A Vitara-ról

Hozzászólások

Ennek is van egy elemes Rolex hamisítvány a műszerfal közepén?

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Hát, annyira gagyi, olcsó és jellegtelen a belseje, hogy ez meg sem maradt bennem, de majd megnéztem.

Legidegesítőbb tulajdonság: a fejegység kb. mindenre újraindul. Szóval az Android Auto-ban a célt akkor állítsd be, ha már jár a motor. Mert indítózás után újraindul.

trey @ gépház

Mitől lesz jó egy autó? 

Nekem pl egy 24 éves polom van. Nem szép, nem gyors, nincs infotainment, de sok autót látott az út szélén, amik rendelkeztek a fentiekkel. 

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Azaz, de ebben 1.4 benzin van (AUA). Eszméletlen kitartó gép. Tulajdonképpen szuksegautokent került hozzám, 4 éve. Előtte egy Ibiza volt, 15 évesen elkuldtem kiskanálnak. Ebbe azóta belement 60000 km, a kötelező dolgokat kivéve egy gyujtás kábel szettet evett meg. Városban, autópályán, hegyen - volgyon megy, meghalni nem hajlandó - pedig nem vagyok túl jó gazdája. Semmit nem tud, csak megy :) 

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Drágább nem volt, vagy nem tellett?

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

azért ezt a fost veszik az emberek mert erre van max pénzük egy élet munkája után. sajnos a valóság nem az amit orban hazudik, nem azért nem audit vesz a magyar mert direkt nem költi a pénzét (a megtakarított 26 milliot) hogy a fideszt szívassa. nyilván ilyet is csak egy elmebeteg diktátor képes kitalálni mint ő. :)

A zorbánozás stb nem érdekel, a többi csak részben igaz: először is létezik olcsóbb új autó, másrészről a saját környezetemben a kb. 10+ miskára kipakolt Vitarák gurulnak, s nem a "lócát előre meg egy botváltót aztcsá" verziók. Ha kizárólag a csóróság vezérelné a piacot, akkor a legolcsóbból autóból vagy ennek a legegyszerűbb verziójából lenne millió, rosszabb esetben minden autó használt lenne. Még rosszabban nem lenne autó. Gyere nézd meg a debreceni autóparkot, Bécsben nincs ilyen - bármilyen fura nekem is. 

A témabéli vásárlások egy részét ezek adják:
-A múltból táplálkozó érzések, tehát akinek Szuzka volt, akár ezt vette következőleg. Itt jó sok Suddzuki volt már egy jó ideje, van bázisa ennek a feelingnek.
-A Suzukinak viszonylag jó a marketingje.
-A szervizhátteres beidegződések, "minden sarkon értenek hozzá, 15 év múlva is lesz alkatrész" stb.

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Ehh. Vitara short wheel base hozott ki mar tengelyig ero sarbol.

Ez mar reg nem az.

Ez mar nem terepjaro, tehat alkalmatlan tartosan sarban kozlekedni. De tapasztalatom szerint ez is kihoz a tengelyig erobol is. Volt, hogy szugyig sarban, meredek emelkedon mentem vele fel, inkabb mozgott  csonakkent, mint autokent, de felvitt.  (osszkerekes, michelin 4evszakossal)

Anyósnak van Scross(2021, mild-hibrid), de gondolom belül nem lehet sok különbség. Mondják sokan amikor szidom, hogy ez csak egy Suzuki. Igaz, de anno ugyanannyiért vettünk Ceed SW-t, jobb felszereltséggel és fényévekkel jobb komforttal. Előtt e 2005-ös Ignisem volt, 200k km-t tettem bele, nem vagyok amúgy Suzuki ellenes.

Viszont ezeket rühellem benne, de gondolom egy részüket már javították az újabbakban:

- műszerfalon minden szart kijelez az üres menetben töltött időtől a pillanatnyi fogyasztásig(ez amúgy a Suzukik Szent Grálja, az Ignis is kijelezte, de minek), viszont az aktuális sebességet nem tudja, azt csak az analóg óráról tudod 

- külön kell állítani az időt a "infotainment" rendszeren és a műszerfalon(ok, értem külön van ezek vezérlése)

- kormányról nem lehet matatni a műszerfal menüjében

- Polarizált napszemüvegben nem lehet látni rendesen a multimédia kijelzőt 

- Nem minden Androidos telefonnal működik. Pl. Redmi Note 8, Redmi 12 Pro nem jó. Viszont Redmi 9, Motorola E40 jó. Az usb csatlakozó amúgy nincs kivezetve középre, a könyöklő aljában van.

- Minden indításkor elindul az utoljára beállított rádió, nem lehet állítani hogy kussba induljon

- A háttámla döntése olyan mint a távolsági buszokon: meghúzol egy kart és előre-hátra tudod pár helyen megállítani. Nincs jó pozíció!

- nagyobb mint a régi Ignis, de elöl sokkal szűkebb a vezető helye

- kikapcsolhatatlan távolságtartás tempomatnál(a legkisebb fokozat is nagyon nagy)

- start-stop fölösleges bele, kb 5 másodperc állás után mindig elindította magától a motort

Nem mondom hogy használhatatlan, de bosszantó dolgok vannak benne.

>  kikapcsolhatatlan távolságtartás tempomatnál(a legkisebb fokozat is nagyon nagy)

Mondjuk ez a sajat es az elottem halado szempontjabol sem hatrany. 

> start-stop fölösleges bele, kb 5 másodperc állás után mindig elindította magától a motort

Eleg pontos es atgondolt logika van arra, hogy mikor kell motort inditani: legkondi homerseklete, fek- es kormanyrasegites szuksegessege (probald csak meg pumpalni a feket leallas alatt, ujra fog indulni!), sebesseg, es meg sok minden. Viszont pl ha lefulladsz, egy kuplungmozdulat az ujrainditas, hala a start stop rendszernek. 

> Minden indításkor elindul az utoljára beállított rádió, nem lehet állítani hogy kussba induljon

Na ezt en is szeretnem megerteni, hogy hogyan gondolta a mernok.  

Ez egy "csalos" start-stop rendszer. Az a csalas, hogy mind a legkondihoz, mind a fek- es kormanyrasegiteshez kell a motor. Ha a legkondi komfortfokozata magasra van allitva, akkor eleg hamar visszaindit a motor, maskeppen nem tud huteni. De pl ha kikapcsolod az ovet, akkor is indul a motor (mert feltetelezi, hogy direkt hagytad az allo autot gyujtason). Ha kormanyt mozditasz, akkor ugyanugy beindul, hogy a kormanyszervo mukodjon. Szoval rengeteg tenyezo be tudja inditani. A csalas meg az, hogy igy nem kellett belerakni sok penzert (meg sulytobblettel) a parhuzamos rendszereket, amelyek kivaltjak a motort. A start-stop akku kapacitasaval amugy nincs gond. 

Illetve, érdemes azt is megjegyezni, hogy ez nem AZ A gagyi start-stop rendszer, ami az önindítóval bohóckodik. Nem is illik keverni. Ez folyamatos használatra van tervezve, akár napi több száz leállítás-indítás ciklusra is.

trey @ gépház

Igen, ez jó lista. Tudnám még bővíteni, ha nagyon gondolkodnék.

Az is érdekes, hogy elvileg hibrid, mentem vele 300-400 kilométert, de én coasting-olni egyszer nem láttam. Azt láttam, hogy felvillan az akku jel, de motort sosem állított le. Mondjuk a megadott 6,7 literes gyári fogyasztása így érthető is lenne.

trey @ gépház

Negy eve van ilyenem (2020-as lagyhibrid). Semmi gond nincs vele. A kopogos muanyagok nem zavarnak, a kenyelmi extrak benne vannak, suly/loero aranyban, uttartasban, stabilitasban nagyon kellemes, idonkent terepen is lehet dagonyazni vele. 

A lagyhibrid bizonyos sebesseg felett a start stop rendszerrel mindig beinditja a motort. Ennek oka, hogy a motor szukseges a kormanyszervohoz es a fekrasegiteshez, nem lenne biztonsagos >10km/h sebesseggel kormanyszervo nelkul gurulni (az atlag vezeto nincs felkeszulve arra, hogy a kormanyt/feket erobol kell kezelni). Ezert irtam feljebb, hogy ez egy "csalos start stop rendszer". 

Motor nelkul csak a kesobbi, igazi hibrid modell tud, az mar elektromos motorral, kis sebesseggel, dugoban araszolva hajtja is a kocsit. 

Az Audinál 40-160 km/h közt működik a coasting.

Béreltem idén egy Kona-t is, azon is működött ez.

A lagyhibrid bizonyos sebesseg felett a start stop rendszerrel mindig beinditja a motort.

Igen, ez az én autómon 160 km/h :D

trey @ gépház

Igen, az mar a dragabbik kategoria, ahol minden alrendszer (fek/kormany/klima/12V-os halozat/stb) kepes motor nelkul teljes ertekuen mukodni.  A vitara egy "eppen jo de eleg olcso" megoldas. Es akkor vannak a szutykok, ahol meg start/stop indito sincs, csak a normalis akkurol, rangatva inditozgat. 

Feleségemnek van egy 2018-as Juke-ja, még négyhengeres, turbós benzinmotorral, 6 sebességes kézi váltóval. Kellemes vele autópályázni, valahogy jól vannak eltalálva a sebesség fokozatok és 150-nél még érezhetően gyorsul, van benne dinamika. Meg lehet vele lepni belső sávban tolós sietőket. Múltkor volt alkalmam egy Budapest-Győr-Budapest kört tenni egy Vitarával. Kicsit talán tágasabb, mint a Juke, de nem nagyon sokkal. Az ülés megfelelő volt, bár az a Juke-ban is kellően kényelmes. Mondjuk 193cm / 88kg-hoz egyik sem a legideálisabb, de néhány órára jó. A tempomat egyik autóban sem használható jól, ha van ráfutás érzékelés, mert állandóan vissza akarja tartani a kocsit, felfelé menetben belassul, tötyörög. Szépen nyomni 130-cal a Juke-ot kellemesebb. Valahogy a Vitarában úgy volt, hogy a kilométeróra szerinti 130-ra lőtték be a sebességet, ami sajnos 120. Úgyhogy ha 130-cal toltam, ami az óra szerint kb. 140, akkor állandóan küszködött, hogy hányasban legyen, mert szerintem mindig azt tippelte, hogy előzni készülök. Kicsit olyan küzdelmes érzésem volt. Szóval összességében Juke-kal 6-osban sokkal frankóbb tolni és megállapítottam a feleségemnek - mert időnként lamentál rajta, hogy mi lett volna ha Vitarát vesz Juke helyett - hogy nem cserélném le arra a Vitarára, amit kölcsönöztem. A városban araszolás kérdéses. Volt benne egy késleltetés, amíg észbe kapott a kézi váltóhoz képest. Viszont az jó volt, ha nem kellett gangolgatni, kuplungozgatni.

"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."