( oattila | 2022. 06. 10., p – 12:40 )

"Az már kiderült, hogy fogyasztóvédelmi szempontból miért aggályos, hogy ha egy vállalkozásnak X forinttal nő a kiadása, akkor X forinttal megemeli az árait?"

Szerintem itt az a baj, hogy már egy megkötött és kifizetett ügyleten változtatott az egyik fél.

Olyan ez, hogy rendelsz neten egy telefont, kifizeted az árát, de a rendelést csak 2 hónap múlva tudják teljesítetik. Egy hónap múlva jön a levél, hogy hát még +10% lesz az ár, ha kell a telefon.

Vagy megrendelsz egy fürdőszoba felújítást és a kivitelező 1m vállalja. Amikor kész, akkor szól, hogy még ezen felül fizess 150e, mert az árajánlat óta emelkedett az építőanyagok ára.

Vagy eladod az autódat, megalkudtok a vevővel, hogy 500e. Két nap múlva megjelenik a rokonsággal, hogy elromlott a váltó így vissza kér 100e az árból.