Blenderhez milyen kártya és milyen config ?

Fórumok

Nagy fiam elég aktívan foglalkozott a blenderrel, szeretnék neki egy új gépet összehozni. Milyen videó kártya legyen benne ? Ha egy megfelelő kártya van a gépben akkor mennyire fontos a CPU és memória ?
A cél nem az, hogy filmstúdiót alakítson. Csak azt szeretném ha a gép nem akadályozná a szoftver további megismerésében és kisebb munkák elvégzésében, mint a jelenlegi AMD-s konfigja.

Hozzászólások

Egy másik topikban gamer configba gigabyte 650-es Ti-boost lett a befutó. Szerintem nektek is megfelelne.
Ha amd akkor msi vagy sapphire 7790. Nekem utóbbi van.

Itt a topik: http://hup.hu/node/128410
Ha bf4hez jó szerintem modellezéshez is.
Én a másik topikba írtam h 1gb modell is bőven elég. Szerintem modellezésnél is igaz ez ennél a kártyánál. De ez csak feltételezés. Nekem 2gb-s amd-van de még semmivel se tudtam kihasználni a 2gb-t. Skyrim vitte eddig a legközelebb hozzá. De ott is 3rd moddal optimalizálni lehet.

Olvastam ezt a topikot a napokban. Viszont mégis úgy gondoltam elindítom ezt, mert itt nem a játékon van a hangsúly hanem a blender-en. Nem vagyok jártas a modellezésben és ha a fiamra hallgatok akkor csak a CUDA Cores-t figyelem. Ezek szerint az AMD ->nulla, a 650TiBoost->768, a gtx 670->1344.
Szóval teljes tanácstalanság részemről.

Szerintem ez nagyon attól függ, hogy mire használja, és mennyi türelme van (várni), de majd a Blenderesek jobban megszakértik. Általában a középkategóriás, játékra szánt GPU-k megfelelnek, de találtam egy ilyen cikket, hátha segít: http://www.blenderguru.com/the-ultimate-guide-to-buying-a-computer-for-…

Csak példának: régebben, igaz nem Blendert, hanem Maya-t használtam (8.5), de hobbi szinten gyakorlatilag egy integrált Mobility Radeon 1300-as teljesen kiszolgált (AMD laptop, 2GB RAM). Asszem az első sebességbeli probléma akkor adódott, mikor egy komolyabb ZBrushból importált objectet kellett UV mappelni és utómunkálatokat végezni rajta, de a legtöbb minden gond nélkül ment. Napi munkára nyilván nem ilyet használnék, de hobbi szinten, arra, hogy a szokásos dolgokkal eljátszadozzak (poly és Nurmbs modellezés, rigging, sceleton, UV map, fluid, fur, nCloth, árnyékok, egyszerűbb particle effektek, stb.) bőven elég volt.