Nemzeti VPN szolgáltató

"A magyar digitális szolgáltatások földrajzi korlátainak úgynevezett VPN technológia segítségével történő feloldásával terveik szerint 2024. január 1-től minden magyarnak „magyarországi” IP-címet biztosítanak, azaz állampolgári jogon biztosítják a magyar nemzeti digitális tér elérését” – ismertette Semjén Zsolt.

Hozzászólások

Szerkesztve: 2023. 05. 31., sze – 12:14

-

Regisztrálni a szolgáltatásra név, lakcím, születési hely és idő, email cím, telefonszám és pártpreferencia megjelölésével lehet.

Azokra nincs linked? :D (ez nem a twitter itt az is elférne :))

Amúgy a haon.hu-t szoktam nézni a legjobb a cikkajánló, nem volt olyan feldobott cikk amiben az elszámoltatott bukott Gyúcsányi neve nem volt benne.  (Na ma épp Dobrev van, fő a változatosság :P)

Gondolom a többi is hasonló...

Amennyiben a szólásszabadság jegyében betiltják a Twittert az Euroszojúzban, akkor majd berlini és frankfurti gipszkartonozó honfitársaink ezzel továbbra is élvezhetik a civilizáció ezen száműzött vívmányát mint a Twitter, ami magyar ip címmel csodálatos módon továbbra is elérhető lesz. 

“Az ellenség keze betette a lábát”

"Jellemzően a jobboldaliak olvasnak baloldali sajtót, de ez fordítva nem  mondható el." - az en "jobboldali" (pontosabban fideszes) egy-ket ismerosom nem olvas sem baloldali, sem fuggetlen sajtot. Sot semmilyet sem, "mondta a TV" aztan kesz.

Aki megis, az gondolom azert, mert szeretne tudni hogy mi tortenik a valosagban, es nem csak a fideszes alternativ univerzumban ahol eppen "az ukranok megtamadtak a lengyeleket" :D

Oregon itt keveri a kormánymédia (kormány forrásból finanszírozott, ideológiát sugárzó médium, amelynek a legkisebb önállósága sincs meg) szót a "jobboldali" sajtóval. A baloldali sajtó pedig nála az ami nem kormánymédia, mindegy mi az irányultsága. 
Nagyjából így kell dekódolni mit akart mondani. A te "jobboldali" ismerőseid nem kíváncsiak a világra, nekik pont elég ha megmondják nekik merre menjenek. Vannak ilyen emberek el kell fogadni.

Igen, tisztaban vagyok vele hogy a szelsosegesen balliberalis SZDSZ neha nagy szovetsegese, a "mindig is liberalis part lesz", kommunista intezkedeseket egymasra halmozo Fidesz most eppen "jobboldali" :D Illetve az "aki nincs velunk, az ellenunk van" elv menten mindenki aki nem a partpropagandat szorja az "baloldali" meg "lipsi" :)

Ebben az a szomorú, hogy ezen analitikák ugyebár nem látnak a fejedbe ezért az az axióma, hogy megnézted=egyetértesz vele, ami nem feltétlenül helytálló.

Szerintem a nemzeti digitális térhez kellene még egy nagy tűzfal is "Kárpátok bércei" néven. Kínával lehet know-how-t cserélni, sőt azok a nyugati multik akik segítették annak a kiépítését nyilván itt is lelkesen segédkezni fognak. Aki pedig azt mondaná ne adjak ötleteket, 100% biztos vagyok benne, hogy ez már be van tervezve. A kérdés csak az szerintem, hogy állampolgári pontrendszer is lesz/van-e már. Igazából én abból indulok ki, hogy a Kubatov lista óta szabadon: biztos van már, a kérdés, hogy mennyire modern megoldás és mennyire megbízható. Én magam részéről biztos vagyok benne, hogy aki kiegyensúlyozottan fogyaszt médiát az máris minimum ingó/bizonytalan szavazónak/megbízhatatlannak számít benne...

Szemem tavában magadat látod, ennyit arról, ki minek látja a másikat. 

Ha a tények mezején maradunk, azt látjuk, a Fidesz zsinórban négyszer nyert és az ellentékhez köthető közvélemánykuatótk szerint is most vasránap ötödjére is kétharmaddal győzne. 

Vonjuk le a ballib  következtést: a Fidesznek meg kell változtatnia a poltikáját, ugye?

Tömören m: igen

Alapvetően változott meg a világgazdasági környezet, az ország külföldi megítélése, annak felára. Még nem a csőd szélén, de bajban van az ország. Vagy mi változunk tervezetten, vagy a változás lesz ránk kényszerítve.

És szerinted Orbánra nem ez a jellemző, a tervezett változás?

Én úgy látom, Orbán az EU egyik legagilisabb politikusa, aki hosszútávra tervez, nem érdekli, mit ír róla a New York Times, így a ballib politikusok által elképzelhetetlen szabdságfaktorra tesz szert. Ami nem megy, egyszerűen elengedi, mindezt úgy, hogy a mögötte lévő szavazóbázis ezt érti és elfogadja.

Az ellene bevetett fegyverek pedig látványosan nem működnek már. 

2002-ben Werber még képes volt egy professzionális karaktergyilkosságot végrehajtani ellene, olyan profit, mai még 2006-ban is kitartott. Ma már a "mindentellop, jajjdedikátor"  nem működik, egyrészt azért, mert az elmúlt 12 évben nagyon látványosan ment előre az országnak az a része, aki akart is valamit, másrészt elég sok embernek felnyitotta a szemét az azonosító nélküli rendőrattak és más "demokratikus" lépések a Gyurcsány-korszakból, amire az EU "ez belügy" címmel rá se rántott. 

Az ellenzéke semmit sem tanult, vagy nem akart tanulni, mert kényelmesebb nekik a magas fizetés felelősség nélkül - amit akartak, megszereztek (Budapest).

Az EU-ban pedig jónéhány országnak jól jön, hogy Orbán nyíltan felvállalja azt, amit ők csak zárt ajtók mögött mernek,  másrészt az ellenségeinek egyetlen fegyver maradt a kezében: a pénzelvonás. 

Ez rövidtávon okozhat problémákat, de ha az ellenlábasok tudnának gondolkodni, nem vetnék be ezt a fegyvert. Ugyanis igen gyorsan kiderülhet, hogy a "magyar gazdaság csak az EU-s pénzek miatt működik" csak duma, az országot nem lehet ezzel megakasztani, viszont a piacról felvett hitelek  - mivel azok nem célzott támogatások, amik úgy vannak megszerkesztve, hogy a 90%-a visszacsorogjon a nyugatra, hanem  a kormányzat által szabadon felhasználható pénzek  - már középtávon is előnyösebb a gazdaságnak. 

Én úgy látom, Orbán az EU egyik legagilisabb politikusa, aki hosszútávra tervez

Ez a hosszú táv egyébként mit jelent? Mert az utóbbi 30 évben anti-vallásos ("Csuhások! Térdre, imához!") liberálisból (Orbán Viktor korábban a Liberális Internacionálé alelnöke volt), majd ezt a vonalat követve jött a kisgazdás-polgárosodás, erős EU szimpátia ("a szabadság nyugatról jön"), oroszokkal való komoly szembefordulás, majd a konzervatív kereszténység, mert az egyház, a pénz és a hatalom jó társ, aztán a folyamatos jobbra tolódás, 2010 után mindössze másfél év alatt a totális fordulat EU és orosz ügyben, keleti nyitás, populista ad-hoc kormányzás.

mert az elmúlt 12 évben nagyon látványosan ment előre az országnak az a része, aki akart is valamit

Nemzetközi konjunktúra volt, évente érkezett 2000-3000 milliárd EU pénz, helló, a környező összes országnak jól ment, konkrétan az összes be is előzött minket, nagyjából már csak Bulgária van mögöttünk.

Ugyanis igen gyorsan kiderülhet, hogy a "magyar gazdaság csak az EU-s pénzek miatt működik" csak duma, az országot nem lehet ezzel megakasztani, viszont a piacról felvett hitelek  - mivel azok nem célzott támogatások, amik úgy vannak megszerkesztve, hogy a 90%-a visszacsorogjon a nyugatra, hanem  a kormányzat által szabadon felhasználható pénzek  - már középtávon is előnyösebb a gazdaságnak. 

Más mozit nézünk: az EU legrosszabb gazdasága a mienk, jelenleg már Bulgária is előttünk van egy csomó gazdasági mutató trendjében. Keletről nem jönnek a pénzek, pláne nem szabadon felhasználhatóan. A régió legnagyobb kamatterhével se jön elég pénz és a baj akkor lesz, amikor kamatot kell fizetni jövőre.

Ne keverjük össze a politika céljait, a politikai operációkat és a politikai kommunikációt. Ahogy Ubuntutról sem mond semmit az, hogy  a szlogenje Linux for human beings,  és  az Opelről sem árul el semmit, hogy az Wir leben Autos felirat áll a prospektus elején, úgy Orbán politikájáról sem árul el az semmit, hogyan kisgazdásodott Torgyánnal a tévé  híradók és az újsághírek kedvéért.

A politikának céljai titkosak, ezt a titkos célt valósítják meg fedőműveletekkel, és a tömegkommunikáció megjelenése óta szükséges még a fedőműveleteket is becsomagolni egy tömegek számára emészthető formába. A konkrét példánál maradva: Orbán célja egy egységes jobboldali tömb felépítése volt, ehhez műveleti szinten szövetségre kellett lépnie Torgyánnal, hogy kormányra kerüljön és onnan kinyírhassa. Rohadt jó húzás volt - megszavaztatták velük a kétéves költségvetést, majd végeztek a kisgazda párttal. 

Update: Itt van a hosszútávú gondolkodás: azóta is ez az egységes jobboldal a hátországa.

Érdemes elolvasni az Iliásznak legalább  a tizennegyedik énekét, (Zeusz rászedése), és akkor megláthatod, hogy valóban ez a politika természete, mindig is így volt és az is marad, mert ez következik az emberi természetből. 

A régiós leszakadás nem az Orbán-kormány alatt következett be, másrészt néhány makróadat messze nem az összeképet mutatja. Ezt kormányon még a baloldal is tudta, amikor Miferinknek felhozták Bezzegszlovákia adópolitikáját, akkor azt mondta, hogy a szlovák nyugdíjak feleannyiak, mint a magyar nyugdíjak. Jellemző, hogy mindössze a végére  idegből odamondott  "el lehet menni" maradt meg a fejekben ebből a beszédből. 

Nemzetközi konjuktúra volt 2008-ig is, ebből Magyarországra csak az agyatlan és felelőtlen hitelfelvétel és az utána következő  megszorító csomagok jutottak.

Ami az EU-s pénzeket illeti,  ez a gyakorlatban nem más, mint okosan elrejtett exporttámogatás, aminek az elsőprő többsége a nyugati cégekhez csorog vissza. 
Ez fog rövidtávon problémákat okozni, sőt ez a folyamat már zajlik, de  a magyar gazdaság olyannyira nyitott, hogy bedönteni nem tudja. Az egy ballib véleménybuborékban kinőtt és ott dédelgetett mítosz, hogy a magyar gazdaság működésképtelen. Én kifejezetten örülnék, ha nem torzítanák a versenyt ezek az eu-s pénzek.

Más mozit nézünk, engem nem különösebben érdekel, melyik ország milyen ügyesen hamisítja a statisztikáit. A lényeg: aki dolgozni akar, dolgozik, aki akar előre jutni, előre jut, bármit is írjon a Politico vagy a 444. 

Értem, hogy ezt igy nem így gondoljátok, de pártjaitok támogatottsága nem azt igazolja vissza, hogy az ellenzéki kritikát hitelesnek élik meg az emberek. 

Vannak erre panelválaszok, a fidesz a 400 ezres nézettségű MTV-vel átmossa a hárommilió ember agyát, a fidesz szavazó az emberiség szemete, hogy, buta, alkoholista, műveletlen, provinciális, agymosott és satöbbi, satöbbi, ezek arra jók, hogy könnyebben emészhetővé tegyék a sorozatos választási kudarcot, de ha egy lépéssel távolabb állsz, láthatod: ez hoszútávon az ellenzéknek árt. 

Ahogy az nerezés, korrupciózás, diktátorozás sem vezet már sehová, ezzel ennyi szavazót lehet összeverbuválni, ilyen eredményeket lehet elérni. 

Azt kellene megérteni - és az ellenzéki polmarketing szakértőknek ezt tudniuk kellene - hogy ha az ember bemegy a Ford szalonba, akkor nem azzal adjuk el az autót, hogy a VW-t egy megbízhatatlan, a vevőit átverő, első kanyarban lerobbanó szemétnek nevezzük, hanem elmondjuk, a kedves vevőnek milyen előnyei származnak abból, ha   a kedves vevő őket választja.

Tippem szerint ezt tudják is, itt a cél kifejezetten az, hogy az ellenzék ellenzék maradjon és havi többmillió fizetésért meg év sokszáz milliós párttámogatással a hátuk mögött kényelmesen, felelősség nélkül szidhatják a diktatúrát abban a heti 10-15 órában, amikor bent vannak a munkahelyükön. 

Ne keverjük össze a politika céljait, a politikai operációkat és a politikai kommunikációt.

Arról volt szó, hogy van hosszútávú terve, csak ez a terv 5-10 évenként komplett fordulattal lecserélődik egy másik tervre. A Az 1998-2002 közötti és a 2010- utáni Orbán szöges ellentéte önmagának, bármikor lehet random idézni a két időszakából, ami a másik időszak kemény kormánykritikájának vehető.

Nemzetközi konjuktúra volt 2008-ig is, ebből Magyarországra csak az agyatlan és felelőtlen hitelfelvétel és az utána következő  megszorító csomagok jutottak.

Aham, most is itt tartunk, felelőtlen hitelfelvétel és megszorító csomagok, különadók, rekord infláció, rekord kamatok, bedőlő költségvetés, további megszorító csomagok, satöbbi.

Ami az EU-s pénzeket illeti,  ez a gyakorlatban nem más, mint okosan elrejtett exporttámogatás, aminek az elsőprő többsége a nyugati cégekhez csorog vissza. 

Érdekes elmélet, csak semmi nem támasztja alá.

Én kifejezetten örülnék, ha nem torzítanák a versenyt ezek az eu-s pénzek.

Annak én is, mert napról-napra derül ki, hogy melyik NER közeli cég működésképtelen lenyúlható EU pénz nélkül.

Ahogy az nerezés, korrupciózás, diktátorozás sem vezet már sehová, ezzel ennyi szavazót lehet összeverbuválni, ilyen eredményeket lehet elérni. 

Aham, ilyeneket.

Idézni csak kommunikét lehet, ami nem hogy nem politika, hanem annak az elrejtése. 

Vannak hosszútávú tervei, ezek azonban politikai tervek, nem pedig gazdasági/jogi/akármilyen felépítmények. Ezeket Orbán rugalmasan változtatható, sőt változtatandó konstrukcióknak tartja. Szívbaj nélkül korrigál, ha úgy látja jónak, egy tollvonással törölte az általa bevezetett  katát, és lazán kivezeti a csokot és a babavárót is.  

Orbán válságkezelésben nagyon jó, levezényelte a 2010 utáni IMF-es korszakot, a kovidot követő válságot is, le fogja vezényelni ezt is. Sokadjára szaladnak a függetlenobjektív aztírtaazújságok bele: állítják, hogy mostmáraztánténylegmindjáértvége, aztán csak nem omlik össze az kurva magyar gazdaság. Tizenhárom év alatt már annyiszor hallottam ezt, hogy nem tudom komolyan venni.

Ha figyelmesen elolvasod, amit írtam, láthatod, hogy vannak közös pontjaink: ha egy cég működésképtelen eus pénzek nélkül, az azt mutatja, a támogatások torzítják a versenyt és ez senkinek nem jó. Szűnjön me ez a fajta pénzbeáramlás, döntsön a Piac. 

Ahogy a politikai piacnak is jót tenne a valódi verseny, ellenzék ilyenfajta töketlensége patetikus, nem tesz jót az országnak, hogy a fidesznek nincs komolyan vehető konkurenciája.

 

Vannak hosszútávú tervei, ezek azonban politikai tervek, nem pedig gazdasági/jogi/akármilyen felépítmények. Ezeket Orbán rugalmasan változtatható, sőt változtatandó konstrukcióknak tartja. Szívbaj nélkül korrigál, ha úgy látja jónak, egy tollvonással törölte az általa bevezetett  katát, és lazán kivezeti a csokot és a babavárót is.  

Aham, mondj már ilyen hosszútávú tervet, mert eddig nem sikerült.

Orbán válságkezelésben nagyon jó, levezényelte a 2010 utáni IMF-es korszakot, a kovidot követő válságot is, le fogja vezényelni ezt is.

Orbán baromi szar válságkezelésben, 2010-ben kapott egy stabil költségvetést és nemzetközi konjunktúrát, a Covid félrekezelésében világelsők voltunk, a mostani válság félrekezelésében szintén elsők vagyunk, az összes gazdasági mutatóban a legrosszabb az ország jelenlegi helyzete.

Sokadjára szaladnak a függetlenobjektív aztírtaazújságok bele: állítják, hogy mostmáraztánténylegmindjáértvége, aztán csak nem omlik össze az kurva magyar gazdaság.

Nem úgy omlik össze, hogy megszűnik, hanem úgy omlik össze például, hogy egy jó nevű reál beállítottságú kéttannyelvű gimnáziumban sincs matek-, fizika-, kémia-, biológia- és nyelvtanár. Összeomlott? Nem, hiszen az épület áll és folyik benn valamilyen fokú oktatás. Működik? Nem.

Ha figyelmesen elolvasod, amit írtam, láthatod, hogy vannak közös pontjaink: ha egy cég működésképtelen eus pénzek nélkül, az azt mutatja, a támogatások torzítják a versenyt és ez senkinek nem jó.

Az egész NER gazdasági alapja az volt, hogy valamilyen csöcsön lóg, vagy EU csöcsön, vagy állami csöcsön vagy kap egy 'lex valamilyen' törvényt, ami megvédi a nagybetűs Piaci Versenytől.

Szűnjön me ez a fajta pénzbeáramlás, döntsön a Piac. 

Na, akkor lesz vége az orbáni rendszernek, amint a Piac dönt... :D

Ahogy a politikai piacnak is jót tenne a valódi verseny, ellenzék ilyenfajta töketlensége patetikus, nem tesz jót az országnak, hogy a fidesznek nincs komolyan vehető konkurenciája.

Ez az egyetlen politikai terméke a Fidesznek, hogy rajta kívül mindenki más töketlen és a hívek valami képzeletbeli rosszhoz hasonlítják a valós rosszat.

Már mondtam több hosszútávú tervet is: felépített egy biztos hátországot, ami köveit őt és épített egy olyan országot, ahol boldogulni tud az, aki AKAR.

Az egész NER gazdasági alapja az volt, hogy valamilyen csöcsön lóg, vagy EU csöcsön, vagy állami csöcsön vagy kap egy 'lex valamilyen' törvényt, ami megvédi a nagybetűs Piaci Versenytől.

Ez kizárólag a véleménybuborékotokban igaz, ahogy az összes többi, jól ismert, a 444- ben is olvasható paneled is. 

Beszélgethetünk az oktatásról Fejlettnémetországban például ez a helyzet: 
Kultusministerien: Bundesweit fehlen mehr als 12.000 Lehrkräfte | tagesschau.de
 

2035-re pedig ezt várják:
Warum der Lehrerberuf für viele unattraktiv ist | tagesschau.de

Pedig ha megnézed a Szent Makromutatókat, akkor azt látod, milyen sokat költ GDP arányosan a német állam oktatásra a nagyságrendekkel nagyobb GDP-jéből, milyen magasak a fizetések és ezt mennyivel kisebb inflációs ráta mellett keresik meg, ésatöbbi, ésatöbbi. A makrmutatók alapján sorokban kellene állnia a fiatal tanároknak a német iskolák előtt, mégsem ez a helyzet, lásd a függetlenobejktív német sajtót.. (Ez egy jó példa arra, mennyire komolyan vehető indikátorok makroszámok a gyakorlatban). A tanárhiány minden magát fejlettnek nevező társadalmat sújt, és ennek nem a Scholz vagy az Orbán az oka. Az okok máshol fekszenek, belemehetünk, de most maradjukn a témánál.

Szóval, ha ennyire világszarai vagyunk, világelsők a félrekezelésben, legszarabb gazdaság a miénk, mindenki csöcösn lóg, amin most már nem tud, akkor mikorra várod az összeomlást?

Kultusministerien: Bundesweit fehlen mehr als 12.000 Lehrkräfte | tagesschau.de

Vadász, vadász..

Im Schuljahr 2015/2016 waren in Deutschland an allgemeinbildenden Schulen insgesamt 754.726 Lehrer beschäftigt.

12.000 / 754.726
Nálunk 16 ezer tanár hiányzk a 100 ezerból.

mikorra várod az összeomlást

Ha csak a német kormányzat nem gyakorol hatást a német nagyiparra, nem lesz olyan összeomlás hogy hirtelen százezrek vesztik el a munkájukat.
Elszegényedés van, lesz.

Könnyen, gyorsan akarsz győzni, csak hát az a kurva adatok, azok ne rondítanának bele a jól felépített álomvilágodba:

 In Sachsen-Anhalt erfolgte im Jahr 2022 fast jede zweite Einstellung an Schulen mit Personen, die keine formale Ausbildung für das Lehramt besaßen. In den kommenden Jahren wird sich das Problem verschärfen und auch auf Bundesländer ausweiten, die aktuell noch nicht betroffen sind. Zwar gehen die Prognosen von Bildungsexperten zum Lehrermangel deutlich auseinander. Als sicher gilt aber, dass ab Mitte der 2020er Jahre eine signifikante Lücke entsteht, die sich in den anschließenden zehn Jahren weiter öffnen wird. Im Schuljahr 2035/36 könnte es in Deutschland bis zu 85.000 offene Stellen für Lehrkräfte geben, die sich nicht mit regulären Fachkräften besetzen lassen. 

 

Lehrkräftemangel an Schulen | Statista

 

Vagyis a német oktatás úgy produkálja ezeket az alacsonynak tűnő hiánysázmokat, hogy iszonyú mennyiségű szakképesítés nélküli "tanár" tanít. Mindezt a bezzegmakróadatok mellett. 

Utána néztél hogy ezek az oktatók milyen iskolákban és mit taníthatnak?
Magyaroszágon is oktathatnak és nem túl meglepő módon jelentősen növekszik a számuk.

Azt nem értem benned, hogy tudod jól hogy Németország többszörösét költi oktatásra per fő alapon is, pontosan tudod hogy a migráció globális célpontja, van valamiféle fogalmunk róla hogy milyen elvárások lehet el a német iskolában, sejthetjük hogy a gyakorlati helyek is jobb minőségűek mint itthon - mégis kitartóan magyarázatod hogy szar az oktatási rendszere.

Ki a tököm hiheti el hogy a világ 4. legnagyobb, legtöbb hozzáadott értéket termelő gazdagságának szarabb az oktatási rendszere mint a periférián levő gyarmatáé?

Már mondtam több hosszútávú tervet is: felépített egy biztos hátországot, ami köveit őt és épített egy olyan országot, ahol boldogulni tud az, aki AKAR.

Na, erre a hátországra nincs most pénz, mert elfogyott a mások pénze. Ez a hátország sose volt olyan helyzetben, hogy a Piaci Verseny közepette képes legyen működni.

Ez kizárólag a véleménybuborékotokban igaz, ahogy az összes többi, jól ismert, a 444- ben is olvasható paneled is. 

A KSH is a véleménybuborékban él már?

Beszélgethetünk az oktatásról Fejlettnémetországban például ez a helyzet: Kultusministerien: Bundesweit fehlen mehr als 12.000 Lehrkräfte | tagesschau.de

Ez egyrészt terelés, másrészt olyan, mintha nálunk hiányozna ~1300 tanár. De nálunk már tavaly 15000 tanár hiányzott a rendszerből és idén ehhez hozzájött még 5-8 ezer és hozzá fog jönni még pár ezer. Nem fog összeomlani az oktatás, mindig lesz valaki az iskolákban, aki valamilyen szinten tanítani fogja a gyereket, hogy 60 fős osztályban, vagy csak vigyáz rájuk, az már kérdés, de az iskola ott lesz és a gyerekek benne lesznek. Viszont a minőségi oktatás, mint olyan, már évekkel ezelőtt összeomlott.

Amúgy meg hogy van ez? A németek már éhenfagytak télen, most meg kiderül, hogy Fejlettnémetország?

Szóval, ha ennyire világszarai vagyunk, világelsők a félrekezelésben, legszarabb gazdaság a miénk, mindenki csöcösn lóg, amin most már nem tud, akkor mikorra várod az összeomlást?

Nézd, amikor hiperinfláció volt, akkor se volt összeomlás abban az értelemben, amiben használnád, nem volt se államcsőd, se nagy zuhanás a gazdaságban. Ez egy folyamatos dolog, ahogy rohad szét minden és már arra se veszik a fáradságot, hogy takargassák.

Ami az oktatás illeti, az, amit te rettenetes magyar jövőnek felvázolsz (mindmeghalunk), jelenleg a német valóság. Van olyan német régió, ahol már tavaly 50% körüli volt a szakképesítés nélküli "tanárok" aránya. 

Belinkelem neked is:
Lehrkräftemangel an Schulen | Statista

Vagyis nagyságrendekkel nagyobb GDP-ből, jóval nagyobb GDP arányos ráfordítás mellett sem megy a tanárhiány felszámolása, így a ballib mantra : "több pénzt az oktatásra" nem segítene itt sem. Játszásiból előkereshetjük, hány tanári állást szüntettek meg 2002-2010 között, de hidd el, nem jönnél ki abból jól. Ahogy abból sem, ha mesélek rólam mit láttam én 1996-ban cserediákként Németország leggazdagabb régiójában az iskolában.

Az elszegényedés, a lecsúszás akkora Szarmagyaroszágon, hogy a munkaerőt úgy kell összevadászni, bármibe is akarsz fogni, hiába akarod megfizetni, az ácsom már nem jár ki "németbe", mert itthon is megkeres annyit,  az autópályán folyamatosak a dugók, egy használtautó fél nap alatt elmegy hirdetés feladás után,  nem drága az 1500Ft-os cigaretta, belefér a napi másfél-két foboz, nem drága a 4-500 forintos sör,  legurul abból napi 3-4, hétvégen egy tálca is. 

Orbán a hátországot ellenzékben kezdte építeni, 1997 körül, jóval több az, mint amit te akarsz belőle látni, és lényegi része  -bármennyire is fáj ez nektek- nem a mások pénzéből él, hanem a saját munkájából.  

De látom, hogy jól el vagy te a buborékodban, ott mindenre van könnyen megjegyezhető, kényelmes és egyszerű válasz, és mivel azt te is látod, hogy ez az ellenzék soha a büdös életben nem fogja tudni leváltani Orbánt, már csak abban bízhatsz, hogy majd a külső körülmények hatására megbukik.

Azonban csak annyi fog történni, hogy kiderül, az EU a pénzfegyverrel tud nehézségeket okozni, de Orbánt váltani nem. 

Ami az oktatás illeti, az, amit te rettenetes magyar jövőnek felvázolsz (mindmeghalunk), jelenleg a német valóság. Van olyan német régió, ahol már tavaly 50% körüli volt a szakképesítés nélküli "tanárok" aránya. 

Aham, tehát a statisztika szerint a németek leghamarabb 12 év múlva lesznek ott, mint mi voltunk tavaly, de az a német valóság, ami majd nálunk lesz... most épp nem éhenfagynak, hanem tanárhiányuk van. Lakosság aránya mond neked valamit? Látszólag nem.

Vagyis nagyságrendekkel nagyobb GDP-ből, jóval nagyobb GDP arányos ráfordítás mellett sem megy a tanárhiány felszámolása, így a ballib mantra : "több pénzt az oktatásra" nem segítene itt sem. Játszásiból előkereshetjük, hány tanári állást szüntettek meg 2002-2010 között, de hidd el, nem jönnél ki abból jól. Ahogy abból sem, ha mesélek rólam mit láttam én 1996-ban cserediákként Németország leggazdagabb régiójában az iskolában.

Keressük elő, én akkor is tüntettem, tiltakoztam, végül felmondtam 2007-ben.

De látom, hogy jól el vagy te a buborékodban, ott mindenre van könnyen megjegyezhető, kényelmes és egyszerű válasz

Innen nézve jól el vagy te a buborékodban, ott mindenre van könnyen megjegyezhető, kényelmes és egyszerű válasz. Kurva komplex dolgokra van egy-egy mondatod, amikor meg nincs tovább, akkor jön a görög mitológia meg a többi terelés.

Azonban csak annyi fog történni, hogy kiderül, az EU a pénzfegyverrel tud nehézségeket okozni, de Orbánt váltani nem. 

Nem is várom, hogy az EU miatt majd leváltják. Majd elhúz mellettünk az összes szomszéd ország, aztán előbb-utóbb csak nyilvánvaló lesz, hogy mennyire rossz úton jártunk, akkor majd leváltják. Ez még messze van, amíg meg lehet magyarázni a kontinens legnagyobb inflációját, legnagyobb alap kamatát és a többit, addig meg fogják magyarázni, nem félek én ettől. Csak tudod, unalmas hallgatni, hogy a nyugat haldoklik, de amíg vannak erre rezonáló fülek, addig fogják harsogni.

Ha kényelmesen elsétálsz amellett, hogy a német oktatás már most tele van képesítés nélküli "tanárokkal", van ahol ez 50%-os arány is lehet, és összehasonlítod a magyar statisztikával, ahol képesítés nélkül nem lehet tanítani, akkor láthatod, hol torzul a kép. Persze ha nem akarod látni, akkor nem látod, és akkor számodra nincs, van nekem gyerekem, három is, mind átesett egy ilyen korszakon.

Tavaly decemberben voltam üzleti úton Németország igen fejlett nagyvárosában, a belvárosban minden harmadik utcai lámpa égett, ott bolyongtam a sötétben, aztán bementem a közel 100 eurós hotelszobába, ahol nem volt fűtés, miközben hajnalban jégvirágokat rajzolta  az ablakra a tél. Az utcai plakátok csak úgy ontották a propagandát: sprórolj az árammal, spórolj a gázzal.  A gépet lekéstem, mert éppen valami szakállas arab terroristákat kerestek a reptéren, és három óra nem volt elég, hogy átjussak a biztonsági ellenőrzésen,  úgyhogy ott ücsörögtem a fűtetlen reptéren estig. Elolvastam két regényt, a kettő között végignéztem, ahogy a hullarészeg, büdös hajléktalan bandát, akik minden nőbe belekötöttek, végül csak kivezette a rendőrség.

Ha neked, ráadásul volt tanárként -  az Iliász terelés, akkor túlbecsültelek.

Nem fordul elő többet. 

Ha kényelmesen elsétálsz amellett, hogy a német oktatás már most tele van képesítés nélküli "tanárokkal", van ahol ez 50%-os arány is lehet, és összehasonlítod a magyar statisztikával, ahol képesítés nélkül nem lehet tanítani, akkor láthatod, hol torzul a kép.

Egyrészt ezt úgy hívják, hogy cherry picking, másrészt én is tanítottam képesítés nélkül, sőt, a szaktanárok jelentős része nem pedagógus. Üdv a való világban.

Tavaly decemberben voltam üzleti úton Németország igen fejlett nagyvárosában, a belvárosban minden harmadik utcai lámpa égett, ott bolyongtam a sötétben, aztán bementem a közel 100 eurós hotelszobába, ahol nem volt fűtés, miközben hajnalban jégvirágokat rajzolta  az ablakra a tél. Az utcai plakátok csak úgy ontották a propagandát: sprórolj az árammal, spórolj a gázzal.  A gépet lekéstem, mert éppen valami szakállas arab terroristákat kerestek a reptéren, és három óra nem volt elég, hogy átjussak a biztonsági ellenőrzésen,  úgyhogy ott ücsörögtem a fűtetlen reptéren estig. Elolvastam két regényt, a kettő között végignéztem, ahogy a hullarészeg, büdös hajléktalan bandát, akik minden nőbe belekötöttek, végül csak kivezette a rendőrség.

:D

Ha neked, ráadásul volt tanárként -  az Iliász terelés, akkor túlbecsültelek.

A témát tekintve terelés, mint minden sztorid, anekdotád, meséd a témában.

"Németország igen fejlett nagyvárosában, a belvárosban minden harmadik utcai lámpa égett, "

De jo nekik. En multkor vittem be asszonyt a megyei korhazba ejjel az ugyeletre, a jarda vegig teljesen sotet volt, egyetlen lampa sem egett. 

"bementem a közel 100 eurós hotelszobába, ahol nem volt fűtés" - az meg gondolom nem merult fel hogy a legkondival futs (bar ez inkabb delebbre jellemzo), vagy szolj a portan hogy nyissak meg a radiatort.

"Az utcai plakátok csak úgy ontották a propagandát: sprórolj az árammal, spórolj a gázzal. " - hat ha szerinted az a propaganda hogy "ne pazarolj", akkor ami Orbanisztanban megy, azt hogy jellemezned? :D

"éppen valami szakállas arab terroristákat kerestek a reptéren," - es ezt veled, mint Very Important Passenger, kulon kozoltek, ugye? :D

"három óra nem volt elég, hogy átjussak a biztonsági ellenőrzésen,  úgyhogy ott ücsörögtem a fűtetlen reptéren estig. Elolvastam két regényt" - harom ora alatt ket regenyt? eleg kemenyen tolod.

" a hullarészeg, büdös hajléktalan bandát, akik minden nőbe belekötöttek, végül csak kivezette a rendőrség." - eleg jol megy a nemet hajlektalanoknak, akik azert vasarolnak repulojegyet, hogy aztan azzal bejutva kossenek bele nokbe. Gondolom migrancsok is voltak, akiket Soros szemelyesen bizott meg ezzel a feladattal, es fizette a repjegyuket, ugye? :D

Ami az rejtet exporttámogatás "elméletét illeti", a valóság támasztja alá: ezek a pénzek visszamennek, nagyobb részük Németországba, kisebb részük Fanciországba és még néhány mási nyugati tagállamba. 

Itt egy neres háttérrel nehezen megávdolható cikk a témában:

Az uniós támogatás jó része visszafolyik nyugatra, mégis elkényelmesíti a magyar cégeket | G7 - Gazdasági sztorik érthetően

 

Egy fiktív, közepes méretű magyar vállalat lesz az alanyunk, amely lézervágó gépekkel dolgozik, a céget az egyszerűség kedvéért Magyar Kft.-nek nevezzük. Ez a tevékenység általánosnak mondható a közepes vállalatok körében, sokan foglalkoznak ilyesmivel, hiszen ezekkel a gépekkel vágják (gyártják) a különféle berendezések fém vagy műanyag alkatrészeit.

A munkához szükséges legjobb lézervágók alsó hangon nettó 300 millió forintba (körülbelül 1 millió euróba) kerülnek, de szerencsére a Magyar Kft. ügyesen pályázik az uniós támogatásokra, és a bekerülési költség 50 százalékát pályázatból fedezi.

Lézervágót sajnos magyar vállalatok nem gyártanak, ezeket a gépeket többnyire Németországból (vagy egy ázsiai gyártó európai forgalmazójától) szerzik be a magyar cégek, és ebből rögtön az is következik, hogy nem csak a támogatás áramlik vissza Nyugat-Európába, de a teljes összeg, vagyis az önerő és az esetleg felvett hitel is oda kerül. Ez azonban csak mellékszál, az égvilágon semmilyen probléma nincs vele, hiszen a gép nálunk fog dolgozni, magyar családoknak ad megélhetést.

Az utolsó mondattal - az értékítéletel -  nem értek egyet,  szerintem baj, hogy az EU vlaódi fejesztés helyett csak rejtett exporttámogatást ad a gazdag államoknak, de  a mechanizmus leírása pontos - ezt magam is láttam, hogy így működik.

 

Mi lenne a sorsa? Átalakul vagy tönkremegy - de mindkét opció piacvesztés ám a német oldalnak is!

Ezért is lenne önellenható, ha áttérnének erre a modellre, és eddig ezért nem tértek át. Ezt német újságok is elkottyintották. Azt el tudom képzelni, látva az EU katasztrofális Ukrajna-politikáját, hogy nem csak duma szintjén, hanem ténylegesen is átállnak háborús módba ellenünk, és úgy vannak vele, ha veszítenek is pár milliárd euró meg nem termelt nyerséget, mi sokkal többet veszítünk és ez a különbség az ő nyereségük. Ezért gyilkos a háborús logika: nagyon nehéz meglátni ebből a nézőpontból, hogy ezen mindkét fél veszít.  

Igen, vannak olyan EU-s pénzek, nem is kevés, ami még ennyi hasznot sem hozott. Az unió nem élet és halál ura gazdasági téren sem, csak annak akarja hinni magát. 

ezek a pénzek visszamennek, nagyobb részük Németországba, kisebb részük Fanciországba és még néhány mási nyugati tagállamba. 

Mivel az ország exportvezérelt, az exportált termékek túlnyomó többségét pedig nyugati vállalatok állítják elő, túlzottan nem meglepő hogy rendszerbe kerülő tőke jelentős része kapcsolódni fog hozzájuk. Ezen mondjuk segíthetne valamelyest ha évi ezermilliárd Forintokkal nem kizárólag a külföldi vállalatokat beruházásait  támogatnánk. 2021-ben már átlagosan 130 millió Forintot fizetett az ország egyetlen új, multinacionális vállalat által létrehozott munkahely létrejöttéért.

Magas kamatkörnyezet mellett is csak 2x százalékra tudtuk lenyomni az inflációt, ebben szerepet játszik az euróban érkező támogatások hiánya.

Ezekből akarjátok ti levonni a következtetést: a magyar gazdaság mindjárt összeomlik, és akkor majd jól megbukik Orbán, ám ez nem több vágyvezérelt gondolkodásnál.  

Ezt különben végighallgattam már 2012-ben, és 2020 körül is, szerintem a HUP-on is nyílt jópár topic, ami arról szólt, hogy Orbán miatt mindmeghalunk, és ott tételesen felsoroltátok a 444-ben olvasható  aktuális agitprop üzeneteket.  

A külföldi beruházások támogatása valsz lobbi pénzek, hogy a németek döntéshozói elnézőek legyenek a magyar vezetéssel szemben. Meg lobbipénzek, hogy kínai hiteleket kapjanak beruházásokra. Más területeken meg a saját érdekszférába tartozó építkezésekbe öntötték az eu pénzeket és közpénzeket. Ehelyett most állampapír dömpinggel próbálják pörgetni a pénzégető és átcsoportosító beruházások finanszírozását. A legrosszabb az egészben, hogy nagyon rossz hatékonysággal lopnak. Valsz csak a pénz töredékét lopják el, a többi a haszontalan látványberuházásokban ég el és folyamatos költséget generál, vagy hagyják lerohadni elkészülte után. 

Ja meg persze a gdp számok feltornászásában is jók a beruházások, akkor is ha egyébként érték nem nagyon keletkezik.

Sőt, lefizetik a hitelminősítőket, meg hamis adatokat szolgáltatnak a gazdasággal kapcsolatban. Azért nő a GDP, mert Orbánék lefizetik a számokat. AZért keresel többet euróban, forintban, bármiben, mint 10 éve, mert orbán lefizet. Bezzeg, ha jönnének a migrik, meg a buzik, meg az IMF, sokkal jobb lenne. Egy 240forintos euró az álmom meg 30%-os munkanélküliség, 30.000 forintos minimálbérrel. Tisztára, mint egy retardált csoportban, a facebookon.

hup.hu##article[data-comment-user-id="16401"]

hup.hu##article[data-comment-user-id="4199"]

Lehet, hogy én vagyok a hülye, de nekünk már 1945-1989 között megoldották, hogy akármelyik állami hivatalba tette be a család bármely tagja a lábát, mindenhol az volt a válasz, hogy tudjuk ki volt csendőr, tudjuk ki volt katonai elhárító, tudjuk ki harcolt önként az oroszok ellen, tudjuk ki volt klerikális a családban, semmi jóra ne számítsunk. Tökmindegy, hogy milyen hivatalos piszlicsáré ügyről volt szó. Szóval így 21. századi informatikai háttérrel szerintem te vagy naiv.

Miért nekem kéne megoldanom a nem létező problémáját? Alapvető kérdés egy titkos(?) szavazásnál a bizalom. Nálam sokkal okosabb emberek próbálkoztak már vele, itt egy példa:

https://lists.debian.org/debian-vote/2022/03/msg00072.html

https://www.debian.org/vote/2022/vote_001

Azért, mert te kifogásoltad az egyéni azonosítót. Nem kell megoldanod, csendben is maradhatsz. Egyébként a weboldalon a tájékoztatóban leírják, hogy hogyan biztosítják a titkosságot, akár el is olvashattad volna, de nyilván beszólni egyszerűbb.

Abban egyetértek veled, hogy a bizalom alapvető kérdés. Én átolvastam azt hogy hogy kezelik az azonosítót, és elfogadtam. Más, aki esetleg nem bízik bennük, nem. Ez van. Mellesleg nyilván félnem kell attól, hogy megtudják, hogy arra szavaztam, hogy a Lánchíd maradjon meg autómentesnek. A hülye kérdésekre meg nem válaszoltam, túlzottan nemzetikonzultáció-stílusúnak tartom.

A balos adatgyűjtés jó, mert sosem hazudnak, csak ha elüti a villamos. A jobbos vakcinaregisztráció rossz, mert akkor a kormány megtudja az email címed, amit már tud, hisz van ügyfélkapud.

hup.hu##article[data-comment-user-id="16401"]

hup.hu##article[data-comment-user-id="4199"]

A balos adatgyűjtés egy poltikai akcióhoz kötődik, Fideszes ezzel szemben az egészségügyi veszélyhelyzetben elérhetővé tett oltást használta fel arra hogy begyűjtse a körein kívüliek elérhetőségét, majd poltikai marketing üzeneteket küldjön nekik.

Komolyan kérdezem: az elmúlt 12 év odáig züllesztette a közéletet, hogy nem érzed már a különbséget a kettő között? Normalitás részének vallod már a törvényhozó és végrehajtó hatalom totális összemosódását?

Igen, mert aki nem jelentkezett, az nem kapott oltást.  Meg kellett adni a TAJ számod, neved (ne kelljen kikeresni adatbázisból), meg ahol elérhetnek (telefon, vagy egy hirtelen regisztrált emailcím)

Deg szólni a háziorvosodnak és úgy is rendben volt. De ment az ajvékolás, hogy a kormány kíváncsi azokra az adataira, amit már eleve tud.

Ellenben, ha véleményedet akartad kinyilvánítani a politikai akcióval kapcsolatban, akkor ahhoz kellett minden személyes adatod egy olyan adatgazdának, amiből ment a datadatos libásbajnai féle SMSkampány, ami teljesen rendben van.

hup.hu##article[data-comment-user-id="16401"]

hup.hu##article[data-comment-user-id="4199"]

hogy a kormány kíváncsi azokra az adataira, amit már eleve tud.

Kormány nem tudja az e-mail címedet vagy ha éppen tudja is, nem volt jogalap arra hogy poltikai marketing üzenetekre használják fel. Veszélyhelyzetben létrehozott oltás-regisztrációt használták fel erre a célra. Értem én hogy utálod az ellenzéket, nekem sem hiányoznak - de ez ettől még kisstílű, igénytelen dolog. Pont olyan, mint amivé végleg vált a magyar demokrácia, az elmúlt 14 évben.

Ez mekkora aljas húzás volt kormánytájékoztatót küldeni a parasztoknak: 26db ilyen levél érkezett nekem. 2021. január óta. ez kevesebb, mint havi 1db.

De hol van az ellenzéki, objektív tájékoztatás? Budapest infó? Árnyékkormány mit tett az országért? Az előválasztás regisztrációja nem volt törvénysértő? De a legjobb: ellopja a kormány az adatainkat (amit tud), és GDPR-t sértett, mert be volt pipálva a hírlevél (egy telibevert vészhelyzetben igenis engem tájékoztasson a kormány, ne az onlyfansra, vagy twitterre vagy tiktokra tegye fel a fontos híreket. Tudod vannak olyanok, akiket a közösségi szennymédia hidegen hagy.)

hup.hu##article[data-comment-user-id="16401"]

hup.hu##article[data-comment-user-id="4199"]

Hogy lehet annyira félrenézni, hogy a kormány az adott spammel nem a vészhelyzeti kommunikációt hanem konkrét propagandát küldött ki, közel sem "fontos híreket".

Nem tudom te mit vársz az ellenzéktől, de egyértelmű, hogy teljhatalom kötelezettségeket ró az azt viselőre. A kormánynak és a mögötte lévő pártnak el kellene fogadnia, hogy sok éve kormányoznak alkotmányozó hatalommal. Nem kellene azt láttatni, hogy ők ellenzékben vannak. Valamint nem abban kellene kimerülni az erőnek, hogy verjék a mellüket mennyit tesznek hanem tenni is. (a lopás a saját haveroknak nem számít ide)

Ez mekkora aljas húzás volt kormánytájékoztatót küldeni a parasztoknak: 26db ilyen levél érkezett nekem. 2021. január óta. ez kevesebb, mint havi 1db.

Javaslok neked egy egyszerű tesztet: vedd úgy, hogy Gyurcsánytól kapod ugyanezeket a kormánytájékoztatókat, amelyeknek semmi köze az oltási információkhoz. Ha erre gondolva tikkelni kezd a szemed, akkor ez most sincs rendben.

Az előválasztás regisztrációja nem volt törvénysértő?

Miért, az volt?

De a legjobb: ellopja a kormány az adatainkat (amit tud), és GDPR-t sértett, mert be volt pipálva a hírlevél (egy telibevert vészhelyzetben igenis engem tájékoztasson a kormány, ne az onlyfansra, vagy twitterre vagy tiktokra tegye fel a fontos híreket. Tudod vannak olyanok, akiket a közösségi szennymédia hidegen hagy.)

Erre miért nincs külön hírlevél, akit ez érdekel, az kapjon kormánytájékoztatót rendszeresen email útján? Miért kell oltási információnak álcázni, aztán már annak se?

Egy hatalom nélküli ilyen "árnyékkormány" az hogyismondjam, jellemzően legfeljebb az árnyékszéken ülhet, meg mindenféle sajtótájékoztatót tarthat, hogy húdemásképp csinálnák, de ennyi. Egyébként az elmúlt hónapokban nemnagyon hallani róluk.

Egy random ellenzéki, de mondjuk politikai adatgyűjtős, vagy mondjuk szimpatizáns regisztrációt nem kéne egy lapon említeni egy _kormányzati_ akcióval, amikor is az emberek saját életük féltésére apellálva megy a regisztráció. A kormány neked nem hírlevelet küld arról, hogy heló itt az oltás, meg heló ez a helyzet, hanem állampolgárként tájékoztat, amúgy küldhetné a magyarorszag.hu -s accountra is, és miért nem ott lehetett vajon regisztrálni az oltásra? Ezzel szemben állandóan megvédenek valamitől, ami nem is nagyon csatlakozik a covidhoz.

A kormány tájékoztat, voltak/vannak kormányinfók élő egyenesben, illetve néha sikerült olyan tájékoztatót küldeni, amihez a külön beleegyezés sem volt szükséges.

Ezert ki es mennyit tesz majd zsebre?

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

Mintha úgy emlékeznék, hogy a kormány kivéreztetné az önkormányzatokat, ami ellen még a fideszes polgármesterek is felszólaltak. Ugye az iparűzési adóelvonás illetve a szolgáltatások árainak befagyasztása, valamint a szolidaritási adó^H^H^Hhozzájárulás. https://www.facebook.com/cserpalkovicsandras/posts/797444808404738 

Akkor segítek. A történet amibe beleszóltál úgy, hogy látszólag hangyafingnyi információd sincs: 
A budapesti vezetést megvádolták, hogy még a városházát is eladnák. Kiderült, hogy nem így van, volt olyan terv amit leszavaztak, hogy a városházát elköltöztetnék. De helyette egy másik tervet támogattak, aminek része volt, hogy egy részt parkká alakítanak. Ez nem történt meg mivel után Viktor "pocak tábornok" elvette a lét, hogy még több focistadion legyen. 

ekkor bullshit

Az tény hogy vizsgálták, hogy el lehet-e adni. De nem tudták.

Az tény hogy beígért karácsony közparkot az udvar helyén, amiből ne mlett semmi -csak maradt zárt parkoló. Ha ezt komolyan fontolóra vették akkor legalább terveket, tanulmányokat kellett volna készíeni , de az se.. 

Karácsony a legkártékonyabb parazita polgármester..

Az tény hogy vizsgálták, hogy el lehet-e adni. De nem tudták.

Úgy látom beszálltál a hazudós versenybe. Azt vizsgálták meg, hogy mi lenne ha elköltöznének és akkor értékesítenék az épületet. De már a tervet leszavazták (erre konkrét bizonyíték van, mégpedig egy olyan ülés ahol /Fideszes képviselők belelértve/ választották  a másik tervet)

Az tény hogy beígért karácsony közparkot az udvar helyén,

A tény az, hogy egy olyan tervet fogadtak el ahol egy közpark épül az udvar helyére. De ezt is le kellett húzniuk mert Viktor "pocak tábornok" igényt tartott rá, hogy szétszórja

FYI

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”

― Margaret Thatcher

https://www.goodreads.com/quotes/138248-the-problem-with-socialism-is-t…

--

Mi fáj jobban, hogy utánozza Viktort, vagy az hogy jobban?

Nekem nem fáj, csak szánalmas: hogy se egyedi ötlete, de még amit másol azt is szarul. Ráadásul olyan időzítéssel, hogy saját magával keveredik vele önellentmondásba. Megintcsak: szánalmas. "Elütött a villamos 2 vagy 3".

Karácsonyhoz képest Demszkynek legalább megvolt a magához való esze. Ugyancsak gazember, de legalább fel tudott mutatni -majdnem- minden ciklusa végére -a választásokra- valami saját kezdeményű->saját megvalósítású->saját végeredményt (aszfaltozzuk újra a Bartók Bélát, hogy fel lehessen bontani pár hónappal később stb.)

https://24.hu/belfold/2006/08/30/demszky_16_eve/

Eddig Karácsony eredményei:

Blaha, Déli körvasút megfúrrása, Műegyetem rakpart megfúrása, Galvani híd megfúrása.

Pártpolitikától függetlenül: eddig tobb kárt okozott mint hasznot.

Déli körvasút megfúrrása

Megint kimondta a bíróság hogy a körvasút szarul volt előkészítve, ehhez Karácsonynak semmi köze.

Bíróság semmisítette meg ismét a körvasút engedélyét.

galvani híd

Saját maga által rendelt szakvéleménynek mond ellent a kormányt.

Aha. De ha nemzetgazdaságilag hűdeqrvafontos beruházássá lett volna nyalvánítva (de minthogy nem narancsos a főváros, hát coki...), akkor nem lett volna ilyen módon megfúrható. Az,hogy _formai_ hibák miatt elkazsálták a beruházást, hogy ott áll a harmadih vasúti híd a budai oldalon egy vakvágánnyal, az nem baj annak a kisebbségnek, akik bármi, csak rossz legyen alapon politikai tőkét akarnak kovácsolni abból, hogy bármi, ami előre vinne, annak keresztbe tegyenek... És ez a "mindegy, csak szopjon Budapest" hozzáállás ugyanúgy érvényes a kormányzatra, mint azokra nagyonsötét ződekre, akik _formai_ hibákba kapaszkodva lehetetlenítik el lassan azt, hogy a vasúti közlekedés érdemben hozzá tudjon járulni a környéki közlekedéshet, illetve a városon belüli eljutáshoz is.

Megint kimondta a bíróság hogy a körvasút szarul volt előkészítve, ehhez Karácsonynak semmi köze.

Technikai részlet, ha nagyon akarsz bármilyen projektet megfúrhatsz: találhatsz benne hibát, vagy akár csak megkérdőjelezhető döntést. Karácsony ott feküdt keresztbe ennek a projektnek -is-, ahol csak tudott. Érdekes módon ez az eddigi egyik legnagyobb hatású elért eredménye majdhogynem egy teljes ciklus vége felé. (oké  a Galvani híd megfúrása hasonlóan nagy horderejű és káros :) ). Lassan csinálhatna valami konstruktívat is a sok destruktív akció után.

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”

Igen. Lásd maximált üzemanyagár, árstopok, kamatstop, kötelező akció a nagyobb boltoknak, kötelező propaganda a szolgáltatók és most már a bankok részéről, és lehetne még sorolni. Én többször is mondtam már, hogy a Fidesz-kormány baloldali, szocialista gazdaságpolitikát folytat.

mélyszegénységben élőknek nem jár segítség

Természetesen ha dolgoznak jár

a gazdagéknak

nyugodtan oszd le 1főre a fizetést azt figyelembe véve, hogy a gyermeknevelés is teljes embereket kíván: anyagilag nem tehetősek általában ezek a családok, csak másképp oszlanak meg a ráfordítások.

Ez egy kurva komplex dolog, amire évek és szakemberek ezrei kellenének, ha nem lenne teljesen szétcsapva a szociális szféra. Oda kell menni, felmérni, nagyjából egyénileg, változtatni, visszamérni, a mérések alapján változtatni, kudarcokat és sikereket elemezni, egyebek. Nem egy olyan feladat, amire egy populista államban lenne akarat.

Voltak EU-s projektek ezekre a helyzetekre. Vannak a családok akik mélyszegénységben élnek, sok gyerekük van, tanulatlanok, buták és ha pénzhez jutnak elverik. De ez nem azt jelenti, hogy ne kellene ezen változtatni. Van rá megkutatott, működő módszer.
Vannak falvak ahova, ahonnan nem jár semmi. Munka nincs. EU-s pénzen vásárolt buszon az önkormányzat összeszedte a munkásokat és elvitte őket a melóhelyret. Ha nem akart dolgozni akkor is elvitte. Évek kitartó munkájával meg lehet változtatni ezeket a kilátástalan történeteket. Ez a fajta a projekt működik. Meg volt kutatva ezért jött pénz. Aztán  vége lett a projektpénznek az önkormi baszott finanszírozni. Mondjam mire vótt pédz? Te is tudod. Minden maradt a régiben.

A problema az, hogy ha "segitesz" neki, akkor sem lesz valtozas. Szocik nyomtak ezt a raszorultsagi alapu gyerektamogatast, de a penz el lett csipszezve meg jatekgepezve, a gyerekek meg sajnos ugy lettek (nem) nevelve, hogy ujratermelik a szocialis problemat.

A segitseget tehat mindig ugy kell iranyitani, hogy az ne az alapjan jarjon, hogy mennyire van most "raszorulva" valaki. Hanem az alapjan, hogy milyen viselkedesmintat tartasz kivanatosnak, s milyet nem.

Az esz nelkuli gyerekcsinalas (es nem neveles) nem tamogatott viselkedes (v.o: CSP kb 12 eve nem emelkedett, helyesen). A dolgozo, kozeposztalybeli eletmod pedig tamogatott, tehat az itt szuleto gyermekek sokkal ertekesebbek, mint a melyszegenysegben szuletettek (v.o.: adokedvezmeny formajaban jar a tamogatas). Ez ennyire egyszeru.

A segítségnek a módja sem mindegy. Nem csak pénzzel, illetve nem csak az anyagi körülményeket figyelembe véve lehet segítséget nyújtani.

"az itt szuleto gyermekek sokkal ertekesebbek" - mert te úgy gondolod? Az anyanyelvét meghágó formában írók meg sokkal értéktelenebbek... én meg így gondolom...

Van egy olyan mondás a szociális szférában, hogy azt a gyereket kell fésülni, amelyik kócos. Annak sok hatása nincs, amikor csak a könnyen fésülhető gyereket fésülik meg újra és újra.

A problema egyik resze az, hogy a kocos gyereket hiaba fesulod, a gyereke nagy esellyel megint kocos lesz. Raadasul a szocialista szemlelet (csaladi potlek, egyeb szoc-tam) miatt (gazdasagilag) meg is eri sok gyereket csinalni nekik. Ez zsakutca, valojaban tovabb melyiti a problemat.

Amit mi szeretnenk, az az, hogy a rendesen dolgozo embereknek legyen sok gyermeke, mert nagy valoszinuseggel (surprise!) ugyanolyanok lesznek, mint a szuleik. Ezek a jo gyermekek, lehetoleg ilyenbol legyen sok, masikakbol meg ne tul sok.

Es miert adokedvezmeny? Mert az munkara is es gyermekvallalasra is osztonoz.

Miert nem kapnak a szinglik, keves gyerekesek? Azert, mert a gyermek a jelen kormany szerint kozugy (ez axioma jelenleg, kar megkerdojelezni). Tehat akinek nincs, es lehetne neki (gazdasagi ertelemben), az szalljon be azoknak a gyerekeknek a nevelesebe, akiket mas szul meg es mas nevel. Szolidaritas, elvtarsak!

A problema egyik resze az, hogy a kocos gyereket hiaba fesulod, a gyereke nagy esellyel megint kocos lesz. Raadasul a szocialista szemlelet (csaladi potlek, egyeb szoc-tam) miatt (gazdasagilag) meg is eri sok gyereket csinalni nekik. Ez zsakutca, valojaban tovabb melyiti a problemat.

Minden publikus és kevésbé publikus mutató szerint újratermelődött és mélyebb lett a probléma, pedig eltelt 12 év. Az elv és gyakorlat általában eléggé különbözik, ha az elv egy végletekig leegyszerűsített modell és a gyakorlat meg komplex.

Amit mi szeretnenk, az az, hogy a rendesen dolgozo embereknek legyen sok gyermeke, mert nagy valoszinuseggel (surprise!) ugyanolyanok lesznek, mint a szuleik. Ezek a jo gyermekek, lehetoleg ilyenbol legyen sok, masikakbol meg ne tul sok.

Ehhez kevés pénzt adni vagy nem adni. Ehhez koncepciók, kutatások, felmérések, stratégiák és alapvetően szociális munkások ezrei kellenek, akik nincsenek és évekig nem is lesznek, mert szétverődött a teljes ágazat. Eltelt 12 év, ezermilliárdok mentek el erre az álomra és senki nem meri visszamérni objektíven, mert teljesen nyilvánvaló lenne a totális kudarc, ami látszik a közvetlen és közvetett adatokból.

Raadasul a szocialista szemlelet (csaladi potlek, egyeb szoc-tam) miatt (gazdasagilag) meg is eri sok gyereket csinalni nekik. Ez zsakutca, valojaban tovabb melyiti a problemat.

Szedjük már össze hogy 3 gyerek esetén mennyi támogatást ad az állam - az adókedvezményen kívül - és milyen költségekkel jár őket nevelni.

Családi pótlék ebben az esetben összesen 48 ezer Forint.

Mennyibe kerül 3 gyereket: pelenkázni, etetni, ruháztatni, iskolai felszereléseket megvenni, gyógyszereket kiváltani?

Istentelenül jó üzletnek tűnik.

Hidd el, amikor az egyetlen esélyed a bevétel szerzésére a családi pótlék, akkor bevallalsz 5-7 gyereket. És abban az időben nemhogy minimálbért, de annál jóval többet összeszedtek így az indiánok. Ezért mondom hogy nem kell a csp-n növelni, az adókedvezmény sokkal jobb út.

Hogy lefedi e a gyerek teljes költségét? Valszleg nem. De sosem adtak még a dolgozó gyerekeseknek ennyi támogatást mint ma.

2011-ben 12.489 olyan család volt Magyarországon, ahol legalább 4 gyermek volt. 
2001-ben 16.955, tehát 10 év alatt 4000-el, 30 százalékkal kevesebb ilyen család volt.

Eközben 2011-ben 389.581 egy gyermekes, 285.486 kettő gyermekes, 67.330 három gyermekes család  volt.
741 ezer gyerekes családból 12 ezer volt a legalább négy gyerekes, ez a családok 1.6 százaléka sem.

[adatok forrása]

Konklúzió:

- Költségvetési mértékben ez a probléma egyszerűen nem létezik,
a szegény nagycsaládokra költött pénz láthatatlan mértékű most és 15 évvel ezelőtt is az volt
- 2001 és 2011 közötti családtámogatási rendszer alatt nem hogy nem nőtt, hanem nagyon jelentős mértékben csökkent a legalább 4 gyerekes családok száma
- A család pótlék értéktelenítése az érintett gyerekeket sújtja elsősorban, azokat akik nem tehetnek a saját sorsukról

Az adó az a közös kassza, amiből lehet finanszírozni mindent _is_. A gyermekjóléti dolgokra is lehet belőle költeni - de nem úgy, hogy azok, akiknek van gyereke, azok alapból kevesebbet adóznak, hanem úgy, hogy aki rászoruló, annak kell juttatni az adóként befolyt pénzből. Akár pénzbeli, akár természetbeli juttatásként.
 

A te személeted meg az, hogy a gyerekek utáni támogatás annak is "jár", akinek gyakorlatilag nincs rá szüksége, és annak is járna, ha igénybe tudná venni, akinek meg égetően szükséges lenne...
Mint írtam, a mélyszegénység, a gyermekszegénység ellen _nem_ az adórendszerrel kell tenni, hanem célzottan, ott és úgy, ahol és ahogy az hasznos/szükséges. Például a gyerekek számára eszközök, ellátás biztosításával, egyéb, szigorú feltételhez kötött(!) természetbeni és/vagy pénzbeli támogatással. A szigorú feltétel lehet pl. az, hogy mire költhető az adott összeg, milyen együttműködési kötelessége van a szülőnek (nevelési tanácsadás és hasonlók). Az adóból mindenkinek visszajár a legegyszerűbb, és a legolcsóbb "megoldás" - csak sajnos pont nem oda és úgy hat ahova és ahogy kéne.

Ha Kálmán nem eteti Kálmánkát, akkor ahhoz nekem mi közöm van? Miért kellene nekem szolidarítanom Kálmánkával, akinek az apja Kálmán akkora tróger hogy még a gyerekét rendesen etetni is képtelen? Milyen géneket fog Kálmánka továbbvinni, ha támogatjuk őt abban, hogy könnyű élete lehessen? (Szándékosan használtam ritka nevet, elnézést kérek minden Kálmántól, ne vegye magára!)

Ez az egész gondolat, hogy támogatni kell a szerencsétleneket fals, mert ettől csak egyre több szerencsétlen ember lesz.

Mert Kálmánka nem tehet arról, hogy az apja tróger. És ha annyira az, akkor akár a családból való kiemelése is szóba kerülhet, miközben Kálmán egy kanyi vasat nem lát, mint támogatást. De nem csak Trógerkálmán és Jómódújenő létezik, mint apuka - nagyon sokféle életkörülmény/élethelyzet, állapot van, ahol szükséges lehet valamilyen támogatás - hogy milyen/mekkora/meddig, azt az adozz gyermek körülményei döntik el jobb helyen, nem a szülő adózott jövedelme (ami persze egy elem a döntéshez).

 

nagyon el vagytok tévedve, amikor tanácsokat adtok, hogy mit kéne.

Jelenleg egy jobb oldali kormány van a hatalomban - annak az értékrendje a meghatározó: adó és szociális politikát az határozza meg.

Majd lesz baloldali kormány és akkor majd az lesz, hogy - aki dolgozik, annak növelik az adóját (prograsszíven), hogy szétosszák maguk közt meg egy kicsit az alsóbb néposztálynak.

ezen lehet vitatkozni - biztos van benne egy adag populizmus - bármit is jelentsen.

De alacsony és egykulcsos SzJA - bármilyen támagatás az adód csökkentése - nem pedig a meg nem keresett jövedelemet kapni ajándékba..

ezek mind poppuláris a dolgozók körében - a nem dolgozók meg szeretnének ingyen kapni segiiijt gondolom ott az lenen a poppuláris :-)

ezen lehet vitatkozni - biztos van benne egy adag populizmus - bármit is jelentsen.

Szinte csak populizmus van, minden más cukormáz a populizmuson.

De alacsony és egykulcsos SzJA - bármilyen támagatás az adód csökkentése - nem pedig a meg nem keresett jövedelemet kapni ajándékba..

Ez a populizmus része, hogy ami jól látható és könnyen kommunikálható egy mondatban, az előtérbe van téve, közben pedig már annyi különadó van mindenbe is beleépítve, hogy egy A4-es oldalra már nem fér fel és közvetve mind-mind fizeted, és kevés kivétellel mindegyik átmenetileg bevezetett különadó velünk maradt.

Két jó megközelítés van:

- alacsony adó és szinte nincs szolgáltatás,

- magas adó, rendes szolgáltatás.

Magyarország azt választotta, hogy beszedni mindkettőt beszedi (KATA vs. full adózás), azt hazudja, hogy rendes szolgáltatást ad és igazából alig van szolgáltatás.

Na most, ha - multiknál dolgozóként - rendesen adózól, akkor tud zavarni a KATA szintű EÜ ellátás, havi 90.000 Ft TB járulék mellett.

Nem csak a százalékos értéket, hanem az abszolútértéket is vizsgálni kell, mert rengeteg állami szolgáltatásban közvetlenül vagy közvetetten szerepet játszanak a világpiaci árak.

Lehet hogy a szocho százalékos értéke magas, de ettől még mélyen alul van finanszírozva az egészségügy, mert alacsony a jövedelmünk.

Bármely két számot egymás mellé lehet tenni - a gond az, hogy mivel adó formájában szedik be ezt is, így semmilyen kötelezettség/megkötés nincs a felhasználásával kapcsolatban - arra használja a kormányzat ezt a pénzt, amire akarja, pontosabban amire a parlament (nevű szavazógépe) felhatalmazza, mert _nem_ "pántlikázott", azaz adott célra elkülönítetten beszedett összegről van szó.

rossz szerződéseket kötnek, vizsgálatszám alapon fizetnek külső cég tulajdonában üzemelő gépekért. "Áll" egésznap a gép, százezres vizsgálati díjakat szednek, ezért nem használják. A gép amúgy megy egész nap, fogy az áram, a nyersanyagár vizsgálatonként pár ezer forint lenne. Nem ki-be kapcsolgatható gép. De a faszok szarul kötötték a szerződéseket / rossz az elszámolási rendszer, ezért nem éri meg vizsgálatokat végezni vele. És gondolom ezt nem kórházigazgató szinten kell nézni, hanem közpénz herdálás központi beszerzési tenderrel.

Ha a cég a szolgáltatást és nem csak a gépet nyújtja, akkor az üresjárati időket magánellátásra adják ki - lehet hogy mindkét fél érdekelt abban hogy “rossz szerződéseket” kössenek - elég beszédes hogy Szijjártó adta át Kóka vadonat új magánkórházát (Duna Medical).

a gyerekek utáni támogatás annak is "jár"

Ha a gyerekek után jár a támogatás akkor annak jár aki mefelel a kritériumnak: vagyis van gyereke. Mit olyan nehéz ezen megérteni? Természetesen ha van gyereked, de úgy gondolod, hogy az a pénz máshol jobb helyen van akkor tovább adományozod. Az elvi kérdés az, hogy a cselekvő személy aki adakozik az a magánszemély önszántából, vagy valami korrupt bürokrácia szervezet(állam).

Például a gyerekek számára eszközök, ellátás biztosításával, egyéb, szigorú feltételhez kötött(!) természetbeni és/vagy pénzbeli támogatással.

Nézd elég közelről látok több féle, több irányú próbálkozást: általános irányelv, hogy amiért nem kell erőfeszítést tenni azt nem veszik semmibe, sőt beépül a gondolkodásba: így pedig esély és motiváció sincs arra, hogy a segélyezésre szoruló állapot megváltozzon.

Ha esetleg valakit érdekel a valódi megoldás a népesedési problémákra, akkor:

 * A feminizmust be kell szüntetni. Mindenféle nőknek adott kedvezményt, támogatást és kvótát el kell törölni.

 * A férfi legyen a család teljes jogú feje annyira, hogy élet halál ura legyen a családban, az állam pedig nem szólhat bele.

 * _Semmilyen_ anyagi ösztönzőt nem szabad adni, és nyugdíjat sem! Viszont cserébe az elvonás is jelentősen csökkenhet, hiszen sokkal kevesebb kiadás lesz.

 * Be kell szüntetni a kötelező oktatást. Az oktatás annak a privilégiuma legyen, aki hajlandó költeni rá és persze van is mibűl.

 * A gyerekeket lehessen dolgoztatni a ház körüli munkákban. (De a kizsákmányolásukat cégek által továbbra is lehet tiltani.)

Kábé ennyi. Ha ezt bevezeted, akkor visszaalakulnak a hagyományos nagycsaládok, és lesz egy rakat gyerek mindenütt. Sajnos a kevésbé radikális megközelítések viszont nem fognak működni, lehet tipródni mint malac a jégen, de semmi nem fog működni és kész :-)

Illetve lehet még bízni benne, hogy szimplán propagandával meg lehet oldani a kérdést, de legalább az első pont még kitűnő propaganda mellett is kötelező.

UAE-ben az állampolgárok alanyi jogon kapnak egy rakás jövedelmet. Ez sérti a hármas pontot.

Tehát akkor a többi pontod leborotválható és elég nyomorban kell tartani a népet?

Én úgy tudom, hogy taníttatják is a lányaikat, betört oda is a feminizmus, csak a külsőségek egy részét tartják még.

Áh, csak külsőségek... aham. Nézzük Iránt, tized annyi a lakosság jövedelme, ott is folyamatosan esik a birth rate, a nagyobb része az iszlám térnyerésével esett (kb. az összes pontod stimmel), most tartanak 15-16 körül, az kb. nálunk a '80-as évek vége. QED?

Iránban felbomlott a hagyományos társadalom a 70-es évekre, és nem rendezték vissza, mert nem volt elég kemény kezű az ajatollah. Ott is tanulnak a nők, csak néhány dolgot nem tanulhatnak. A feminizmus egy kezdetibb fokán állnak, de a teljes jelenség teljes megfordításához nem volt bátorságuk.

Iránban felbomlott a hagyományos társadalom a 70-es évekre, és nem rendezték vissza, mert nem volt elég kemény kezű az ajatollah.

Fel, addig volt nagyobb a birth rate, amíg fel volt bomolva a hagyományos társadalom, aztán jött az iszlám a pontjaiddal és elkezdett esni a birth rate... :D

Magyarázkodhatsz vég nélkül, de ha a világ nem a modelled alapján viselkedik, akkor lehet, hogy a modelledet kellene átgondolni, mint magyarázkodni...

Én mintaként az ókori Róma korai időszakát veszem. Illetve számtalan ókori társadalom így működött. De kinek mi, van aki mindenképpen a közel-kelethez akar igazodni.

Nem szarkazmus, egészen biztos vagyok benne, hogy a feminizmus nem egyeztethető össze az önnfenntartó demográfiával. Egyetlen történelmi példa sincsen rá (úgy értem, hogy a jelenben sem), viszont minden ismert társadalom ami a feminizmus tüneteit kezdte mutatni, az demográfiailag összeomlott. Ráadásul ha végiggondoljuk a hatásmechanizmust, akkor teljesen logikus, hogy így kell lennie, nem is lehet másként. Sajnos ez egy olyan keserű pirula amit nagyon nehéz megemésztenie annak, akinek arra épül a "kultúrember" identitása, hogy olyan szokásokat vett fel, amik nem életképesek.

Egy pillanat, felül ti vázoltátok fel, hogy a probléma az hogy nem a középosztályban születik elegendő gyerek.

KSH alapján meg tudjuk mondani a termékenység arányszám melyik társadalmi rétegben nőtt?

Van egy olyan bizonyított sajátossága a kapitalizmusnak hogy a születésszám csökken az anyagi jóléttel - ha több pénzt adunk a középosztálynak, akkor ez alapján várható hogy több gyereket fognak vállalni?

Ezekben vannak gyerekszám átlagok jövedelmi 5ödönként.

https://www.ksh.hu/stadat_files/jov/hu/jov0052.html
https://www.ksh.hu/stadat_files/jov/hu/jov0055.html

A régebbi, 10 szintre osztott még jobb volt
https://www.ksh.hu/stadat_files/jov/hu/jov0002.html
https://www.ksh.hu/stadat_files/jov/hu/jov0005.html

Nincs itt középosztály, csak minnél kevesebb gyereket vállalnak, annál magasabb szintre osztja be a statisztika*. Összeszorozva a létszámot az egy főre esővel szépen látszik hogy alig van különbség 30-80% közt a háztartás összjövedelmében. Sőt, néha vicces, hogy az alsóbb szintre több jön ki, mint a felsőbbre. Mármint attól függ mik éppen az adatok, mert 2-3 évvel később is még rendszeresen kozmetikázzák az adatokat. A 2020-ast is még módosítgatták vagy fél éve. Külön vicces, hogy eszerint egy egyedülálló minimálbéres már rendesen a felső sávokra esik. Ha gyerek nélkül két kereső van, akkor már valsz a legfelső szintbe esik.

* ezt lehet úgy is értelmezni, hogy gazdagék nem vállalnak gyereket. De a valóságban kb ugyanannyi pénzből élnek. Csak ha vállal 1-2 gyereket, akkor 8as szintről leesik 3asba a 10es skálán. Világszinten persze igaz, hogy a jólét csökkenti a születésszámot, ami az után szalad meg, hogy már nem esz meg az oroszlán.

A CSOK és hasonlók hatása állítólag mérhető volt.

Az ingatlanárakban igen, mérhető volt, illetve abban is, hogy párezren előre hozták pár évvel az amúgy is tervezett gyereket, de ezek a gyerekek évekkel később már hiányoztak a statisztikában.

Csak aztán ráadták a vakcinákat, most meg csudálkoznak, hogy esik az élveszületés.

Igen, minden is az oltásoktól van. :D

most meg, hogy pukkan a gdp fújó lufi, több toronydarut is hátrahagytak a környékemen a kivitelezők. Épp néztem, hogy már beköltöztek a hajléktalok a tövénél lévő beton elemekből készült építménybe, kb 6 hónapja itt áll. 

Állítólag: már belinkeltem a KSH adatsort. Van 1-2 picivel jobb év, bár az ránézésre COVID baba, azaz azért született, mert az emberek többet voltak otthon. (New Yorki áramszünet effektus.) Alapvetően masszívan fogyunk. A lokális minta is ezt mutatja: nekem 3 testvéremnek és a feleségem 2 testvérének nem lesz gyereke. Ebből 2 még talán változhat. A CSOK (vagy szinte bármi, amit a kormány irányít) nem szempont ezeknél a döntéseknél. (Nekem 3 van.)

A legnagyobb probléma egyébként az, hogy nem a harmadik gyereket kellene támogatni, akár adókedvezménnyel, akár egyéb módon, hanem az elsőt. Nem a harmadik gyerekek hiányoznak, hanem az első gyerekek és ez se visszamérve, se korrigálva nincs 12 éve, mert nem szociológiai alapjai vannak, hanem politikai.

Vagy el lehetne még mondani, de valamiért nem erre építenek, hogy nagyon-nagyon kevesen (<0.1% elvileg egy 20 000-es mintán) bánják meg, hogy született gyerekük.

Vagy a szívhangrendelet helyett lehetne inkább egy rendes hálózatot létrehozni, amivel nem esik annyira kétségbe az (akár egyedülálló) anya, hogy azt gondolja, hogy semmiképp sem tudja felnevelni a gyerekét.

Mondjuk ehhez az irányhoz az oktatást, az egészségügyet, a közsszolgáltatásokat sem kellene tudatosan rombolni.

Saját magunkon és a 35 - 40 közötti korosztályon is látom hogy az első gyerek ebben a korosztályban már gyakran nagyon nehezen jön össze.
Endometriozis felfedezése és ellátása is évekbe kerül itthon, lombik sem egyszerűbb ennél és a magánellátás felszámolása semmit nem javitott az elérhetőségen.

A helyzeten csak rontott hogy a szülész - nőgyógyászoknak választaniuk kellett hogy kizárólag vagy az állami vagy a magánellátásban maradnak.

Ugyanaz a helyzet mint minden másnál: triviális jogalkotásban kimerül az állam hozzáadott értéke, szakmai programok, visszacsatolás, minőségellenőrzés teljesen hiányzik a rendszerből.

Hová tűnt a 214 millárd forintos megtakarítás? 

Miért rúgták fel az eredeti Lánchd-felújítási szerződést, kötöttek egy sokkal drágábbat, költöttek el rá még többet, majd miután mindezt végigcsnáltak az eredeti 14 milliárdos tervezet helyett 30 millárdért, miért közlik, hogy autóforgalom nem lesz rajta -amikor az autómentes Lánchíd felújtás 1 millárdból meg lett volna?
És ez csak egy projekt volt. 

Nagyjából sejtem, mi a buborékotokban erre a válasz, amit nehéz megmondani, az az, hogy Orbán 2026-ban sima kétharmaddal fog győzni vagy meg lesz a négyötöd.

Aztán birkázzátok a szavazóbázist tovább, anélkül, hogy bármit is felfognátok belőle, mi történik a buborékotokon túl, nézegessétek a párezres tüncizős "tömeget", és higgyétek, hogy mindjárt feltámad a tenger, tapsikojatok, ahogy az ellenzék büszkén felveszi a háborúpártiság bélyegét, és persze a legfontosabb, nyomjátok ezerrel az LMBT propcsit, hiszen az a nyugatos, az a haladár. 

Orbánnak  ezzel segítetek a legtöbbet.

Az iparűzési adóból meg kb. 200milliárd többletbevétel volt.

Elvonás egyik oka a vidéki önkormányzatok normatív támogatásoknak nem volt fedezete - annyira Budapesten (és Győrben még) koncentrálódik az adóbevétel.

Karácsony sír mint egy fürdős kurva.. 

De szeretem nézni, hogy hozzá nem értő félinformációkból kiindulva kocsmai okoskodás van..

"állítólag" - pontosan meg volt értékpapírban és a folyószámlán - van nyoma az átadás-átvételkor.

Ez az a pénz, amit az állam vett el a fővárostól?

Amúgy nekem sem a kedvencem, nem véletlen lépett vissza Peti javára, játssza a cserkészfiút, közben ő is valszeg egy nagyragadozó, csak más a csomagolás mint a többieké. Lehet még belőle is egy Konrad Adenauer (ha nem is a nagyságát, de a pályáját tekintve, az is volt polgi, majd böri, végül kancellár), csak ne kerüljenek addig hatalomra a szélsőségesek és legyen megint egy világégés közben :(

Azért ez jó dolog. Végre geokód nélkül tudom nézni online az F1 et az M4 sporton. :) 

The worst or stupidest ideas are always the most popular.

„ismertette Semjén Zsolt.”

Akkor vadász VPN lesz a neve?

Vadász, vadász... ;)

Szarkazmus on: Én EU VPN-t akarok! Szeretném magam minden nap másik EU-s tagállamban érezni! Ez alapjog, kérem!

Rendkívül hasznos lesz, ha nem akarom látni az RT-t és a Twittert, akkor csak bevépéenezek Magyarországra!

A neve HunVagy lesz? Egyben utal arra, hogy magyar vagy és arra hogy látják, honnan hova forgalmazol. (Domain épp felszabadul)

Mert a többi vpn szolgáltató, vagy az isp-d nem látja.

Btw, mindent arra kell használni, amire való. Ez pl arra, hogy külföldiről hazavpn-ezve tévézhess.

de jó lehet, ha nem akarsz csilliárdokat kifizetni egy kétes vpn szolgáltatónak és te mindenképp vpn-ezni akarsz, mert mondjuk a free wifi-ben egyáltalán nem bízol.

hup.hu##article[data-comment-user-id="16401"]

hup.hu##article[data-comment-user-id="4199"]

A jogtulajdonos eladta a magyar műsortovábbító társaságnak a jogot Magyarország területén történő felhasználásra. Nem a magyar állampolgárok számára, hanem az adott országra vonatkozik ez a jogosultság. Ja, és az a gáz, hogy nem az adódból fizetik ezeket a jogokat, már ha nem a köz(röhely)médiáról van szó. Azt meg értelmes ember idehaza sem nézi, nem, hogy állllllamivépéent használjon miatta...

Szvsz, ahogyan a nagy-magyarország határok visszaállításába, úgy a digitális terjeszkedésbe is van némi beleszólása a környező országoknak és európának.

Nem mellesleg pont az európai szabályok hozták el azt, hogy a felhasználó életvitelszerű tartózkodási helye / lakcíme szerinti országba kell fizetni az áfát a határokon átnyúló szogláltatásoknál. Így folyik be hozzánk is áfa minden nyugati szolgáltatás után, amelyek azelőtt írországba és luxemburgba fizették ezt az adót. Ezzel teljesen szembe menne. 

Nem lesz amúgy ebből semmi. Ha egyáltalán megpróbálnák megvalósítani, akkor is technikai anafabétákkal csináltatnák, mert a rá szánt pénzt a slepp ellopja. De valsz meg sem próbálják, mert ez csak egy szavazatokat csábító digitális nagy-magyarország ígéret határon túli szélsőséges követőknek.

Szerkesztve: 2023. 05. 31., sze – 16:11

Amugy a Magyar sportstreameken kivul mi nem elerheto kulfoldi iprol? A stream szolgaltatok meg majd a szerzodes alapjan bannoljak ugy is a nemzeti vpn tartomanyt.

A tiplizett emberek nagy részének pont ezzel a nemzeti digitális (és nem digitális) térrel van baja, ami itt van. Miért akarná nézni, amikor végre kiszabadult? Persze nagy volt a gimnazista osztály, sok havernak kell még igazgatói állást találni.

"Az élet tele van kérdésekkel. Az idióták tele vannak válaszokkal."

"Its easier to fool a man than it is to convince they have been fooled"

Ez az uj, a digitalis generaciot celzo Gyere haza fiatal.

Hatha ez jobban sikerul. A siker meroszamat mar definialtak, de nem publikaljak.

Szerkesztve: 2023. 05. 31., sze – 17:18

Csak szólok, hogy az eu szolgáltatás roaming él már egy ideje. Eu-n belül a magyar online előfizetéseket el lehet érni bárhol, ugyanúgy, mint otthon.

Ja hogy ő most nem itteni lakcímmel rendelkezőknek, hanem külhoni magyar nemzetiségűeknek ígérget fűt-fát, fidesz tartalmat. Az nem zavarja, hogy a nemzethy copyright védelmi szabályokat megszegik, ha bevépéeneznek külföldön lakók és itteni szolgáltatásra fizetnek elő az otthoni helyett ugyanattól a cégtől. 

Csak szólok, hogy az eu szolgáltatás roaming él már egy ideje. Eu-n belül a magyar online előfizetéseket el lehet érni bárhol, ugyanúgy, mint otthon.

Itt nem az a baj ugye, hanem hogy bizonyos tartalmakat nem tudsz nézni külföldről, magyar előfizetéssel, mert a szolgáltató csak Magyarországra licencelte.

Hogy ezen hogyan segít a VPN, azt persze nem tudom, mert a tartalomra továbbra is csak belföldi licenc lesz, te pedig továbbra is külföldről nézed, szóval ennyi erővel egyszerűbb lenne letorrentezni, de lehet, csak én nem értek valamit.

Kezdheted mondjuk a wikipedia depe packet inspection cikkevel, majd az onnan hivatkozott irodalommal.

Az torveny altal kotelezett es a megfelelesben az allam altal esetleg meg tamogatott ISP-d (es az allam) csak azt a forgalmadat nem latja, amelyet nem akarja latni. Az egyetlen eselyed, hogy eleg jelentektelen vagy ahhoz, hogy barkit is erdekeljenek a dolgaid.

Mellesleg, honnan tudja az internet nepe, hogy az ncore accountoddal pont nem a DT-nel dolgozol, hogy felderitsd a forgalmat?

teljesen igazad van, ez a hogyan hágjuk meg a szabályokat című történet.
De semmi gond, mert az adott szolgáltató által biztosított tartományok ismertek lesznek - ez alapján pedig lehet jól bannolni őket :-)

ps: ha a magyar paraszt polgár kimegy külföldre, ott felcsatlakozik a hazai SIM kártyával, akkor pontosan olyan IPcímet fog kapni -roamingban-, mint itthon - ezen pedig bármit nézhet - mint itthon.
Miért kéne meg nemzeti vpn is?

"bizonyos tartalmakat nem tudsz nézni külföldről, magyar előfizetéssel, mert a szolgáltató csak Magyarországra licencelte."

Nope. Pont az a szolgáltatás roaming lényege, hogy a magyar előfizetéssel ugyanúgy éred el eu tagországban is a tartalmakat, mintha itthonról tennéd. Nem éveken át, hanem fair időszak alatt, ami talán szolgáltatónként változó, de talán heteknek vagy hónapoknak kell eltennie, hogy áttegyenek más országba vagy jelezzenek, hogy neked nem ottani országos az előfizetésed. Van szolgáltató, ahol külön kell aktiválni a hordozható szolgáltatást és esetleg lakcím igazolást kérnek. Összefoglalva, időszakos külföldön tartózkodáskor már nem limitált a szolgáltatások elérése hazai ip címekre. Az új előfizetés megkötését viszont gyakori, hogy csak magyar ip címről engedik magyar fiókra.

Netflixnél is változott anno, eun beül nem változik a tartalom (mint régebben), hanem odaát is a magyar kínálatot látod
https://help.netflix.com/en/node/24853/hu

2018 előtt vagy ip szűrés volt országra vagy átváltott a tartalom a másik országéra, ha odaát csatlakoztál ottani netre. 
https://www.beuc.eu/press-releases/1-april-your-online-subscriptions-wi…
https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/internet-telecoms/acces…

Nekem úgy jön le, hogy a mostani nemzethy vpn az nem nekünk szól alapvetően, hanem más országokban élő, magyar állampolgárságot felvelvő, külhoni magyar nemzetiségieknek. Más kérdés, hogy kb minden szabályzatot megszegnek, ha kinti lakhellyel magyar szolgáltatásra előfizetnek.

Szerkesztve: 2023. 05. 31., sze – 21:12

Vicces ez a sok ajvékoló frusztrált mindenszarizmus szektás. ( pedig ez nem is elsősorban nekik szól, viszont akiknek szól, azok már régen kérik) 

Ha bevezetnek, hasznalnad? Mire? Megbiznal benne? Mennyi plusz adot lennel fizetni, hogy ennek is ellopjak a legnagyobb reszet? A piaci megoldasok, ahol kivalaszthatod a kijaratot, es gombokert vannak, nem latjak el a megfelelo funkciot annak a par embernek, akik ezt regen kerik? Egyaltalan, kik ezek, es ok mire hasznalnak?

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

"Egyaltalan, kik ezek, es ok mire hasznalnak?"

Na hát ezt nem a 24.hu és hasonló dollármédiából fogod megtudni, mert gondosan szűrt.  (pl. a világ egyetlen korrupciómentes, és legpéldásabb demokráciájában élő magyarok számára fontos aki meg itt él, annak meg nem.  csak hát kicsit gondolkodni kéne)

"Mennyi plusz adot lennel fizetni, hogy ennek is ellopjak a legnagyobb reszet?"

Feltűnt, hogy az szja folyamatosan csökken, és bár azt a mantrád szerint mind ellopják (feljelentések meg elmaradnak, csak a duma marad), még is vannak beruházások, és az állami vagyon jelentősen növekedett pl. a korábban gombokért (plusz visszaosztásért) elkótyavetyélt vagyon visszavásárlása miatt  

az állami vagyon jelentősen növekedett

Erről van adatod is? Én úgy tudom, hogy csak 2021-ben 1000 milliárd forintnyi vagyon került át az államtól (magán) alapítványokba.

2020-as adat https://www.vg.hu/penz-es-tokepiac/2020/02/tiz-ev-alatt-masfelszeresere…

Tényleg az infláció felett növekedhet(ett) az állami vagyon. (mondjuk 2010-óta az ingatlanok legalább 2x annyiba kerülnek)  Csak ki ne derüljön, hogy a szavazóik baloldaliak :D

Feljelentések voltak, vannak, de Polt Péter valahogy nem talál sosem semmit. Viszont szépen tud válaszolni.

"állami vagyon"

nem az ingatlan, hanem amit visszavásároltak. MOL részvénycsomag ( na b+ pont az oroszoknak játszották át lopcsányék) , gáztározók ( hát szarban lettünk volna, ha nem hazai tulajdon), közművek ( horngyufa híres hozamgarantálós elkótyavetyélése) ésígytovábbésígytovább.

"Feljelentések voltak, vannak"

jó hát hadházy féle hóldkóros idiótákat épelméjű ember nem veszi komolyan

" de Polt Péter valahogy nem talál sosem semmit"

Polt Pétert választották az uniós ügyészek szervezetének alelnökévé

"Na hát ezt nem a 24.hu és hasonló dollármédiából fogod megtudni, mert gondosan szűrt.  (pl. a világ egyetlen korrupciómentes, és legpéldásabb demokráciájában élő magyarok számára fontos aki meg itt él, annak meg nem.  csak hát kicsit gondolkodni kéne)"

Tolmácsot kérek. Addig értem, hogy aki országon belül él, az nem fog őrülten sokat profitálni belőle (eltekintve a külföldi utaktól, amikor esetleg nem akarja a adatkeretet sorvasztani). Viszont valamelyik másik országában élők számára fontos, de nem jó nekik egyik létező kereskedelmi megoldás sem, mert drága. Vagy mert csak. Vagy pl. hiába van magyar IP, attól még blokkolja a szolgáltató. Jól értem?

Egyaltalan, kik ezek, es ok mire hasznalnak?

Szerintem az egy valid cél, hogy a külhoni magyaroknak a nyelvhasználati lehetőségeit bővítsük. Kár, hogy kb. az összes többi tevékenysége a kormánynak ezt rombolja ezerrel. :\ 

Az meg, hogy meddig lesz így az M4 Online-on magyar F1 közvetítés... Hát, ha az M4 nagyon szeretné, most is levehetné a geolockot. Gondolom okkal nem veszik le, így ezután is ki lesznek tiltva a külhoniak.

Az M4 igen komoly szerződésekben (millió dolláros kötbér témakör) vállalja, hogy mit hol és mennyire jeleníthet meg. Sugárzási, lejátszási, ismétlési meg minden jogot igen erős földrajzi korláttal tudsz megvenni a jogtulajdonostól, hiszen az szeretné mindenhol beszedni a maximális zsetont. Ehhez pedig nem csak a képzelet szülte jogi háttércsapata van meg, hanem teljesen valós. Valószínüleg az ilyen tor végpont, meg ismert VPN végpontokat is szűrniük kell.

"Egyaltalan, kik ezek, es ok mire hasznalnak?"

Nekem pl. akkor jól jött volna, amikor anyám helyett ki akartam tölteni a népszámlálási valamit - vagy legalább ránézni, hogy mi ez. Aztán mire levették a "régiókódot", addigra öcsém megcsinálta.

Szóval ja, nekem kb. ilyen pár évente egyszer van rá szükség, és nyilván megoldom magamnak ha kell, de nem biztos hogy a lakosság úgy általában meg tudja - vagy pláne akarja - ugrani a feladatot. Viszont konkrétan attól tartok, hogy lesz annyira sajtreszelős a regisztráció és/vagy használat, hogy inkább hazaautózik/vonatozik/repül/sétál akinek kell valami.

Én használni fogom. A külföldön dolgozó rokonaim is fogják használni, mert gyorsabb lesz, mint ami most van.

 

A gombokért adott VPN szolgáltatásban megbízol úgy, hogy azt sem tudod kicsodák, és gondolom áttolod majd rajta a bankkártya adataid, meg a jelszavaid. Sőt, nyugodtan bármit, mert a gombokért adott VPN:

-megbízható

-gyors

-védett

-stabil

-működik

-van support, akár élő emberes

hup.hu##article[data-comment-user-id="16401"]

hup.hu##article[data-comment-user-id="4199"]

Mert az "államí" VPN-ben bezzeg meg lehet majd bízni, mert arról tudod, hogy pontosan kicsodák üzemeltetik, és mit kezdenek a rajtuk átfolyó adatoddal... Ja, nem.

Mondj már csupán egy (1) állami üzemeltetésű/célú, lakosságnak szánt rendszert, amire a fent leírt kritériumaid ráillenek? Csak egyet.

Címszavaim: DDoS érhette (Soros megrendelésére), nem számítottunk ilyen érdeklődésre, kevés az ember azért van egy közös admin fiók, ilyen még nem fordult elő.

A mobilszolgáltatónak tud lenni értelme piciben: pont azért mert ha nyugatra tekintesz a távközlési szolgáltatók már egyben tartalomgyártók stb is egyben: ha 1 darab állami kézben levő szereplő legalább kizárólag távközlési szolgáltatásokat értékesít pl elsősorban az állami alkalmazottak részére... ..és tartja magát a "net neutrality" szempontokhoz..

Persze az optimális az lenne ha a "verseny mindent megold" és egyáltalán nem lenne szükség ilyen belenyúlásokra.

A dolog pikantériája: https://www.telekom.com/en/investor-relations/share/shareholder-structu…. :)

Ha most nem rendezik a pedagógusok bérét, akkor nem fognak pedagógusi pályára jelentkezni a fiatalok. 55 év az átlagéletkor az oktatásban, mi lesz itt 10 év múlva?

Infláció és a magánegészségügy térhódítása mögött az elmúlt években meghozott döntések állnak.

tanarak mindig is lesznek - akiket nem vesznek fel máshová az megy tanárképzőbe - 30 éve így van..

Egyrészt: jó ez nekünk?

Másrészt: már azok se mennek oda, akiket nem vesznek fel máshova, lásd például idén egy - azaz 1 - fő jelentkezett fizika-kémia szakos tanárképzésre az ELTE-n és kémia-matematika szakpárra is csak 11 jelentkező volt, egyik se első helyen.

Harminc éve így _volt_, és sajnos isszuk is a levét: sajnos nagyon sok kontraszelektált, máshol alkalmatlan pedagógusi diplomával rendlekező tanerő van a pályán - tisztelet az ebbe a körbe nem tartozóknak.
Tudod amikor mondjuk fizika tanári szakra jelentkezik összesen ~10 fő adott évben, az minden, csak nem a kellő számú utánpótlást biztosító hallgatói létszám. Szerinted hány fizika tanár megy nyugdíjba/hagyja el a pályát egy év alatt?

Szerkesztve: 2023. 05. 31., sze – 21:46

-

Az csak nekem életidegen, hogy

- Zsemlén Zsolt
- Nemzethy^2 VPN szolgáltatást jelent be
- a csíksomlyói búcsún

Mi a fasz baja van a világnak?

Főleg most, hogy vezetik ki az enterprise-ok a VPN-t a ZTNA javára.

Nem csak neked, rajtad kívül sok tájékozatlan ember próbálja osztani az észt a világon.

 

Pl. csak annyit tudsz, hogy Semjén milyen szakterületet visz a kormányban ( kb. 13 éve)  látod, hogy hol beszél róla, akkor össze tudod rakni, hogy ez nem elsősorban informatikai projekt (és különösen nem torrentpistikéknek)

Egy picit néha ki lehet nézni a buborékon kívülre is, meg fogsz lepődni

Azért ez egy picit erős, mivel kedvenc stüszi vadászunk a második számú töketlen balfasz a fideszes csürhéből a Kósa után. De csak azért mert Tompika még nem teljesen itta el az agyát, így nem előzi meg a dobogón, Kövér "elvtárs" szenilitása és pátosza még nem érte el a szintet.

Egyik sem igaz, csak hát megevett titeket a gyűlölet - velőig.

A leghasznosabb, ha semmibe nézitek az ellenfelet, az ellenfél számára.

Sorsotok az újabb és újabb kétharmados Fidesz-győzelem, mindaddig, míg nem tanultok önreflexiót. 

Pontosan mi nem igaz? Nem nézzük semmibe, Mészáros Lőrinc is milyen tehetséges ember. Egy gazdasági zseni. Minden eredményét saját magának köszönheti. Ugye?

A gyűlölet kifejezést itt nem értem, Semjén, Deutsch, Kövér, Kósa számomra számító véglények, egyszerű elmével ezért jól használhatóak politikai célokra. Többnyire sajnálom őket, a gyűlölet teljesen felesleges érzelem egy politikussal szemben. Ezek is olyan gyorsan váltanának véleményt ha bármi változás következne be, hogy szemmel se tudnád követni. Nulla gerinc, irányítható senkik. Fidesz alapanyag.

A fantasztikus ötlet kb úgy jöhetett elő, hogy a búcsún beszélgetett egy erdélyben élő (ádótnemfizető/támogatástviszontkapó) magyar szavazóval, aki elpanaszolta, hogy nem tud elég magyar propagandához jutni.

Ugyanis a jogdíjak miatt a netes magyar TV/rádió adók jó része csak Magyarországon belül fogható.

Egyébként nem tudom miért vagy meglepődve, amikor a magyarországi kormányzó hosszútávú terveit egy másik ország kisvárosában tartott eseményen lehet megtudni.

Van a ki proxyháborút folytat, nekünk proxyértékelő jutott.

Igy legalabb akkor is megtudhatom, a Youtube -rol, hogy a Karacsony Gergo meg a Gyurcsany es persze Soros ur mar megint kirobbantotta a harmadik vilaghaborut, amikor eppen Horvatban aztatom a tokomet es relaxalok. Hmm. Lehet, hogy megsem fogom hasznalni, bocs. :-)

ami nem véletlen. Adózási és jogdíjfizetési, szerzői jogi okokból is a életvitelszerű tartózkodási hely szerint lehet szolgáltatásokat használni. Az adat roaming és tartalom/szolgáltatás roaming eun belül megoldotta, hogy ideiglenes kinn tartózkodáskor ne érjen hátrány. De tartósan csak kiköltözéssel lehet országot váltani szabályszerűen. 

Azt hittem Hírcsárda írta meg, van olyan jó!

5-6 EUR/hó egy külföldi VPS + OpenVPN és máris lehet Qobuz, Deezer Free stb. hozzáférést szerezni, ennyit megér.

Szerkesztve: 2023. 06. 05., h – 14:37

Kína mit szól ehhez?

Szerintem ez jó ötlet, hasznos lehet egy halom embernek. Viszont a VPN bizalmi szolgáltatás, szóval van bennem félelem, hogy bizalmi deficittel fog ez is üzemelni.

khm, ugye a bixben nincs is nekik mar hosszu evtizedek ota semmilyuk, amivel nezhetnek a forgalmat...tehat "nem kell félnetek jó lesz" :)

mondjuk nem tudom milyen "jobbnal" jobb otletekkel rukkolnak meg elo... lassan jon az alanyi jogon jaro S*beqras is es ehhez alapitanak sulyos milliardokert valami Nemzeti Csatornacsuszo Kft-t is. De mivel alanyi jogon jar es nemzeti is, hat biztos jo lesz az is par birkanak.

zolo

és igen!

végre: magyar ember, magyar net, magyar közmédia, jessz!

https://index.hu/belfold/2023/07/21/tusvanyos-tusvanyos-2023-nemzetpoli…

A politikus elárulta: a nemzetegyesítésnek január elsejével lesz egy olyan forradalmi része, hogy VPN-rendszeren keresztül bárki a világon egyszerű regisztráció után kaphat egy IP-címet, onnantól a digitális állampolgárság alapján „virtuális nemzeti tér jön létre”, és hozzáférhetővé válik a közmédia teljes kínálata.

Tegye fel a kezét, aki az elmúlt 1 évben 1 óránál tovább nézte az egyébként évi 100Mrd-ból üzemeltetett közmédiát!

És tegye fel a kezét az az ügyvéd is, aki majd megvédi az gonosz impérialista cégektől a magyar állami közmédiát, amikor azt szétperelik a külföldi műsorsugárzás miatt.

Vagy külföldi filmek vetítésekor külföldre az Aranybulát fogják vetíteni?

És tegye fel a kezét az az ügyvéd is, aki majd megvédi az gonosz impérialista cégektől a magyar állami közmédiát, amikor azt szétperelik a külföldi műsorsugárzás miatt.

Amikor sokan néznék, azt úgyse fogja bírni. Amennyien meg nézni akarják egyébként, azt kibírja. :D

Ottvagyunkmár? Csak félig köcsögségből, félig tényleg érdekel, hogy á: lesz-e valami, bé: mi lesz az.

Mi az , hogy:

Itt regisztrálsz:

https://magyarorszag.hu/szuf_ugyleiras?id=fa42968e-43b2-44ab-8b38-aae99…

Itt belépsz: (nekem azt írta, hogy rossz felhasználónév jelszó amikor megpróbáltam azzal amit e-mailben küldtek, de jelszóváltoztatás után ment)

https://nvt.gov.hu/

És máris nézheted az M1-et (és még néhány csatornát).

Azt mondjuk valaki elmagyarázhatná, hogy ezt miért is hívják VPN-nek. :)

Jól skálázódik!

VAN BÁRMILYEN EGYÉB KORLÁTJA A SZOLGÁLTATÁSNAK?

A szolgáltatás jelenlegi teljesítménye 5000 párhuzamos felhasználó kiszolgálását teszi lehetővé. A teljesítmény korlát elérése után a csatlakozni kívánó felhasználóknak a szolgáltatás párhuzamos felhasználói korlát túllépéséről tájékoztató üzenetet jelenik meg. Ilyen esetben később érdemes újra megpróbálni a belépést.

Amúgy ennyi erővel beleintegrálhatták volna a Médiaklikkbe a KAÜ-t és jónapot. :)