Mi az a távolság, amit még naponta hajlandó vagy utazni munkába járás gyanánt?

Szaisztok,

 

A tárgyban szereplő kérdésről kérném a véleményeteket. Mi az a távolság, amit még hajlandóak vagytok megtenni, hogy beérjetek a munkahelyetekre (háztól asztalig)? Tömegközlekedéssel és autóval is érdekel a téma, km és utazási idő formájában.

 

Pl.: Tömegközlekedéssel (pl vonat) 50 km / 1 óra, vagy autóval 100 km / 90 perc.

Hozzászólások

Én 45 percet mondanék (Bp aglo). De pont a kötelező bejárás miatt néztem alternatívákat és busz lett a megoldás, ami csak 33 perc.

Viccesen hadd tegyem ide: annyi lennék hajlandó, amit le tudok csúsztatni. 2x1 óra utazás esetén 9-15-ig vagyok benn, 2x2 óra utazáshoz ez már 9-14h. Legyen elég.

Viccesen hadd tegyem ide: annyi lennék hajlandó, amit le tudok csúsztatni. 2x1 óra utazás esetén 9-15-ig vagyok benn, 2x2 óra utazáshoz ez már 9-14h. Legyen elég.

Egy ideális világban ez így lenne, de Magyarországon élünk, ahol sok helyen az a módi, hogy ha 16:30 előtt lelépsz, akkor már nyöszögnek.

Aláírás _Franko_ miatt törölve. 
Jákub egy .
neut @

Én itt közöltem a főnivel, h nem vagyok hajlandó azért korábban kelni/indulni, mert egyre nagyobb a forgalom. Kb 35km-ről van szó, ez vasárnap nulla forgalommal 27 perc. Hétfő reggel van néha másfél óra is. Beülök a kocsiba 7:15 körül, és beérek, amikor beérek. Hazafele meg nem gond, mert elöbb edzek, utána meg csökken a forgalom.

Ja, melóban természetesen akkor végzek, mikor vége a munkaidőnek, független attól, h mikorra értem be, itt nincs az a majomkodás, h percre pontosan 8 óra 30 percet kell bent lenni. Viszont ugye otthonról is melózok, hétvégén is, ha úgy adja ki.

Törzsidő nálunk 15:00. De nálunk nincs is ebből probléma.

Feltételezem a fenti esetben a hivatalos törzsidő vége szintén 16:30-nál korábban van.

Egyébként meg nem értem, miért fáj valakinek ha nem vagy bent XX:YY-nál TOVÁBB. Nem az számít akkor, hogy mennyit vagy BENT?

Hardverfejlesztőként a reakcióidőm legjobb esetben egy hónap körüli :D

(anyagrendelés, NYÁK, beültetés)

Nyilván ezért írtam, ahol törzsidő van. Ahol fix munkaidő vagy műszakos, az nyilván más.

De itt pár kolléga reakciója egyébként tökéletesen jellemzi a magyar hozzáállást is: tolva ezerrel a pirosfehérzöldbe csavart szüjjégyereket, itt van hozzá egy vagon CSOK, babaváró meg adókedvezmény is. De hogy a család a munka rovására menjen, azt már neeeem. Anyuka is inkább dolgozzon, kapja is a GYED extrát, de a pénzen túl SEMMIRE sem számíthatsz. Se az államtól, se a munkahelyedtől. Se az állami munkahelyedtől.

És akkor megy a nyafi, hogy ezt nem mindenki akarja bevállalni.

De itt pár kolléga reakciója egyébként tökéletesen jellemzi a magyar hozzáállást is...

Osztán mit szeretné' még, hungarofóbocskám?

CSOK, Babaváró, meg adókedvezmény már nem elég a magyargyűlölő fajtádnak?

Meddig akartok még rajtunk, magyarokon élősködni ti, akiknek semmi sem elég?

CSOK, Babaváró, meg adókedvezmény már nem elég a magyargyűlölő fajtádnak?

Hát, mivel ennek ellenére nem itthon élsz, hanem a hanyatló nyugaton, ezért nem elég a magyargyűlölő fajtádnak. Mi kell még, hogy hazagyere és ne idegenben élj? :D

Ja, az iszlamofil álláspontból ez pont így van! És én vagyok magyargyűlölő...

(igen, a múltkori topicban ti jöttetek azzal, hogy úgyis csak a muszlimok csinálják jól)

 

Amikor arról beszélek hogy pont nem a pénz kellene.

Arról nem beszélünk, hogy az anyának a kórházban kuss a neve (nem mindig, az én feleségemet pl. volt hogy "gemini"-nek hívták). Arról nem beszélünk, hogy szülés után ott bent semmi segítséget nem kap, csak letolást? Arról nem beszélünk hogy egy apa a legkevesebb szabadságot Magyarországon az EU-n belül egy szülés után. Arról nem beszélünk, hogy miért is nincs kierőszakolva, hogy az apák is annyit maradjanak otthon GYED-en, mint az anyák? Arról nem beszélünk, hogy az egyhetes csecsemővel battyogjál be a gyerekorvoshoz, mert sz*rik kijönni? Arról nem beszélünk, hogy amikor mondjuk egy jelentéktelennek tűnő fejsérülés után éjjel a gyerek elhányja magát, te meg bemész vele az ügyeletre, akkor azzal fogad a nagyokat ásító ügyeletes orvos, hogy mi a f*szé jöttél ide?

Na én ezekről beszélek.

Nálam is 45 perc a lélektani határ. A parkolás minden munkahelyemen probléma, illetve a gyerekért átmenni a városon autóval 2x annyi idő, ergo marad a tömegközlekedés. A legoptimálisabb metró közelében lakni, a kertesház így jelenleg nem játszik.

"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."

Gondolom van az a penz amiert hosszabb tavot is vallal az ember. Ismerek olyat aki kb. 100km-rol jar be, korabban 1.5-2 ora alatt (vonat) azota ez lecsokkent 1 orara (szinten vonat es nem kell napi szinten bejarnia).
Nagyban fugg az otthoni szituaciotol is, ha reggel neked kell vinni a gyereket iskolaba nem fogsz (tudni) beerni ha tul messze a melo, nem is beszelve arrol ha neked is kell felvenni.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Tömegközlekedés: 30 perc egy irányba, az összes munkahelyemet ezek szerint választottam. Autóm nincs, ezt nem tudom megitélni.

Amennyit kifizetnek túlórának utazásra/amennyivel kevesebb a munkaidő HO-hoz képest :)

Szerkesztve: 2024. 10. 28., h – 12:07

Eletem legboldogtalanabb idoszaka az volt (boven covid elott), amikor 65-70 perc volt tomegkozlekedve a 9-18 melo. Atertekeltem, meg azt is, ami utana volt. A short commute, meg a "legalabb be lehet setalni/gyorsan vezetni" is egy-egy asz a mental health pakliban.

Ehhez hozzajott ugye a home office, hybrid, stb., de azt kezdi bearazni a kereslet-kinalat: mindenki fully remote munkat keres - az indiaiakkal versenyezve, akik mar AI-jal spammelik tele a remote job jelentkezesi formokat. A hybrid az jo, es olyan munkat meg ma is lehet talalni. Ahova meg minden nap be kell menni, ott meg annyira senki nem akar mar dolgozni, hogy holnap kezdhetsz is (szoftverfejleszokent es hasonlo munkakorokben).

Nekem irányonként 1 óra (tömegközlekedés), kerékpárral kényelmesen 45 perc volt (10-12 km). Kertvárosban lakom, a központtól viszonylag messze, nem lett volna érdemes munkahelyet úgy keresni, hogy közelebb legyen. Legfeljebb negyed órát nyertem volna vele.

30 perc. Úgy választottam, hogy ez autóval simán megvolt, most tömegközlekedésre kényszerülve sajnos 40-50p körül van, de azért emiatt nem fogok váltani. Ellenben, ahogy fentebb már mások is írták, a kötetlen munkaidőnek hála, ez is a munkaidőből telik, így kevésbé fáj. De 1+ órát így sem szeretnék tartósan utazgatni irányonként. Akkor inkább közelebb költözöm - függetlenként viszonylag könnyen megtehetem, családosan persze ez nem lenne ilyen egyszerű.

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Vidéki kisvárosból megyeszékhelyre. A két település központja között, ha nincsen forgalom, akkor autóval pontosan 15 perc. 

Minden munkanap reggelén nagyjából 60-75 perc, néha 90. Visszafelé fél négytől bedugul, akkor kissé jobb, 45-60 perc.

[POL] Ez huszonéve így van. Huszonévig volt ugyanaz a tehetetlen lopós fa** a polgármester és mindig újraszavazták. Ennyire nem számít az embernek a saját fájdalma. Mindig megígérte ez a majomember, hogy most már tényleg készül az új híd, erre mit csinált? Lezárta és sétálóutcává tette az egyik legforgalmasabb főutat a belvárosban. Tapsoltak az emberek. Másnaptól +20 perc volt reggelente az út. És újra megszavazták.

Most leváltották! A híd még mindig nem kezdődött el épülni, majd talán 2030-ra ígérik. Ha meglesz a híd, akkor a reggeli 60-75 perc lesz mondjuk 25. Napi tízezer autóval számolva számold ki, micsoda megtakarítás! Pénzben, időben. És húsz éve nem kezdték el építeni! De gyaloghidat az sikerült építeni, arra marha nagy szükség volt, meg letérkövezték már az atyaúristen budiját is, plusz építettek egy művárat. Tehát nem a pénz hiányzott a tetves hídhoz, hanem az akarat.

Szerkesztve: 2024. 10. 28., h – 12:39

Az teljesen a körülményektől függ. Ha esik, fúj a szél hideg van vagy embertelen hőség, esetleg túl korán kéne kelni, akkor sokkal rövidebb távot, mint májusi napsütésben. Aztán az infrastruktúrát még nem is említettem.

(Azért költöztem közelebb a munkahelyemhez, mert elegem lett a tömegközlekedési vállalat hozzáállásából.)

Érdemes a biciklin is elgondolkodni. Nekem gyorsabb mint az autó, a tömegközlekedésnél is, rugalmas az indulási időpont, és a parkoló hely kereséssel sincs kérdés. Plusz a legolcsóbb. 

Jó, ez biztos. Nekem csak 9km az út, ez a reggeli forgalomban: autó kb 40 perc parkoló kereséssel. Busz 45-50 perc, bringa: max 30 perc. Idén kezdtem biciklizni, majd hidegben még kérdés, hogy megy majd. :) Heti három nap meg HO. Komolyan hiányzik is a biciklizés akkor.

Én kb. -10-ig szoktam bevállalni, csak öltözet kérdése amúgy az egész. Egy dolog szokott csak eltántorítani télen, a tükörjég, meg a jegesre taposott hó, mert a hókotrók a bicikliutakat nem kotorják, a biciklisávokra viszont nagy vehemenciával tolják rá a havat, ilyenkor már inkább kocsi:)

A ruhának még utána kell néznem, tehát simán felveszek 3 polót, egy trikót, két pulóvert, de gondolom létezik valami értelmes technikai ruha, amiben nem fagyok szénné. Illetve a térdvédőről hallottam még, hogy kellhet, mert rossz tud lenni az ízületnek a -10 fok. + sapka, és valami ami eltakarj a szám. - de még nem mentem így.

ősszel rámész a levélre, ami a reggeli párától csúszós tud lenni pont elég a taknyoláshoz.
télen meg meg nem tudod mi van a hóréteg alatt!:D
én télen laposabb gumival megyek és függőbe. taknyoltam már annyi emiatt és mivel nem széles gumival tolom ezért könnyen meglepi van!:D

pár napja taknyolt el előttem egy rolleres kanyarban, ráment a levélre és ahogy befordult megcsúszott és a szegény kidobta az útra...
satufék, integetettem az autósoknak, azt se tudta hol van csórikám. se sisak, se védőcucc...hívtam mentőt mert elég vacakul volt.

nekem egy ilyen capri túra van, már vagy 15 éve. sokat bír, igaz már hátsó kerék másik van, mert elütött egy nő.
de ez a gumi télen nem egyszerű!:D óvatosan lehet rakni neki.
raktam rá egyszer fixikre való tényleg vékony külsőt...egyrészt iszonyat nehéz felrakni, másrész meg mocskos kemény az egész. pattog összevissza!:D

Falun lakom, gázzal fűt a többség. Volt néhány partizán, aki a gumicsizmát is elégette, de ezeket a szomszédjai jól felnyomták, aztán jött a büntetés. Úgyhogy most már évek óta télen is tűrhető a levegő. A fővárosban meg csak annyit közlekedem gyalog, amennyit muszáj.

vannak már elég jó maszkok, főleg télen kellemetlen a légszennyezettség mert nem száll fel.
én szerettem, mert tényleg érezhető volt a különbség. nem rohadt szét  a tüdőd egy tekerés után.
https://rokonsport.hu/nyari-termekeink/kerekpar-kiegeszito/levegoszuro-…

Én vagyok olyan bátor, de mikorra elbíznám magam, mindig jön valaki aki felébreszt az elbizakodottságból.

(Ma reggel is sikerült egy lopakodó BMW-vel meglepniük. Én kiraktam az irányjelzést, behúzódtam, de ő úgy gondolta mégis elaraszol mellettem. Volt kurvaanyázás.)

Több, mint húsz éve járok biciklivel Budapesten (és máshol is). Volt már ütközésem és necces helyzetem, az autókkal való találkozások mind az autósok hibájából voltak, saját hibám is volt, de az nem járt ütközéssel, csak eséssel. Az igazán problémás helyzetek többsége ezen időszak első felére esett, ez alapján úgy érzem, vagy én szereztem olyan közlekedési rutint, hogy a figyelmetlen autósok többségét ki tudom védeni, vagy kulturáltabban közlekednek az autósok. Ez utóbbinak némileg kevesebb esélyt adok, bár elég sok olyan eset van, hogy az autós lemond az egyértelmű elsőbbségéről. Mindenesetre nem annyira para a budapesti kerékpározás, mint amilyennek beállítjátok.

Szintén zenész. Kopp-kopp, eddig csak egy találka volt, amikor az álló kocsiban egyszercsak úgy gondolta a fickó, hogy kiszállna előttem. És ezzel pont rányitotta a kormányra az ajtót, ami kissé keresztbeállt, én meg mellkassal neki.

Tapasztalatom amúgy kb ugyanez: most már sokan vannak, akik embernek nézik a bringást is. Ellenben azok száma sem csökkent, akik az elbaszást arroganciával kontrázzák. Hazafelé van egy hülye rész, ahol az úttest szélén táblázott és felfestett bringasáv időnként felmegy a járda mellé bringaútnak (majd nyilván vissza). Az egész úton mindenhol megállni tilos. Ma este egy jóember megállt az egyik ilyen "épp visszamegy a bringaút az úttestre "kereszteződésben" (1. szabálytalanság) , gondosan ráállt a bringasávra (2. szabálytalanság), és a kiszálló gyalogos pont úgy sétált a bringaúton hazafelé, hogy esély nem volt kikerülni (3. szabálytalanság, mert gyalogos ugyan mehet bringaúton, de nem akadályozhatja a bringást). Állóra fékezve kaptak egy epés megjegyzést, hogy ha 1 méterrel hátrább állt volna meg a kocsival, akkor legalább kikerülni lehetett volna őket. Erre nekiállt beszólni, hogy ennyit nyilván tudok várni, de ha nem, akkor üssem el. Pedig annyi is elég lett volna, hogy Bocs, egy pillanat. Mindez csak azért, hogy ne az előtte kb 15 méterre levő keresztutcából kelljen hazasétálni a hölgynek (aki nem mankóval és tolókocsival közlekedett, csak szimplán így volt neki kényelmes).

Szóval a mai kissé frusztráló nap volt.

Hányszor kell egy héten bejárni?

Ha minden nap, 1 óránál több ne menjen el se az oda, se vissza.

Ha heti egyszer kell bemenni, és egyébként a feltételek jók, 2*2 óra is simán belefér nekem. 

Vonattal a legjobb  úgy tudok olvasni út közben.

Időben 30 perc, kilométerben nem érdekes.

Ez több dimenziós dolog, milyen gyakran kell bejárni például? Ha napi szinten kellene ingáznom, akkor 20-30 percet mondanék, ha két havonta egyszer, akkor több óra is belefér. A távolság egyébként irreleváns.

Én tömeggel járok, kötöttpályással. 30 perc kb. A metrós irány kicsit gyorsabb, de nem igazán kedvelem az ottani utazóközönséget, így inkább villamos a Duna-parton (mióta összekötötték a 2-es / 24-es vonalat, átszállni sem kell). Olvasni lehet alatta, évente 10 könyv "elfogy".

nemtom de nem sok. ha be akarnek menni jelenleg kb 400 meter / 4 perc az ido, de HO-ban jobb az infra mint a munkahelyen.

ha ugyfelhez kell menni az meg attol fugg mennyit fizet, de altalaban megeri.

20 perc egy iranyban. Ez mar magaban foglalja a bolti rendeles felszedeset is, vagy a kisebb forgalmi dugot. Hibrid HO (a.k.a. tavmunka) eseten ez nem szimpla atlag.

Business trip siman lehet sokkal tobb foleg, ha ez masik kontinenst jelent. Bar akkor az utazast is munkanak tekintem, mert fizetik.

Szoval, azt hiszem, 42.

Szerkesztve: 2024. 10. 28., h – 13:27

Antwerpeni kollega nem megy be az antwerpeni irodaba. Igaz senki nem is ker tole ilyen hulyeseget :D

(Amugy kb. ket sarokra lakik az irodatol olyan 300 meterre es az irodaban 5 managerre jut egyetlen asztal a dolgozoknal meg meg szegenyesebb a helyzet. Tenyleg az jar be akinek muszaj :D)

A kérdésre: nope, nincs az az isten, nincs az a pénz, hogy naponta bejárjak.

Nekem most hetente egy napon 2x45-50 perc BKV-val. Autóval 40-70p között mozgott, leszoktam róla.

Ennél többet (mármint heti 1x) nem mennék be. Most is csak a bandázás miatt, otthon minőségibb helyen dolgozom. Az utazás maga lehetne több idő is, akár 2x2h is, hetente 1x belefér.

(Egyébként ez a heti egy még jól is esik, és pont elég kimozdulni.)

echo crash > /dev/kmem

Átlag napi 200km. Volt amikor több volt.

5 perc séta. Most ennyi, de nem minden nap kell bemenni.

Távolság? Nem inkább az idő számít?

Én kb. 18 km-re lakom a melóhelytől, ami a reggeli dugóban kb. 1 óra háztól házig. Hazafele ha már lement a csúcs, 25 perc alatt megteszem ugyanezt a távot.

Szerencsére ezt legfeljebb hetente egyszer, nagy ritkán kétszer kell megtennem. Ennél több alkalommal nem járok be, családi okokból nem is tudnám megoldani.

Távolság? Nem inkább az idő számít?

Attól függ.
Első sorban az idő számít. Ugyanakkor a távolság is fontos, mert azon jobban múlik, mennyi gázolaj fogy.

A dugózás szar lehet, azt nem tudom, hogy viselném.
45-50 perc az út, de ez alatt megteszek majdnem 60 km-t. Az országúton 110-120, meg van közben pár település, ott lassabban.
Legmacerásabb nálunk a városon átmenni. Kisváros, de mi pont a túlfelén lakunk egy faluban.

Igen, fontos az, hogy mindezt heti hányszor kell megtenni.

Kerékpàr oda vissza max.:10 km.

Gyalog:oda-vissza max.: 2km

Tömegközlekedéstől herót van meg pànikolok.Miért nem talàltàk màr fel a le-fel/-sugàrzàst(Star Trek).Kocsi nincs.

Ha bringával mész, akkor a hosszabb úton mész, hogy legyen egy kis edzés is benne?

Én pont így csinálom, csak a kerülő mértéke a kérdés. A legrövidebb út oda-vissza kb. 36km volna, de ezt már volt, hogy 80-ig feltornásztam :D Átlagban a 45km-es kanyart tolom.

Szerkesztve: 2024. 10. 29., k – 07:34

Vidéki kis településről Bp-re ajtótól ajtóig 110 km, 2 óra (autóval 1:15-2:30 óra, napszaktól függően). Vonattal 8:30-ra bent vagyok, 14-15 körül eljövök. Heti 1-2 napba belefér, a többi távmunka. Így nekem megéri és oda-vissza megvan a lojalitás.

Amikor kezdtem, 3 metro megallora laktam, majd bpn belül 1 óra tömegközlekedésre, majd lett ez.

Reggel a vonaton töltött 1:05 percből kb 50 percet munkával tudok tölteni, ez beleszámít a munkaidőbe. Hazafelé mostanában változó, nem mindig van jó ülőhely. Ajtótól ajtóig 1,5 óra. Heti 3 nap határeset lenne, de nem kell bejárni. 

Jó a kérdés, de épp a napokban kezdtem használni a vonaton töltött ~1 órát melózásra. Sajna a vonaton lévő WIFI-s net is vacakol, meg a mobiltelefon 4G is erősen hullámzik. Bp agglomerációt elérve van, hogy teljesen zéró a térerő bizonyos szakaszokon.

Még szerencse, hogy az SSH-nak nincs nagy igénye :)

30 perc

hup.hu##article[data-comment-user-id="16401"]

hup.hu##article[data-comment-user-id="4199"]

Szerkesztve: 2024. 10. 30., sze – 09:58

Ez a a kérdés, ami szerintem a jó vonat közlekedésen múlik. Ha olyan a vonat, hogy gyors és tudsz már azon dolgozni(nyilván nem a high focus dolgokat, de elolvasni az emaileket, admin dolgokat megcsinálni, üzenetekre válaszolni stb), vagy más privát hasznosat csinálni, akkor ég és föld. Ezért is gáz, hogy nem érti a Lázár miért fontos a fejlett vonathálózat.

Amúgy a konkértra nehéz írni, mert sok tényezős, meg rég nem kellett már bejárnom öt napot, szóval tuti nem érzem át mennyire megterhelő nem csak egy egy nap bejárni, hanem minden nap. Most hogy csak heti egy nap van mondjuk max másfél óra nekem (jó vonat van).

Ez nyilván segít, de azért szerintem azért messze nem annyira. Egyrészt én pl rohadtul nem szeretek vonaton (se buszon meg pláne) bármit is nézni, mert szar, a gyomrom nem kultiválja, és szerintem ezzel nem vagyok egyedül.

Másrészt akármilyen csitti fitti egy vonat, még mindig biztos, hogy szuboptimális lesz ahhoz képest, mintha normálisan helyen tudnék dolgozni, szóval nem tűnik jó dealnek mondjuk napi 2 óra minimum kissé kényelmetlen munkavégzés. Nyilván jobb, mint ha azt a 2 órát "kidobom", de azért attól nagyon messze van, hogy ha jó a vonat, akkor mindegy. :)

Csavarjunk a dolgon: tablet, offline letöltve szakmai pdf könyv, amit olvasol. Képzed magad, pl. egy cégnél bevezetésre szánt technológiából.
Persze, ha gyomorforgató, akkor kiesett. Nekem buszon van gond, a vonat oké, de csak ha menetiránynak ülök. Tényleg értékesebb az a napi 2x1 óra, hogy kidobjuk.

Több mint 7 éve dolgozom HO-ban, úgyhogy a válaszom = 0.

hat igen, en csak 4 ev HO utan estem vissza full jelenletbe 3 honapra, utana heti 2-3 nap HO lehetseges, de igazabol ki lehet birni. Igaz en 5 percre vagyok a melohelyemtol ez is sokat szamit, de volt hogy 2,5 evig napi 180km tettem meg autoval, M3-as metro felujjitas e s M" autout felujjitas kozepette.....  neha 2,5 ora volt a belefe ut, atlagba masfel óra.... jelenleg ha kozelekedek akkkor 1 ora kb.... 

http://szolarenergia.hu

A hálózatépítést csak elkezdeni lehet, befejezni soha

Sok év HO után váltottam és most be kell járnom egy kis ideig, de kész kínlódás (100+km odavissza vonattal) a bejárás és bent fele annyira sem vagyok annyira produktív mint otthon, plusz ahogy látom aki bent van az is 10 percenként jár kávézni és érdemi melót alig csinálnak. Miért látják produktívnak egyáltalán az irodát a cégek most már? :D 

Deviance