EMAG webshop: szállítás időpontja csupán tájékoztató jellegű, az nem válik a szerződés részévé

Naivan megbíztam az Emagban, mert rendeltem egy mosógépet ami raktáron volt, Emag forgalmazza közvetlenül, tehát nem egy partner cég. Már 2 napja ki kellett volna szállítani, de még a futárnak sem adták át. 6 napja ülnek rajta úgy hogy elvileg raktáron van a termék, de még semmi nem történt. Így most mehetünk drága mosodába mert nem jött meg időre a mosógép.

A naivitásom az volt, hogy bíztam abban, hogy egy ilyen nagy nevű áruház azért tartja a szavát, de el kellett volna olvasnom az ÁSZF-et. Ott bizony ez áll:

https://www.emag.hu/help/altalanos-felhasznalasi-feltetelek/

2.4. Az Eladó előzetesen tájékoztatja a Vásárlót a szállítás költségéről a Megrendelés leadásának folyamata során, valamint a Weboldal erre szolgáló felületein. Az Eladó előzetesen tájékoztatja a Vásárlót a Termék kiszállításának várható időpontjáról, azonban a Termékek szállításával kapcsolatos értesítések és közlések – különös tekintettel a szállítás várható időpontjára – csupán tájékoztató jellegűek, azok nem válnak a szerződés részévé. Ennek alapján sem az Eladó, sem a Vásárló nem fordulhat kártérítési igénnyel a másik félhez a szállítással kapcsolatban tett nyilatkozatokban, tájékoztatásokban rögzítettek meghiúsulása, illetve elmaradása esetén.

Azt mondja a szállítási idő csupán tájékoztató jellegű! Szóval ezek szerint ha 1 év múlva szállítják ki, akkor az is szabályos, nem sértették meg az ÁSZF-et?

Nincsen esetleg valamilyen törvény, rendelet (pl. Polgári Törvénykönyv), ami ezt a nonszensz dolgot felülírja? Én úgy tudom, hogy ÁSZF nem írhatja felül az erősebb Polgári Törvénykönyv rendelkezéseit.

Itt arról van szó, hogy előre kifizettem bankkártyával a teljes díjat. Nem hiszem hogy szabályos, hogy innentől kezdve ők végtelen ideig ülhetnek rajta, csak mert beleírták ezt a nonszensz dolgot az ÁSZF-jükbe.

Persze ügyfélszolgálatuk gyakorlatilag nincsen. Egy kiváló AI robottal lehet csevegni, ami semmit nem tud elintézni, csak az ügyfélszolgálati cikkekre hivatkozik. Élő embert nem lehet elérni.

Pedig már egyszer megfogadtam, hogy a nagy, sokat hirdetett webshopokból többet nem rendelek, mert könnyű pórul járni és aztán lehet birkózni a nem létező ügyfélszolgálattal. Sokkal jobb inkább akár kicsit drágábban egy kisebb, de jó véleményekkel rendelkező webshopból rendelni, ahol akár el lehet érni közvetlenül a tulajdonost is, vagy legalább élő emberig el lehet jutni.

Hozzászólások

Nem tudom, hogy segítség-e, de én visszavonnám a megrendelést és vásárolnék máshol a visszakapott pénzből.

Ne lepodj meg, ha 14 napos (raadasul gyakran munkanapos, bwhahaha) visszafizetesi hatarido utolso napjan utalnak.

Miert? Nem, nem 'szamlazastechnikai' okok miatt - automatizalt az egesz.

Azert, mert igy a vasarlok penzebol teremtik elo a szukseges likviditast, ami olcso(bb), amig kis ceg csinalja, profinak/nagynak ez mar csak siman a szemetseg kategoria.

Tenni annyit lehet, hogy nem vasarolsz ilyen helyen.

Az ÁSZF nem írja felül a PTK-t, viszont egyszerűen arról lehet szó, hogy nem tudják garantálni a kiszállítás idejét. Telefonon nincs érdemi elérhető üfszolg? Egyébként könnyen előfordulhat, hogy a karácsonyi roham és az emberhiány okán egyszerűen csúszás van, nem is kevés. Első körben mindenképp írásban, emailben, reklamálnék, hogy nem tájékoztattak a csúszásról, és legyenek szivesek adni egy pontos kiszállítási időt.

Nekünk pont ellentétes a tapasztalatunk van még anno az extreme digitállal, illetve a kék A betűsekkel. Megrendeltük, jött, vagy érte tudtunk menni kb. időben. Ha volt csúszás, az nem volt vészes, és automatikus emaile elnézést kérés volt.

Garantált kiszállítási időt senki se fog neked adni, mert bármi előfordulhat, és nem a webáruház feladata a mosási, hűtési, otthoni bármilyen SLA-t tartani.

Még a futárnak sem adták át. Pedig elvileg raktáron van a termék. Nem arról van szó hogy a futár elakadt a hóban, hanem beszedték a pénzt és ülnek rajta. A karácsonyi roham pont nem érdekel, akkor zárják le a megrendelési lehetőséget amíg ki nem szállították a már megrendelt termékeket. A profit az első, nem a vásárló. Bár hosszú távon nem tudom, kifizetődő-e ez a hozzáállás, mert nálam pl. már így feketelistára kerültek.

Nem csak a futárnál lehet ám emberhiány, hanem aki feldolgozza a rendelést, előszedi a raktárból stb. Elsőre reklamáció a javasolt, aztán lehet továbblépni.

Egyébként a raktáron van se biztos, hogy azt jelenti, hogy itt a szomszédban, hanem esetleg a régionális központi valahol, és majd még jön-megy.

Hiába nem érdekel a karácsonyi roham, attól még létezik, és érint.

Ezzel az a baj, hogy akkor ígértek volna 2 hetes szállítási időt, és akkor eleve meg sem rendelem. Akkor megrendelem máshol inkább drágábban. Nem ígérünk olyat amit nem tudunk teljesíteni, ez ilyen egyszerű.

Rájöttem nem szabad úgy rendelni, hogy az Árukeresőn kiválasztom a legolcsóbb boltot. Inkább jobb rendelni kisebb, de jó Google/Facebook véleményekkel rendelkező, vásárló-orientált webshopokból, és nem onnan amelyik a legolcsóbb.

Mondjuk ebben van valami, azt írja a csomagkövetés: "A küldemény szállítását megrendelték, csomagja hamarosan felvételre kerül."

Bár megjegyzem, engem mint vásárlót igazából nem érdekel, hogy miért késik a kiszállítás. Ha a futárcég megbízhatatlan, az is a webshop hibája, miért nem szerződött megbízható futárpartnerrel?

Az a nagy szerencséje ezeknek a cégeknek, hogy még nincsen Amazon.hu vagy valami hasonló nagy konkurens, aki letarolná előlük a piacot, így el lehet lenni alacsony színvonalú szolgáltatással is.

Azért érdekelne, hogy az Amazon hogy ugorja meg patika módon a karácsonyi rohamot, vagy hogyan ugorná meg itt, amikor eleve nincs érdemben munkaerő, ugyanazokkal a futárcégekkel (vagy sajáttal), amik rendelkezésre állnak.

Egyébként a mosógépet nem klasszik futárcég hozza, hanem rendes kisteherautós szállító, ami azért nem annyira egyszerű ügy, és még kevesebb van belőlük.

Node miből, kiből lesz nekik saját futárszolgálat? Szerinted, hogy ha a meglévő 5-6-7 nagyobb nem győzi a Posta/MPL mellett, akkor majd az N+1.-et annyira fel tudják skálázni 1-1,5 hónapra, hogy az jó lesz? Mindezt úgy, hogy a kisárus dolgok valszin erősen áttevődtek automatákba.

Felskálázás ügyben egyébként a diákmunkában, egyfajta idénymunkában arra vágyóknak látni potenciált, de ez sem végtelen, és még mindíg kell söfőr, logisztikai helyiség ésatöbbi.

Daniabol Hollandiaba rendeltem cuccot, direkt nem hazhoz, hanem atveteli pontra, igy nem fordulhat elo, hogy nem vagyok otthon. A DPD kihozta elvileg az atveteli pontra, ahol vagy nem adtak at vagy nem vettek at, ezekutan visszavitte Daniaba. Haromszor voltam erdeklodni szemelyesn, azt mondta a ficko az atveteli ponton, hogy negy napja nem jott DPD (pont azzal a nappal kezdodoen mikor elvileg atvehettem volna a csomagot). A cucc arat azonnal visszaterite a webshop amint visszaert a csomag. Nem rendelem meg ujra, mar nem akcios.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Az a nagy szerencséje ezeknek a cégeknek, hogy még nincsen Amazon.hu vagy valami hasonló nagy konkurens, aki letarolná előlük a piacot, így el lehet lenni alacsony színvonalú szolgáltatással is.

Lesújtó, hogy egy értelmiségi* nem tud anélkül megvásárolni egy mosógépet, hogy a boltban kinyalnák a seggét, aztán a rózsaszín világára árnyékot vető gyötrelmei közt Amazonért rinyál, mert az elméje már ahhoz is magas színvonalú, hogy értelmezni tudja a kapcsolatfelvételi lehetőségekről leírt pár mondatot.

 

* csak feltételezés

:)

Munkaidőben próbáld meg ezt:

"emag ügyintéző kapcsolása "hack"
Jótállás, garancia és egyéb szolgáltatások -> Termék javítási ideje / telepítési szolgáltatások -> Milyen stádiumban van a termékem javítása?
Így egyből kapcsolja az ügyintézőt"

Tudom, nem garis ügyintézés, hanem rendelés kiszállítása a probléma, ettől függetlenül egy próbát megér. 

Naivan

Az ember már az első szónál sejti, hogy egy újabb királyfinak jött szembe a valóság. Páran biztosan kukoricát kezdtek pattogatni, de én nem vagyok olyan.

 

Naivan megbíztam az Emagban

A fejedben lévő rózsaszín ködben bíztál meg.

 

Így most mehetünk drága mosodába mert nem jött meg időre a mosógép.

Mehettek olcsó mosodába is.

 

Azt mondja a szállítási idő csupán tájékoztató jellegű! Szóval ezek szerint ha 1 év múlva szállítják ki, akkor az is szabályos, nem sértették meg az ÁSZF-et?

A józanság ezen fokán azt is kérdezhetted volna, hogy az is szabályos-e, hogy az oroszoknak eladják a mosógépből a chipeket, és te azok nélkül kapod meg.

 

Nincsen esetleg valamilyen törvény, rendelet (pl. Polgári Törvénykönyv), ami ezt a nonszensz dolgot felülírja?

Nem tök mindegy? Láthatóan a sírás a lényeg, nem a megoldás.

 

Itt arról van szó, hogy előre kifizettem bankkártyával a teljes díjat. Nem hiszem hogy szabályos, hogy innentől kezdve ők végtelen ideig ülhetnek rajta

Vö.

6 napja ülnek rajta

 

beleírták ezt a nonszensz dolgot az ÁSZF-jükbe.

Miért, a törvényben mi van? Ja, az előbb kitárgyaltuk.

 

Persze ügyfélszolgálatuk gyakorlatilag nincsen. Egy kiváló AI robottal lehet csevegni, ami semmit nem tud elintézni, csak az ügyfélszolgálati cikkekre hivatkozik. Élő embert nem lehet elérni.

Egyrészt van a lap alján elérhető kapcsolatfelvételi űrlap*, másrészt ha a robottól olyat kérdezel, amire nem tud válaszolni, akkor élő emberhez irányít (munkaidőben**) (igen, történt már velem ilyen).

 

Pedig már egyszer megfogadtam, hogy a nagy, sokat hirdetett webshopokból többet nem rendelek, mert könnyű pórul járni és aztán lehet birkózni a nem létező ügyfélszolgálattal.

Ha ez a személyes tapasztalatod, lehet, hogy a személyednek úgy van köze hozzá, ahogy eddig nem gondoltad...

 

 

* belinkelem neked, mert az ábra szerint segítség nélkül nem találnád meg
** itt megtalálod az ügyfélszolgálat "nyitvatartási" idejét (ez is közvetlenül elérhető a lap aljáról – micsoda aljasság!)

:)

Már nem a szocializmusban vagyunk, hogy egy vállalkozás a vevőnek tesz szívességet, hogy a vevő vásárolhat tőle, hanem elvileg piaci verseny van a vevő kegyeiért. Igen, én vagyok a fogyasztó, a "királyfi", ahogy te mondod. A logikád szerint én vagyok a hülye hogy rendeltem. Pedig csak korrektül ki kellett volna írniuk hogy a várható szállítási idő 2 hét, és akkor eleve nem is rendelek innen.

Ha 2 hetet írnak, akkor eleve itt meg sem rendeltem volna, hanem inkább máshol rendelem meg akár drágábban. Szívesen fizettem volna többet csak hozzák ki gyorsabban. Van más webshop ahol drágább ugyanez a termék, sőt szállítás is drágább. Persze törölhetem is a rendelést, de akkor eltelt 7 nap és ugyanott vagyok mint előtte, mosógép nélkül. Lehet én gondolkozom rosszul, ez a 7 nap már elsüllyedt költség, törölnöm kellene és máshonnan megrendelni.

Nem azért veszel valamit az EMAG-n mert szereted őket, hanem azért mert pl olcsó. Ebbe bele kell kalkulálni a buktatókat is, pl a túl olcsó termék soha nem ér ki, vagy a nagy forgalom miatt csúszás van stb…

Soha nem értettem ezt a hisztit, a vásárláskor mérlegelni kell a körülményeket, és reálisan kell gondolkodni. Főszezon van, Black day/week/month, karácsony, mégis mire számítasz?

Ha kell a mosógép, menj be az euronicsba vagy a MediaMarktba és vedd meg ott ppt.

Soha nem értettem ezt a hisztit, a vásárláskor mérlegelni kell a körülményeket, és reálisan kell gondolkodni.

Mondjuk ebben segítene, ha a kereskedő a szállításról nyíltan kommunikálna. Ha az árnál csúszna be hasonló (a checkout alatt végig X összeget hirdetnek, míg az ÁSZF azt mondja, hogy az összeg eltérhet 30%-ot fel-le is, a nagykertől függően majd a kiszállításkor kiderül), azt keményen bünteti ma is az állam.

De a kiszállítási időre (ami hasonló szempont lehet vásárlásnál) mondhatnak bármit a vásárlási folyamat alatt, még kicsicsillagozni se kell, ha a jogi szövegben el van rejtve, hogy az csak tájékoztatás. Azért ez nem egy tisztességes gyakorlat, szerintem.

Azért ez nem egy tisztességes gyakorlat, szerintem.

Csak érdekelne, hogy szerinted a mai világban a tisztességes kereskedelmi gyakorlat egy helyi kisbolton kívül ( vagy ott sem ) hol valósul meg? A globális kapitalizmus pont nem a tisztességről, hanem az erőfölénnyel v. helyzeti előnnyel történő, marketing által megtámogatott visszaélésről, a gyors és kíméletlen meggazdagodásról szól, valamint az állam általi folyamatos erőlködésről, hogy kezelhető határok közé szorítsa a kizsákmányolást.

egy helyi kisbolton kívül

Mondjuk a helyi kisboltokkal van ilyen szempontból a legrosszabb tapasztalatom. Blokk nuku, kártyával ne akarjak fizetni, vagy ha igen, akkor a 499-nek kiírt ár a terminálba 500-ként kerül.

A Media Markt nekem 1-5 munkanapot írt a hűtőre, 5 munkanap alatt kihozták. A markabolt.hu kiírta, hogy ha Budapesten rendelem, akkor csütörtökre lesz ott, csütörtökre ott volt. Amíg nem hazudik a képembe (és mondjuk egy Lidl/Aldi/stb nem szokott), addig nekem nincs problémám ezekkel.

Persze, senkinek nincs problémája ezekkel, mert olcsók és kényelmesek. Az, hogy a nagyságuk, piaci dominanciájuk miatt ellehetetlenítik a valódi konkurencia kialakulását evvel az igazi versenyt is, az már senkit nem érdekel. Aztán amikor kvázi monopol helyzetbe kerül 4-5 cég, és az árakat közösen határozzák meg 1-5%-n belüli eltéréssel akkor mindenki csak ránt egyet a vállán. A szabályozók tehetetlenek többek között az országhatáron átívelő manipuláció miatt.

A kapitalizmus alappillére: a szabad verseny már lassan sehol nincs egy-két kisebb szolgáltató ágazatot kivéve.

Azért van bőven árverseny, mert elég sokszereplős a piac.

A kapitalizmus nem feltétlenül szabad verseny, ráadásul a kapitalizmus, és a kezdeti sokszereplős piac mindenképp abba az irányba tolja a dolgokat, hogy végül csak néhány, rossz esetben egy szereplő maradjon. Pontosan ez csúcsosodik ki abban, hogy a kisebb boltokat elnyomják, ellehetetlenítik a nagyobbak.

Nem utolsó sorban a kedves vásárlók igényessége, illetve a 10Ft-ot megvadulása sem egy elhanyagolható szempont. Természetesen nem azokról van szó, akiknek valóban nincs miből, de sajnos a vásárlóerő szintén probléma, csak más oldalról.

Tegnap írták: "Ne aggódj! Tapasztalataink szerint a késés akár már a mai napon vagy 3 munkanapon belül megoldódik és már birtokba is veheted a vágyott terméket. " Tehát van még 2 munkanapjuk, de ez csak a "tapasztalataik" szerint és csak "tájékoztatás". Magyarul ha ez a határidő is letelik, akkor sincs semmi. Teljesen büntetlenül kihozhatják akár 3 hét múlva is Vagy 4 hét múlva. Én vagyok a hülye, hogy ezt vásárláskor elfogadtam.

Végül is mi a probléma? Nem tudod eldönteni, hogy töröld-e a rendelést? "Már nem a szocializmusban vagyunk", jellemzően kismillió helyről megveheted a mosógépet. Vagy arra volt szükséged, hogy meghallgassuk a bánatod? Esetleg szeretted volna nyilvánosan lehülyézni magad?

:)

De, már megint a szocializmusban vagyunk. Vagy a vadkapitalizmusban, hívd ahogy akarod.
Nem azért kapod meg két-három hét alatt a terméket mert lehetetlen hamarabb, hanem mert tojnak rá.
Ahogy te is tojsz a webshopra (vásárlói hűség nem értelmezhető) úgy a webshop is tojik rád.

Kifizetted - megvagy madár - most már tojunk rád, nálunk a pénz. Majd megkapod a terméket - vagy nem. 
Még azt is ki tudják statisztikázni hogy pontosan hány forintos terméket éri meg "egyáltalán ki se küldeni" - fogsz e egyáltalán reklamálni 2000 Ft-ért vagy sem.
De még ha a jobbik eset is van - és megkapod a terméket - akkor is szerinted a supply oldalon mit választ a kereskedő?
A drágább raktárat ami közelebb van?
A drágább futárt ami gyorsabb?
Vagy azt mondja hogy pont jó nekem ha a gyártó portugál raktárában pihen a cucc, majd dropshippinggel meghozzák amikor úgyis jön a kamion hetente. 
Hopp, most nem jött össze egy kamion, majd a jövő héten. Így járt... nem a kereskedő hanem te.
 

Hasonlíts össze egy webshopos attitűdöt a 20 éve az utcában levő barkács vagy gépészbolt attitűdjével (nálunk ezek vannak én ezt tudom megtenni) és rájössz, hogy bizony ezt a szart mi teremtettük magunknak.

Gábriel Ákos

Kivancsi vagyok, te mit szolnal, ha pl. a fizetesed melle tenne par csillagot a munkaadod, "mert hat benne van az ASZF-ben!!1!!!1"

Ne legyunk naivak. Szabad piac van, ahol szivatjak a vasarlokat, elobb-utobb elmaradoznak. Ahol szivatjak a munkavallalokat, elobb-utobb elmennek.

ASZF ide, jog oda, alapvetoen embersegesseg dont. Legalabbis amig a vevo/munkavallalo hiany van.

Szerkesztve: 2023. 12. 08., p – 19:31

A rendelés menüben van chat, beszélj velük. Tapasztalat alapján: tudnak mondani kvázi pontos dolgot.

Úgy látszik túlterheltek.

Nekem volt olyan cucc ami 10 nap alatt érkezett meg az ország szélére és készleten volt szintén, de volt olyan is amit szombaton délben rendeltem meg és vasárnap mehettem érte boxba szállítva.

Ugyanígy jártam, de nálam a 3 napos kiszállítás EMAG üzletbe az már 11 nap, amiből előreláthatólag 2 hét lesz jó esetben. Nem kiszállítás, én megyek be az üzletükbe és hozom el. Majd ha végre kiszállítják oda.

A weboldalukon levő chat az egy robot, mindig ugyanazt hajtogatja. Annyit azért megtettek (másik robot?), hogy a chat bezárása után írtak email, mi a problémám. Leírtam, megigérték, hogy utánanéznek.

Legközelebb nem fogok román kereskedőtől vásárolni, inkább a csehet választom. Vagy simán bemegyek az IKEA-ba, mivel háztartási gépről van szó. Euronics, Media Markt, vannak lehetőségek. Nem is értem mi ütött belém.

Szerkesztve: 2023. 12. 08., p – 23:06

Hasonló a tapasztalat, csak hűtővel. Igaz, nekem nem volt sürgős, de a tájékoztatás az botrányos, hol email, hol SMS jött hogy aznap érkezik, a Sameday telefonos ügyfélszolgálata is ezt támasztotta alá reggel, délután meg azt hogy akkor majd holnap... Aztán egyszer csak hívott a futár egy olyan napon, amikor nem küldtek üzenetet, hogy itt van, de nem tudja hogy hozza fel...

Egy másik házhozszállításos rendelésemben több háztartási termék van, a 9 tételből 5-öt sikerült az elmúlt 3 hétben kiszállítani, 4 különböző napon. Van amihez egy kiszállítással egy időben került be hogy "Sikertelen kézbesítés". Állítólag nem talált a futár. A weboldaluk szerint a rendelés kiszállított állapotban van. Minden nyomkövetés ehhez hasonló: https://imgur.com/yiFsFjs

Egy BlackFridayes rendelésemet 13 nappal a rendelés után törölték, állítólag készlethiány miatt. A termék azóta is készleten van. Tesztből megrendeltem az eredeti áron és feladták. Ennyit a készlethiányról.

Easyboxba is változó, valahol 2 nap és 3 hét között változik a szállítási idő.

A chatboton viszonylag egyszerűen túljutottam, de nem látnak több infót, mint amit a weboldal mutat.

Egy kártyával fizetett rendelést én töröltem november 17-én, egy másikat ők, a pénz azóta is náluk van, egyiket sem sztornózták.

Ha végre mindent sikerül kiszállítaniuk, örömmel törlöm majd a fiókomat.

Ugyanebben az időszakban az Alzából, Aquaból, iPonból szállított rendeléseim pontosan, a weboldalon feltüntetett napon megérkeztek.

Most volt egy szállítás problémás rendelésem. Hús-vér asszonyállat mondta, hogy nem győzik és az ideiglenesen hadrendbe állított dolgozók pedig még sokat hibáznak. Mentségükre legyen mondva, hogy ők hívtak, hogy elbaszták.

Kicsit bealudtak, na.

„Az összeomlás elkerülhetetlen, a katasztrófa valószínű, a kihalás lehetséges.” (Jem Bendell)

Egy ideje én is befürödtem néhány megrendeléssel. Azóta nem fizetek előre webshopban. Ahol nincs utánvétes rendelés onnan nem rendelek.

Ha elunom a várakozást (mert hazudtak a készletről) akkor elállok a megrendeléstől és nem futok a pénzem után.

Ha elállás után mégis megjön - mert ilyen is volt - akkor még mindig eldönthetem hogy átveszem-e vagy sem.

Emag eleve feketelistás, onnan biztosan nem rendelek semmit.

Gábriel Ákos

Szerkesztve: 2023. 12. 09., szo – 20:12

Az EMAg-ról nekem mindig az automata megmunkálógépek jutnak eszembe. Aztán kapcsolok, hogy román Amazonról van szó. :) Nem értem hogy miért nem tudtak valami más nevet felvenni?

Ezekkel én is beszoptam. Ez volt az utolsó, hogy tőlük rendeltem bármit is. A kiírt dátumhoz képest két héttel később szállították a megrendelt cuccot. Persze végig hárítottak mindent a futár cégre. A futár cég meg a kereskedőre mutogatott.

[Falu.Me]==>[-][][X]
Szerkesztve: 2023. 12. 09., szo – 21:22

Miért nincs olyan jogszabályi előírás, hogy webshoptól csak saját raktárkészleten levő árut lehessen megrendelni? Különösen etikátlan előre beszedni a pénzt nem létező termékre.

Hát vagy:

  • A rendelés leadásakor tájékoztassanaka várható szállítási időről.
  • Amennyiben eltérés várható, akkor fizetés után max. X percen belül kapj róla egy automata üzenetet, hogy bicsibocsi, „a párhuzamos rendelések miatt out of stock, nem 5 nap, hanem 7. jó lesz-e így is?” Ha nemjó, akkor Y percen belül refund, s a vásárló legyen a pénzénél. A webshop ajánlhat fel kedvezményeket, ha mégis maradsz.
  • Amennyiben az így leütött időt túllépik, akkor automatán kárpótlás
    • X% / X. nap (~10% / 1 nap) túllépés esetén kicsi automata refund (~10%), vagy egyklikkes elállás, ahol ugyancsak pár percen belül a vásárló kötelezően a pénzénél van
    • Y% / Y. nap (~25% / 3 nap) túllépés esetén kicsi automata refund (~25%), vagy egyklikkes elállás, ahol ugyancsak pár percen belül a vásárló kötelezően a pénzénél van
    • ...

Nekem nincs bajom azzal, ha egy nagyker & webshop olyan szimbiózisban működik, meg JIT fiszemfaszom, de bazdmeg, amit kiírnak, azt kelljen már nekik tartaniuk.

Amikor az aliról rendelsz és hónapokat vársz, akkor nincs gondod, egy helyivel meg legyen?

Mutass már akár csak egy hozzászólást az egész threadben (nem csak tőlem, hanem bárkitől), ahol arról volt szó, hogy az rendben van, ha az Ali ígér x. dátumot, de nem tartja be.

Vagy direkt szalmabábokkal akarsz hadakozni?

Ha az Ali hazudik a dátummal, az ugyanúgy tré. Nem a szállítási idővel van baja itt senkinek, hogy hosszú, hanem azzal, hogy a webshop kamuzik (ígér egy rövid időt, de nem tartja be). Leszarom, ha az emag/mediamarkt/edigital azt mondja, hogy január 15-én lesz nálam, amit rendeltem: ha tényleg január 15 lesz belőle.Ha lenne a fentihez hasonló szabályozás, ezerszer inkább választanám a magyar webshopot a nagyértékű dolgaimra, ahol nemcsak a 14 napos elállást, a hazai garanciát kapom meg, hanem akkor már a számonkérhető szállítási időt is.

Nem lennének webshopok... Jellemzőek XML-ekből, JSON-okból és hasonlókból dolgozik minden, teljesen automatikusan (ugye az IT...), és ami abban van, az a szentírás. Saját raktárak minimálisak, vagy olyan termékből van készlet, ami statisztikai alapon hamar elfogy.

Különösen igaz ez a háztartási nagygépekre, mert nonszensz, hogy minden mosógép, szárítógép, hűtő sokpéldányban legyen _minden_ forgalmazónál, kereskedőnél raktáron.

A másik végletes példa azok mondjuk a számítógép alkatrészek. Valami frenetikusan végtelen számú van, amit ha akarsz sem tudsz mindenhol raktározni. Ha bármelyik nagykerben már jártál, akkor láthattad, hogy mekkora raktáruk van ahhoz, hogy mondjuk a forgalmazott cuccok negyedéből/harmadából legyen raktáron.

Sokkal inkább arra kéne helyezni a hangsúlyt, hogy a szállítási határidőket valahogy vegyék komolyan, vagy ha necces a történet, akkor legyen erről előre egyértelmű tájékoztatás. Pl: Jelenleg külső raktárról elérhető, de logisztika okok miatt 1-2 hét csúszás várható, ilyesmi.

Aztán, ha már a webáruház patika, akkor a futárszolgálatoknál, fuvarozóknál* simán előfordulhat csúcsidő, túlterheltség, amire a rószaszín álmokon kívül nemnagyon lehet felkészülni. Erről elég esetleges, hogy a vásárlás/fizetés előtt mennyire tudnak tájékoztatni.

Maradva a háztartási nagygépeknél, azokat nem egy sima futárszolgálat fogja kivinni (hacsak nincs nekik erre külön csapatuk), mert ott az túlméretes bőven. Ráadásul a kiszállítás ideje jóval több, mint a tessék ittcsomagaláírja viszlát történet.

Én is saját tapasztalatból jöttem rá, hogy figyelni kell, mutat-e a webshop raktárkészletet, aztán még érdemes is rákérdezni, tényleg úgy van-e.

Itthon az egyik IT-s ügyfelünk autógumis/autó szerviz cég. Kérdeztem egy árat gumiabroncsra, 57 ezret mondtak. Az Árukeresőn megnézve darabonként 8e-re olcsóbban találtam ugyan azt egy nagyon magasra értékelt, ellenben egyik legolcsóbb webshop-ban, így ott adtam le a rendelést (lokálpatriotizmus ide-oda, azért 30e Ft differencia 200e Ft-nál nekem már számít). A webshop-ban nem volt raktárkészlet infó.

Nem sokra rá kaptam egy e-mail-t, hogy ez a termék nincs raktáron, január végén tudnák leszállítani a "gyártóval egyeztetés alapján"... Na, végigkérdeztem az összes, 57e-nél olcsóbbat ígérő webshop-ot, és persze sehol nincs raktáron. Az első, ahol van, 65 ezer. Na, hívtam is az ismerőst, hogy kérem 57 ezerért darabonként a kereket, mert érdekes mód nekik elérhető a bevett forrásuktól (ami valószínű ugyan az, mint mindenki másnak, mert autógumi 10 ezer számra túl sok cégnél nem lehet itthon)...

Szerintem is szabályozni kellene az elérhetőség és a várható kézhez vétel közlését, betartását. Eléggé időrabló futni a felesleges köröket a meghirdetett, de nem létező termékek után.

Mert a piac nem tolerálja az ódon mechanizmusokat.

Érdekes és tanulságos sztori. Vevőknek és eladóknak is.

Viszont hadd beszéljek kicsit eladói oldalról. A vevő 1 Ft "árelőnyért" az anyját is eladja. Kétszer. Ha én, mint kiskereskedő megpróbálok tisztességes módon dolgozni - pl: csak raktáron lévő árut kínáljak vagy olyat, ami a nagykerekben tuti raktáron van, kiviszem az ügyfélhez személyesen -, akkor tuti drágább leszek, mint EMAG / Alza / Ipon / Aqua és társaik. Ráadásul nem is tudok / akarok IT kiskereskedőként működni és 10 millió Ft+ forgalmat csinálni havonta, hogy +pár százalékot nyerjek a nagykerek árain.
A többi bosszantásról, ami a kiskereskedőket éri, már nem is beszélek. Ezért elég gyorsan leszoktam, hogy fix ügyfeleken, ismerősökön, rokonokon kívül bárkinek is eladjak bármit.
Aztán mindenki oldja meg úgy, ahogy akarja. ;)

tisztességes módon dolgozni
 

Az EMAG és más óriások egy üzleti modellt működtetnek, ami láthatóan megy. Előre menekülnek, mert az internet világában elvileg a márkák saját maguk is tudják árulni a termékeiket a weben, a nagyok erre rájöttek, és kínálnak kényelmes árusítást és nagy forgalmat, egyszerű logisztikat a márkáknak, hogy ne érje meg nekik saját web boltot nyitni.

A MediaMarkt is sokszor azt csinálja, hogy beszerzési áron adja a terméket, aztán a forgalmi jutalékból: 8-12% él, amit a németek számlájára kell átutalni.

Globalizált kapitalizmus a koncentráció és a monopóliumok irányába megy. Remélem nem mondtam újat.

mosson, akinek nem telik új ruhára

A hibát ott követted el hogy elhitted a reklám maszlagot miszerint az emag egy nagy nevű cég. Holott a valóságban egy putri ahol a sumákolás az üzletpolitika alapvető része.

Mosógépet és egyéb nagy gépet media marktból kell rendelni, nem himihumi román webshopból.

A leckét megtanultad reméljük :)

Végül kiszállították ma. December 2-án rendeltem meg és fizettem ki. December 6-ot ígértek elsőre, végül december 11-én szállították ki. Azaz összesen 6 munkanap alatt szállították ki. Végülis nem annyira rossz, csak emiatt kellett fizetnünk önkiszolgáló mosodát (idő, pénz). Inkább máshonnan rendeltem volna ha előre tudom hogy 6 munkanap alatt szállítják ki.

Nem tudom, de most már általános tapasztalat az alábbi: Amikor kicsi, specializált webshopból rendeltem, akkor kevesebb probléma volt / nem volt probléma ahhoz képest, mint amikor a nagyon nagy, mindent is áruló, agyonreklámozott helyekről rendeltem.

Rájöttem hogy nem csak az árat kell nézni, nagyon fontos szempont még a szállítási idő, termékekhez hozzáértés és a garancia érvényesítés menete. Mindhárommal megjártam már a nagy boltok esetében.

A nagy boltoknál az a baj, hogy mindent árulnak, így nem értenek hozzá, hogy mit árulnak. Míg a kisebb boltok specializálták magukat egy bizonyos termékkörre, és ahhoz értenek. Ez azért fontos, hogy mert ők ilyenkor (a kisebb boltok) nem fogják a gagyit árulni mert értenek hozzá, és ők sem akarnak maguknak baj hogy a gagyival átverjék a vevőt. Viszont a nagy bolt meg mindent árul, nem tudja mi a gagyi.

Kisebb webshopoknál is valahogy a szállítási idő, garancia érvényesítés is jobban megy, mert el tudod érni akár a tulajdonost is, és jobban kell igyekezniük mivel nincsen pénzük sok reklámra, így meg kell tartaniuk a vevőiket.

Szóval ezentúl inkább a kisebb, adott termékkörre szakosodott webshopokból fogok vásárolni, akár kicsivel drágábban is, persze észszerű keretek között.

Ez így volt. Amúgy RAL szalagot kerestem (Soudal SWS Outside Standard külső szalag), mert megrendeltem az ablakbeépítést a  kivitelező meg nem szalagozta körbe, aztán a szigetelés felrakók 2 nap múlva jöttek volna melózni. A webshopban meg az volt írva hogy "raktáron". Amikor kiderült, hogy mi a helyzet, őrült telefonálgatás után találtam egy céget ahol beszereztem, a gáz az volt, hogy Gödöllőről elmentem Érdre, onnan meg vissza Nyíregyházára, hogy a Bp. II házba normálisan kerülhessenek be az ablakok...

A nagy ablakforgalmaző céggel (országban a legnagyobb, csili-viri bemutatótermekkel) azóta is megy a huzavona, hogy nem kell RAL szalag mert majd kinyomja purhabbal a festő vagy szigetelő vállakozó.

Szóval ilyen ez a popszakma, csak a nyeretlen fiataloknak meglepő.

Párom tegnapelőtt közölte, hogy a sütő megdöglend. Megnéztük a márkaszerviz várható javítási költségeit, figyelembe vettük, hogy egyébként is mennyire elhasználódott a holmi (a házzal együtt vettük >12 éve), és úgy döntöttünk, hogy akkor legyen új. A weboldalon kiválasztottunk egyet a leírás alapján, kártyával fizetni nem lehetett, kiszállításnál lehet utánvét, de kártya nem. Nem szoktam készpénzt tartani (ennyit főleg), úgyhogy átutalást választottam, még ha tovább is tart. Nem sokkal a megrendelés leadása után (vasárnap!) jött egy telefon a cégtől, tisztáztuk a részleteket, átutaltam, ma reggel megint felhívott az illető, és megegyeztünk holnapi szállítási időben. Egyetlen hátrány, hogy időpontot nem tudtak mondani, tehát bármikor hozhatják (illetve majd holnap a szállítás előtt felhívnak), de ezt a problémát a home office áthidalja.

Ezt jó olvasni, mi holnap akarunk innen mosógépet, mosogatógépet rendelni. 

for the record: hasonlóan jó tapasztalatunk lett nekünk is. kedd este megrendeltem, szerdán hívtak, szerdán elutaltam, csütörtökön nálam volt a cucc.

az egyetlen negatívum, hogy fizettem ~7kHUF-t azért, hogy 18-19 között hozzák ki, de ~12:50-kor hívott valaki, hogy nem-e lehetne-e előbb. megbeszéltük, hogy ha ~5 perces ablakra le tudjuk szűkíteni az érkezésüket, akkor nekem megéri elmenni napközben átvenni, különben nem annyira baba a munkanapomból ~1 órát rászánni arra, hogy várjam őket. azt mondta, odamennek, és megvárnak, mehetek bármikor -> így kb. ugyanúgy ~1 órám lett, mintha 18-19 között vártam volna őket, de na...

En Alzatol kaptam 3 napon keresztul minden reggel SMS-t, hogy sajnos ma megsem, majd holnap hozzak a lombseprumet...

Éjfélig megrendeled, reggel az Alzaboxban leled?  Én is elhittem, majd kaptam reggel az "Elnézést kérünk" automatizált emailt a későbbi szállítási határidőről.  De jól kib.sztam velük, mert nem karácsonyi ajándék lesz, különben azért nem lennék már annyira nyugodt.

utánvétes fizetés -> teljesen mindegy

ha az emberek rászoknak arra hogy 2x-3x megrendelnek mindent majd a felesleget / elkésőt visszamondják akkor előbb-utóbb a vadkapitalisták is megtanulják hogy erre plusz kapacitást felépíteni tök felesleges. A sok visszárut lehet majd kiszórni január elején...

Gábriel Ákos

+1, az akartam egy tolómérőt, munkanap 13:00-ra kellett volna, az alza nem hozta meg tízig, az ígérettel ellentétben. besétáltam az obiba, és vettem egyet olcsóbban (de az időmmel fizetve).

az alza majd napok múlva összekaparhatja a dobozából a szarját, ha nem hozta ki időre.

Utánvéttel rendeltem, de nem voltam ennyire tudatos - hogy így döntsek, ahhoz az is kellett, hogy ne legyen olcsóbb online kifizetve, mint például az emagnál (őket egy garanciális probléma miatt már hanyagolom). Még azt is el tudom képzelni, hogy ha két alzaboxba rakható csomag között van egy kifizetett és egy utánvétes, akkor az előbbit részesítik előnyben, hiszen az utóbbi esetén már náluk van a pénz.

Fordítva tetszik ülni a lovon szerintem. Amikor náluk van a pénz akkor már nekik a világon semmi nem sürgős. Tehát ha valaminek elsőbbsége van akkor az az utánvétes, de én ilyen szintű tudatosságot nem feltételeznék, amellett sokat bonyolít a logisztikán. Az egyszerűségnek is van komoly értéke.

Gábriel Ákos

én ilyen szintű tudatosságot nem feltételeznék

En siman :)

Ennel sokkal jelentektelenebbnek tuno dolgokat is kioptimalizalnak a nagy volumenu logisztikaban. Ha valamiert megsem csinaljak, akkor szerintem inkabb azert nem, hogy a GVH ne kerdezoskodjon, de most, hogy karacsony miatt csutkara vannak tomve az automatak, tuti, hogy van valami prioritasi rendszer benne.

Megejtettem egyébként náluk egy reklamációt, hogy amiatt-e vagy sem, de megjött röviddel utána, másfél napos késéssel. A teljes képhez hozzátartozik, hogy eddig mindig jó tapasztalatom volt az Alzával, most először nem tudták tartani, amit ígértek.

hat a vadkapitalistaknal mar az utanvet is felaras, max ha sok ilyen visszamenos cucc lesz, akkor megemelik az arat. a 60k-s mosogepnel eltorpul az a plus 500-2000 penz, de egy 3k-s akarmi mellett mar nem. \o/

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Szerkesztve: 2023. 12. 20., sze – 16:57

Ilyen legalja két céggel, mint az egyik ismert webshop és társuk, a másik ismert futárszolgálat, még nem találkoztam. Most csak a tényeket írom le: november 27-én rendeltem két mikrót, ajándékba szántam. A webshop átvételi pontjába kértem a munkahelyem közelébe. Mivel két hétig semmi hír nem jött, és kivettem az év végi szabadságomat, jeleztem az ügyfélszolgálaton, hogy házhozszállítást kérek. Eltelt újabb hét. Tegnap már kezdett elfogyni a türelmem, megint chateltem az ügyfélszolgálattal (ami önmagában is egy tortúra, mire élő emberhez jutsz, aki ugyanúgy nem tud semmit), megkérdeztem mikor hozza a futár az árut. Azt igérte, hogy másnap azaz ma 10 és 19 óra között. Ez is milyen intervallom? Normális futár 2 vagy max 4 órát ad meg. Ma reggel óta várom, nem merek elmenni itthonról. Ma délután ismét chateltem a robottal, de bármit választottam a menüből, mindig bezárta a chatet. Egy óra próbálkozás után végre nem rúgott ki, és az élő ember nagylelkűen megadta a futárcég központi számát. Nem a futár mobilját, sem a fuvarlevélszámot! Itt újabb kálvária kezdődött, mivel felhívtam a futárcéget, meg akartam tudni, mikorra várható a kiszállítás. Normális igény, nem? Na ott ugyanúgy elkezdődött az "ön a 25-ik a várakozási sorban", lassan leszámolt 40 perc alatt 10-ig, majd bontotta a vonalat. Ez nem ingyenes hívás volt! Van egy olyan érzésem, hogy nem lehet véletlen. A feleségem meg egyfolytában szid, hova tettem az eszemet, hogy ilyen cégekkel üzletelek. Én csak azzal tudok védekezni, hogy ha csalók lennének, már régen tönkrementek volna. De lehet, hogy túl naiv vagyok. Mindenesetre a tanulságot leszűrtem. Okulásul írtam le másoknak.

Nem szabad ilyen bonyolultabb műszaki cikket (pl. mikró) ezeken a nagy oldalakon rendelni. Annyi termékük van, hogy senkinek fogalma sincsen, hogy egyáltalán mit árulnak, az ügyfélszolgálat a legkevésbé sem tudja, hogy melyik termék micsoda. Nem tudják, hogy milyen márka, megbízható-e.

Ha viszont egy kisebb, mondjuk háztartási gépekre szakosodott webshopból rendelsz, akkor ott tudni fogják mindegyik termékről, hogy micsoda. Eleve megbízhatatlan márkákat nem is árulnak. Sok olyan webshop is van ahol videó is van az egyes termékekről.

Aztán képzeld el, mi történik ha garanciális ügyet kell intézni. Ugyanez fordítva, visszaküldöd a terméket, de nem értenek hozzá, hiszen annyi terméket árulnak. Aztán újra játszhatod ugyanezt az ügyfélszolgálattal.

A Google véleményeke is nézd meg az adott boltról. Néha kicsit keresgélni kell, de a Google helyek között meg lehet találni. Pl. ahol több száz vélemény is van és az átlag 2-3 csillag az ötből, ott nem szabad rendelni.

Van viszont korrekt bolt ahol több száz vélemény után is 4,5-ös pontszám felett maradnak.

Én most így tettem, robotporszívót rendeltem, de direkt egy kisebb webshopból. A Google oldaluk szerint 1000 vélemény alapján 4,7-es a pontszámuk. Videót is felraktak pont erről a termékről, tehát értenek hozzá, tényleg raktáron van, fogták már a kezükben. Meg is érkezett a vállalt határidőre és nincs vele semmi gond.

Az a lényeg, hogy a bolt viszonylag kicsi legyen, specializált az adott termékkörre, legyenek jó Google véleményeik és bónusz ha videókat is tesznek fel a termékekről.

Én dolgoztam olyan cégnél, amelyik ilyen cuccok (pl. mosógép, hűtőgép, mosogatógép stb. ún "fehéráru") házhozszállításával foglalkozott. Aki ilyen terméket ad el, azt semmennyiben nem érdekli, hogy mikor viszi ki a futárszolgálat az eladott terméket. Pontosabban: olyan alacsonyra szorítják le a házhozszállítás költségét, amennyiért csúcsidőszakban a szolgáltató (általában ez nem futárszolgálat, mert ahhoz túl nagy a termék) képtelen bármilyen határidőre teljesíteni a fuvart. Az a kapacitás, ami karácsony előtt kellene, nem teremthető elő hirtelen, ahhoz pedig, hogy a szolgáltató fel tudjon készülni rá, többet kellene fizetni érte. Kötbért sem tud vállalni a szolgáltató, vagy ha vállal, tönkremegy bele. Volt idő, amikor ennek a szolgáltatásnak az ára lehetővé tette, hogy a fuvarozó olyan szezonális kapacitást állítson be pl. év végén, amivel csökkenthető a késedelem. Azt képzeld el, mintha a számítógépnek egy évben néhány napig 20-szor akkora (nem vicc, 20-szor!) processzorteljesítményre van szüksége, mint az év más, normális időszakában. Van az a pénz, amiért erre rá tudsz készülni, ha megfizeti valaki. Az EMAG (és a mögötte álló webshoposok) nem fizetik meg ezt és szarnak arra, hogy a vevője elégedett-e - nem is tehet nagyon mást, mert a verseny olyan alacsonyra szorítja az árakat, hogy ha meg akarná veled fizettetni a házhozszállítást karácsony előtt, nem rendelnél tőle mosógépet. Mástól vennél, aki szintén nem szállítana napokig.

Mikor hirtelen hűtő kellett (pénteken ment tönkre), elmentem egy évek óta ezzel foglalkozó céghez. Megnéztem mi a kínálat, ráböktem, kifizettem, azt mondták, hogy nem ígérik, de igyekeznek másnap kihozni. Szombaton zárás után (13-14h) meg is jelentek (saját furgon, saját emberei) vele, fel is hozták. Ők biztosan nem készülnek karácsonyi rohamra.

Ki kell kerülni ezeknek a cégeknek a kivéreztetését. Késésben vagyunk.