( nns | 2024. 07. 16., k – 14:25 )

vs mai villanyautós cikk: https://villanyautosok.hu/2024/07/16/latvanyosan-visszaesett-a-nyilvanos-toltesek-szama/

Egyre több DC töltő van és mégis visszaesett a töltések száma 2023-ban. Biztos mert nem találtak töltőt. 🤣🤣🤣

 

A lassú vs gyorsnak nincs relevanciája azért mert mindig is a lassú töltőből lesz sokkal több. Magyarországon amúgy ez az arány 20:80. Nálunk nagyon nem éri meg a nyilvános AC töltők üzemeltetése. Mindenki megpróbál minél többet otthon tölteni a napelem és az államilag meghatározott otthoni áramár miatt.

Annak van relevanciája egy villanyautós számára amit írtam. Hány db DC van összesen az országban, milyen területi eloszlásban és milyen teljesítményekkel. AC-ból általában csak az érdekli hogy a lakása közelében vagy a gyakran látogatott helyeken ahol jelentősebb időt tölt van-e.

Ami példát hoztam neked, ott egy ilyen 300-400km körútra sok autóval nem is kell nyilvános töltőt igénybe venni vagy ha igen csak igen rövid időre.

A helyzet meg változik. Nálunk nagyon lassan mert az MVM rendkívül lassú. Rengeteget kell várni az engedélyezésre. (akár éveket is) De ennek ellenére is szépen szaporodnak a továbbhaladást segítő DC töltők. (Gondolj bele a jelenlegi töltőtelepítések már évekkel ezelőtt meg lettek igényelve vagy olyan helyre teszik ahol van elegendő áram - lásd MVM Mobility a pályázaton nyert pénzből az Auchan parkolókba teszi a töltőket a Tesla SuC mellé...)