Mi az a távolság, amit még naponta hajlandó vagy utazni munkába járás gyanánt?

Szaisztok,

 

A tárgyban szereplő kérdésről kérném a véleményeteket. Mi az a távolság, amit még hajlandóak vagytok megtenni, hogy beérjetek a munkahelyetekre (háztól asztalig)? Tömegközlekedéssel és autóval is érdekel a téma, km és utazási idő formájában.

 

Pl.: Tömegközlekedéssel (pl vonat) 50 km / 1 óra, vagy autóval 100 km / 90 perc.

Hozzászólások

Én 45 percet mondanék (Bp aglo). De pont a kötelező bejárás miatt néztem alternatívákat és busz lett a megoldás, ami csak 33 perc.

Viccesen hadd tegyem ide: annyi lennék hajlandó, amit le tudok csúsztatni. 2x1 óra utazás esetén 9-15-ig vagyok benn, 2x2 óra utazáshoz ez már 9-14h. Legyen elég.

Viccesen hadd tegyem ide: annyi lennék hajlandó, amit le tudok csúsztatni. 2x1 óra utazás esetén 9-15-ig vagyok benn, 2x2 óra utazáshoz ez már 9-14h. Legyen elég.

Egy ideális világban ez így lenne, de Magyarországon élünk, ahol sok helyen az a módi, hogy ha 16:30 előtt lelépsz, akkor már nyöszögnek.

Aláírás _Franko_ miatt törölve. 
Jákub egy .
neut @

Én itt közöltem a főnivel, h nem vagyok hajlandó azért korábban kelni/indulni, mert egyre nagyobb a forgalom. Kb 35km-ről van szó, ez vasárnap nulla forgalommal 27 perc. Hétfő reggel van néha másfél óra is. Beülök a kocsiba 7:15 körül, és beérek, amikor beérek. Hazafele meg nem gond, mert elöbb edzek, utána meg csökken a forgalom.

Ja, melóban természetesen akkor végzek, mikor vége a munkaidőnek, független attól, h mikorra értem be, itt nincs az a majomkodás, h percre pontosan 8 óra 30 percet kell bent lenni. Viszont ugye otthonról is melózok, hétvégén is, ha úgy adja ki.

Ezek nem értékrendi gondok, hanem olyan WTF dolgok, amik nekem sem férnek a fejembe. Mint ahogy nem értem azokat az üzleteket sem, amik 8-16:30-ig vannak nyitva meg 17-ig... Miért kell csodálkozni, hogy az emberek a plázákba mennek vásárolni, amikor oda lehet menni 20-21ig? Mert általában pont abba az időben dolgoznak, amikor az a szerencsétlen bolt nyitva van. Hogy mindenki tíz körömmel ragaszkodik ehhez a 8-16 (+/-1 óra) nyitvatartás/munkaidő faszsághoz...

Ha már 8-16-ig van az emberek 80%-nak munkaideje, akkor az a tetves ruhabolt miért nincs nyitva mondjuk 12-től 20-ig?

"Sose a gép a hülye."

Mert neki is dolga van. Plö gyerekért kell menni. Nézd meg az olaszokat, hiába van tömeg, ő bezár, akkor is, ha a saját boltja. Megértem. Online is meg tudsz venni egy halom dolgot, ez segíthet.

Én azon csodálkozom, h itthon vasárnap egyátalán bármi is ny itva van. Menj ki németekhez, osztrákokhoz, ha vasárnapra nem vettél magadnak kaját, hát aznap megtanulod egy életre, h zárva vannak. :)

Szíve-joga, de akkor ne sírjon hogy nincs forgalma.

Online ruhát venni - pff.. Másrészt pont a legkisebb boltoknak tuti nincs webshopjuk.

Erre találták ki, hogy pl. egyik nap délelőtt, másik nap délután van nyitva. Vagy ha napközben mondjuk 10-14 között bezár, az is ott van neki intézni a saját dolgát.

"Sose a gép a hülye."

"Online ruhát venni - pff.."

70%-át biztos online veszem. Utazzon csak ezért sok kilométert és kóboroljon órákat plázákban, boltokban, meg forgolódjon nagykabátban egy halom cuccal a szűk próbafülkékben, akinek 2 anyja van. Nekem ez kínszenvedés. Aztán kiderül hogy _pont_ nincs is méret/szín/whatever kombináció ami tetszene. Online meg minden van, ha nincs, akkor is :) Visszaküldhetőségről nem is beszélve. 

Menj ki németekhez, osztrákokhoz, ha vasárnapra nem vettél magadnak kaját, hát aznap megtanulod egy életre, h zárva vannak. :)

Melyik osztrak/nemet faluban? Varosokban nem tudom elkepzelni hogy ne lennenek non-stop nyitvatarto boltok.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Varosokban nem tudom elkepzelni hogy ne lennenek non-stop nyitvatarto boltok.

Vendéglátók, kávézók, éttermek, bárok, sörözőkön kívűl minden zárva tart. Nincs rá szabály, csak annyi, hogy komoly pótlékokat kell fizetni az alkalmazottaknak munkaszüneti napra.

Online is meg tudsz venni egy halom dolgot

Ez is egy nagy probléma - a nyitvatartástól függetlenül - hogy nagyon sok mindent már egyáltalán nem tudsz offline megvenni. Baromira hiányoznak azok a kis mászaki boltok, ahol a polcon volt készleten minden, be tudtam menni és ott meg tudtam nézni, hogy A, B, vagy C termék felel meg jobban az elképzelésemnek, ne adj Isten, A+D, B+E+K, vagy C+J+F+Z kombinációból tudom praktikusabban összerakni, amit szeretnék.

Most legtöbbször kénytelen vagyok valami random webshop-ból, rosszabb esetben 10-es csomagban megvenni v.melyik verziót (+szállítási költség, ami néha az árnál magasabb), aztán ha mégsem tökéletes, akkor másnap a másikat is.

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Ez a bolt nyitvatartási kérdés tényleg probléma. Ha például cipőt akarok venni, akkor csak szombaton tudok boltba menni. A méretem miatt (47-48-as láb) eleve nem tudok akármelyik boltba menni. Ráadásul nem sportcipőt hordok. A kör bezárult.

30-40 éve: Nem volt ebből olyan nagy probléma, mert sok családban csak a férfi dolgozott és megéltek 1 jövedelemből. A nő mehetett vásárolni akár napközben is. Manapság ez nem működik. Ahol 1 fő képes eltartani a teljes családot, az ritkaság.
Másrészt csütörtökönként este 8-ig voltak nyitva a boltok (emlékeim szerint). Rengetegen mentek olyankor gyerekkel is vásárolni nagyfaluba.

Már vagy 6-7 éve aliexpresszről veszem a cipőm, nézem az akciókat és ilyenkor 2 párat veszek egyszerre, jellemzően 6-8 ezer forintba kerül így egy pár cipő.

A minősége kifogástalan, most is ott figyel a szekrényben két pár még nem használt cipő, mert az előző amit vagy 2 éve vettem abból az egyiket befogtam a koszosabb dolgokra (kerti munka, bicajozás) a másik meg a munkába járós (szép tiszta) cipő.

Árkádban láttam, hogy 30-60 ezer forintot is elkérnek egyetlen pár cipőért. De a legolcsóbb is minimum duplája annak amit én veszek. Amit ott hagynék pénzt, inkább sörre költöm. :-)

Az aliexpressen szemüveget is érdemes venni, töredéke áron kapsz olyat, aminek az ára amúgy 60-70e Ft lenne. Ez is egy jó spórolós trükk.

Egy modern CR39 lencse (ami vékonyított, uv szűrős, stb..), a szükséges védelmekkel, plusz egy titánium keret.

A webshop leírja, hogy kell megvenni.

Pontosan. Nálam sem egyszerű szemhibáról van szó, valamivel összetettebb a dolog. Először le is írtam, tehát ez a recept pont ugyanaz a recept, mint ami ott használnak Kínában. A pupilla távolság is legyen rajta, mindkét irányba. Rendeléskor a megjegyzésbe kell beírni, és kérni, hogy csinálják meg. Nagyon sok szemüveges van ott is, minőségileg én jobban meg is vagyok elégedve, mint az előző X Magyarországon készült szemüvegemmel. Amikor rákerestem a boltra, leesett az állam, ameddig a szem ellát, akkora szemüvegbolt az aliexpressen kívül is.

A méretek nagyon egyszerű! Egy régi szemüvegemet felpróbáltam, a weblapon a keret minden mérete meg van adva, a régi szemüvegemet meg egy tolómérővel lemértem, és összehasonlítottam. 

Egy gondolat: 10-14e Ft-os fullos jó minőségű szemüveg VS 60e Ft magyar, ami nekem mindig szétesett. (Vagy az is lehet, hogy az is kínai) / Szegény magyar szemüveges cégek, akiket szívem szerint támogatnék VS Kínai. De 50 rugó megtakarítás az 50 rugó, ezzel nehéz vitába szállni, hogy csak azért fizessen ki valaki valamit négyszeres áron, mert jó fej.

Egyébként egy blog: https://kiszamolo.hu/szemuvegrendeles-hatodaron/

Szerk: én itt nézelődtem: Hotochki Official Store (Megjegyzés: szerintem szept.11-én (singles day) érdemes nézelődni, vagy olyan időszakban, amikor nincsenek semmilyen "napok" a közelben: black friday, singles day, stb... mert ilyenkor előtte szerintem kicsit minden drágább, a közelgő akciók miatt. :D (mintha ezt figyeltem volna meg. :)))

Azért ha 3 évig hordod, akkor érdemes nem nagyon mellé lőni, esztétikai szempontból sem. :)

Én úgy voltam vele, amikor legelőször vettem, hogy max bebukok 10e-12e Ft-ot (ha nagyon rossz a keret, vagy elcseszik a lencsét), de ha beválik, akkor ez jó lesz máskor is. Bevált, és azóta így egyszerű újra rendelni. :)

Nekem szerencsém volt, mert kapásból találtam egy nagyon hasonlót, mint ami korábban volt. De ha így rákeresek:
Full Rim Pure Titanium Eyeglasses Frame for Men
akkor van pár, ami jó lehet. A méreteket tényleg fontos lemérni.

Olyat is nézegettem már, ami alul damilos, vagy teljesen keret nélküli. Legközelebb lehet, hogy kipróbálok egy másik keretet.

Így oké, nagyrészt elfogadható részemről.

Nálam sajnos nem elég csak géppel "bemérni" a szemem. 99%-ban utána a próbákon derült ki, hogy ezt-azt módosítani kell - kis dioptria, kis cylinder, kis szög változtatás. Ez általában 1-1,5 órás procedúra nálam (lencse cserebere, szövegolvasás kisbetűvel/nagybetűvel, picit séta a boltban). Vért szoktak izzadni az optikusok velem sajnos.
A keret kiválasztását letudom 2 perc alatt.

Igen, ez érthető.

Én meg sajnos megyek bele abba a korba, hogy kezdek közelre is rosszul látni, de távolra sem látok jól. :) Tehát azt veszem észre, hogy feltolom a szemüvegem, ha nagyon apró betűt kell olvasnom közelről. És a szemész szerint ez gyakori.

Sajnos ez az egész szívás, a szemműtétbe meg nem merek belefogni. Egyébként is félnék tőle, de változik is a szemem, tehát nincs értelme.

A cipő példánál maradva:
- Ha vissza kell vinnem a cipőt, mert szétszakad a talpa (többször volt rá példa; azt mondják, hogy "nehéz, kemény" a járásom), az sokkal egyszerűbben megtehető egy magyar fizikai boltban vásárlással.
- Méretek: Direkt ránéztem most Alira, hogy hogyan számolják ŐK a méreteket. Hát rosszul. Finoman szólva durva eltérések vannak US / US méretezésen belül is. És nem, nem csak a lábhossz számít. Ezért is szokás a cipőt felpróbálni vásárlás előtt.

Abban teljesen egyetértek veled, hogy az Árkádszerű intézményekben durván túlárazottak a cipők. Én akkor is spúr vagyok kiadni 60eFt-ot egy cipőre, ha 1 millió Ft nettót keresek.
Mondjuk megértem az ottani boltok szemléletét is: ki kell termelni a bérleti díjakat, a tulajdonos is pénzt akar látni (+2 évente új autót venni) és még az alkalmazottakat is ki kellene fizetni.

Én a cipőt problémásabbnak is gondolom, mint a szemüveget. A szemüveget egyértelműen leírja a recept, és a keret méretei: szerintem kicsi a valószínűsége, hogy elrontják.

A cipőnél egy méretet látok, az EUR számozást, pl 45. De ez tapasztalatom szerint jelenthet akármit is (pl vannak keskenyebb cipők, van akinek szétterülőbb lábfeje van, stb..). Egyébként nekem volt már rossz cipőm, és a térdemen éreztem meg. Nagyon nem játék. + nekem olyan kell, ami fogja a bokámat (stabil futó cipő a legjobb).

Olyat már csináltam, hogy online rendeltem ugyanolyan márkás cipőt (new balance, hokka), pont ugyanazt az évjáratot, típust, amit előtte egy boltban megvettem. Ez így működött. De az aliexpressen (vagy bárhol) hogy lehet biztonságosan random cipőt választani?

Én nem merek próba nélkül venni cipőt. Annyi cipővel jártam meg próbával is, hogy egyszerűen jobban járok (haha) ha felpróbálom. Pólót, nadrágot, ilyesmit simán vennék online, de cipőt...

Blog | @hron84

valahol egy üzemeltetőmaci most mérgesen toppant a lábával 

via @snq-

Törzsidő nálunk 15:00. De nálunk nincs is ebből probléma.

Feltételezem a fenti esetben a hivatalos törzsidő vége szintén 16:30-nál korábban van.

Egyébként meg nem értem, miért fáj valakinek ha nem vagy bent XX:YY-nál TOVÁBB. Nem az számít akkor, hogy mennyit vagy BENT?

Hardverfejlesztőként a reakcióidőm legjobb esetben egy hónap körüli :D

(anyagrendelés, NYÁK, beültetés)

Nyilván ezért írtam, ahol törzsidő van. Ahol fix munkaidő vagy műszakos, az nyilván más.

De itt pár kolléga reakciója egyébként tökéletesen jellemzi a magyar hozzáállást is: tolva ezerrel a pirosfehérzöldbe csavart szüjjégyereket, itt van hozzá egy vagon CSOK, babaváró meg adókedvezmény is. De hogy a család a munka rovására menjen, azt már neeeem. Anyuka is inkább dolgozzon, kapja is a GYED extrát, de a pénzen túl SEMMIRE sem számíthatsz. Se az államtól, se a munkahelyedtől. Se az állami munkahelyedtől.

És akkor megy a nyafi, hogy ezt nem mindenki akarja bevállalni.

De itt pár kolléga reakciója egyébként tökéletesen jellemzi a magyar hozzáállást is...

Osztán mit szeretné' még, hungarofóbocskám?

CSOK, Babaváró, meg adókedvezmény már nem elég a magyargyűlölő fajtádnak?

Meddig akartok még rajtunk, magyarokon élősködni ti, akiknek semmi sem elég?

CSOK, Babaváró, meg adókedvezmény már nem elég a magyargyűlölő fajtádnak?

Hát, mivel ennek ellenére nem itthon élsz, hanem a hanyatló nyugaton, ezért nem elég a magyargyűlölő fajtádnak. Mi kell még, hogy hazagyere és ne idegenben élj? :D

Ja, az iszlamofil álláspontból ez pont így van! És én vagyok magyargyűlölő...

(igen, a múltkori topicban ti jöttetek azzal, hogy úgyis csak a muszlimok csinálják jól)

 

Amikor arról beszélek hogy pont nem a pénz kellene.

Arról nem beszélünk, hogy az anyának a kórházban kuss a neve (nem mindig, az én feleségemet pl. volt hogy "gemini"-nek hívták). Arról nem beszélünk, hogy szülés után ott bent semmi segítséget nem kap, csak letolást? Arról nem beszélünk hogy egy apa a legkevesebb szabadságot Magyarországon az EU-n belül egy szülés után. Arról nem beszélünk, hogy miért is nincs kierőszakolva, hogy az apák is annyit maradjanak otthon GYED-en, mint az anyák? Arról nem beszélünk, hogy az egyhetes csecsemővel battyogjál be a gyerekorvoshoz, mert sz*rik kijönni? Arról nem beszélünk, hogy amikor mondjuk egy jelentéktelennek tűnő fejsérülés után éjjel a gyerek elhányja magát, te meg bemész vele az ügyeletre, akkor azzal fogad a nagyokat ásító ügyeletes orvos, hogy mi a f*szé jöttél ide?

Na én ezekről beszélek.

Nálam is 45 perc a lélektani határ. A parkolás minden munkahelyemen probléma, illetve a gyerekért átmenni a városon autóval 2x annyi idő, ergo marad a tömegközlekedés. A legoptimálisabb metró közelében lakni, a kertesház így jelenleg nem játszik.

"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."

Gondolom van az a penz amiert hosszabb tavot is vallal az ember. Ismerek olyat aki kb. 100km-rol jar be, korabban 1.5-2 ora alatt (vonat) azota ez lecsokkent 1 orara (szinten vonat es nem kell napi szinten bejarnia).
Nagyban fugg az otthoni szituaciotol is, ha reggel neked kell vinni a gyereket iskolaba nem fogsz (tudni) beerni ha tul messze a melo, nem is beszelve arrol ha neked is kell felvenni.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Tömegközlekedés: 30 perc egy irányba, az összes munkahelyemet ezek szerint választottam. Autóm nincs, ezt nem tudom megitélni.

Amennyit kifizetnek túlórának utazásra/amennyivel kevesebb a munkaidő HO-hoz képest :)

Szerkesztve: 2024. 10. 28., h – 12:07

Eletem legboldogtalanabb idoszaka az volt (boven covid elott), amikor 65-70 perc volt tomegkozlekedve a 9-18 melo. Atertekeltem, meg azt is, ami utana volt. A short commute, meg a "legalabb be lehet setalni/gyorsan vezetni" is egy-egy asz a mental health pakliban.

Ehhez hozzajott ugye a home office, hybrid, stb., de azt kezdi bearazni a kereslet-kinalat: mindenki fully remote munkat keres - az indiaiakkal versenyezve, akik mar AI-jal spammelik tele a remote job jelentkezesi formokat. A hybrid az jo, es olyan munkat meg ma is lehet talalni. Ahova meg minden nap be kell menni, ott meg annyira senki nem akar mar dolgozni, hogy holnap kezdhetsz is (szoftverfejleszokent es hasonlo munkakorokben).

Nekem irányonként 1 óra (tömegközlekedés), kerékpárral kényelmesen 45 perc volt (10-12 km). Kertvárosban lakom, a központtól viszonylag messze, nem lett volna érdemes munkahelyet úgy keresni, hogy közelebb legyen. Legfeljebb negyed órát nyertem volna vele.

30 perc. Úgy választottam, hogy ez autóval simán megvolt, most tömegközlekedésre kényszerülve sajnos 40-50p körül van, de azért emiatt nem fogok váltani. Ellenben, ahogy fentebb már mások is írták, a kötetlen munkaidőnek hála, ez is a munkaidőből telik, így kevésbé fáj. De 1+ órát így sem szeretnék tartósan utazgatni irányonként. Akkor inkább közelebb költözöm - függetlenként viszonylag könnyen megtehetem, családosan persze ez nem lenne ilyen egyszerű.

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Vidéki kisvárosból megyeszékhelyre. A két település központja között, ha nincsen forgalom, akkor autóval pontosan 15 perc. 

Minden munkanap reggelén nagyjából 60-75 perc, néha 90. Visszafelé fél négytől bedugul, akkor kissé jobb, 45-60 perc.

[POL] Ez huszonéve így van. Huszonévig volt ugyanaz a tehetetlen lopós fa** a polgármester és mindig újraszavazták. Ennyire nem számít az embernek a saját fájdalma. Mindig megígérte ez a majomember, hogy most már tényleg készül az új híd, erre mit csinált? Lezárta és sétálóutcává tette az egyik legforgalmasabb főutat a belvárosban. Tapsoltak az emberek. Másnaptól +20 perc volt reggelente az út. És újra megszavazták.

Most leváltották! A híd még mindig nem kezdődött el épülni, majd talán 2030-ra ígérik. Ha meglesz a híd, akkor a reggeli 60-75 perc lesz mondjuk 25. Napi tízezer autóval számolva számold ki, micsoda megtakarítás! Pénzben, időben. És húsz éve nem kezdték el építeni! De gyaloghidat az sikerült építeni, arra marha nagy szükség volt, meg letérkövezték már az atyaúristen budiját is, plusz építettek egy művárat. Tehát nem a pénz hiányzott a tetves hídhoz, hanem az akarat.

Szerkesztve: 2024. 10. 28., h – 12:39

Az teljesen a körülményektől függ. Ha esik, fúj a szél hideg van vagy embertelen hőség, esetleg túl korán kéne kelni, akkor sokkal rövidebb távot, mint májusi napsütésben. Aztán az infrastruktúrát még nem is említettem.

(Azért költöztem közelebb a munkahelyemhez, mert elegem lett a tömegközlekedési vállalat hozzáállásából.)

Érdemes a biciklin is elgondolkodni. Nekem gyorsabb mint az autó, a tömegközlekedésnél is, rugalmas az indulási időpont, és a parkoló hely kereséssel sincs kérdés. Plusz a legolcsóbb. 

Jó, ez biztos. Nekem csak 9km az út, ez a reggeli forgalomban: autó kb 40 perc parkoló kereséssel. Busz 45-50 perc, bringa: max 30 perc. Idén kezdtem biciklizni, majd hidegben még kérdés, hogy megy majd. :) Heti három nap meg HO. Komolyan hiányzik is a biciklizés akkor.

Én kb. -10-ig szoktam bevállalni, csak öltözet kérdése amúgy az egész. Egy dolog szokott csak eltántorítani télen, a tükörjég, meg a jegesre taposott hó, mert a hókotrók a bicikliutakat nem kotorják, a biciklisávokra viszont nagy vehemenciával tolják rá a havat, ilyenkor már inkább kocsi:)

A ruhának még utána kell néznem, tehát simán felveszek 3 polót, egy trikót, két pulóvert, de gondolom létezik valami értelmes technikai ruha, amiben nem fagyok szénné. Illetve a térdvédőről hallottam még, hogy kellhet, mert rossz tud lenni az ízületnek a -10 fok. + sapka, és valami ami eltakarj a szám. - de még nem mentem így.

ősszel rámész a levélre, ami a reggeli párától csúszós tud lenni pont elég a taknyoláshoz.
télen meg meg nem tudod mi van a hóréteg alatt!:D
én télen laposabb gumival megyek és függőbe. taknyoltam már annyi emiatt és mivel nem széles gumival tolom ezért könnyen meglepi van!:D

pár napja taknyolt el előttem egy rolleres kanyarban, ráment a levélre és ahogy befordult megcsúszott és a szegény kidobta az útra...
satufék, integetettem az autósoknak, azt se tudta hol van csórikám. se sisak, se védőcucc...hívtam mentőt mert elég vacakul volt.

nekem egy ilyen capri túra van, már vagy 15 éve. sokat bír, igaz már hátsó kerék másik van, mert elütött egy nő.
de ez a gumi télen nem egyszerű!:D óvatosan lehet rakni neki.
raktam rá egyszer fixikre való tényleg vékony külsőt...egyrészt iszonyat nehéz felrakni, másrész meg mocskos kemény az egész. pattog összevissza!:D

Összecsukható, 20" kerékméretű biciklivel bárhol felszállhatsz. Igen, kényelmetlenebb, de ha csak rövid távra kell, megoldható.

Egyébként van kollégám, aki megoldotta: otthon a vonatig elmegy egy nem túl drága kerékpárral az állomásra, ott lezárja (nem annyira drága cucc, hogy annyira kéne félteni), Budapesten meg a vonattól Bubival megy a munkahelyre.

Falun lakom, gázzal fűt a többség. Volt néhány partizán, aki a gumicsizmát is elégette, de ezeket a szomszédjai jól felnyomták, aztán jött a büntetés. Úgyhogy most már évek óta télen is tűrhető a levegő. A fővárosban meg csak annyit közlekedem gyalog, amennyit muszáj.

vannak már elég jó maszkok, főleg télen kellemetlen a légszennyezettség mert nem száll fel.
én szerettem, mert tényleg érezhető volt a különbség. nem rohadt szét  a tüdőd egy tekerés után.
https://rokonsport.hu/nyari-termekeink/kerekpar-kiegeszito/levegoszuro-…

Én vagyok olyan bátor, de mikorra elbíznám magam, mindig jön valaki aki felébreszt az elbizakodottságból.

(Ma reggel is sikerült egy lopakodó BMW-vel meglepniük. Én kiraktam az irányjelzést, behúzódtam, de ő úgy gondolta mégis elaraszol mellettem. Volt kurvaanyázás.)

Több, mint húsz éve járok biciklivel Budapesten (és máshol is). Volt már ütközésem és necces helyzetem, az autókkal való találkozások mind az autósok hibájából voltak, saját hibám is volt, de az nem járt ütközéssel, csak eséssel. Az igazán problémás helyzetek többsége ezen időszak első felére esett, ez alapján úgy érzem, vagy én szereztem olyan közlekedési rutint, hogy a figyelmetlen autósok többségét ki tudom védeni, vagy kulturáltabban közlekednek az autósok. Ez utóbbinak némileg kevesebb esélyt adok, bár elég sok olyan eset van, hogy az autós lemond az egyértelmű elsőbbségéről. Mindenesetre nem annyira para a budapesti kerékpározás, mint amilyennek beállítjátok.

Szintén zenész. Kopp-kopp, eddig csak egy találka volt, amikor az álló kocsiban egyszercsak úgy gondolta a fickó, hogy kiszállna előttem. És ezzel pont rányitotta a kormányra az ajtót, ami kissé keresztbeállt, én meg mellkassal neki.

Tapasztalatom amúgy kb ugyanez: most már sokan vannak, akik embernek nézik a bringást is. Ellenben azok száma sem csökkent, akik az elbaszást arroganciával kontrázzák. Hazafelé van egy hülye rész, ahol az úttest szélén táblázott és felfestett bringasáv időnként felmegy a járda mellé bringaútnak (majd nyilván vissza). Az egész úton mindenhol megállni tilos. Ma este egy jóember megállt az egyik ilyen "épp visszamegy a bringaút az úttestre "kereszteződésben" (1. szabálytalanság) , gondosan ráállt a bringasávra (2. szabálytalanság), és a kiszálló gyalogos pont úgy sétált a bringaúton hazafelé, hogy esély nem volt kikerülni (3. szabálytalanság, mert gyalogos ugyan mehet bringaúton, de nem akadályozhatja a bringást). Állóra fékezve kaptak egy epés megjegyzést, hogy ha 1 méterrel hátrább állt volna meg a kocsival, akkor legalább kikerülni lehetett volna őket. Erre nekiállt beszólni, hogy ennyit nyilván tudok várni, de ha nem, akkor üssem el. Pedig annyi is elég lett volna, hogy Bocs, egy pillanat. Mindez csak azért, hogy ne az előtte kb 15 méterre levő keresztutcából kelljen hazasétálni a hölgynek (aki nem mankóval és tolókocsival közlekedett, csak szimplán így volt neki kényelmes).

Szóval a mai kissé frusztráló nap volt.

Ma reggel ellenőriztem. Trükkösen táblázták, mert ahol felvezetik a kerékpársávot a járda mellé, ott szeparált gyalog-bringa tábla van - azaz szerintem ott épp mehet a gyalogos a bringás felén, viszont ott érvényes az a kitétel, hogy nem akadályozhatja a bringást a közlekedésben (*) (meg nem veszélyeztetheti, de az maximum az lenne, hogy gutaütést kapok a baromságától).

(*) amúgy ez pont fordítva is benne van a kreszben, hogy én bringával nem akadályozhatom őt a gyalogos részen

A tapasztalatom, hogy kb az autósok közlekednek a legszabályosabban. Azt én is észrevettem, hogy sokszor indokolatlanul lemondanak az elsőbbségről (ez kb az egyik legsunyibb veszélyforrás, ő lemondott az elsőbbségről, de ettől nekem még kb 2 másik irányból jövőnek is elsőbbséget kell adnom, ő meg türelmetlenkedik, hogy miért nem élek vele. Teljesen felborul az adott kereszteződés normális elsőbbségadási rendje)

A gyalogosok mennek mint a fejetlen láb. Piroslámpa? Travoltázás a kerépárúton? Random helyen, parkoló autók közül kilépve úton átmenni körülnézés nélkül? Tömegesen gyülekezni az úttest közepén? (Terrorháza előtt mindennapos) Kit érdekel, a telefonból fölnézésre sem érdemes...

A többi bicajos között rengetegen szintén szarnak a piros lámpára, volt aki még fel is volt háborodva, hogy "útban vagyok neki" mikor a lámpára várok, nem tud elslisszolni mellettem, keresztül a piroson. Újhullámos megoldás, hogy azért egy nagyforgalmú úton (pl Hungária) nem ütteti el magát, de amint a keresztező gyalogos lámpa villogni kezd, ő már indul is át a - neki még bőven - piroson. Kötelező haladási irány? Majd pont a tábla fogja megmondani neki... Lámpa a biciklire? Végülis a sötét sziluettjét sikerült észrevennem az alig világosabb háttér előtt. :)

És akkor ugye ott van a sok migrá... akarommondani "vendégmunkás" ételfutár, akik közlekedési eszköztől függetlenül semmi de semmi közlekedési szabályt nem ismernek és nem is érzik igényét, hogy megtanulják. És tele van a belváros velük...

Nyilván ezeknek nagy része azért nem veszélyhelyzet, inkább csak hétköznapi idegesítő mozzanat. Az ember megtanulja a jelekből már előre felismerni, hogy melyik hogy fog szabálytalankodni és utána már egész szórakoztató. Sokszor rácsodálkozom, mikor "nem jön be" amire számítottam. :)

Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!

Engem még nem ütöttek el, de kétszer is voltam olyan helyzetben, hogy az előttem lévőt kiütötték; én mögötte haladva már láttam, h baj lesz, mert nem figyel az autós, az előttem haladó sem figyelt ("megkapom az elsőbbséget"), meg is lett a baj (nem kapta meg).

Az autósok szerintem jobbak lettek, de még mindig sok a nagyon gyökér, aki akkor sem tart oldaltávolságot, amikor volna rá helye. Ezek gondolom "büntetnek" vagy épp a mobiljukat nyomogatják és még örülhetek is, hogy nem gázolnak el. Amúgy az autósok egymással is gyökerek, pl. a jobbkezet hírből sem ismerik, úgy általában nem a közlekedésre figyelnek, hanem minden másra.

Pár éve erős felfutásban van a kerékpározás, és ez kitermelt egy új réteget. Ezek a figyelmetlen, "nekem jár", "azt csinálok, amit akarok" stb. egyének. Jellemzően ez az, aki a 3m-es bicikliúton nem jobb oldalon, még csak nem is középen (pedig már az is milyen...), hanem a bal oldalon kacsázik, mert neki épp úgy adja ki a zen életérzés. Eszükbe nem jut, nem foglalkoznak vele, hogy van náluk gyorsabb. Amikor a szülő + gyerek egész utat elfoglalja, jön a gyorsabb, alig veszik észre a helyzetet, egy bocs nem jön ki belőlük, gondolom a gyereknek sem tanítja meg az alapokat... Aztán, tízből kilenc biciklista úgy oldja meg a balra kanyarodást, hogy kirakja a kezét balra aztán körbenézés nélkül gyerünk, behúzódik/kanyarodik. Bátor. Én hátra szoktam nézni, és csak akkor indulok balra, ha látom, h nem fog elütni hátulról senki. Nem ártana, ha oktatnák is a kerékpárosokat, mert most mindenkinek mindenhez joga van, mindent szabad (feltartani, vakítva világítani, mindenért az autóst hibáztatni, túlélési ösztönt kikapcsolva hazardírozni, mobilozgatni, kacsázni), de kötelessége kb senkinek.

Régebben voltak még a fixis hipszterek, és ugye az "igazi" fixin nincs fék. A lábat letenni viszont nem ér, ebből tudtak még a kereszteződésekben érdekes közlekedési megoldások születni. Na ez a réteg szerencsére az utóbbi években eltűnt (kiszelektálódott :evil:). Hozzájuk képest tkp elég konszolidáltak a mai kerékpárosok.

Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!

Egyszerűség, súly, és poén. Normál közlekedésben, túrázásban gyakorlatilag semmi. Volt ismerősöm, aki fixizett, egy párszor tekertünk együtt, eljött velem egy teljesítménytúrára, a végére kissé elfáradt, az egy dolog, hogy azzal az áttétellel egy 10 %-os emelkedő szép kihívás, de az, hogy a lejtőkön tekerni kell, még akkor is, ha amúgy menne magától a bringa, ez azért eléggé kikészíti a lábat.

> de az, hogy a lejtőkön tekerni kell, még akkor is, ha amúgy menne magától a bringa, ez azért eléggé kikészíti a lábat.

Rendes sípcsontvédőt kell felvenni, és akkor lefelé le lehet venni a lábunkat a pedálról és szép V-alakban oldalt lehet pihentetni. (Utána meg magunkat is, mert nagy esés lesz a vége.)

"Életérzés". Vagy valami ilyesmi... :)

Igazából egy valós használati esetet tudok, az ilyen mutatványos "stunt" biciklisek, ahol tényleg kell a direkt (előre-hátra, holtjátékmentes) kapcsolat a pedál és a kerék között.

Normál közlekedésre nem hiszem hogy bármi racionális érv szólna mellette. Dehát a divat az nem a racionalitásról szól...

Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!

Én kb 1,5 éve használok olyan biciklit, amin hidraulikus tárcsafék van, előtte V féket és/vagy kontrát használtam mindig. Azt gondoltam, hogy ágyúval verébre, minek az egy biciklire, de az egyik legjobb dolog szerintem: rendesen meg lehet vele állni ha kell. - és nem esek le a bicikliről, ahogy gondoltam. :))

A lábat letenni viszont nem ér, ebből tudtak még a kereszteződésekben érdekes közlekedési megoldások születni. 

12 éve elkaptam egy ilyet.

Máig nem értem, hogy ezt így hogy is gondolta...

És ugye nem is nyert semmit vele, mert mire leírta a kacsakörét, addigra megindult a forgalom.

https://www.youtube.com/watch?v=sM_5HNlUmy4

Hányszor kell egy héten bejárni?

Ha minden nap, 1 óránál több ne menjen el se az oda, se vissza.

Ha heti egyszer kell bemenni, és egyébként a feltételek jók, 2*2 óra is simán belefér nekem. 

Vonattal a legjobb  úgy tudok olvasni út közben.

Időben 30 perc, kilométerben nem érdekes.

Ez több dimenziós dolog, milyen gyakran kell bejárni például? Ha napi szinten kellene ingáznom, akkor 20-30 percet mondanék, ha két havonta egyszer, akkor több óra is belefér. A távolság egyébként irreleváns.

Én tömeggel járok, kötöttpályással. 30 perc kb. A metrós irány kicsit gyorsabb, de nem igazán kedvelem az ottani utazóközönséget, így inkább villamos a Duna-parton (mióta összekötötték a 2-es / 24-es vonalat, átszállni sem kell). Olvasni lehet alatta, évente 10 könyv "elfogy".

nemtom de nem sok. ha be akarnek menni jelenleg kb 400 meter / 4 perc az ido, de HO-ban jobb az infra mint a munkahelyen.

ha ugyfelhez kell menni az meg attol fugg mennyit fizet, de altalaban megeri.

20 perc egy iranyban. Ez mar magaban foglalja a bolti rendeles felszedeset is, vagy a kisebb forgalmi dugot. Hibrid HO (a.k.a. tavmunka) eseten ez nem szimpla atlag.

Business trip siman lehet sokkal tobb foleg, ha ez masik kontinenst jelent. Bar akkor az utazast is munkanak tekintem, mert fizetik.

Szoval, azt hiszem, 42.

Szerkesztve: 2024. 10. 28., h – 13:27

Antwerpeni kollega nem megy be az antwerpeni irodaba. Igaz senki nem is ker tole ilyen hulyeseget :D

(Amugy kb. ket sarokra lakik az irodatol olyan 300 meterre es az irodaban 5 managerre jut egyetlen asztal a dolgozoknal meg meg szegenyesebb a helyzet. Tenyleg az jar be akinek muszaj :D)

A kérdésre: nope, nincs az az isten, nincs az a pénz, hogy naponta bejárjak.

Nekem most hetente egy napon 2x45-50 perc BKV-val. Autóval 40-70p között mozgott, leszoktam róla.

Ennél többet (mármint heti 1x) nem mennék be. Most is csak a bandázás miatt, otthon minőségibb helyen dolgozom. Az utazás maga lehetne több idő is, akár 2x2h is, hetente 1x belefér.

(Egyébként ez a heti egy még jól is esik, és pont elég kimozdulni.)

echo crash > /dev/kmem

Átlag napi 200km. Volt amikor több volt.

5 perc séta. Most ennyi, de nem minden nap kell bemenni.

Távolság? Nem inkább az idő számít?

Én kb. 18 km-re lakom a melóhelytől, ami a reggeli dugóban kb. 1 óra háztól házig. Hazafele ha már lement a csúcs, 25 perc alatt megteszem ugyanezt a távot.

Szerencsére ezt legfeljebb hetente egyszer, nagy ritkán kétszer kell megtennem. Ennél több alkalommal nem járok be, családi okokból nem is tudnám megoldani.

Távolság? Nem inkább az idő számít?

Attól függ.
Első sorban az idő számít. Ugyanakkor a távolság is fontos, mert azon jobban múlik, mennyi gázolaj fogy.

A dugózás szar lehet, azt nem tudom, hogy viselném.
45-50 perc az út, de ez alatt megteszek majdnem 60 km-t. Az országúton 110-120, meg van közben pár település, ott lassabban.
Legmacerásabb nálunk a városon átmenni. Kisváros, de mi pont a túlfelén lakunk egy faluban.

Igen, fontos az, hogy mindezt heti hányszor kell megtenni.

Kerékpàr oda vissza max.:10 km.

Gyalog:oda-vissza max.: 2km

Tömegközlekedéstől herót van meg pànikolok.Miért nem talàltàk màr fel a le-fel/-sugàrzàst(Star Trek).Kocsi nincs.

Ha bringával mész, akkor a hosszabb úton mész, hogy legyen egy kis edzés is benne?

Én pont így csinálom, csak a kerülő mértéke a kérdés. A legrövidebb út oda-vissza kb. 36km volna, de ezt már volt, hogy 80-ig feltornásztam :D Átlagban a 45km-es kanyart tolom.

Szerkesztve: 2024. 10. 29., k – 07:34

Vidéki kis településről Bp-re ajtótól ajtóig 110 km, 2 óra (autóval 1:15-2:30 óra, napszaktól függően). Vonattal 8:30-ra bent vagyok, 14-15 körül eljövök. Heti 1-2 napba belefér, a többi távmunka. Így nekem megéri és oda-vissza megvan a lojalitás.

Amikor kezdtem, 3 metro megallora laktam, majd bpn belül 1 óra tömegközlekedésre, majd lett ez.

Reggel a vonaton töltött 1:05 percből kb 50 percet munkával tudok tölteni, ez beleszámít a munkaidőbe. Hazafelé mostanában változó, nem mindig van jó ülőhely. Ajtótól ajtóig 1,5 óra. Heti 3 nap határeset lenne, de nem kell bejárni. 

Jó a kérdés, de épp a napokban kezdtem használni a vonaton töltött ~1 órát melózásra. Sajna a vonaton lévő WIFI-s net is vacakol, meg a mobiltelefon 4G is erősen hullámzik. Bp agglomerációt elérve van, hogy teljesen zéró a térerő bizonyos szakaszokon.

Még szerencse, hogy az SSH-nak nincs nagy igénye :)

30 perc

hup.hu##article[data-comment-user-id="16401"]

hup.hu##article[data-comment-user-id="4199"]

Szerkesztve: 2024. 10. 30., sze – 09:58

Ez a a kérdés, ami szerintem a jó vonat közlekedésen múlik. Ha olyan a vonat, hogy gyors és tudsz már azon dolgozni(nyilván nem a high focus dolgokat, de elolvasni az emaileket, admin dolgokat megcsinálni, üzenetekre válaszolni stb), vagy más privát hasznosat csinálni, akkor ég és föld. Ezért is gáz, hogy nem érti a Lázár miért fontos a fejlett vonathálózat.

Amúgy a konkértra nehéz írni, mert sok tényezős, meg rég nem kellett már bejárnom öt napot, szóval tuti nem érzem át mennyire megterhelő nem csak egy egy nap bejárni, hanem minden nap. Most hogy csak heti egy nap van mondjuk max másfél óra nekem (jó vonat van).

Ez nyilván segít, de azért szerintem azért messze nem annyira. Egyrészt én pl rohadtul nem szeretek vonaton (se buszon meg pláne) bármit is nézni, mert szar, a gyomrom nem kultiválja, és szerintem ezzel nem vagyok egyedül.

Másrészt akármilyen csitti fitti egy vonat, még mindig biztos, hogy szuboptimális lesz ahhoz képest, mintha normálisan helyen tudnék dolgozni, szóval nem tűnik jó dealnek mondjuk napi 2 óra minimum kissé kényelmetlen munkavégzés. Nyilván jobb, mint ha azt a 2 órát "kidobom", de azért attól nagyon messze van, hogy ha jó a vonat, akkor mindegy. :)

Csavarjunk a dolgon: tablet, offline letöltve szakmai pdf könyv, amit olvasol. Képzed magad, pl. egy cégnél bevezetésre szánt technológiából.
Persze, ha gyomorforgató, akkor kiesett. Nekem buszon van gond, a vonat oké, de csak ha menetiránynak ülök. Tényleg értékesebb az a napi 2x1 óra, hogy kidobjuk.

Nem mondtam, hogy jobb, mint dedikált helyen, de egy tableten való olvasás kb mint egy könyv olvasás. Azt meg azért elég sokan űzték, ritka számban űzik ma is a tömegközlekedésen. Igazából praktikus elfoglaltság.
Én egyébként pont az 2x1 órás BKV-zás alatt kaptam rá egy Kindle-n az olvasás örömére. Előtte 10 év alatt egy könyvet nem olvastam ki. Azon meg szinte kitöltöttem a rendelkezésre álló időt vele.

Szóval ha ezt a cég beszámolja a munkaidőbe és te ezért ennyivel hamarabb eljöhetsz, akkor jó deal.

Több mint 7 éve dolgozom HO-ban, úgyhogy a válaszom = 0.

hat igen, en csak 4 ev HO utan estem vissza full jelenletbe 3 honapra, utana heti 2-3 nap HO lehetseges, de igazabol ki lehet birni. Igaz en 5 percre vagyok a melohelyemtol ez is sokat szamit, de volt hogy 2,5 evig napi 180km tettem meg autoval, M3-as metro felujjitas e s M" autout felujjitas kozepette.....  neha 2,5 ora volt a belefe ut, atlagba masfel óra.... jelenleg ha kozelekedek akkkor 1 ora kb.... 

http://szolarenergia.hu

A hálózatépítést csak elkezdeni lehet, befejezni soha

Jót!? :D Kinek jó az!?
Nincs az az Isten! Havonta 1 nap max HO, de még azzal is sokat mondtam. Nem hatékony, körülményes, asszony feltart, kölykök nem hagynak, boltba kimegy, kaja mi lesz, full depi az egész. Áhh, dehogy. Sok pénzt kellene fizetniük azért pluszba, hogy ne lássanak...

Sok év HO után váltottam és most be kell járnom egy kis ideig, de kész kínlódás (100+km odavissza vonattal) a bejárás és bent fele annyira sem vagyok annyira produktív mint otthon, plusz ahogy látom aki bent van az is 10 percenként jár kávézni és érdemi melót alig csinálnak. Miért látják produktívnak egyáltalán az irodát a cégek most már? :D 

Deviance

45 perc. Ha bringával megtehető, nem bánom ha messze van, legalább megvan a napi mozgásom.

Ez tényleg egy több tényezős kérdés. Eleve nem mindegy, hogy nettó idő (otthoni ajtótól a munkahelyem asztaláig) vagy bruttó idő (indulás előtti készülődést és hazaérkezés után le-/kipakolást is beleértem-e). Utóbbi nálam rátesz legalább 1-1,5 órát naponta (pl: elegendő kaját, ennivalót, innivalót is mindig viszek magammal - ezeket el is kell készítenem).

Bp. agglomerációban élek. Sajnos magyarországi viszonylatban a legtöbb / legjobb IT melók Bp-n vannak. Full remote állás meg kevés.
Távolság nem számít. Lehet az akár 200 km is, ha emberi időben meg tudom tenni. Volt, hogy elvállaltam volna egy dunaföldvári munkát - szinte végig autópályán / autóúton tudtam volna oda járni.
Idő (nettó): kb. 1-1,5 óra per irány, amit még vállalok. Ez heti 10-15 óra. Autó vagy tömegközlekedés mindegy.

A legjobb számomra a full HO / távmunka. Maximum heti 1x bejárással. Időben, költségben és pszichésen is ez az ideális munkahelyi álmom. Volt, hogy már elértem, csak a fizetés volt pocsék, így váltottam.

Projektmunkánál meg az utazási idő nem számít. Progresszíven beárazom, ha az ügyfél minden nap látni akarja a képem.

Most projektmunkám van pár hónapig. Minden nap bejárok autóval. Napi 2x36 km, 50 perc - 1 óra 15 perc per irány.

Néha ilyenkor azért át lehet gondolni néhány dolgot...
8-ra viszem a kölyköt oviba. Céges autóval megindulok, onnan még +15perc, szóval max fél 9-re bent tudnék lenni. De általában még megállok azért reggeliért valahol. Másik munkahelyem kb 3/4 óra, oda fél 10 körül szoktam érkezni, megreggelizve. A két munkahely két külön cég, de egy cégcsoport... munkaidőt úgy szoktam számolni, hogy mintha a közelebbi cégtől dolgoznék. Aztán jellemzően vagy elmegyek hamarabb vagy később, olyan nem nagyon van, hogy "pont időben" induljak haza. A feladatoknak kész kell lenniük, ha hamarabb hamarabb, ha később, hát később. Lehetne HO is, a két benti irodai gép + laptop mellé még otthonra is kaptam egy számítógépet, de nem szeretem. Nem hatékony, és nem is szeretek otthon bebörtönözve lenni.

Én most 30-45 perc között járok be, útvonaltól, időjárástól és tömegtől függően, heti 2x. De volt már 1 óra is (egy irányba).

Alapvetően én szeretek tömegközlekedni, ki tudok zárni gyakorlatilag a hangos ordibáláson és a gyereksíráson kívül mindent, elmerülök egy könyvben, vagy a telefonomban, és egyszercsak megérkezek. Nekem az a fontos, hogy a tömegközlekedéstől ne kelljen sokat gyalogolni.

Blog | @hron84

valahol egy üzemeltetőmaci most mérgesen toppant a lábával 

via @snq-

30-45 perc. Az 1 óra már kiverné a biztosítékot hosszú távon, annyit maximum akkor vállalnék be, ha amúgy jó oda a közlekedés, és annyira megfizetnek, hogy megéri a kényelmetlenség. Az utóbbi években csak 15-30 percet ingáztam, jelenleg 15-20 percnél vagyok.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

Napi 1 óra oda, 1 óra vissza, kocsival, autópályán. Nem kikötés, de most ezt dobta a gép :)

A szakma miatt sajnos Budapest nehezen elkerülhető, főleg, hogy ott éltem, de ott házat venni nem volt anno sem pénzem, így életem legjobb döntéseként aglomerációba költöztem. Az árak az első pár településnél talán még rosszabbak, plusz a települési közösségi lét is szétzilálódott a végtelen parcellázások miatt. 

A közlekedési lehetőségekből a buszt és az autót kizártam, szívás, szar, drága, soha. Maradt a vasút, mert helikopterrel sincs pénzem. Így elovettem a vasúti térképet, megjelöltem a tlepuleseket amik kb 50 percen belül vannak és elkezdtünk keresni, az viszont 1 évig tartott, mert a jót aznap foglalózzák amikor felkerül.

600m séta, 42km vonat, 5km villamos, 800m séta. 55-60 perc a kaputól az asztalomig. 

Het 1x 333km (Becs) hetfo oda, kedd vissza. Igaz mostanaban sokszor ezt is elsunnyogom.

Kulsoskent dolgozok, igy hivatalosan nem is kellene kijarjak, de "politikai" okokbol (lassak a pofamat) heti 1x megjelenek. A ceges policy szerint belsosoknek heti 1 nap homeoffice lehet, amit a helyi management fu alatt megtoldott meg egy nappal. Mivel kartyas belepteto rendszer van, igy egyvalaki osszegyujti a belepokartyakat es lecsippantja az ajtonal. :)

így egyvalaki osszegyujti a belepokartyakat es lecsippantja az ajtonal

Az itteni teljes munkaállományt a helyi vezetőség nyiltan megfenyegette, ha bárkit rajtakapnak h. ezt meg meri játszani nem-saját kártyával (lényegtelen h. 1 vagy 10 másik kolléga kártyája lesz nála) azt azonnali hatállyal rúgatja ki a HR. Ja, meg azokat is mind, akik odaadták neki a kártyájukat.

jo kis letszamu ceg lesz belole...de leghalabb csomot sporolnak a koltsegeken. En azt javaslom nekik hogy mindnekit ruhjanak ki a picsaba, aki akar az bejarhat dolgozni de penzt nem fog kapni. Es a management hatradolhet hogy nincs koltseg, majd a megmaradt penzen mehet a bmw tetejen thai fiukurvak seggebol felszivni a kokot :D

(ha megtudom melyik ez a ceg hat messzire elkerulom majd, nemhogy dolgozni nem fogok nekik, de lebeszelek akit csak tudok meg aki uzletelni is akar veluk :D)

naponta? 0 méter.

esetemben semmi értelme naponta irodából dolgozni, csak hátráltatna.

Én heti 3 nap vagyok onsite, eddig 120 km-ről jártam, most még messzebb költöztem, így közel 190 km-re vagyok a munkahelyemről. 

Vonat: 2 óra (IC)

Kocsi: ~1,5 óra

Viszont most az van, hogy olyan szinten fel van túrva az M3-as autópálya, hogy volt, hogy 120 km-t 3 óra 15 perc alatt tettünk meg. Ez még így lesz egy darabig. 

Mezőkövesd és Miskolc között vasúti pályát újítanak fel, így a vonatközlekedés is katasztrófa, szintén fixen így lesz még egy darabig. 

Jelenleg Miskolcról könnyebben és gyorsabban el lehet jutni Bagdadba, mint Budapestre. 

Ne is mondd. Okt31 délután Bp-Miskolc M3 3,5 óra oda, Nov3 délután Miskolc-Bp M3 - majd Hatvan előtt le 3-asra: szintén 3,5 óra.

Kötekedés nélkül: te amúgy mikor kelsz / mikor indulsz el dolgozni? Hajnali 4-kor indulás, aztán este 10-re hazaesés? Heti 3x? Annyira megfizetik?

Le a kalappal, ha még bírod ezt... - nem vészes

nem nagyon van más lehetőség : nincs más munkalehetőség, ahol nem kell napi 6-7 órát utazni? - vidéken, ennyi pénzért erősen kétlem

Szerk.: Amúgy anno volt, hogy ugyanennyi időt elb-sztam utazásra Budapesten belül. 

na ki vett nvidiat (osszeget nem mondok) tavaly elott szeptemberben (12$ volt, most 120-130$ kozott oszcillal)?  Sajna ha ki akarnam venni akkor ketszer kellene adoznom a nyereseg utan, szoval varom hogy vegre megkozzek megint azt a kurva egyezmenyt, kellene venni belole egy lakast Pesten :D

en nyertem is meg buktam is, EPAM-ot beszoptam (-40%), PayPal so-so, 1-2% nyereseg, de ahogy oszcillal akarmi is lehet meg, MS, Apple, Google jol tartja magat regen vettem oket, egyelore tartom (eleg sokat fogtam rajtuk majd 6 ev alatt). Az Nvidia-t meg mar mondtam.

A nyersanyagba meg beragadtam jo nagy minusszal

>nem nagyon van más lehetősége

Csak az üzemanyag árából nem jön ki egy alvós kecó valami szar (tehát olcsó) de közelebbi helyen? Nem tudom milyen autód van, számoltad a költségét?

Lehetetlen eleget keresni teljes remote-tal, vagy napi 1 bejárással? Mit csinálsz, mihez értesz?

Mire vettél fel hitelt? Még az is lehet, hogy jobban jársz, ha eladod, és cancel. Ez az életmód nagyon durván hangzik. Persze ki lehet bírni átmenetileg mindent, de ha a 83 a születési éved, akkor már nem abban a korban vagy amikor az embernek így kellene élni.

Nem török én pálcát, hanem együttérzően és segítő szándékkal is érdekel, hogy hogy jött ez ki, és tényleg nincs-e kiút belőle. Érdekes eset, biztos lehet tanulni belőle. De az tény, hogy lehet, hogy kicsit túlságosan belekérdeztem az intim részletekbe illetlenül.

Ezeken az aktuális ingatlan árakon filózok, ma egy fiatal felvesz egy lakáshitelt, mert jobb esetben van valamennyi önerejük, akkor minimum negyven valahány éves lesz, mire vissza tudja fizetni. Ha ezt nem csinálja, akkor albérletbe hordja oda a pénzét. - Nyilván, nem tudnak mit csinálni, lehet hogy a hitel a jobb.

Ha negyven valahány évesen visszafizette valaki a lakáshitelét, akkor elkezdhetne félretenni, takarékoskodni, befektetni: gyerekek, nyugdíjas évek. De azt hamarabb kellett volna elkezdeni, tehát kb egy mókuskerék az egész.

Az egy szerencsés ember, akinek nincs hitele, és ezt az állapotot érdemes megőrizni. Az üzleti hitelekhez nem értek, az lehet, hogy nem ez a történet.

De a lakás hitel fájdalmas: és közben az ember nem ugrálhat, 100-szor is meggondol egy munkahely váltást.

Áruhitel, nyilván nem ilyenről van szó, de: érdemes azt a pénzt inkább félrerakni, ha nem kell azonnal az a termék, és utána megvenni, 1-2-3 hónap vagy több után, ha összegyűlt. Még ezeknél a 0%-os hiteleknél sem éri meg szerintem, hogy szerződésed van, bonyolítod az életed.

Hát, semmiből... Ráadásul nem tudom, hogy melyik szakmában hogy van, de a pályakezdőknek/fiataloknak is van azért jó pár jó tulajdonsága a munkában: nyitottság, mindent is megtanulnak, túlóráznak, és vannak köztük igen jó szakemberek is. De néha úgy érzem, hogy indokolatlanul keveset is tudnak keresni a fiatalok, egyszerűen csak életkoruk miatt - ez sem segít. Közben a "tapasztalt főnöke" nincs annyival előrébb tudásban. - de mindegy, ezt esete válogatja, csak életem során láttam rá 1-2 példát, ahol egyszerűen kihasználták, hogy valaki fiatal még, és mindent is vele csináltattak, közben nem keresett annyit, hogy összeszedje az önerőt. Ez is nehezíti a dolgot.

Egész életre szóló családi stratégia kell hogy legyen rá, másképpen nem megy. A családi stratégiát úgy értem, hogy már a szülőknek a gyerekek számára spórolniuk kell, ezzel "elindítják a gyerekeket az életben", a gyerekek pedig egyből spórolnak plusz a szülői segítséget felhasználva elindulnak, és ha elindultak akkor már spórolnak is a saját gyerekeinek.

Másképpen szerintem nem megy, kivéve persze ha valakinek sikerül igazán jól keresni és közben nem elszállni a költéssel.

azert ennel ez bonyolultabb is lehet. Amugy altalanossagban egyetertek veled. De itt az emberke megmondta hogy elegge at lett baszarintva egy valas utan. Tudom milyen az :D

A koltozes viszont kerdes ha mar van egy gyerek es meg szereted is es szeretned latni. Mint latod a problema lehet egy kicsit tobb retegu. Bar igaz, hogy egy hatizsakkal kellett eljonnom parszazmillios vagyont hatahagyva, de talpraalltam. Kellett 5-10 ev, de meg lehet csinalni. De ehhez bizony a megfelelo habitus is kell. Illetve rengeteg lemondas, stb stb. Hamarabb is ment volna ha nem akartam volna a gyerekemet latni :D

De ott van egyetemi professzorom, akit a masodik felesegenek gyerekei egyszeruen csak ugy kiraktak a lakasabol a masodik feleseg halala utan es szo szerint az utcara kerult es hajlektalan lett. Neki nehez lett volna egyedul felallnia ha nem segitenek neki a regi osztalyaibol olyan emberek akiknek meg volt erre a lehetoseguk.

Szoval megint, egyetertek, de azert ez egy igen osszetett problema (is) lehet. Bar ahogy mondnai szoktam, mindenre van megoldas

ez a lakashitel nem ujkeletu dolog, csak most ez jo kifogas. szuleim is 30 evesek voltak mikor belevagtak a csaladi haz epitesbe, amikor szulettem. valamikor az erettsegi utan "unnepeltuk" meg hogy nincs mar hitel a hazon. szerinted mennyi onerojuk volt? :)

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Na akkor ide leírom. 

Beletrafáltál, rosszul sikerült válás (bár igazából a házasság sikerült rosszul). ~24 millió mínusszal szálltam ki a házasságból és még nem biztos, hogy ez a végleges összeg. 

Miskolcra azért költöztem, mert ide valósi a barátnőm. Ráadásul itt az albérlet is olcsóbb. Budapesten ugyanez az albérlet 150 000 forint, ami itt 80 000. Munkás szállóra és hasonlókra nem megyek, ne haragudjatok meg :D  Van 3 gyerekem, szóval az albérlet és az adósságok rendezése mellett gyerektartást is fizetek, nem is keveset. 

Tudom, indíthatnék vagyonmegosztási pert, de egyrészt nekem fontos a nyugalom, másrészt az exemet ismerve egy kanyi vasat nem látnék belőle. 

Dióhéjban ennyi. Most az albi mellett van pénzem félretenni, kp-ra szeretnék saját családi házat venni. Az utazgatással nincs gondom. Ha bejönne a saját projektem, akkor akár a holdra is költözhetnék, csak internet legyen. 

Valas utan baratno? Nekem egyedul ez a "fura" a sztoriban. (Nem fura, ez a gyakoribb, en lennek a fura)

A hazassagom egy annyira tokeletesen indulo kapcsolatbol indult, hogy ha ebben ekkorat csalodnek, nem gyujtenek hazra, csak kis lakasra ahol 2-3 borondnyi cuccom 3 laptoppal elfer. "Baratno" mint fogalom utana biztos nem letezne, csak "futokaland". Es nem varnam meg, hogy "Miss Futokaland" egyik heten csak a fogkefejet koltoztesse oda, utana sminkes taskajat, aztan sajat magat is. Vannak kompromisszumok, amiket nem kotnek meg masodjara eletemben. Elnem a minimalista eletemet, es nem tulajdonolnek annyi mindent, ami engem tulajdonolna a vegen. A nok meg ha meg is nezik velunk a Harcosok Klubjat, nem ertik meg a lenyeget, televasaroljak szuksegtelen kacattal a nyolcszobas palotat is.

Részvétem! Engedd meg, hogy egy klasszikust ide belinkeljek magyar fordításban! Talán a Red Pill legjobb írása.  https://www.ferfihang.hu/2015/03/05/heartiste-parkapcsolati-torvenyei/

szerk. ezek még fontosabbak talán: https://www.ferfihang.hu/2015/02/14/amikor-a-game-menti-meg-a-hazassago…

https://www.ferfihang.hu/2015/02/21/amikor-a-game-menti-meg-a-hazassago…

En szemely szerint ezt ertem, lattam mukodni, annak idejen meguntam, belefaradtam. Konnyen algoritmizalhato, csak gyakorolni kellett. Sokat.

Ha mar hazassag mukodesere van szukseg red pill szeru tanacsokra, az regen rossz. Redditen is a MarriedRedPill volt a legkartekonyabb sub-ok egyike. Soha nem hazasodott, de not is ritkan lato gyakorlatban benazok adtak tanacsot olyanoknak, akik 10 eve hazassagban elnek es meggajdult az asszonyuk a masodik gyerek szulese utan par honappal.

Ismerkedeshez, arra kozel alkalmatlanoknak viszont nagyon jo irany a pua / red pill. Olyannyira, hogy balfasz nok altal semennyire megkozelitett arcokbol csinal algoritmizalt nocsabaszt, ha arrol van szo. Meg meg is lehet unni. :)

Dave története azért jó, mert pont azt mutatja meg, hogy házasságban még sokkal fontosabb a szilárd keret megőrzése, meg a "game", mint máskor már csak azért is, mert több a vesztenivaló. Pityula lentebbi kommentjéről ("Találtam egy drágakövet") jutott eszembe, hogy talán nem ismeri Heartiste párkapcsolati törvényeit. Életmentő lehet számára ez az ismeret, hogy elkerülje a lenullázás (sőt kiminúszozás) duplázását. Ezért linkeltem be - csak a lelkiismeretem miatt. Aztán mindenki azt kezd vele amit akar. A lelkiismeretem tiszta.

>Ha mar hazassag mukodesere van szukseg red pill szeru tanacsokra, az regen rossz

Ha te előtte "láttad működni", akkor tippre a lényeg már zsigerből megy, és eszedbe se jutna másképp csinálni. Nyilván nem csinálsz eltúlzott színjátékokat, mint amik a sztorikban vannak, de nem is bétulsz be. Ebből ne azt szűrd le, hogy nincs is szükséged rá, hanem hogy éppen azért működik az életed.

Ha valamennyire osszeillik a meghazasodott par, legtobbszor eleg a setting boundaries meg a "nem no a him segge ala a kanape" ahhoz, hogy mukodjon.

Abszolut rossz irany attol felni, hogy "belebetulsz, mint him a hazassagba". Az az igazi betahim, aki meg tobb ev hazassag utan is azt matekozza, hogy hogy lehetne alfahim. Kicsit olyan ez, mintha szamolni kene a romantikus vacsorakat, az aktusok szamat es szemrehanyni ha az utobbi nem eri el az elobbi masfelszereset. Ertem, hogy nem ezt akarja irni, de kepzeld azt a ferjet, aki eloszor olvas ilyen kontentet, es ennyit ert meg belole. Veletlen se azt, hogy hazaerve ne egybol a TV-t kapcsolja be es uljon ott orakon at es varja a vacsorat - mikozben annyit sorozik a kanapen, hogy mar a sajat libidoja is biokemiai jelleggel tartalekon van a sok alkohol feldolgozasa vegett es a keves testmozgas miatt.

Ha mar "a lenyeg mar zsigerbol megy": az a legszebb, hogy tennem se kell sokat erte egy alap maintenance-on kivul. A felesegemnek meggyozodese, hogy ha o nem lenne, napokon belul lenne masik. Idonkent vadidegen nok kellemetlen helyzetbe tudnak hozni, akar kavezo staffja vagy kocsma masik vendege ramnyomul a jelenleteben. Es miota felhuztam a karikagyurut, meg gyakoribb, hogy nyilvanvaloan kisertesbe akarnak ejteni.

Lattam mukodni, de kiabranditott, hogy hogy gondolkodik _valojaban_ a nok 70-90%-a (az aranyokon vitatkozhatunk).

Kedvenc sztorim a red pillrol amugy az volt, amikor egy amugy magat alfanak kepzelo beta buszke volt arra, hogy mikor ramentek a csajara milyen udvariasan lerendezte, hogy "okay, just have a nice day". Egy kommentelo meg odalokte a valosagot: ramentek a csajara, kiutotte a csavot, es olyan nedvesnek az asszonyat sose latta, mint aznap. Szoval en ertem, hogy mi hogy mukodik, de meg lehet unni.

>A felesegemnek meggyozodese, hogy ha o nem lenne, napokon belul lenne masik.

Azt vágod, hogy most itt leírtad nekünk, hogy mekkora alfa vagy a kapcsolatban, hogy ez mennyire működik neked, és közben meg azt sulykolod, hogy ez nem is fontos. Mit tegyen az, akire nem nyomulnak rá a pincérnők? Akinek a felesége nem gondolja úgy, hogy 1 perca alatt lenne minden ujjára egy nő? Törődjön bele, hogy akkor neki a válás lesz a sorsa? Én azt mondom, hogy ő pedig olvasson és tanuljon és tegye meg azt amit meg tud tenni!

Két fajta ember van akiven a tanácsaival nem megy semmire az átlag ember: a bukott ember - mert pont őt nem kellene követni (no offense), és a naturál alfa - mert neki magától működik minden, és el sem tudja milyen annak akinek nem.

Azert van igazad, mert van ott jo tanacs is boven - pl. menjen az ember edzeni ahelyett, hogy a kanapen ulve nezi a TV-t. Mert nem szabad elhinni a felesegnek, hogy "eleg jo a tested kicsim". Es legyen hobbija aminek azonnal szentel idot amint egy kicsit is idegesitoen kezd viselkedni az asszony.

De kozben tobb a rossz tanacs, mint a jo ilyen kontextusban. Olyanok, amikre zsakutca rafeszulni olyannal, akivel egy evtizede bizalmat epitesz. Ez meggyozodesem.

Leginkabb azokban a pontokban van igaza "MarriedRedPilleknek", amikben a ferfinak azt javasoljak, hogy magan valtoztasson. Amikor a tobb eves feleseget el kell kezdeni tanacsukra gyerekkent kezelni, abban nem tudok nekik igazat adni. Amelyik not gyerekkent kell kezelni (tobbseg) azt el se kellett volna venni.

Ez az értelmezés azért eléggé fideszes sajtósra (*) sikeredett - rögtön az első részben olyasmit fogalmazol meg alaptételként, ami a leírások alapján épp az ellenkezője is lehet, és mi jelenleg nem tudjuk (nem tudjuk, hogy előbb volt-e a miskolci barátnő - nem is tartozik ránk - vagy előbb volt a válás). És hát a többi része is inkább volt szenzációhajhász, mint aminek van köze a jelenleg ismert információkhoz.

De amúgy értem, lemaradt a szmájlicsku.

(*) fideszes sajtóban hívők cseréljék ki nyugodtan a melléknevet nekik tetsző ellenzékire

Te jó ég! Miskolcról / Miskolc mellől jársz Bp-re dolgozni? Az kemény! Mondjuk én is szeretek vezetni.
Volt ~15-20 éve, hogy én is mentem heti 2x 170-180 km-t Győrbe. Akkor még nem volt M0 keleti szektor. Mindig át kellett mennem Bp-n keresztirányban. Fárasztó volt.

Nem a zsebedben turkálva, félre ne érts:
- Nem fárasztó ez így neked fizikailag / mentálisan?
- Anyagilag ez így megéri? Ez havi ~2300 km csak a munkahelyre. Ilyen autó fenntartási árak mellett ez már egy jól látható összeg.

Nem fárasztó ez így neked fizikailag / mentálisan?

Nyílván fárasztó. Volt már rosszabb is. Ez még elviselhető.

Anyagilag ez így megéri? Ez havi ~2300 km csak a munkahelyre. Ilyen autó fenntartási árak mellett ez már egy jól látható összeg.

Megéri, amúgy nem csinálnám. Dízel autóm van, klímával, padlógázon fogyaszt 6 litert, de 4,5-tel is el lehet járni vele. Nem problémás jószág, van hozzá jó szerelőm. De inkább járok vonattal. Jóval kényelmesebb. 

Hát igen, mikor a RTO polisziből a ceo sem kivételezett, nemcsak a nyomorultak szopjanak heti 3 nap beutazgatást. Csak hát nem mindegy h. csóri alkalmazott a dugóban ül heti 3x. Vagy repked 1,5 órát a luxus "privát" jet-en reggel odafele, majd délután 1,5 órát vissza. Az meg h. mivel üti el azt a 3 órát utazás közben, mindenkinek a fantáziájára bizzuk (a céges kurvák és a kokain már nem lett megemlítve a SEC-nek leadott jelentésben).

A sok hülye meg eltartja őket azzal h. szürcsögik a szar kamukávéjukat, mert attól többre tartják magukat mintha csak prolikávét innának.

Én gyalog járok dolgozni, sportként tekintek rá. Napi 10km-t gyaloglok így 6km/h tempóban, azaz 50 perc oda, 50 vissza. Gyalogolnék többet is...