UPC ügyfélszolgálat kezelése

Már többször panaszkodtam az itteni blogomon ezzel a problémával kapcsolatban, kaptam is jó tanácsokat tőletek, de igazán nem lett megoldva, úgyhogy gondoltam előszedem újra, mert már nagyon kezd bosszantó lenni a szitu.

Adott egy UPC előfizetés. Tavaly még elégedetten használtam, azóta költöztem, jött velem az előfizetésem, és csak szívok vele. Néhány weboldal, szolgáltatás egyszerűen nem használható. Csak teker, teker, majd timeout. Például SSH nem ment egyáltalán, Androidos kütyükön sem a Play Store, sem a rendszerfrissítések nem mennek, csomó egymástól független weboldal nem tölt be, Pokemon GO-ba nem lehet bejelentkezni, stb. MTU állítás segít, de nem oldja meg a problémát, főleg mert Androidos kütyükön nem lehet állítani, tehát nem ez az igazi megoldás.

A problémám igazából az, hogy amikor ezzel felkerestem az ügyfélszolgálatot, én lettem a hülye, és a hallásra hozzá nem értő ügyfélszolgálatos kolléga beleéléssel magyarázta, hogy olyan hiba egyszerűen nem lehetséges, hogy az internet egy része ne működjön, vagy megy minden, vagy semmi. Megmagyarázta, hogy ez rajtuk kívül álló hiba, biztos a weboldalakkal van baj amit nézni akarok. De hogy is lehetne, ha kizárólag az ő hálózatukon tapasztalom? Ugyanazok a hardvereken ugyanazok a szolgáltatások más wifi hálózaton, vagy mobilneten gond nélkül mennek.

Hülyének lettem nézve, mindenféle látszatmegoldásokat (távolról resetelik a routerem) próbált lerázni, egy szerelő is kijött routert cserélni, de a problémám nem lett megoldva. Akkor beletörődtem, hogy a probléma nem lesz megoldva, és megpróbáltam együtt élni vele. Ez azt jelenti, hogy alkalmanként eljárogattam kávézóba letöteni a frissítéseket a telefonomra. 2016... Szerencsére azóta észrevettem, hogy az UPC ingyenes wifijére csatlakozva jól működnek a szolgáltatások, úgyhogy legalább ki nem kell mozdulnom, elég hálózatot váltani ha épp nem működik valami. Persze maga az ingyenes wifi egy használhatatlan instabil hulladék. Mindenesetre ez meglepett, azt jelenti, hogy a probléma lokális, tehát még nehezebben lesz megoldás találva a problémámra :)

Szóval a kérdés: Hogy érthetem szerintetek el az UPC ügyfélszolgálatánál, hogy
1) Komolyan vegyenek, és egy olyan szakember hallgassa meg a problémámat aki tudja is hogy miről beszélek
2) Ha kiküldenek egy szakit, akkor az ne a betanult forgatókönyv szerint vakarja a fejét mérje a jelszintet, és csinálja meg a sokadik resetet és router cserét, hanem ténylegesen képes legyen értelmezni és felderíteni a hibát.

Lényegében: "Mi a fenét tudnék tenni, hogy ténylegesen meg is oldódjon a problémám?"

Hozzászólások

Bp nyócker :) Egyébként igyekszem nem az upc-hez (vagy a digihez) viszonyítani, de olyan jó háromszámjegyű megabiteket látni párezerért. Emlékszem, három-négy éve egy olyan helyen laktam, ahol csak T volt, 15 megabitre fizettünk elő, de annyi se jött át a csövön, és került annyiba, mint a mostani 120 megabitem, amit simán teljesít az UPC.

Mi az a WISP?

Szia,

- ha DS-Lite módban van a CPE eszközöd, akkor 1460-as MTU kell, ahhoz pedig megfelelően konfigurált eszközök kellenek. (Minden a CPE routerre van dugva, vagy van saját router eszközöd is a hálózatban?)

- ha jelszint gond van, azt meg tudod nézni a CPE eszközben, de ők is látják távolról.

Hali, jelszint gond elvileg nincs. Volt korábban, instabil is volt a hálózat emiatt, jöttek szerelni, megjavították, azóta pont amikor a fentiek miatt panaszkodtam a szolgáltatónál ránéztek ismét, és minden oké volt.

DS-Lite, CPE router, ezek mit jelentenek? Minden az UPC által adott routerre van dugva. Most, hogy rágugliztam arra, hogy DS-Lite látom, hogy nem erről van szó :) Viszont IPv6 van, de már nem sokáig, épp most telefonáltam nekik, hogy szeretném visszakapni a rendes külső IPv4 címemet, és mondták hogy ahhoz ki kell kapcsolniuk a v6-ot. Hátha ez megoldja a problémámat?

Szia,

magam is UPC előfizető vagyok lassan 2 éve, de szerencsére sok problémám még nem volt velük.
Azonban azt megtanultam, hogy ha értelmes válaszokat akarok tőlük, értelmes és pontos kérdéseket/észrevételeket kell feléjük továbbítani.

Az igen gyanús, hogy a UPC ingyenes wifi-jével jól működnek az általad említett dolgok, ez ad némi bíztatást arra, hogy lehet mégsem a szolgáltatónál lesz a gond.

Azt nem írtad, hogy a problémáid csak wifi-n tapasztalhatók, vagy kábelen is?
Van e bármi egyedi tűzfal konfigurációd a routereden?
Hasznász külön router-t vagy a UPC router/modem kombót használod?
Próbéltad már nézni, hogy az új helyen más szoszédok esetleg nem e nyomják el azt a sávot ahol üzemel a wifi-d?
Ezzel ellenőrizheted: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer…
Ha találsz olyan tartományt amit nem sokan használnak, arra próbáld át konfigurálni a modemet/routert.
Mielőtt bármibe belekezdenél egy gyári beállítások visszaállítása a modemen/routeren sem lehet rossz.

Amennyiben a problémák továbbra is fennállnak, érdemes lenne a problémák lokalizálása, meg kellene nézni, hogy az érintett problémás esetekben meddig jutnak el a csomagok és hol keletkezik a probléma. Kliens->router->modem->szolgáltató. Ha pontosan rá tudnál mutatni, hol akadnak el a csomagok, a probléma meoldása is egyszerűbb lehet.

Gábor

"Azt nem írtad, hogy a problémáid csak wifi-n tapasztalhatók, vagy kábelen is?"

Mindkettőn.

"Van e bármi egyedi tűzfal konfigurációd a routereden?"

Nincs. A router alapbeállításait használom, kivéve más ip cím/tartomány, más wifi név és jelszó.

"Hasznász külön router-t vagy a UPC router/modem kombót használod?"

Az UPC-s routert használom.

"Próbéltad már nézni, hogy az új helyen más szoszédok esetleg nem e nyomják el azt a sávot ahol üzemel a wifi-d?"

Kifejezetten olyan csatornát használok amit más nem nagyon a környéken. Amúgy sincs sok wifi errefele, plusz ahogy írtam, etherneten is előjön a probléma, tehát nem a wifin múlik.

"Mielőtt bármibe belekezdenél egy gyári beállítások visszaállítása a modemen/routeren sem lehet rossz."

Ilyen volt már többször is, és volt amikor látszólag megoldódott a probléma, úgy néhány percre. De volt amikor csak úgy magától oldódott meg (ezt onnan vélem sejteni hogy felment néhány frissítés az andoridos TV-mre annak ellnére hogy 99%-ban nem működik a Google Play rajta a hálózat miatt.

Első lépésként szerintem bizonyítékot kellene gyűjteni hogy a weboldalak nem érhetőek el. Például pingeléssel, traceroute-tal igazolni, hogy hol haladnak a csomagok és érkezik-e válasz a szerverről. Ugyanezt megismételni a Wi-Free hálózaton. Addig szerintem nem fognak veled komolyan foglalkozni, amíg nem el nem kezdesz gyűjteni bizonyítékokat hogy hulladék a szolgáltatás. Továbbá abban is meg kell bizonyosodni hogy tényleg náluk van-e a probléma. Lehet azzal kezdeni hogy a routereden/számítógépeden átállítod a DNS szerverek IP címeit a Google vagy az OpenDNS szerverek címeire. Mindenesetre ha kihívod őket ténylegesen, akkor lehetne azt kérni akár tőlük hogy hozzanak saját eszközt, és nálad is legyen több eszköz hogy demonstrálni tudd előttük hogy bizony több eszköz ugyanúgy viselkedik és nem csak egy eszközöd az ami rosszul viselkedik. Ha már két laptop, egy számítógép, és telefon is ugyanazt a hibát produkálja, akkor eléggé gyanús hogy ott a hiba náluk

Azt is érdemes lenne megpróbálni, hogy a tőlük kapott modem (ezek szerint Ubee-s modem/router/AP csoda) csak switchként használva javít-e a helyzeten. Azt hiszem azt hívják bridge mode-nak rajta. Beállítani ezt és megnézni hogy ha direktbe dugod be a gépedet vagy a routeredet ugyanazt tapasztalod-e vagy sem. Lehet magával a modemmel van a gond és csak így "rendes modemként" használva nem lesz több gondod. Persze ekkor is érdemes beállítani a Google vagy OpenDNS szerverek IP címeit beállítani DNS szerver címeknek.

Mindenesetre a szolgáltatóváltás is egy ötlet, ha elérhető a Digi a környéken és nem vagy hűségidőben a UPC-vel, akkor én dobbantanék hozzájuk.

-
"Everything is just a matter of perspective."

Hali,

A probléma úgy tűnik megoldódott, és úgy tűnik az ipv6 miatt volt.

Ezek egyrészét amit fent írsz (más dns, hálózat reset, egy-egy eszközzel próbálkozás) annó megcsináltam, bár traceroute és ping nem volt. Nem is értem miért nem, pedig alap :) Egyszer egy szaki kijött, neki mutattam, de szerintem ott elvesztette a fonalat, hogy a tálca nem alul volt az Ubuntuban. Nem akarom lenézni őket, de rajta kifejezetten látszott, hogy jól betanult algoritmus szerint dolgozik.

Az egyébként már megforult a fejemben, hogy egy saját routert használok, bridge módba viszont nem lehet csak úgy váltani. Egyrészt nincs opció, másrészt ha kérem hogy váltsák át nekem, akkor a wifree-t elfelejthetem, ami azért néha jól jön, még ha tré is a minősége.

Na de mindegy is, egyelőre úgy néz ki, hogy minden oké, ha nem, akkor belefolyok jobban a tesztelésbe.

Közvetetten igen, amiatt volt. Az ipv6 miatt van szükség a ds-lite-ra, és ahogy fentebb írták a ds-lite speciális igénye miatt nem volt jó az az alapbeállítás, amit a kütyük használtak a háztartásban.

Lehet, hogy eltért az MTU, nyilván eltért. De nem kellene neki. Egy átlag user nem fogja tudni beállítani magának. Egykét rendszer nem is hagyja beállítani. Mennie kellene annak alapból, függetlenül attól, hogy ipv6 vagy sem, ds-lite, vagy sem, más mtu-e vagy sem. A szolgáltatóm erre nem volt képes :)

a) hülye vagyok hozzá csak csorogjanak a bitek a cső végén
b) csak használni szeretném, de mégis érdekel, hogy mi lehet a probléma...
c) hű de marhára értek hozzá én bezzeg megoldanám, hogy mindenkinek mindene tökéletesen menjen 0-24
d) ?...
..
hova sorolod magad?
---
Referrall https://goo.gl/7S2vlp (koding) | https://goo.gl/muWzKz (digitalocean)

Az d) választ választom. Valamennyire mindegyikben van igazság.
Csak azt nem értem, miért kell erre válaszolnom. Leírtam a problémámat, kaptam segítséget, a segítség és a tök véletlen megoldotta a problémámat, most már minden oké.

Egyébként:

a) Nem vagyok hülye hozzá, bár tény, hogy elég felületesek az ismereteim a hálózatokkal kapcsolatban. Megtanultam amit kellett infó középsuliban és egyetemen és magamra szedtem amit kell ahhoz hogy a saját kis privát hálózataimat üzemeltetgessem. De ettől még igen is "csak csorogjanak a bitek a cső végén". Ugyanis egy szolgáltatást veszek igénybe egy olyan szolgáltatótól, akinek az ügyfelei nagy része ugyanazt a szolgáltatást kapja mint én, és ők elvárhatják jogosan, hogy bután tudják használni az internetet, amiért fizetnek. Én miért ne tehetném?

b) Tény, hogy csak használni szeretném, az is tény, hogy érdekelne más esetben mi a probléma. Valójában nagyjából meg is tudtam, a megoldást is megtudtam rá, de mire megyek én azzal, ha a telefonomon nincs opció beállítani azt, amit be kell? Egyáltalán miért is kell? Ez az ami bosszant, és felülírja az érdeklődésemet. Tudom, ez nem szép dolog.

c) Már hogy mit oldanék meg, hogy mindenkinek tökéletesen menjen? Nem gondolnám, hogy a 100%-os rendelkezésre állás elvárható, de ha jelzek egy problémát ne engem nézzenek hülyének, és hárítsanak azzal, hogy ilyen hiba nem létezik. Igen is okosabbnak gondolom magam a fellengzős és beképzelt ügyfélszolgálatos kollégánál, és jobban tudnám végezni a dolgát.

Nekem is hasonló problémám volt velük, viszont amióta külső IP címet kapok azóta nincs probléma. Gondolom a köztes rész más, viszont minden készüléken jó lett a dolog (LAN/WIFI egyaránt). Ha nem natolós címed van megérne egy próbát.

A lényegi kérdéssel az a baj, hogy én is hiába bajlódtam velük, az L2 supportot elszigetelik az embertől teljesen..

-
A kevés tudás veszélyes. A sok is. /Albert Einstein/

Csoda történt?

Gondoltam kezembe veszem az irányítást, felhívtam az ügyfélszolgálatot. A kolléga most sem tudott segíteni. Írt ugyan a speciális supportnak a problémámmal kapcsolatban, de válasz nem érkezett amíg vonalban voltam. Ettől függetlenül az igyekezet megvolt, aminek örülök.

Annak pedig még inkább, hogy eszembe jutott kérni "ha már itt járok" alapon, hogy ugyan adják már vissza a külső ipv4 címemet. Ez azzal jár, hogy az ipv6-ot kikapcsolják. Milyen jól tettem.

Mint megtudtam mauzi hozzászólásából a problémát okozhatja a DS-Lite, és ha nincs ipv6, akkor az sincs szóval...

Azóta lassacskán újraindult a router, csatlakoztam, és látszólag minden jó. Legalábbis telefonomon az a néhány szolgáltatás ami eddig nem ment, most megy, és a tévémen is frissülgetnek az appok! Juhé++

Azért nem akarom elkiabálni. Ilyen már volt, hogy egyszer kétszer csak úgy elkezdtek működni a dolgok pár percre.

Láttam már ilyen problémát máshol. (Nem szolgáltatónál.)
Bizonyos irányokba nem ment.
Ha megint előfordul, akkor próbáld meg a tracerout-ot.
Abból látszik, hogy merre igyekszik elérni a célállomást.
Én az említett helyen azt láttam hogy nem a tervezett irányba próbált kijutni, hanem a "saját farkába" harapott. Azaz router konfigurációs (működési) hiba volt, esetedben a szolgáltatódnál. (Vagy még távolabb.)
A különböző célállomások elérésekor kapott sikeres és elakadt tracerout eredmény(ek) szolgáltatónak megküldése segíthet nekik. Ezt persze ők is kipróbálhatják a nálad lévő router-ükbe belépve, ha az adott eszköz támogatja.
Ha csak egy gépeden lenne akkor azt mondanám, hogy egy próbát megér a helyi DNS gyorsítótár ürítése.

Sziasztok,

nem annyira a temaba vag ezert bocsanat. a upc routeren hol lehet engedelyezni az icmp-t? ipv6 tunnelt szeretnek csinalni, es ehez pingelni kell tudniuk engem.
a nativ upc ipv6 nem jott be sajnos.

koszi elore is, remelem ki lehet kapcsolni valahogy..

udv
bs

Thread Necro Nr2 Apropó aktuális a hűségidőhosszabbításom. Még régi cisco kábelmodemem van, látom a UPC az új hosszabbításoknál erőszakolja az új connectboxot. Ez most jó vagy rossz lesz? Akinek van már ilyenje, írhatna pár szót. (mennyire tartják patchelve, wifi antenna milyen, lehet-e bridge módba kapcsolni :) milyenek a szolgáltatásai, pfsense van az utána jövő routeren:))

Hogy milyen a ConnectBox? Röviden: Csilivili és szar. Szerintem nagyon.
A Wi-Fi jel az (ha működik) az általában korrekt mindkét frekin (egyszerre).
Patch vagy friss FW? Szerintem ezzel nem kell számolni.
A Bridge-mód megy, de csak akkor ha IPv4 címed van.

Csere után kapásból IPv6, de az ÜFSZ megoldotta 5 perc alatt az IPv4-re váltást.
A régi Ubi működött a 7 szintes (!) házban a pincétől a manzardszobáig rendesen.
Ez a szerkentyű pedig már egy emelettel feljebb (5GHz) néha láthatatlan, egyszer megy, egyszer pedig nem. A 2.4 GHz stabilabb sokkal. A reset megoldja, de az eltart egy darabig. Heti 3-4-5 resettel elvagyok még egy darabig, amíg fel nem rúgom egyszer.

És a biztonság - finoman fogalmazva - nem volt szempont a fejlesztésnél.
Szerintem, ha nem kell az 500MBit, akkor jobb választás a régebbi kütyü vagy Bridge mód + saját AP.