Riksakuli Pesten

Fórumok

Ma délután láttam egy riksakulit, benne két utassal, a kabin külsején egy telefontársaság reklámszövegét lehetett olvasni. Szegény srác majdnem betojt, amíg áttekert a villamossíneken.

Rossz érzésű asszociációk éledtek fel bennem, hiszen már Bombay is elhagy minket a gazdasági növekedésben. Itthon meg a gyarmati sors többed-virágzását, annak tünetjelenségeit(?) láthatjuk kibontakozni.

Hozzászólások

Ez így szó szerint :D !
Egyszer majd mi leszünk a "Harmadik világ", India, Singapur, Kína meg a fejlett világ

----
올드보이
http://molnaristvan.eu/

Berlin is teli van riksaval, akkor most oket is gyarmatositottak? Eddig azt hittem, az a birodalom EU fovarosa.

"Önmeggyarmatosítás" esete forog fenn a Tabu-Birodalomban, bár Berliner barátaink már régóta új ideák és új császárok bűvös dalára fújják a taktust (persze ki nem?).

Talán éppen a berlini riksa megjelenése vált kívánatos etalonná sikeres Uniós csatlakozásunk egyik hozományaként. Ilyen értelemben akkor már tényleg a Nyugatot kopírozzuk. :D

Az kizárt, hogy turistacsalogató móka lenne. Megyek is, eret vágok mielőtt gyarmatosítanak a bombéjiek.

2009-es cikk:

A Távol-Keletet leszámítva négy-öt riksagyártó cég szállítja a ma már a modern nagyvárosok elmaradhatatlan színfoltjának számító biciklis taxikat - ezen a fellendülőben lévő piacon igyekszik megvetni a lábát egy magyar autóipari beszállító. A hazai színtér most van kialakulóban, Budapesten máris négy cég vetélkedik egymással.

http://www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20090803-riksa-biciklis-taxi-bud…

A kulcsszó valószínűleg az "innováció". :-)

Az Európai Unió érdekes szerepcserével fejlődik: a Távol-Keletet koppintja, miközben ott már nem lesz divat a riksakuli, mert menőbbé válik benzines kocsikázni, és nem sokára egész Európának a "pedálhintó" jelenti majd a fő bevételforrást. :D

Ez haláli, a németek így bújtak ki a KRESZ alól:

Az egyik hazai riksás cég képviselője szerint nem lenne feltétlenül szükség a KRESZ-módosításra, elég volna egy hatósági felmentés, konkrét műszaki paraméterek alapján. Németországban pontosan így történt: az ottani közlekedési minisztérium a tizenhat német tartomány közlekedési hatóságainak egyetértésével 2003 júliusában ajánlást bocsátott ki, javasolva a riksaüzemeltetők mentességét az StVO (a német KRESZ) rendelkezései alól.

http://riksataxi.hu/riksa.htm

A merci meg más luxus gyártók már a kis sárgák kívánságai alapján gyártyja az autóit. Kínának egyre nagyobb befolyása van és ezt alig észrevehetően csinálják. Csak megjelennek mindenhol már mi is szerződést kötöttünk velük. Nem kizárt, hogy fordul a kocka valamikor.
_________________________________________________________
Thanks Michael
"nem azzal van a baj, hanem azzal, hogy mit szeretnék, arról nincsen fogalmam." By vasy05

Lassan ideje lenne polgári köröket szervezni, hogyha a hatalom el akar bennünket tiporni, akkor egyszerre tudjunk mozdulni. A "tiprás" jelei már bűzt árasztanak.
Nem lehet a nyomorultakról újabb bőrt lehúzni, miközben vannak kivételezett helyzetű rétegek, akik nem veszik ki a részüket a megszorításokból!
A kasztrendszer nem kialakulóban van Magyarországon, hanem a megszilárdítása folyik éppen.
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; Dropbox

... a jövő elmúlt ...

ha azt érzed gyorsulunk, csak a lejtő lett meredekebb
nézz körül,... lassan 50 leszek, és eddig midegyik gittegylet a "zavtrak korszakot"* próbálta lenyonmi a torkomon ...

*//kicsit még szívunk, +szoulunk, összehúzzuk, de közelg már a szebb jövő//
ja, ... nincs nosztalgiám!

1ébként +: <<10000 lacikonyhát sánghályba>> :):):)
_____________________
www.pingvinpasztor.hu

Van egy barátom, aki riksázik. Nagyon élvezi. Egy rakás túrista felül a riksájára, beszélgetnek, megismerik egymást. Nem az irodában ül, jól érzi magát, és még valamit fizetnek is neki.

Szerintem nem kell ezért ombudsmanért kiáltani.

Biztosan remek lehetőség számára, és egészséges módon élvezi a nyári idő eltöltésének hasznos módját.

Az már kérdéses lehetne persze, hogy mondjuk húsz év múlva is ilyen töretlenül lelkesen taposná-e tovább a pedált. Jómagam ezért biztosan nem fogom megkövezni, sőt csodálatos az, hogy néhány ember még dolgozik, egyáltalán hajlandó még fizikai munkát is végezni az EU-alfélen ilyen csillagászati bérért.

Egy fiatalnak még minden csupa-csupa kaland és csillogó szemmel lelkesedik, szinte bármit elvégez, amit rábíznak, igyekszik lelkesen bizonyítani, szerencsés esetben még élvezi is az elvállalt vagy a rá kiosztott szerepet.

Szerintem nem kell ezért ombudsmanért kiáltani.

Valóban nem, és jó emlékezetem szerint a fentiekben ilyesmiről szó sem volt, sőt még az Alkotmányba sem fogjuk belefoglaltatni azt, hogy netalán tán szégyen volna a riksakuli munkáját végezni.

Az ószeres munkája sem volt soha szégyen, a drótostóté, a kubikosé meg a teknyőkaparóé sem. Dolgozni sohasem volt szégyen, de érzésem szerint minálunk sem a munkának, sem a munkásnak-érthető okokból-nincsen becsülete, majd ha "offsór proletárok" potyognak az égből, akkor lesz.