( azbest | 2023. 09. 19., k – 20:32 )

A funkciók letilthatósága kapcsán maximálisan egyetértek. Igencsak faramuci helyzet volt a cibnél is, hogy 2-3 féle párhuzamos rendszerük ment és egyik sem tudott mindent, hanem bizonyos funkció csak egyik felület egy eldugot zugában kapcsolgatható, a másik meg egy másik szolgáltatásuk mélyén. 

Leginkább azért szoktam dühös lenni, hogy szándékosan obfuszkálva van sok kondició a bankok oldalán. Tucatnyi sok oldalas, különálló pdf-ből kell összebogarászni, hogy rám mi vonatkozik. Kötelezővé tenném, hogy a saját előfizetésem paramétereit, ami rám vonatkozik, arról egy lényegi kivonatot megmutassan és max hivatkozza az ottani értékekhez, hogy melyik szabályzat melyik része miatt van úgy.

Máig nem sikerült megtanálnom egyik bank saját felületén sem azt, hogy ha én odamegyek az ő nevük alatt futó ATM-hez egy másik banktól származó kártyával, akkor vajon mekkora összere fog limitálni készpénzfelvételkor az automata. Se az ATM nem írja ki előre, sem a banki feltételek közt nem lehet megtalálni. Anno a google kidobta egy változásról szóló bejegyzésnél az egyik banknál, hogy ott akkor éppen mire változott. De azt sosem találtam meg, hogy idegen kártyával bármelyik bank ATM-je milyen feltételekkel áll szóba velem. Csak a saját kártyájuk feltételeit írják le. Az idegen kártyás feltételeket nem tudom meg, csak max kiír valami hibaüzenetet az ATM, de az sem írja ki a kondíciókat erre az esetre, csak hogy nem engedi. Néha próbálgatás alapon gyűjtött infók alapján megjelenik erről egy cikk, ami nem hivatalos és sokszor nem is teljesen úgy van már.

Egyébként nagyrészt szándékos, hogy szar a weblapjuk kereshetősége, el vannak obszufkálva információk és nem lehet magadnak megnézni infókat. Azt akarják, hogy járj be fiókba, az üzletkötőüjük próbálhasson eladni neked valamit.