SMTP tracking - hibakeresés

Van egy olyan problémám, hogy X partner felé nem érkeznek meg a leveleim (máshova igen, neki máshonnan szintén). Tőlem a következő szerver gond nélkül átveszi (postfix log alapján), onnantól persze nem tudok róla semmit.
Sajnos a humán oldali hibakereséssel nem megyek semmire (ő a céges hierarchián nem jut el egy értelmes rendszergazdáig, aki mondana A-t vagy B-t, nekem meg a szerver szolgáltató supportja nem válaszol)

Kínál-e valami megoldást az SMTP protokol, hogy technikai visszajelzést kapjak a levelem sorsáról a további szerverektől?

(egyéb: manuálisan beállított célzott tiltás kizárva, mert pont azzal kezdődött az egész, hogy új mail szolgáltatójuk van szűz mailbox-okkal. Valami spam szűrőre gyanakszom, de így, hogy se én nem kapok visszajelzést, sem a címzett spambox-ba sem, így elég nehéz)

Hozzászólások

Számodra egy szerver van csak (a sajátodon felül), az pedig a címzett elsődleges MX-e, ami a leírtak alapján gondolom egy "250 OK" kíséretében átveszi tőled a levelet. Ami ez után van, illetve lehet, arra semmilyen ráhatásod/rálátásod nincs sajnos, így nem igazán tudsz mit tenni, azon kívül hogy pl. az mx toolbox blacklist szekciójában megnézed az IP-d (ez megvolt amúgy?).

Egyébként ha ez egy cég, akkor a címzett miért nem tud panaszt tenni a helyi supporton az ügyben? Nem kap meg leveleket a céges fiókjára, azért ezt illik kivizsgálni. Szerintem teljesen felesleges abba belemenni, illetve azon malmozni, hogy tőled nem kapja meg, máshonnét meg igen, mit számít? Főleg hogy fogalma sem lehet arról, hogy esetleg honnét NEM kap még meg leveleket.

Erdekes ceg lehet, hogy eldobalja konkretan a leveleket azutan, hogy te a logban latod hogy atvette...

Nalunk semmit nem dobnak el ha mar atvettek a levelet max a kovetkezok hajtodnak vegre:

SPAM tag es megy a junk folderbe
SPAM tag + linkek attachmentek eltavolitasa

Egyes cimekre nem lehet kulso domainrol levelet kuldeni de ekkor megy vissza uzenet, hogy nincs ra jogosultsagod, hogy a cimzettnek levelet kuldjel.

Ezt tartom én is érdekesnek, hogy a címzettnél nem kerül a spam folderbe sem.

Közben annyi infót visszakaptam a szolgáltatótól, hogy "Spam probability 76%" - amire végül is kizárásos alapon én is gyanakodtam, viszont abszolút nem tudok mire vélni (sima plain-text pár soros levél egy tiszta szerverről, szabvány fejlécekkel + épp nemrég vezettem be SPF+DKIM-et épp az ilyesmi problémák elkerülésére)
De részleteket persze nem írnak, hiszen - érthető módon - ők hivatalosan csak a saját ügyfelükkel kommunikálnak. Úgyhogy marad a szépen lassan körbe-egyeztetés.

Na most amit irtal az alapjan nem tul jol csinaljak. Ha valamit spamnek jelolunk utana mar nem dobjuk el. Vagy meg azt tudom elkepzelni, hogy IMAP a fiok es a junk folder nincs felrakva a felhasznalonak.

Amik eldobasra kerulnek nalam:

No reverse DNS
Spoof address ( nalam hostolt domainek csak auth-al tudnak levelet kuldeni es csak arrol a fiokrol amivel autholnak ) Tehat nem jatszik, hogy rajtam keresztul kuld levelet freemailes vagy barmilyen mas cimrol es a hostolt domain egyik accountjaval azonositja magat.
Local blacklist

Ha SPF es DKIM nem stimmel akkor max kap jo sok pontot ra.