( bucko | 2024. 11. 19., k – 16:59 )

Egyszerűbb szerkezeteknél is multifunkciós a bemenet.

Van a Focusrite Control, az mindent tud, de nem ez volt a kérdés. Inkább az, ha valaki nagyon ajánlgatja a linuxot egy olyan eszközhöz ami a linuxot nem támogatja, akkor tud-e hozzá mixert is mondani?

A lemez többnyire nem is pattog, de volt olyan is, amin csikket nyomtak el. ;) Sok esetben hangmérnöki hibát vagy kényszerből elkövetett dinamikakompressziót kell korigálni. Itt azért ne olyan DSP-kre gondolj, mint a fürdőszoba hangzás! :-D Ha jól csinálod, akkor észrevehetetlen a beavatkozás. Szerencsére olyan hangmérnök volt a tanácsadóm, aki tanulta is, értette is amit csinál és már csinálta is.

Van olyan felvételem, amit orosz csávók digitalizáltak lemezről, mai áron min. 8MFt értékű berendezéssel. Ugyanaz megvan Deutsche Grammophon (a mesterszalag tulajdonosa) digital remastered verzióban is, és akinek füle van, az az előbbi verziót választaná. A DG - a technika fejlődése miatt - három Karajan mestersorozatot is készített. A harmadik borítóján olvasható, hogy 22 szabadalmukat alkalmazták "a szimfonikus zenekar jobb ábrázolásának érdekében". Szóval a "tiszta digitális felvétel" is nagyon kemény utómunkával készül. Végülis ugyanaz, amikor egy analóg LP készítésekor a hangmérnök tekergeti a potikat. ;)

Volt szerencsém kazettás magnóval készült egyedi felvételt digitalizálni, ami széltében-hosszában néhol dropoutos volt. Jó játé!. A megrendelő szerint a végeredmény jobb lett, mint az eredeti. És meg nem mondanád a javítások helyét.