- tmms blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1480 megtekintés
Hozzászólások
Nem, sajnos ez egy régi, de visszatérő vicc.
Mint a másik: "Csak annak a statisztikának hiszek, amit magam hamisítottam. (W. Churchill)"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jol latom egy 14 eves adattal kampanyolnak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jól bizony! Egy 12 éves plakáton... Skandallum! :D
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyszer most mar tenyleg ossze fogom számolni, hogy mennyi ticket megy a Linuxos es mennyi a Windowsos üzemeltetőknek...
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
subs
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tl;dr: Windows drágább, de olcsóbb üzemeltetni.
No, megnéztem. 4 csoportba gyűjtöttem a ticketeket (Linuxos, Windowsos, azon bellül mennyi volt a support jellegű ticket), időket nem tudtam gyorsan lekérdezni, de nagyjából egyforma hosszúságúak a feladatok.
Linuxos szerverből/VM-ből kb. 2x annyi van, mint Windows Server-ből, ott licencbeli okok miatt is koncentráltabban vannak a dolgok. Viszont az összes kliensgép Windows. Régebbi Linuxok Debian, újabbak Centos, Windowsok 2008R2/2012R2, kliensek zömében 8.1, lassan migrálunk 10-re, meg persze 1-2 maradék 7-es. Van AD (újabb Linuxok is onnan mennek), Exchange, MSSQL, PostgreSQL, IIS, Apache, nginx VPN meg egy halom olyan dolog, amiről tudni se akarok, ha nem muszáj hozzányúlni. Az összehasonlítást részben torzítja, hogy - értelem szerűen - egymást kiegészítve használjuk a Linuxos és Windowsos megoldásokat. Kisebb átfedések lehetnek a ticketek között, de ezek kb. kiegyenlítik egymást. (Pl. Linux szerver Active Directoryból való authentikálás értelem szerűen mindkét oldalt érinti.)
Adatok 2015 január 1-től mostanig szólnak.
Linuxhoz összesen 133 ticket született, ebből 81 db support ticket volt. (Jellemzően valamivel probléma volt.)
Windowshoz összesen 84 ticket született, ebből 75 db volt support ticket, viszont a ticketeket átfutva kb. 70-80%-a levelezést érintő kérdések, kb. fele-fele arányban igények vagy hibák.)
Konklúzió: ha az Exchanget érintő mindenféle ügyes-bajos dolgokat leszámítjuk, akkor 2x annyi Linux szerverre 4-5x annyi support ticket jutott, mint Windowsra és akkor eltekintettem attól, hogy pártucat Windows desktopunk is. (Igaz, a csip-csup apróságokat megoldjuk házon belül, ezek tipikusan hiányzó hálózati vagy nyomtatómegosztások, amit nem volt még időnk AD-ből normálisan megoldani)
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy szerinted van értelme ennek az összehasonlításnak? Szerintem onnantól kezdve, hogy nem is ugyanazt a feladatot látják el, kb. teljesen értelmetlen bármiről is beszélni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyfelől van, másfelől valoban vitatható. Egyrészt igen, más feladatkörökre használjuk a rendszereket, másfelől azért vannak hasonló jellegűszoftverek, ld. MSSQL-PlstgreSQL, IIS-Apache/nginx, Exchange-Exchange előtti mailproxy (nem tudom fejből mi az, email ügyekből próbálok kimaradni). Ettől még tény az, hogy Linuxszal többet kell foglalkozni, mint Windowsszal.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt en is meg tudom erositeni.
Otthon van egy 32 bites XP kifejezetten regi jatekok futtatasara, meg egy Ubuntu minden masra. Az Ubit folyton maceralni kell, telepiteni a frissiteseket, uj programokat, karbantartani a rajta futo PG-t, webservert, mikozben az XP-t meg frissiteni sem kell, mert nem kap, sokkal olcsobb a fenntartasa! Kicsit valoban mas a ketto feladatkore (raadasul ismerosok gepe alapjan ujabb winekkel sokkal tobb a szivas, pl. kap security patch-eket), de ez olyan sokat nem szamit, foleg, hogy az Ubi fut az ido kb. 98%-aban.
--
Is that a banana in your pocket, or are you just happy to see me?
Neither, it's my new iPhone.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most ne egy XP-s desktopot hasonlítsunk már egy KKV-hez...
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
FUD, TROLL, RAPE!
--
NetBSD - Simplicity is prerequisite for reliability
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2004-es plakát, 2002-es kutatásra hivatkozik. Akkor még akár igaz is lehetett. A jelenre vonatkozóan nem sok relevanciája van, hiszen 14 éve készült a kutatás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kit érdekel, ha drágább a Linux amikor utálom az MS-t? :)
Megnézném még a frissítések miatt kieső időt is, amit a "jó munkásembertől" vesz el az OS. Linuxon ilyen gyakorlatilag szinte nem létezik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Megnézném még a frissítések miatt kieső időt is"
Korrekt: ez is egy elem a sokból, amikor TCO-t számítunk.
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni