Adott egy belső hálózat amit egy win2008r2 tartomány tart össze. A tartományban lévő munkahelyek csoport házirendekkel vannak szabályozva. Létrehoztam egy ubuntu szervert postfix+dovecot mail kiszolgálókkal, amire egy postfixadmin és a roundcube van húzva. A munkaállomásról a roundcube-ba történő bejelentkezéskor a mellékelt hibaüzenetet küldi. A hibaüzenet önmagában egyszerű, és informatív, de nem tudok ellene tenni még akkor sem ha böngészőben engedélyezem a hibajelentésben foglaltakat. Otthoni környezetben is szimuláltam (melléklet), de amint a böngészőben engedélyeztem a hibát okozó részt be tudok menni. A hibaüzenet minden böngészőben ugyanúgy jelenik meg.
A mellékelt hibaüzenetet a roundcube küldi (nem találtam a naplókban), vagy a böngésző ?
A win group police internetre alkalmazott beállításai válthatják ki ?
Mi lehet a hiba oka, van e valakinek tapasztalása ezen a területen ?
Hibaüzenet:
A böngészők tartalmat megjelenítő ablakának felső-közép részén, egy rózsaszín ablakban:
"A böngésző nem támogatja a sütik használatát"
Köszönöm
- 5910 megtekintés
Hozzászólások
Ha minden böngészőben ugyanúgy jelenik meg a hibaüzenet, akkor ez roundcube issue lesz.
(Firefox, Chrome beállításait nem igazán jellemző, hogy GPO-val terítik, próbáld ki ezekkel)
Roundcube log-ban látsz valamilyen hibát?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ajánlott böngészőkkel is egyből próbáltam, éppen azért amiért mondtad (GPO-n kívüli tér), és nem segített, kiírta a "süti" hibát.
Ennyit találtam:
PHP deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /usr/share/php/mdb2
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akár az is lehet probléma hogy nem tudja tárolni a session adatokat, amiket úgy rémlik hogy db-ben szeret tartani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre viszont adatbázishibát írna ki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha jól rémlik, ez a hibaüzenet nálam is visszatérő vendég volt, de nem okozott ilyen hibát.
Próbáltál RC-t frissíteni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kb. másfél hete húztam fel a roundcube-t, és a teszt rendszerben ahol működik (Itthon, nem tartományi, és nincs GPO) régebbi a RC. Véleményem szerint sincs összefüggés a RC hibaüzenet és a böngészőknél lévő "süti" hibaüzenet között, viszont a hibaüzenet formája, megjelenése biztos hogy RC által előállított, mert bejelentkezve és ott produkálva egy hibát, a megjelenés azonos. Megpróbálom majd a tartományon kívülről elérni at RC-t, hogy mit szol hozzá.
köszönöm
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A windows tartmányi hálózatban "'A böngésző nem támogatja a sütik használatát" roundcube hibára az alábbit naplózza:
php error failed to load plugin file /var/lib/roundcube/plugins/jqzeryui/jqzueryui.php in /share/roundcube/program/include/rcube_plugin_api.php 196 line cpost /roundcube/?_task=login&=action=login
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tiltottad le a javascripteket?:)
Amugy a website hozza van adva a trusted siteokhoz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
rosszul fogalmaztam az alábbi leírásnál:
( santa7780 | 2014. június 4., szerda - 17:33 )
"A windows tartmányi hálózatban "'A böngésző nem támogatja a sütik használatát" roundcube hibára az alábbit naplózza:"
Nem léptettem be a tartományba.
A windows tartományon kívülről próbálkoztam(GPO-n kívüli hatókőr), egy ubuntuval csatlakoztam a hálózathoz dhcp segítségével, és ott is ezt a hibaüzenetet adta a böngésző (chrome, firefox), és a fenti roundcube hibalogot. A megbízhatók közé nem raktam be, de ezt a teszt szervernél (otthon) nem kellett megtennem hogy működjön. Esetleg még annyit, hogy virtuális(hyper-v) környezetben fut az ubuntu lts, fix ip címmel. Bár külön hálókártyán, úgyhogy nem kellene számítania.
Köszönöm
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
felreertettem, bocs.
valamit mondhatnal a verziokrol, kornyezetrol, rc confrol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
postfix-dovecot-postfixadmin-roundcube
Az otthonomba kialakítva (azon kívül hogy a submission még nem 100-as, vagyis nem működik hitelesítéssel a küldés,csak 25-ös porton) a RC, és a postfixadmin is működik, sikeresen be tudok lépni. Máshol windows tartományi környezetbe viszont a RC a fenti hibanaplóval és a süti hibával nem bír belépni, a postfixadmin belép minden további nélkül.
A mail szerver virtualizáltan fut hyper-v segítségével, külön hálókártyán.
Íme a conf:
$rcmail_config = array();
$rcmail_config['debug_level'] = 1;
$rcmail_config['log_driver'] = 'file';
format characters)
$rcmail_config['log_date_format'] = 'Y-M-D H:i:s O';
$rcmail_config['syslog_id'] = 'roundcube';
http://php.net/manual/en/function.openlog.php
$rcmail_config['syslog_facility'] = LOG_USER;
$rcmail_config['smtp_log'] = true;
$rcmail_config['log_logins'] = true;
$rcmail_config['log_session'] = true;
$rcmail_config['sql_debug'] = false;
$rcmail_config['imap_debug'] = false;
$rcmail_config['ldap_debug'] = false;
$rcmail_config['smtp_debug'] = false;
$rcmail_config['default_host'] = array("localhost");
$rcmail_config['default_port'] = 143;
$rcmail_config['imap_auth_type'] = PLAIN;
$rcmail_config['imap_delimiter'] = null;
$rcmail_config['imap_ns_personal'] = null;
$rcmail_config['imap_ns_other'] = null;
$rcmail_config['imap_ns_shared'] = null;
$rcmail_config['imap_force_caps'] = false;
$rcmail_config['imap_force_lsub'] = false;
$rcmail_config['imap_timeout'] = 0;
$rcmail_config['imap_auth_cid'] = null;
$rcmail_config['imap_auth_pw'] = null;
$rcmail_config['imap_cache'] = null;
$rcmail_config['messages_cache'] = false;
$rcmail_config['smtp_server'] = '';
Ha tls-sel megadon a szervert, sajnos a submission hibás m?ködése miatt
nem küld levelet egyenl?re .
$rcmail_config['smtp_port'] = 587;
$rcmail_config['smtp_user'] = '%u';
$rcmail_config['smtp_pass'] = '%p';
$rcmail_config['smtp_auth_type'] = '';
$rcmail_config['smtp_auth_cid'] = null;
$rcmail_config['smtp_auth_pw'] = null;
$rcmail_config['smtp_helo_host'] = '';
$rcmail_config['smtp_timeout'] = 0;
$rcmail_config['enable_installer'] = false;
$rcmail_config['log_dir'] = 'logs/';
$rcmail_config['temp_dir'] = 'temp/';
$rcmail_config['message_cache_lifetime'] = '10d';
$rcmail_config['force_https'] = true;
$rcmail_config['use_https'] = true;
$rcmail_config['login_autocomplete'] = 0;
$rcmail_config['login_lc'] = false;
$rcmail_config['auto_create_user'] = true;
$rcmail_config['skin_logo'] = null;
$rcmail_config['skin_include_php'] = false;
$rcmail_config['session_lifetime'] = 10;
$rcmail_config['session_domain'] = '';
$rcmail_config['session_name'] = null;
$rcmail_config['session_storage'] = 'db';
$rcmail_config['memcache_hosts'] = null; // e.g. array( 'localhost:11211', '192.168.1.12:11211' );
$rcmail_config['ip_check'] = true;
$rcmail_config['referer_check'] = false;
$rcmail_config['x_frame_options'] = 'sameorigin';
$rcmail_config['des_key'] = 'jhkgBwpaZaXiuhO6WRQH8I]u';
$rcmail_config['username_domain'] = '';
$rcmail_config['mail_domain'] = '';
$rcmail_config['password_charset'] = 'ISO-8859-2';
$rcmail_config['sendmail_delay'] = 30;
$rcmail_config['max_recipients'] = 20;
$rcmail_config['max_group_members'] = 5;
$rcmail_config['useragent'] = 'Roundcube Webmail/'.RCMAIL_VERSION;
$rcmail_config['product_name'] = 'SAJĂT Webmail';
$rcmail_config['include_host_config'] = false;
$rcmail_config['generic_message_footer'] = '';
$rcmail_config['generic_message_footer_html'] = '';
$rcmail_config['http_received_header'] = true;
$rcmail_config['http_received_header_encrypt'] = true;
$rcmail_config['mail_header_delimiter'] = NULL;
$rcmail_config['line_length'] = 72;
$rcmail_config['send_format_flowed'] = true;
$rcmail_config['dont_override'] = array();
$rcmail_config['identities_level'] = 0;
$rcmail_config['client_mimetypes'] = null; # null == default
// mime magic database
$rcmail_config['mime_magic'] = '/usr/share/misc/magic';
$rcmail_config['im_identify_path'] = null;
$rcmail_config['im_convert_path'] = null;
$rcmail_config['contact_photo_size'] = 160;
$rcmail_config['email_dns_check'] = true;
$rcmail_config['plugins'] = array('jqueryui', 'managesieve', 'newmail_notifier');
$rcmail_config['message_sort_col'] = '';
$rcmail_config['message_sort_order'] = 'DESC';
$rcmail_config['list_cols'] = array('subject', 'status', 'from', 'date', 'size', 'flag', 'attachment');
$rcmail_config['language'] = 'hu_HU';
$rcmail_config['date_format'] = 'Y-m-d';
$rcmail_config['date_formats'] = array('Y-m-d', 'd-m-Y', 'Y/m/d', 'm/d/Y', 'd/m/Y', 'd.m.Y', 'j.n.Y');
$rcmail_config['time_format'] = 'H:i';
$rcmail_config['time_formats'] = array('G:i', 'H:i', 'g:i a', 'h:i A');
$rcmail_config['date_short'] = 'D H:i';
$rcmail_config['date_long'] = 'Y-m-d H:i';
$rcmail_config['drafts_mbox'] = 'Drafts';
$rcmail_config['junk_mbox'] = 'Junk';
$rcmail_config['sent_mbox'] = 'Sent';
$rcmail_config['trash_mbox'] = 'Trash';
$rcmail_config['default_imap_folders'] = array('INBOX', 'Drafts', 'Sent', 'Junk', 'Trash');
$rcmail_config['create_default_folders'] = true;
$rcmail_config['protect_default_folders'] = true;
$rcmail_config['quota_zero_as_unlimited'] = true;
$rcmail_config['enable_spellcheck'] = true;
$rcmail_config['spellcheck_dictionary'] = false;
$rcmail_config['spellcheck_engine'] = 'pspell';
$rcmail_config['spellcheck_uri'] = '';
$rcmail_config['spellcheck_languages'] = NULL;
$rcmail_config['spellcheck_ignore_caps'] = false;
$rcmail_config['spellcheck_ignore_nums'] = false;
$rcmail_config['spellcheck_ignore_syms'] = false;
$rcmail_config['recipients_separator'] = ',';
$rcmail_config['max_pagesize'] = 200;
$rcmail_config['min_keep_alive'] = 60;
$rcmail_config['upload_progress'] = false;
$rcmail_config['undo_timeout'] = 0;
$rcmail_config['address_book_type'] = 'sql';
$rcmail_config['ldap_public'] = array();
$rcmail_config['ldap_public']['Verisign'] = array(
$rcmail_config['autocomplete_addressbooks'] = array('sql');
$rcmail_config['autocomplete_min_length'] = 1;
$rcmail_config['autocomplete_threads'] = 0;
$rcmail_config['autocomplete_max'] = 15;
$rcmail_config['addressbook_search_mode'] = 0;
$rcmail_config['default_charset'] = 'UTF-8';
$rcmail_config['skin'] = 'default';
$rcmail_config['pagesize'] = 40;
$rcmail_config['timezone'] = 'auto';
$rcmail_config['dst_active'] = null;
$rcmail_config['prefer_html'] = true;
$rcmail_config['show_images'] = 1;
$rcmail_config['htmleditor'] = 1;
$rcmail_config['prettydate'] = true;
$rcmail_config['draft_autosave'] = 300;
$rcmail_config['preview_pane'] = true;
$rcmail_config['preview_pane_mark_read'] = 5;
$rcmail_config['logout_purge'] = true;
$rcmail_config['logout_expunge'] = true;
$rcmail_config['inline_images'] = true;
$rcmail_config['mime_param_folding'] = 1;
$rcmail_config['skip_deleted'] = false;
$rcmail_config['read_when_deleted'] = true;
$rcmail_config['flag_for_deletion'] = false;
$rcmail_config['keep_alive'] = 60;
$rcmail_config['check_all_folders'] = true;
$rcmail_config['display_next'] = false;
$rcmail_config['autoexpand_threads'] = 2;
$rcmail_config['top_posting'] = false;
$rcmail_config['strip_existing_sig'] = true;
$rcmail_config['show_sig'] = 1;
$rcmail_config['sig_above'] = false;
$rcmail_config['force_7bit'] = false;
$rcmail_config['default_imap_folders']
$rcmail_config['search_mods'] = null; // Example: array('*' => array('subject'=>1, 'from'=>1), 'Sent' => array('subject'=>1, 'to'=>1));
$rcmail_config['addressbook_search_mods'] = null; // Example: array('name'=>1, 'firstname'=>1, 'surname'=>1, 'email'=>1, '*'=>1);
$rcmail_config['delete_always'] = false;
$rcmail_config['mdn_requests'] = 0;
$rcmail_config['mdn_default'] = 0;
$rcmail_config['dsn_default'] = 0;
$rcmail_config['reply_same_folder'] = true;
$rcmail_config['forward_attachment'] = false;
$rcmail_config['default_addressbook'] = null;
$rcmail_config['spellcheck_before_send'] = false;
$rcmail_config['autocomplete_single'] = false;
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Találkoztam már ezzel a problémával. Volt valami bug is egyes verziókban, és olyasmi volt a "megoldás", hogy http elérés esetén volt az adott konfiguráción érzékeny erre. Hogy miért, azt nem kerestem meg, de https alatt ugyanonnan, ugyanazzal a beállítással működött.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https-sel használom. Küldök egy rc beállítást a holnapi napon. És köszönöm a segítséget.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kialakult egy postfix-dovecot-postfixadmin-roundcube mail szerver.
A mail szerver működik.
Alap kiszolgáló rendszer:
windows 2008 r2:
-AD (tartomány)
-DNS az AD-be integrálva
-DHCP
-IIS7
stb...
Az ubuntu mail szervert felvettem manuálisan a windows dns szerverére,de az nem az AD tartomány tagja.
A RC az alábbi esetben használható:
Tartományon kívüli munkaállomás, amely a hálózatba van rakva. Ebben az esetben csak a https://"ubuntu hostname"/roundcube esetén léptethető be a felhasználó. A https://'ip cím"/roundcube esetén a "böngésző nem támogatja a sütik használatát" hibát írja ki.A RC-t viszont tartományban (AD) lévő munkaállomásokon szeretném használni, ami viszont nem sikerül egyik fenti esetben sem, a fenti hiba üzenettel. Érdekes módon a postfixadmin működik IP címmel is (lehet az tartományi, vagy azon kívüli munkaállomás.
Köszönöm
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A RC 0.9.5-ös verzióval minden további nélkül megy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni