( pink | 2024. 07. 05., p – 12:42 )

de hát sebességkorlátozás van a szakaszon...

Sebességkorlátozás és sebességkorlátozás között szerintem van különbség. Valahol tényleg indokolt, valahol csak felelősség elhárításból teszik ki.
Pl. a 87-es egyik szakaszát pár éve végigtáblázták 70-es korlátozásokkal. Az emberek 95%-a ugyanúgy 110-zel megy ott, mint előtte (magam is), minden gond nélkül. Régen jó volt, most is jó. Nincs ott semmi, csak szántóföld. Néhány hülye eldobta ott az autót, aztán ment a hiszti.
Vagy pl. van itt egy vasúti felüljáró, tábla szerint 30-cal lehet menni rajta. Hát, a 70 jellemzőbb... IMHO azért van kint a 30, hogy ha jeges vagy vizes és eldobod rajta, ne pofázhassál, hisz kint volt a tábla.

Meggyőződésem, hogy a logikátlan, sokszor csak a felelősség elhárítását szolgáló szabályozás nem javítja a szabálykövetési hajlandóságot.

Bár nem is vagyok meggyőződve róla, hogy a szigorú szabálykövetés az egyetlen jó megoldás. Olaszországban azért szeretek vezetni, mert laza minden, nincsen ez a szabályokon való stresszelés meg egymás basztatása. Nem indexelnek minden szarért. Úgyis látod, hogy kimegy a körforgalomból, lekanyarodik, előzni fog. Látni a viselkedésén. (Amikor záróvonalon előznek, akkor azért kiteszik az indexet.) Elsőre hajmeresztőnek tűnik, pedig nem az. Nincsenek hajmeresztő manőverek, nincs pofátlanság, nem presszionálnak, nem fenyegetnek, nem népnevelnek. Segítik egymást. És működik. Így is lehet.
Mindeközben nálunk csak arra jó ez a fene nagy szabálybuzulás, hogy (be azért nem tartjuk őket, de) lehet ezzel egymást basztatni. Meg egymást feljelentgetni dashcam alapján olyan dolgokért, amiket mi magunk is nap mint nap csinálunk.