( answ | 2021. 02. 07., v – 18:16 )

Igen és Timbuktun is problémát okozhat a dolog. Azért egy Puerto Rico-t (vagy Haitit) ne hasonlítsunk már egy Európában lévő államhoz. Ráadásul sziget, ami még rohadt veszélyes körzetben is fekszik és imádják a hurrikánok.

Ez olyan kb mint USA-ban házak nagy része fából épül, ott is ahol gyakoriak a nagy viharok, amelyek szétbontják az egészet. Elmennek biztonságos helyre vihar esetén, aztán újraépítik. Ez is egy szemlélet, de ne kelljen már sajnálni őket emiatt. Barátom ilyen területen brick-be költözött és mindene hurricane-proof. Ugyanígy aki a Duna árterébe költözik az ne csodálkozzon azon, hogy időnként elviszi a házat a víz. Jajj a gát, stb.. de ő költözött oda a szebb részre és cseszett jól megépíteni a házát (ugyanis én láttam árvízbiztos házat is, ami magason lábakon állt az adott környéken, azt nem viszi el).

Szóval ilyen helyen legyen többszörösen biztosított a hálózat és legyen előre terv a katasztrófák elkerülésére és a helyreállításra. Ne akkor próbálják kitalálni, hogy mi legyen. Ez nem a hálózat hibája, nem is az embereké, hanem az ottani vezetésé.

Nálunk is elméletben kétszeresen biztosított az egész elektromos hálózat például, tehát minden legalább két állomásról van betáplálva. Ha egy meghal, akkor a másik át tudja venni a terhelést. Azonban a szuper rezsicsökkentés után már ez sem mindig igaz, nálunk is gyakoriak lettek az áramszünetek. Ráadásul szerintem legalább háromszoros redundancia kellene. Aztán ha beüt a baj, akkor majd a hálózatot hibáztatjuk? Vagy amikor jön a hó nálunk és egész évben készülnek rá, aztán minden beáll, mert csesztek mindenre és nincs elég kotró, se munkaerő, se időben nem indultak, se védve nincsenek az utak hófúvás ellen. Vasutaknál nincs váltó cserélő automata munkagép az egész országban, mert drága. Szóval ha katasztrófa helyzetben csak annyit kapsz SMS-ben, hogy "Segítünk! Ne hagyja el a gépjárművét! Ha elfogy az üzemanyaga, üljön át másik gépjárműbe!" és az is el van küldve olyanoknak, akik ott sem voltak, hanem otthon pihentek (például én), akkor az a vezetés és az általa megválasztott szakembereknek a hibája. Hiába találsz ki akármit, mert úgyis idiótákat ültetnek a döntési pozíciókba, akik a jelenlegi rendszereket sem tudják kezelni, nem hogy akár újakat megérteni.

Ja és nem tudom hány éves vagy, de rólam van fotó gyerekként a nagy havazás idejéről. Akkor is megoldották Magyarországon. A mai inkompetenciában nem tudom mi lenne egy akkora havazás esetén az országban (mikor már 2 cm-en sírnak).

A sarkvidéki hideg levegő betörését heves szélviharok kísérték, a széllökések sebessége átlagosan 60-80 km/óra volt, de a Kisalföldön 100 km/órát meghaladó lökéseket is mértek. Az erős szél országszerte hatalmas hóakadályokat épített, és heves hófúvások is nehezítették a közlekedést. Január 12-én reggelre az ország túlnyomó részét már 20-40 cm-es, a magasabban fekvő területeket ennél is vastagabb hótakaró borította. Eközben évszázados hidegrekordok dőltek meg