( PDA_FAN | 2024. 04. 01., h – 20:16 )

Szerkesztve: 2024. 04. 01., h – 20:29

Mocsárszag nálam is volt a télen. Én nem ezeket a tisztítóhabos spray-kat nyomom a klímába, mert némelyik műanyag elemet megeszik, hanem vannak a klímatisztító patronok, amik olyanok, mint a hónaljdezodor, csak felfele fújnak, és kiakasztható a szelepük a folyamatos fújáshoz.

Így használom:

Veszek 3 db egyforma patront. Az autóval kimegyek valami elhagyatott helyre, városszéli parkolóba, ilyesmi. Járó motornál beindítom a klímát alacsony fokozaton, járatom 1-2 percig. Utána teljes kraftra tekerem, a hűtést a minimumra* teszem, és átállítom belső keringetésre. Ezután a három patron közül kettőt a két első lábtérben elindítok, a harmadikat középen, a két ülés között. Értelemszerűen ezt jó gyorsan kell csinálni, és nem szabad beszívni a gázt.

Ezután becsukom az összes ajtót, ablakot, és kb. 20 percig hagyom, hadd pörgesse a gázt. 20 perc után már a patronokból nem jön semmi, így kinyitom az összes ajtót, és ha a gáz nagy része kiment, átállítom külső keringetésre a klímát. Nyitott ajtókkal további 8-10 percig járatom tovább maximumon, majd amikor már nem érezni a gáz szagát, lejjebb veszem a klímát, és megyek az autóval 5-6 kilométert nyitott ablakokkal, de továbbra is üzemelő klímával, hogy végképp kiszellőzzön. Így kb. fél évig nem büdös a szellőzőrendszer. Fél év múlva megismétlem ugyanezt.

Nagyon kell vigyázni, hogy ne szippantsa be az ember a gázt, mert a tüdőnek nem tesz jót. Amíg érezni a szagát, érdemes inkább tovább szellőztetni, maximumon pörgő klímával.

* A minimumra tett hűtést úgy kell érteni, hogy a legalacsonyabb hőfok, legmagasabb ventillátor fokozat. Tehát a legnagyobb hűtőteljesítményre kell a klímát állítani. Nem baj, ha jegesedik a szélvédő :-)