( uid_4656 | 2015. 10. 19., h – 22:56 )

Ez kimaradt a hirdetésből. Nem szándékosan...

A gyakorlatban arról van szó, hogy a linuxos csapat egy háromfős csapat, amelynek tagjai készenlétet adnak. Minden héten egyvalaki ad készenlétet, azaz mindenkire minden harmadik héten kerül sor. A készenlét alatt a munkaidő végétől a munkaidő kezdetéig fel kell venni a telefont és ha probléma van, akkor meg kell oldani. A megoldás lehet egyszerű válasz, valamilyen beállítás elvégzése távolról (gyakori, heti 2-3 alkalommal) és "úristen ég a ház, be kell menni" (nagyon ritka, nekem 4 év alatt 3 alkalommal volt ilyen, az sem a linuxos terület kapcsán).

Amikor a készenlét munkavégzésbe fordul, akkor a cég a Munka Törvénykönyvében előírtaknak megfelelő juttatásokat fizet a pluszmunkáért.

Ezen kívül igen, van munkaidőn kívüli munkavégzés is, ez az elrendelt túlóra. Kétféle dolog miatt szokott ilyesmi lenni:

- a "veszélyesebb" munkák kockázatának csökkentése miatt, pl. gépek reboot-ja (tipikusan este, mikor már nem dolgoznak a gépen), certificate-ek cseréje (tipikusan éjjel, mikor kevés ügyfél nyomkodja az internet felől a gépet) stb.
- a karbantartási jellegű feladatok miatt, pl. rendszerfrissítések (évente 4 alkalommal hétvégén egy nap), katasztrófateszt (kétévente 1 alkalommal egy teljes hétvége)

Az elrendelt túlórákért a cég szintén az MT előírásainak megfelelő plusz juttatásokat fizet.