( janoszen | 2009. 09. 15., k – 21:31 )

Pont multkor agyaltam rajta. Nézzük:

- Adott 100 vásárló a piacon és ehhez tartozik 10 üzlet.
- Megjelenik a piacon egy ilyen társaság, aminek hatására 60 ember belép, valamint 4 üzlet is.
- A 60 ember inkább a 4 üzletben vásárol (ld törzsvásárló), amitől az a 4 üzlet úgy érzi, jobban megy neki.
- A pénz valahol forog, a többlet bevételből kap a társaság is (1%), az üzlet több pénzt kap, amiből megy a "kedvezmény" is.
- Ezt látja még 2 üzlet, aminek hatására belép. Ergó semmivel nincs beljebb senki sem, de cserébe még csengetni is kell.
+1 Az ilyen üzletek lehet, hogy látatlanban árat emelnek, tekintve hogy a vásárlók inkább hozzájuk mennek és nem néznek szét a konkurenciánál.
+2 Ez akkor érheti meg egy üzletnek igazán, ha amúgy is akart törzsvásárlói kártyát osztogatni, mert nem kell kiépíteni az infrastruktúrát.

Következtetés: ez addig működik, amíg több vásárló hisz benne, mint ahány üzlet belép. Ha hiba van a logikában, cáfoljatok meg.