- styg blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 2014 megtekintés
Hozzászólások
Szerinem nem. A fa mögött a tábla jelzi a kötelező haladási irányt, nincs rajta balra kanyarodási lehetőség.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A besorolás rendjét jelző tábla a kereszteződés nagyjából középvonalában van (nem előtte!), és a kerékpársávvá váló kerékpárútra hívja fel a figyelmet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
valahogy úgy
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
naponta tobbszor jarok itt, szerintem nem lehet.
t
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kötelező haladási irány tábla kör alakú.
A balra kanyarodni tilos tábla szintén.
Ilyeneket pedig nem látok ott.
Szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És a záróvonal? Bár mellékesen elég kopott.
Szerintem nem lehet. Ha áttekinted a szitut, látszik, h a mellékutcából kanyarodók besorolási sávját kéne keresztezned a balra forduláshoz. Ilyet sosem csinálnak. Itt nem lehet balra fordulni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ilyet sosem csinálnak. "
A KRESZ nem így működik. Semmi nincs a képen ami tiltaná a balra kanyarodást. Egyedül a záróvonal kopottsága lehetne kérdéses, de erre is ott a válasz a képen: a balra lévő utcában sincs tábla, ami tiltaná a balra kikanyarodást (szintén a besoroló sávon keresztül). A záróvonal tehát nem kopott, hanem direkt van megszakítva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont így logikáztam ki én is (Árpi).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Foltozva van az aszfalt, elfelejtették visszafesteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az nem számít, az útburkolati jel addig érvényes, amíg látható.
------------------------
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tehát ha pl hó borítja az úttestet, leszarhatjuk a közlekedési rendet (már az útburkolati jeleket illetően)... fasza :)
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, és nem. Ilyen esetekre gondolva pl. a záróvonalaknál egy útra való felhajtásnál ki van helyezve egy elsőbbségadás kötelező tábla.
------------------------
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ne haragudj, a záróvonalnak az elsőbbségadás kötelező táblához semmi köze. de még a kihelyezéshez sincs (legfeljebb a haladási/kanyarodási irány(oka)t szabályozó táblákra gondolhattál).
kiskollégák szerint csak az a felfestés befolyásolja a közlekedésüket, ami éppen látszik. egészen addig a pillanatig, amíg pl egy 12-18-40 tonna guruló össztömegű jármű ki nem lapítja a kiskollégák autóit. ekkor nyilván változik majd a kiskollégák véleménye is.
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De van. Sok helyen értelmetlennek tűnik a záróvonal mellett a tábla, ott ezért van kinn.
(nem az itt vázolt helyzetre gondolok.)
A felfestés nyilván nem érvényes, ha nem látszik, hogy vehetnéd figyelembe? Emlékezetből? És ha még nem jártál arra?
------------------------
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a felfestésen kívül vannak táblák, az útkereszteződések fizikai kialakítása, meg miegymás, amikből a forgalmi rendnek megfelelő közlekedésre lehet következtetni.
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"a felfestésen kívül vannak táblák, az útkereszteződések fizikai kialakítása, meg miegymás, amikből a forgalmi rendnek megfelelő közlekedésre lehet következtetni."
Nincs a kreszben "miegymás" meg forgalmi rendre "következtetés". Útburkolati jelek vannak meg táblák, lámpák, meg világos szabályok és ezek szabályozzák a forgalmi rendet. Balra kanyarodni ott nem lehet, ahol valamilyen módon egyértelműen tiltva van.
A kérdéses kereszteződésben mégis milyen "miegymást" látsz -a nemlétező záróvonalon kívül-, ami tiltaná a balra kanyarodást?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, viszont az elsőbbségadás tábla vonalában van egy széééép, vastag fehér vonal a sávelválasztó (ami ott már záróvonal) és a padka között... [szerk.: KRESZ 18. § 1) h "megállás helyét jelző vonal"-ként hivatkozik rá]
És ha a főútvonalon záróvonal van, akkor egy kötelező haladási irány jobbra tábla is akad az elsőbbségadás alatt.
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
már csak azt kellene tudni, miért az én posztomra vázoltad fel... :)
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert te firtattad az elsőbbségadás tábla (ami gondolom eggyel fentebb egy kötelező haladási irány akart lenni, csak nem úgy sikerült :) ) és a záróvonal kapcsolatát.
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ahogy elnézem, mostanság én vagyok az, aki nem kritizálhat egyetlen elszólást sem... :)
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"kiskollégák szerint csak az a felfestés befolyásolja a közlekedésüket, ami éppen látszik."
Segíts kérlek, ha nem látszik egy útburkolati jel, akkor mégis hogyan kell betartani?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a kihelyezett táblák egy része jelentős segítséggel bírhat, igaz a záróvonalat legfeljebb csak kikövetkeztetni lehetne...
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És pontosan ezért nem is kell kikövetkeztetni, ott lesz a megfelelő tábla. Ha nincs, akkor nem játszik a záróvonal. Hóesésben kanyargó sávok sem játszanak, ha nem látszik, mindenki megy szépen, ahogy jön. Legjobb példa erre az összes olyan kereszteződés, ahol mondjuk egy főútra felhajtva van saját besoroló sávod (vagy akár telibe rávisz a kétsávos út külső sávjára), amit záróvonal véd. Itt mindig van egy elsőbbségadás köteleződ, pedig semmi értelme alapesetben, hiszen teljesen védett helyre érkezel, nincs kinek elsőbbséget adni. Ez pontosan azért van ott, hogy ha legyen mihez igazodni, ha nem látszik a vonal....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekünk annó kreszoktatáson ezt így ki is hangsúlyozta az oktató: ha nem látszik a felfestés, akkor az olyan, mintha nem is lenne. Magyarul az egyébként is magasabbrendű (*) táblák, vagy az egyébként alacsonyabbrendű "szóbeli" szabályok döntenek arról, adott helyen mit lehet és mit nem lehet. (Szóbeli, mint a korábban emlegetett jobbratartási kötelezettség, vagy épp jobbkézszabály, stb.)
(*) van ugye valami olyan, hogy precedenciasorrend:
- rendőr
- lámpa
- tábla
- felfestések
- "egyéb" szabályok
(OT: Ennek nem ismerése szokott vicces ámbár életveszélyes helyzeteket okozni, pl. a Lágymányosi híd alá budai oldalon, a híd alá jobbra bekanyarodó teherautó, aki dühösen mutogat a kerékpárosnak, hogy mi a francért megy át a *zöld* lámpájánál, ha egyszer ki van cseszve egy elsőbbségadás kötelező tábla is a bringaút mellé. Ami sajnos csak akkor érvényes, ha nem működik a lámpa, ráadásul a kanyarodónak akkor sem kéne elsőbbséget adnom, mert én egyenesen megyek tovább, vele ellentétben. /OT)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nekünk annó kreszoktatáson"
tiszta szerencse, hogy nem kell ötévente továbbképzésre járnod :)
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
???
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem a logikát, de elképzelhető, h a mellékutca felől [sorrendben] szaggatott, záróvonalat kell keresztezni. Így a mellékutcából ki lehet kanyarodni, de a főútról nem lehet a mellékutcába. Nem látszik az útburkolati jel. Minden esetre eléggé egy elcseszett megoldás lenne ez is, mert a besorolók nem előre, hanem a jobb oldali tükör felé néznek, és így eléjük irányítani kanyarodó forgalmat totálisan balesetveszélyes szitukat eredményez.
Olyan nincs, h felszedik az útburkolati jelet, h így nyissanak utat a forgalomnak. Az vagy van, vagy nincs. Ha van, akkor az vagy záróvonal v. szaggatott vonal -ill. ezek kombinációja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tiltó táblát nem látok, a kis utcából kifelé pedig nem tiltják a balra kikanyarodást, úgyhogy valszeg nem simán lekopott a záróvonal, hanem (hát úgy, ahogy) felszedték. Szerintem igen.
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos is, hogy nem csak lekopott. Ha megnezed, 3 vonal van (a csikozott ket szel, es a zarovonal a masik oldalon), es belezoomolva mindegyik merolegesen er veget. Szoval nem lekopott, hanem direkt ilyenre festettek. Mas kerdes, hogy elegge kenyelmetlen lehet ott kanyarodni.
--
Is that a banana in your pocket, or are you just happy to see me?
Neither, it's my new iPhone.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De hát így nem lehet közlekedni, hogy a lekopott/le nem kopott útburkolati jelekkel barkóbázok. Szerintem :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az az útburkolati jel számít, ami látszik. Csaxólok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tehát ha nem látszik, akár az úttest közepén is autókázhatunk, a szembejövő meg rohadjon ki a cipőjéből...?
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hint: jobbra tartási kötelezettség.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az útburkolati jeleknek jól láthatónak és egyértelműnek kell lenniük, ezt is törvény szabályozza. Az, hogy nem mehetsz az út közepén az más szabályból (jobbra tartás) adódik, azt viszont nem kell tudnod kitalálni -pláne ismeretlen helyen, mégis hogyan?-, hogy van-e záróvonal valahol (vagy volt-e valaha csak lekopott) ahol egyébként semennyire sem látszik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt alkalmasint random városok közlekedési felügyeletével is közölhetnéd ;)
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat az egyertelmu hogy ott egy tabla, rajta a kotelezo haladasi irannyal, ami elore es a lekanyarodo savban jobrra...
Itt nem szabad balra kanyarodni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az nem kötelező haladási irány tábla. A kötelező haladási irány tábla az kerek.
Balra kanyarodni tábla sincs.
Annak a táblának a neve: "besorolás rendjét jelző tábla". Nincs köze a kanyarodáshoz. Szerintem :)
Forrás: http://www.kreszabc.hu/kresz-tablak/tajekoztatas.html
De hogy melyik idióta alakította ki ennek a kereszteződésnek a forgalmi rendjét, na azt jó volna tudni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ha lehet balra kanyarodni, nem kellene balra is lennie nyílnak ezen a táblán?
A kicsi utcába azért nem tesznek behajtani tilost, mert akkor a szemből jövők sem mehetnének be jobbra. Ami nekem is hiányzik, az a balra kanyarodni tilos, de lehet, hogy ez nem is feltétlenül kell a másik tábla mellé...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kisutcán persze, hogy nincs behajtani tilos, amit írtam (akartam írni? :) ), hogy a kisutcából kifelé jövet nincs kötelező haladási irány jobbra.
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
esetleg vegyetek elő némi logikát is a szituhoz...
(a középen látható, a kanyarodás utáni besorolást segítő sávot nem szoktuk keresztezni...)
tény hogy a végében megszűnik a folyamatos felfestés, de nem kopás miatt, hanem hogy az aportháza utcából mindkét irányba ki lehessen kanyarodni (ott meg csak egy "elsőbbségadás kötelező" tablicsku van).
a fa takarásában lévő tablicskun pedig nem látszik, hogy a régi fóti útról ebből a sávból _lehet_ balra kanyarodni az aportháza utcába (esetünkben a kanyarodást tiltó tábla kihelyezése nem feltétlen szükséges, mérvadó a fa takarásában lévő input).
valamint a kerékpárutat követve kiderül, hogy ha a régi fóti úton az emeletesházak felől jövő kerékpáros balra, az aportháza utcába kíván kanyarodni, akkor át kell evickélnie a trafóháznál az úttesten az ott lévő kerékpárútra, majd a kereszteződéshez érve "elsőbbségadás kötelező", valamint "kötelező haladási irány balra" tábláknak engedelmeskedve...
ez utóbbi pedig mérvadó lehet eme szituban az úttesten haladók részére is.
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A "nem szoktuk" kevés - nincs záróvonal, nincs kötelező haladási irány illetve kanyarodást tiltó tábla. Amit a kerékpárútra kirakott táblával kapcsolatban írtál (hogy az mérvadó lehet az úttesten haladók részére is), az nettó baromság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha a kerékpárosnak át kell mennie az úttesten a másik oldalra, hogy befordulhasson abba a kicsi utcába (balra), akkor miből gondolod, hogy az úttesten haladó járműveknek az egyszem sávból (keresztezve a szemben és középen lévő besorolást segítő sávot) lehet balra kanyarodni?
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert az a táblázás _csak_ a kerékpárútra vonatkozik. Ha megnézed, a kerékpárutat külön, védett módon viszik át a bal oldalra, mert a kerékpársávból (ami a kereszteződés elejénél kezdődik) nem lehet balra kanyarodáshoz biztonságosan (gyakorlatilag sehogy sem) besorolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nyilván. de nem a kerékpárosokra vonatkozó táblákat gondoltam mérvadónak, hanem a formációt. a "pihentető" sávot sehol nem keresztezi gépjárműforgalom. ezért írtam, hogy "nem szoktuk" ilyen módon keresztezni...
(a zilletékes közlekedésszervezőt meg azért nem tudjuk hogy ki, mert még nem vette át a kitüntetést).
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vannak szabványok arra, hogy milyen minimális hosszat kell elérnie a gyorsító/lassító/becsatlakozást segítő sávoknak. Ez adottság, a két utca túl közel van egymáshoz. Mivel explicit tiltás nincs, (a "nem szoktuk" nem játszik) így a balra nagyíves kanyarodás (gyakran járok erre) napi gyakorlat - legyen akár civil vagy épp "kék lámpás" jármű sudo jog :) használata nélkül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem csak annyi jött le, hogy egy túlszabályozott országban élünk. Hozzá is van szokva a társadalom. Ha van egy nem jól, vagy nem egyértelműen szabályozott helyzet, azt hiszzük megtehetjük a dolgot, hiszen nincs tiltva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a közlekedési rend pont annyira van szabályozva, amennyire szükséges. fenti diskurzust indító anomália viszont hungarisztán.
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondok egy meglepot: a kozlekedes rendje mindenutt ilyen, ha valami nem jol vagy nem egyertelmuen szabalyozott, akkor ott a kozlekedore van bizva az ertelmezes, ezert a _normalis_ orszagok torekednek arra, hogy keves ilyen helyzet legyen, vagy egy sem.
A kozlekedesszabalyozas lenyegebol fakadoan negativ visszacsatolas jellegu - csak a tiltasokkal es kotelezo ervenyu szabalyokkal operal. Ha nincs negativ visszacsatolas - azt tehetsz, amit a lehetosegeidbol ki tudsz hozni. Ezert rossz, ha egy ilyen helyzet nem egyertelmu mindenki szamara.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megnézve egy 2011-es pillanatképet (https://goo.gl/maps/SFUpmt7ENkp), lehet nagy ívben is balra kanyarodni. Fura, eddig én sem láttam ilyet, hogy a besorolást segítő sávot keresztezni lehet, de gyanítom, elég kicsi forgalmi igény van rá, így azzal a napi néhány autóval nem akartak kiszúrni.
----------
rohamkocka
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Zseni vagy ezzel az időgép trükköddel. A záróvonal szaggatottsága egyértelműen a balra nagy ívben kanyarodóknak szól. Tehát igen, azon a ponten LEHET balra kanyarodni. (y)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tegnap is jártam arra - a balra nagyíveshez egy adalék: befelé haladva jobb oldalon ott van az autószerviz tájékoztató tábla, balra mutató kieg. táblával. Ezt az út kezelője hagyta jóvá/helyezte el, úgyhogy ez is arrafelé mutat, hogy a balra nagyíves megengedett dolog.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni