( n.balazs | 2024. 10. 01., k – 00:03 )

Egyrészt maguk a munkáltatók, a munkáltatói jogok gyakorlói, a vezetők sincsenek tisztában a legalapvetőbb fogalmakkal. Amikor erre egy tapasztaltabb munkavállaló rámutat, akkor minden lesz az a munkavállaló, csak nem szent.
Én az ügyelet / készenlét fogalmával szoktam túráztatni a vezetőket.

Ugyanez igaz a munkavállalókra is. Viszont a munkavállaló leszarja a munkajogi szabályokat, amíg nem éri őt érezhető hátrány. Neki tök mindegy, hogy előzetesen kell valamit jóváhagyatni vagy utólag kell beikszelni az Excelben a HO-kat.

Amúgy ebből az előzetes jóváhagyás elmaradásából szokott lenni az a mizéria, amikor a vezető nem tudja, hogy ki van bent / kinek kellene bent lennie az irodában. Ha cinikus hangulatomban vagyok, akkor ilyenkor beszólok a főnököknek ("Te feladatod, neked kellene tudnod..."). Mert ugye ciki, ha üres az iroda - a maradi vezetők szemében. A fagyi akkor is visszanyal, amikor én nem tudom, hogy a főnökök mikor vannak bent: nekik "nem kötelező" előzetes jóváhagyás, "nem kötelező" megosztaniuk a kollégákkal, hogy mikor vannak bent.
Cégeknél erre az a megoldás: Excel táblázat és szépen mindenki (legalább csapaton belül) beírja ELŐRE a heti terveit. Előző hét elején / hét elején pedig a vezető ránéz és ha gubanc van, akkor a szőnyeg szélére állít mindenkit.