Egyre több légitársaság járatain érhető el repülés közben gyors internet a Starlink-nek köszönhetően

A hawaii Hawaiian Airlines bejelentette, hogy A321-es flottáját gyors ütemben szereli fel szupergyors WiFi hozzáférési pontokkal annak érdekében, hogy az utasok a (Hawaii-szigetek és az USA szárazföldje közti) hosszú repülések közben gyors és ingyenes internetkapcsolatot élvezhessenek Elon Musk Starlink rendszerén keresztül. 2024 végére az összes A330 és A321 járatukat felszerelik az ingyenes internetkapcsolattal. A fedélzeten a Starlink In-flight Wi-Fi használata regisztráció és captive portal mentes, azaz nem kell bíbelődni extra beállításokkal. Remélhetőleg egyre több légitársaság követi majd a példájukat.

Egyéb Starlink érdekesség:

Hóesés sem akadály, három hóolvasztó profilból is lehet választani ....

Hozzászólások

Szerkesztve: 2024. 02. 10., szo – 10:10

Egyéb Starlink hírek:

Súlyos pletyka robbantotta fel az internetet: az orosz hadsereg is használni kezdte Elon Musk Starlinkjét

Több ukrán hadsereghez köthető forrás is arról ír, hogy az orosz hadsereg elkezdte használni Ukrajna területén belül a Starlinket, Elon Musk műholdas kommunikációs rendszerét – írja a Newsweek.

[...]

trey @ gépház

Mindig röhögök, amikor jönnek azzal az 1000 éves dogmával, hogy a repülés közben az elektronikus eszközöket repülő üzemmódba kell tenni :D

trey @ gépház

A régi gépeknél még nem voltak felkészülve arra, hogy erős zajforrást visznek magukkal és inkább biztosra mentek a szabályozásnál. 

Úgy emlékszem 2018 körül volt, hogy változott európában a jogszabály. Akkoriban sokat repültem németeknél és amelyik járat már modernebb géppel volt, annál megszünt ez a szabály. A régebbi (kelet-európai társaságok) gépeknél volt, hogy még mindig mondták a kikapcsolást vagy offline módot. Más kérdés, hogy a sok bluetooth eszköz volt használatban már előtte is, amiért nem szóltak, mert csak szó szerint felsorolt esetekre figyeltek, nem arra, hogy mi sugárz rádiójelet.

Az meg, hogy felszállás, leszállás közben mit kapcsoltatnak ki, mit kell eltenni, valsz nem a sugárzás miatt van, hanem azért, hogy baleset esetén ne repkedjenek feleslegesen nagy tárgyak az utastérben. Más kérdés, hogy mivel itt is szó szerinti eszközökre figyelnek, így laptop méretű tabletért nem szóltak. 

Nem is a tökéletességről, hanem a hibalehetőségek csökkentéséről szóltak ezek.

A régi gépeknek sem lett tőle semmi baja, csak tapasztalat nem volt vele, míg újak voltak ezek a rádiós izék, addig csak biztonsági pánikból nem engedtek semmit, biztos, ami biztos alapon. Aztán tesztelték, és belátták, hogy nem veszélyforrás valójában. Ahogy a bekapcsolva hagyott BT se okozott problémát. Ez inkább csak jogi dolog, a szabályozás mindig le van maradva a technológiai szinthez képest, azt csak erős fáziskéséssel követi le.

Persze ez gyorsan nyilvánvaló lett, hogy nem okoz bajt, mivel sok utas nem kapcsolta ki a Wi-Fi, meg a BT-t, és nem ellenőrizték. Ha nem vette valaki elő nyomkodni, akkor nem vittek detektort, hogy be maradt-e kapcsolva. Igen, bemondták, hogy ne kapcsold be, különben mint meghalunk, aztán elég kevés emberen kívül kb. mindenki ignorálta.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

A régebbi (kelet-európai társaságok) gépeknél volt, hogy még mindig mondták a kikapcsolást vagy offline módot.

Tavaly többször is repültem, legutóbb októberben. Akkor is mondták, hogy a teljes utazás alatt repülő üzemmódba kell tenni a készülékeket.

Ami egy baromság.

trey @ gépház

a balesetek nem 1-1 valami miatt szoktak megtortenni (aki nem retteg, erdemes nezni a legikatasztrofak sorozatot. na ott aztan vannak cifra esetek), hanem sok latszolag nem osszefuggo esemenyek/allapotok lancolata vegen pottyan le a gep.

nem fog attol leesni mindegyik gep, mert par utas bekapcsolva hagyta a telefonjat. de lehetnek olyan esemenyek sorozata (ha eddig nemvolt, akkor majd egyszer lesz!), amikor beleszamit a bekapcsolt telo. ha szerencsed van akkor nem azon a gepen amin ulsz! :D

a repulesben minden a valoszinusegrol szol: minimalizalni hogy megtortenjen egy baleset, de ha megis, akkor novelni a tuleles eselyet. a lepottyano maszkokat meg a felfujhato mellenyt is ezert mondjak el minden alkalommal.

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Igen és mostantól kezdve már az összes balfasz érv a múlté, most, hogy már van Starlink egy lakás gépen, nem lesz érdekes, hogy mobiloznak az emberek :D Most már nem lesz gond, hogy jaj, hát azért nem lehetett, mert akkor "nem figyelnek fel és leszállás közben, ami a legveszélyesebb szakasz" bullshit-ek.

trey @ gépház

nemtudom milyen balfasz ervekre gondolsz, a starlinket/wifit csak felszallas utan kapcsoljak be, kb akkor mikor kikapcsojak a biztonsagioves lampat (starlinkrol nem, de wifirol ez a tapasztalat)

de a repules komoly dolog. ha baj van, 50%-os a tulelesi esely. a balesetek fele meg felszallas/leszallas kozben tortenik, igy ha csak 0.001%-al csokkentem a baleset bekovetkezeset azzal hogy kikapcsolom a mobilt, en ki fogom. \o/ 

amugy is mi olyan fontos abban az 5 percben mobilozni? smst kuldeni, hogy "szeretlen anyu!" :DDD

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Pontosan ezt akartam mondani. Én 2012-ben már ültem olyan gépen (ráadásul fapados volt, Norwegian Air Shuttle) amin már volt fedélzeti wifi és internet kapcsolat. Manapság már szerintem nem nagyon van olyan trans-atlanti járat, amin nincs. Az a standard eljárás, hogy felszállás/leszállás közben a wifi nem elérhető, és megkérnek rá, hogy kapcsold is ki, de utazási magasság elérése után már nyugodtan mehet. A bluetooth-t az airplane mode meg ki sem kapcsolja, az mehet folyamatosan. Nem értem mi ezen az egészen az újdonság.

Az a standard eljárás, hogy felszállás/leszállás közben a wifi nem elérhető, és megkérnek rá, hogy kapcsold is ki, de utazási magasság elérése után már nyugodtan mehet.

Az, hogy októberben még olyan járattal repültem, amin a _repülés teljes időtartama alatt_ repülő üzemmódot írtak elő, ami minden tekintetben egy faszság. De, a csal fel- és leszállás alatt is, mert pl. egy kibaszott fülhallgatót nem tiltanak, vagyis az az indok, hogy mert "nem figyelsz oda és probléma esetén baj lesz", az komplett idiotizmus.

trey @ gépház

Nekem ez a legkisebb probléma, ami idegesítő egy teljes repülő út során.

Lehet persze kritizálni a protokollokat, de a repülőzés mint utazás az egyik legbiztonságosabb dolog a világon(még akár szegényebb országokban is)

Egy hozzáértő biztos meg tudná magyarázni, hogy pl. speciális időjárási körülmények köd, vészhelyzet stb. -ben igenis fontos lehet azokra a műszerekre hivatkozni, amik klasszik rádió hullámokat használnak. Továbbá nagyon sok különböző évjáratú gép van. Ezekre mind végig tesztelni egy olyan szolgáltatást, amit amúgy se biztos mindenki használna(fizetne érte) kérdéses hogy megéri-e.

Továbbá nagyon sok különböző évjáratú gép van. Ezekre mind végig tesztelni egy olyan szolgáltatást, amit amúgy se biztos mindenki használna(fizetne érte) kérdéses hogy megéri-e.

Persze, erre az lenne a megoldás, hogy egyébként engedjük a fedélzetre a potenciálisan veszélyes eszközt és bízzuk az utasokra, hogy biztosan kikapcsolják. Ittas britet láttál már? Szerinted ezt így lehetne? Nem. Semmi problémát nem okoz. Ha okozna, a security check-en nem vinnéd át a fedélzetre, a raktérbe meg csak kikapcsolt állapotban tudnád feladni. Ha egyáltalán.

trey @ gépház

lol az a twitteres kretén komment hatalmas... nem azt ígérték, hogy az országban nem esik hó, hanem az antenna felületén nem áll meg. És nincs rajta 20 centi hó, mint a tetőn.

Szerkesztve: 2024. 02. 13., k – 11:20

Nem rossz irány. Persze van olyan légitársaság ahol ez már régóta használt szolgáltatás. https://www.youtube.com/watch?v=uNx93ansQ1I

 

Homalyosan rémlik, de a telefonos történet még biztonsági okokból van, mert pl. lehet hívással aktiválni bombát. A raktérben levő csomagok már átesnek átvilágításon,. de a fedelzeten össze lehet rakni bármit (több szereplő, több alkatrész, stb) , emiatt van.

Szijártó Zoltán
Aki tud az alkot, aki nem tud az csak szövegel.

Homalyosan rémlik, de a telefonos történet még biztonsági okokból van, mert pl. lehet hívással aktiválni bombát. A raktérben levő csomagok már átesnek átvilágításon,. de a fedelzeten össze lehet rakni bármit (több szereplő, több alkatrész, stb) , emiatt van.

Persze, ezt mind bejátszák, de csak olyat tudnak építeni, ami hívás aktiválós. De hát, ha az a szabály, hogy nem szabad bekapcsolni, akkor ezen bukik a robbantás. 🤦‍♂️😂

(Egyébként meg nem igazán van hálózat odafenn ;-))