Az OTP-nél novembertől fizetni kell a mobilos értesítésekért

Fórumok

Új digitális csomagokat vezet be az OTP Bank, ezzel együtt pedig megszűnnek a MobilBank alkalmazás díjmentes push értesítései.

Hát a jó édes anyátokat...

Cikk: https://24.hu/tech/2025/10/17/otp-bank-digitalis-szolgaltatasi-csomag-f…

Hozzászólások

A Plusz csomag havidíja számlacsomagonként eltérő, privát banki, junior, prémium plusz és bizonyos bázis csomagokkal például 0 forintba kerül, smart, net, elektronikus és kedvezmény nélküli bázis csomagokkal 325 forintba, alap, grátisz, tempó, OTP OKÉ 5, lakossági osztálypénzszámla, devizaszámla és hitelkártya csomaggal pedig 649 forint a költsége.

Ez mondjuk annyira nem éri el az ingerküszöböt.

Az SMS-szolgáltatásokért ezen felül plusz díjat számolnak fel, ami üzenetenként akár 77 forint is lehet.

Ezért viszont jár a péklapát!

A tapicskolós telefont csak akkor és annyi időre kapcsolom be, amikor szükségem van rá, pl. fotózás, appot igénylő autótöltés, IoT eszközök bazgerálása, stb. - gyakran 1+ hétig egyáltalán be sem kapcsolom. A push notificationt viszont nem tudom kikapcsolt telefonnal fogadni és átirányítani.

Az OTP-nek olyan SMS számot adtam meg értesítésre, aminek a SIM kártyája egy modemben van, és egyből SQL-be teszi a bejövő üzeneteket, amit aztán akkor és úgy dolgozok fel, ahogy jólesik. (A kártyakontroll és számla terhelés azonnal utánam jön SMS-ben, hogy lássam, ha valami disznóság történik, mert ezen két művelet normális esetben csak az én aktív közreműködésemmel lehetséges. A bejövő jóváírásokat viszont csak utólag, kötegelve szoktam átnézni.)

Kibaszott parazita bank!

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Itt az alkalom migrálásra OTP-ről valami másra.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Most éppen a legnagyobb propaganda oldal, az MNBvel közösen próbálja felnylani az OTP app új funkcióját, mint korszakos újdonságot, aminek értelméről a felnyaló cikkben sem sikerül meggyőzniük az embert különösebben :

https://index.hu/gazdasag/2025/10/21/otp-otp-bank-mnb-banki-szolgaltata…

A legtöbb magyar szemérmes, a pénzkérés sokszor kényes helyzet. Baráti elszámolások, közös vacsorák vagy kisebb tartozások is gyakran elhúzódnak.

Az OTP friss felmérése szerint a megkérdezettek 60 százaléka kellemetlenül érzi magát, ha pénzt kell visszakérnie, minden ötödik ember pedig tabutémának tartja a pénzkérést. Sőt, vannak, akik nem is szólnak, ha nem fizetik vissza nekik a tartozásokat. Az új rendszer ezt a problémát is orvosolhatja,

???

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

És szted meg tudnád győzni erről az egy klasszik gengeszterfilmben is elhangzó gondolat érvényességéről az OTP-t?
Tartsd szem elött h a vezetője többes szám harmadik személyben (ők, és nem mi) beszél a magyarok szemérmességéről a pénzkérést illetően! 

Azt meg végképp nem érteni, h az új renderszer miképp orvosolhatná a feltett szemérmesség problémáját? Hogy akinek tartoznak az bepötyögi az összeget, majd suttyomban odatartja az adós telefonjához a sajátját, h azt senki ne lássa? És akkor a "telefon" kéri el a pénzt? Tehát ezt akarnák eladni nekünk mint korszakos újjítást? 

Vagyis úgy béna az egész pr cikk ahogy van. Semmiről semmi nem derül ki, csak az h kretének. 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

A szolgáltatás a magánszemélyek (lakossági ügyfelek) közötti díjmentes, gyors és egyszerű tranzakciókat teszi lehetővé, tehát nem váltja fel a magánszemély-vállalkozás közötti kártyás fizetést.

továbbá

bízik abban, hogy a hazai bankrendszer többi szereplője is hamarosan csatlakozik ehhez a trendhez

hát, hajrá

Hogy reális alternatívája lehessen a bankkártyás vásárlásoknak. Bankkártyás vásárlásnál szintén nincs százalékos tranzakciós illeték, hanem évente egy fix összeg (amikor utoljára néztem, kártyánként 500 Ft) fizetendő mindössze. Ezt könnyedén beépítik a bankok a bankkártya éves díjába.

Ugye ez magánszemélyek közti pénzcserére szolgál, nem magánszemély és cég, vagy cég és cég köztire. Így ez nem lehet "reális alternativája" a kártyás vásárlásnak. Vagy valamit félreértek. 

Tehát  a magánszemélyek közti pénzcserét, miután arra kéynszeritik őket h a bankban tartsák a pénzüket, az állam adóztatja. Érdekes módon amikor a technológiai komplexitás növekszik akkor az állam kivételt tesz ezen adóztatás alól, amivel a komplexitást bevezetőt előnyösebb helyzetbe hozza a versenytársaival szemben. Az adópolitikával való ilyen ad-hoc jellegű visszaélés valójában nem szolgálja a társadalmi érdeket, egészen más érdeket szolgál. 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Már megint teljesen el vagy tévedve. Az azonnali átutalást, a fizetési kérelmet, minden banknak KÖTELEZŐ volt bevezetnie és MINDENKINEK ingyen kell biztositsa, azaz senkit nem hozott helyzetbe, kivéve a népet, akik kaptak egy értelmes új eszközt a bankoláshoz.

A qvik kérelem teljesítése (fogadása) törvényileg ingyenes, ahogy az az alapján indított azonnali átutalás is.  Néhány banknál rájött a "termékfejlesztő", hogy a fizetési kérelem indításáért (küldéséért) viszont szedhetnek pénzt.  Olyan bank is van (K&H), ahol csak a kérelem fogadását implementálták, mert az volt kötelező, a kérelem indítását egyáltalán nem.

Nem szoktam eltévedni. 

Meg tudnád magyarázni, hogy milyen társadalmi érdek fűződik ahhoz, h a normál banki átutalás magánszemélyek közt adóztatott legyen, mig az nfc alapú pénzátvitel - ami a cikk szerint jelenleg kizárólag csak az OTP appjában érhető el - ne legyen az?

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Sorolom hol vagy eltévedve:

- NEM csak az otp appjában érhető el, én már kértem és fizettem is fizetési kérelemmel más bankok között, tökingyen

- Milyen nfc alapú pénzátvitel? Az alapját sem érted annak, amit fizkázol. Semmilyen NFC-s pénzátvitel itt nincs, ez nem bankkártyás fizetés. Ez egy fizetési kérelem, aminek van kb. egy URL-je. Ezt az URL-t át lehet vinni NFC-n, QR kódon meg bankok között közvetlenül is.

- Nem attól lesz ingyenes vagy fizetős, hogy ez az url milyen módon jut el az egyik telefonból/mobilbankból/böngészőből a másik telefonba/mobilbankba/böngészőbe. Ezt a GIRO ingyen biztositja minden banknak, nem terheli tranzakciós illeték, sem más. A normális bankok ezt ingyen tovább adják az ügyfeleiknek, néhány lehúzós szarbank meg hülyére veszi az ügyfeleit és pénzt kér érte. Legalábbis a kérelem inditásáért, mert szerencsére a kifizetést az állam tv-be foglalta, hogy márpedig ingyenes az ügyfélnek, akárcsak a bankkártyás fizetés.

Egy olyan technológiáról van szó, ami pillanatnyilag kizárólag az OTP appjában érhető el. Ez az NFC-s fizetés, ami magánszemélyek között működik. Hogy te egyébként használtál már sikeresen más fizetési módot/kérelmet az nem tartozik ide. 

Az h mi után kell adót fizetni nem technológiai kérdés elsősorban, hanem adópolitikai - legalábbis ennek kellene lennie! Sajnálatosan nem tudtál magyarázattal szolgálni a társadalmi érdekre vontkozó kérdésre. Aki itt el van tévedve az te vagy. Te nem akarod megérteni, hogy nincs olyan társadalmi érdek, ami egyik esetben megadóztatja a másik esetben pedig nem a magánszemélyek közti pénzcserét. Ez a különbségtétel a probléma. És ez a különbségtétel technológiai alapú.

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Akkor még egyszer, utoljára: tudok igy pénzt kérni másik bank ügyfelétől, akár NFC-n, ha már ezen pörögsz, bár a lényegét sem érted a dolognak, mert az nem az NFC. De működik más bank ügyfele felé is, kipróbáltam, QR kóddal kértem és átjött. Ingyen.

Nyugodjál meg, majd a többi bank is le fogja fejleszteni ezt. Az állami/mnb/adózási oldalról egyáltalán nem változott semmi.  A legnagyobb banknak jött egy ötlete, hogyan lehetne még egyszerűbbé tenni a meglévő rendszer (qvik, fizetési kérelem) használatát és lefejlesztette. Tudom, ez nagyon rosszul esik az ilyen mindenszaris embereknek, de próbálj meg együtt élni vele. Jó dolog történt, emberek pénzt spórolnak, egyszerűsödnek, ingyenessé válnak bizonyos tranzakciók. (tudom-tudom, de nem lett olcsóbb a kenyér, meg a régi banki rendszer sem, csak ez az új)

GYK: attól még, hogy bevezettek egy ingyenes új rendszert, attól nem lesz ingyenes, adómentes a régi rendszer. És attól még, hogy más rendszerek nem lettek adómentesek/ingyenesek, attól még az új rendszert használók - akik állitásoddal ellentétben nincsenek egyetlen "helyzetbe hozott" bankhoz kötve - pénzt és időt spórolnak. Egyik bank sincs helyzetbe hozva. Az alaprendszert mindegyik-nek ingyen kell nyújtsa, a ráépülő extra szolgáltatásokat pedig bárki kifejlesztheti.

Olyannyira nem csak magánszemélyek közti pénzcserére szolgál, hogy az csak egy mellékes hozadéka, hogy arra is használható.  Jelenleg fizikai boltokban még ritka, mint a fehér holló, de magyar webes áruházakban könnyedén belefuthatsz fizetési kérelmes (qvik) fizetési opcióba. Kíváncsiságból kipróbáltam és marha kényelmes.

https://mnb.hu/qvik

A szolgáltatás a magánszemélyek (lakossági ügyfelek) közötti díjmentes, gyors és egyszerű tranzakciókat teszi lehetővé, tehát nem váltja fel a magánszemély-vállalkozás közötti kártyás fizetést.

Ez az idézet a felszopó cikkből, ami az nfc-s fizetésre vonatkozik. Ebből indult a szál-

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Arra a kérdésre válaszoltam, hogy miért van ingyen a fizetési kérelem teljesítése azzal, hogy azért, hogy ez reális alternívája lehessen a bankkártyás vásárlásoknak.  Hogy ezt éppen lehet magánszemély-magánszemély viszonylatban is használni, az valószínűleg inkább side effect.

Egyébként úgy tűnik a válaszaidból, hogy a témában az ismereteid kissé hiányosak.  A bankok közel sem szentek, de megfelelő pénzügyi ismeretekkel, pénzügyi tudatossággal könnyebben tudsz boldogulni, mint amit az általános bankundorodból kiindulva feltételezel.

Az ismereteim megfelelőek. Pl biztosíthatlak h képtelenség nekem beadni olyasmit, h egy bank azon fáradozna, h olyan alternatív szolgáltatást nyújtson az ügyfeleinek ingyen, aminek eredetijével szépen le tudja húzni őket. Nem tudom milyen ismeretekkel kellene rendelkezni ahhoz, h ezt a fából vaskarika logikát valaki a magáévá tegye.  Természetesen szó sem lehet róla, h bankok által kreált madárnyelvi csicsergést az emberi nemhez méltónak találtassam. 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Pl a németeknek saját kártyaelfogadó rendszerűk van, emiatt sokkal kevésbé elterjed és elfogadott a mastercard. Szerintem egy Magyarország méretű állam/a nagyobb bankjai is ki tudna termelni ilyet, kár hogy nincs.  (Oroszország is összerakott egy ilyet, nyilván készülve a háborúra, hogy ne tudja blokkolni pl a mastercard)

 

Másrészt a készpénz sincs ingyen, annak szerintem simán nagyobb a költsége, mint a bankkártya használatnak, amit az adódban fizetsz meg.

Bemegy a paraszt bácsi a kocsmába. Leül piát kér, és azt motyogja magában, hogy vannak megmagyarázhatatlan dolgok.

Öt perc múlva kér még egy italt, és még mindig ezt motyogja. Erre a csapos megkérdi:

- Bácsikám, ugyan mit nem lehet megmagyarázni?

- Hát tudja az úgy volt, hogy kimentem megfejni a tehenet.

Oldalról akartam fejni, ahogy mindig, de a rohadt dög felrúgta a vödröt. Megpróbáltam a másik oldalról, de ott is felrúgta. Mondom akkor megpróbálom hátulról, de így is felrúgta a vödröt.

Erre olyan ideges lettem, hogy a két hátsó lábát kikötöttem az istálló falához.

Leültem fejni, erre elkezdett csapdosni a farkával. Próbáltam megfogni, de nem bírtam, ekkor jött az ötlet, felkötöm a farkát a gerendához! De mivel már nem volt spárga, így a nadrágszíjammal kellet megkötni.

Hoztam egy széket hogy felérjem a gerendát, felálltam rá kivettem az övemet, felemeltem a tehén farkát, de öv nélkül meg lesett rólam a nadrágom.

És ekkor nyitott be a feleségem.

A tehén lába kikötve, farka felkötve, én meg ott állok mögötte gatyában.

Na erre mondom én, hogy vannak dolgok, amiket nem lehet megmagyarázni...

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

Még egy ok, hogy megszüntessem az OTP-s számlámat. Marad a Revolut.