mobil adatátávitel

X szolgáltató, Samsung [nyilván független] telefon

[házaló] telefonhívásra [feltöltős->feltöltős] csomagváltás történik, mivel grátiszba adnak 1Gbyte internetet és fillérekkel jobb az átlag hívásdíj. az ügyfél [közeli családtag] megszédül és kész. mindegy, hogy a felajánlott csomagdíj olyan, hogy 30 napon belül "reszetel" - tehát ami rajta maradt az elvész és tölthetsz újat :DD létrejött az előfizetéses feeling: ügyes az ügyintéző & naiv / tapasztalatlan / jóhiszemű az ügyfél.

majd az internet lesz a kárpótlás. ahha. a telefon offline módot mutat mobil adatátvitelt kérve az új szolgáltatással [eddig nem volt ezen a készüléken mobilinternet, ezen a kártyán sem - sehol / soha]. 2x1 órányi lightos szívás után irány az ügyfélszolgálat, ahová megyek segítségnek. ügyfélszolgálatos/1 elkéri a telefont: mondom ne nézegesd, cseréld ki a kártyát elsőre, nem az első amivel találkozom. nekem is volt hasonló esetem. nem pont ilyen, de az érzés kb ez. kb 15 éves SIM, szóval kezdjük ezzel kérlek. nem ért hozzá: várjuk meg a hozzáértőt, aki épp budin van :D okés, várjuk meg, addig sétálunk egyet. visszaérünk, látom az ügyfélszolgálatos/2-t.

problémáról már tud, én is besegítek picit, de közben teljesen másra is kell figyeljek. szabadságom töltöm, nyaralni készülök, ahaokés. de nem cserél SIM-et semmi céllal és módon [dehé' minek?], a régi [és más téren is szarakodó] SIM-et sem teszi más készülékbe próbának [minek ezt is]. telefonálgat egy kicsit: szerződés szerint x összeget fel kell tölteni, és rögtön lesz internet. b+ okés, akkor csináljuk. de hát nem nyert, rohadt meglepő, a telefon addig sem jut, hogy valamiféle adatátviteli szabványt mutasson, hanem némi szaggatás után offline mód-ot kap 0 bájt adat forgalmazásával :D

na akkor végre cserélgessünk SIM-et \o/ végre eljutnak idáig. maguktól nem ajánlanak cserét **, most már különben le is szarom, az ügyfél főleg. egy szervizcélú SIM bekerül az érintett telefonba: állítólag nincs internet [nem mutatja meg, csak maga előtt nyomkodja]. a szar SIM-et pedig beteszi egy szervizcélú telefonba, ott "van": ezt sem látom, nem mutatja, a pult mögött nyomkod. konklúzió: szar mobil. legyen, bsszameg.

estére kölcsönadom a telefon tulajdonosának az Y szolgáltató kártyáját a mobilnetes stickemből, beteszem a telefonba és lőn internet, bármilyen állítgatás nélkül automatán. "tényleg" a telefon szar. elkérem a telefont: lássuk mivel próbálkoztak a készülékkel eredmény nélkül: adat roaming + adat számlálás :DD meg minden ilyesmi on, hátha jó lesz.

folyt köv. talán holnap.

* bazzeg annyian dolgoznának ilyen semmirekellőként, ha lehetne. annyi embernek jó lenne valami munkahely a szarlapátolást és szarmixelést leszámítva de nem és nem. az ügyfélszolgálaton dolgozik mariska-pistike-lacika meg a fszomtudja valakinek valakije és emiatt boldogul. hozmányként nekem okoz egy adag kiesést, az ügyfél életéből járulékos költségekkel együtt 6-7 kiesett órát, plusz kiadásokat. végül vélhetően egy _postán_ kiküldött SIM-et [erre számítok], hiszen ** a helyszínen az nem volt megkapható - legalábbis ez volt a púder [2014].

http://www.televisiontunes.com/Benny_Hill_Show.html
nem tudom mi ez a Benny Hill feeling ma nálam, de találó.

Hozzászólások

Nem rossz :) Azért az érem másik oldala, hogy ugyanezek az ügyfélszolgálatosok találkoznak idiótákkal, rám pl. mindig furcsán néznek, amikor közlöm, hogy "amúgy ha nem megy a még Westel 900 logós SIM kártyámmal, akkor nincs új készülék" - kerülöm a Nokiát, így eddig nem volt belőle gond [tapasztalataim szerint a Nokia szereti cseréltetni a SIM-eket]

BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)

Nem tudom, melyik szolgáltató, milyen új a mostani SIM...
Nekem a Vodánál nemrég szó nélkül cserélték jelképes 1Ft-ért olyanra, amiből ki lehet pattintani a microSIM-et.

Nem okoskodni akarok, nem tudom, ezzel futottál-e már esetleg egy kört, de lehet, hogy érdemes lenne, mielőtt újra felpattansz a szopórollerre az ügyfélszolgálat felé...

Telefonban a hozzáférési pontok beállításai rendben vannak? (APN, felhasználónév, jelszó, MCC, MNC...). Adott csomaghoz lehet, hogy más értékek kellenek, mint a mobilnetes stickben lévő csomaghoz. Az ügyfélszolgálati számokon (1220, 1270...) ezeket valszeg az értelmesebbek meg tudják adni.

Valamelyik szolgáltatónál anno le lehetett kérni egy beállító "SMS"-t, vagymit ("szolgáltatói beállítások érkeztek, menti?" vagy vmi hasonló) majd telefon reboot, s lett net.

Anno Galaxy Mini kapcsán találkoztam ilyen hibajelenséggel kb 1 éve. Ott megoldotta a gondot egy gyári beállítások visszaállítása.