- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
http://www.theverge.com/2013/1/2/3828266/ubuntu-phone-os-hands-on
---
Ubuntu one tárhely: https://one.ubuntu.com/referrals/referee/1503/
Dropbox: http://db.tt/XMk0ssk
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"However, the first real shipping devices won't be available until early 2014."
Azt hittem ennél előrébb tartanak, de a piacot így is felkavarja az biztos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
valamelyik videoba last quarter of 2013-at is hallottam
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben a videoban mondja Mark, hogy vagy Q4 of 2013 vagy Q1 of 2014
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Borzasztóan akad még, reálisnak tűnik a 2014.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kivancsi lettem volna azer arra hogy hogy nez ki a billentyuzet peldaul
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Proper Ubuntu phones are promised to be out in early 2014, but the company has a number of demo phones out here in London and downloadable images of the development platform will be available for the Galaxy Nexus over the next couple of weeks. That's the only officially supported device for now, which Canonical expects developers to be working on as they start fleshing out the ecosystem."
Ubuntu phone OS announced, first devices shipping in early 2014
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na akkor ebből is csak jövőre lesz valami? Ááá.. megyek is a dolgomra :D
--
A kudarc nem végleges, a feladás teszi azzá.
honlapom http://dyra.eu/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fejlesztői platform image-ek letölthetők néhány héten belül a Galaxy Nexus-hoz.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hmmm azt nézem van rajta Evernote, sima Ubuntuhoz én viszont NixNote-n kivűl még mást nem láttam. Ezek szerint azt az appot már elkészítették rá? Ezek szerint igen különben mit keresne rajta.
--
A kudarc nem végleges, a feladás teszi azzá.
honlapom http://dyra.eu/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem az webapp, vagyis csak egy pinned link a böngésző kerete nélkül. Ez szokás mostanában ubuntunál, azért tippelnék erre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A webapp-ok az Ubuntu Phone-ra elsősorban a Qt5 által biztosított QtWebKit modulban található webviewra épülnek, tehát nem egy keret nélküli böngészőre.
Persze ezek a részletek még változhatnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha már mélylélektan:
A multitask-ot hogy kell elképzelni? Valódi Linux like multitask, vagy valami olyan rendszer mint ami a többi platformon van (azaz a háttérbe kerülő alkalmazások lényegében állnak, és az OS ki is takaríthatja őket)?
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen valódi multitask-ról van szó. Pont ahogy egy desktop ubuntun.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez mondjuk aggaszto a keszenleti ido miatt...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja!
Viszont a legtöbb progi nem eszik CPU-t, ha éppen nem csinál semmit. A böngészőt és a játékokat majd megtanulják lelőni a népek, és nem otthagyni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak pl foglalja a ramot. Amiből a telefonban nem túl sok van...
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Normális esetben - oké, szóval az android gyakorlat szerint - nem baj ha nincs RAM. A rendszer szépen kilövi az alkalmazásokat amik foglalják azt, ha szükség volna többre. Ami pedig a memóriában marad, az később nagyon gyorsan el tud indulni, hiszen nem kell újra betölteni. Mivel egy alkalmazás van egyszer előtérben, ezért logikusan csak az az egy fut, így nem érdekes hogy a háttérben a memória épp szeméttel van tele, vagy hasznos kóddal.
Kíváncsi vagyok hogy lesz ez megoldva itt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kb ez van mindenhol, de pont ez az, ami nem ugyanaz mint desktopon. (Illetve ott is kilőhet a kernel egy alkalmazást, de az elég extrémnek számít...)
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sok víz lefolyt már a Volgán azóta, hogy az iOS-ben letiltották a mutitaszkot azért mert Jobs aggódott, hogy a túl sok és rosszul megírt alkalmazás annyira megterheli a CPU-t és így a akumlátort, hogy az rossz fényt vetne az iPhone-ra. Azóta szerencsére például a Nokia N900, N950 és N9 szépen bizonyították, hogy önmagában a multitaszk nem veszélyes dolog.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak akkor, ha ezt az alkalmazasok iroi is figyelembe veszik. A masik ket fobb platformon szamtalan olyan kreten altal irt alkalmazas letezik akik kijatszak ezeket a korlatozasokat (peldaul egy ebook reader mi a fenenek akar a hatterben futni, cserebe 10-20%-kal rovidebb ideig birja az aksi) es legyalazza meg a vas keszenleti idejet is.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Gyorsan megnéztem a MeeGo-t, és ott is hasonló a helyzet mint Android és iOS esetében, azaz a normálisan megírt app a háttérben (Minimised state) nem frissíti az UI-t, és általában véve nem csinál semmit, és ebbe az állapotba lépéskor lementi a fontosabb dolgokat, és felszabadít amit lehet, és általában felkészül arra, hogy kitakarítódik.
Csak épp az Androiddal és az iOS-sel ellentétben ezek egyike sincs kikényszerítve, azaz még egyszerűbb szar appot írni...
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
miert, az android nem multitaskol?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De, de nem úgy ahogy várnád.
Nagy vonalakban ez kb úgy működik (Android és iOS hasonló), hogy egy app alapból csak akkor fut, ha az előtérben van, de ha egy másik appot indítasz (ezáltal az előző nem látszik) akkor kap egy üzenetet, hogy mentse az állapotot, majd egyfajta suspended állapotba kerül (nem fut). Ha van elég memória akkor visszaváltva ott folytatódik ahol abbahagyta, de ha bárikor memória szűke lenne, akkor az OS kidobál pár suspended alkalmazást. Ekkor ha "visszaváltasz" egy ilyenre, akkor egy jól megírt app a lementett adatok segítségével állítja helyre az állapotot, így te ebből nem látsz semmit csak maximum azt, hogy várnod kell. Kevésbé jól megírt appnál meg egyértelmű, hogy valami történt.
Illetve mindkét platformon van lehetőség háttérben futó appot írni, de ez mindenféle megszorításokkal jár.
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ja, muszaj lesz az ubuntu is kitalaljon valami ehez hasonlot nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De minden bizonnyal, gyanítom valami MeeGo szerűt használnak (ha nem pont azt...). Valahol linkeltem is fentebb/lentebb...
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ez nem tűnik egy túl jó ötletnek, de majd meglátjuk hogy fog működni.
Viszont emiatt nehezen hiszem, hogy jobban fog futni belépő szintű telefonon mint az Android...
Szerk.:
Egy MeeGo szerű működés a minium, de azért nem teljesen ugyanaz mint desktopon...
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem ez tetszik. Kimondottan!
kövek
|||
|||
vvv
jAzz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Nekem is. Lehet, hogy telefonnak nem lesz olyan jó, de minden másra igen. Főleg tabletre. És itt jöhet (jön?) be majd az, amit a végén említett Mark: ahol sok Ubuntu Desktop-ot tartanak karban, ott baromi egyszerű lesz a táblagépeket is menedzselni.
A szvájppal annyi bajom van csak, hogy ahhoz olyan méretű telefon kell, amit úgy tud a kezében fogni az ember, ahogy Mark tartotta. Kisebb telefonnál előfordul, hogy az ujjak oldalt ráhajlanak a kijelzőre, és akkor a swype már nem is működik. Márpedig telefonnál praktikus tud lenni, ha kicsi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még mindig jónak gondolom! :)
-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."
rand() a lelke mindennek! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már látom a szalagcímeket:
A Microsoft új bevételi forrása: Ubuntu
Újabb Ubuntu pert indított a Microsoft
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy héttel későbbi szalagcímek:
Megjelent a FreeDOS Arm változata mobilra
Az új FreeDOS egy gombnyomásra automatikusan letölti és telepíti az Ubuntut a támogatott mobilokra
______________________
Normális HUP-ot használok!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem az lep meg, hogy a tablethez ugye kiadtak egy imaget, ami gyakorlatilag egy desktop rendszer, tehát az első pillanattól mutogatták, itt meg gyakorlatilag egy csomó futó appot látunk, amin nyilván nem két napja dolgoznak
amúgy like :)
---
Ubuntu one tárhely: https://one.ubuntu.com/referrals/referee/1503/
Dropbox: http://db.tt/XMk0ssk
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem gyanúsan statikusak a videón szereplő alkalmazások, nem lepődnék, ha ez a "tech demo" csak szépen megrajzol képeket mutogatna az appok helyén.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
„A londoni eseményen Mark Shuttleworth egy Samsung Galaxy Nexus készüléket használt az operációs rendszer működésének bemutatására, azonban a résztvevők beszámolója szerint a szoftver számos része még kidolgozatlan volt, egyes alkalmazások egyáltalán nem is működtek, csupán statikus képek reprezentálták őket.”
http://www.hwsw.hu/hirek/49576/ubuntu-okostelefon-linux-nyilt-forras.ht…
Ha teljesen kész lenne, nem kellene ennyit várni rá. Viszont ha nincs semmi, akkor nem lehet bemutatni a működés lényegét.
-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."
rand() a lelke mindennek! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztosíthatlak róla, hogy messze nem erről van szó. Értelem szerűen egyébként a 10-15 úgynevezett core appot nem érdemes kifényezett készenléti állapotba hozni addig ameddig egy HW vendor még bele szeretne szólni esetleg egy sor részletbe.
Ráadásul a "release early, release often" elvnek egy teljesen várható következménye az, hogy nincs minden fícsör és use-case kiélezve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hú így kézben még jobban néz ki...
csak az a gond, hogy ha szuper jó sem tudom, hogy nem ment e el ez a hajó. mondjuk ők lehet elégedettek lennének már azzal is, ha desktop felhasználók mobilon is ezt futtatnák.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
0-ról indulnak. Mit veszíthetnek vele?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mondjuk a fejlesztésbe belerakott erőforrásokat. de azt hiszem itt igazuk van, mert néhány év múlva lehet alap elvárás lesz a felhasználóktól, hogy ugyanazt a rendszert akarják majd mindenhol. csak gondolom azért imádkoznak folyamatosan, hogy ne legyen az androidnak valami asztali verziója egyhamar.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért akarja majd mindenki mindenhol ugyanazt a rendszert ? Ez úgy hangzott, mint ha friss Vindóz nyóc növenéd lennél (már megbocsáss)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem nem. Miért ne lenne jó az összes gerétemen ugyanaz a rendszer? (oké, ha azt levesszük, hogy a tévémen /egyelőre/ nem akarok telefonálni - és társai)
jAzz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tonbandgeréten is?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert lásd hogy Tableten/Okostelefonon a Windows 8 használható, addig PC-n már kevésbé (ez személyes tapasztalat is).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem rossz dolog az, ha a dokumentumaidat nem kell konvertálni például.
Játszási, html5, cloud szempontból persze tökmindegy (userként).
A mobilos development az egy brutál emerging market most, minden fejlesztő erre tol. Ubuntuék fordítva nyerhetnek a dolgon, ha valaki megszereti a mobilon az ubuntus cuccot, könnyebben dönt desktopon is emellett.
Sokan amúgy a desktop teljes térvesztésére fogadnak, mindent vinni fog a tablet meg a mobil, meg a köztes cuccok. Ha ez lesz, akkor is jól döntött az ubuntu, muszáj ide belépnie.
--
Gábriel Ákos
http://i-logic.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már csak azért is egyetértek, mert nincs az már nagyon messze, hogy a mobilomat leviszem a kocsiba, és azon keresztül telefonálok/navigálok/hallgatok zenét, majd hazaérve berakom a dokkolóba és egy rákötött terminálon keresztül asztali gépként/tabletként/laptopként/tévéként/hifiként stb. használom ugyanazt a rendszert. Ehhez pedig nem baj, ha az egyes elemek valamennyire kompatibilisek egymással.
Nyilván a különféle rendszerek közötti kompatibilitás is rendben lehetne, ha legalább mininális jellegű törekvés lenne rá, de erre nem igazán látom a törekvést. Így aztán hosszútávon igenis lehet szempont, hogy például a hangszóróimban is Linux fusson, meg a telefonomon is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Én is úgy látom, hogy az az egyetlen út a rendszereim közti kompatibilitásra, ha nem profitorientált cégek csinálják a szoftvereket. Illetve lehetnek profitorientáltak, csak ne zártsággal, saját szabványokkal és fájl formátumokkal vagy szabványok félreértelmezésével akarják növelni a profitjukat, hanem jobb minőséggel, lojális felhasználókkal. Ezt a hozzáállást lényegében csak a szabad szoftvereknél látom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fixme plz, de a triumvirátus-hoz képest anyagilag az ubuntu a béka segge alatt van jóval ugye?
Nagyon ötletes és életre való az ötlet szerintem, csak kérdés mennyire tudják helyesen végigvinni...
Troll: Vagy csak lehet, hogy ezzel kívánják felhívni magukra a figyelmet, hogy aztán a google jól megvegye őket... :D
---------------------------------------------------
Hell is empty and all the devils are here.
-- Wm. Shakespeare, "The Tempest"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A microsofthoz képest is a béka segge alatt vannak anyagilag, és mégis csinálják az asztalit is.
Telefonon mégis több esélyük van szerintem, mint desktopon. (Úgy értem, hogy ha tippelnem kéne, 10 év múlva több nagyob lesz a market share-jük mobilon)
---
Ubuntu one tárhely: https://one.ubuntu.com/referrals/referee/1503/
Dropbox: http://db.tt/XMk0ssk
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
10 év múlva szerintem egyik mostani SW gyártó se lesz, vagy maximum kullogni fog, pont úgy mint most a 10 éves gyártók kullognak már csak.. :)
Érdemes megnézni: http://asia.cnet.com/top-cell-phones-of-2003-39163062.htm
Mi volt a menő? Nokia, LG, Samsung mindenféle mai szemmel osdi rendszerei. Ma ezek hol vannak? Sehol szerintem.
Simán jöhet egy hasonló nagy váltás, amit mások idéznek elő, és lovagolnak meg...
---------------------------------------------------
Hell is empty and all the devils are here.
-- Wm. Shakespeare, "The Tempest"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel azért óvatosan, mert a Samsung mint a világ legnagyobb telefongyártója köszöni szépen, elég jól van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valóban, de az egész sikerét az androidnak köszöni, nem a saját rendszerének ugye?
Majd jön egy új rendszer, ami más HW gyártóval szűri össze a levet, és ha nagy a hype, akkor a samu is lejjebb megy pikk-pakk..
---------------------------------------------------
Hell is empty and all the devils are here.
-- Wm. Shakespeare, "The Tempest"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy a Samsung nyitott lesz egy másik rendszer irányába is és nem jár úgy mint a Nokia. Miért kellene nekik saját rendszert tolni ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...mert akkor eljöhet a nagy badaboom!
jAzz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A régi samukon futott symbian, majd windows mobile. Később jött a bada (amit idén leállít), wp7, közben pedig folyamatosan tolja az android verziókat. De lesznek új modellek, amelyeken pl. winrt lesz.
És amit nem lát a user, hogy baseband oldalon is folyamatosan kísérletezget mikrokernelekkel. Akkor hogy is van ez?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
es a tizen?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De desktopon megvan az, ami 10 éve. És szerintem mobilon most érett be az, hogy 10 év múlva is megmaradjon.
---
Ubuntu one tárhely: https://one.ubuntu.com/referrals/referee/1503/
Dropbox: http://db.tt/XMk0ssk
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem az unity, és a gnome3 pont ilyenekre való (tab + okos telefon). Nem desktop pc-re. Ettől függetlenül még akkor sem szeretnék okos telefont, de tabletet talán, ha olyan szinten testreszabható, mint a linux.
------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy érzem nem jól indítják útjára az egészet. :-( Olyan dolgokat ismételget Mark a két videóban (keynote és hands-on) az új Ubuntu kiemelendő/főbb képességeiként, amiket a többi platformon már régóta ismernek és használnak a felhasználók. Világos, hogy kicsit átalakították az UI-t, nagyobb hangsúlyt kaptak a "desktop manager" (ha szabad így neveznem, de persze Android terminológiával élve a laucnher-re gondoltam :-) ) vezérlésében a gesztusok. De amikor a hands-on végén a riporter megkérdezi, hogy miért választanák az emberek az Ubuntut az Android helyett, akkor csak azt tudja mondani, hogy szebb és tisztább élményt nyújt ... mintha valami tisztasági betétet akarna eladni. :-(
Aztán azzal folytatja a riporter, hogy ...
"- So your're saying it makes makes better use of the available hardware than Android ... or?
"- Yes, because we have native applications. Developers can kinda squeeze everything out of the hardware. That allows us to deliver a really clean experience, a fast experience on low-end phones."
Na ezeket kéne teljesen kihagyni. Szerintem nem kéne folyamatosan ismételgetnie, hogy mennyivel "tisztább, szárazabb" érzés az Ubuntu a telefonon és hogy mindent tud, amit a többiek is. Ez trivi. Manapság Android és iOS terén is mindenki tudja (a videó nézői egész biztosan), hogy mi az elvárható minimum szint. Azt kellene kiemelnie, amiben jobb és többet tud.
Konkrétan van egy sor dolog Androidnál és iOS-nél is, ami zavarja az embereket. Nem megyek részletekbe, mert ahány ember, annyi véleményt hallhatunk etéren ... de biztosan mindenki fel tud sorolni az általa használt platformmal kapcsolatban pár zavaró tényezőt. Ezeket kellene jobban csinálnia (értsd: javítania) az új Ubuntunak.
Ezenkívül a hands-on végén elhangzik:
"And on the high-end, because this is Ubuntu, we essentially have the full desktop available. So if I dock this, I can get the full Ubuntu desktop."
Ez számomra érthetetlen. Ezutóbbi az egyik legnagyobb feature az új Ubuntu-ban és mindkét videóban éppenhogy csak megemlíti. :-o Egyik konkurens OS se hozza ezt a képességet (értsd: telefont dokkolva rendes számítógépként használhatod ... Androidnál vannak erre nézve kísérletek, de mivel mobilra és tabletra lett kihegyezve, így desktopon használva kissé nehézkes) ... végre valami, amit nagy betűkkel ki lehetne írni az égre és így elsunnyogják? :-o Nem értem.
Szerintem rossz rakták össze a PR szöveget, ennél sokkal ütősebb is lehetett volna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan abban a két dologban más az Ubuntu Phone amiket te is említesz:
1. "Azt kellene kiemelnie, amiben jobb és többet tud."
Az, hogy letisztultabb és ergonomikusabb módon nyújtja ugyanazt a felhasználói élményt mint a többi okostelefon platform szerintem önmagában egy jó dolog. Konkrétan a natív alkalmazás fejlesztés lehetősége pedig egyike annak a többletnek amit hiányolsz.
2. " Ezeket kellene jobban csinálnia (értsd: javítania) az új Ubuntunak."
Pontosan erről van szó. Legalábbis a Canonical szerint jobban csinál az Ubuntu Phone dolgokat mint a többiek. Aztán, hogy ez tényleg így van-e azt majd a szakma és a fogyasztók eldöntik.
A teljes értékű desktop-ként való használata az okostelefonoknak szerintem az egyik legjobban hangsúlyozott része a tegnapi bejelentésnek. A Canonical és az Ubuntu jelenlegi stratégiájának a gerince ez a konvergencia. Ráadásul ez a konvergencia már most is kézzel fogható. A tegnap kiadott UI Toolkit az alapja annak, hogy olyan alkalmazásokat lehessen félelmetesen gyorsan készíteni amelyek kényelmesen skálázhatót okostelefonról desktopra és vissza. A kijelzőfelbontás független UI komponensek és layout, a komponensszintű témázhatóság, a touch/virtuális-tasztatúra és egér/he-keyboard egyszerre való támogatása ugyanazon bináris alkalmazásból és az alkalmazások/tartalom teljesen egyforma kezelésének a különböző form-factor platformokon önmagában is új dolgok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Konkrétan a natív alkalmazás fejlesztés lehetősége pedig egyike annak a többletnek amit hiányolsz."
Androidon kívül hol nem lehet natív alkalmazásokat írni?
És igen én is a Qt for Androidot várom, de azt vegyük észre, hogy az Android UI sem azért akad, mert Java/Dalvik. (Illetve akinek a telefonja 4.1+ az elmondhatná, hogy ez probléma-e még egyáltalán.)
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem az, hogy az Androidon nem lehet az már bőven elég. A mai smartphone versenyben ha az app fejlesztésekben jobbat nyújt egy platform az Androidnál akkor az már hatalmas szó. Aztán, hogy ez mire elég, azt majd meglátjuk :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyébként lehet Android alá is, és a játékok 99%-a natív.
Menükhöz meg tökmindegy. Ahogy a QML sem natív mint tudjuk.
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy tudom van Qt Androidra, igaz nem hivatalos, de youtube-s videókon elég jól működik.
---------------------------
Oszt jónapot!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor nyaron probaltam, meg igen sok olyan apro de annal bosszantobb bug volt benne, ami miatt nem lehetett termeket epiteni ra, pl event kezelesben, stb..., persze lehet hogy mar kijavitottak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Androidon teljesen jól megy a Dalvik engine, legalábbis az én alsó kategóriás telefonomon
nem szokott akadni semmi. Ami gond, hogy az ember elfelejti a programokat bezárni (ezt
nagyon-nagyon utálom) és szépen megzabálják a memóriát, ettől meg széjjel lassul az egész
rendszer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én sose használtam 4.0-nál régebbi Androidot, de a 4.* verziókban sose tapasztaltam ilyet. Mármint hogy programokat be kellene zárni, különben széjjel lassul az egész rendszer. Meglehetősen jól és transzparens módon kezeli ezt magától, nálam sose volt ezzel kapcsolatban panasz. Az egyetlen probléma a rosszul megírt app-okkal van. Pl. a régi Facebook app valami förtelem volt (az újat még nem próbáltam, de az a gyanúm, hogy már nem is fogom). Azt sajnálom, hogy az OS nem bánik elég "kemény kézzel" az app-okkal. Pl. nem szabadna egyetlen app-nak olyan szinten felzabálnia a memóriát, ami aztán oda vezet, hogy az OS kiebrudal minden mást a memóriából (cache-be) és szinte meghal az egész UI (percekbe telik mire magához tér azután, hogy végül az OS kilőtte a rosszul viselkedő app-ot).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mármint hogy programokat be kellene zárni, különben széjjel lassul az egész rendszer.
Próbáld ki az ES File Manager-t! Vagy a szabvány bőngészőben nézegessed kicsit az idokep.hu-t! (Android 4.0-val)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
NDK-val lehet natív c programokat fordítani android alá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a "letisztultabb és ergonómikusabb felhasználói élmény" egy nagyon erősen szubjektív dolog. Konkrétan az Ubuntu for phones esetében a videókon nem láttam annyival letisztultabbnak és ergonómikusabbnak, mint amennyire ajnározta Mark. Egyszerűen más és más szívások/nehézségek lesznek vele. A telefon bal szélén előhívható Dash-szerű képződmény (nevezzül launcher-nek) eleve gyanús ... rengeteg embernek nem jött be az asztali Ubuntunál sem a Dash, nem tudom miért gondolják azt, hogy ez a telefonoknál másként lesz. Ezenkívül már a hands-on videóban is előfordult, hogy maga Mark sem talált el egy gesztust elsőre. (???) Nem volt elég ideje gyakorolni v. ennyire nehézkes a használata? :-o
Én egyáltalán nem éreztem úgy, hogy a dokkolás lett volna az egyik legjobban kihangsúlyozott újítás. Szerintem te is inkább arra gondolsz, hogy a desktop Ubuntu-val való egyenértékűség és azonos képességek lett nagyon kihangsúlyozva.
Egyébként egyetértek: valóban ez a jövő. A mobileszközünket (amit most még okostelefonnak nevezünk) fogjuk mindenhova magunkkal cipelni, az lesz a mindenesünk. És ha kreatív munkavégézésbe kezdünk, akkor leülünk egy munkaállomás elé és "dokkoljuk" (ami a jövőben természetesen szintén vezeték nélkül és automatikusan fog történni ... mint manapság egy bluetooth headset használatba vétele), majd hozzákezdünk a munkához a "telefonunkon" dolgozva és a munkaállomás perifériáit (I/O eszközök) használva.
ui: épp csak befejeztem eme válasz megírását és utána kezdtem olvasni a HWSW híreket. Első cikk, amit néztem: "Újabb összefogás a 60 GHz-es adatkommunikáció sikeréért" ... :-) Nem is olyan távoli az a jövő, amikor már nem kell majd vezetékekkel bajlódni a központi egység (pl. telefon, szg) és a perifériák összekapcsolása érdekében. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Szerintem a "letisztultabb és ergonómikusabb felhasználói élmény" egy nagyon erősen szubjektív dolog."
Igen az, ezért mondom, hogy majd a fogyasztók eldöntik, hogy mi a véleményük akkor amikor az Ubuntu Phone a polcokra kerül a versenytársak mellé. Én emlékszem amikor a dizájnerek bemutatták nekünk a swipe-ot az N9-hoz, a fejlesztőcsapat bő többségének nem volt szimpatikus. Aztán amikor 1-2 nap proto használat után minden telefonon szvájpolni akart mindenki akkor esett le, hogy jó lesz ez. Hasonló élményt érzek az Ubuntu Phone UX-ével kapcsolatban is. De, ahogy mondtam, a puding próbája az evés :)
"A telefon bal szélén előhívható Dash-szerű képződmény (nevezzül launcher-nek) eleve gyanús ... rengeteg embernek nem jött be az asztali Ubuntunál sem a Dash"
A Dash és a Launcher az két különböző dolog. Arról, hogy a felhasználók közül kik azok akik meg tudtak barátkozni a Launcher-rel és kik azok akiknek nem jött be arról neked feltételezésed van csak, a Canonical-nak meg mérései. Ugye nem gondolod, hogy ha ezek az újítások negatív hatással lettek volna az Ubuntu Desktop falhasználói bázisára akkor bárki ragaszkodna hozzá.
"Szerintem te is inkább arra gondolsz, hogy a desktop Ubuntu-val való egyenértékűség és azonos képességek lett nagyon kihangsúlyozva."
A két dolog összefügg és összetartozik. A konvergencia része a dokkolhatóság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[A trey által itt indított felhajtás hátására (?)] a HWSW-n is született egy cikk a tegnapi bejelentésről: Bemutatkozik a telefonos Ubuntu.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Felemás érzéseim vannak. Jól összerakták az ui-t, de hogy fognak az userspace programok működni? Azt mondja hogy natív. Itt azt olvasgatom hogy html alapú. Akkor most melyik? Vagy ha natív akkor GTK-ra (QT-re) fejleszt az ember?
Hogy fognak működni azok az alkalmazások amiket most egy ubuntu rendszeren ismerek? Oké, hogy dokkolva megkapom a desktopot, de hogy lesz abból menet közben előttem egy skype? Vagy nem lesz? Van ugyan ubuntura skype, de ez egy másik ubuntu, és kétszer kell feltelepíteni ugyanazt a programot? Lesz metró... izé mobil alkalmazás külön mindenből? Vagy hirtelen ráveszik az összes fejlesztőt, hogy minden appot készítsenek úgy, hogy tudjon két különböző felületen működni? (Amikor még az indikátor támogatására se sikerült midnenkit rábeszélni)
Van-e értelme a negyedik-ötödik mobil platformnak?
Vajon ez is alapból meg fog enni 2 giga ramot?
Lesz-e app a "apt-get update --fix-missing" parancshoz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Azt mondja hogy natív. Itt azt olvasgatom hogy html alapú. Akkor most melyik?"
Egyik nem zárja ki a másikat. Az Ubuntu Phone támogatja a HTML5, QML és natív alkalmazásfejlesztést is. Én személy szerint kevésbé a GTK vonalat hangsúlyoznám, mint inkább a Quick2 vagyis QML technológiát.
"Hogy fognak működni azok az alkalmazások amiket most egy ubuntu rendszeren ismerek?"
Lesznek olyan desktop alkalmazások amik működni fognak minden gond nélkül a telefonon, de lesznek olyanok amiket a fejlesztőknek módosítani kell. De ez a migráció nem lesz nehéz.
Az eddigi desktop alkalmazásaid a legtermészetesebb módon fognak működni a desktop kijelzőhöz vagy akár tévéhez dokkolt Ubuntun. A különbség egyedül az esetleges processor architectura hozhat. De az Ubuntunak mindig is nagyon jó cross platform támogatása volt. Manapság egy Pandaborad jellegű arm-os kisgépen teljes értékű Ubuntu desktop futtatható az összes megszokott linuxos alkalmazással.
"Lesz metró... izé mobil alkalmazás külön mindenből?"
Az újonan fejlesztett alkalmazások tervezésekor érdemes már figyelembe venni a multi-formfactor lehetőségét. Erre a tegnap kiadott UI Toolkit tökéletes megoldást nyújt. Szóval egy jó alkalmazásfejlesztő csak egyszer ír megy egy app-ot és az az app a kijezlő méretétől függően automatikus tud skálázódni és más layoutot felvenni. Ez az egyik jelentős ujdonsága az Ubuntu Phone-nak.
"Van-e értelme a negyedik-ötödik mobil platformnak?"
A versenynek mindig van értelme.
"Vajon ez is alapból meg fog enni 2 giga ramot?"
Ha lesz annyi a telefonban akkor ige. A ram arra van, hogy az OS használja. Úgy érzem kevésbé az a jelentős, hogy egy OS mennyi memóriát eszik mint az, hogy az, hogy hány alkalmazás és milyen gyorsan tud egymással párhuzamosan úgy működni, hogy a felhasználó elégedett legyen.
"Lesz-e app a "apt-get update --fix-missing" parancshoz?"
Legyen? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ARM támogatásra nagy +1.
Teljes értékű Ubuntu Desktop érhető el Xilinx Zynq FPGA-n is a xillinux-szal...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy ez a QML mekkora egy ronda megoldás, pont olyan, mint a JavaFX 1.x volt. Kedvencem,
amikor az UI-ba belehegesztik a program funkcióját, azt kell mondjam, hogy gyönyörű...
Nem véletlen, hogy a JavaFX 2-ben már visszatértek a normál kódoláshoz, aztán ha valaki
gui-t akar összerakni, azt csinálja meg a rajzolóban, de a kóddal ne szennyezze össze.
A felbontás függetlenség majdnem jól van megírva, de amikor majd kézzel kell belehegeszteni
a dolgokat, meg amikor kitalálják, hogy akkor legyen az adott elem x méretű, és nagyobb felbontásnál
inkább mutassunk többet, na, az gyönyörű lesz.
A másik, hogy biztos, hogy c++ kódolási lehetőséget kell adni a mobilra fejlesztőknek? Elég sok sz@r kódot láttam eddig is, c++-t adni átlag mobilalkalmazás fejlesztőknek inkább lábon lövés. Ide inkább
valami magasabb szintű, kevesebb hiba elkövetésére alkalmas nyelv lenne való, még egy fordított javascript-tel is inkább meg tudnék barátkozni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"amikor az UI-ba belehegesztik a program funkcióját"
Kellően kompakt alkalmazásnál ez egy jó módszer lehet. De messze nem kötelező inline fügvényeket használni, sőt kimondottan javallott külön fügyvénykönyvtárba tenni a js kódot.
"amikor majd kézzel kell belehegeszteni a dolgokat,"
Eddig is kézzel hegesztették be a pixelméretet. Csak ugye a pixelméret nem értelmezhető abszolut formában, vagyis érdemesebb egy pixelfüggetlen megoldást használni. Erről szól az Ubuntu Phone UI Toolkit resoluti independence fícsöre. A kód ott van, szabad. Hamarosan bzr hozzáférés is lesz. Ha javaslatod, vagy jobb megoldásod van, akkor küldj patch-et. Ígérem, ha jobb megoldásod van akkor az bele fog kerülni a kódba.
"amikor kitalálják, hogy akkor legyen az adott elem x méretű, és nagyobb felbontásnál inkább mutassunk többet, na, az gyönyörű lesz."
Az esztétika az szubjektív. Ami neked tetszik, az lehet másnak nem tetszik. Erre nincs univerzális megoldás :)
De a form-factor független skálázás grid alapján jó megoldás lehet. Amiket én láttam belőle az mindenképpen ígéretes. Érdemes a ComponentShowcase.qml-t megnézni a UI Toolkit-ből. Ott van erre egy példa.
"biztos, hogy c++ kódolási lehetőséget kell adni a mobilra fejlesztőknek?"
A teljesen natív fejlesztési lehetőség egy csomó teljesítmény és erőforrás érzékeny alkalmazás előtt nyitja meg a kapukat. A kezdő fejlesztőknek nyilván a HTML5 és a tiszta QML eszközöket javasolnám. De a Qt 5.0.0 része a platformank és van natív fordító is... aki erre vágyik annak ez is ott van.
"még egy fordított javascript-tel is inkább meg tudnék barátkozni..."
Szerintem a v8 js engine egy nagyon jó megoldás. Érdemes kipróbálni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt lehet tudni, hogy hányan fejlesztitek és mióta folyik a fejlesztés? Te mióta veszel részt benne?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én egy éve veszek részt benne, a UI Toolkit csapatot vezetem mint engineering manager (ez a linkedin profilomból ki is derül).
Ez az Ubuntu Phone nem egy izolált project, lényegében már egy jó ideje az Ubuntunak ez a kovergencia a fő stratégiája. Az elmúlt néhány évben szinte minden fontosabb technológiai döntés azért és úgy született meg, hogy az Ubuntu tényleg egy univerzális platform legyen a cloud computing hátterét adó szuper-szerver parkoktól kezdve az okostelefonokig. Az egész Unity fejleszt mögött ez az ambíció áll. Szerintem a tegnapi bejelentéssel sokan magyarázatot kaptak arra, hogy miért is úgy néz ki a destop Ubuntun az indikátor, launcher, dash, stb ahogy.
Szóval nehéz megmondani, hogy pontosan mióta és hányan dolgoznak azon amit a tegnapi bemutatóban látott a közönség.
De meglepően kis csapat hozta össze azt amit a Mark bemutatott és azt mindenképpen érdemes megjegyezni, hogy a Qt/Quick2 QML technológia félelmetesen produktívak. Én végignéztem testközelből a Maemo/Meego N900/N9 platform és core app fejlesztéseket és elképesztő, hogy QML-ben több nagyságrenddel gyorsabban és hatékonyabban lehet eredményeket elérni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, azt láttam, hogy dolgoztál a többek közt a Nokia-nak. Vannak a csapatban mások is, akik telefon, okostelefon területről érkeztek?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Túl sok ilyen bizalmas jellegű információval sajnos de értelem szerűen nem szolgálhatok :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönjük a villáminterjút trey és a saját nevünkben!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"...Az egész Unity fejleszt mögött ez az ambíció áll. Szerintem a tegnapi bejelentéssel sokan magyarázatot kaptak arra, hogy miért is úgy néz ki a destop Ubuntun az indikátor, launcher, dash, stb ahogy. "
Pont erre gondoltam én is, hogy jé tényleg.
Galaxy Nexus tulajként nagyon várom, hogy használható build legyen kint, amit élőben is fel lehet fedezni, szerintem baromi jó kezdeményezés. Csak így tovább.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia,
Pontosan hogyan oldottátok meg az Android driverek felhasználását? Elvileg a grafikus chip driverei bionichoz vannak fordítva, ami nem kompatibilis a glibc-vel, amit az Ubuntu használ. Portoltátok az X-et SurfaceFlinger kliensként? Vagy egy Wayland portot használtok?
A grafikus chip gyártója által adott OpenGL libraryt (ami ugye szintén bionichoz van fordítva) hogyan használjátok a glibchez fordított Ubuntu alól?
Hogyan oldjátok meg, hogy teljes OpenGL-t tudjon az Ubuntu használni, ha a grafikus chip drivere csak OpenGL ES-t támogat?
Ki fogjátok adni a fentieket nyílt forrásként? Ha igen, mikor?
Üdv,
Gergely
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt mondja hogy natív. Itt azt olvasgatom hogy html alapú. Akkor most melyik? Vagy ha natív akkor GTK-ra (QT-re) fejleszt az ember?
Nem figyeltél elégg. Lehetőség van HTML5 alapú fejlesztésre, valamint natív programok fejlesztésére is, "ezek C/C++, OpenGL, QML és JavaScript segítségével készülhetnek - a QML fejlesztői eszközkészlet előzetese és mintaprogramok már most letölthetők, így a kíváncsi fejlesztők elkezdhetik az ismerkedést a platformmal." (forrás: HWSW - de ezt említik a videóban és számos más helyen is.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Subscribe
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jo reggelt, ez a vonat is elemnt es meg csak most tervezgetnek, vakarjak a fejuket, amig mar majdnem mindenkinek android es ios-es telefonja, tabletje van.
Hacsak nem karolja fel a Samsung akkor ennek olyan "sikere" lesz, mint a linux desktopnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És azzal a 1,x százalékos market share-rel majdnem be is fogták a Windows Phone-t...
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nehany evvel ezelott jott volna ez ki amikor az Android is, lett volna eselye, ma mar nehez lesz, szinte lehetetlen, mert mindenkinek iphone es android kell, mert az a meno.
Ubuntunak tenyleg valami nagy dobassal kellene elojonnie, amit mas nem tud es jo lenne parasztvakitasnak, ugy lenne eselyuk, ha csak azt tudja mint a tobbi akkor ez ugy nulla.
A lecso meg senkit se erdekel, hogy milyenek az ikonok, a menu es milyen technologiat hasznal, lehet az rossz is, instabil is, lenyeg, hogy tetszen a parasztoknak es vegyek mint a cukrot. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az úgy dobásnak számít ha az androidos hardverre rá lehet tenni?
Tudod, mint valami főzött romot...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - -> Kérjük a humoros aláírást itt elhelyezni. <- - -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt valószínűleg én is kipróbálnám. Főleg, ha az alap Android-os progik is elkészülnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert ugye a kernel most is Androidosnak hírlik... A próbavas is az eredetileg.
Akkor meg csak driver/akarat kérdése...
Szerk.:
Tovább gondolva, egész jó alternatíva lehet pár olyan jelenleg egy-két éves készülékre, amire már addigra (2013Q3-2014Q4) nem lesz hivatalos android támogatás, de a hw specifikációba belefér...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - -> Kérjük a humoros aláírást itt elhelyezni. <- - -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem hulyeseg, mert nekem se az ajfon se az android nem elegge kenyelmes, ezert is hasznalok meg most is blackberryt, pedig hasznaltam mar mindent...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyan, néhány évvel ezelőtt amikor az android kijött hasonlók elhangoztak. Mindenkinek iphone kellett, mert az volt a menő, blabla. Majd eldől...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd ha lesz Mint :-)
(akkor se amúgy, minek nekem)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Off:RIM 10
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni