( ggallo | 2024. 07. 03., sze – 11:02 )

Az autókat egy módon lehet hatékonyan kiszorítani: ha nem érdekletek bemenni.

Ez két okból szokott bekövetkezni: arra lehet eljutni a tényleges célig, valamint ott van a cél.

Az, hogy magyarország Duna hídjainak 80%-a Budapest belterületén helyezkedik el, már nem segíti meg, hogy ne menjen egy csomó ember be, aki csak a Dunán akar átjutni. Ne gyertek azzal, hogy de ott az M0 körgyűrű, mert az minden, csak nem jó megoldás, pláne 20 éve félkészen, nem is gyűrű, meg a sötétzöldek miatt kétszer olyan sugarú, mint kellene. Elképesztően nagy kerülő (pl. M3-M7 városon keresztül 30 km, M0-n 70 km...), folyamatosan baleset vagy javítás miatt dugó, ha beragadsz nincs menekülési út, stb. Észak felé nincs megépítve, amerre egy csomó cél közelebb lenne mind a déli óriás kerülőn.

A legtöbb cég és bolt abban méri a nagyságát (akár lakossági, akár B2B), hogy minél a belebb belvárosba legyen BP-en. Így ha tőlük akarsz valamit, oda kell menni.

Rengetegen költöztek ki az agglomerációba, de a cégek ehhez nem tudnak alkalmazkodni: sem a lakhelyhez közelebbi irodát nem csinál egyik sem, sem a home office-t nem támogatja a legtöbb (magyar beidegződés, ha nem látom, tuti lóg). Így az a rengeteg ember ingázik. Egy része mehetne tömegközlekedéssel, de nem megy. Egy másik része menne, de a lakhelyétől fél óra a BP-re menő tömegközlekedés (kocsi nékül), így ha már beleül, bemegy a munkahelyig.

Aki bejár BP-re, annak nincs normális P+R. Vagy drága, vagy nincs, vagy nem mered ott hagyni a kocsit, vagy van, de a tömegközlekedés autózásnyi távban van a megállóhelytől.

Ahogy mások írták, sok téren kellene jelentősen csökkenteni Magyarország Budapest központúságát, meg aminek muszáj ott lenni, az ki lehetne telepíteni a peremre, hogy ne kelljen bemenni mindenkinek. Akkor nem akarna mindenki BP-re menni se kocsival, se mással...

Konkrétan a bicajozásról meg annyit, hogy nem Hollandia vagyunk, ahol mindenki bicajozik. Itt kevés bicajos közlekedő van, a legtöbb sportoló vagy turista. A magyar mindig húz magával 1000 cuccot, ami bicajon nem praktikus. Ezen felül az autósok is a megölésére játszanak, meg a gyalogosok sem vesznek róla tudomást, hogy nem kellene elé menni. Plusz a legtöbb melóhelyen nincs mód zuhanyzásra, mert nem mindenki ússza meg a karikázást izzadás nélkül. Szóval a mi kultúránk nem a bicajos közlekedésre épül és ennek arányában gáz, hogy ennyire erőltetik mégis a bicajos "fejlesztéseket". Nálunk is lettek bicajutak, elvéve más helyét, aztán a bicajosok továbbra is az autóúton kerülketik a csatornafedeleket, mert semmi nem kötelezi őket arra, hogy ha van bicikliút, akkor csak azon mehetnek...