( azbest | 2019. 09. 23., h – 14:54 )

Fyi, a Max előtt is botrány volt úgy 10 éve az -NG változatokkal is. Az új, nagyobb teljesítményű gépváltozatokhoz számítógépvezérelt precíziós alkatrészmegmunkálást kellett végezni a specifikáció szerint. Ezzel szemben a beszállítójuk, a boing tudtával a régi gépeknél használt kézzel lemezollóval kivagdosást végezte. Összeszereléskor a melósok ezért sokszor úgy kalapálták össze, valamint új lyukakt fúrtak a rossz helyen lévők mellé, mondván a festék úgyis eltakarja.

A felügyelet nem végez semmilyen ellenőrzést, hanem a boinggal megegyeztek, hogy szépen lepapíroznak mindent és a boing minőségellenőreinek kell jelentenie mindent problémát.

A boing minőségi ellenőrei persze hamar rájöttek a rossz minőségű alkatrészekre, a gányolásra. Kiderült, hogy a beszállító, a boing és a felügyelet is benne volt a buliban. Az ellenőröket meghurcolták, a pereskedés végén konkrétan a felügyelet szakértője azt mondta, hogy teljesen megszokott és elfogadható az iparágban, hogy úgy gányolnak össze teherviselő elemeket (ajtókeret), hogy valahogy összepasszoljanak. S nem foglalkoztak azzal, hogy semmibevették a követelményeket.

Ott talán egy-két gép volt, ami konkrétan balesetet szenvedett. Pályán túlcsúszás után - valószínűleg a gyenge struktúra miatt - darabokra tört az egyik gép. Igazából azóta is necces a dolog, mert ezek a gépek több évtizedig is üzemben állnak és előbb utóbb elkezdődhet az, hogy a gyengébb struktúra miatt széthullik egy-kettő repülés közben.

A sztori nagy része itt van ebben. Láthatóan túlságosan sok az összefonódás, nem bukhatnak bele semmibe.
https://www.youtube.com/watch?v=vWxxtzBTxGU