26 éve került a boltok polcaira a Quake az Egyesült Államokban

Címkék

Számtalanszor szerepelt az elmúlt 20+ évben a HUP hasábjain az id Software, John Carmack és az id Software klasszikusai, köztük a Quake is. Eleinte azért, mert már a HUP indulásakor is szépen futott Linuxon, ami abban az időben azért nagy szó volt, később pedig azért, mert Carmack és csapata a GNU GPL licenc feltételei szerint kezdték terjeszteni ezen játékok forráskódjait a modder közösség legnagyobb örömére.

Hozzászólások

Két dologra bontható a listád: remake, és remaster. A remake hatalmas munka, abban vannak új textúrák, részletgazdagabb modellek, stb.., szinte újra lefejlesztik a játékot. A remaster egyszerűbb, itt "csak" hozzáigazítják az aktuális technológiákhoz (GPU-k, felbontások, frissítési frekik, OS-ek, stb..).

Hivatalos Q1 releaseből csak remaster van, viszont az nem annyira régen jött ki (valamikor tavaly). Jóféle, én újra végigtoltam nightmaren, élvezetes volt.

Igen, ezek mindegyike elérhető. Még raytracing is. 32, 64 bit, mindenféle OS-re, natívan. Igaz nem egyféle portban, hanem különböző portok vannak, egyiknek ez, másiknak ez az erőssége. Van, amelyik grafikában jobb, van, amelyik az eredeti játékhoz próbál hű maradni. Én a DarkPlaces engine-nel szoktam játszani, de népszerű a vkQuake is. Speedrunnerek a JoeQuake-re esküsznek. Kinek mi.

Quake2-nél ugyanez szintén, azt a Yamagi-féle porttal szoktam játszani, az RTX-es verziót nem tudom kipróbálni, mert nincs olyan GPU-m, ami támogatja. Bár most nézem, hogy van vulkanos verzió is a vkQuake2, lehet kipróbálom, rég toltam már amúgy is. Kb. 1-2 évente ki szoktam pedig játszani ezeket a klasszikusokat.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)