DDOS - miért nincs állami fellépés ellene

Sziasztok!

Laikusként nem értem, hogy miért nem értesítik azokat a géptulajdonosokat/hálózat üzemeltetőket/előfizetőket, akiknek a készüléke részt vesz DDOS támadásban? Evvel jelentősen lehetne csökkenteni a fertőzött/fertőzhető gépek számát.

Van erre logikus válasz?

Üdv és kösz:

Lippi

Hozzászólások

Nincs rá kapacitás. Egy jó méretes DDoS sok tízezer forrásból jöhet. Ráadásul az egyik, amit egy DDoS támadás le tud ültetni elég hamar, az a logging.

Hogy értesítenék? És ha tudnák is értesíteni őket, szerinted értenének belőle bármit is? Tudná egy átlagfelhasználó, hogy hogyan kell eltávolítani hatékonyan a gépéről a malware-t ami DDOS-ol?
Arra meg bőven van példa, hogy a szolgáltatót értesítik, aki ideiglenesen letiltja az egész fertőzött szegmenst.

Tehát azért nem értesítjük a profit, mert hátha hülye?

WTF? Ezt kérdezted: "miért nem értesítik azokat a géptulajdonosokat/hálózat üzemeltetőket/előfizetőket". Azok a géptulajok/előfizetők, akik beszopnak egy DDOS-oló malware-t nem épp profik, a hálózati üzemeltető értesítésére meg számtalan példa van.

Arra sem válaszoltál, hogy hogyan is kéne értesíteni a géptulajokat. Tegyük fel, hatalmas forgalom érkezik a 2001:0db8:85a3:0000:0000:8a2e:0370:7334 IP címről. Kit akarsz ekkor értesíteni? És hogy? Emailben? Kinek küldenéd? Mobilon? Milyen számot hívnál?
(Abba bele se menjünk, mi van, ha a szolgáltatója NAT-olt címet oszt, mint ahogy az jellemző, ezért max. a szolgáltató router IP-jét láthatod, mint a forgalom forrását, a fertőzött gép címét direktben nem is.)

Attól meg isten ments, hogy bármelyik szolgáltató bármelyik ügyfelének személyes adatait kiadja telefonon csak úgy, bemondásra, ha esetleg egy ekkora hülyeségre gondoltál volna.

A Magyar Telekom évekkel korábban már csinált ilyen. Egy külső partnertől kapott lista alapján kereste meg a lakossági előfizetőket azzal, hogy gyanús forgalom jön a végpontjukról.

Hogy mennyire bírták ezt a szélmalomharcot arról már nem jutott el hozzám infó.

nem értelek...
van 2 fajta user:
1) akinek fingja nincsen arról, hogy a szolgáltató jelzi neki: vagy megszünteti az adott tevékenységet, vagy lekapcsolják/korlátozzák a szolgáltatást
2) aki megköszöni ezt a jelzést, és megoldja/szakembert hív

Hogyan képzeled el a folyamatot, amikor az állam avatkozik bele a dolgokba? Mint 3. fél?
Honeypot-ot üzemeltet, és hátha ráragad a légy, vagy lehallgatja folyamatosan az IX csatlakozást?
Megkéri a szolgáltatót, hogy az állami szervet is vegye fel az adott ISP abuse@ címére?

Még jó, hogy nem azt kéred a hivataltól, hogy kötelezzék az ISP-ket az emailcímek szolgáltatóváltásának megoldására...

Szerkesztve: 2024. 09. 30., h – 21:56

Reszben off, de vicces gondolatkiserlet lenne Indiat egy hetre lekapcsolni a nemzetkozi halozatokrol, hogy csak magukban forgalmazhassanak, orszagbol kifele ne. Kivancsi lennek, hany problema oldodna meg magatol, meg hany AI service menne downtime-ba. :)

Rossz ötlet. A végén kitalálják, hogy a VoIP, p2p bármilyen forgalom az DDoS, tehát tiltsa a szolgáltatód. Ekkor az addigi internet előfizetésed egy hírolvasó, médiafogyasztó szolgáltatássá silányul.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE