( _Franko_ | 2020. 11. 02., h – 13:50 )

Már az első válaszod is gúnyos és leereszkedő volt, de azért én segítek neked, hátha megvilágosodsz: nem arról van szó, hogy ezt technikailag meg lehet-e oldani, mert a válasz igen.

Akkor mi a baj? Drága?

A probléma az, hogy hogyan kényszeríted rá a gyártót, hogy megfelelő pontosságú és biztonságú mérőeszközt építsen az autójába, pláne akkor, ha ez csak egy jelentéktelen kis piacocska igénye. Természetesen ez is megoldható, a kérdés az, hogy mennyi ideig tart, és mi lesz a költsége.

Egy tömegtermelt hiteles fogyasztásmérő jelenleg 5 ezer forint körül van, ha van már benne mindenféle okosság, history, távoli kommunikáció, akkor akár 15 ezer is lehet. De mivel az autókban amúgy is van töltés és fogyasztásmérés, távoli kommunikáció, history, mindenféle okosság, maximum csak hitelesíteni kell, ami a pontosságuk tekintetében egy dokumentumon egy pecsét, mert egészen pontosan mérik most is a töltést és a fogyasztást is, önérdekből, mert fontos adat a fejlesztések kapcsán.

Azt amúgy tudod, hogy 2022-től jön az ISA? Na, az is mennyivel egyszerűbb szerkezet, mint egy fogyasztásmérő, aztán csak rávették a gyártókat, gondolom csak sikerül egy fogyasztásmérőre rávenni őket.

Egyébként a Tesla meg a SpaceX nem ugyanaz a cég.

Tudom, oszt?