Egyéb Starlink érdekesség:
In the Starlink app, you can adjust the Snow Melt settings to your preferred mode.
— Starlink (@Starlink) February 9, 2024
Off: Never melt snow 🌞
Automatic: Automatically detect snow and heat Starlink when needed 🌨️
Pre-heat: Keep Starlink warm to better resist snow build-up ❄️❄️❄️ https://t.co/EDGzU9ZTZV
Hóesés sem akadály, három hóolvasztó profilból is lehet választani ....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Egyéb Starlink hírek:
Több ukrán hadsereghez köthető forrás is arról ír, hogy az orosz hadsereg elkezdte használni Ukrajna területén belül a Starlinket, Elon Musk műholdas kommunikációs rendszerét – írja a Newsweek.
[...]
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindig röhögök, amikor jönnek azzal az 1000 éves dogmával, hogy a repülés közben az elektronikus eszközöket repülő üzemmódba kell tenni :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A régi gépeknél még nem voltak felkészülve arra, hogy erős zajforrást visznek magukkal és inkább biztosra mentek a szabályozásnál.
Úgy emlékszem 2018 körül volt, hogy változott európában a jogszabály. Akkoriban sokat repültem németeknél és amelyik járat már modernebb géppel volt, annál megszünt ez a szabály. A régebbi (kelet-európai társaságok) gépeknél volt, hogy még mindig mondták a kikapcsolást vagy offline módot. Más kérdés, hogy a sok bluetooth eszköz volt használatban már előtte is, amiért nem szóltak, mert csak szó szerint felsorolt esetekre figyeltek, nem arra, hogy mi sugárz rádiójelet.
Az meg, hogy felszállás, leszállás közben mit kapcsoltatnak ki, mit kell eltenni, valsz nem a sugárzás miatt van, hanem azért, hogy baleset esetén ne repkedjenek feleslegesen nagy tárgyak az utastérben. Más kérdés, hogy mivel itt is szó szerinti eszközökre figyelnek, így laptop méretű tabletért nem szóltak.
Nem is a tökéletességről, hanem a hibalehetőségek csökkentéséről szóltak ezek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A régi gépeknek sem lett tőle semmi baja, csak tapasztalat nem volt vele, míg újak voltak ezek a rádiós izék, addig csak biztonsági pánikból nem engedtek semmit, biztos, ami biztos alapon. Aztán tesztelték, és belátták, hogy nem veszélyforrás valójában. Ahogy a bekapcsolva hagyott BT se okozott problémát. Ez inkább csak jogi dolog, a szabályozás mindig le van maradva a technológiai szinthez képest, azt csak erős fáziskéséssel követi le.
Persze ez gyorsan nyilvánvaló lett, hogy nem okoz bajt, mivel sok utas nem kapcsolta ki a Wi-Fi, meg a BT-t, és nem ellenőrizték. Ha nem vette valaki elő nyomkodni, akkor nem vittek detektort, hogy be maradt-e kapcsolva. Igen, bemondták, hogy ne kapcsold be, különben mint meghalunk, aztán elég kevés emberen kívül kb. mindenki ignorálta.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak tapasztalat nem volt vele, míg újak voltak ezek a rádiós izék
Tapasztalat volt vele, viszont ha a szabályoknak megfelelőan akarták volna csinálni, akkor kb minden telefont/eszközt/chip típust le kellett volna tesztelni minden géptípussal, hogy Certified legyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A régebbi (kelet-európai társaságok) gépeknél volt, hogy még mindig mondták a kikapcsolást vagy offline módot.
Tavaly többször is repültem, legutóbb októberben. Akkor is mondták, hogy a teljes utazás alatt repülő üzemmódba kell tenni a készülékeket.
Ami egy baromság.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ha egy mobiltelefonnal lehetne veszélyeztetni a repülést, akkor egyrészt már valaki biztos okozott volna ezzel szándékos katasztrófát, másrészt nem is engednék fel a fedélzetre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, még talán raktéri csomagként sem. Ez csak ilyen felfújt, konzervatív szabály volt.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Raktéri csomagként most sem, mert ha a kedves lítiumakku ott (raktér) találna megpusztulni, na az volna az igazán kellemetlen. Ha az utasnál halja meg magát, azzal úgy-ahogy tudnak valamit kezdeni, de a raktérrel nem igazán.
Az áruszállítás az egy más dolog.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A telefont feladhatod, akksival egyutt, csak a szabadon allo akksit nem.
Spare (uninstalled) lithium ion and lithium metal batteries, including power banks and cell phone battery charging cases, must be carried in carry-on baggage only.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a balesetek nem 1-1 valami miatt szoktak megtortenni (aki nem retteg, erdemes nezni a legikatasztrofak sorozatot. na ott aztan vannak cifra esetek), hanem sok latszolag nem osszefuggo esemenyek/allapotok lancolata vegen pottyan le a gep.
nem fog attol leesni mindegyik gep, mert par utas bekapcsolva hagyta a telefonjat. de lehetnek olyan esemenyek sorozata (ha eddig nemvolt, akkor majd egyszer lesz!), amikor beleszamit a bekapcsolt telo. ha szerencsed van akkor nem azon a gepen amin ulsz! :D
a repulesben minden a valoszinusegrol szol: minimalizalni hogy megtortenjen egy baleset, de ha megis, akkor novelni a tuleles eselyet. a lepottyano maszkokat meg a felfujhato mellenyt is ezert mondjak el minden alkalommal.
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen és mostantól kezdve már az összes balfasz érv a múlté, most, hogy már van Starlink egy lakás gépen, nem lesz érdekes, hogy mobiloznak az emberek :D Most már nem lesz gond, hogy jaj, hát azért nem lehetett, mert akkor "nem figyelnek fel és leszállás közben, ami a legveszélyesebb szakasz" bullshit-ek.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nemtudom milyen balfasz ervekre gondolsz, a starlinket/wifit csak felszallas utan kapcsoljak be, kb akkor mikor kikapcsojak a biztonsagioves lampat (starlinkrol nem, de wifirol ez a tapasztalat)
de a repules komoly dolog. ha baj van, 50%-os a tulelesi esely. a balesetek fele meg felszallas/leszallas kozben tortenik, igy ha csak 0.001%-al csokkentem a baleset bekovetkezeset azzal hogy kikapcsolom a mobilt, en ki fogom. \o/
amugy is mi olyan fontos abban az 5 percben mobilozni? smst kuldeni, hogy "szeretlen anyu!" :DDD
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lényegtelen. A lényeg az, hogy ezek 1000 éves berögzült dogmák, amiket régen ki kellett volna vezetni, csak basztak a oktatási protkollt (amikor a légiutas kísérő bohóckodik a felszállás előtt) frissíteni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
smst kuldeni, hogy "szeretlen anyu!" :DDD
Sose tudhatod — hátha ez az utolsó lehetőség! :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2014-ben repultem eloszor, akkor mar lehetett BT fulest meg Wifit hasznalni a fedelzeten. Fogalmam sincs, mirol beszeltek. (Igaz, keveset utazom fapadossal.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan ezt akartam mondani. Én 2012-ben már ültem olyan gépen (ráadásul fapados volt, Norwegian Air Shuttle) amin már volt fedélzeti wifi és internet kapcsolat. Manapság már szerintem nem nagyon van olyan trans-atlanti járat, amin nincs. Az a standard eljárás, hogy felszállás/leszállás közben a wifi nem elérhető, és megkérnek rá, hogy kapcsold is ki, de utazási magasság elérése után már nyugodtan mehet. A bluetooth-t az airplane mode meg ki sem kapcsolja, az mehet folyamatosan. Nem értem mi ezen az egészen az újdonság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bt/wifi 2.4G 100mW vs gsm 800/900/1800/stb 2W....
ahogy a felszallas elotti mutogatas is felesleges! ne is hasznaljatok a maszkot, legalabb tobb oxygen jut a masiknak! :DDD
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De meirt erdekes ez? Szerintem nem volt meg olyan okostelefonom, amin ne lehetett volna csak a GSM-et lekapcsolni ugy, hogy a BT/Wifi megmaradjon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem is a bt/wifivel van a baj
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a standard eljárás, hogy felszállás/leszállás közben a wifi nem elérhető, és megkérnek rá, hogy kapcsold is ki, de utazási magasság elérése után már nyugodtan mehet.
Az, hogy októberben még olyan járattal repültem, amin a _repülés teljes időtartama alatt_ repülő üzemmódot írtak elő, ami minden tekintetben egy faszság. De, a csal fel- és leszállás alatt is, mert pl. egy kibaszott fülhallgatót nem tiltanak, vagyis az az indok, hogy mert "nem figyelsz oda és probléma esetén baj lesz", az komplett idiotizmus.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem ez a legkisebb probléma, ami idegesítő egy teljes repülő út során.
Lehet persze kritizálni a protokollokat, de a repülőzés mint utazás az egyik legbiztonságosabb dolog a világon(még akár szegényebb országokban is)
Egy hozzáértő biztos meg tudná magyarázni, hogy pl. speciális időjárási körülmények köd, vészhelyzet stb. -ben igenis fontos lehet azokra a műszerekre hivatkozni, amik klasszik rádió hullámokat használnak. Továbbá nagyon sok különböző évjáratú gép van. Ezekre mind végig tesztelni egy olyan szolgáltatást, amit amúgy se biztos mindenki használna(fizetne érte) kérdéses hogy megéri-e.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Továbbá nagyon sok különböző évjáratú gép van. Ezekre mind végig tesztelni egy olyan szolgáltatást, amit amúgy se biztos mindenki használna(fizetne érte) kérdéses hogy megéri-e.
Persze, erre az lenne a megoldás, hogy egyébként engedjük a fedélzetre a potenciálisan veszélyes eszközt és bízzuk az utasokra, hogy biztosan kikapcsolják. Ittas britet láttál már? Szerinted ezt így lehetne? Nem. Semmi problémát nem okoz. Ha okozna, a security check-en nem vinnéd át a fedélzetre, a raktérbe meg csak kikapcsolt állapotban tudnád feladni. Ha egyáltalán.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
es nyilvan azert mondjak be minden indulaskor, hogy ezzel treyt szivassak, pedig nem is kene!!!44 a szemetek! :DD
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre is írtam már, nem olvastad el:
A lényeg az, hogy ezek 1000 éves berögzült dogmák, amiket régen ki kellett volna vezetni, csak basztak a oktatási protkollt (amikor a légiutas kísérő bohóckodik a felszállás előtt) frissíteni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
itt kell irni nekik. mond meg hogy szarok a szabalyokregi dogmak, valtoztassanak rajta, mert te jobban tudod! :DD
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dehogy írok, inkább még évekig röhögök a hülyeségeiteken. 🙂
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lol az a twitteres kretén komment hatalmas... nem azt ígérték, hogy az országban nem esik hó, hanem az antenna felületén nem áll meg. És nincs rajta 20 centi hó, mint a tetőn.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem rossz irány. Persze van olyan légitársaság ahol ez már régóta használt szolgáltatás. https://www.youtube.com/watch?v=uNx93ansQ1I
Homalyosan rémlik, de a telefonos történet még biztonsági okokból van, mert pl. lehet hívással aktiválni bombát. A raktérben levő csomagok már átesnek átvilágításon,. de a fedelzeten össze lehet rakni bármit (több szereplő, több alkatrész, stb) , emiatt van.
Szijártó Zoltán
Aki tud az alkot, aki nem tud az csak szövegel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Homalyosan rémlik, de a telefonos történet még biztonsági okokból van, mert pl. lehet hívással aktiválni bombát. A raktérben levő csomagok már átesnek átvilágításon,. de a fedelzeten össze lehet rakni bármit (több szereplő, több alkatrész, stb) , emiatt van.
Persze, ezt mind bejátszák, de csak olyat tudnak építeni, ami hívás aktiválós. De hát, ha az a szabály, hogy nem szabad bekapcsolni, akkor ezen bukik a robbantás. 🤦♂️😂
(Egyébként meg nem igazán van hálózat odafenn ;-))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni