John Romero új FPS-en dolgozik

Címkék

Az egykori id Software-es veterán, John Romero csapatával, a Romero Games-szel egy új első szám, első személyes lövöldözős játékon, azaz FPS-en dolgozik. Ennek érdekében egy meg nem nevezett, ismert kiadóval szövetkezett. A csapat, amelynek tagjai olyan ikonikus játékokon dolgoztak, mint a DOOM, a Quake, a Wolfenstein 3D, a SIGIL, a Far Cry, a Watchdogs, a Forza, a Sniper Elite VR, a The Division 1 & 2, a Crysis stb. most több pozícióra is felvételt hirdetett.

Kíváncsian várjuk, hogy mi sül ki Romero mester konyhájában!

Hozzászólások

Amúgy ez jó példa, hol jön be cégeknél az inclusivity meg hasonlók: mert jól jön amikor toboroznak gazdaságilag is.

Kiváncsi leszek! A lövöldözősök a legjobb játékok. De nehéz eltalálni, hogy ne legyen unalmas a játékmenet se meg a sztori se. El kell szakadni a pokol témától is, ha tényleg valami újat akarnak. Mi a fene lesz az alap téma?

A kérdés az, hogy a "all new fps" és a "new ip" mire vonatkozik. Ha ez egyben egy új engine-t is jelent, az nagyobb dobás, mintha fognák az id Tech 4 (Quake 4) engine-t vagy akármelyik népszerű másikat és arra csak a level, model, textúra munkák készülnének.

Ha tényleg 0-ról készül, az érdekes lesz. Nézve a referenciákat, nem kizárt, hogy házon belül megvan a tudás egy új engine írásához, de az borzasztó nagy meló a mai szinten. És talán felesleges is.

Romero az id Software-nél is tudtommal inkább a map-eken dolgozott, nem egy engine kóder. Az Carmack volt.

trey @ gépház

Ez ma már inkább megszokott, mióta az UE de facto szabvánnyá vált, az AAA játékok körében. Nagyon kevés cég áll már neki saját 3D engine-t írni és meglehetősen nagy hülyeség is lenne, így 2024-ben.

Az még mindig jobb, mint a Unity/Godot, amit mindenki erőltet. Bár valami egyedi, saját motornak jobban örülnék, ami nem tucattá teszi a játékot. Bár azért várjuk ki mit hoznak ki belőle.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

Kicsit sarkítva írtam, mert a modern motorok vannak annyira bonyolultak, és aprólékosan testre szabhatók, hogy talán nehéz észrevenni, ha két különböző játék alatt azonos motor van. Régen volt ez nagyobb gáz, emlékszek a 2000-es években szinte minden játék alatt Q3 motor ment, na, attól nagyon egytucat volt minden játék.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

Már majdnem bedobtam, hogy DAIKATANA 2, de ahogy írják is "new IP".

Hát, kíváncsian várom mit fog Romero bácsi alkotni.

"Errors are red
My screen in blue
Someone help me
I've deleted Sys32"

Pár éve nyilatkozta, hogy szerinte a Half-Life 2 a valaha készült legjobb FPS. Az irány mindenképpen jó, kíváncsian várom. 

Szeretem a HL2-őt, a retróságát, hangulatát, nem rossz játék, többször is kivittem, ezt leszögezem, de túlzás a legjobb FPS-nek kikiáltani. Far Cry, Crysis, Arma sorozat, meg még sok minden torony magasan veri. A maga korában tényleg ott volt a legjobbak között (bár nála pár hónappal korábban megjelent Far Cry 1 simán verte), de ugye megöregedett, már 20 éves játék, azóta meg volt fejlődés jócskán. Kapott ugyan kisebb ráncfelvarrásokat az évek alatt, de annyit nem, hogy a lemaradását behozza.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

Jobban örülnék egy többes szám, második személyes játéknak, olyat még senki sem csinált!