Booking kamu?

-

Hozzászólások

Szerkesztve: 2023. 08. 08., k – 17:10

Olyannyira nem ertem azokat, akik a booking.com-on keresztul fizetnek / szedik be a penzt, hogy emiatt soha nem is voltam hajlando airbnb-t hasznalni. Bookingon is csak "pay at the property"-st foglaltam mindig. Regimodi vagyok egy furcsa retegigennyel: elobb lassak kulcsot, lassam mit nyit, utana adok penzt, plane teljes osszeget erte.

Ami magat a booking cash flow-jat illeti: lassu db es szar UX miatt siman lehet, hogy a finance-nek heti 80 orat kene dolgoznia, hogy mindenki ki legyen fizetve idore. Meg olyan is tortenhet, hogy egyszerre kilepett 5-6 finance-es, az meg tud ezen csavarni. Ezt valoszinubbnek tartom, mint azt, hogy egy ekkora cegnel a board ne reagaljon egy ilyen magas varhato kart okozo cash flow problemara, es valamelyik befekteto ne lepjen idoben. Nyugaton a berszamfejtes kesese is pont ezert nem jellemzo, mert utolso pillanatban mindig lep egy befekteto, mert a varhato kar ilyenkor tudjak, hogy nagyobb, ha nem lepnek. Magyar kkv-knal jellemzobb, hogy ezt a varhato kart nem merik fel, vagy nincs a tulajdonosok kozt ilyen befekteto-jellegu board member, aki tud lepni. Viszont az kis startupoknal es kisebb osszevont brandeknel is van errefele.

Szoval en fogadnek arra, hogy szar a rendszeruk es keves a finance-esuk, de lenne penzuk.

Sokszor auditalhatosagi okokbol manual is kell menjen par dolog. Meg van actor es approver. Es lehet pont 3 approver allt fel, negyedik szabadsagon, dev/devops aki masnak approve jogokat adna epp nyaral, szar a csapatok kozotti kommunikacio, stb. Siman el tudom ezt kepzelni.

De az tenyleg durva, hogy ez ezuttal idaig eszkalalodott.

+1.

Amikor nekem céges utam volt multinál, akkor 6-8 approver kellett, hogy elinduljon a folyamat. Volt, amikor emiatt csúszott az utazás, át kellett ütemezni, aztán ügyfél verte az asztalt, hogy miért nem érkezett meg már XY IT szaki, akire várunk. De hát ilyen az élet...

De hát ilyen az IMPOTENSMULTI élet.

Tréninget egy külföldi nagyatyaúristen seggfejnek kell jóváhagynia, a budapesti főnökségi droidok 1 forint fölött nemdönthetnek. Aztán valakinek már másfél-lassan 2 éve áll a szükséges tréningje ezen a faszon. Mert ott kint 0 kontakttal az itteni emberekhez majd az jobban fogja tudni kinek mik a képességei, mire lesz jó beosztani, budapesti főnök droidoktól persze állítólag nem kérdez semmit, mert hát a saját embereiket nem ezek ismerik jobban, hanem maradjanak csöndben nem kell nekik beleszólniuk a nagyok dolgába.

Azért lehet pusholni a folyamatokat. Nekem sose volt szívbajom, ha 2-3-4 szinttel feljebb lévő embernek kellett írnom. Ha kellően magasra megy a labda, akkor felpörögnek a folyamatok.
Ha meg annál a cégnél senkinek se fontos az az utazás / tréning etc., akkor a cégnek egészében nem fontos. Nem éri meg. Következtetés szabadon levonandó....

Regimodi vagyok egy furcsa retegigennyel: elobb lassak kulcsot, lassam mit nyit, utana adok penzt, plane teljes osszeget erte.

Azért az Airbnb-nek annyi előnye volt, hogy vannak vélemények. Zsákbamacskára odautazni akkor is szar, ha van kulcs, látom is, hogy mit nyit, csak éppen nem tetszik, mert akkor már ott vagyok, és lehet, hogy csak baromi drágán találok másikat. A booking.com-on keresztül meg szállodánál sokszor volt jobb ár, mint a szálloda honlapján direktben, gondolom ott, ahol látod a versenytársaikat is, jobban igyekeznek.

Van az, amit lentebb Carlcolt írt, elolvasom a legrosszabbakat, abból kihajítom az "Entitled Karen"-eket (olyasmiket, hogy kibéreltük két felnőttre, odamentünk 2 felnőtt és 7 kisgyerek, oszt nem akartak gyerekágyat adni, meg hogy legénybúcsúra mentek és telehányták, aztán micsoda szemétség, hogy ki kellett fizetni a rendbehozását), a maradékból meg elolvasok egy párat, aki tud normálisan írni, majd megnézem a cég policy-ját, hogy ha nem stimmel a leírás, akkor vissza lehet-e kérni a zsozsót azonnal, érkezéskor.

Én szerencsére nem vagyok érintett ebben a sztoriban. Sose használtam még szállásfoglalásra, csak nézelődésre. Csak kívülről nézem a sztorit.

Esetleg szimplán elmentek szabadságra. Aztán hopp, kopp. Ha viszont ez áll fent, akkor a vezető, vezetés, CxO valamit nagyon csúnyán benézett. Szerintem.

Én pont fordítva, minek szarakodjak a helyi ország egzotikus készpénzével, ha előre le lehet foglalni Bookingon. Láttam már szállásadó céget, ami ügyeskedni próbált és elég dodgynak tűnt az egész, ott helyi fizetés volt megjelölve: A visszamondási időtől függetlenül megkerestek, hogy két napon belül utaljam el az összeg felét biztosítékként egy bankszámlaszámra. Ebben ki a fene bízna meg? Ennél jobban nem lehet semmi scam-gyanús.

Na igen, ha valamit hajlando is lennek kifizetni elore, az csakazertis egy szallodalanc szallodaja lenne. Probalok nem ott kikotni, altalaban ismeretlen lehetsegesen kesoi erkezes kenyszerit oda.

Ironikusan pont Airbnb-n kell mindent elore fizetni ahol egy elmeny elerni a szallasadot, ha nem tudtal ott lenni a megbeszelt 40 perces intervallumban, vagy ha pont nalad van komplikacio a kulcsszeffel.

Raadasul van egy ilyen hulye regimodi elvarasom, hogy a szallasado lakjon legalabb egy megyeben a szallasaval. :)

Lazán kapcsolódik, de megfigyelted hogy az ár attól függ hány személyt (vendéget) írsz be? Legalábbis bookingon. Ezt mondjuk elég nagy szemétségnek tartom, mert nem hiszem hogy a törölközőket egyesével mossák - mondjuk biztosan lehet olyan burzsuj szolgáltatást kérni (ha nincs, akkor meg piaci rés), de őszintén kétlem hogy ez jelenleg így lenne. Olyan helyről beszélünk ahol egyébként is csak alszik az ember, személyzet nincs, se reggeli, stb.
Ugyanazt az apartmant simán kivehettem volna két főre ha olyanom van, de van valami hülye berögződésem hogy nem játszadozom ilyesmivel.

Lehet értem mire gondolsz, lehet nem. Kiadni kockázat és már most azon gondolkodom hogyan találok normális albérlőt.

Hotelben van kaució, lehetne máshol is.
A hely amit leírtam elég minimal volt és az elkért többletből szerintem újra be is lehetett volna újra rendezni.
Kétlem hogy beépített faliszekrényt kiemeli valaki, de ha Rambonak adod ki akkor persze lehet.
Nem albínó szűzlányok szedik holdtöltekor a hajszálakat egyesével hanem a porszívó.
Van mosogatógép is, ami a 2 vagy 4 poharat meg a pár tányért (ami nem Hollóházi porcelán) el tudja mosni.
A kárt pedig le kell verni a szállásfoglalón - ezt mindenki meg is teszi becsülettel és ez így van rendjén.
 

Friss, ropogós tapasztalat:

Július közepén foglaltam és fizettem szállást Lengyelországba a búkingon keresztül. Rá 2 napra jött szembe a cikk, hogy világvége van. Gyors emil a szállásnak, ők még gyorsabban válaszoltak, hogy nyugodtan menjünk. Múlt héten letudtuk az utazást a szállás frankó volt. Valami egyébként biztosan volt/van, mert másoktól már hallottam kisebb gebaszokról.

Menő nyugati cég, tehát szerintem minden rendben van, csak itt Kelet-Európában értünk félre valamit.

:)

Mondjuk kinezem, hogy priorizaljak azokat az orszagokat, ahol statisztikaik szerint ritkabban szoktak business to business sectorban csuszni a fizetesek. Fuggetlenul attol, hogy cash flow problema vagy szar ux + hosszu backend query + keves finance-es human a valodi problema oka. Mindket esetben lehetseges.

Nem tudom, hogy milyen törvényi előírások, iparági standardok, audit előírások vonatkoznak a cégre és ezt ki és hogyan tudja számonkérni a cégen.
Azt gondolom, hogy ha komoly cégről (lenne / van) szó, akkor van processzük ilyen helyzetre is. Még egy közepes auditon is szétszedik a céget, ha nem tud válaszolni a "Mi van akkor, ha...", "Hogyan kezelik azt a helyzetet, amikor..." típusú kérdésekre. És ez nem csak az IT részre, hanem a core businessre, pénzügyi részre is vonatkozik.

Ha tényleg rendszerösszeomlás volt, akkor meg irány a B terv a BCP dokumentumban.
Egyáltalán volt-e BCP / DRP? Ki, mikor, hogyan tesztelte? Ki ellenjegyezte a jegyzőkönyveket? Mihez kezdtek a tesztjegyzőkönyvekben tett megállapításokkal?

Szóval szerintem valahol nagyon kilóg a lóláb a cégnél.

A valosag az, hogy az atlagos auditorok 800 munkaora utan meg mindig nem tudnak egy bejovo szamlat megkulonboztetni egy kimenotol.

Az, hogy egy ceg atment az auditon, nem jelenti azt, hogy fel nap alatt implementalhato DRP-je van, azt se, hogy egyaltalan az auditorok raneztek a folyamatok huszadara egyaltalan.

Forrás: https://www.booking.com/trust-and-safety/values.hu.html
Idézet: "Nagyon fontos számunkra, hogy az adatai biztonságban legyenek. A Booking.com a személyes adatait és a hitelkártyaadatait a hatályos törvényeknek, többek között az európai általános adatvédelmi rendelet (GDPR) és hitelkártya-kibocsátókra vonatkozó adatvédelmi sztenderdek követelményeinek (PCI DSS) megfelelően kezeli. "

A PCI DSS nem arról híres, hogy BCP / DRP nélküli cégek megkapják. Valamit fel is kell tudni érte mutatni.

A folyamatok huszadánál is kb. az 5-10. kérdés, hogy "Mit csinálnak, ha xy nem megy / megáll?". Természetesen dokumentumokkal kell tudni alátamásztani, nem fogja az auditor csak úgy bemondásra elfogadni az ügyfél mondandóját.

Forrás: https://www.booking.com/content/about.hu.html
Idézet: "Az 1996-ban, Amszterdamban alapított Booking.com egy kis holland cégből a világ egyik legnagyobb internetes szállásfoglaló vállalatává vált. A Booking Holdings Inc. tagjaként (NASDAQ: BKNG) a Booking.com küldetése, hogy mindenki könnyebben láthasson világot."

Azaz ez nem tegnap alapított garázscég, tőzsdén is jegyzik. Utóbbi még szorosabb ellenőrzést, jelentéstételi kötelezettségeket jelent pl: SEC felé.

2023-s riport alapján (https://ir.bookingholdings.com/financials/annual-reports/default.aspx, https://s201.q4cdn.com/865305287/files/doc_financials/2023/ar/bkng008_p…) a belső auditor mellett külső függetlennel is dolgoznak, Deloitte (95. oldal a PDF-ben). Oregonnak biztos sokkal többet mondanak a benne lévő pénzügyi mutatószámok is.

Nem is mentem utána a pénznek (most ránézek). Egyszerűen full kamuszagot érzek. 

 

https://finance.yahoo.com/quote/BKNG/balance-sheet/?guccounter=1&guce_r…

 

 

UPDATE: csak ugye a 2022.12.31-ig látom a mérleget és az eredménykimutatást. Pénzügyi vagyon szerint rendben vannak, de: simán lehet a pénzügyi eszközök jelentős része saját részvény is.

A PCI DSS nem arról híres, hogy BCP / DRP nélküli cégek megkapják. Valamit fel is kell tudni érte mutatni.

A gyakorlatban ennel joval konnyebben megkapni. Nem tudnak azok az auditorok annyi mindent megnezni es meg ertelmezni is.

En azt nem tudom hova tenni, amikor a szallas dragabban adja ugyanazt a szobat, mint bookingot keresztul, es meg reklamalni se tudsz, ha valami nem jo, mert kirohognek, bookingon keresztul meg komolyan vesznek.

Mondjuk en mar a megyebol ki nem mozdulok a covid ota. Az embereket is megutaltam a covid ota.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Gondolom bookingon keresztül a noshow-val tetézett nemfizetés kocázatát a booking puhította, azzal, hogy a vendégek számára is biztonságosan begyűjtötte a hitelkártyaadatokat (akkor is, ha amúgy normálisan a szállásadónál kell fizetni), illetve ha a hitelkártya sem volt terhelhető, akkor benyelte a veszteséget. Tehát eddig érdemes volt a szállásadónak a bookingos foglalást preferálni. Eddig. Ha viszont a bookingba vetett bizalom meginog, akkor már más a lányzó fekvése. 

Én inkább arra tippelnék, hogy a booking-on látod a többi szállás árát is, ott jobban érvényesül a "piac láthatatlan keze", a honlapon írt ár az egy pici piaci buborék. Több helyen mondták már, hogy ha írok nekik máskor, akkor közvetlenül is megadják a booking-os árat.

Ezeket az arakat a legtobb szallodaban, meg a nagyobbakban is altalaban kezzel* allitjak be. Szoval mindenfele anomalia benne van a pakliban.

Pelda: a sales beallit valamit napkozben, majd hazamegy delutan otkor. Este hetkor bejon a valtas a recire, es latja, hogy itt bizony van ures szoba. Bookingon atirja a rate-et, hatha beesik meg egy-ket vendeg. Meg ha akar nulla profit van a vendegen, akkor is megeri, mert az ures szalloda nyomaszto, rombolja az image-uket. (Sot, meg akar veszteseggel is megerheti kiadni, ha utana ra tudsz melegiteni masnap egy 30 perces masszazst a vendegre 40 ezerert, de az mar mas tortenet. :)) Viszont direkt ertekesitesi csatornakon nem irja at az arakat, mert egyreszt minek, masreszt ha veletlenul valaki este tizkor meg a hotelek sajat honlapjait nezegeti, az ugyis ott akar megszallni, mindegy mennyi a bookingon.

* ertsd jol, lehet, hogy a szallodai rendszer tolja be egy API-n keresztul, de a ember donti el, hogy mi legyen beirva

Szerkesztve: 2023. 08. 10., cs – 11:13

Nekem kellett volna valami bevezető, vagy link, hogy miről van szó.

Egyébként úgy hallottam, hogy a booking nagyon jelentős összeget húz le, ezért a szállásadók jobban szeretik ha közvetlenül foglalunk. Voltunk pár helyen bookinggal és mindenütt adott a szállásadó közvetlen kontaktot, hogy legközelebb úgy foglaljunk. Volt is ahová így mentünk vissza.

Szóval ebből a jelentős árrésből azért futnia kellene arra is, hogy időben fizessenek. Én technikai hibára gyanakodnék. Illetve előfordul, hogy egy enyves kezű vezető elsikkasztja a pénzt és meglép. Vannak emberek, akiket megrészegít a pénz, pláne hogy létezik az az összeg ami felett már racionálisan is megéri az olyan lelkületűeknek.

Állítólag átálltak (volna) SAP-ra, csak közben összeomlott minden, azóta se előre se hátra.

Minden nagy multinál csak a kamu megy. Nem vallhatják be nyiltan mit basztak el, mert akkor az azonnali felelősségrevonást eredményezne. A balhét meg önként senki nem akarja elvinni, mindenki fizetésből él. Ezért aztán megy a szar maszatolása, és a külvilág felé kamuzás.

1000-ből jó ha 1nagy cég rak ki őszinte gyökér-ok-analízst ha felnyomják őket és publikus lesz. A maradék 999 jön a nemzeti terroristák megtörtek minket kamuval, meg state of the art nullanapos hekk volt. Közben meg csak basztak felrakni a 6 hónapos vmware vagy windows szerver critical peccseket.

Közben meg csak basztak felrakni a 6 hónapos vmware vagy windows szerver critical peccseket.

Sztori egy ügyfélnél: Nagyon hiper fontos és kritikus adatbázis szerver (MS SQL), ~4 TB-ny adatbázissal. Nem lehet leállítani. Uptime 300+ nap. Nincs clusterben. Patchelni kellene.
Compliance / security team: Tegyétek fel a patchet még ezen a héten. Sürgős. P1 prioritású.
Service manager / key account manager: Nem lehet leállítani a szervert, 0 mp kiesés lehet, szolgáltatást is tilos leállítani / újraindítani.
XY főmufti: Oldjátok meg már egymás között.

Aztán amikor vice presidentig jutott az ügy pár hét alatt, akkor hirtelen lehetett mégis patchelni a rendszert. Nem is indult újra a gép, mivel a korábbi patchek után nem indították újra a szervert. Windows repair, boot javítás, SAN driverek patkolása stb.
Ha jól emlékszem, akkor olyan 8-10 órán át állt a gép. Nesze magas rendelkezésre állás...

Elég TL/DR lenne mindennel körülírni, de szabadságról visszaérkezve már első nap elég nagy volt a WTF/sec, mivel láttam mennyire megy a vetítés és csak rosszabb lett míg nem dolgoztam két hétig. Emberkék nemhogy több feladatot oldanának meg, hanem ülnek egy rohadt ticketen napokat meg kommentelgetnek bele debilségeket, csak azt nem ami hasznos infó lenne.

Az hogy nincs "due diligence" meg "due care" sok helyen őszintén szólva már egyáltalán nem lep meg, de egy hét alatt ennyi szarság:
Hányszor kell még szarrátörni a LastPass -t?
Észak-Írországban dolgozó UK rendőrök és ügynökök teljes állomány lakcím-listáját tette publikussá valami agyhalott alkamazottjuk aki FOIA-ra reagált.
Vagy esetleg ez? https://twitter.com/ElectoralCommUK/status/1688871276373254144

Ha a cikkben írtak igazak, akkor mindent értek.
Személyes tapasztalatom: A SAP termékeit, szolgáltatásait olyan érzés használni, mint lottózni. Vagy bejön és működik vagy nem, próbáld meg később használni. Azon se csodálkoznék, ha a "zseniális" indiai SAP-osok csesztek el valamit, aztán a háttérben megy a tűzoltás, takarózás. A Booking meg hiába veri az asztalt, ő csak szenvedő fél.

SOHA nem csinálunk ilyen nagy volumenű átállást:
- kritikus időszak előtt - pl: Bookingnál nyár vagy Neptunnál vizsgaidőszak/tárgyfelvételi időszak előtt
- ha az illetékesek másnap szabadságra mennek
- hozzá nem értő dilettánsok utasítására

Véleményem szerint a Booking csinálhatta volna sokkal okosabban ezt. Például:
- Előre utal a szállásadóknak elmúlt hónapok / elmúlt év azonos időszakának forgalma alapján. Később elszámolnak. Nem ment volna benne tönkre a Booking,
- Ha 10 nap egy ilyen művelet, akkor biztonsági tartalékkal együtt nyugodtan számolhatott volna 1 hónapot.
- Kommunikáció, őszinteség, egyenes beszéd, gyors tájékoztatás az ügyfelek felé.

Szerintem.

A felszámolási eljárás túl lassú. Egy fmh-val (fizetési meghagyás) sokkal jobban jár közjegyzőnél. Jogerőre emelkedik elég gyorsan (ha nincs ellentmondás) és mehet a végrehajtás.

Itt ami a nagyobb gondot jelenti, hogy nem tudom, hogy a szállásadók milyen illetőségű jogi entitással kerültek kapcsolatba. Ha magyar, akkor gyors az fmh. Ha holland, akkor viszont itt a holland és nemzetközi jog is közbeszól.

Esélyes h. a holland céggel szerződtek, szóval a magyar fizetési meghagyást röhögve iktatják a megfelelő helyre (gy.k. a kukába)

Cégadatok

A Booking.com B.V. (a Booking.com™ név mögött álló vállalat) Amszterdamban, Hollandiában bejegyzett és székhelye is itt található ("Booking.com"); innen szolgáltatja online szállásfoglalási szolgáltatását (a "Szolgáltatás") a weboldalán (a "Weboldal") keresztül, helyi irodái nemzetközi támogatásával ("korlátozott jogkörű helyi kirendeltségek"). A korlátozott jogkörű helyi kirendeltségek kizárólag belső támogatást nyújtanak a Booking.comnak. A társ- és leányvállalatok nem szolgáltatják a Szolgáltatást, illetve birtokolják, működtetik vagy irányítják a Weboldalt vagy bármilyen más weboldalt.

Amennyiben kérdése van a Booking.commal, a Szolgáltatással (pl. online szállásfoglalás) és a Weboldallal kapcsolatban vagy amennyiben bármilyen dokumentumot, visszajelzést, észrevételt vagy bármely egyéb információt kíván közölni a Booking.commal, a Szolgáltatással vagy a Weboldallal kapcsolatban, illetve sajtóval kapcsolatos kérdésekről kérjük, vegye fel a kapcsolatot közvetlenül a Booking.com B.V.-vel.

A Booking.com B.V. kizárólag az amszterdami címét fogadja el hivatalos címeként, nem pedig valamely más iroda (a korlátozott jogkörű helyi kirendeltségek irodáit is beleértve) vagy képviselet címét. A korlátozott jogkörű helyi kirendeltségek nem jogosultak a Booking.com B.V. nevében vagy annak képviseletében működni vagy eljárni. A korlátozott jogkörű helyi kirendeltségeken vagy azokon keresztül történő szállásfoglalás nem lehetséges.

Név és cím

Booking.com B.V.

Oosterdokskade 163

1011 DL

Hollandia

1000 BP

Hollandia

 

Amúgy kíváncsiságból ránéztem kik ennek a bűnszervezetnek a fejesei. Hát nem véletlenül 404-es az oldaluk ROTFL..?

https://www.bookingholdings.com/about/leadership-2/ --> ramész a LEADERSHIP linkre -->

https://www.bookingholdings.com/?page_id=10733

Kicsit rákeresve létezik olyan, hogy EU fmh eljárás az országonkénti mellett. Link, ha esetleg mást is érdekel:
- https://e-justice.europa.eu/41/HU/european_payment_order?NETHERLANDS&me…
- https://e-justice.europa.eu/home?action=home

Esélyes h. a holland céggel szerződtek, szóval a magyar fizetési meghagyást röhögve iktatják a megfelelő helyre (gy.k. a kukába)

Ezzel vigyázni kell általános esetben. Ugyanis ha valamilyen úton végrehajtásra kerül az ügy törvény erejénél fogva vagy peres eljárás eredménye, akkor a végrehajtás már simán átmegy a határokon. EU-n belül egyszerűbben, mint kívül.

Elmondom mi ebben a legcsunyabb: aki eroskodott, hogy kiszervezi egy indiai SAP-s csapatnak a penzugyi rendszer kezeleset, azaz akinek a hibajabol ide jutottak, az jovo ilyenkor mar nem a Bookingnal fog dolgozni. Hanem valahol mashol joval tobb penzert, mert a CV-jebe beirja majd, hogy ezzel mennyit sporolt, es erre ugranak majd.

Az ipar jovoje pedig az AI-n sporolas: az AI az uj Indiaba kiszervezes: mire tobb embert kell felvenni tuzoltasra, mint ahanyat sporolaskent leepitettek, ezek a narcisztikus "majd en jobban tudom mikor kell atallni" faszfejek mar reg felfele buktak es egy masik munkahelyet es cegmenetet terveznek epp tonkretenni.

Furcsa, h. ha jól értem h. frencsájz rendszerben működik a booking.com, és minden jogosultság a holland központot illeti, a magyar címen levő iroda kb. lófaszra sincs használva (minden szerződést a holland címre bejelentett céggel kell kötni, a magyar iroda csak névhasználatot kapott semmilyen más értelemben nem kötődik az anyacéghez) akkor mégis milyen indoklással támadta le őket A Hivatal?

Na most megfogtal, mert a GDPR-t pont ezert szoktam szidni: hogy az allamnak majd befizetik a buntit, a karosult meg lofaszt lat belole. :)

De ha egy "Lolo hotel" miatt indult meg ilyen sebesseggel az eljaras, a vegitelettel akar meg a progresszivebb szallasado karosultak is jol jarhatnak a vegen. :) Mert hat csak kenyelmesebb nem az allam zsebebol oda visszatenni a kartalanitast egy furcsa pluszlepessel. :)