1200 ló, úszik, és laposra taposná Európát a BYD YangWang U8

1200 ló, úszik, és laposra taposná Európát a BYD YangWang U8

apróság: ebben valódi bőr van nem gagyi vegán bőr, ami valójában ugyanaz a polimer mint ami a pur-habban is van. 

60 milliós ára a kategóriájában kifejezetten kedvező. Akár a Tesla, akár a Merci eléggé messze van ettől az elektromos luxus tanktól. 

Hozzászólások

Nem kell aggódni, majd jön valaki és elmondja, hogy az EV gagyi.

Ennek semmi köze az EV kérdéshez. Szerintem gagyi, de nem azért, mert EV (mondjuk lehetne arról is beszélni, hogy az EV-zés lényege -ami a környezetvédelem is lenne- valahol nagyon elveszik itt a 3.5 tonna vasban). Nem tud többet, mint eddig bármi, csak nagy. Azt se gondolja senki, hogy mondjuk a Merci vagy Audi nem tudna ilyet csinálni. Miért ne tudna? Lehetne 4.5 tonnás is. Lehetne benne V12-es Audi dízel generátor. Lehetne még nagyobb, meg még erősebb. Lehetne benne karoke, villogó ledek, meg diszkógömb is. Lehetne kívül fullba tükörre krómozva vagy aranyozva. A tervezőasztal elbírja, egyedi gyártósort lehet hozzá csinálni, kérdés, hogy megéri-e? Eladható? Kell valakinek?

Szerkesztve: 2024. 10. 26., szo – 23:07

60mFt-nek megfelelő jüan. Szóval ha lehetne itt vásárolni, akkor inkább 130-150mFt lenne (a BYD Seal ottani árából kiindulva). Ebből majdnem 10db alap Tesla Model 3 jön ki, vagy EQ-S-ből kb. 3db jobban felszerelt. Szóval hasonlítgatni kár, Karotta is elmondja, hogy nem nekünk, nyugati csóróknak készült ez, fel sem merül, hogy itt árulni akarnák. Az, hogy távol van egy Mercitől, megint csak túlzás, a videó végén elhangzik, hogy elég ijesztő, hogy ekkora lemaradás után ott tartanak, hogy pár centire vannak csak "Európa legtetejétől", ami alatt nyugodtan lehet érteni egy S osztályt is akár. Ha nem baj, én inkább neki hiszek, mert mindkettőben ült. Ugyanakkor nyilván átjött amit mondani akartál, és egyetértek vele, de azért túlzásokba ne essünk (bár az egész autó egy rohadt nagy túlzás).

A "teteje" szóhoz hozott példát: Maybach. S osztály gyakorlatilag kommersz, mert ugyan luxus minden elemében, de csak az értelmes szintig. Itt meg azokról beszélget, ahol hajlandóak sokat fizetni értelmetlen, de még nagyobb luxust mutató dolgokért.

EU-ban ugyanazért lesz csak mutatóban, mint Hummer meg Cybertruck. Nem elég, hogy macerás a teherautó jogsi, a használat még macerásabb adminisztrációs szempontból, az meg ugye nem a luxus érzést segíti.

Brutális gép. 

El kell ismerni, hogy Kelet-Ázsia megérkezett technológiai és amúgy mindenféle szempontból. Amit az európai gyártók megtehenek, hogy mentsék, ami menthető, az az, hogy kiszervezik a fejlesztést és a gyártást ezekhez. Amolyan tartsd közel az ellenséged elven. Így mindenki nyer: a kínai európai márkanév alatt árulhatja a portékáját, így nagyobb profitot realizálhat, az európainak marad a piaca meg az arca.

Azzal is gondolom tisztában van mindenki, hogy az a cél, hogy bármi áron kiszorítsanak minden komoly konkurenciát (a'la temu).

[Falu.Me]==>[-][][X]

Épp a fordítottja történik, úgy kerül európai márkanév alá kínai autó, hogy ők szervezik ide a gyártást, és az időben kapcsoló márkáknak így van esélyük olcsó elektromos autóra, amit maguk nem tudtak összehozni. Lásd Stellantis lengyel gyára: https://www.vg.hu/cegvilag/2024/06/leapmotor-szuperolcso-kinai-villanya…

Ez csak egy luxusautó, azért hogy a gazdag kínai az import luxusautó helyett a belpiacos luxusra herdálja a pénzt. Japánban is van ilyen márkára példa, a Century. Nincs benne műszaki innováció, olyan megoldás debütálása, amit a byd eddig nem tudott volna. Nagyobb energiasűrűségű, rövidebb töltési idejű, sokkal olcsóbb akkumulátorok amik EV térnyeréshez az újabb inflexiós pontot jelenthetnék. Ahhoz hogy "megérkezzenek", az ilyen innovációk létrehozására is képesnek kellene lenniük, nem csak a mások innovációinak nagy skálán másolására. Ne legyen félreértés, sem az EV-vel, sem a kínaiakkal nincsen bajom. Mérnök vagyok, nyitott az újdonságokra, mindegy melyik ország áll elő vele, ha a kínaiaktól érkezik kereskedelmi termék formájában is elérhető cella innováció, akkor övék lesz a kredit. Csak ez az autó semmi különös, egy újabb az EV luxus suvok tömegében. Belpiacos luxusautót már évtizedek óta gyártanak (hongqi) a világpiacra nem mentek ki vele, ahogy az oroszok sem az aurus-al, vagy a japánok az említett Centuryval. Nem olyan jelentőségű modell, mint egykor pl. a model s, vagy az első ev leafek voltak.

ami a legfontosabb: "110 evet ugrottak at, hogy centikre legyenek az europai autogyartas csucsatol" 

Nem kell csodálkozni. Kínában csak úgy lehet autót gyártani, hogy egy helyi vállalattal szövetkezel. A naiv európai meg azt gondolta, hogy a kínai ül és nézi. Ezek elloptak minden technológiát, eleinte nevettünk a Mercedes, BMW stb. klónokon, mára kinőtte magár.

Mindeközben az európaiak a mai napig a munkaidő nagy részét azzal töltik, hogy bizonyos megoldásokon civakodnak. Ebben ez iparban dolgozok én is, nap mint nap látom, ahogy valamit kigondolunk, eldöntünk, oszt jön egy másik részlegbeli és keresztbe tesz az egésznek, vagy ha nem éppen ő akkor valaki az ár kalkulációval kitalálja, hogy túl drága, 2-3 centtel kevesebb kellene és áthúzza az egészet.

E mellé még a diktatúra is társul, Kínában nincs sztrájk, 8 órás munkaidő, stb. Ott örvendesz hogy lyuk van a seggeden, befogod a szád és csinálod amit mondtak.

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

A bőr plusz pont. A 272 Le teljesítményű motor az csak egy range extender :-)

110 lóval simán autópályázok. Nem mintha szeretnék vezetni. Muszáj-közlekedőedénynek tartom az autót.

echo crash > /dev/kmem

>110 lóval simán autópályázok.

Könnyű úgy, hogy eddig a 200Le 1.5T volt a sok, de mostantól 3.5T-ás szörnyekkel fognak 1000Le-vel jaszkarizni. Mi meg majd beszarunk a közlekedőedényeinkben, hogy ez meg mi és hogy. Reménykedhetünk, hogy az AI "vezetéstámogatás" nem pont minket akar megölni.

Utálok megint nyelvészkedni, de kínaikáknak mondanám, hogy ezt a YangWang-ot majd át kell keresztelniük, ha valóban nemzetközi piacra lépnek vele. A yang és a wang is az angolban szleng a hímvesszőre, a yang az még erősebb is, az a nagy méretűt jelenti, így sokan Nagyf@sz-F@sz-nak értik, és körbe fogják röhögni, hogy ők nagyf@sszal nem járnak.

Nem viccelek, aki nem hiszi, nézzen utána. Volt már ebből kínos félreértés, egy 1951-ben alakított számítógépes cég, a Wang Laboratories Inc is ettől szenvedett, annak mentségére legyen mondva, hogy egy Mr. Wang nevű alapította (a Wang egy elég általános név Kínában), de nem bizonyult szerencsés névválasztásnak, mert minden termékükön (szövegszerkesztők, nyomtatók, miniszámítógépek) ott volt a Wang márkajelzés, és mindenki körberöhögi még a mai napig is retrós körökben, viccelődnek rajta, hogy I'm playing with my Wang, meg ausztrálok is mesélik YouTube videók alatt, hogy amikor ennek a Wang cégnek dolgoztak, akkor a telefonos supportot Wang Care-nek hívták, és sokan kiröhögték őket telefonban, mert a g-t nem ejtik, és emiatt eléggé úgy hangzott, mint a Wanker, és vissza is kérdeztek néhányan, hogy you mean you're jerkin' your gherkin'?

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

Nekem az a gondom ezzel (is), hogy továbbra is javarészt csak nagy és drága autók jelennek meg, most épp EV hajtással, de ez mellékes.

Értem, hogy nem szárnyal az autópiac, így a sokkal magasabb profitrátával rendelkező luxus kategóriába próbálkozik mindenki, de így nem is fog a darabszám fellendülni egyhamar.

Amik megjelennek kocsik, és inkább "tömegeknek" szólnak (úgy kínai mint EU vagy USA gyártmányok), azok: gagyi anyagokból vannak, ha ICE akkor valami kis fos turbómotor hajtja, amikről tudni, hogy 100 ezret se fut majd el és kibújuk a gyártó a garis cseréje alól, ha EV akkor meg 2-300 km a hatótájva, mondván, elég az melóba járni (merthogy csak melóba meg az Adriára megy mindenki, a kettő táv között sehová). És ezek is 15 millióba kerülnek indulásképpen.

Azt mondják, csak nekünk, magyaroknak drágák az új autók, de ha így lenne, akkor nem szenvedne a komplett EU autóipar az EU-s (meg USA) eladások terén. Máshol sem veszik, nem csak itt.

A kínaiak csak azért jelentenek "veszélyt", mert az EU autóipara az irtózat túlpörgetett fogyasztásra, profitra van berendezkedve, és nem sikerül a visszaskálázódás (pontosabban: még nem fogták fel a vezetők és a részvényesek, hogy vissza kell skálázódni). Kínában meg szárnyal az autóipar, mert enyhítettek a vásárlási tilalmon országon belül, így bazi nagy lett a piac, és az előállítás meg olcsó, mert szétdolgoztatják az embereket és az állam is ad bele pénzt. Így nem nehéz "110 év lemaradását behozni". Ráadásul bárki bármit mond, nagyon sok technológiát, és utóbbi időben piacot is loptak a kínai gyártók az EU gyártóktól otthon. Szóval nem úgy dolgozták le azt a lemaradást, hogy bátran a többiek szemébe is nézhetnek utána.

Miért ne nézhetnének bárki szemébe? Technológiát és agyat lopni megszokott dolog, minden ország csinált ilyet amikor szüksége volt rá, majd persze nehezményezte, amikor már tőle loptak. Az ipari kémkedés nagyjából egyidős az ipari forradalommal.

Ne tegyünk már úgy, mintha a nyugati cégek akiknek a kínai piacra való belépésül el kellet fogadniuk, hogy vegyesvállalatot alapítanak és megosztják a technológiát, azok nem tudták előre, hogy miért pont ez a feltétel. Hazárdíroztak, azt hitték, hogy Kína majd megváltozik és ők lesznek az urak, hát nem pont ez történt.

Ha már ott voltak keleten, meghallgathatták volna a tanmesét a tigris hátán lovagló emberről, akit az út végén a tigris elfogyaszt, mert hát a tigriseknek már csak ilyen a természetük. :-)

Szerintem nem a finanszírozási forma határozza meg, hogy van-e rá pénz. Ugyanis a részletre vett autót is ki kell fizetni, ergo arra is van pénz, merthát kifizeti a vevő. A hitelre vásárlással csak előrehozza a használatba vételt, némi kamatfizetés árán. Az eladási számok mutatják, hogy vagy nincs rá pénz (keletebbre), vagy van, csak annyit már nem ér a potenciális vevőknek (nyugatabbra).

Persze van olyan, aki nem tudja fizetni, de szerintem messze nem annyira jellemző a banki/lízinges autók lejárat előtti visszavétele mint a 2000-es évek első felében, amikor gyakorlatilag személyi bemutatásra, 0 Ft-tal lehetett új vagy használt autót hazavinni.

>Ugyanis a részletre vett autót is ki kell fizetni

Sőt, sokkal többet kell fizetni érte jelenértékre (vagy valamilyen időpontra) számítva is. Lásd: https://kiszamolo.hu/okos-ur-es-buta-ur-autot-vasarol/

A 2006-os válság után az autóhitel mint konstrukció Magyarországon megszűnt, csak lízing van, és a lízing számai úgy vannak kitalálva, hogy a bank (lízingcég) lényegében nem tud veszíteni rajta. Illetve csak nagyon szélsőséges esetben, ha "túlfinanszírozás" van, ami a futamidő legelején nagyon kis beugró százaléknál lehetséges csak. Magyarán a lízingelő minden pillanatban többet befizetett már, mint az autó pillanatnyi értékvesztése, vagy másképpen az autó eladási ára plusz az addig befizetett összegek kiadják a bank által befektetett pénzt.

Ha a lízingszerződést menet közben felmondják, nem fizetik akkor a bank elárverezi az autót és abból kártalanítja magát. Ha marad azon felül, akkor azt a lízingelő megkapja. Ha viszont kevesebb lesz az árverezési érték, akkor a lízingelő adós marad. (Éppen autólízinget tervezek indítani és beszéltem egy szakemberrel, ő mondta el ezeket. Például egy eset, amivel bukni tudnak az az, ha a lízingelő durván lelakja az autót és azután száll ki. Még olyan is van, hogy a megállapított maradvány értéket valójában nem éri meg az autó a lízing végén.)

Amennyiben az egész piac bedől és a lízingek felmondása mellett a használt árak is leesnek, akkor előfordulhat, hogy a bankok nem lesznek az árverezés után a pénzüknél, ebben az esetben a lízingelő adós marad. Tehát még ebben a biztonságosabb konstrukcióban is benne van a bebukás esélye, de jóval kisebb az esély is és a bukás mértéke is, mint a 0Ft-os beugróra adott hitelek esetén.

Ez sem környezetkímélő.

hup.hu##article[data-comment-user-id="16401"]

hup.hu##article[data-comment-user-id="4199"]

Most komolyan arról beszélünk, hogy a kínaiak prémiumba adnak valódi bőrt? Meg normálisan elvárt hétkönapi funkciókat? Is? Amit évekig a "NAGY" nyugati gyártók basztak beépíteni a termékeikbe?

Csak egy triviális és ésszerű kérdés! Melyik gyártó vette a fáradtságot pölö arra, hogy azt a szájbabaszott tolató kamerát pölö. Úgy építse be, hogy AMIKOR szükség van rá, akkor az ne legyen hótra összedzsuvázva. Mert valljuk be, mocskosul kibaszott kényelmetlen kiszállni, lecsutakolni azt a kibaszott kamerát. Ami épp az én kényelmemet szolgálná.??????

Hahó, jó reggelt európai autógyártás!!!!

Ideológia helyett, használható-szerethető termékeket kéne gyártani.

(mondjuk engem a japánok az új civic-el kilóra megvettek) :-) 

Érdekes, hogy ez a bőr dolog mennyire utálat tárgyát képezte (határozottan emlékszem rá, hogy itt a hup-on is köpködve volt régen), most meg párás szemmel sírja vissza mindenki, és a vágyak netovábbja lett, hisz e nélkül nincs normális autó. Amilyen vegyi kezelések kellenek annak a nyomorult bőrnek meg a festésének ahhoz, hogy ennyi évet kibírjon -20-ban meg +70-ben is, azon én nem akarok ülni (és pláne nem szívni azt a levegőt ami kipárolog belőle), arról nem is beszélve, hogy mennyire kellemetlen tud lenni nagy hidegben vagy nagy melegben a felülete. Persze megvan a tuti megoldás, a végletekig kezeljük vegyi anyagokkal, hogy bírja amit kell, utána meg fűtjük+hűtjük, hogy az egyéb rossz tulajdonságait is elfedjük. Nyilván ugyanez igaz műbőrre/vegánbőrre is. Nagyon sajnálom, hogy minőségi textillel nem készülnek autók, nem választható, pedig biztosan lennének kényelmesebb, bőrbarátabb anyagok ezeknél.

Az első dolog amit kihajintanék a Civic-emből, az a "mondvacsinált" bőrülés. Hidegben fűteni kell, melegben meg nem tudom hűteni. Teljesen felesleges. Egy szofisztikált szövet belső, fűthető felületekkel. Teljes mértékben kielégítené az igényeimet. Csak hát a felszereltségben meg voltak olyan funkciók, amiket meg nem akartam mellőzni. Így szükséges rosszként jött a bőr (műbőr) belső és a napfénytető.
A napfénytetőt adom, mert az unokáimnak nagyon tetszik.

Szóval itt az euban elideologizálódtak az autó tervezők. Persze, velem mozgó nappali, meg faszom.

Nem ez kell a népnek.  

Hát nem estem hasra. Ok, a design olyan, amilyen. De maximum a kivagyiságot járatja csúcsra, technikailag nincs benne semmi extra. Ilyet más gyártó is tudna, ha akarna.