RaspberryPi 2 teljesítmény

Kijött az új Raspberry és mindenki el van ájulva, hogy immáron 4 magon is ugyanazt tudja csinálni, mint eddig, ugyanolyan lassan. Hogy miért írom ezt? Mert a nagy hype közepette sorba jönnek ki a különféle sebességmérések, és ezek jelentős hányadában egyfajta Stockholm-szindrómás jegyeket vélek felfedezni.
A Hackaday is lehozott egy cikket és megütötte a szememet az egyik teszt, ahol egy scripttel 0-1 millióig prímszámokat kerestetnek. Ez felettébb megtetszett, lévén a python elég jól hordozható és még egy sajtreszelőn is elfut, ráadásul az otthon hobbizók körében kedvelt nyelv.

A HAD cikkében az alábbi teljesítményadatok szerepeltek:
Raspberry Pi Model B+ (700 MHz):
found 78497 primes under 1 million in 51:32.034

Raspberry Pi 2 Model B (1000 MHz)*:
found 78497 primes under 1 million in 21:19.825

Első körben lefuttattam az asztali gépemen a scriptet:
AMD X6 @ 3.4GHz *:
Found 78497 primes in 0:00:09.535610

Aztán a honeypot/router/server combómon:
Intel Atom D525 @ 1.6GHz*:
Found 78497 primes in 0:00:48.827187

#nohup-on feldobtam a többi trollnak, hogy jó lenne megnézni, hogy vajon a fenn közölt sebességek vajon, milyen relikviának is felelnének meg. Gabucino készségesen be is izzította a gyűjteményét és az alábbi eredményekkel járult hozzá a mókához:
ibook g4 @ 1.2GHz:
Found 78497 primes in 0:01:26.554315

k6/2 @ 450MHz:
Found 78497 primes in 0:04:48.706649

486dx/2-50 @ 50MHz
Found 78497 primes in 1:29:41

A móka kedvéért bepöccentettem a jó öreg Amiga 1200-omat is, és némi tákolással feltettem egy Pythont rá. Az első futásra 3,54 óra lett, és volt egy olyan érzésem, hogy a stack túl kicsi neki. Igazam is lett, 400kB stackkel már hihetőbb lett az eredmény:
Amiga 1200 68040 @ 25MHz
Found 78497 primes in 2:24:57.766340

Mit mutatnak ezek az eredmények? Semmit. Jól látható, hogy PPC, x86 és 68k architektúránál is a script futása szépen skálázódik a processzor órajelével, minimális eltéréssel. Az ARM-on mutatott teljesítményt inkább nem kommentálnám. 20-30% eltérést még rá lehetne fogni az adott python verzió optimalizálatlanságára, de itt mélyebben van a hiba.
Talán nem kéne a Raspberryt bemchmarkolni és olcsó, teljes értékű asztali gépként definiálni, mert nem az. Ha komolyan megkapargatjuk hasonló összegekért lehet venni használt asztali gépeket többszörös teljesítménnyel, a Pitének az igazi szerepköre nem ez. Egy filléres, kisfogyasztású SBC, különféle beágyazott feladatokra. Ez utóbbira tökéletesen megfelel, csak ne akarjon az ember túl sokat számoltatni vele.

*Egy magon történő futtatásnál.

Hozzászólások

"hasonló összegekért lehet venni használt asztali gépeket többszörös teljesítménnyel"
És többszörös fogyasztással.
Azért a full HD-t is megnézném egy hasonló árú asztali gépen.

"Talán nem kéne a Raspberryt bemchmarkolni és olcsó, teljes értékű asztali gépként definiálni, mert nem az. Ha komolyan megkapargatjuk hasonló összegekért lehet venni használt asztali gépeket többszörös teljesítménnyel, a Pitének az igazi szerepköre nem ez. Egy filléres, kisfogyasztású SBC, különféle beágyazott feladatokra. Ez utóbbira tökéletesen megfelel, csak ne akarjon az ember túl sokat számoltatni vele."
Alapvetően igazad van, de a frissítés már azért nagyon kellett. Az ARMv6 miatt elég sok minden nagyon macerás volt rajta, a raspbian disztribúció szinte csak ezért létezik (mert a debian armel túl lassú, az armhf meg armv7-et igényel). És a konkurencia nagyon kezdett elhúzni.
Másrészt pillanatok alatt az egyik legelterjedtebb kodi (xbmc) platform lett, de annak 1 maggal borzalmas lassú volt.

"Másrészt pillanatok alatt az egyik legelterjedtebb kodi (xbmc) platform lett, de annak 1 maggal borzalmas lassú volt."
Ezt nem tudom verify-olni. Jó, a confluence skint nem cserélem le, mert szóltak hogy a szebbekkel nem fog elbírni, de amúgy rendszeresen nézek fullhd -s mkv tartalmat nas -ról, és kiválóan viszi. Ennél meg csak könnyebb streamek léteznek szerintem.

--
arch,centos,debian,openelec,android

dev: http://goo.gl/7Us0GN
BCI news: http://goo.gl/fvFM9C

Ok, nem egy szélvész, de szerintem a használhatóság keretein belül van. Gondolkoztam rajta hogy cseréljek-e rpi2-re (pont ugyanazt csinálná - tv mögött nasról filmek lejátszása), de ez kevés érv volt a cseréhez. :)

--
arch,centos,debian,openelec,android

dev: http://goo.gl/7Us0GN
BCI news: http://goo.gl/fvFM9C

Mindenkinek itt feljebb: Engem halálra idegesített, hogy 5-6 mp-eket kellett várni lejátszás közben egy menüre, néha tekerésre is. Vagy hogy a media library csak úgy volt használható, ha letiltottam a thumbnail generálást.
De nálam egy nagy library van nason. Ha csak le akarsz játszani valamit egy pendriveról, vagy egy másik gépről, arra valószínűleg ok.
De az is lehet, hogy csak én várok el túl sokat.
Nekem mindenesetre a raspi kodi platformként a használható, de nem kényelmes kategória volt.

Abban igazad van, hogy a menüben járkálni inkább a használható kategória, mint kényelmes. Átlag 0.5-1s latency. A film elindulása is elég furcsa néha, de utána nincs gond. A menü előjön, ha valamin állítani kell. A tekerés sem gond.
Nem használom a library-kat. Próbáltam, de nem volt annyi előnye mint hátránya. Samba megosztások vannak felcsatolva a videó alá. Az aktív sorozatoknak könyvjelző. Raspbmc-t használok, de vissza kellet raknom egy régebbi xbmc verziót mert a kodi-nak kevés volt a 256Mb.

Az openelec-t egyszer próbáltam, de mivel nem tudtam rá számomra alapvető programokat telepíteni nem foglalkoztam vele (van pár scriptem mely mindig fut). A debian alap miatt maradtam a raspbmc-nél. Az xbian-t egyszer néztem. Nem emlékszem miért, de vissza kellett rakni a raspbmc-t.

Engem csak a fogyasztasa erdkel kulonbozo eszkozokkel.

---
--- A gond akkor van, ha látszólag minden működik. ---
---

Hat, en se esek hasra az rpi teljesitemenyetol, de azert megprobaltam megismetelni a kiserletet. Ez a k6/2 @ 450MHz : rpi B+ = 04:48.706649 : 51:32.034 ara'ny kicsit furcsa, mert itten egy p2/350mhz : rpi B+ paroson sikerult me'rni pont 1:1-et (oke, konkretan 1:1.27-et, de nem egy 10-es szorzot)

biztos hogy minden oke azzal az rpi B+ cuccal...? teljesen erre a feladatra koncentralt az a vas? azaz csak tap meg internet ment bele, ssh-n keresztul inditottad, stb?

Egészen felvillanyozott ez a teszt!!

AMD 64 X2 2.4GHz + ATI Radeon HD4350
Windows XP sp2 32bit + cygwin
28s
27s >file
27s >/dev/null
CentOS 6 64bit
58s (terminál ablakban)
38s text módban
34s >file

Tehát megállapítom: a windóz gyorsabb, mint a raspáj!

Ha egyszer a szakemberek tesztelnek valamit! :)))

Úgy érzem, rátapintottál a lényegre!

Bár kissé megfertőzött a fogyasztói társadalom. :(
Van egy új autóm, amivel lassabban érek oda, alig látok ki a szélvédőn, akad az ajtó és a biztonsági öv.
A színe meg ronda.
Viszont 5x annyi benzint fogyaszt és 10x nagyobb garázst kellett bérelnem, pedig ebbe is csak öten férünk el. Kis országunkban nincs megfelelő szervizhálózat.
Hát izé. Ezzel én nem hencegnék. ;)

Háát.
Volt rá már példa, hogy 7.5MB/s torrentezés mellett néztem 1920x1080 felbontású AC3 hangú filmet, de ez azért még nem fullHD. Azért sem, mert közben 1600x900-as monitorra kellett renderelni. :)
Ezeket cygwin és python alól még nem próbáltam. ;)

A fullHD az függ:
- a videókártyától - amely jóval többet tud
- a cpu-tól - ennél kisebb is elegendő bd játszáshoz
- a diszkektől - amelyek sokkal fiatalabbak az xp-nél
- az fs-től - ami nem ntfs, tehát gyors

Nem függ:
- az oprendszertől, mert abból pontosan annyi van felrakva, amire szükségem volt
(Így szoktam meg aix alatt. :))

A szkript írója szerint neki 590 másodperc volt a futásidő RPi-on, ami még mindig szánalmas, de mégis tizedannyi mint amennyit nekik sikerült "mérni."

Cubieboard2 (ARM - Ubuntu/Linaro): Found 78497 primes in 0:02:02.179821

Atheros AR7240 CPU (400Mhz)
== Found 78497 primes in 0:06:25.613175