Informatikai alapismeretek (emelt érettségi 2013) – tematikakidolgozás

 ( bird | 2013. március 27., szerda - 0:36 )

2013. május 23-án emelt szintű írásbeli (majd szóbeli) érettségi vizsgát teszek informatikai alapismeretek tantárgyból.
Mindenkinek a segítségét szeretném kérni a témakörök és tételek kidolgozásában.
Bárki, – aki segíteni tudja a dokumentum kidolgozását, érdemi információval és tudással való feltöltését – hozzájárulhat a kezdeményezéshez, bárki beleszólhat és pontosíthatja a már leírt dolgokat.

A dokumentum formázásával, szedésével és a helyesírással, a szöveg ékezetesítésével és a tipográfiai elemekkel nem kell foglalkozni, legyetek szívesek az adat- és információ-hozzájárulásra szorítkozni. A beérkezett hozzászólásokból minden nap igyekszem naprakészen tartani a dokumentumot.

Flame-elni szabad és egyben ajánlott is! ☺
Akinek a XeLaTeX-hel kapcsolatos észrevétele van, az a megfelelő TeX-fórumtémában oszthatja meg gondolatait.

Az „Emelt szintű informatikai alapismeretek tantárgy tematikája” művet közkincsként adom közre.

További információ és letöltés:
http://esziatt.biomernok.hu/

Kérném a hozzászólókat, hogy a HOVD-szavazás szerinti rendben őrizzék meg és tartsák tisztán a fórumszálakat. Lehetőleg a források legyenek megjelölve! Aki forrásmegjelölés nélküli hozzászólást küld be, azt a saját gondolataiként értelmezem és veszem tudomásul.

Köszönöm a figyelmet és a segítséget!

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Frissült a weboldal.

______________________
this comment is cc by-nc 2.5

Értsem úgy, hogy dolgozzuk ki helyetted a tételeid? Nem tartom jó ötletnek pedagógiai okokból.

Jól érted :D
-------------------------
127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1
AMD Athlon X2 245E@3,1 GHz OC, MSI Radeon 6770 1 Gb GDDR5, Seagate Barracuda, Windows 7 Enterprise

Eddig azt gondoltam, van határa a pofátlanságnak (az is túl van amúgy a feltételezett értékrendemen :-( ). Még sincsen. Vagy még messzebb.

Nálunk annoe z úgy ment, hogy megkaptuk a tételsort és az adott tárgyból érettségizők közt felosztottuk és mindenki kidolgozta a saját részét. Én kidolgoztam magamnak az egészet, mert a többi kis pajtásomat mindig is túl hülyének tartottam hozzá. lett is érettségi, előrehozottan. A szóbelim 98% lett, szóval ért valamit a sok google és tankönyvbújás..
-------------------------
127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1
AMD Athlon X2 245E@3,1 GHz OC, MSI Radeon 6770 1 Gb GDDR5, Seagate Barracuda, Windows 7 Enterprise

Ezt te egyszemélyben csináltad meg, respect.

Filantropikus gondolatok:
Ha én ugyanezt véghezviszem és a folyamat során felgyűlt információt mindenkinek feltétel nélkül megosztom, azzal úgy érzem, hogy le tudnék tenni valamit az asztalra a köz javára.
______________________
this comment is cc by-nc 2.5

Én is kiakadnék, ha látnám, ha valaki azt várná el tőlem, hogy csináljak meg valamit ingyen, a szabadidőmből.

Biztosan rosszul kommunikáltam le az egészet. Ahogyan az előzőekben is leírtam a többi hozzászólásban, én csak a pontosításotokra szorítkoznék. És most kávészünet.
______________________
this comment is cc by-nc 2.5

Egyvalami vezérelt, amikor belevágtam ebbe az egészbe:
Általánosságban ma nagyon sok fiatal nem rendelkezik még azzal sem a (jogosan elvárandó) tudással, amivel jó, vagy jeles szintű informatikai érettségit, vagy akár egy ECDL-vizsgát is képes lenne letenni.

Én ezen szeretnék változtatni, hogy ne informatikai analfabéták legyenek az elterjedtebbek anélkül, hogy a „vérpistikéket” szaporítanám.

A célom ezzel a kezdeményezéssel az, hogy aki kompetens és érti az adott témakört, az szakszerűen helyesbíteni és pontosítani tudja a (már meglévő) tartalmat.

Közösségi kollaborációra hívom fel az embereket, hogy szakmailag naprakész és értékes legyen a mű.

Lényegretörőbben leírva:
Kidolgozok egy tételt→ordas hibát követek el benne→a szakavatott szemű embernek ez egyből feltűnik→megírja az őszerinte helyes megoldást→frissül a dokumentum a már pontos információval.
______________________
this comment is cc by-nc 2.5

Felesleges. Millió oldal van, ami hasonló tematikában feldolgozza az érettségi témakört minden érettségi tantárgyból.

https://www.google.com/search?q=%C3%A9retts%C3%A9gi+t%C3%A9telek+kidolgozva&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:hu:official&client=firefox-a

De korábban megmondták: csináld meg magadnak, aztán ha úgy gondolod hogy jó arc vagy tedd fel valahova, de ne mástól várd a sült galambot.
-------------------------
127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1
AMD Athlon X2 245E@3,1 GHz OC, MSI Radeon 6770 1 Gb GDDR5, Seagate Barracuda, Windows 7 Enterprise

Informatikai alapismereteket feldolgozó témakört talán kettőt találtam alapos és átfogó kereséssel.

Idézet:
De korábban megmondták: csináld meg magadnak, aztán ha úgy gondolod hogy jó arc vagy tedd fel valahova, de ne mástól várd a sült galambot.

Jó arc vagyok, igyekszem megcsinálni, mástól csak a beleadott szakszerűségét kérem vagy várom el (ha ildomos-e egyáltalán ilyet feltétel nélkül elvárni random emberektől).
______________________
this comment is cc by-nc 2.5

Segítségként egy kis bátorítás: mivel ilyen _éretten_, kultúráltan és lényegretörően (és korrekt helyesírással!) fogalmaztad meg a kérésedet, biztos vagyok benne, hogy ugyanígy előadva az évfolyamtársaknak (vagy a neten keresztül akár egyéb iskolákból toborzottaknak) sikerre fog vezetni, és kitűnő minőségben fogod, fogjátok tankönyvekből, könyvtárból, netről összeszedett anyagokkal kidolgozni a tételeket - és közben rengeteget tanulni a témákról.

Az túl mainstream, ott dolgozni is kell, nem helyette dolgozzák ki a tételeket :-(. Igen, kicsit kiakadtam a topicon, pedig nem szoktam.

Köszi az ajánlást, de már régen nem járok középiskolába/gimnáziumba/szakközépiskolába (köszönöm a helyesírást méltató szavakat is).

Idézet:
[…]biztos vagyok benne, hogy ugyanígy előadva az évfolyamtársaknak (vagy a neten keresztül akár egyéb iskolákból toborzottaknak) sikerre fog vezetni, és kitűnő minőségben fogod, fogjátok tankönyvekből, könyvtárból, netről összeszedett anyagokkal kidolgozni a tételeket[…]

Erre gondoltam tegnap, hogy jó lenne egy Facebook-csoportot létrehozni, ami bátorítja az embereket, hogy:
„Figyelj, létezik egy ilyen! Ha érint téged, segíts bele, mert te is profitálhatsz később belőle!”

Ezzel talán nagyobb nyilvánosságot lehetne szerezni az interneten.
______________________
this comment is cc by-nc 2.5

akkor ezt most meg minek:
"2013. május 23-án emelt szintű írásbeli (majd szóbeli) érettségi vizsgát teszek informatikai alapismeretek tantárgyból."

Gondoltam beülök egy érettségi vizsgára, hogy ne minden alap nélkül kezdjek hozzá az önkéntes tematika-kidolgozásnak.
______________________
this comment is cc by-nc 2.5

Akkor, hogy érdemben is hozzászóljak azt írtad, hogy az van kiemelve félkövérrel ami az emelt szintűhöz szükséges. Én eddig úgy tudtam, hogy programozás nincs a középszintű feladatok között, mégis a programozási alapismeretek résznél csak egy témát emeltél ki, mint felsőszintű tananyag.

Lehet, hogy kevered a „mezei” informatika tantárggyal az informatikai alapismeretek tárgyat.

Az info_alapism_vk.pdf szerint középszinten is van programozás, lásd a tavaly májusi középszintű írásbeli anyagát, ahol a II. feladatlap 3A és 4A feladata algoritmusról és programozásról szól:
http://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/erettsegi/feladatok2012tavasz/kozep/k_infoism_12maj_fl.pdf (innen)

______________________
this comment is cc by-nc 2.5

Bizony keverem, mert most hallottam róla először. Pedig 2 gyerekem is gimnazista. Mindenesetre köszi az infót.

Szívesen. Ez szakmai előkészítő tárgy.
______________________
this comment is cc by-nc 2.5

Na ebbe kíváncsiságból belenéztem, felületesen átfutva tuti belebuknék.
Pedig nem ma kezdtem én se a szakmát... :)

pl.:
Már suliban sem értettem, mi a fészkes fenének kell fejben/papíron konvertálni hexa<->decimális között???
Ez valami perverzió vagy miatök? Nem erre vannak a számítógépek???

Idézet:
Már suliban sem értettem, mi a fészkes fenének kell fejben/papíron konvertálni hexa<->decimális között???

Szerintem ahogyan vannak tölteléktantágyak az egyetemen, a középiskolában is van elég töltelékismeret, amit be kell seggelni.

Én sem értem mi értelme van a hasonszőrűen szőrszálhasogatós dolgoknak, de amit egyszer meg kell tanulni, azt „sajnos” meg kell tanulni. :-)

OFF:
A másik furcsa dolog, hogy elfogadják ezt a tárgyat az informatikus könyvtáros alapképzéshez, amire be szeretnék kerülni (és amiért csinálom ezt az egészet).

Lásd: A 10. Elektronikai alapismeretek rész kevésbé van köszönőviszonyban a fenti szak követelményeivel.

SZERK:
Mindegy, hogy mi a munkakör-leírásod (nem kell emiatt beleírni/törölni); ezeknek a megtanulandó dolgoknak egy része nem életszagú és ezért mindegy, hogy ki melyik szakterület sokat tapasztalt és azt értő embere, ha egyszerűen ilyen beseggelendő dolgokat várnak el (tőle), amit szinte alig vagy sosem fog hasznosítani, használni a munkakörében.

Vagy rosszul sejtem és van, ahol tényleg igazán számít az ilyen?

______________________
this comment is cc by-nc 2.5

Nagyon rossz irányba orientálódik az effajta (akár alapfokú) képzés. Az életszagúsággal a bessegelendő "tudás" a valósággal köszönőviszonyban sincs.

Szerk:
Nem, nem sejted rosszul. :) Sehol nem számít a töltelékanyag ismerete. Teljesíts a mindennapokban. Nameg 7/24. Ez számít. A versenyszférában legalábbis ez így van.

"Már suliban sem értettem, mi a fészkes fenének kell fejben/papíron konvertálni hexa<->decimális között"

Egy hete történt, hogy egy, a világ másik végében lévő adatbázis lokális áttöltője feldobta a talpát azzal, hogy a kódkészletek közötti mappeletlen karaktert talált az egyik mezőben, és megadta a sztringet is, amelyben találta.

Valószínűleg hexa-átkódolási rutin nélkül is előbb-utóbb rájöttünk volna az ostoba hiba mibenlétére, viszont out in the fields az "utóbb" nem elfogadott. Így előbb jöttünk rá, hogy a mutatott hibás sztringet nem a megadott értékén, hanem hexaértéken kell néznünk, és úgy rögtön világos lett, hogy a "CD" sztringrészlet okozza a gubancot, mivel az annak megfelelő dec érték és karakter kívül esik a mezőben tárolt sorozatszám karaktereinek értékkészletén.

Lehet, hogy nem pont úgy, mint a padban, de egyszer jó lesz az valamire.

Egy kis pontosítás: Te nem azt kéred, hogy dolgozzuk ki a tételeidet, hanem Te kidolgozod, mi pedig lektoráljuk. A vastag betűs rész a többieknek szól, nem neked :) Szerintem azzal semmi gond nincs, hogy valaki egy újabb (és esetleg jobb) kezdőknek/érettségizőknek/ECDL vizsgázóknak szóló, lektorált anyagot akar közkinccsé tenni. Sokan már az információ keresésénél elakadnak, mert nincs tapasztalatuk benne, ezért kapunk olyan fórumbejegyzéseket katasztrófális helyesírással.
Pont ma reggel beszéltük egyik kollégámmal, hogy minket pl debuggolni sem tanítottak, pedig külön oktatási intézményben végeztünk, arról nem is beszélve, hogy C programozás hamarabb volt, mint adatszerkezetek és algoritmusok.
Amint lesz időm, átolvasom és igyekszem hozzáadni értéket.

-----------
"640GB sokmindenre elég"

Reggel még nem így szólt emlékeim szerint a kiírás. Vagy félálomban voltam.

Az simán lehet. Abban az esetben sorry.

-----------
"640GB sokmindenre elég"

Szerintem rosszul kommunikáltam le a dolgot, lásd: http://hup.hu/node/123123#comment-1586019

Pityulaman1983 meglátása a helyes, azt a célt szeretném elérni, amit ő érthetően fogalmazott meg.
______________________
this comment is cc by-nc 2.5

Kösz, ránézek!
______________________
this comment is cc by-nc 2.5

Honnan szerezted ezt a témakörsorozatot? Amit én találtam sokkal kevesebbet tartalmazott.