Szerviz tapasztalatok

Sziasztok,

notebook vásárlás előtt állok. Lehangoló véleményem van róluk (ez egy külön topik témája lehetne), de sajnos muszáj (ez is egy külön topik témája lehetne) vennem egyet. Tekintettel arra, amit a környezetemben látok (új Dell Latitude billentyűzetek tönkremennek), illetve amiket olvasok ("laptopnál 2 év után minden nap ajándék"), több szempontból is felmerül bennem a kérdés, hogy miként készüljek fel én is hasonló nyomorokra.

Önmagában az, hogy a "garancia miatt" egyáltalán nem nyúlhatok bele a gépbe, a következő dolgokat korlátozza:

- RAM bővítés, diszk csere/bővítés
- titkosítatlan adattárolás (ha úgy megy tönkre a gép, hogy be sem tudom kapcsolni, akkor törölni sem tudom)
- gép teljes takarítása, mondjuk maximum 2 év után (hogy a CPU ne skálázza vissza magát a jelenlévő pormennyiség miatt)

Ezek így együtt már majdnem elegendő okok arra, hogy a garancia időtartama legyen a legeslegutolsó szempont a vásárlásnál, ugyanis a gépet munkára fogom használni. Aztán még csak ezek után következik az, hogy mi van akkor ha tényleg tönkremegy valami. Van olyan hogy

- el- és visszaszállításos
- helyszíni
- szerviz
- nemzetközi
- világ

garancia. Na ezek közül elvileg a helyszíni esetén van esély arra, hogy ne az legyen, hogy leadom a gépet és majd egyszer, két hét múlva mondanak rá valamit. Linux esetén már az is sokat segítene, ha a diszket át tudom tenni egy másik gépbe.

Érdekelnének mások véleményei/tapasztalatai és hogy létezik-e megfizethető, rugalmas konstrukció ami a munkavállaló segítségére van olyankor, ha baj van. Vagy bármi, ami egyszerű és nagyszerű :D.

Hozzászólások

Lányomnak vettünk Asus notit Eu-s helyszíni garanciával amit visz magával mindenhová két évvel ezelőtt.
A gyári akkori konfigja pont elég ahhoz ma is amire kell, tehát nem utólag bővíteni hanem már eleve kicsivel "nagyobbat" venni.
Nem ment tönkre benne semmi,aksi sem, nem kellett szétszedni portalanítani sőt senki nem kíváncsi a belsejére :)
Amúgy meg minden termékre igaz, hogy garancia +3 nap a működési ideje.

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Mely Dell Latitude billentyűzetek mennek tönkre?

Évek óta Lenovo van csak, egyiknek se volt soha semmi baja. A megbonthatatlanság miatt mindent előre túlméreteztünk: RAM, CPU. Legközelebb talán egy SDHD-t tennék bele, az az egyetlen ami hiányzik belőle.

mi nemrégiben vettünk 2 darab y510p modellt sajna az első éjszaka csapágyas lett a második videókártyája amin relative gyorsan ventit cseréltek (3hét) de mivel ezek után kékhalálozott vissza akartuk küldeni ujra na a neheze ekkor kezdődőtt lenovonál 1 másik cég vette át a magyarországi szervizt ezeket napokig megtalálni se lehetett a megadott elérhetőségen körülbelül 3 hét után jutottunk végre velük olyan szintre hogy végre jött 1 futár elvinni a gépet körülbelül 1 hónapig ültek a gépen majd megprobálták visszaküldeni hogy a jelentett hibát nem tapasztalták azért csak probálták visszaküldeni mert sikeresen elküldték az ország másik végébe és onnan telefonált a futár hogy talál meg minket....
mikor 1 nappal később megkaptuk a notit szervizlapján az szerepelt hibának hogy be se kapcsol :D ugyhogy megint kb 3 hét után sikerült ujra futárkézbe adni a hibás notebookot ami mostmár 2 hónapja van ott és körülbelül 2 hétig tartott hogy 1 szervizessel sikerült beszélni a problémáról igy várjuk az uj videókártyát.... igy lehet hogy nem csak az olcsó kategóriában vannak itt problémák :)

Létezik a használt piacon nullkilométeres (vagy 1-2 hónapos), nullaáfás, garis, számlás konstrukció. Kb féláron.
A mostani gépem ilyen, és a következőre is megalkudtam már.

A Dell NBD gari nekem bevált, bár nézőpont kérdése, hogy ha meghal az akksi de pöpecül cserélik akkor azt most miként értékeli az ember :)
BTW ennél a konstrukciónál belenyúlhatsz a gépbe is, nincs matricázva stb.

--
"The only valid measurement of code quality: WTFs/min"

Ugyan USA tapasztalat, de a Dell gépekbe belenyúlhatsz, nekem még alaplapot is hagytak cserélni mikor meghalt, és nem volt kivitelezhető, hogy kijöjjenek cserélni.

UK Dell tapasztalat (gondolom otthon is ez van): garancia alatt bele kell, hogy nyuljal, ha valami nem jo, mert sokszor csak cserealkatreszt kuldenek (alaplapcserehez jon szervizes is), eppen ezert a szervizdoksik letolthetoek a Dell weblaprol. Legalabb is a Latitude sorozatnal, Inspiron tapasztalatom nincsen.

--
http://blog.htmm.hu/

Én 2001 óta csak laptopokat használok munkára. Általában HP-t, kétszer fél évig volt Dell.

A többiről nem tudok nyilatkozni, de a HP üzleti laptopjai régebben 3 év garanciával jöttek, mostanában meg azt hiszem vásárolható, hogy 3 év legyen (de lehet, hogy még mindig ez az alap).

Lehet, hogy 2 év után minden nap ajándék, viszont az üzleti laptop munkaeszköz, amit kb. 2 év után úgyis érdemes cserélni, mert az újabb verzió gyorsabb is annyival, hogy könnyebb rajta dolgozni, ergo visszahozza az árát.
Ettől függetlenül én megvettem a cégtől az épp lecserélt laptopot kétszer is, és mindkettő a lecserélés után még hosszú évekig bírta. Az utolsó ilyen gép 2006-ban vagy 2007-ben került hozzám, ebben 2007-ben képernyőt cseréltettem (törés miatt), és tavaly mondta fel végül a szolgálatot.
Az asszony Dell D620-as szintén selejtezéskor vett gépe (2006 lehetett), a mai napig működik.

Garancia miatt nem nyúlhatok a gépbe dolog ugyan korlátoz, viszont:
- hdd kivehető (HP és Dell) (vagy alul van neki egy kis fedél vagy oldalra csúszik ki). Ez a garanciát nem érvényteleníti, és így lehet könnyen nagyobb méretűre cserélni, lementeni vagy mondjuk image-ből újratelepíteni. Ha ez nem lenne, a céges IT-nek minden gépet egyenként kéne telepítenie.
- HP laptopokon alul szokott lenni egy nyitható fedél, ami alatt van egy memória bővítő slot (meg néha egyéb dolgok, pl. wireless mini bővítőkártya), illetve a billentyűzet kiemelhető felfelé. A billentyűzet alatt lehet hozzáférni a hűtőventilátorhoz, ha az ember ki akarja fújni, és itt van a fő memória slot általában. És persze így lehet más kiosztású billentyűzetet betenni, ha valaki ezt szeretné.

Szóval amiket írtál, hogy nem megy, azok igazából mind mennek (mondjuk a takarítás lehet, hogy nem teljes).

Van itt az asztalomon egy Lenovo Thinkpad, ezt most megnéztem, nem tűnik se nyithatónak, se a hdd nem tűnik kivehetőnek. Szóval lehet, hogy amit írtam fent, csak HP-re és Dell-re áll. Ennek fényében viszont nem is vennék ilyen Lenovo gépet. A hdd ki/be dolgot baromi sokszor használtam az elmúlt 13 évben, és memóriát is bővítettem már többször. Hiányozna a lehetőség.

Egyébként takarítás helyett, még mielőtt letelik a 3 év garancia, lehet szólni a HP-nak, hogy túlmelegszik a gép, ventilátor és hűtő cserét kérsz. Másnap jön a szervizes ember a munkahelyedre, 15 perc alatt kicseréli újra az alkatrészeket, aláírod, elbúcsúztok.
Persze ezt csak akkor érdemes, ha meg akarod tartani még hosszan a gépet, vagy tényleg úgy túlmelegszik, hogy zavar, pl. mert kikapcsol :-)

Ja, szervíz tapasztalat: nekem minden (HP és Dell) gépen next business day on site garancia volt, a HP-s és a Dell-es emberek is udvariasak voltak és megoldották a problémát, akárhol is voltam épp.
Mondjuk olyan volt, hogy a HP-tól valaki kijött Pesten, valamit takarított, visszaadta a gépet (pár napos/hetes gép kikapcsolt ha meghajtottam, túlmelegedés miatt). A hiba nem múlt el, így pár nap múlva Londonban egy másik szerelő jött, és ő már kicserélte a hőelvezető cuccot.

Dell esetében hangsúlyozottan üzletit kell keresni, ha vinyócserére vágysz. Az Inspiron széria egy agyrém: van amelyiket teljesen szét kell szedni, hogy hozzáférj a diszkhez. :(

Szerviz: IBM/Lenovo, Thinkpad T61-hez... hát nem egy villám. Volt, hogy egy hétig ültek rajta és visszaadták, hogy semmi baja. Hazajöttem, a hiba ugyanaz. Reklamálok, jó, vigyem vissza. Mielőtt visszavittem volna, még egyszer ellenőriztem, többé nem jelentkezett a hiba. K.ra nem értem azóta se. :)

Dell... hát igen, van olyan hiba, amit háznál javítanak. Nekem elég sok negatív tapasztalatom volt velük. Volt, hogy két és fél héten át használhatatlan volt a gépem. Előbb tübb, mint egy hétig "javították" a NBD garis gépet, majd miután visszakaptam, az ujjlenyomat olvasó beüzemelése után jelszót kért a BIOS és újabb egy hét volt, mire megkaptam a "generálnyitót" hozzá. :(
És ez csak egy volt a rengeteg problémából... de kaptam gyárilag sérült alkatrészt is. :(
Szóval a dell-t csak félve merném ajánlani bárkinek is.

az a "baj", hogy a csalódott emberek a hangosabbak, neked (és még egy-két embernek a hupon) volt negatív tapasztalata a Dell latitude gépekkel, de a nagy többségnek nem, viszont ők nem írogatnak minden alkalommal...

szóval a munkahelyemen tucatjával vettük a dell latitude gépeket az elmúlt évek során, és egy szerencsétlen nvidia chip (620, 630) szériát leszámítva csak jókat tudunk róla mondani

én évek óta E6410-est nyúzok, nemrég vettem bele SSD-t, és egy optikai meghajtó helyére tehető hdd fiókot

ha egyszer el kellene válnom a gépemtől és a cégemtől, biztos, hogy ugyanilyet vennék a vaterán

Hm. Az a helyzet, hogy a 6410 még egy viszonylag jól összerakott darab volt. Azt hiszem, a 6420 (és kortársai) volt az első széria, ami már-már közelíti az ipari hulladék fogalmát. Mind mechanikailag, mind a felhasznált alkatrészek tekintetében. :(

A szerviz háttér meg olyan, amilyen...
Nem tudok olyan típusról, aminek 100%-osan jó hírű lenne a hazai szervizhálózata.

Viszont nekem rengeteg bajom volt a géppel is, a szervizekkel is. Hanyagul összerakott gép, amit a szervizes még jobban elrontott, gyárilag selejtes alkatrészt szerelnek be, elfelejtik bekötni a hangkártyát, nem tudnak mit kezdeni azzal, hogy a tapipad meghülyül, ha töltőről üzemel a gép stb. stb. stb.

A szervízes elrontja dologgal sajnos nekem is volt tapasztalatom.

Az új Dell D630-nak valahogy szarul érintkezett valami, és a kép gyakran becsíkozódott.

A szervízes ember persze kijött, szétkapta, összerakta, csíkozódás elmúlt, cserébe utána a zsanér lötyögött idegesítően.

Köszi.

"Lehet, hogy 2 év után minden nap ajándék, viszont az üzleti laptop munkaeszköz, amit kb. 2 év után úgyis érdemes cserélni, mert az újabb verzió gyorsabb is annyival, hogy könnyebb rajta dolgozni, ergo visszahozza az árát."

Hát, erre mindig azt szoktam mondani, hogy a vas pontosan ugyanazt tudja, mint amit a vásárláskor tudott.
------------------------------------------------------------------------------
www.woodmann.com/searchlores/welcome.htm

6 éves alu alma 6Gbramra bővítve és most egy ssd-n gondolkozom
eddig bárki nézte ránézésre 1-1.5 évesnek mondták

Mi köze a garanciának a hdd és ram cseréhez? Semmi, az EU-n belül nem korlátozhatják a garanciát. Annó a Dell d630-ban cseréltem hdd-t és ram-ot is, amikor garanciális dolog volt (alaplaphiba) nem volt gond a Humansoft-nál, simán cserélték a hibás dolgot, sőt, volt hogy a gyári hdd amit kivettem, pont azért mert nagyobb kellett (80 gigás helyett 320-ast raktam bele), hibás volt, kijöttek és még Ők kértek elnzést hogy 80-as helyett már csak 160-ast tudtak adni, úgy hogy az asztalról vitték el a hddt nem a gépből.

Sajnos Dell-ből nem találtam hasonló minőségűt és a mostaniak nem is szépek már, ezért HP 640 G1-et vettem dockolóval, gyárilag win7 és 8.1 van hozzá, én az elöbbit használom. Maximálisan meg vagyok elégedve vele, mondjuk én gyári 4gb-hez kértem még 4gb-ot, a video meg 1600*900-as, számomra az 1366*768 használhatatlan a munkára (d630-as 1440*900-as volt)

Ezt meg tudom erősíteni a 2-éve vásárolt ASUS N56VM laptoppal is. Vásárlás előtt felvettem a kapcsolatot a magyar ügyfélszolgálattal, hogy a kiszemelt tipusba, rögtön tennék SSD-t és még RAM-ot, az optikai meghajtó helyére a HDD-t. A válasz igen volt, garanciavesztés nélkül megtehetem.

Az én ismeretségi körömben az összes hp lapinak kinyúlt az adaptere egy év alatt. 4 ilyen lapiról tudok. Nekem fujitsu van/volt (mert már nem én használom) Idén kezdte szerintem már a 6. évét és még mindig működik. Akku 1 órát bír gyári. Viszont a gyári merevlemez 4. évben megadta magát. A hálózati adapterből a 3.-at nyövi. És egy "videó ic-t" kellett benne cserélni. Azért idézőjel mert a szaküzletbe ahol kicserélték azt mondták ezt kellett kicserélni. :) Szóval lehet tök más a neve. Lényeg a lényeg kép nem volt. ?iután haza hoztam tőlük lett rajta kép. Egyébként 100%-os a gép 6 évesen.
Acer laptopokat amiket egy időbe vettek az enyémmel kivétel nélkül mindegyiket kikukázták már.
Én a tisztításra annyit mondanék. Hogy az én laptopom nem volt leragasztózva úgy h ne tudd szétnyitni. 2 helyen lehet bontani. A húgom jelenlegi hp-ja is olyan hogy gond nélkül el lehet érni a ventilátort.
Hdd titkosítást meg meg lehet oldani úgy hogy eleve olyan laptopot választasz amin nincs csak egy freedos.
Amúgy meg szerény véleményem szerint a truecrypt még mindig jó kis program titkosításra. Feltételezem nem az nsa elől akarsz elrejteni valamit. Hanem átlag emberek elől hogyha elveszíted a laptopot.
Ha én most vennék laptopot akkor első sorba a lenovo kínálatát nézném meg. Az a pár lenovo amit láttam az elmúlt években hihetetlenül strapabíróak voltak. Az egyiken a gazdája konkrétan ült a laptopon a koleszban mert nem volt szabad szék, asztal a szobájában sosem. Így amikor le kellett ülni fogta lecsapta a lenovo tetejét és ráült. XD Ez egy évig rendszeres volt. (az a laptop csak film és zenehallgatásra volt semmi böngészés stb.. még 2008ban). Utána én kiköltöztem. Amúgy az én fujimat is elejtette az egyik volt szobatársam 2 évesen. akkor látható baja nem lett.

Hali. Nekem régóta ThinkPad-jeim vannak (Főleg T széria, de volt Edge is). Tapasztalatok:

- HDD, RAM könnyen hozzáférhető, nem érvényteleníti a garanciát. Sőt, szervizbe nem adunk le diszkkel laptopot.
- Billentyűzet könnyen kivehető, nem érvényteleníti a garanciát
- az előző miatt nagyon könnyű kifújni a hűtését, néha érdemes megtenni.
- Nagyon sokat kibírnak, a ráöntöd a kávétól a menet közbeni leejtésig, stb.
- a billentyűzetük szerintem a legjobb, legalábbis a chicklet típus előtt (T420 az utolsó aminek ilyen). Masszív, kényelmes. Asszonynak T430 van, az újabb fajta billentyűzettel, de az sem rossz, csak nekem hiányzik a régi, meg a PgUp/PgDn/Ins/Del/Home/End kiosztás.
- Linux támogatás általában jó, a T szériának eddig 100%, értsd minden működik, ahogy kell
- Nekem szervizbeszállítós volt a garancia, de mivel az IBM szerviz itt van a szomszédban, ezért ez nekem nem gond. Az is igaz, hogy eddig 1x voltam csak náluk, cellahibás lett az Edge akkuja fél évesen. Szó nélkül cserélték, 5 percet ha eltöltöttem a szervizben. T40, T43, T61, Edge és T420 az eddigi sor, és garanciális idő alatt csak az említett akkumlátor probléma volt a gépekkel. T sorozatra alapból 3 év a gari, 5-re bővíthető.

Kicsit nagyobb méretű, erőforrású gépet célszerű venni, ami akár 3 év múlva is kiszolgál, Asus nyerő választás lehet.

Hát én most úgy tűnik belefutottam. Közel 1 millás dell gép pénteken reggel nem indult. Bejelentés hrp-nek, hétfőn semmi. Telefon, majd közölték hívjam a dell-t. Dell közli, hogy az nem úgy van mert az alkatrész megérkezésétől számítják a 24 órát! Ma szerda és még semmi, és ahogy nézem talán holnap se. Nem akarok én bántani senkit, de ilyen nyögvenyelős dolgot rég nem láttam. Következőnél szakítunk a brand-el, mert ennyi idő alatt szék alól is elő lehet venni egy új vasat.

A cégnél épp azt számoltunk nemrég, hogy vehetünk X-ért business laptopot vagy effektíve kb. hasonló teljesítményt nyújtó consumert X/2-ért, így ha gagyi a hátára fekszik, akkor veszünk egy újat kb. fél nap alatt, és kb. még mindig olcsóbb lesz.

Persze nincs szükség 32G ramra meg ilyesmikre (mondjuk 1T ssd-re), és nem tudjuk arra rángatni hogy egymillás laptopot vettünk, milyen menők vagyunk, ellenben van egy olcsó munkaeszköz. És a gyártók ezt maguknak köszönhetik, pl. amikor a márkaszerviznek fogalma sincs hogy milyen ram megy az eszközbe.

X-ért business laptopot vagy effektíve kb. hasonló teljesítményt nyújtó consumert X/2-ért, így ha gagyi a hátára fekszik, akkor veszünk egy újat kb. fél nap alatt, és kb. még mindig olcsóbb lesz.

Hát olcsóbbnak olcsóbb lesz, de gagyibb is. Sajnos a fizikai kialakítása ezeknek a consumer szaroknak minden kritikán aluli.

Én ennél jobban hiszek a kicsit használt business laptopban - féláron. Negyedik éve nyúzom a T410-emet, kb 1 évesen vettem, újkori árának a feléért, annyiért consumerből már erősen válogatnom kellett volna, hogy melyiket vegyem meg.

Igen, van kolléga aki hasonló szavakkal fetisizálta a laptopját, ami aztán hamarabb döglött meg mint a gagyi. Igaz a gagyiból is volt nekünk olyan, aminek a zsanérja ment tönkre, de azért az is kiszolgált jópár évet.

Egyszer akartunk használt laptopot venni, mert a haver haverja nagyon jó áron tudott volna hozni, ha lett volna. De egyrészt nem volt (mert a haver megvette kb. az összes értelmeset), másrészt meg a kérdésemre hogy ugyan lesz-e még valaha azóta is válaszolnak. Ez meg nem pálya akkor, amikor kell a laptop.