak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dehogynem, ha határozatlan szerződés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
C’est la vie
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A cég, ha visszakozni akar, könnyebben megteheti, hogy egy nap után közli a próbaidő alatt, hogy ennyi volt, kifizet egy napnyi munkabért aztán viszlát. Ez esetben hiába perelsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tough shit
Raadasul az mar masik szituacio, nem lettel ki-catfish-elve a jelenlegi munkahelyedrol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Menj el felvételizni. Ha végül kapsz a kiszemelt cégtől munkaajánlatot, csak akkor mondjál fel a jelenlegi helyeden. Ha nagyobb cég, akkor gyors felvételi eljárásra ne számítsál, már csak ezért se kapkodd el a felmondást. Ha rendes felmondással mondasz fel, a felmondási idő alapesetben 30 (naptári) nap, ami a felmondásod munkáltatónak átadását követő nap indul. A céged dönthet úgy, hogy ennek az időszaknak egy részére felment a munkavégzés alól, de erre ne számítsál. Ha közös megegyezéssel jössz el, akkor persze nagyjából úgy egyeztek meg ahogy akartok. Ha nem vagy pótolhatatlan dolgozó, vagy épp pangás van a munkahelyeden, és nem nagyon bánják ha egy fővel kevesebb, akkor ez lehet rövidebb is, mint 30 nap, ahogy kiegyeztek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt vedd figyelembe, hogy "adtak fel hirdetést" és "megfelelne" még nem jelenti automatikusan, hogy rajtad múlik a döntés. Könnyen elképzelhető, hogy nem te leszel az egyetlen jelentkező. Sőt gyakran több körös a kiválasztási folyamat.
Én azt javaslom, hogy jelentkezz, aztán ha pont te kellesz nekik, akkor döntsd el, hogy mész vagy maradsz. És addig a jelenlegi munkahelyeden egy szót se! A felmondási időn pedig ne aggódj, remélhetőleg a leendő munkahelyednek sem számít az a 30 vagy 60 nap, hiszen bizonyára hosszú távra terveznek, és ezzel ők is számoltak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"akkor a kérdés, hogy a felmondást el tudom-e intézni rövid időn belül"
Azért remélem, hogy van munkaszerződésed :).
"A felmondást persze ki tudom erőszakolni"
Már most ettől a gondolattól rossz fényben tűnsz fel...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
15 éve dolgozik ott. Lehet, hogy azóta nem is látta a munkaszerződését, mert nem módosult.
A "ki tudom erőszakolni" az tényleg érdekesen hangzik. Szerintem nem jó ómen, ha rossz szájízzel válik el a két fél.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Felmondás kierőszakolása" - itt a végkielégítésre gondolsz ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hülye megfogalmazás volt ez a kierőszakolás.
Pusztán arra gondoltam, hogy közvetlen főnökömnek, akinek ráhatása lehet arra, hogy ha esetleg szükség lenne arra, hogy mondjuk a felmondási időt megkurtítsuk (még a többi válasz előtt gondoltam, hogy szükség lehet rá), akkor esetleg számíthassak rá ebben.
Alapozom ezt arra, hogy például tavaly nyáron is kollega leszámolása miatt ment a levesbe az előre tervezett szabadságom, helyette jöttek olyan hetek, amiken akár 72 órát is bent voltam, és a legerősebb érv az volt, hogy 'ne b.sszál ki velem.'
Így talán(!) én is várhatok tőle olyan hozzáállást hogy velem se legyen kib.szva.
Persze ő a munkáltató, én meg a munkavállaló, úgyhogy lehet hogy fordítva ülök a lovon. :)
De a cél amúgy is az, hogy ahogy lentebb is írták, hogy ha el akarok jönni onnan, akkor azt úgy tegyem, hogy "ne égessek fel minden hidat magam mögött".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Remélhetoleg a 72 órás héten a fizud is duplája volt a normálisnak. Ellenkező esetben nem érzem a korrektséget, így én pl nem fogadnék még pár forintban sem arra hogy elengednek a felmondási időből. Miért tennék? Ami a szerződésben van az az irányadó, a cég általában pedig nem jótékonysági intézmény (amelyik az, az sem az alkalmazottak felé).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a duplája lett volna, akkor nem ezt hoztam volna fel példának. :) Magyarázkodás volt, hogy törvényi rendelkezések így meg úgy, de igyekeznek megoldani, hogy ne én jöjjek ki rosszul a dologból,viszont azóta se látom ennek a majdnem 3 hónapnak az eredményét. Se anyagi, se más szempontból.
Mint a nyitó posztban írtam, ami pozitívum van, az az elfogadható fizetés, meg hogy fix.
(de nem is ez a fő téma)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Butáságot csináltál akkor. Meg lehet beszélni, h megcsiálod, de akkor, és ott tisztázni kell a kompenzációt. Pénz, lecsúsztatás, stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, aki nem all a hatso labara, azt s***bekurjak, hogy tomoren es szabatosan osszefoglaljam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Saját káromon tanultam, de legalább tanultam. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A világ legtermészetesebb dolga (szerintem, nem vagyok HR-es), hogy mindenki, aki munkaerőt keres, tudja, hogy az előző helyen van egy valszeg 30 napos felmondási időd. Nem számít szerintem senki sem arra, hogy az ajánlattétel után a jövő héten már náluk dolgozol.
Az ajánlat – mielőtt elfogadod, aláírod – jó alkalom lehet a jelenlegi munkahelyeden átbeszélni a munkakört, fizetést. Hátha marasztalni szeretnének és ezt hajlandóak is kézzel fogható módon kifejezni, meggyőzni.
Arra vigyázz, hogy ha lelépsz, korrektül lépj le, don't burn bridges (ennek van magyar megfelelője?), ne hagyj ott projektet célegyenesben, ne rúgasd ki magad, sőt az utolsó heteket lehetőség szerint a tudásod átadásával töltsd; hogy később tudj kérni tőlük referenciát, sőt akár egyszer majd esetleg vissza is tudj menni hozzájuk ha úgy alakulna.
A felmondás beadása után elképzelhető, hogy a munkahelyed részben vagy egészben felment a munkavégzési kötelezettséged alól (értsd: nem kell bemenni, de a fizetést meg kell kapnod). Esetleg egy korábban kilépett kollégádnál puhatolózhatsz, hogy neki ajánlott-e ilyet a cég. Továbbá a felmondás beadása nem zárja ki azt, hogy utána kölcsönös megegyezéssel mégis valami másban állapodjatok meg (avagy eleve lehet felmondás helyett közös megegyezesésben gondolkodni), a bent töltött időt, anyagiakat stb. tekintve. Persze van munkahely, amelyik kölcsönös megegyezés címszóval megpróbál veled aláíratni valami számodra kedvezőtlenebbet (például a bent ragadt szabik kifizetése abban hopp nincs benne), szóval légy résen, fusd át az Mt-t, konzultálj tapasztalt ismerőssel vagy ügyvéddel ha nem vagy biztos, nincs-e valami hátulütője egy jól hangzó ajánlatnak.
A munkahelyváltás remek apropó lehet arra is, hogy tarts egy kis szünetet – ha az anyagiak és egyéb kötelességek (pl. család) engedik. Elmenj egy-két hétre vagy akár hónapra nyaralni álmaid helyszínére, végre befejezz a lakásod-házad táján valami nagyobb falat tennivalót, ilyesmik. A TB azt hiszem hogy a kilépés után még 1 hónapon át fedezve van, 1 hónapnál hosszabb szünet esetén jelenteni kell (vagy hát nagyon érdemes) a NAV-nál (majd a végén lemondani), és havi 7000 Ft körüli összeget befizetni hogy a TB-d fedezve legyen. Azt nem tudom, hogy a nyugdíjat hogyan értinti egy ilyen kis kihagyás, nézz utána! Ha 15 éve egy helyen dolgozol, könnyen lehet, hogy a soron következő munkáltatód megérti és támogatja, ha ilyen tervek miatt kérsz valamivel későbbi kezdést, és talán örül is, hogy kipihenten, felfrissülve tudsz kezdeni. Ez persze függ attól is, hogy mennyire van más jelölt is a pozíciódra, és mennyire sürgős a cégnek.
Ahol rizikós, hogy két szék közt a padlóra esel, az a próbaidő (általában 3 hónap), amíg bármelyik fél azonnali hatállyal, indoklás nélkül felmondhat. Ez minden munkahelyváltásnál benne van a pakliban, de ha hozod a megfelelő tempót (a betanulási fázisnak megfelelően) és munkamorált, akkor nem hinném hogy reális veszélyforrás. Azt is vedd még figyelembe, hogy a próbaidő alatt elvileg nem mehetsz szabadságra, helyesebben a munkaadó nem köteles szabadságra engedni és általában nem is igen szokott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
45 nap a TB, de be kell menni munkaügyi központba regisztrálni álláskeresőként, 100-110 körül fizetnek havonta, 3 hónapig jár, addig nem is csesztetnek semmivel, és csak ennek letelte után indul a 45 nap. Ha teszem azt egy hónap után visszamész, hogy találtál állást, akkor kérni kell a maradék két hónap kifizetését, azt hiszem 80%-on adják, tehát egy hónapra 250-300-at is lehet kapni. Ennek annyi hátránya van, hogy nullázza a jogosultságot, ha esetleg a próbaidő során mégsem felelne meg a dolog az egyik félnek. TB fizetést lemondani nem kell, ha munkába áll azt látják, ha meg mégse látják, legalább kiderül :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha felveszed ezt az álláskeresési bigyót, de valójában álláskeresés helyett a hasadat sütteted a tengerparton, és ez odafent kiderül, akkor nem fognak örülni. Asszem talán bizonyítani is kell, hogy tényleg állást keresel, nem tudom. Szóval én ezt csak akkor tenném, ha tényleg ez a szitu, ellentétben a nyitó postban felvázolttal.
> TB fizetést lemondani nem kell, ha munkába áll azt látják
Valóban, most hogy mondod, nekem is így dereng.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Két éve kimaxoltam, egy tájékoztatót kellett végigülni, ott pecsételtek, és három hónapig felém se néztek, csak néha küldtek egy-egy emailt állásbörzékről. Három hónap után meg küldtek egy levelet, hogy mivel nem mentem vissza (akkor kezdődött volna a közmunkás szivatás), ezért töröltek a regisztrált álláskeresők közül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En mondtam a munkaugyi kozpontban, hogy akkor vizvezetekszerelonek szeretnek tovabbtanulni.
Kirohogtek:(
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Arra vigyázz, hogy ha lelépsz, korrektül lépj le, don't burn bridges (ennek van magyar megfelelője?),"
+1 elég kicsi a magyar IT piac
("Ne égess fel minden hidat magad mögött")
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> "Ne égess fel minden hidat magad mögött"
Elég suta fordítás – lehetőleg ne égess fel egyet se! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak simán: ne égesd fel a hidakat magad mögött. Maradjon menekülési útvonalad.
--
robyboy
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Arra vigyázz, hogy ha lelépsz, korrektül lépj le,
Ez emlekeztet arra, hogy felmondasi idomben dokumentaljak mindent, hogy a szerelok tudjak a helyszinen kodot feltolteni a munkagepbe.
Szoval semmi mast nem csinaltam, csak dokumentaltam a 30 napban.
Ugyanakkor ala akartak iratni velem, hogy abban az iparagban 10 evig nem dolgozhatok.
Kerdeztem, hogy kandikamera van itten?:)
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ugyanakkor ala akartak iratni velem, hogy abban az iparagban 10 evig nem dolgozhatok."
Hogy mivan?? A legnagyobb ász csúcsmenedzsereknek is azt szokták kikötni a lelépéskor, hogy max. 2 évig nem mehetnek konkurenciához (és nem 10 év b+!). Ezért ellentételezésül pedig vastagon kitömik a zsebüket. Talpas parasztoknál (=mezei IT munkás) ilyet még nem hallottam. Nyilván más hasonló céghez fog átmenni, nem egy pékhez!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit arnyaltabb a kep, mert nem az IT-tol akartak eltiltani, hanem a ceg teruletetol.
Monjuk azt, hogy egy aluminiumkohoban a kohogep vezerloprogramjat irtam, meg a kiegeszito szoftvereket hozza (gateway, daemon, stb). Meg mellesleg a kohogep villamos rendszeret is megterveztem.
Namost ok az aluminiumipartol akartak volna eltiltani. Nem a programirastol.
(azaz nehogy atmenjek a harom masik konkurencia egyikehez)
Nyakatekert a hasonlat. De a konkretat nem irnam le ennyi ev utan se:)
Penzt nem akartak adni, csak kb. megfenyegedtek,
hogy ezt ala kell irnom, es igazabol meg belepeskor anno ala kellett volna irnom,
csak ok elfelejtettek odaadni.
Probaltak meg fejmosast tartani, de en azon az allasponton vagyok, hogy az embert addig kell megbecsulni, mig ott dolgozik, nem pedig akkor amitani amikor epp bejelenti, hogy felmondott.
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Anno ügyvédem mondta, hogy amennyiben nem adnak anyagi kompenzációt, a papír lényegében érvénytelen. Ha adnak, akkor is arányos összeget kell meghatározni, pl. olyat ami többévnyi bérrel ekvivalens.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha arra a 10 évre a fizetésed 30%-t még elutalják (már nem dolgozol ott) akkor rendben lehet.
--
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindenképpen kell kompenzációt adniuk cserébe és, ha jól emlékszem 3 körül limitálva is van a Mtk.-ben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Max 2 év. A 30% ráadásul kevés, mert minimum 1/3ot kell adni. Ja, és természetesen felek megállapodása esetén.
Szóval az ilyen "Penzt nem akartak adni, csak kb. megfenyegedtek, hogy ezt ala kell irnom, es igazabol meg belepeskor anno ala kellett volna irnom, csak ok elfelejtettek odaadni" típusú trógereket nyugodtan körbe lehet röhögni.
- muszáj pénzt adni (bár régebben ez nem tudom hogy volt)
- kelleni biztos nem kellett, maximum ők szerettek volna egy ilyen megállapodást
- a "kb megfenyegettek" az már igazából ha megáll, akkor kényszerítés, vagy annak kísérlete, mint olyan Btk, és nem arról fog menni a tárgyalás, hogy érvényes / nem érvényes / mennyit kell fizetni, hanem arról, hogy aki fenyegetett, az mennyi felfüggesztettet kap
- és azt is szívesen nézném popcornnal, amikor emberünk elmeséli egy bíróságon, hogy ja, hát én gondoltam rá, csak tíz évig elfelejtettem szólni
Szóval erre a helyes reakció, hogy vérmérséklettől függően elküldöd anyjába, vagy kiröhögöd, és ha a konkurencia nem nagyon fos, akkor kicsit dolgozol is nekik :) Ja, és ennyi év távlatából is le lehet írni, hogy melyik tróger banda volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Ja, és ennyi év távlatából is le lehet írni, hogy melyik tróger banda volt.
Ennek megis mi ertelme?
Irtam, hogy nem irtam ala semmit, innentol kezdve barhogy letagadhatjak, en jonnek ki rosszul belole...
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem azt mondtam, hogy mindenképp, csak szerintem nem nagyon van mitől tartani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elírtad a számot, 100%-ot akartál írni, nem? :)
Nekem volt már ilyen szerződésem, az úgy nézett ki, hogy a cégnek két lehetősége van, amikor megválunk egymástól
a) nem történik semmi, mindenki megy a dolgára (nem gyakorolják az opciós jogot)
b) X ideig nem mehetek konkurenciához, de akkor az arra az időre jutó összes fizut odaadják _előre_, egyben
Ebből nem szabad engedni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem is, bár még department vezetők esetén sem éltek a lehetőséggel (ezt nyilván nem mondták el senkinek).
Azt a részt, hogy a felmondást követően X napon belül dönthetnek, én az Mkt-ban szabályoznám: a munkaválóra nézve hátrányos, mert nem tudhatja előre, hogy hol vállalhat a jövőben munkát és neki nincs lehetősége elállni tőle (nem kérek pénzt, de a konkurenciánál dolgozom).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a UK-s "garden leave" egyik verzioja, amikor a szerencsejatekos cegnel dolgoztam, es leepitettek az IT 90%-at, akkor a nagyfonokot 6 honapos kenyszerszabadsagra kuldtek: nem kellett dolgoznia, viszont nem is dolgozhatott (se a cegnek, se a konkurrencianak).
Azt nem tudom, hogy birta ezt ki, kemeny lehet honapokig a tengerpartot hasat suttetni, nagyon sajnaltam szegenyt :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na igen, a nagyfőnöknél érthető. De sima beosztottjaira nem szokás ilyet alkalmazni. Vagy ha igen, akkor nekik is kb. hasonló szint jár!
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A próbaidő alatti indoklás nélküli felmondásba vajon beleférhet, hogy hiába van aláírt munkaszerződés, hogy ~1 hónap múlva kezdesz az új helyen, mégis azt mondják, hogy "Kössz, mégse gyere!"? (Gyakorlatilag még munkába állás előtt indoklás nélkül felmondanak)
Mert kb. ez az egyetlen megoldás jutott eszembe, amivel az új munkaadó tulajdonképpen ütheti az egész biztonságot, amiről itt beszélgetünk.
----------------------------------^v--------------------------------------
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, hogy formailag felmondhatnak-e a kezdés előtt, de ha nem, akkor majd felmondanak az első napon, gyakorlatilag ugyanaz – illetve akkor már jobb is neked, ha bőven előtte szólnak, nem?
Te meg max annyit tudsz tenni, hogy ha ilyesmi történik, tehát egyértelműen nem a személyeddel, munkavégzéseddel kapcsolatosan raknak ki a próbaidő során, akkor ennek hírét viszed a nagyvilágba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, ellálhat tőle.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sőt, nemcsak az új munkáltatód, hanem te is mondhatod a próbaidő alatt, hogy bocs, én nem ilyenre gondoltam. A próbaidő sztem nem kockázat, hanem éppen a kockázatok kiszűrésére szolgál, hiszen lakva ismerszik meg a hely.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nos, az ilyenben mindig van némi rizikó, bármit csinálsz. Bátraké a cseresznye.
Régi munkahelyen közös megegyezéssel kell felmondani, és max. 30 napos felmondási idöbe belemenni. Lehet kevesebb is. SZerintem egyik munkáltatónak sem érdeke, hogy egy távozó kollégát hosszabb távon fizessen úgy, hogy már gyakorlatilag leszarja az egészet.
Az új helyen meg mielöbb aláírni a munkaszerzödést lehetöség szerint.
--
robyboy
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rizikó persze van, hisz tényleg mindenre nem készülhetsz fel.
Én nemrég váltottam (1 hónap).
Részemről először megszületett a megállapodás (szóban) a "leendő" helyen, és elfogadták azt is, hogy a felmondási időmet megvárják.(nem volt konkrét dátum, mivel azt én sem tudtam előre). Mikor ez megvolt, beadtam a felmondásom, majd megállapodtunk a mindenkinek korrekt 30 napban. Semmi huzavona, semmi nyűglődés nem volt.
DE!!!!
Ez nem általános, cége/vállalata/embere válogatja. Neked kell ismerned a jelenlegi helyeden a főnököd/hr osztályt, hogy legalább felkészülj a dologra. Szerintem vegyél át pár opciót fejben, hogy felkészülj rájuk, így nem ér váratlanul, ha mégsem megy gond nélkül a dolog. (pl nem 30 napot kérnek, hanem többet/kevesebbet, nem akarnak elengedni(itt neked kell eldöntened, tényleg akarsz-e váltani) több pénzért maradnál-e, vagy nem tudnak több pénzt adni, de kapnál "kedvezményeket"(ingyenes parkoló, ingyen kávé, stb).
Én speciel kevesebb pénzért váltottam, de a "hozományok" miatt nekem megérte.(nincs hétvége, 1 műszak, közelebb van a családom, kevesebbet utazom, stb).
Ezeket szerintem rágd át magadban, mert a pénz nem minden ...szerintem...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jelenleg éppen erről van szó. Nem a pénz a fő ok (pontos számokat nem tudok, de leírás alapján, kb. ugyanott lennék), viszont napi egy óra buszozás helyett 3 perc biciklivel, más műszakmodell miatt jóval több szabadidő. Kisgyerek miatt se hátrány, hogy ha később esetleg oviba, suliba bármi gond van, akkor helyben vagyok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> megállapodás (szóban)
> nem 30 napot kérnek
> nem akarnak elengedni [wtf??? - a szerk.]
ebben a threadben csak én dolgozom úgy, hogy van róla szerződés? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, én is pislogok :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mint munkavállaló, nem ismeri az Mtk.-ban meghatározott jogait. Plusz naív is.
A munkáltató meg mindkettőt pofátlanul kihasználja.
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A nem 30 napot kérnek az kb. azt jelentheti, hogy olvasd el a szerződésedet, nézd meg, hogy mit is írtál alá annak idején.
Nem akarnak elengedni az lehet, amikor mondod, hogy eljönnél, és behív a főnök és megkérdezi, hogy mondjuk x% emelésért maradnál-e.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A helyes az, hogy felvételkor megmondod, 1 hónap felmondási idő van, amit ki szeretnél tölteni a munka átadás-átvétel miatt.
Ugyan 1 hónapot vár rád az új munkáltató, de megbízható ember leszel a szemében, aki ha egyszer onnan is elmegy, nem fog hátrahagyni elvarratlan szálakat. Ha inkorrektül bánsz a régi munkaadóddal, az az új munkaadó számára is riasztó, joggal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Éppen az inkorrekt bánásmódot szeretném elkerülni (ezért is jött létre a topik), még akkor is, ha visszafele ez nem mindig működött. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tegnap de alig pár hónapja váltottam. Nézelődtem már egy ideje. Nem igazán volt fejlődési lehetőség és fizuban se tetszett a dolog így gyakran még munkaidőben is keresgéltem. Aztán válogattam az ajánlatokból. :)
Mikor megvolt a választott a hely akkor ott egyből kérdezék, hogy mi a megfelelő időpont nekem. Ez a felmondási időm volt, 1 hónap. Kb 10 perccel a telefonbeszélgetés után j9tt az email a szándék nyilatkozattal és mentem felmondani.
Tehát én is egyetértek az előttem szólókkal, semmi esetre ne mondjon fel az ember amíg nincs valami kézzel fogható új.
BTW, pontosan 50%-os emelést értem el a váltással ráadásul a munka is sokkal színvonalasabb és kihívás is van benne. :)
return signResponse.getSignForUser("zeletrik").map(SignResolvable::getSign).orElse(StringUtils.EMPTY);
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kedvenc kapcsolodo sztorim: haver aki szinten vallalkozo, vett volna fel egy arcot, akinek hivatalosan 4 het volt a felmondasi ideje. Felvette, megegyeztek a kezdo napban, es referenciaert felhivta az elozo munkaltato CEO-jat (startup). Ez utobbi akkora szarban volt a dev felmondasa miatt, hogy bekerdezte havertol, hogy nem kezdhetne-e ket hettel kesobb. Ez havernak is jol jott, mert nala a legjobb betanito pont szabadsagon volt a kezdes datuman. Ugyhogy megegyeztek, es a munkavallalo is belement :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legjobb referencia, ha fontos vagy :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy pont ezert szandekosan lealacsonyit az elozo fonok hogy nala maradj. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szemét dolog, de működhet xd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, ha én felhívnám egy nekem szimpatikus jelölt jelenlegi főnökét, aki utána előadja, hogy fos, akkor biztos megkérdezném, hogy ugye eltekintesz emberünk felmondási idejétől akkor? Ha nem, akkor lehet helyén kezelni ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D touché
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott tartani azért szokták elmérgesedett esetben is az embert, hogy a munkáit át tudja adni valakinek. Mivel jellemzően ilyen helyeken a tőle munkát átvevő ember se lesz meg olyan könnyen, simán előfordul h. az eljövő az utolsó napját úgy fejezi be, hogy nem tudta átadni a munkát. De ez ilyenkor már természetesen nem az ő baja.
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyet startuprol nem tudnek elkepzelni. Ahol a CEO is beul a felvetelire, ott meg van lelke a cegnek.
Multinal durvabbakat is lattam viszont. Multi --> multi iranyba valtaskor van egy extra emberi idiotizmus merteketol fuggo burokraciafaktor is.
Kisebb cegeknel eleg, ha a legjobb baratodat felhivhatjak az elozo munkahelyedrol (legyen az multi, es jobban jarsz vele, mint a HR-essel, leginkabb mindig).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Multinál egy HR-est megadni eszembe se jutna referenciakéréshez. A 99%-uk azt se tudná léteztem a földön, és amúgy sem találkoztunk egymással. Referenciát olyantól kell kérni, aki ismert is. HR-es max a hivatalos igazolást adhatná ki, hogy igen Kovács2 Béla valóban nálunk dolgozott ettől eddig, valóban ilyen munkakörben oszt csók!
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyszer egy HR-es azt mondta nekem, hogy ezt az infót amúgy telefonon nem is adhatnák ki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt, Angliában, pl. a referencia kérésnél nem kérdezhetnek olyan dolgokat, hogy milyen voltál, csak azt, hogy igaz-e, hogy ricsip a ti cégeteknél dolgozott X munkakörben dátumtól dátumig.
Szóval pont arra a hivatalos igazolásra van szükség, ezért hívják a HR-t.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyet startuprol nem tudnek elkepzelni. Ahol a CEO is beul a felvetelire, ott meg van lelke a cegnek.
Érdekes sztori: 2 éve felvételiztem. Startup, beült a tulaj/CEO.
Aznap felhívott a fejvadász, tetszettél nekik, főleg az "A" skillek. A kért összeg felett ajánlanak 6,66%-kal, csak írd alá a szerződést, ne várd meg a többi interjú eredményét, stb.
Aláírtam, bementem, kis oktatás, rendszerek, jelszavak, első munka, "A" skill-re nincs szükség, viszont "B"-re (amihez szintén értek, de jóval kevésbé).
Második munka első mellett, "A" skill nem kell, csak "B".
Aztán hirtelen jönnek, hogy az első munka végén akkor még ezt meg azt meg kéne csinálni, amihez kéne "C" skill (ami nekem 0)
Eltelik egy hónap, azt mondja a HR-es meg az első munka engagement manager: úgy döntöttünk, mégse leszel jó, mert a "C" skill is kellett volna az első feladathoz, meg a "D", de a a "D" részt nem is csináltad, a "C" meg nem volt jó.
Csodálkoztam nagyon, de mellette örültem is, mert "A"-t akartam csinálni, és az egy hónap alatt egy percet se kellett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te allandoan csak panaszkodni tudsz, neked mindig a munkaltato a hulye. Mas szakmaban mar megkaptad volna a megfelelo pofonokat, de IT-ban mar komoly sikeres interjuzasi talasztalatod van, aztan mikor jon a tenyleges munka, nem tetszik neked, hogy az a hatarido, amit a fonok mond, mert az o penze, nem az, ami neked kene egy szep megoldashoz. Persze, vannak hulye vezeto fejlesztok is, akik rossz technologiat valasztanak, de itt te magad is irtad, hogy nem az a bajod, hogy "rossz", hanem hogy "nem akarsz abban dolgozni".
A startup vilag nem neked valo. Az egy mindket iranybol rugalmas kornyezet. 5x-ere emelheted a fizetesed par ev alatt, es tenyleg potolhatatlanna valhatsz, de ugyanakkor lehet, hogy a honap egyik munkanapjanak a felet laptopcipelessel es kabelcipelessel toltod kodolas helyett, vagy meg rosszabb: ki kell probalni egy neked nem tetszo node libet. A te hozzalasod ezzel nem kompatibilis.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát igen, nem mindenkinek fekszik a tényleges rugalmasság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minek csinaljon olyat, ami nem erdekli?
Masreszt fentebb emlitette, hogy az interjun meg mas volt beigerve. Ha a ceg mar az interjun is hazudik, akkor milyen rugalmassagot varsz meg el? Vegye ki a gerincet, adja oda a cegnek, es terdepelve oruljon, hogy egyaltalaban szoba alltak vele?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha úgy érzi... ki vagyok én, hogy ellene beszéljek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igaziból nem hazudtak, csak maguk se tudták, hogy mit is akarnak.
A meghirdetett állás egyáltalán nem fedte azt, amire végül ember kellett volna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi a gond, bal lábbal keltél fel? :-)
Nem panaszkodom, mesélek.
Volt tapasztalatom jó és rossz cégekkel. Ha mesélni kell, tudok miből válogatni. :-)
Amúgy nem a rugalmasság volt a kérdés itt, hanem az, hogy nem volt meg a szükséges skillem. Nem írták a hirdetésben, hogy kell, nem mondták az interjún. Nem szerepelt az önéletrajzomban a hazugság, hogy van nekem olyan.
Felvettek, és utána realizálták, hogy hát bazzeg, ez a gee ez nem tud olyat.
Visszatekintve szerintem ők maguk se tudták, hogy milyen embert is keresnek. A hirdetés és az interjú nem fedte a valódi munkát.
Lehet ezt rugalmasságnak is hívni, de szerintem fejetlenség.
Vagy ha startuphoz felvesznek egy java programozót, akkor az rendben van, hogy cseréljen tonert, írjon javascriptben front-endet és adminisztráljon a .net projektben egy SQL szervert?
Szerintem az IT-ben specializálódnak az emberek. Aki egy valamihez nagyon ért, ritkán penge még 2-3 másik területben is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy eszembe jutott egy másik vicces történet arról, hogy az ember azt csinálja, amit szeretne, vagy mennyire legyünk rugalmasak.
Onnan indul az egész, hogy azért választottam az IT-t tizenévesen, mert tetszett és szerettem volna olyasmivel foglalkozni, amit szeretek csinálni.
Volt valamikor (pontos évre nem emlékszem, 96 valószínű, esetleg 98) egy álláshirdetés, amire jelentkeztem. Nem írtak sokat, csak azt, hogy programozókat keresnek.
Odamentem, mondtam, hogy engem Linux vagy UNIX környezet, C++ programozás érdekelne, kérdeztem, hogy vajon náluk mit kéne csinálni. Mondta az ember, hogy mondjuk Clippertben kéne programozni DOS és Novell Netware környezetben. Mondtam neki, hogy köszönöm, nem kérem, erre gyakorlatilag üvöltözni kezdett, hogy a Linuxban és UNIXban nincs jövő, és mit képzelek én.
Elköszöntem, eljöttem. A következő helyen Linuxban környezetben és C++-ban programoztam.
Ha van olyan, amit szeretek csinálni, akkor élvezek bejárni a munkahelyre. Ha elvállalok valami olyasmit, amit annyira élvezek, mintha szart kéne lapátolnom a disznóólban, akkor várhatóan utálni fogok bejárni a munkahelyre, és kb. az első hét után elkezdek új helyet keresni.
Minek azt? Nem egyszerűbb kihagyni ezt a lépést?
Van, aki számára az a fontos, hogy 5x-re emelheti a fizetését pár év alatt, vagy az, hogy pótolhatatlanná váljék. Nekem nem. Én olyan fizetést szeretek kapni, amiből ki tudom fizetni a számlákat és egy normális életszínvonalon meg tudok élni, és egyáltalán nem izgat, ha nem vagyok pótolhatatlan. Cserébe élvezni szeretném azt, amikor dolgozom. Hiszen ezért választottam az IT-t.
Mehettem volna közgazdásznak, fogorvosnak, politikusnak vagy drogkereskedőnek. Bizonyára többet keresnék, mint most. Csak éppen nem biztos, hogy élvezném a munkát.
Lehet, hogy ez nem startup kompatibilis hozzáállás, hát, kérem, ez nem nagyon érdekel.
Szerintem az, hogy egy cég startup, az nem érdem, csak egy tulajdonság. Számomra nem kizáró tényező, de nem is fogok térdre esve könyörögni, hogy szopok, baszok, betonozok, csak vegyetek fel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szoftverfejlesztőként is létezik olyan, hogy élvezed, mégis sokat keresel. Direkt nem törekedni erre az együttállásra nekem furcsa.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt nem írtam, hogy direkt el akarom kerülni ezt. Ha túl sok pénzt ajánlanak valahol, nem fogom ajakbiggyesztve elutasítani.
Azt írtam, hogy fontosabb az, hogy élvezzem azt, amit csinálok, mint az, hogy sokkal többet keressek, mint az átlag.
Ugye onnan indultunk, hogy carcolt szerint nem jó a hozzáállásom, mert ha bevállalok mindent, nem azt csinálom, mint amit szeretnék, hanem összeszorított foggal tűrök, akkor évek múlva majd jól fogok keresni. (Illetve hát gondolom, hogy ezt írja, mert az, hogy 5x, ahhoz tudni kéne, hogy mennyi az x, amivel kezdek. De feltételezem, hogy mondjuk x egy átlagos fizetés, és akkor 5x az azért elég sok).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sztem a munkavállalók messze túlnyomó többsége hozzád hasonlóan - normálisan gondolkodik. Ésszerűen a munkáltató sosem fizet annál többet egy munkakörben, mint amennyit okvetlenül muszáj. Ha kevesebbet fizet, akkor otthagyják, ha többet, akkor azt az áraiban nem ismeri el a piac és előbb utóbb tönkremegy - vagy üzleti modellt vált - vagy másba fog - vagy diverzifikál - vagy bármit csinál, a menekülés érdekében, különben tönkremegy. Tehát ha van ilyen "muszájpont", akkor a fizetéseket ekörül fogják tartani, mégpedig úgy, hogy a dolgozók többségének épp annyival legyen a jövedelme a muszájpont alatt, hogy még ne érje meg elmenniük, a key roleplayers kategóriában meg épp annyival fölötte, hogy ne is tudjon elmenni, mert hasonló munkáért kezdőként máshol nem kap annyit, mint a meglevő helyén. Értelmes munkáltatónak fontos, hogy a munkavállaló olyannal foglalkozzon és annyiért, amivel és amennyivel éppen elégedett és a munkavállaló hosszú távon tervezzen nála, mert akkor tud ő is hosszabb távon tervezni vele. Ebben a képben fontos, hogy a jobhopperek lehetőleg fényévre küzdjék a maguk kis mocskos életét a vállalkozástól. Kivételek vannak persze.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az egyen teljesitmenykukonbsege az smafu?
Magyaran van olyan ember, aki rohogve megcsinal 4 masik ember munkajat napi hat oraban.
Ha azt hiszed mese, tudok olyan komuvest, aki konkretan egy komplett brigad (4 fo) munkajat csinalta meg egymaga rendszeresen.
Es -5Cfokban is, vagy szakado esoben +10Cfokban (szemeteszsakot huzott magara).
Biztos tonkreteszi magat, de 45 evesen meg igy nyomta.
Irodai munkaknal ez hatvanyozottan igaz. Csak ott nem ilyen szembeotlo, hogy a sajat szemeddel latod, hogy nem ul le egesz nap es ordibal azzal aki le akar ulni;)
Szoval nem lehet munkakorbe (foleg nem szellemi munkakorbe) egyen embereknek egyenfizetest osztogatni.
Az igaz ha mindenki csak kavezni es csitcsetelni jar be akkor tok mindegy.
Az is igaz, hogy gyarban a tobbiek megverik ha norma folott teljesit, mert felhuzza mindenki normajat...
(tudom, mert csinaltam kulfoldon. Teljes lincshangulat volt)
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem világos, hogy miért kérdezed, hogy az egyéni teljesítmények különbsége nem számít-e. Dehogynem számít. A magasabb előképzettséggel, gyakorlattal, kommunikációs, beilleszkedési, vezetési képességgel rendelkező munkavállalók muszájpontja nyilván magasabb, mint a gyengébbeké. Sőt, a muszájpont elég rugalmasan változhat egy munkaviszony időtartama alatt is egy-egy munkavállalónál. Normális munkáltató ezt folyamatosan vizsgálja és a fluktuációt - a gyengébb és viszonylag drágább munkaerő cseréjét hatékonyabbra - éppenhogy ezzel irányítja is. Akit cserélni akar, annak a bérét a muszájpont alá viszi, akit meg akar tartani, azt meg fölé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Nem világos, hogy miért kérdezed, hogy az egyéni teljesítmények különbsége nem számít-e.
>> Ésszerűen a munkáltató sosem fizet annál többet egy munkakörben,
Munkakörhöz nem rendelsz egyéni teljesítményt.
Még nem olvastam sehol, hogy csak olimpiai ezüstérmes kávégépkezelő alkalmas a kávégépkezelői munkakörbe.
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így már értem mire gondolsz. A munkakör fogalmát általában mindenki "unortodox" módon értelmezi és azt gondolja, hogy a munkakör az azt éppen betöltő munkavállaló képességeitől, terhelésétől, az aktuális igényektől és még ezer más tényezőtől független állandó valami lenne, ami az SZMSZ-ben írásban van lebetonozva és ami a munkaszerződés merev része. A valóságban ez nagyon kevés helyen van így és nem azért, mert a munkáltatók trehányak (persze, hogy azok). A munkakör (azaz a dolgozó teendője, felelőssége, alá-, fölérendeltsége, helyettesítési környezete stb. stb.) valójában egy nagyon dinamikusan változó fogalom, ami a munkahelyen a napszak, hónap, év szezonális igényeitől, a munkacsoport, szervezeti egység összetételétől, a munkavállaló képességeitől és motivációjától valamint a végzett tevékenységtől függően mozog. Meg lehet próbálni leírni (sőt, le is kell), de a változás állandó és a munkáltatók általában rossz néven veszik, ha valaki a munkaköri kötelességeire hivatkozik. Pl. a "not my job" típusú hivatkozások általában nem nyerik el a munkáltató tetszését. Egyébként, ahol ezt nagyon mereven értelmezik, az előbb-utóbb a munkavállaló számára is konfliktust okoz.
Szóval a munkakör a való világban bizony az egyén teljesítményétől jobban függ, mint az SZMSZ-től. Kivételek vannak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te ezzel szemben valakit elkönyvelsz jobhoppernek és tovább sem olvasod a CV-jét. Érdekes kettősség.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Tehát ha van ilyen "muszájpont", akkor a fizetéseket ekörül fogják tartani
Ez igaz, viszont cégek (és országok) között nagyságrendi különbségek vannak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván. A bérek "muszájpontja" régiónként eltérő. Sok minden másban is vannak lényeges eltérések, bár egyfajta kiegyenlítődés, közelítés szintén kimutatható. És nyilván minden szabály alól vannak kivételek is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"hogy a jobhopperek lehetőleg fényévre küzdjék a maguk kis mocskos életét a vállalkozástól"
Megosztanád velünk, hogy melyik cégnél dolgozol, ahol a HResek (ha jól értem, az vagy) így beszélnek a munkavállalókról?
Azt gondolom, mindenkinek hasznos lenne. :-)
A jobhopperséghez még:
https://whatis.techtarget.com/definition/job-hopper
"According to the United States Bureau of Labor Statistics, the average U.S. worker has been with his current employer for 4.6 years. For workers aged 20-34, the average is 2.3 years"
Ha jól látom, akkor a fiatalok nagy része már szinte jobhopper, nem irigyellek :-)
tanulságos ez is:
"Some employers are still reluctant to hire job hoppers. Others, however, would prefer to see applicants with a few jobs on their resumes to those who have stayed in one job for a long time. Employers often fear such individuals are resistant to change or simply unmotivated. People who have worked in a number of different capacities and in different corporate environments, on the other hand, are likely to have a broader range of skills and be more adaptable"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mr Ász a saját kis buborékjában él a tenger alatt, mint spongyabob, és amikor a rohadék fiatal munkavállalókkal riogatják, ő becsületesen meg is riad a rohadék fiatal munkavállalóktól.
Hogy MERIK azt, hogy NEM vetik alá a magánéletüket a CÉGNEK?!?!?!?!!!4444444négy
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy en latom, inkabb a fiatal munkavallalok polarizalodnak. Lofosoa vs marad este 11-ig. Azt nem tudom melyik kaszt csinalja jobban :)
____________________
echo crash > /dev/kmem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ők is pénzből élnek, de nem a pénzért :)
Szarnak bele, hogy pl a Mr ACE Consultingnak mi a hitvallása meg a küldetése, employer brandje.
Nem az övé, nem érdekli. A csocsóasztal se.
mraacz is hülyének nézi a fiatalokat, szt csodálkozik, hogy mi meg őt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ajánlást kérhetsz te magad is mikor eljössz. Feltéve, h. olyan jó viszonyban voltál a főnököddel az elmenetelkor, hogy jó szájízzel tudsz tőle ilyet kérni, ő pedig jó szájízzel tud neked ilyet adni. Ha a főnököddel nem jó viszonyban váltatok el, még mindig kérhetsz ajánlást egy másik kollégádtól, aki ebben az esetben nem a céget fogja képviselni, hanem személyes véleményét mondhatja el rólad.
Ha utólag kér ajánlást rólad a leendő munkáltatód, kereshetik azt az illetőt, akit te megadtál nekik, és az illető is tud erről. Hivatalosan ha ajánlást kérnek a volt főnöködtől, akkor ő leginkább ezt írásban teheti meg, pecsétes papíron, és nem holmi hevenyészett emailben vagy telefonon. Vitás esetben ezzel lehet bizonyítani a későbbiekben, hogy ő korrekt tájékoztatást adott rólad.
Írásban is 2 félét tehet:
1) jókat, szépeket mond rólad ésvagy
2) tényszerű dolgokat ad meg rólad: Igen, Kovács2 Béla ettől-eddig ilyen meg olyan munkakörben dolgozott nálunk, ezek voltak a feladatai, xy csapatokkal és beszállítókkal tartotta a napi kapcsolatot oszt pont.
Ha kiderül h. rosszat írt rólad, beperelheted a volt cégedet rágalmazásért, céges minőségben ezért nem szoktak rosszat írni az emberről.
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak érdekességként:
a mostani helyre 2017 decemberben küldtem CV-t amit 1 héttel később megköszöntek és nem volt további kör.
Fejvadászon keresztül május végén kezdtem el ismét beszélgetni és én már akkor tudtam, hogy szeptember előtt nem szeretnék kezdeni. Így az első körtől számolva kicsivel több mint 3 hónap telt el a kezdésig...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eddig egyszer volt 3 honapos felmondasi idom egy helyen, a UK-ben igy allast keresni halal, mert ennel sokkal jobban porog a piac, ugyhogy amikor mar nagyon mehetnekem volt, egyszeruen csak vallat vontam, es egy hasrautesszeru idopontban felmondtam ugy, hogy meg fogalmam sem volt, mi lesz 3 honappal kesobb. Gondoltam ehen azert csak nem halok. 1 honapra ra keresett az egyik fejvadasz, akivel tartottam a kapcsolatot, hogy hogy vagyok, mondtam neki, jol :) Manapsag az IT-ban igy megy ez.
Most viszont egy kicsit ugy erzem, 19-re huztam lapot, mert mar felmondtam, es most egy olyan orszagban keresek allast, ahol meg nem lakom, ahol nem ismerek senkit, es aminek nem igazan beszelem a nyelvet (egy csomo mindent megertek, de ez a munkahoz keves, igy rogton 10-bol 9 allas kiesik, persze ezeknek a nagy szazaleka amugy sem az en szintem lenne, vagy csak nem erdekel). Lehetne persze csalni azzal, hogy remote-ot keresek, de en valojaban szeretnek rendesen megtanulni nemetul, igy elso korben azt hiszem korbenezek a becsi startup-kulturaban, hatha lesz valami :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy kosza gondolat:
Elmondtad a jelenlegi helyen a problémáidat, pl. hogy több fizut szeretnél, esetleg mással (is) foglalkozni stb?
Egy ideje átlátok a másik oldalára is az éremnek, és sokszor az van, hogy sokan nem merik/akarják kinyitni a szájukat, közben sokszor lehet segíteni akár a fizun, akár a munkán ha ezt jelzik a felettesük irányába...
---------------------------------------------------
Hell is empty and all the devils are here.
-- Wm. Shakespeare, "The Tempest"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt rá példa.
15 év alatt egy munkakörváltásom volt, ez volt 4 éve. Emelésnél ódákat zengenek arról, hogy az adhatónál mekkora mértékben kaptam többet, de igazából csak a kötelezőt kapom. (arról nem beszélve, hogy ha leszámolnék, és 2 hét múlva újra felvételiznék, anyagilag akkor se járnék sokkal rosszabbul)
Munkaköri leírásomnak a fele már nem él, mert menetközben jönnek-mennek az új feladatok, ahogy a régiek is változnak.
Ezt már megszoktam.
Ezzel nincs is nagy gond, nem az a cél, hogy mindenáron lépni akarok máshova, csak találtam egy lehetőséget, ami több szempontból is előnyösebb lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De miert kell ezert konyorogni? Normalis helyen van eves ertekeles (negyedeves, de mindegy), ez alapjan fizetesemeles, stb. Ez viszont 10%-nal tobbet ritkan jelent (kiveve "eloleptetes"), tehat ha ennel tobbet fejlodott a munkavallalo, akkor nincs is mas valasztasa, mint tovabballni.
"Lehet segiteni a fizun" - mnjen a fenebe, mar elnezest. Ha tudna tobbet adni, miert nem ad? Foleg, ha a munkaltato is ugy latja, hogy a munkavallalo megerdemelne. Egyebkent eleg jol erzekelni a kozhangulatot is, es az egyen hangulatat is, ha a fonok nem az elefantcsonttoronyban uldogel, hanem valamilyen szinten reszt vesz a napi munkaban is. Hosszu tavon sokkal tobbet veszit egy jo munkaero tavozasaval, mint a megsporolt fizetesmorzsakkal.
Magyar kisvallalkozasnal persze az egesz tema ertelmetlen, ott egyertelmuen a szemelyes kapcsolat a lenyeg, illetve a fonok/tulaj szemelye. Nekem egyebkent a regmultbol (2000 elottrol beszelunk) kifejezetten jo tapasztalataim vannak kkv-val, ahol 1 honapnal tobbet dolgoztam, ott szuper jofej fonokom volt, tudnek sztorizni, de az mar nem illik ide :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy vállalatnak a célja a profit :)
Nyilván odalehet adni mindent, csak akkor jövőre csődbe megy a cég.
Az hogy mi a reális, több dolgon is múlik, bevétel, kiadások, mennyire helyettesíthető a munkavállaló azonnal, stb., nem lehet egzaktul kijelenteni.
Nagy különbség van állami és magán szektornál is, a megrendelő hozzállásán..
Ui. Egy hibátlan világban nem kéne könyörögni, és így menne mindenhol persze, de ez sajnos magyaro., ennek már gyk. kultúrája van, hogy így megy.
Én például a fiúkkal fél évente beszélek, mennyire elégedettek munkával, lovéval stb, és ezt a tulajdonosok felé kommunikálom ami nem ordas hülyeség :)
Idén is sikerült így 10% emelnünk a régieknek, tudom nem a világ vége ez a emelés, de mindenki most örült ennek..
Csak ennek az éremnek a másik oldala az is, hogy ezt a lovét jólenne viszontlátni a megrendelőtől is :)
---------------------------------------------------
Hell is empty and all the devils are here.
-- Wm. Shakespeare, "The Tempest"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt. az uj fonokom masodik munkanapjan mondtam fel, akkor mar 4 panasz volt ra hivatalosan. A penz csak az egyenlet egyik resze - a vegen mar megadtak volna a masik hely 95% fizeteset - btw az ipse 4 honap utan lett kirugva, szetverte az IT-t, felmondott a garda fele miatta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez így nyilvánvalóan az ő hibája volt, sok ilyen is van sajnos :(
---------------------------------------------------
Hell is empty and all the devils are here.
-- Wm. Shakespeare, "The Tempest"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A felmondási idő egy törvényi dolog, nem kell hamarabb eljönni, hanem az új munkahelyen kell korrektül elmondani, hogy mikortól tudsz menni. Nyilván egy nagy projekt kellős közepén esetleg a régi munkahelyedet sem akarod megszívatni, ezt meg fogja érteni az új munkahely is, ha emiatt hosszabb "felmondási időt" szeretnél, mint a törvényi minimum. Szerintem csak ha megállapodtatok az új helyen, hogy átmész, átvesznek, és nyugodtan felmondhatsz a régi helyeden, akkor utána mondj fel a régi helyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fura, hogy a 30 nap felmondás "sok". Én Ausztriában dolgozom 12 éve, és most van folyamatban egy munkahely váltásom, ahol szeptemberben fogok kezdeni. Az új cégnek akkor is szüksége van rám, és az aktuálissal is le tudom zárni a dolgokat, valamint a nyaram sem esik ki az új munkahely miatt. (Nem szokás 3 hét szabival kezdeni) A 3 hónap felmondás itt egyébként is kb alap.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én Ausztriában dolgozom
Na, itt van az óriási különbség!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Fura, hogy a 30 nap felmondás "sok"
Szerintem nem is az, csak esetleg azok aggódják ezt kicsit túl, akik ritkán találkoznak ezzel az élethelyzettel, mert felvételiztetni nem felvételiztetnek, váltani ritkán váltanak, és nem hobbijuk a brahiból interjúra járkálás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van, a 30 nap felmondás egy teljesen általános adottság. Az a hely ahol emiatt hisztiznek biztosan komolytalan, kerülendő.
--
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a 30 nap sok.
A 3*30 nap, amit sokan kikötnek, DE ha oda mennél, nem hajlandók megvárni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne mondj fel. Intézd el, hogy küldjenek: 15 év után szép lelépti pénz jár.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kiveve ugye ha fegyelmivel kuldik...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-del-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincsen olyan, hogy fegyelmi. Rendkívüli felmondás van, amire okot kell adni. Súlyos okot, amit bizonyítani is kell tudnia a munkáltatónak. Nem egyszerű eset.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, munkáltatói rendes felmondással is felmondhat úgy, hogy nem kell végkielégítést fizetnie, ebben az esetben:
"(5) Nem jár végkielégítés a munkavállalónak, ha
a) a felmondás közlésének vagy a munkáltató jogutód nélküli megszűnésének időpontjában nyugdíjasnak minősül, vagy
b) a felmondás indoka a munkavállaló munkaviszonnyal kapcsolatos magatartása vagy a nem egészségi okkal összefüggő képessége."
Tehát, fel fogja szólítani írásban, hogy végezze rendesen a munkáját, majd felmond neki rendes felmondással, az előbbire hivatkozva.
Erre írtam, hogy lehet, hogy a munkaaugyi bíróságon a munkáltató hendikeppel indul, de az oda vezető úton neki van előnye.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A nyugdíjas esete nyilván nem tartozik ide. A rendes felmondással pedig vigyázni kell, mert ha azt a munkáltató úgy teszi, ahogy leírod, akkor a pörben a munkavállaló biztosan nyerni fog.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez vert helyzet, vele ellentétben a munkáltató jobban ismeri a munkajogot és pontosan tudja, hogy meddig mehet el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nehogy azt hidd.
Meglepodnel, hogy a munkaugyi birosag milyen ritkan ad igazat a munkaltatonak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Általában az alkalmazott van hátrányos helyzetben a munkáltatóval szemben, így a bíróság hajlamos az ő javára dönteni olyan esetekben ahol nincsenek nagy kérdőjelek vagy gyanús körülmények a történetben.
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már eleve a munkajog a dolgozó oldalán áll a munkáltatóval szemben - nagyon helyesen, hiszen a munkavállaló általában nincsen azonos pozícióban a munkáltatójával. A munkáltatónak kvázi lehetetlen munkajogi pört megnyernie a jogait ismerő és a szabályokat betartó munkavállalóval szemben. Legtöbb esetben a munkavállalónak még csak a jogszabályokat sem kell ismernie, elég ha korrekt módon viselkedik - lehetetlen pert veszítenie. Ez az egész EU-ban így működik, pláne ott, ahol a munkavállaló szervezett dolgozó és pl. a helyi szakszervezet (ami nálunk a pápa pöcse szerepében van, de a világ boldogabbik felén sok helyen jól működik) mellé áll és jogi segítséget nyújt neki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
neked hány munkajogi pered is volt amúgy?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Már eleve a munkajog a dolgozó oldalán áll a munkáltatóval szemben "
... ezert szuletett a 2012-es modositas.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sztem ez 30 évvel ezelőtt is így volt, meg most is így van. Meg közben végig így volt - persze az általánosítások mindig sántítanak, meg a jog is igyekszik "utánamenni" a világnak. De a jog a dolgozót védi a munkáltatóval szemben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kiragadok pár példát, hogy ez így általánosságban miért igaz:
285. § (1) A munkavállaló és a munkáltató a munkaviszonyból vagy az e törvényből származó, a szakszervezet, az üzemi tanács az e törvényből vagy kollektív szerződésből, vagy üzemi megállapodásból származó igényét bíróság előtt érvényesítheti.
(2) * A munkáltató - az (1) bekezdéstől eltérően - a munkavállalóval szemben a munkaviszonnyal összefüggő és a kötelező legkisebb munkabér [153. § (1) bekezdés a) pont] háromszorosának összegét meg nem haladó igényét fizetési felszólítással is érvényesítheti. A fizetési felszólítást írásba kell foglalni.
287. § (1) A keresetlevelet a munkáltatói jognyilatkozat közlésétől számított harminc napon belül kell előterjeszteni
a) az egyoldalú munkaszerződés-módosítással,
b) a munkaviszony megszüntetésének jogellenességével,
c) a munkavállaló kötelezettségszegése miatt alkalmazott jogkövetkezménnyel,
d) a fizetési felszólítással
(2) * A munkavállaló
a) 40. § szerinti felmondásával, vagy
b) 78. § szerinti azonnali hatályú felmondásával
kapcsolatos igény az elévülési időn belül érvényesíthető. (értsd: 286. § (1) A munkajogi igény három év alatt évül el.)
Mindenkinek azt ajánlom, hogy vitás kérdés esetén keressen fel egy munkajogászt, 15 - 20.000 Ft Budapesten
a konzultációs díj, a profi a szerződés és a körülmények áttekintése után azonnal tudja, hogy
milyen lehetőségeid és kötelezettségeid vannak.
Perekre jár, így veled ellentétben ismeri a birói gyakorlatot.
Ennél nagyságrendekkel többet veszíthetsz, ha a törvények ismerete nélkül cselekszel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy van. A munkajog olyan spéci területnek számít, amelyben még jogi végzettségűeknek sem könnyű eligazodni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt szerencsém, kénytelen voltam bírósági határozatokat nézegetni.
Alaptalanul nem fog a munkaválónak ítélni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ajanlat amit kapsz emailben vagy papiron, tartalmaznia kell meddig varnak rad es ennek fuggvenyeben kb mikor kezdesz.Tehat hogy meddig ervenyes az egesz.
En mondjuk eddig csak multinal dolgoztam de soha nem haottam olyat hogyha valaki elfogadta az ajanlatot ne vartak volna meg az elore tisztazott felmondasi ido utan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tartalmaznia ugyan nem kell, az per se, mivel ennek nincsenek semmilyen kötelező formai követelményei -- sőt igazából az egész ajánlatosdinak nem is kell írásban lennie. Ettől persze érdemes.
Sőt, azt is lehet, hogy kapsz egy ajánlatot, elfogadod, bemész, aláírtok egy munkaszerződést, majd ennek birtokában visszasattyogsz a jelenlegi helyedre, és a főnököd kezébe adod a felmondásodat. Nyilván, a szerződés kezdő dátumát úgy kell megállapítani, hogy a felmondási időd után kezdődjön.
És persze ettől még próbaidő alatt akkor mondják, hogy köszi mégsem, amikor akarják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
_Szerintem_ a helyes sorrend:
- elmégy interjúzni az új céghez, megtekintitek egymást, megállapítjátok, hogy egymást keresitek-e
- ideális esetben kapsz egy állásajnálatot, amit még nem fogadsz el, megfontolod
- a régi helyeden elmondod, hogy mi van, hogy van egy jobb ajánlatod, elmondod, hogy miért jobb, elmondod, hogy hogy lehetne jobb a mostani cégnél (ha egyáltalán van ilyen)
- ha a régi cég ezek után elenged, akkor mégy az új helyre aláírni, felmondási idő után kezdhetsz ott.
- ha a régi cég meg akar tartani és igyekszik, akkor mérlegeled, hogy a két ajánat, a régi és az új közül melyik lenne jobb neked, és úgy döntesz, ahogy akarsz.
Én nagyon szilárdan hiszek abban, hogy a cég-alkalmazott viszony kétirányú, Te is adsz a cégnek dolgokat, a cég is ad Neked dolgokat, és mindent, többek között a fentebbieket is meg lehet beszélni. Ha nem így érzed, akkor az egy nagy mínuszpont a munkahelyednek :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem ezzel az a bajom, az utolsó 2-3 lépéssel, hogy miért is nem foglalkoznak maguktól a munkaerő megtartásával? Pláne a mai világban. Abban sem tudok igazán hinni, hogy ha mondjuk N fizuról N*1,5-re váltana az illető, akkor hirtelen megadják a régi helyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Foglalkoznak, de nem magasabb fizetéssel, hanem alacsonyabb költségű juttatásokkal (képzések, sport és közösségi programok).
Mérlegelnek, hogy érdemes-e megadni.
Itt te árú vagy. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy akármi mással. Volt már cégnél jutalom, hogy el lehetett menni Felcsútra focizni - van, akit vonz az ilyesmi :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az "elmondod, hogy hogy lehetne jobb a mostani cégnél" résznél ezt pl. simán elmondhatod, mármint hogy jobb lenne, ha nem neked kéne sírni, hanem maguktól törődnének a lelkeddel.
Nekem már adtak 45%-os fizetésemelést azért, hogy ne menjek el 40%-kal többért máshova. Van ilyen is - és van olyan is, hogy nem adják meg, akkor (ha fontosak az anyagiak) bizony menni kell.
Úgy ne mondj fel, hogy nem állsz készen arra, hogy tényleg elmenj.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Úgy ne mondj fel, hogy nem állsz készen arra, hogy tényleg elmenj."
Szép nagy betűkkel, bizony.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Off: ezt hogy kell erteni? Valaki ugy mond fel, hogy nem akar elmenni? Miert tenne ilyet?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pl anyagilag nincs felkészülve rá. Vagy lélekben.
Ismerek olyat, aki benyögte, hogy emelést kér, különben elmegy, közölték vele: elfogadják a felmondását, a papírt még ma adja le. Le is rántották mindenről (bónusz, előléptetés, pozíció). Mert hogy rá már nem számíthatnak ez után.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nice, minden nap tanul valami ujat az ember. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha már magyar cég... másik ismerős a XY magyar cég debreceni telephelyéről a budapestire (ami a fő) kérte át magát, mert :magánéleti okok:, erre kb ugyanezt közölték vele, visszasorolták dev-nek team lead-ből, etc. Csak mert _másik_ telephelyre átkérte magát cégen belül.
Végül jobban járt, mert addig szekálták, hogy céget is váltott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyanazt a munkát végezte továbbra is?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyanazt végezte volna, lévén a csapata több sitera szétterült.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
megeloztel:(
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bónusz fordulónap után másnap kell ilyennel egyáltalán előhozakodni, mikor már megérkezett a számlára.
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
úgy úgy :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hatha magasabb fizetest kap, hogy belengeti, hogy lep.
Persze allast nem keresett, csak bemegy hozongeni hatha alapon.
Ismerek ilyet. Nez ki a fejebol, amikor megemlitem, hogy en bizony kitennem, aki jon elegedetlenkedve hozzam. Az mar nem akar dolgozni, mason jar az esze.
Nez ram nagy bociszemekkel, nem hiszi, hogy komolyan mondom.
Pedig nincs karosabb egy elegedetlen munkatarsnal. Az keruli a munkat, hanyaveti modon vegzi, a rosszindulatubbja meg meg direkt keresztbe is tesz, ahol tud.
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Par hozzaszolassal feljebb kerdeztek paran, miert nem szolnak az emberek, hogy keveslik a fizetesuket, ahelyett, hogy rogton mashol nezelodnenek. Nahat ezert. Koszonom a demonstraciot ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálunk pl. szabad szólni, sőt, kérdezik is :).
Persze kis cégnél, ha valaki úgy kér többet, hogy nem tud semmit felmutatni (plusz tudás vagy jobb ajánlat), akkor lehet meglepetés. De ha megvan akár egyik, akár másik, akkor miért is ne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> miert nem szolnak az emberek, hogy keveslik a fizetesuket
"Fonok, ha nem kapok emelest, felmondok"
vs
"Fonok, az utolso fizuemeles ota volt P% inflacio, XY feladatokat mar en csinalom, megszereztem WZ relevans iparagi certificate-et, stb., mi lenne ha adnal N% emelest?"
En mindig szoltam, ha keveselltem, aztan vagy adtak, vagy nem, de a szolasert meg sosem rugtak ki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ismerek ilyet. Nez ki a fejebol, amikor megemlitem, hogy en bizony kitennem, aki jon elegedetlenkedve hozzam."
Aztán mivel indoklod? Vagy arra játszol, hogy úgyse ismeri a jogait, aláírja a közös megegyezést?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aki ennyire hülye, az általában nem ismeri, de ha ismeri, akkor simán lehet találni fogást rajta. Ez nem probléma.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt alltalaban olyanok mondjak, akik meg nem jartak munkaugyi birosagon..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aki annyira hülye, mint a fent vázoltak, azok nem jutnak el oda.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt megkerdezted, hogy ha megert nekik egy 45%-os emelest, amikor te mentel oda hozzajuk, akkor maguktol miert nem emeltek?
Mashogy kerdezem: visszamenolegesen is kaptal valamennyit? Ugy lett volna fair. 45% az nagyon sok, az gyakorlatilag azt jelenti, hogy elotte kiszurtak a szemedet ehberrel. En mar csak ezert sem maradtam volna ilyen helyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
ahol Mo.-n szó nélkül megadták a +45%-ot, ott te brutálisan alul voltál addig fizetve a ténylegesen kapható fizetésedhez képest!
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyarországi viszonylatban én igen sokat kerestem az emelés előtt és után is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor egészségedre! :)
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem. Nem a pénz volt az egyetlen faktor, amit mérlegeltem ekkor, de a pénz is egy faktor volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem is megajanlottak majdnem ugyanazt - mondtam hogy a penz az csak az egyenlet egy resze, az hogy egy muszaki anafabeta fasz a kozvetlen fonokom az sem sokat dob a maradasi kedvemen, raadasul tetezi hogy a sajat csapatom szarik a fejemre.... "a managerednek nem kell muszaki embernek legyen" - jo akkor ennyi, meguntam 5x magyarazni..... az vitte a primet, amikor megkerdezte a fonokom h megvannak -e az ssl privat kulcsaink.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk a kérdés még lóg a levegőben: Megvannak az ssl privát kulcsaitok? Ki fér hozzá a kulcsszekrényhez? Stb. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
meghááát a kulcstartómon
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
viccet felreteve, meg szefben kinyomtatva IS....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt megkerdezted, hogy ha megert nekik egy 45%-os emelest, amikor te mentel oda hozzajuk, akkor maguktol miert nem emeltek?
Egyszerű: ha emeli a fizetéseket kérés nélkül, akkor annyival kevesebb lesz a profit. Tehát nem emeli, hanem mindenkit annyiért dolgoztat, amennyiért az ember hajlandó dolgozni.
Ezért titkos a fizetés a cégeknél, és ezért nem is lenne szabad róla beszélni elméletileg, mert nem akarják, hogy kiderüljön, hogy Jóska 46%-kal többet kap mindenkinél, ugyanazért a munkáért, pedig egyébként nem is túl penge a srác, csak azért, mert nagyon kellett még egy ember gyorsan amikor jött, és jól alkudozott.
Valahol olvastam, hogy pl. a férfiak és nők közötti fizetéskülönbség egyik oka pl. az, hogy egyszerűen a nők kevésbé mennek szólni, hogy több kéne, vagy ha szólnak, az alkudozáskor kevésbé "erőszakosak".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Wage gap ~5 perc.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert az a helyzet, hogy a melós csak annyit dolgozik, hogy még éppen ne rúgják ki, cserébe a cég csak annyit fizet, hogy még éppen ne mondjon fel a melós. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a cél, CV már el lett küldve a másik helyre, aztán ha ott minden jól megy, akkor elindítom mostani helyen a felmondást, aztán jön aminek jönnie kell.
Az a 'gond', hogy amennyire most látszik, hogy ami előnyöket adhat az új hely, azokat a mostani biztos nem tudja biztosítani. Gondolok olyanra, hogy bejutás munkahelyre nem fél-háromnegyed óra busszal, hanem 3 perc biciklivel (vagy 10 perc séta), olyan beosztás, ami mellett több szabadidő jut családra, hobbira, egyebekre.
De ez most még a jövő, pár hét múlva okosabb leszek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek jó kilátások :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek olyan benefitek amiket egy bizonyos szint felett már nem lehet pénzért megvenni.
--
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni