Mi az a távolság, amit még naponta hajlandó vagy utazni munkába járás gyanánt?

Szaisztok,

 

A tárgyban szereplő kérdésről kérném a véleményeteket. Mi az a távolság, amit még hajlandóak vagytok megtenni, hogy beérjetek a munkahelyetekre (háztól asztalig)? Tömegközlekedéssel és autóval is érdekel a téma, km és utazási idő formájában.

 

Pl.: Tömegközlekedéssel (pl vonat) 50 km / 1 óra, vagy autóval 100 km / 90 perc.

Hozzászólások

Én 45 percet mondanék (Bp aglo). De pont a kötelező bejárás miatt néztem alternatívákat és busz lett a megoldás, ami csak 33 perc.

Viccesen hadd tegyem ide: annyi lennék hajlandó, amit le tudok csúsztatni. 2x1 óra utazás esetén 9-15-ig vagyok benn, 2x2 óra utazáshoz ez már 9-14h. Legyen elég.

Viccesen hadd tegyem ide: annyi lennék hajlandó, amit le tudok csúsztatni. 2x1 óra utazás esetén 9-15-ig vagyok benn, 2x2 óra utazáshoz ez már 9-14h. Legyen elég.

Egy ideális világban ez így lenne, de Magyarországon élünk, ahol sok helyen az a módi, hogy ha 16:30 előtt lelépsz, akkor már nyöszögnek.

Aláírás _Franko_ miatt törölve. 
Jákub egy .
neut @

Én itt közöltem a főnivel, h nem vagyok hajlandó azért korábban kelni/indulni, mert egyre nagyobb a forgalom. Kb 35km-ről van szó, ez vasárnap nulla forgalommal 27 perc. Hétfő reggel van néha másfél óra is. Beülök a kocsiba 7:15 körül, és beérek, amikor beérek. Hazafele meg nem gond, mert elöbb edzek, utána meg csökken a forgalom.

Ja, melóban természetesen akkor végzek, mikor vége a munkaidőnek, független attól, h mikorra értem be, itt nincs az a majomkodás, h percre pontosan 8 óra 30 percet kell bent lenni. Viszont ugye otthonról is melózok, hétvégén is, ha úgy adja ki.

Törzsidő nálunk 15:00. De nálunk nincs is ebből probléma.

Feltételezem a fenti esetben a hivatalos törzsidő vége szintén 16:30-nál korábban van.

Egyébként meg nem értem, miért fáj valakinek ha nem vagy bent XX:YY-nál TOVÁBB. Nem az számít akkor, hogy mennyit vagy BENT?

Hardverfejlesztőként a reakcióidőm legjobb esetben egy hónap körüli :D

(anyagrendelés, NYÁK, beültetés)

Nyilván ezért írtam, ahol törzsidő van. Ahol fix munkaidő vagy műszakos, az nyilván más.

De itt pár kolléga reakciója egyébként tökéletesen jellemzi a magyar hozzáállást is: tolva ezerrel a pirosfehérzöldbe csavart szüjjégyereket, itt van hozzá egy vagon CSOK, babaváró meg adókedvezmény is. De hogy a család a munka rovására menjen, azt már neeeem. Anyuka is inkább dolgozzon, kapja is a GYED extrát, de a pénzen túl SEMMIRE sem számíthatsz. Se az államtól, se a munkahelyedtől. Se az állami munkahelyedtől.

És akkor megy a nyafi, hogy ezt nem mindenki akarja bevállalni.

Gondolom van az a penz amiert hosszabb tavot is vallal az ember. Ismerek olyat aki kb. 100km-rol jar be, korabban 1.5-2 ora alatt (vonat) azota ez lecsokkent 1 orara (szinten vonat es nem kell napi szinten bejarnia).
Nagyban fugg az otthoni szituaciotol is, ha reggel neked kell vinni a gyereket iskolaba nem fogsz (tudni) beerni ha tul messze a melo, nem is beszelve arrol ha neked is kell felvenni.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Tömegközlekedés: 30 perc egy irányba, az összes munkahelyemet ezek szerint választottam. Autóm nincs, ezt nem tudom megitélni.

Amennyit kifizetnek túlórának utazásra/amennyivel kevesebb a munkaidő HO-hoz képest :)

Szerkesztve: 2024. 10. 28., h – 12:07

Eletem legboldogtalanabb idoszaka az volt (boven covid elott), amikor 65-70 perc volt tomegkozlekedve a 9-18 melo. Atertekeltem, meg azt is, ami utana volt. A short commute, meg a "legalabb be lehet setalni/gyorsan vezetni" is egy-egy asz a mental health pakliban.

Ehhez hozzajott ugye a home office, hybrid, stb., de azt kezdi bearazni a kereslet-kinalat: mindenki fully remote munkat keres - az indiaiakkal versenyezve, akik mar AI-jal spammelik tele a remote job jelentkezesi formokat. A hybrid az jo, es olyan munkat meg ma is lehet talalni. Ahova meg minden nap be kell menni, ott meg annyira senki nem akar mar dolgozni, hogy holnap kezdhetsz is (szoftverfejleszokent es hasonlo munkakorokben).

Nekem irányonként 1 óra (tömegközlekedés), kerékpárral kényelmesen 45 perc volt (10-12 km). Kertvárosban lakom, a központtól viszonylag messze, nem lett volna érdemes munkahelyet úgy keresni, hogy közelebb legyen. Legfeljebb negyed órát nyertem volna vele.

30 perc. Úgy választottam, hogy ez autóval simán megvolt, most tömegközlekedésre kényszerülve sajnos 40-50p körül van, de azért emiatt nem fogok váltani. Ellenben, ahogy fentebb már mások is írták, a kötetlen munkaidőnek hála, ez is a munkaidőből telik, így kevésbé fáj. De 1+ órát így sem szeretnék tartósan utazgatni irányonként. Akkor inkább közelebb költözöm - függetlenként viszonylag könnyen megtehetem, családosan persze ez nem lenne ilyen egyszerű.

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Vidéki kisvárosból megyeszékhelyre. A két település központja között, ha nincsen forgalom, akkor autóval pontosan 15 perc. 

Minden munkanap reggelén nagyjából 60-75 perc, néha 90. Visszafelé fél négytől bedugul, akkor kissé jobb, 45-60 perc.

[POL] Ez huszonéve így van. Huszonévig volt ugyanaz a tehetetlen lopós fa** a polgármester és mindig újraszavazták. Ennyire nem számít az embernek a saját fájdalma. Mindig megígérte ez a majomember, hogy most már tényleg készül az új híd, erre mit csinált? Lezárta és sétálóutcává tette az egyik legforgalmasabb főutat a belvárosban. Tapsoltak az emberek. Másnaptól +20 perc volt reggelente az út. És újra megszavazták.

Most leváltották! A híd még mindig nem kezdődött el épülni, majd talán 2030-ra ígérik. Ha meglesz a híd, akkor a reggeli 60-75 perc lesz mondjuk 25. Napi tízezer autóval számolva számold ki, micsoda megtakarítás! Pénzben, időben. És húsz éve nem kezdték el építeni! De gyaloghidat az sikerült építeni, arra marha nagy szükség volt, meg letérkövezték már az atyaúristen budiját is, plusz építettek egy művárat. Tehát nem a pénz hiányzott a tetves hídhoz, hanem az akarat.

Szerkesztve: 2024. 10. 28., h – 12:39

Az teljesen a körülményektől függ. Ha esik, fúj a szél hideg van vagy embertelen hőség, esetleg túl korán kéne kelni, akkor sokkal rövidebb távot, mint májusi napsütésben. Aztán az infrastruktúrát még nem is említettem.

(Azért költöztem közelebb a munkahelyemhez, mert elegem lett a tömegközlekedési vállalat hozzáállásából.)

Érdemes a biciklin is elgondolkodni. Nekem gyorsabb mint az autó, a tömegközlekedésnél is, rugalmas az indulási időpont, és a parkoló hely kereséssel sincs kérdés. Plusz a legolcsóbb. 

Jó, ez biztos. Nekem csak 9km az út, ez a reggeli forgalomban: autó kb 40 perc parkoló kereséssel. Busz 45-50 perc, bringa: max 30 perc. Idén kezdtem biciklizni, majd hidegben még kérdés, hogy megy majd. :) Heti három nap meg HO. Komolyan hiányzik is a biciklizés akkor.

Hányszor kell egy héten bejárni?

Ha minden nap, 1 óránál több ne menjen el se az oda, se vissza.

Ha heti egyszer kell bemenni, és egyébként a feltételek jók, 2*2 óra is simán belefér nekem. 

Vonattal a legjobb  úgy tudok olvasni út közben.

Időben 30 perc, kilométerben nem érdekes.

Ez több dimenziós dolog, milyen gyakran kell bejárni például? Ha napi szinten kellene ingáznom, akkor 20-30 percet mondanék, ha két havonta egyszer, akkor több óra is belefér. A távolság egyébként irreleváns.

Én tömeggel járok, kötöttpályással. 30 perc kb. A metrós irány kicsit gyorsabb, de nem igazán kedvelem az ottani utazóközönséget, így inkább villamos a Duna-parton (mióta összekötötték a 2-es / 24-es vonalat, átszállni sem kell). Olvasni lehet alatta, évente 10 könyv "elfogy".

nemtom de nem sok. ha be akarnek menni jelenleg kb 400 meter / 4 perc az ido, de HO-ban jobb az infra mint a munkahelyen.

ha ugyfelhez kell menni az meg attol fugg mennyit fizet, de altalaban megeri.

20 perc egy iranyban. Ez mar magaban foglalja a bolti rendeles felszedeset is, vagy a kisebb forgalmi dugot. Hibrid HO (a.k.a. tavmunka) eseten ez nem szimpla atlag.

Business trip siman lehet sokkal tobb foleg, ha ez masik kontinenst jelent. Bar akkor az utazast is munkanak tekintem, mert fizetik.

Szoval, azt hiszem, 42.

Szerkesztve: 2024. 10. 28., h – 13:27

Antwerpeni kollega nem megy be az antwerpeni irodaba. Igaz senki nem is ker tole ilyen hulyeseget :D

(Amugy kb. ket sarokra lakik az irodatol olyan 300 meterre es az irodaban 5 managerre jut egyetlen asztal a dolgozoknal meg meg szegenyesebb a helyzet. Tenyleg az jar be akinek muszaj :D)

A kérdésre: nope, nincs az az isten, nincs az a pénz, hogy naponta bejárjak.

Nekem most hetente egy napon 2x45-50 perc BKV-val. Autóval 40-70p között mozgott, leszoktam róla.

Ennél többet (mármint heti 1x) nem mennék be. Most is csak a bandázás miatt, otthon minőségibb helyen dolgozom. Az utazás maga lehetne több idő is, akár 2x2h is, hetente 1x belefér.

(Egyébként ez a heti egy még jól is esik, és pont elég kimozdulni.)

echo crash > /dev/kmem

Átlag napi 200km. Volt amikor több volt.