Sziasztok!
Utóbbi napokban nem tudom elérni az rtl.hu-t otthonról. Meglepődve tapasztaltam, hogy munkahelyről simán bejön, illetve mobilinternetről is.
Otthon UPC-m van. Tapasztal még valaki hasonlót??
Előre is köszi!
- 25220 megtekintés
Hozzászólások
Hmm, nekem se megy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem sem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem se ment tegnap este.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
UPC aprilis 1tol kezdodoen nem cserel Externettel forgalmat BIXen (nem, ez nem trefa), igy tranzit iranyban menne a forgalom a ket ceg kozt, ami ugy tunik, Externet/RTLnek mar nem eri meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért UPC-ból a c4k.externet.hu-ig el lehet jutni, akkor ez miért megy? A sunstrom.rtl.hu már tényleg elhal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Feltetelezem az a router nem general akkora forgalmat, hogy szamitson, hogy merre megy :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ki tud vajon ennek megfelelni? http://www.libertyglobal.com/oo-bs-settled-peering-policy.html
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A UPC már rég pénz akar látni a tartalomszolgáltatóktól, gyakorlatilag ez csúcsosodik ki ebben az akcióban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
valami hivatalos erről valahol (mármint a BIXes oldalról...)?
UPC részéről "hivatalos" a facebook oldalukon:
"A leírt problémát az Externet és hálózatunk közötti probléma okozza. Kollegáink felvették az illetékes csoporttal a kapcsolatot, annak javítása folyamatban van. A hiba elhárításáig türelmeteket szeretnénk kérni."
Itt azt írják javítása folyamatban, mintha hiba lenne és nem szándékos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A hálózat management a cégek saját döntéshozatala alá tartozik, ezért nincs kötelezettségünk a BIX felé. Mivel rendelkezünk saját európai vonallal és sok szolgáltatóval van direkt peeringünk, így nincs szükségünk a BIX-re ezen irányokban."
UPC ilyesmi valaszokkal boldogitja azokat, akik erdeklodnek, egyeb "hivatalos" kozlesrol nem tudok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most akkor direkt blokkolják a UPC usereket mert a szolgáltató sóher és kerülőúton próbálja nyomni, vagy csak simán bénáztak? UPC valaki? :) Nesze neked hálózatsemlegesség :)
Apropó mizu a BIX-et kiváltó új exchange-el? (MT-IX)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
MT-IX: ugyanide vezet. A reklámadóval megterhelt tartalomszolgáltató szektornak jelentene újabb költségeket, amivel az internetes jelenlét önmagában nem lenne nyereséges. Az tudna fennmaradni aki képes és akarja máshonnan finanszírozni az internetes tartalomszolgáltatáson keletkezett veszteséget vagy olyan háttéralkut tud kötni, hogy neki mégse kelljen annyit fizetni mint másoknak.
"Amennyiben a Magyar Telekommal közvetlenül kicserélt forgalom aránya (in/out) meghaladja az 3-at, úgy az MT-IX szolgáltató az in és out forgalom különbsége után sávszélesség alapú forgalmi díjat számláz."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat, hogy UPC-t idezzem, a "halozat management a cegek sajat donteshozatala ala tartozik" - UPC jelentosen megdragitotta az adat hozzajuk eljuttatasanak koltseget, ezert most nem elerhetoek ezek a streaming kontentek. Ahogy UPCnek 'jogaban all' ilyet lepni, ugy a masik felnek is, nincs ezzel semmi baj, epp a vadkapitalizmus harcainak egyik csatajat szemlelhetjuk kozelrol. :)
MT-IX: nem hiszem, hogy egyhamar kivaltana a BIXet, barmennyire is ez a T szandeka. Par szolgaltatot sikerult odarangatniuk, de masok meg fenyegetes ellenere se mennek. Szemely szerint sok raciot nem latok benne, de azert meg mindig egy fokkal szimpatikusabb ha egy szolgaltato csak igy probal visszaelni az erofolenyevel. (Mondjuk az majd izgalmas lesz, ha MT/GTS es a tobbi ceg, ami a birodalmukba tartozik, elkezd lejonni BIXrol, mint most UPC teszi - de addigra mar tudni lehet, mire szamitsanak, pont a mostani tortenesek alapjan.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a baj, hogy jogában áll ilyet lépni: állami szabályozás kellene a netsemlegességért. Pl azt sem teheti meg egy cég, hogy előállítási költség alatt árulja a portékáit, pedig legyinthetnénk, hogy az ő dolga, de nem az.
Ráadásul sok helyen csak 1 távközlési szolgáltató érhető el, ilyen környezetben pedig unfair, hogy a szolgáltatónak teljhatalma van afölött, hogy a juzer mit érhet el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyar nemzeti kotelezo peeringet!
De tenyleg, igy el lehetne kerulni azt a szituaciot, ami pl Olaszorszagban kialakult: ott a helyi inkumbens (Telecom Italia) nem hajlando peerelni senkivel, IX-ekre nem jar, igy gyakorlatilag az osszes tobbi helyi ISP Nemetorszagon es hasonlo helyeken keresztul erheti el, ennek minden hatranyaval (megbizhatosag, sebesseg, kesleltetes, koltseg...) egyutt. Szanalmas egyszeruen. A jo hir, hogy mi is ebbe az iranyba megyunk most ezzel a UPC-s megoldassal.
Masik, hasonlo tortenet: Svajcban az init7 nevu ISP-t is szivatjak, eloszor a Swisscom, akit utana birosagi vegzessel koteleztek a peeringre (bar ott ha jol emlekszem, az volt a problema, hogy nem voltak hajlandoak a meglevo peeringet boviteni a tenyleges igenyeknek megfeleloen), aztan most DT-vel harcolnak, ahol szinten ilyen problema van, hogy nem peerelnek normalisan, csak egy 10x kisebb linken keresztul, mint amire szukseg lenne.
http://www.linux.it/~md/text/peering-fdtict.pdf
http://netzneutral.init7.net/de/situation-init7.php
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A weboldaluk szerint:
A telekommunikációs piacon tekintve a UPC a vezetékes televíziós szolgáltatások területén piacvezető, piaci részesedése 27,4 százalék. A szélessávú internet és a vezetékes telefon szolgáltatások esetében a második legnagyobb szolgáltató, 21,9 illetve 13,4 százalékos piaci részesedéssel.
Azért ezek nem akkora számok, hogy meghatározzák a magyar internet minőségét. Nem tudom mit képzelnek magukról, de szerintem Telekom a legtöbb helyen elérhető, akik szerencsésebbek még Digire is válthatnak és meg van oldva a probléma.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt elrakom.
Kíváncsi vagyok, mennyit esik a részesedésük, ha a T befejezi a 29-es körzetes terjeszkedését...
--
blogom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 29-es körzet azért nem olyan számottevő, a legtöbb ember, aki nem ott lakik, azt sem tudja, eszik-e vagy isszák.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Alighanem a Telekom is lépni fog, ha ez a UPC-nek bejön.
S.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az illetékes csoport ez esetben a board és a pénzügyi osztály. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
USA-ban nemrég játszottak le egy ilyen mecset (jogi oldalról). Ott – egyelőre – a hálózatsemlegesség győzött. De ez nem jelent garanciát arra, hogy nálunk mi fog történni. Bár, ha az MTVA-ba is „belekötöttek”, akkor nem sok esélyük van. (Minden rosszban van valami jó. :-) )
-----
(&%;_98\<|{3W10Tut,P0/on&Jkj"Fg}|B/!~}|{z(8qv55sr1C/n--k**;gfe$$5a!BB]\.-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja.. fel kell nyomni őket az NMHH-nál ... kivételesen az RTL és az MTVA érdeke ugynaz.. ritka pillanat :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy az MTVA előtt meg fog nyílni egy kiskapu és ezzel meg van oldva. Ezzel pedig nemhogy győzne a netsemlegesség, hanem egyből elmélyülne a probléma.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
darknet is coming ...
lassan már mtva-t is tor browserrel kell elérni :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sziasztok!
A BIX részéről sok újdonságot nem tudunk hozzátenni az esethez. (Már kb. leírtatok mindent. :-)
- A BIX-en nincs műszaki hiba, vagy bármi probléma.
- A UPC Magyarország nincs közvetlenül a BIX-en, csak az anyavállalaton keresztül ami a Liberty Global.
- A Liberty Global "A" kategóriás BIX tag ami azt jelenti hogy nincs kötelezve a BIX-es forgalom kicserélésre.
- A BIX támogatja régión (Magyarországon) belüli kölcsönösen ingyenes forgalom kicserélését, mely szerintünk a kulcsa a minőségi internet hozzáférés és tartalom szolgáltatásnak. A támogatás kedvezményes havi díjakban nyilvánul meg, de a Liberty Global ezzel nem kívánt élni.
- A BGP táblák alapján a Liberty Global 2015 április 1-én kb 0:30 körül lekapcsolta a BIX-es forgalom kicserélést az ExterNet-tel.
- A felek között a forgalom így most más útvonalon (a BIX-től függetlenül) halad.
Üdv:
Angeli János
ISZT / BIX
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor most a UPC le fogja apránként kapcsolni minden más szolgáltatóval is a kapcsolatát?
Esetleg van információ arról, hogy a UPC le akarna teljesen válni a BIX-ről?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre vonatkozólag sajnos nincsen hivatalos információnk.
Az mindenesetre jelzés értékű, hogy az LGI egyre több hálózattal szünteti meg a forgalom kicserélést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sub
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát nem tudom, hozzám kerülőúton sem jut el ... itthonról proxyzni vagy vpn-ezni kell ha hirado.hu videót vagy rtl.hu-t akarok látni ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attól eltekintve, hogy minden szó igaz, azért érdekelne milyen magyarázatot fűz ehhez az UPC mert sem gazdasági, sem műszaki oka nincs a váltásnak. Az ok maximum a profit növelése, ami ugyan még rendben lenne egy kapitalista felállásban, csak legyen annyi kurázsi az UPC-ben, hogy ezt is kommunikálja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ebben burkoltan benne volt...
"A hálózat management a cégek saját döntéshozatala alá tartozik, ezért nincs kötelezettségünk a BIX felé. Mivel rendelkezünk saját európai vonallal és sok szolgáltatóval van direkt peeringünk, így nincs szükségünk a BIX-re ezen irányokban."
De ahogy xclusiv találóan megfogalmazta:
"Gondolom az externet nem akar _drága_ _nemzetközi_ vonalon adatot cserélni a _magyar_ előfizetőkkel, ha egyszer ott a bix, ami erre való lenne."
Inkább a fogyasztó csücsül a kapitalizmus hálójában és várja a feloldozást ... (mert hogy az adatok jöhetnének de az externet a magyar usereknek nem relayel külföld fele, amit a UPC szeretne ... nesze neked atombiztos hálózat, csak kapitalizmus ne legyen :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A UPC azt szeretné, hogy legyen peering, csak épp fizessen érte az Externet és mindenki más. Az árat pedig ő szabja meg, versenytárs nélkül. A külföldi route lehetősége afféle passzív-agresszív magatartás: nem tilt explicite, csak elfogadhatatlan helyzetbe kényszeríti a másikat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 meg a tartalomszolgáltatókat meg a fogyasztókat ... (ha ez így megy tovább magyar tartalmat csak külföldről lehet majd megbízhatóan teríteni)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ami nyilván nem lesz versenyképes. Szélsőséges példa: egy Google-nek megvan az ereje ahhoz, hogy a UPC akár ingyen is peeringeljen vele vagy akár még fizessen is érte, mondjuk abból a pénzből, amit a kisebb szereplőktől szed be ugyanezen jogcímen. Mert ha nincs Google kereső meg YT a UPC-n, akkor neki vége. Egy kisebb, regionális tartalomszolgáltatónak pedig az lehet érvágás, ha a UPC felől nem látszik. Hogy lehet így egy új szereplő konkurrenciája a Google-nek amikor eleve hendikeppel indul?
Ez végsősoron egy sivárabb internet irányába vezet, csak néhány mogul marad talpon, akik szigorú hierarchiában felosztják a piacot, bebetonozzák a pozícióikat és szevasz.
És ne tévesszen meg senkit az a máz, hogy csak a nagy forgalmú streaming oldalakat szivatják műszaki indokok mögé bújva: a mobilszolgáltatók, akik szintén nem éppen a netsemlegesség élharcosai, adott esetben simán blokkolják a VOIP-t, miközben engedik a streaminget. No miért? Mert a netsemlegesség felrúgásának nem sok köze a forgalomhoz, ez egy üzleti döntés. Bármi lehet az áldozata ahol pénzt vagy ellenfelet szimatolnak.
Most a forgalom van kipécézve, mert ez jó indok, könnyen eladható (mellesleg konkurrencia a UPC érdekeltségébe tartozó TV és streaming szolgáltatásoknak), de semmi garancia arra, hogy itt megáll a dolog, sőt, inkább az biztos, hogy megy tovább.
Nem fogadom el, hogy "ez csak a profit növelése", mert sérti a tisztességes versenyt, visszaélés az erőfölénnyel, káros folyamatokat indít el. Szar mindenkinek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 Egyetértek, szerintem jól összefoglaltad hogy miért is fontos a netsemlegesség az internet további fejlődése szempontjából.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az internetnél sosem volt cél az atombiztosság, az egyetemeknek a drága számítógépeinek az árán akartak csak spórolni :)
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, nyilván az egyetemek miatt finanszírozta a Pentagon..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, az USA-ban koztudtottan nagy prioritas a jo minosegu olcso oktatas. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem azert nézz utana, hogy hany NASA, DoD, STB, RND TLA projekt indult vagy fonódott osdze valamilyen egyetemi kutatással.
Mindenesetre ezt az atombiztossagot tobb mythbusteres cikk megcáfolta mar.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem az atw.hu is kimegy svájcba és onnan vissza.
S.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
MTVA streamek se mennek: http://rtvstat.hu/main.cgi?search=mtva
Deninet felé is érdekes a dolog:
Host Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1. catv-89-134-231-254.catv.broadba 0.0% 19 26.5 28.1 11.7 99.5 18.0
2. catv-89-135-220-238.catv.broadba 0.0% 19 27.0 20.6 6.7 53.7 14.7
3. 84.116.240.106 0.0% 19 20.3 18.8 15.0 28.4 3.5
4. 84.116.240.1 0.0% 19 16.4 18.2 14.6 29.7 3.8
5. bpt-b4-link.telia.net 0.0% 19 23.7 19.1 15.0 27.5 3.7
6. magyar-ic-152601-bpt-b4.c.telia. 0.0% 19 17.6 19.8 14.9 36.8 5.5
7. 81.183.1.113 0.0% 18 17.8 19.7 14.7 50.5 8.4
8. xe-0-1-0.ic1-vhugo.net.telekom.h 0.0% 18 22.7 19.1 15.4 30.9 4.7
9. 1-26-0.deninet.hu 0.0% 18 89.2 25.2 13.6 89.2 18.7
-------------------
http://www.rtvstat.hu/ - A legtöbb magyar rádió és TV egy helyen!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Üzleti 250 -es UPC-rol sem megy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
UPC. nem jön be az rtl.hu az rtlmost.hu ...
az m1/2/2-as mediaklikk.hu bejön, de a streamek már nem.
Bezzeg az atv.hu meg az echotv.hu bejönnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát pedig végre van vmi jó is az upc-ben így persze szar így is.
No rainbow, no sugar
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tetszik a funkcio. Legyen feature!
--
What's worse than finding a worm in your apple?
Finding a U2 album on your iPhone.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor ezek szerint tényleg direkt csinálják és nem is akarnak ezen változtatni.
Én most utána néztem és azt hiszem a peering mindenkinek jó, hiszen a szolgáltatás minőségét jelentősen javítja ha közvetlen csatlakozáson megy át a forgalom. Ez a UPC-t nem érdekli? Neki nem az lenne jó, ha minőségi szolgáltatást adna? Vagy én nem értem az egészet?
Eddig is fontolgattam, de most már biztos hogy szolgáltatót váltok, és tanácsolom azoknak is akik megtehetik hogy kezdjék el ha jó minőségű szabad internetet akarnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem semmi, lassan ott tartunk, hogy VPN is kell, ha UPC netünk van :-(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
... aminek hatására a UPC előfizetők sorra elkezdenek másik szolgáltatóhoz menni, emiatt pedig a UPC beszünteti a csúnya magatartását és visszatér a netsemlegességhez ...
Álom? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...vagy az RTL Klub és az MTVA megy át másik hostinghoz.
Kérdés, hogy melyik lesz hamarabb.
-------------------
http://www.rtvstat.hu/ - A legtöbb magyar rádió és TV egy helyen!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Naja, pl a nem rég megnyitott UPC szerverterembe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vicces lenne :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah.. lehet, hogy így promózzák a saját hosting megoldásukat ... még az rtl meg az mtva is megfekszik ha nem náluk van hostolva :)
Vagy a nemzeti internetszolgáltatónak ágyaznak lol :)))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az RTL a UPC-hez küldi a panaszkodó embereket.. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt már elfelejtettük? http://homar.blog.hu/2012/11/19/a_upc_kacsintassal_kotne_ujra_latatlanb…
Akkor rúgtam ki őket, és gondolom nem én voltam az egyetlen. De úgy látszik nem tanulnak...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Reflexiók:
http://www.hwsw.hu/hirek/53795/upc-liberty-global-externet-internet-bix…
http://hvg.hu/tudomany/20150402_nem_hiba_szandekos_sok_weboldal_elerhet…
http://cink.hu/tegnap-ota-nem-jon-be-az-rtl-honlapja-a-upc-elofizetokn-…
http://444.hu/2015/04/02/a-upc-eppen-durvan-megserti-a-netsemlesseget/
https://www.facebook.com/upcmagyarorszag/posts_to_page
Remélhetőleg lesz elég visszhang ahhoz, hogy visszakozzanak ... nem lenne jó ha ez tovább burjánzana.
+1 a kötelező peeringre
Deutsch konzultáns remélhetőleg megvilágosodik és bedob egy USA style netsemlegességi jogszabálytervezetet (véletlenül sem egy langyi EU félét) is a pakliba. Elvégre az MTVA tartalmait is diszkriminálja a UPC.... vagy ha nem, akkor a UPC előfizetők + RTL/MTVA nézők közös halmaza elég merítést ad akár egy sikeres népszavazási kezdeményezéshez, ha eléggé bepöccen a nép azon, hogy nincs Szulejmán/Híradó a UPC-seknek :).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmiféle kötelező peering nem kell ide, csak annyi, hogy a Magyarországról eredő és Magyarországon végződő forgalom ha azt műszaki ok nem teszi lehetetlenné, akkor Magyarország határainak átlépése nélkül kell megoldani. Kész. Nem kötelező peering.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez közvetve ugyan azt jelenti, nem?
Bye Bye Nyuszifül - DigitalOcean referrer, 10$ kezdő kredittel - <3 openSUSE, Ubuntu, KDE <3
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan. Azonban senkinek nem kötelező semmi. Csak magyar tartalmat nem akarunk indokolatlanul más szabályozású ország területén látni, ha eredetileg nem onnan származik és a két kommunikáló félnek nem ez volt az eredeti célja, és még műszakilag sem kivitelezhetetlen. Az ok más és a kommunikáció.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez keves. Sok nemzetkozi szolgaltato jelen van magyarorszagi routerrel, igy siman lehet, hogy bar a forgalom helyi marad, az ara mar nemzetkozi lesz, es ez a megfogalmazas semmit se er ennek a kikuszobolesere. (Pl UPC->BIX->RETN->Externet utvonalat lehet megfigyelni, es minden eszkoz hazai, viszont az biztos, hogy RETN Externetnetnek nemzetkozi dijon szamlaz, mert oket nem erdekli, hogy 100 metert se megy a forgalom mire megszabadulnak tole. Persze erdekelhetne oket, csak az a szamlazast megbonyolitja elegge, es jellemzoen nincs erre igeny.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért, ha ez szabály, elég nehéz lesz elmagyarázni mi a többletköltség azon a 100m-en, hogy drágábban adja azt a prefixet...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Forditva. Te elmesz egy tranzitszolgaltatohoz, azt mondja, X EUR/mbit, itt a router, kosd be magad. A szolgaltatas ara nem fugg attol, hogy Ausztriaba vagy Ausztraliaba kivansz forgalmazni, atalanydijas. Igy ha valami fura modon csak a router mellette levo portjaig megy, akkor is ugyannanyiba kerul. Es akkor itt jon, hogy de persze meg lehetne oldani, hogy akkor mericskeljek, hogy pontosan hova mennyi megy, a szamlazasba is vezessek be, stb, csak epp erre azt fogja mondani mindegyik, hogy oket ez nem erdekli, mivel sok plusz munka viszont kb semmit nem keres rajta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, amikor legutóbb láttam, azért voltak még különböző árak :). A lényegen nem változtat, az UPC-nak akkor lesz jó, ha ő is meg tudja kérni a bejövő forgalom árát, vagy elcserélni. Nem szívjóságból lépett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1. A bix lassan 20 éves, azt ezért hozták létre. Vissza azért ne lépjünk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Deutsch konzultáns remélhetőleg megvilágosodik
Na jo. En itt felrenyeltem. Baromi sz*r, ha a KV az orrodon jon ki.... :-\
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na csak lesz valami adó? :))))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyenkor fel lehet mondani a husegidos upc szezodeseket?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az lenne a korrekt.
Bye Bye Nyuszifül - DigitalOcean referrer, 10$ kezdő kredittel - <3 openSUSE, Ubuntu, KDE <3
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Korrekt? Ezek? Soha!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos, hogy igen, de elsőként a fogyasztóvédelemmel beszélj.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most éppen a http://upc.hu nem elérhető... (se mobilról, se vezetékes netről....)
Valaki elsütötte az ionágyút, mert nem jutott hozzá a napi betevő barátok közt epizódhoz? ;)
szerk.: - valami már bejön, igaz kicsit akadozva. Elolvasom az ÁSZF-et...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ennek ionágyú szaga van... hol bejön, hol nem ... de az is lehet, hogy éppen próbálják köszörülni a csorbát... kevesebb sikerrel, mint többel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon helyes. Aki csak tudja, nyomkodja az ágyút. Ez a hozzáállás tarthatatlan, elfogadhatatlan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem még most sem megy:D
// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyik oldalról bevezetik a mobilt, másik oldalról felrúgják a netsemlegességet. Miért az Externettel akarnak fizettetni, miért nem az RTL-lel? Ez lenne a fordított elszámolás. Miért nem csinálják ugyanezt a digitális kábeltévénél is, hogy a műsortulakdonosoktól pénzt kérnek infrastruktúra fenntartás címen?
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért az durva lenne, ha minden kis weboldalnak egyesével meg kéne állapodni az összes piacon lévő internet szolgáltatóval.
Egyszerűbb a kapcsolódási pontokon pénzt szedni, és a kapcsolódó hálózat ezt majd elintézi a saját előfizetőjével(pl: RTL), továbbhárítja, vagy egy pontig lenyeli és csak utána hárítja át.
S.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://imgur.com/72yw4Xy
http://www.upc.hu/_jcr_content/template_basicaspot/aspot4/background.im…
Nem talalok szavakat... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyáltalán nem örülök nekid, de a tartalom, amit az rtl szórt, na anélkül megvagyok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egesz nem az RTL-rol szol, hanem arrol, hogy ezentul a szolgaltato kenye-kedve szerint dobhatja ki a fel netet, mert neki tobb penz kell.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak hogy offoljak. Nekem nem hiányzik eme weboldal, de nagyobb bajom van velük...
Heti jó néhány órában döglött a net, vagy ha megy is 30%+ csomagveszteséggel. Illetve óránként vagy sűrűbben megszakadt 1-2 másodpercre.
Jelentettem a hibát, kijött csávó most hétfőn, méregettet, aszonja jóez, hámondom de mégse. -> modem csere(vagyis immáron a csoda modem/router kombójuk) -> másodperces megszakadások megszűntek oké.
A poén, hogy a bizonyos központi hiba ami miatt órákra lehal vagy használhatatlan, pont kijövetele előtt volt. Rákérdeztem, válasz: Tudnak róla, már vagy több mint fél éve vmi eszköz bezavar és azért döglik meg, de még nem tudják mi az... Végül is csak alkalmanként 4 órát van halott módba, nem érnek rá megnézni mitől...
A lényeg, hogy mondjak is valamit, hozzáállásukon múlik akkor csak rosszabb lesz ez :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont ez van nálunk is! Van net, de írtózatos csomagvesztéssel. Ha letöltök valamit, akkor meg van a teljes sávszél, de bármilyen oldalt akarok megnézni (pl. hup), legalább 3x kell újratölteni mire bejön.
Volt kint a UPC-s csóka, de csak a párom volt otthon Ő meg nem látta hogy mit csinált, a szerelő állította hogy minden OK. De persze hogy nem...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont ugyanezt tapasztalom én is, de inkább estefelé van..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem lassan 1 hete ez van. Telefonáltam vagy 40 percet. Végül kb. a harmadik ügyfélszolgálatos nem nézett töksötétnek.
Másnap este kijött a csákómákó, kicserélte a csatlakozót, kimérte a decibelt, közölte hogy minden jó. Mire kilépett a kapun, már ugyanúgy szar volt.
Azóta is ugyanilyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olynatól kérdezném aki kicsit expertebb ebben a témában, ez mitől lehet, mi lehet a megoldás?
Régebben semmi gond nem volt a kapcsolattal, stabil, gyors, reszponzív volt minden. Amúgy a jelenség ugyan az vezetékes és vezeték nélküli kapcsolat, valamint mobil eszközök és számítógépek esetén is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha mar off: Multkor felhivtak, hogy ajanljanak egy kedvezobb csomagot (mert az enyem mar nincs, es ugy nekem jobb, ha lesz TV es telefon is).
Mondtam, hogy meg vagyok elegedve a jelenlegivel es nem kell a dragabb (szerintuk olcsobb, mivel TV-t es telefont is adnak) elofizetes. Utana hogy, hogynem rendszeresen szakadozik a net, csak modem ujrainditas segit. Ez igy naponta kb. 1x. Azelott (4 ev) sose volt olyan, hogy ujra kellett volna inditani a modemet.
Szerintetek ez technikailag lehetseges? Vagy van ra nekik erre bevett automatizmusuk?
Vagy csak kepzelodok?
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem ugye technikai emberke szemembe mondta a fentit, azaz ők se tudják mitől dobálja a csomagokat meg ficcen be az eszközük, szóval bármi lehet. Gyanítom hogy a szokásos toldott foltozott, ezer éve kiépített hálózatuk már nagyon a végét járja.
Más nincs(mert digit kitiltják műemlék védelem miatt, biztos UPC bevarázsolta a kábeleit vagy nemtom nekik miért lehetett). ADSL rohadt drága,és mivel az albi is rám dől lassan, így van nyomos okom költözni legalább(már elmélkedek rajt egy ideje, de szánalom hogy ez lesz a vége...).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://index.hu/tech/2015/04/02/a_upc_beintett_a_tartalomnak/
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a korlátozás hogy viszonyul az UPC és az előfizetők között fennálló szerződéshez? Nekem úgy tünik, mintha hibás teljesítés volna. Nem válik pl. semissé a szerződésben kikötött hűség?
--
ulysses.co.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jópár környező ország pingje is elég fos lett
BH Telecom d.d. Sarajevo
UPC:
PING 195.222.60.2 (195.222.60.2) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 195.222.60.2: icmp_seq=1 ttl=241 time=56.6 ms
64 bytes from 195.222.60.2: icmp_seq=2 ttl=241 time=55.1 ms
64 bytes from 195.222.60.2: icmp_seq=3 ttl=241 time=55.4 ms
64 bytes from 195.222.60.2: icmp_seq=4 ttl=241 time=54.4 ms
64 bytes from 195.222.60.2: icmp_seq=5 ttl=241 time=55.0 ms
--- 195.222.60.2 ping statistics ---
5 packets transmitted, 5 received, 0% packet loss, time 4009ms
rtt min/avg/max/mdev = 54.496/55.346/56.626/0.754 ms
Deninet:
PING 195.222.60.2 (195.222.60.2) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 195.222.60.2: icmp_req=1 ttl=250 time=9.69 ms
64 bytes from 195.222.60.2: icmp_req=2 ttl=250 time=9.62 ms
64 bytes from 195.222.60.2: icmp_req=3 ttl=250 time=9.67 ms
64 bytes from 195.222.60.2: icmp_req=4 ttl=250 time=9.66 ms
64 bytes from 195.222.60.2: icmp_req=5 ttl=250 time=9.67 ms
--- 195.222.60.2 ping statistics ---
5 packets transmitted, 5 received, 0% packet loss, time 4004ms
rtt min/avg/max/mdev = 9.624/9.664/9.695/0.126 ms
Romania Data Systems
UPC:
PING 81.196.12.1 (81.196.12.1) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 81.196.12.1: icmp_seq=1 ttl=246 time=51.8 ms
64 bytes from 81.196.12.1: icmp_seq=2 ttl=246 time=53.8 ms
64 bytes from 81.196.12.1: icmp_seq=3 ttl=246 time=54.4 ms
64 bytes from 81.196.12.1: icmp_seq=4 ttl=246 time=51.5 ms
64 bytes from 81.196.12.1: icmp_seq=5 ttl=246 time=53.1 ms
--- 81.196.12.1 ping statistics ---
5 packets transmitted, 5 received, 0% packet loss, time 4012ms
rtt min/avg/max/mdev = 51.535/52.980/54.491/1.156 ms
Deninet:
PING 81.196.12.1 (81.196.12.1) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 81.196.12.1: icmp_req=1 ttl=250 time=19.7 ms
64 bytes from 81.196.12.1: icmp_req=2 ttl=250 time=19.7 ms
64 bytes from 81.196.12.1: icmp_req=3 ttl=250 time=19.7 ms
64 bytes from 81.196.12.1: icmp_req=4 ttl=250 time=19.7 ms
64 bytes from 81.196.12.1: icmp_req=5 ttl=250 time=20.0 ms
--- 81.196.12.1 ping statistics ---
5 packets transmitted, 5 received, 0% packet loss, time 4004ms
rtt min/avg/max/mdev = 19.736/19.817/20.027/0.139 ms
YUnet International Serbia:
UPC:
PING 213.240.55.1 (213.240.55.1) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 213.240.55.1: icmp_seq=1 ttl=242 time=48.1 ms
64 bytes from 213.240.55.1: icmp_seq=2 ttl=242 time=52.8 ms
64 bytes from 213.240.55.1: icmp_seq=3 ttl=242 time=41.7 ms
64 bytes from 213.240.55.1: icmp_seq=4 ttl=242 time=43.9 ms
64 bytes from 213.240.55.1: icmp_seq=5 ttl=242 time=42.3 ms
--- 213.240.55.1 ping statistics ---
5 packets transmitted, 5 received, 0% packet loss, time 4012ms
rtt min/avg/max/mdev = 41.758/45.789/52.871/4.188 ms
Deninet:
PING 213.240.55.1 (213.240.55.1) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 213.240.55.1: icmp_req=1 ttl=244 time=8.42 ms
64 bytes from 213.240.55.1: icmp_req=2 ttl=244 time=8.46 ms
64 bytes from 213.240.55.1: icmp_req=3 ttl=244 time=8.47 ms
64 bytes from 213.240.55.1: icmp_req=4 ttl=244 time=8.46 ms
64 bytes from 213.240.55.1: icmp_req=5 ttl=244 time=8.42 ms
--- 213.240.55.1 ping statistics ---
5 packets transmitted, 5 received, 0% packet loss, time 4004ms
rtt min/avg/max/mdev = 8.427/8.451/8.476/0.102 ms
Itthon Diginél az utolsót leszámítva a Deninethez hasonló a helyzet.
-------------------
http://rtvstat.hu/ - A legtöbb magyar rádió és TV egy helyen!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most már a hupon kívül semmi sem elérhető. Úgyhogy csak itt tudok panaszkodni :-). Nem baj, úgyis szabin vagyok, keddig offline nézem összedől-e a világ.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyan már, minden a legnagyobb rendben:
PING 127.0.0.1 (127.0.0.1) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 127.0.0.1: icmp_req=1 ttl=64 time=0.153 ms
64 bytes from 127.0.0.1: icmp_req=2 ttl=64 time=0.127 ms
64 bytes from 127.0.0.1: icmp_req=3 ttl=64 time=0.127 ms
64 bytes from 127.0.0.1: icmp_req=4 ttl=64 time=0.129 ms
:DD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 :DD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Beteg :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak a DNS szervereik nem mennek, kapcsolat az van.
host hup.hu 213.46.246.54
;; connection timed out; no servers could be reached
host hup.hu 213.46.246.53
;; connection timed out; no servers could be reached
S.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Talán az Externetnél vannak? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Más címet sem oldanak fel 5-10 perce :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az mekkora fricska lenne :)))
- - - - -
XetHost
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aki az Internet-szolgáltatója DNS szervereit használja, az sikeres ember nem lehet... ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
teljes a káosz állítólag :)))
http://hvg.hu/tudomany/20150403_minden_oldal_akadozik_teljes_upc_kaosz
nem tudtam elolvasni :DDD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most beszélek velük telefonon, megerősítem, teljes a káosz ... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Döbbenet ez a UPC, nálam a XI. kerületben pontosan ugyanez a helyzet. Kezd tényleg elegem lenni belőlük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nezzetek a jo oldalat. Eddig sose tudtam egyik ismerosomnek se elmagyarazni, hogy mire jo a netsemlegesseg...
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D Igaz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Visszanyomták a vonalat a bix felé! :D
http://www.bix.hu/index.php?lang=hu&page=graph&swid=vh-nx7710-1&portid=…
http://www.bix.hu/index.php?lang=hu&page=graph&swid=vh-e1200i-2&portid=…
Oykawa
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És láss csodát DNS is megy :)
S.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nocak nocak, megy ez, csak akarni kell :) Csak nehogy húsvét utánra már elfelejtse a birka nép, hogy ezt bármikor megtehetik újra, amíg nincs leírva, hogy nem lehet diszkriminálni a forgalmat.
Egy órával ezelőtti UPC facebook közlemény:
"Az internet hálózatunkon jelenleg oldalelérési (DNS) probléma jelentkezik. Kollégáink már dolgoznak a hiba elhárításán."
Haha megpróbálják beadni mindenkinek, hogy DNS zavar volt az egész ... sírjak vagy nevessek ... kirakták egy órával a "forgalomelterelés" megszüntetése előtt, hogy legyen sapka nyuszikán.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
No egen....
Erre válaszoltam:
DNS egy francot!
Csak a BGP táblát kéne frissíteni, ha már egyszer lekapcsoltátok a BIX-en keresztüli adatcserét akkor ne arra leggyen a routing!
tracert rtlmost.hu
traceroute to rtlmost.hu (212.40.120.90), 30 hops max, 60 byte packets
1 catv-37-191-31-254.catv.broadband.hu (37.191.31.254) 214.846 ms 214.757 ms 214.681 ms
2 catv-89-135-215-157.catv.broadband.hu (89.135.215.157) 10.683 ms 10.981 ms 10.925 ms
3 84.116.241.106 (84.116.241.106) 14.588 ms 14.534 ms 14.478 ms
4 bix.retn.net (193.188.137.153) 19.567 ms 19.530 ms 19.474 ms
5 gw-externet.retn.net (87.245.242.201) 19.748 ms 19.692 ms 19.916 ms
6 c4k.externet.hu (212.40.101.57) 19.855 ms 19.318 ms 19.009 ms
és akkor itt elhal!
De az mtva.hu most if furcsa irányba közlekedik:
Valahol Malayzia környékén veszik el! :D
Oykawa
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mintha tényleg lett volna DNS zavar -- is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mostmár mindegy, csak hagyják a DNS szervereket :DD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia!
Igen, megerősítem, a UPC visszakapcsolta az ExterNet és a Deninet felé a BIX-es peeringet.
Üdv:
Angeli János
ISZT / BIX
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most pár ember az "üzletről" szomorú lett a keletkezett költségvetési hiány miatt. Új terv kell.
--
zsebHUP-ot használok!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, de nem értem miért sír a UPC hogy rajta keresztül mennek a tartalomszolgáltatók akikről nem tud sápot lehúzni (pl. RTL, MTVA, stb) és emiatt fejlesztenie kell a hálózatát. Hát nem az lenne a dolga, hogy csak áteressze magán a forgalmat, ha kevesek hozzá az eszközei, fejlesszen rajtuk és terhelje a költségeit az előfizetőkre, építse be az előfizetési díjba? Mit foglalkozik vele, hogy merre felé megy a forgalom, mi köze hozzá? Lehet naiv vagyok, de egy Internet szolgáltatónak az lenne a feladata, hogy az előfizetői felé a lehető legjobb minőséget biztosítsa. Amennyiben költségei merülnek fel a BIX, Extrernet, stb.. adatcserélők felé, nem az a megoldás hogy kiveszi a route táblából a bejegyzést, hanem az így felmerülő költségekkel növeli az előfizetői díjakat. Az előfizető meg majd eldönti hogy marad-e nála, vagy talál jobbat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A nagyok vsz olyan költségstruktúrával dolgoznak, hogy lassan már nem éri meg üzletileg az egész.
A kicsiknek meg jóval kisebb a hálózatuk, így ott ez a pont később jön el.
A szorítás meg egyre nagyobb, az ügyfél kevesebbet akar fizetni, az állam és a tulajdonos meg többet szeretne kihúzni.
--
zsebHUP-ot használok!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
már nem éri meg üzletileg az egész.
Na ne röhögtessük már magunkat halálra!
Anno, amikor az ADSL-t bevezette a Matáv, volt alkalmam pár sarokszámot megismerni a szolgáltatás hátteréről. Az akkori (talán 8-10 rugó körül indult? már nem emlékszem pontosan) lakossági ADSL árakhoz annyit tettek hozzá nekem, hogy az ADSL infrastruktúra költségeit 6-7 hónap alatt kitermelte a bevételből a rendszer. Értem én, hogy nem csak az volt, hanem volt a gerinchálózatnak is, meg a nemzetközi vonalaknak is (a magyarnak ugye nem, mert a BIX jelenlét költsége elhanyagolható volt a többihez képest), meg a sok elbaszott marketinget is meg kellett finanszírozni, de azért nyilvánvaló, hogy itt nem >5-10 éves, nehézkes megtérülésekről beszélünk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kérlek vágd körbe szikével az "ADSL infrastruktúrát" (nyilván beleszámoltad a 15 éve kihúzott rézdrót telepítési költségét is), és adj rajta szolgáltatást. Én azt mondom, hogy azzal a költségstruktúrával, amivel egy ekkora cég dolgozik egy ilyen szolgáltatáson elég hamar el tud jutni odáig, hogy ne érje meg országosan szolgáltatni, amikor évről-évre brutálisan nő a hálózati forgalom, miközben a végfelhasználói árnak meg csökkennie kellene.
--
zsebHUP-ot használok!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kemeny dolog a kapitalizmus, na.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Node DSL. DSL-t csak meglévő telefonszolgáltatásra húz fel a T, (hacsak nem "csupasz", ami picit drágább) és ott eleve fizetsz egy telefon előfizetési díjat, eleve 1-2 évet aláírva. Magának az érpárnak a költségét ennek kéne legalább nagyrészt fedeznie.
A hálózati forgalom mekkora %-a az ami a relativ filléres per juzer költségű peeringeken megy át és hány %-a az ami a fizetősökön? Pont egy naaaagy cégnél várnám azt, hogy az naaaagy anyacég és a többiek háttére miatt jóval hatékonyabban tud működni, mert például legalább az EU-n kvázi saját hálózaton megy az adat. Nyilván van a saját hálózatnak is költsége, de az nem csak a 10 milliós kis országunk előfizetőire hárul.
A másik dolog pedig, hogy az üzleti juzerek (bérelt vonalak és szerverhosting és egyéb hasonló szintű bevétel) mekkora hányadát adja a forgalomnak a juzerekhez képest és ehhez képest mennyit fizetnek vagy ha úgy tetszik mekkora a marzs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hja, csak itt ellenerdekelt mindenki a volumenben, mert ahhoz dragabb, nagyobb eszkozpark kell, ahhoz tobb ember, az ugyfelekhez is, akkor mar nagyobb szervezeti struktúra, jon a vizfej, azokat mégse lehet kisvallalalati fizetesen tartani, etc.
Nagy cégek csak abban hatekonyak, hogy képesek nagy dolgot kivitelezni, amihez egy kicsinek se tudása,se kapacitása. Minden masban pazarlobbak.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk azt hadd tegyem hozzá, hogy a réz kihúzását kőkeményen kifizettették az ügyfelekkel, szóval ez nem igazán érv.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A helyzet az, hogy nem csökkennek azok a végfelhasználói árak annyira. A fajlagos árak persze masszívan csökkennek, hiszen egyre többet adnak ugyanazért a pénzért, de pont ugyanígy fejlődik és olcsósodik fajlagosan a technológia is.
A rézdrótot meg ne keverjük ide, mert azt mind a két esetben (Matáv ill. UPC) vastagon kifizettem már az elmúlt 15-25 évben, a standard alapdíjakban (telefon illetve kábeltévé).
Szóval engem nem győztél meg, hogy itt ekkora problémának kéne lennie. Műszaki oldalon a nagy userszám hatalmas közgazdasági előnyt jelent, pl. egy 10x akkora uplink vonal nem kerül 10x annyiba. Egyébként meg ha eljutnak oda, hogy már ne érje meg szolgáltatni, akkor nem kell lejjebb menni árban. Ha közgazdaságilag racionálisan működik a cég, akkor nem tudnak alámenni árban a többiek sem, ha meg nem, akkor meg érvényesülnek a piaci mechanizmusok...
Összegezve: sosem tudom sajnálni a szignifikáns piaci pozícióval rendelkező szolgáltatókat, amikor arról panaszkodnak, hogy nem bírják a versenyt egy olyan iparban, ahol masszívan érvényesül a méretgazdaságosság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már nálunk is jó irányba mennek a csomagok. :)
Igazából ezzel az egész húzásukkal a legnagyobb probléma, hogy túllőttek a célon.
Mert az normálisnak tekinthető, hogy a nagyobb a kisebbtől pénzt kér, de az, hogy ilyen durván túlárazzák az pofátlanság.
Egy Cogenttől már 600euroért (+áfa/hó) lehet 1G nemzetközi vonalat venni, amin a világ minden pontját elérjük, UPC pedig 1000eurot kérne az 1G peeringért amin csak az ő előfizetőit...
Én személy szerint a BIX-en nagyobb különbséget tennék árban az A és B kategóriás tagok közt.
Aki B szintet vállalja az a jelenlegi árnak fizesse az 1/3-át, aki pedig A az meg a mostaninál valamelyest többet.
____________________________
www.szerverplex.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Mert az normálisnak tekinthető, hogy a nagyobb a kisebbtől pénzt kér
Ezt a GVH úgy hívja, hogy gazdasági erőfölénnyel való visszaélés, csak szólok. :) Ez nem normális, nem szabad beletörődni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebből kiindulva nem fogunk ingyen kapni netet, mert sokan nagyobbak nálunk... a kicsi fizet a nagyobbnak, ez a rendje a dolgoknak, csak az a kérdés, hogy mennyit!
Az erőfölénnyel való visszaélést én úgy gondolom ebben a helyzetben az, hogy nem egy a piacon elfogadott peering díjat szerettek volna, hanem ennél 10-15x többet.
Amúgy ha UPC mindenkivel közvetlen kábelen ingyen peeringelne akkor megspórolná a 2x40G BIX díját, vagy legalább egy részét. Ami valljuk be nem kevés összeg havonta.
____________________________
www.szerverplex.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ne azért ne kapd ingyen a netet mert kisebb vagy, hanem azért, mert ez egy szolgáltatás aminek ára van, amit mindenkinek meg kell fizetni. A UPC kivételezni akar, lenne akinek fizetni kell és lenne akinek nem és még arra sincs garancia, hogy az ár mindenkinél ugyanaz lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egy a piacon elfogadott peering díjat
Nincs a piacon elfogadott peering díj, mivel nincs piac. Magyarországon nincs ehhez megfelelő mennyiségű szolgáltató, ezért nem is tud olyan díj kialakulni, amit piacinak lehetne nevezni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor úgy fogalmaznék, hogy az általam ismert (tranzit, bix, peering) díjakat nézve van egy számunkra is elfogadható díj, aminek a upc mindössze csak a 15x-ét szeretné elkérni.
____________________________
www.szerverplex.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt hiszem itt az ideje elgondolkodni a HUP létjogosultságán, mert az a topic pörög a legjobban, ahol Magyarország elsőszámú szennytv csatornája után sírnak az emberek :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem kevesen sírnak itt a szennytv után, inkább csak az irány, illetve a következmények rémítik el őket.
--
zsebHUP-ot használok!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem van ettől még lejebb is, csak keresni kell. :)
számomra egyébként meg a netsemlegességről szól ez a dolog, az rtl/mtva/egyéb szolgáltatások elérhetetlensége csak a tünet.
(a megoldáshoz valószínűleg az kellett, hogy DT/OV/ párja ne tudja nézni a Szulejmánt és akkor otthon elszabadult a pokol. Onnan meg pár telefon... :) )
--------------------------------
...except the gyevi bíró
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szolgáltató ne döntse már el, hogy mit nézhetek, mit nem. Mi lesz ha a hup.hu lesz elérhetetlen?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
cannon sok sok gigabiten :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig el fog jönni az az idő amikor nem a szolgáltató hanem "egy ember" egy "civil" alapítványban fogja eldönteni, hogy mit nem nézhetsz és akkor a szolgáltató által korlátozva leszel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lásd Kína. Tök jó lesz. Akkor muszáj leszek tort használni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy inkább i2p-t.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
UPC reggel óta halott. Weboldalak nem nyílnak meg.
14 telephelyről érkezik folyamatosan a riasztás.
UPDATE:
A voip telefon hálózatuk is áll
5ker 8ker
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
UPC:
XIV. kerben már 2 teljes nap nincs net, 1 nap kihagyással, persze az üfsz persze nem tud semmit, majd kiküld egy szerelőt, hogy jön másnap, mert alacsony a jel, erre másnap felhív üfsz, hogy szerelő mégsem megy, mert központi hiba volt..
Ma ugyanez. Jeleztem feléjük, hogy ez már nem szolgáltatás, persze kötbért csak 72 óra kiesés után fizetnek, erre jeleztem az rtl.hu korlátozást, hirtelen más lett a hangnem, hebeget-habogott, hogy az Externetnél van/volt a hiba, és 16:30 óta különben is megy... Ezek után gyorsan kaptam - 1000 Ft kompenzációt a következő számlából...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
(+)1000 Ft-ot :)
t
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majdnem ugyanez a szitu volt nalam, is, en nem emlitettem a peeringet, es csak 500 ft-ot kaptam. de alapvetoen 1x~20 ora kieses volt meg egyszer kb 2-3 ora. Szoval vegulis a 4000 HUF-os havidijbol meg jol is jartam, mar ha eltekintunk attol, hogy mobilnettel kellett letoltenem amit akartam ezidoalatt. (XI. kerulet)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bár sokan már tudjátok a téma hátterét, de az aktualitásra való tekintettel megváltoztattuk a jövő heti Webtudor programot, ahol Angelo fog élőben nyilatkozni és mesélni nekünk picit a dolog hátteréről.
--
Pásztor János
Üzemeltető Macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugylatszik, a UPC olvasta a sertett kommentjeimet, mert kb 1.5 oraja "kozponti hiba" van :)
Bar, legutobb is az volt, mikor erosebben fujt a szel...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez csak uzlet. UPC elhuzta a mezesmadzagot mindenki elott h adott gyors netet a nepnek. Emberek hozzaszoknak hogy minden megy full HD videok a netrol, stb (kiveve, ahol nem). Aztan elkezd kemenykedni. Ha realis arakat kerne, lehet hogy masok is mondanak hogy persze megyunk a private peeringbe veletek mert megeri. Itt egy hasonlo amikor a nagymacskak rangatjak egymas bajszat meg 2008bol: http://research.dyn.com/2008/03/he-said-she-said-cogent-vs-tel/. De a nagyobb szolgaltatok kozul nem sokmindenkinek van public peeringe. Verizon, USAban vagy Telefonica Braziliaban. Ahogy mondani szoktak az erosebb kutya....
De ahogy ezt a cikket olvasom megertem a dontes miertjet. http://hvg.hu/tudomany/20150403_upc_externet_netsemlegessg
a UPC (és a nagyobb szolgáltatók) megelégelte, hogy az Externet (és a kisebb szolgáltatók) nem száll be az országot behálózó infrastruktúra fejlesztési költségeibe, miközben az általuk hosztolt, időnként nagy forgalmú oldalak látogatói leterhelik a hálózatot.
-+-+-+
Dropbox tarhely
Cave Canem
+-+-+-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én meg nem értem meg. A nagy forgalmú oldalak látogatói fizetnek a forgalomért a UPC-nek (is).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
miközben az általuk hosztolt, időnként nagy forgalmú oldalak látogatói leterhelik a hálózatot.
Ezzel egy darab bazi nagy probléma van: én UPC ügyfélként kifizetem a tőlem kért díjat. Ezért elvárom, hogy a szolgáltató a befizetett zsetonomból fenntartható legjobb műszaki tartalmat építse ki. Azaz ha közgazdaságilag olcsóbb egy LAN-kábel a szomszéd szobáig (márpedig az, itt vita nem tud lenni!), akkor ne +30ms-mal érjem el a kedvenc weboldalaimat, hanem a LAN-kábelen. Ha minden szolgáltató az uplinkeken keresztül látszik csak, akkor minden magyar weboldal lassabb lesz nálam, én pedig nem azért fizetek elő x száz megabitre, hogy utána csak csordogáljanak a bitek.
Egyébként, ennyi erővel a nagy forgalmú oldalak hostolói is mondhatnák, hogy tessék: ha azt akarod, hogy a te access ügyfeleid is normális elérést kaphassanak, ne kelljen a lassabb külföldi vonalakon csellengeniük (vagy ne kelljen drágább külföldi vonalakat fenntartanod, amin van bőven sávszélesség), akkor fizessél, hogy direktben peeringelhessél velünk. Pont ugyanúgy inkorrekt lenne ez is...
Ez csak uzlet.
Nos, nem, ez konkrétan az az üzleti magatartás, amit nagyon sok országban (többek között Magyarországon is) tiltanak a törvények... csak éppen az állam minden más faszsággal foglalkozik, csak azzal nem, hogy a tisztességtelen piaci magatartás tilalmáról hozott jogszabályokat betartassa (nem csak ebben az iparágban van ez így persze).
A gyengébbek kedvéért:
1996. évi LVII. törvény
a tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról
V. Fejezet
A gazdasági erőfölénnyel való visszaélés tilalma
21. § Tilos a gazdasági erőfölénnyel visszaélni, így különösen:
a) az üzleti kapcsolatokban - ideértve az általános szerződési feltételek alkalmazásának esetét is - tisztességtelenül vételi vagy eladási árakat megállapítani, vagy más módon indokolatlan előnyt kikötni, vagy hátrányos feltételek elfogadását kikényszeríteni;
b) a termelést, a forgalmazást vagy a műszaki fejlődést a végső üzletfelek kárára korlátozni;
c) indokolatlanul elzárkózni az ügylet jellegének megfelelő üzleti kapcsolat létrehozásától, illetve fenntartásától;
d) a másik fél gazdasági döntéseit indokolatlan előny szerzése céljából befolyásolni;
e) az árut az ár emelését megelőzően vagy az ár emelkedésének előidézése céljából, vagy egyébként indokolatlan előny szerzésére, illetve versenyhátrány okozására alkalmas módon a forgalomból indokolatlanul kivonni, illetőleg visszatartani;
f) az áru szolgáltatását, átvételét más áru szolgáltatásától, átvételétől, továbbá a szerződéskötést olyan kötelezettségek vállalásától függővé tenni, amelyek természetüknél fogva, illetve a szokásos szerződési gyakorlatra figyelemmel nem tartoznak a szerződés tárgyához;
g) azonos értékű vagy jellegű ügyletek esetén az üzletfeleket indokolatlanul megkülönböztetni, ideértve olyan árak, fizetési határidők, megkülönböztető eladási vagy vételi feltételek vagy módszerek alkalmazását, amelyek egyes üzletfeleknek hátrányt okoznak a versenyben;
h) a versenytársaknak az érintett piacról való kiszorítására vagy a piacra lépésük akadályozására alkalmas, nem a versenytársakéhoz viszonyított nagyobb hatékonyságon alapuló, túlzottan alacsony árakat alkalmazni;
i) a piacra lépést más módon indokolatlanul akadályozni; vagy
j) a versenytárs számára indokolatlanul hátrányos piaci helyzetet teremteni, vagy gazdasági döntéseit indokolatlan előny szerzése céljából befolyásolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ez a kérdéskör eléggé árnyalt tud lenni, de most ennek a konkrét esetnek a kapcsán ne felejtsük el azt a tényt, hogy az externet nem _csak_ elszenvedője volt a UPC peeringelős szopatásának, hanem ő volt az, aki keményen visszaszopatta a UPC usereit.
Ehhez neki szántszándékkal ki kellett filtereznie a UPC tartományait a nemzetközi uplinkjeiről és pontosan ezt tette, utána meg lapít, mint szar a fűben, hogy "a hiba elhárult".
Pont ugyanannyira aljas lépés volt tőle, mint a UPC peeringes húzása.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ő csak visszaütött!! :)
Tény, hogy mindkét fél ködösített. A UPC szolgáltatta az okot, de az utolsó pillanatig nem vállalta be, hogy valamilyen módon tehet az egészről. Az Externet így mi mást tehetett volna? Amikor a UPC mindent tagadott, akkor ők kiállnak és azt mondják, hogy "Kedves netezők, lekapcsoltuk a UPC-seknek az rtl.hu -t. Ugye nembaj?"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez tök egyértelmű, az Externet is vastagon köcsög, egyszer régen voltam az ügyfelük is, hát a 'soha többé hoppá!' életérzéssel mondtam nekik búcsút...
Én amúgy nem ezt csináltam volna, hanem csúnya packet losst generáltattam volna a helyükben... az még irritálóbb tud lenni júzer oldalon. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Őszintén érdekel, ki mit veszít az rtl.hu-val...? Mert ez van most dióhéjban a címlapon:
- Little G-t elhagyta a felesége
- Újra itt az ország legnépszerűbb főzőversenye: A Konyhafőnök!
- Koporsó-lopás: csak egy napig nyugodhatott békében
- Molnár Andit Puskás Peti tanítja falat mászni
- Beleshetünk a Bosszúállók: Ultron kora kulisszái mögé
- Klaudia kidobja Mirit otthonról
- Lali csibének öltözve csábítja el Henit
- Barbi elszólja magát Joe előtt
- Mit is ünneplünk húsvétkor?
- Csónakázótó Felcsúton
- BKK tanácskozás wellness hotelben
- Teherautókat borított fel a viharos szél
- Muzsika TV: Új ritmus, új külső!
..stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tessék végigolvasni a topikot, nem arról van szó, hogy pont az rtl.hu vagy az mtva-s cuccok nehezen vagy sehogy se elérhetőek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a kiszolgált tartalom megítélése a lényeg ebben az ügyben, hanem azok a folyamatok, amik már korábban elindultak nálunk is, de eddig nem kaptak nagyobb sajtónyilvánosságot.
Ennek a lényege pedig az, hogy a saját tartalommal nem, vagy kevésbé rendelkező szolgáltató a te tartalmadat csak akkor akarja optimális, mindenki számára kedvező úton beengedni, ha azért a tartalomszolgáltató fizet.
Egyébként a saját ügyfeleivel és a tartalomszolgáltatóval is kiszúr, mivel lassabban és drágábban tudja csak behozni a hálózatára a tartalmat.
--
zsebHUP-ot használok!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Végigolvastam, értelmeztem is, értem is a hátterét a dolognak, sőt, aggályosnak is gondolom. Ettől függetlenül próbáltam rávilágítani, hogy khm... "Több is veszett Mohácsnál".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
^ Nagyjából ez a probléma a világgal. Gondolom neked az NSA elől sincs rejtegetnivalód. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Őszintén érdekel, ki mit veszít az rtl.hu-val...?
Ki nem szarja le, hogy melyik domaint érinti a dolog? Arról van szó, hogy ha ezt ennyiben hagyják az emberek, akkor holnapután majd nem az Externet meg nem az rtl.hu lesz az, hanem a saját szervered, ami valamelyik hosting centrumban (nyilván nem az UPC-nél, hiszen nekik tán nincs is ilyen szolgáltatásuk) lakik, és majd azt nem fogod tudni csak több 100 ms-os késleltetéssel elérni, aztán próbáld menedzselni úgy. Good luck.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A zemberek, ja.
Meg a keményen drogozó kisemberek. :)
Ahogy a pólón is, "anyád a kisember" :)
Ez egyáltalán nem erről szól.
Vagyis részben, pont nem a "kisemberek" szervereiről szól, hanem a több 10gbps forgalmú tartalomszolgáltatókról. Az externet ezt most megcsinálta "vihar a biliben" stílusban, de ez olyan, mint a simicska-orbán boxmeccs világpolitikai szempontban, rajtunk kívül senkit se érdekel.
Konklúziót viszont nem tudok levonni, inkább pattintok még egy sört, most épp beleszarok oszt peace :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A történet a kicsikről is szól, mivel kb 1.5 éve az újonan indult (vagy műszaki okok miatt AS számot váltott) szolgáltatóknak már alapból plusz költséget jelent a UPC felé elvinni a forgalmukat. Ezt pár új cég előre tudta, és ennek ellenére úgy döntött hogy elindítja a szolgáltatását, pár céget pedig hidegzuhanyként ért, amikor rájött hogy lesz egy kis extra be nem tervezett kiadása.
Ez mindenféleképpen abba az irányba hat, hogy korlátozza a piaci versenyt a szerver hoszting szolgáltatások területén. Azt a piaci versenyt ami valóban létezik a szerver hoszting szolgáltatások területén, ellentétben a hozzáférés szolgáltatásokkal, ahol nagyon ritka hogy két korszerű technológiával működő szolgáltatás két független szolgáltatótól is elérhető lenne egy heylen. A hűségidős végfelhasználó szivatásról nem is beszélve.
Azaz a kisembereknek is drágább lesz a szerver hoszting szolgáltatása hosszú távon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hehe... mindenki itt rugózik az rtl-mtva tartalmakon... ez volt a gumicsont... kenyeret és cirkuszt a népnek! Látogassatok el a upc.hu oldalra (ha éppen elérhető) és nézzétek meg az internet csomagok feltöltési sebességét... "oszt yoonapot kívánok"... 500/22 faxa még poénnak is durva.. főleg mindezt úgy, hogy anno a 120-as netnek volt ~30 a feltöltési sebessége...
szerk: garantált feltöltés: 5,5 Mbit/s.
Üdv:
Feri
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ha tudnád, hogy vannak az országnak olyan részei ahol sem a digi sem a upc nem elérhető... 10/0,5 4275 HUF-ért 1 év hűséggel. Vagy másik szolgáltató 12/3 4590 HUF+18000 belépés. Poénnak is durva?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jól van, mindenki érti, nem szereted a UPC-t, ugorjunk.
Azért légyszi mutass már egy SOHO netszolgáltatót, ahol a garantált upload nagyságrendekkel jobb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hali!
Nézd meg a diginet500 csomagot.
Üdv:
Feri
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És szerinted meddig garantált az a sávszélesség? A világ bármely weboldaláig? Vagy akár a BIX-ig minimum? Szerintem vedd elő a számológépet, és kezdjél el szorozgatni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mm-hm, legitimnek tűnik az az 50... :)
Én még abban sem vagyok teljesen biztos, hogy ha egy társasház teljes gőzzel elkezdi tolni a feltöltést, akkor (akár csak a node-ig) sikerül-e tartani a garantált minimumot. Én arra fogadnék, hogy nem, de cáfoljatok meg. Azt már meg sem merem kérdezni, ha a teljes ügyfélbázis egyszerre próbál meg minimum ötvennel keresztülzúzni a fejállomáson, mi történik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem az a lényeg hogy egyszerre senki nem nyúzza a internetet max sebességgel,ha igen akkor is alig van gigabites router igy marad 100mbit/user és akkor senki nem vesz észre semmit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hali!
pontosan tudom, hogy meddig garantált... a szolgáltatód szerveréig... csak éppen a kérdés az volt: van-e SOHO szolgáltató aki nagyságrenddel többet ad, mint a UPC. Ennyi és nem több.
Üdv:
Feri
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy addig sem. :)
--
zsebHUP-ot használok!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni