Natív Linux támogatás érkezett az Overgrowth legfrissebb alpha build-jével

Címkék

Az Overgrowth a Wolfire független játékfejlesztő stúdió kiadás előtt álló 3D-s akció-kaland játéka. A fejlesztők nemrég egy "video changelog"-ot tettek közzé a legfrissebb, a180-as alpha build-ről, amin az látszik, hogy a játék már fut Linuxon (itt éppen Ubuntu-n) is. Részletek az a180-ról itt. Ha valaki előrendelné, megteheti itt.

Hozzászólások

karatés nyúl.. beszarok. Ad ki valaki erre pénzt 2012-ben?

Ha helyette ember, hős, földönkívüli karakterek lennének talán komolyan is lehetne venni, mert maga a kidolgozás, a karaktermozgás, a motor, a dinamika, mind mind nagyon jó, maga a játék is egyedi... És lehet hogy megéri a pénzét, mondjuk egy disznófej moddal :D ... egyébként a végleges nem biztos, hogy nyuszis lesz :)

Tuti, hogy nyuszi lesz a véglegesben is, mivel ez a Lugaru HD nevezetű játék folytatása. Már a Lugaru is egy nagyszerű verekedős akció játék volt. Ebben továbbfejlesztik azokta a jó alapokat.
==================================================================
Ubuntu 10.04.2, AIX, Windows XP Home, Windows XP Pro, Win7 Starter

Legutóbb csúzliból kilőtt madarakkal csináltak dollármilliárdokat. A szórakoztatóipar nem arról szól, hogy a valóságot reprodukáljuk, hiszen éppen onnan menekülnek a játékvilágba az emberek. Ez a játék pont a nyúl-léptékű ugrálás és a realisztikus ökölharc ötvözése miatt érdekes. De ez téged nem kell hogy zavarjon, nyugodtan fikázz csak. :)

Azért legyünk őszinték, 2012-ben valahogy így kellene kinéznie egy 3D-s akció-kaland játéknak:
http://www.youtube.com/watch?v=EiVJG_mrtFo

Az Angry Birdsnek a maga műfaján belül kifejezetten jópofa, igényesen megrajzolt grafikája, szerethető karakterei és az érintőképernyő lehetőségeit jól kihasználó játékmenete van. De ha már szóbakerültek a telefonos játékok, azokon valahol itt tart 3rd person akció műfaja: http://www.youtube.com/watch?v=16cToLf5YoY

Itt most megint elkezdődik az, amit már a Faster Than Light Kickstart projektes cikknél is körbejártunk. Az Assassin's Creed sorozaton 100+ ember dolgozik, ezt pedig 1-2 indie fejlesztő készíti. Nyilván a játékmenetre fognak nagyobb hangsúlyt fektetni, mivel grafikában nem tudnak verni egy 20-30 millió USD büdzsével fejlesztett projektet.
Akinek a grafika fontos az megveszi $50-$60-ért az AC3-at, akinek meg nem, az $30-ért a Overgrowthot, vagy bármelyik más indie fejlesztést.

Ha pedig a mobilos letöltési adatokat nézzük, akkor ott sem a AAA 3D címek viszik el a nagy pénzeket - 1-2 kivételtől eltekintve -, hanem a kisebb fejlesztők játékai.
http://www.gamasutra.com/view/news/170900/TopGrossing_Android_games_Rag…
http://www.gamasutra.com/view/news/170899/TopGrossing_iOS_Games_DragonV…

Ebben teljesen igazad van, de talán pont a 3D-s akció-kaland játék az a műfaj, ahol leginkább számít a grafika, a zene és a történet. Ellenpéldának ott van a bizonyos körökben már-már kultikus Zenonia sorozat: a grafika talán már egy Amiga 1200-ason sem feszegetné a határokat, de a maga műfaján belül mégis bőven megállja a helyét, és a történet-grafika-játékmenet hármas együtt harmonikus egységet alkot.

Hááát... Talán a 3D akció-grafikánál a Fallout3/FONewVegas mutatja, hogy mennyire nem a fasza grafika az, ami eladja a játékot. Főleg a történet az, ami megteszi, és ami nagyon fontos még, az a hangulat.
Amúgy simán el tudom képzelni, hogy nyulakkal küzdök, és mindehhez jó hangulatot, izgalmas történetet tudnak varázsolni.

Éppen ezért gondolom, hogy nagyon jó az, hogy a Steam, Apple App Store, Google Play, stb. megjelenésével van döntési lehetőségünk. Akik az AAA játékok "grafikai orgazmusára" vágynak, azok is megkapják, amit várnak - néha nagyon jó gameplay-jel párosítva. Illetve akiknek nem fontos a grafika, vagy csak szimplán szeretik támogatni a független fejlesztéseket, esetleg úgy gondolják, hogy a gameplay fontosabb a vizuális élménynél, azoknak ott vannak az indie játékok. Szerintem ez nagyon jó dolog. Pár éve - a digitális terjesztés tömeges elterjedése előtt - nem volt ennyire egyértelmű ez a helyzet. Nekünk pl. elég komoly handheld/mobil fejlesztéseink maradtak a fiókban e miatt anno:
http://blog.casualgamestore.com/2012/04/21/our-old-handheld-and-mobile-…

Ez a probléma, hogy elsősorban a látványnak kellene eladnia a terméket a játékmenet sokszor nem élvez prioritást - itt most nem konkrétan a linkelt AC -ről van szó. A napokban a kezembe került pakolás közben az MDK. Amikor megjelent sem volt a legszebb grafikája, ellenben - szerintem - remek ötletes játék aminek isteni a látványvilága és a játékmenete.

Lehet, hogy velem van a baj de az utóbbi évek terméséből nekem a Portal 1 -2, World of Goo, Machinarium, Trine 1-2 ami kiemelkedő játékélményt nyújtott pedig a közös steam accountnak köszönhetően elég sokat van lehetőségem kipróbálni és idő hiányában nem játszom már xPG játékokkal.

Más kérdés, hogy eszméletlen grafika ide vagy oda, az assasins creed-et tizenöt perc után felejtőre tettem.
A world of goo-t meg időről időre előszedem, és kényszerítenem kell magam hogy ne csesszem el rá az egész délutánt. Bár az is lehet hogy csak öregszem...

Nem mondom, hogy játszani fogok vele, de a videó alapján tetszik.

A verekedésig tetszett. Tudtam az előzményproject-ről, a Lugaru-ról, meg is néztem jó pár anyagot róla, ha valaki egy jó történettel, és érdekes pályákkal megáldaná, kidobná a felesleges egymástírtást, tetszene.