Még mielőtt valaki menetrendszerint benyögné, hogy minek az embernek 2012-ben ISDN: nem rossz az. Nekem is az van, igaz, főként 2 hagyományos PSTN vonalként használom, és nem aknázom ki a digitális mivoltában rejlő lehetőségeket.
Jó, hogy két vonalnak elég egy érpár. Jó, hogy külön eszköz nélkül ki tud menni parallel két hívás úgy, hogy az a hívószám látszik, amelyiket én akarom. Jó, hogy digitális készülékkel DTMF nélkül, gyorsan lehet kifelé tárcsázni. Jó a hangminősége. Jó, hogy olcsóbb, mint két független analóg vonal. stb...
- mauzi blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1237 megtekintés
Hozzászólások
Ahogy te használod és ahogy megfelel, úgy tökéletes. IDSN általában már céges játék és ott mostanság elég nagy az ISDN->SIP migráció. Persze minden hardver és megoldásgyártó ad ISDN kártyát/modult de Technológiájában drága. Egy koppintott kártya is vad összegekbe kerül, nem beszélve, hogy ismerni kell hozzá a linuxot alaposan, hogy jól beállítsd.
Volt nálunk UPC (ISDN) szolgáltatás, ahol elhozták nekünk SIP-en a végpontot majd ott felraktak egy pattont, hogy BRI-t csináljanak belőle. Mi csináltunk abból egy sip-et megfelelő gateway-el ( ccaa 150000 ) és bevittük sipen az IPPBX-be, majd egy fél év múlva megkérdeztük, hogy miért nem oldjuk meg ezt tisztán sipen.
A tapasztalataink jók:
-Pontos dokumentációt kaptam a trunk illesztéshez.
-Külön modemet kaptunk fix publikus ipcímmel
-A végponti számaink száma növekedett havidíjunk csökkent.
-Kidobtunk 2 tökfölösleges és drága eszközt kockatápostól. ( plusz költségcsökkenés )
-UPC a hibabejelentéseinket fogadja, feldolgozza , reportálja és megoldja.
-Egy probléma volt, amivel nem foglalkoztunk végül, ez a rejtett A számmal indított hívások, de nem volt rá szükség. Megfelelő dialplannal természetesen áthidalható.
-Fax fogadással nem volt probléma, ehhez az ingyenes digium modult rendeltük, mivel elvétve küldünk faxot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni