- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 2608 megtekintés
Hozzászólások
az icculus-os Ryan Gordon-ról sem hallani mostanában - így hát ennyi volt, az igazán nagy nevek közül ~semmi nem jön majd Linuxra. bár az utóbbi ~5 évben már a béka hátsója alatt volt a kereskedelmi játékkínálat [kereslettel karöltve], így sajnos csak formális a dolog. összességében törvényszerűen alakult így, hülye helyzet közepén: maga a PC-s játékipar is a még nem amputált de csúnyán törött bal lábán próbál ugrálni, ebből a mutatványból meg a Linux ácsingózna jó esetben 1%-ra. lol.
szóval tényleg kösz TTimo, jópáran' roptuk id (motoros) játékkal Linux alatt. jó idők voltak, én biztosan nem fogom elfelejteni. de őszintén mondom, túlzottan nem fog hiányozni semmilyen újdonság, hiszen a játék sw nekem javarészt "régi" játékot jelent, abban meg ott a munkád bő lével, már ami az id munkáit illeti.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Talán ez az id Software sem az az id Software már, ami volt. Gondolom a felvásárlás után megszűnt az önállóság, szabadság.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos így van. És az Epic, sem a régi Epic. Én nem vagyok programozó, de nem lehet ezt valahogy feléleszteni ?
--
r@g3
jáTék0s l1NuX [http://www.youtube.com/user/gerig0d]>
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ryan portolta a 4. HIB-ben a Super Meat Boyt és a Shanket, utóbbi kapcsán január elején kiadott néhány toolt Zlib alatt, a héten pedig megszületett a kislánya.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D
vágom, csak ezek nem olyan nevek, mint az ~Unreal 2k3, vagy befejezetlen port esetére a Serius Sam 2, vagy ne menjek tovább Prey stb, vagy ha már a neveknél tartunk id esetén a Quake 3 - tényleg felesleges sorolnom. mint fentebb írtam, az is közrejátszik természetesen, hogy a PC & játék szavak összekapcsolása mind inkább ki fog menni a "divatból".
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fene tudja, nekem 14 ismerősöm van, aki csak ezért vettem meg az ET:QW-t, hogy Linux alatt játszasson vele.
Talán nem én ismerem az összes vevőt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bár ez csak egy cím, de azért elég jó ismerőseid vannak, mivel ez javarészt így megy ~tetszőleges játék esetén: torrent -> win32 verziós iso, majd pl./hasraütve liflg.org és get ELF bináris Loki-alapú telepítőben.
tehát nem elég, hogy az ismerőseid Linux alatt játszanak, még meg is veszik a játékszoftvert. komolyan és mindenféle iróniától mentesen írom, le a kalappal.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En egyedul a Heros of Might and Magic III-mal jatszom linux alatt. Meg is vennem a teljes kiadasat, de sehol sem lehet kapni. Es nem is tudok hasonlo masik jatekrol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát igen, az még mindig odaver. ebay-en össze lehet vele futni, de mivel nincsen hozzá frissítés a Loki hiánya miatt, spec ezt a darabot csak mint kuriózumot venném, nem tudom megmondani miképpen viselkedik az újabb rendszerek alatt - elsősorban a hangszolgáltatására gondolva.
egyébként megoldható másképpen is a natív futtatás, először H2 esetén (hátha érdekel), valamint H3 esetén. természetesen ne pont az eredetire számíts, amolyan engine-remake mindekettő, viszont majdnem naprakészek.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hali,
felreertesz, nekem van egy peldanyom, amit tar.gz-ben mentegetek magamnak (mar vagy 10 eve). Ennek ellenere megvennem a gyartotol, hogy tamogassam az ilyen iranyu fejleszteseit.
A program szepen mukodik most is, bar hang nelkul jatszom vele.
Na most kiprobaltam es:
battila@igor:~$ heroes3
Couldn't open audio: Couldn't open audio device or ESD connection
battila@igor:~$
Szoval latnek benne eselyt, hogy hanggal menjen, de nekem nem fontos az a resze.
A minap probaltuk a kollegammal a halozati jatek reszt, de sajnos az mar nem megy.
A Heroes3-nal egyebkent a The Restoration of Erathia van meg, de ha jol tudom tobb resze is van.
Mac-en OS9-en biztos, hogy volt, mert jatszottam vele. Csak azt nem tudom, hogy azokat a reszeket eletre lehet-e lehelni valahogy linux alatt (pl RoE motorjaval).
Ez a VCMI (H3) egesz jonak tunik! Leszedem es jol megnezem magamnak:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A HOMM3 ROE-t annak idejen a Lokigames portolta linuxra, egyik kiegeszitot sem viszi, mert azokhoz modositani kellett a jatekmotoron is (linuxra meg az animaciokat is konvertalni kellett annak idejen). Elvileg OSS emulacioval mennie kene a hangnak, ALSA-t meg nem tamogatott annak idejen az SDL. A kiegeszitok miatt marad a wine alatti futtatasa a HOMM3 complete-nek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"az utóbbi ~5 évben már a béka hátsója alatt volt a kereskedelmi játékkínálat [kereslettel karöltve]"
A HIB nem feltétlen ezt mutatja. Maradjunk annyiban, hogy jelentősen átalakult. Akárcsak a PC-s piac, a Linuxos játékok is egyre inkább eltolódnak a kisebb, indie fejlesztések irányába, a nagy AAA játékokról. Egyébként az egész piac ebbe az irányba mozog, amióta a letölthető játékok egyre népszerűbbek (Steam, XBLA, PSN, stb.).
A csili-vili FPS-ek kedvelői bajban lesznek, de akik a nagybetűs játékot (értsd: játékmenet) szeretik, azoknak most jött el az ideje. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát én a napokban szembesültem a Battlefield Bad Company 2 silányságával. Szép grafika de borzasztóan pocsék játékmenet. Tehát pont az ellenkezője amit állítasz, csilli-villi FPS és rossz játékmenet.
Szerintem inkább az a jellemző, hogy a feltehetőleg fiatalabb és kihívásokra (komplikált játékmenet) kevés érdeklődést mutató játékos a mai játékok célközönsége. Gyors, látványos és könnyű (gondolkodás mentes) szórakozás kell a tömegeknek.
Én inkább attól félek, hogy a konzolosított játékok felhigítják a játékok logikai minőségét. Pl. a The Rage játék nightmare fokozatban is egy vicc de logikai megoldásokkal sem bővelkedik.
http://www.youtube.com/watch?v=W1ZtBCpo0eU
www.youtube.com/watch?v=C4yIxUOWrtw
--
maszili
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a Quake videó nagyon találó.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Tehát pont az ellenkezője amit állítasz, csilli-villi FPS és rossz játékmenet."
Na akkor fuss neki még egyszer, hogy mit írtam és próbáld meg újra értelmezni! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A csili-vili FPS-ek kedvelői bajban lesznek,
Szerintem nem mert a mai játékok főleg csili-vili FPS-ek, tele látványos(nak szánt) filmbetétekkel. Tehát aki azt szereti annak kedvére lesz.
de akik a nagybetűs játékot (értsd: játékmenet) szeretik, azoknak most jött el az ideje. :)
Szerintem a mai játékok többségének a játékmenete szar (gondolkodást mellőző lineáris játékmenet). Tehát aki a játékmenet miatt játszana annak nem lesz jó.
--
maszili
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látom nem nagyon találkoztál mostanában a Braiddel, a Frozen Synapse-szel, a Bastionnel, a Terrariaval, hogy csak a nagyon ismert neveket említsem. A PC-s piac nem csak a Mass Effect 3-ből, a Skyrimből, meg a többi tech demóból áll. van jó pár olyan játék, amit élvezet előszedni két hónap múlva is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már beizgultam, hogy megjelent a Mass Effect 3... :-)
KisKresz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"akik a nagybetűs játékot (értsd: játékmenet) szeretik, azoknak most jött el az ideje."
aham ha már itt tartunk, akkor Vice // Frodo vagy spectemu vagy ep128emu és részemről jó is, gondolom nem vagyok egyedül. esetleg PC-s játékok jöhetnek ~~~2000-ig, akár DOSBox segedelmével, mit bánom én. nálam különben egy-két kivétel (értelmes darab) akad a (hasraütve) 2000 utáni érában, de természetesen azok sem feltétlenül maiak. a többi új cuccot kicsit sem nagy túlzással javarészt csak ~techdemo & ~giccs & ~réginévrőlmégegybőr kategóriába tudom sorolni.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A PC-s játékipar él és virul és köszöni szépen jól van. Ne vedd be a marketingdumát.
--
GPLv3-as hozzászólás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
volt idő, hogy ebből éltem. biztos én futok falsra?
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos! A PC-s játékpiac a másodvirágzását éli, Köszönhetően a Steamnek és más digitális disztribúcióval foglalkozó site-oknak. Remélem idővel a Windows 8 is elterjed és akkor még nagyobb szerepet fog kapni a Windows App Store, ugyanúgy, mint a Mac OS X esetén a Mac App Store, vagy az iOS App Store! Nagyot változott a világ az elmúlt 1-2 évben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem azt vágod, hogy játékpiac nem egyenlő játékipar, tehát félreolvastál valamit szvsz.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért, mi a különbség a PC-s játékipar és a PC-s játékpiac közt, már amennyiben a kettő másodvirágzásáról beszélünk?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bocs, kicsit hosszú lesz, ezt nem tudom röviden. lényeg:
én nem beszéltem játékipari másodvirágzásról PC-re vetítve, még véletlenül sem. sőt, pont a valamilyen mértékű hanyatlásról szólok. az, hogy te milyen új "piacon" veszed meg az évi ?max? 3-4 ?értékálló? nagy durranást, vagy a régebbi időkből származó nevekért miképpen fizetsz az engem nem érdekel igazán. nyilván van neki keletje', és láthatóan jól is megy a bolt. csak ha akár 5++ éve is (vagy szemléletesebben 10++ év távlatból figyelve) megvettél egy játékmagazint, az hemzsegett az olyan nevektől, amelyekre még ma is emlékszel. ma már "nem annyira" jellemző a dolog. nálam ezek a mutatói a PC & játékipar gyengülő kapcsolatának:
1.a,fókuszban a konzolok, kivéve talán FPS-ek. nincs is mit fikázni ezen, már én is szívesebben ülök konzol elé, mint PC-hez - kivéve talán egy MMORPG és egy FPS, de ezzel ki is fújt. (igazából régebbi nevekre sem vonatkozik nálam ez a felvetés, de a jelenről beszélünk, így e mondat lényegtelen is. MMORPG esetére pedig ha lenne belőle konzolos verzió, ez is repülne a PC-ről).
1.b,nem egy & nem kettő konzol-only fejlesztés figyel a listákban, köztük nagy nevek pl. Heavy Rain, Gran Turismo stb hadd ne soroljam. borzasztó pénzeket mozgatnak meg.
2.,iOS és Android is inkább vonzó platform immár (és talán ?kifizetődőbb?), mint PC-kre játékot fejleszteni. pár éve már maga Carmack is iPhone-ra verte, már akkor egy az egyben játékplatformot látott benne és hangot is adott a véleményének. csak mindenki leszarta keresztben-hosszában.
3.,kellene egy statisztikát szerezni, miszerint mennyi háztartásban van _naprakészen_ tartott PC, hogy a holnap megjelenő játékkal úgy tudj játszani, ahogyan azt a fejlesztők kezdetben elgondolták - illetve mennyi háztartásban van konzol, amire évekig nem kell költeni. no, ebből a statisztikából is le lehetne vonni következtetéseket. (arra ki sem térek, hogy konzolra valamivel nehezebb becsempészni a warez szót, a ?karácsonyra? kapott gépet gondolom nem mindenki flash-eli le azonnali garanciavesztés mellett).
4., meg kellene nézni akár a hazai fejlesztőket, hol tartanak PC-n. bár kétségtelen, néha egy-egy csapat "megkap" egy nagy nevet (végén jellemzően egy számmal, mert folytatás lesz az kb. tuti). illetve meg kellene nézni, hogy a néhai nagyok megélnének-e csak PC-s fejlesztésekből. lásd Invictus esete.
igazából lehetne még folytatni, de már így is igen csekély ellensúly másik oldalon akár pl. a Steam neve, vagy az évi pár db érdemes játék címe. az is szemléletes különben, hogy az amit az un. PC-s játékosok belefeccoltak' a szoftvereikbe, az évekig látványosan a WoW kártyák feltöltésének prioritását jelentette (elsősorban a toplisták alapján jelenthető ki) hétről hétre.
én így gondolom, így látom, így tapasztalom. ha másképpen látod, szívesen meghallgatlak több okból is - eresztheted hosszúra is, el fogom olvasni.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1., Egy percig nem vitattam sehol, hogy a konzol piac jelenti jelenleg a csúcsot.
2., Androoid még jelenleg mindig csak a közelében van annak, hogy kifizetődővé váljon, az iOS meg olyan telített, hogy ember legyen a talpán, aki ott komoly sikert tud elérni. Mondjuk a komolyabb fejlesztések úgy 5%-10% lesz rentábilis. Ma sokkal kisebb kockázatot jelent egy független fejlesztőnek PC-re fejleszteni, mint mobilra.
3., Nem az a lényeg, hogy melyik háztartásban van PC és hányban konzol, hanem az, hogy a múlt évben hogyan alakultak a piaci bevételek. Az azért sokat elmond, hogy a teljes iparág bevétele 2%-ot csökkent, míg a Steam bevételei több, mint a duplájára(!) nőttek tavaly. Kalózkodás. Végre fogadjuk már el azt tényként, hogy aki warezolja a játékokat, az akkor sem venné meg azokat az esetek 99%-ban, ha nem lenne elérhető más formában. Ennek az ellenkezőjét csak a kiadók fújják. Engem pl. nem érdekel, hogy hányan töltik le illegálisan a PC-s vagy mobilos játékainkat, mert nem okoznak vele bevétel kiesést. Ugyanis egyébként sem vennék meg...
4., Az egész AAA iparág a folytatások hálójában vergődik és nem csak PC-n. Az általad említett Gran Turismo is már az 5. részénél tart. Egyszerűen nem vállalnak a nagy kiadók kockázatot az új IP-kkal. A tegnapi Game Developers Forumon tartott előadásom után beszélgettem kicsit Kozák Tamással, hogy mi újság van náluk mostanában. A PC-s fejlesztéseik mellett most a RoC az, ami szépen teljesít mobilon. Főleg Németországban, mivel Schumacher és Vettel nevével mindent el lehet adni. De ők sem konzolos fejlesztésekből élnek. Az egy más kérdés, hogy a mobilos dolgaik is beindultak valamennyire.
"igen csekély ellensúly másik oldalon akár pl. a Steam neve"
Ezt nagyon nem jól látod szerintem.
Ezzel csak az a baj, hogy míg mondjuk konzolokon beleszámolják az AAA címek mellé az XBLA-n eladott Braidet is, addig PC-n nem szerepelnek ugyanezek a kisebb játékok a top listákon, mivel oda csak a kiadók adatai kerülnek fel, de pl. a $4 milliót hozó World of Goo PC verziója sehol nem szerepelt. Így elég rendesen torzulnak az arányok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
köszönöm & örülök, hogy szakavatottal lehet diskurálni.
1., nincs hozzáfűzni valóm
2., apró példa: nekem személy szerint neves fejlesztő cég alkalmazásában álló grafikus jóbarátom tették lapátra, mert a fejlesztő céltáblájának közepe immár nem a PC. mobil platformban látják a legfőbb lehetőséget, több szempontból (oda meg ő nem kell).
3., a warez-t zárójelben írtam, másodlagos dologként. viszont a "kb. mindegy hogyan lopnak" szemlélettel annyi bajom van, hogy nekem egy pont után az életkedvem elmenne tőle, fejlesztőként és (előbbi okaként) kiadóként egyaránt. konzolon pedig azért valamivel körülményesebb a lopok-dolog. egyébként ha volna olyan statisztikád, amit említettem, az jó lenne, mert ennek is van olvasata - részemről mindenképpen.
4., a leírtakhoz nincs hozzáfűzni valóm igazán, mivel (bár lényeges pont ez is) nem teljesen a folytatásokon volt a lényeg: nem csak sorozatokat lehet említeni, illetve egy kiadónak gondolom nem egyedül Németországban van piaca. szóval arra próbáltam utalni, hogy a hazaiak nincsenek olyan helyzetben, mint évekkel ezelőtt voltak. ennek e helyzetnek pedig olyan folytatását látom, ami jobb biztosan nem lesz.
utolsó bekezdésre nem tudok reagálni, erre neked van rálátásod.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2., Ilyen ez az iparág. Az a jó benne, hogy folyamatosan változik. A nagy AAA PC-s fejlesztők közül most sokan komoly gondban vannak, mert - itthon és külföldön - nem tudnak alkalmazkodni ahhoz, hogy most már nem a kiadók jelentik elsősorban a bevételi forrást. Ugyanez lezajlott két éve, amikor a nagy kiadók baromira nem értették, hogy miért nem működik a régi üzleti modelljük az iOS-en és miért a kis cégek viszik el a milliókat, dollárban. Most ugyanez az átalakulás zajlik a PC-s vonalon. Azok a nagyobb fejlesztőcégek, akiknek eddig a kiadók vitték a játékaikat, azok néznek nagyokat, hogy miért nem megy a PC-s biznisz. Ugyanakkor a digitális terjesztés meg jön fel.
3., Szó se róla, ehhez gyomor kell, de ha el tudod fogadni, akkor más szemmel tudod nézni. pl. @Notch odáig merészkedett, hogy felszólította a játékosokat twitteren, hogy ha nincs pénzük most a Minecraftot megvenni, akkor nyugodtan warezolják le és majd vegyék meg, ha lesz. :)
4., Valóban nincsenek ugyanabban a helyzetben, mert változott a piac. Meg a hazai fejlesztői közeg is konszolidálódott. Aki pedig képes lesz változtatni, az továbbra is meg tud majd élni a PC-s fejlesztésekből.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem majd az OnLive-vel olyan, hogy platform, már mindegy lesz. Van egy kütyü, amit tévére dugsz és PC-s játékokkal is tudsz játszani, és szerintem, ha még nem lehet, akkor hamarosan konzolos játékkal is lehet majd játszani PC-n. Persze még itt Európában annyira nem ismert, de én nagy jövőt látok benne.
Annyi hátránya van, hogy játékokat nem lehet majd modolni, pedig jó pár játéknál ezek jobbak, mint az eredetiek.
---------------------------
Oszt jónapot!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A OnLive remek dolog, de még jó ideig "rétegplatform" lesz. Mondjuk én nagyon sokat játszom mobilon és a leggyakrabban nincs lag mentes net út közben. De számos olyan eset van, amikor a natív platform előnyösebb a felhő alapúnál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kíváncsi vagyok a Trine 2 mikor fog megjelenni Linux-ra........
--
r@g3
jáTék0s l1NuX [http://www.youtube.com/user/gerig0d]>
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Frozenbyte idénre ígéri. Szerintem Q1, vagy Q2.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szólj nekik hogy egy vevőjük már biztos van! Nagyon ütős volt az első rész :-)
--
A főnököm mindig megtartja amit ígér, ha pénzt ígér azt is!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni