Gmail for business levélküldés fiók létrehozása nélkül

A probléma relative egyszerű. Van egy külsős alvállalkozó, akinek pár hónapig lesz egy

projectanxiety@myhumbleness.com email címe.

Van neki saját emailcíme: luiz@gmstww.com.

Erre az emailcímre átirányítom a levelet, a probléma a levélküldés. Kellene tudjon ideiglenesen küldeni levelet, úgy, hogy úgy nézzen ki mi küldtük, de nálunk ne legyen másolat (kikötés a részéről), és a bejövő levélt is úgy irányítsuk át, hogy nálunk ne legyen másolat.

 

Mindezt Gmail for Business alatt.

I. Az első megoldás 13.80EUR/hó -ért felvenni egy plusz felhasználót. De akkor is még adott, hogy a levelesládát folyamatosan üresen tartsuk, és ezt valahogy lepapírozva, hogy nincs meg belőle local copy.

 

Van még pár ötletem, de nem olyan passzentos, mintha igazi nővel próbálkoznék:

 

II. Külső IP címnek engedem, hogy levelet küldjön a mi nevünkben:

Google admin -> Google workspace -> Gmail -> Routing -> SMTP relay service -> Authentication -> Only accept mail from the specified IP addresses

 

Ezzel az a bajom, hogy steve@ nevében is tud egy külső rendszergazda levelet küldeni. Vagy bárki nevében. Mondjuk legalább, nem plusz pénz.

A levélfogadás egyszerűbb, mert az csak routing szabály:

Google admin -> Google workspace -> Gmail -> Default routing

 

II/b.

Van itt egy olyan megoldás is, hogy require SMTP authentication (ugyanez a menüpont). De itt is oda kellene adni valamelyik felhasználónak a felh+jelszavát.

Plusz van egy ilyen a user beállításainál:

Manage your user account -> Security -> Less secure app access ->

Starting on September 30, 2024, less secure apps, third-party apps, or devices that have you sign in with only your username and password will no longer be supported for Google Workspace accounts.

Ezt nem tudom, hogy az smtp.google.com -ra is vonatkozik, vagy csak a levélolvasásra.

Mivel a normál gmail-nél is felh+jelszót kér !gmail.com  esetében. (@gmail.com-nál authentication send -et kér)

Szóval ha egyéb gmail-t használ az ember, akkor smtp user+pass -sal tud csak hozzáadni !gmail.com -os címet, vajon október után ez se fog működni?

 

III. address map

Ezt nem tudom mit oldana meg, rengeteg helyen ajánlgatják, de ez kb. egy levelezőlista admin felülete excel táblában.

Azaz ha csak fix emailcímre akarna küldeni levelet, akkor address mappal át lehetne dobni:

to:address1@myhumbleness.com -> steve@apple.com

 

De ez ide nem jó.

 

IV. groups

Ezt is rengeteg helyen ajánlgatják. De alapvetően ez úgy működik, hogy a csoportnak van egy neve (ami lehet itt a külső emberünk emailcíme: projectanxiety@myhumleness.com),

és aki a csoport tagja, az ki tudja valasztani levélküldésnél, hogy ez legyen a sender az emailben.

Ez jó is, ha a csoport tagjai fizetős gmail for buziness accountok. Külsős még mindig nem tud levelet küldeni a csoport nevében.

 

Nem létezik, hogy ilyenbe senki se futott még bele.

Vagy manapság már minden rendszergazda account admin prompt engineer így oldja meg a problémát?:

https://tenor.com/view/money-fire-shovel-fairly-odd-parents-gif-10365440

 

V. Uhh-ohh a legjobbat nem is írtam. Külső smpt szervert csinálok, és a gmail is azon keresztül routolja a leveleket, így az lesz az igazi levélküldő minden levél esetében.

Itten van ni:

Apps> Google Workspace> Settings for Gmail> Routing>Outbound gateway

 

És akkor visszatérhetnék az aranykorba, ahol pár havonta mindenféle spam listáról leszedettem az smtp szervereinket.

Viszont a külső smtp szerverhez adhatok accountot, aki csak adott sender-hez ad felh+jelsz párost. Egy élmény lesz jelszót frissíteni.

 

Egy link dump, ha valaki velemtartana:

https://support.google.com/mail/answer/22370#zippy=%2Cmy-other-mail-ser…

https://support.google.com/a/answer/176054?hl=en#zippy=%2Cwhy-youd-allo…

https://support.google.com/a/answer/2640542?hl=en

https://old.reddit.com/r/gsuite/comments/tqj7ou/forwarding_email_for_a_…

https://old.reddit.com/r/gsuite/comments/yw5h4i/add_external_email_acco…

https://support.google.com/mail/answer/22370?hl=en

https://support.google.com/a/answer/167097?hl=en

https://support.google.com/a/thread/86681211/how-do-i-allow-external-me…

https://support.google.com/a/answer/4524505

https://old.reddit.com/r/gsuite/comments/atd2nf/gsuite_and_email_forwar…

Hozzászólások

A második megoldáshoz nem járható az, hogy te raksz a fix IPre egy smtp proxyt, ami ellenőrzi, hogy mi a feladó címe, s az alvállalkozó már ezen a proxyn keresztül küld levelet?

megint a farok (management) csóválja a kutyát (IT).

kérdés: hogyan dönti el a külső vállalkozó, hogy ő most a te email címeden keresztül akar levelet kiküldeni? Mit állít be a kliens oldalon, mikor levelet akar kiküldeni? Ezt átgondolta már valaki?

egyébként az az első pont a megoldás, kell neki google előfizetés, és azon keresztül küldje ki a leveleket, ott már van lehetőség  beállítani, hogy imap-n illetve smtp auth-tal a saját kliensébő küldje ki rajtad keresztül a levelek. Ha nem akarja tárolni, akkor törölje le magának, ez nem IT feladat. (belegondolt abba valaki, ha nincs nálad központilag letárolva a levél, és a kliensoldalon adatvesztés lép fel, akkor mi lesz?)